Playnupp: Eesti Sotsiaalmeedia Auhind 2017Foto: Stanislav Moshkov
Sten Kohlmann 4. märts 2018 20:00
Kujutage ette situatsiooni – ühes ruumis on Getter Jaani ning terve trobikond vara- ja hilisteismelisi. Ometigi pole lauljanna ürituse suurim staar. Ei, selleks on tuleviku tähed. Sotsiaalmeediastaarid. Jahmatavad juutuuberid.

On pühapäeva pärastlõuna. Cinamon Kosmos on otsast otsani noori särasilmseid inimesi täis. Tunnen ennast pisut ebamugavalt. Külastajate keskmine vanus on siiski ju 13-14, mina aga hoian kramplikult kinni enda kahekümnendate viimasest aastast. Ometigi tunnen, et kohalolek on vajalik. Tahame me seda või mitte, ent sotsiaalmeedia on igasuguse meedia uus suund ning selle peale tusaselt turtsatada oleks ülimalt lühinägelik. Pigem lähen vooluga kaasa.

Tegemist ei ole esimese korraga, mil hakkajad noored erinevate sisuloojate ponnistusi tunnustavad. Kuigi mullust katsetust võib teoreetilisel tasandil kiita, siis üldiselt jäi mulje, et tegemist oli siseringi üritusega, kus sõbrad üksteisele õlale patsutasid ja puidust karikaid jagasid. Tänavu on eelnenud vigadest õppust võetud. Puit on minevik, produktsioonitase tuntavalt parem, nominentide nimistu mitmekesine ning õhtujuhid on palgatud väljaspoolt videosfääri, et ei tekiks seda piinlikku momenti, kus võitja väljakuulutaja ja auhinnasaaja üks ja seesama inimene on. Aga see selleks.

Hensugusta proovib, kas auhind on ikka päris! Foto: Stanislav Moshkov

Sel korral noppis kõige enam auhindu Henri Karpov, keda YouTube’is teatakse pigem Hensugustana. Noormees teeb hobikorras videoid endast ja oma perest, „kiusab“ õdesid ning teeb pereliikmetele lõbusaid vempe. Mõnikord ei lähe aga kõik plaanipäraselt – nimelt oleks Henri ema peaaegu pere kuldkalakese alla neelanud. Õnneks läks hästi ning kala ujub tänaseni akvaariumis ringi. Selle triki eest pärjati Henrit tervelt neljal korral, magusaim auhind oli kindlasti Aasta YouTuber’i trofee. Noormehe hea töö tulemust kõnetab ka fakt, et iga kord, kui Henri erinevates kategooriates nominentide seas välja toodi, hakkas saal kihama. Muudel juhtudel jäi rahvas tihti eestlaslikult tagasihoidlikuks.

Auhindu ei jagatud vaid YouTube’i üles riputatud videote eest. Pärjati ka teiste sotsiaalmeediaplatvormide kasutajaid – esindatud olid nii Instagram, Snapchat, blogijad (võite kolm korda arvata, kes selle auhinna endale noppis), fotograafid, sulesepad ning taskuhäälingute meistrid. Küll olin aktiivse twitterikasutajana juba teist aastat nördinud, et too platvorm taaskord tunnustust ei saanud. Kaua võib?

Võitjad läksid koju uhkete trofeedega. Foto: Stanislav Moshkov

Taskuhäälingu kategooria puhul tuli aga esile ürituse identiteedikriis – Parima podcasti tiitli rabas endale koomikute Mikael Meema ja Ari Matti Mustoneni ühistööna valminud pikantse nimega saade „Tussisööjad“. Oma karikat vastu võttes ja tänukõnet esitades andsid mehed publikule üsnagi ühemõttelise soovituse: „Sööge tussi!” Saalist vaatasid vastu alaealised näod ja üksikute üritusele kaasakistud lapsevanemate kurjad pilgud. Mine siis võta kinni, et kellele see ettevõtmine täpselt mõeldud on.

Sotsiaalmeedia on Maarjamaal alles lapsekingades ning seda iseloomustab ilmekalt ka kõnealune üritus, mis teist aastat järjest pisut liigselt kodukootud mulje jätab. Ometigi on tegemist olulise sündmusega. Kui praegu kedagi hea töö eest ei kiidaks, jääksid nii mitmedki seemned tulevaste staaride sünniks mulda panemata ning eestlased vaataksid nukral näol järgi sellele rongile, millest maha jäädi.

Noppeid võitjatest

Aasta vlogija ‒ Hensugusta

Aasta sketšimeister ‒ Victoria Villig

Aasta muusikateos ‒ Jaagup Tuisk

Aasta elustiili kajastaja ‒ Kristjaana Mere

Aasta iluguru ‒ Liisa Leetma

Aasta mängur ‒ Level1

Aasta huumorivideo ‒ Hensugusta

Aasta uustulnuk ‒ Deana Noop

Aasta juutuuber ‒ Hensugusta

Aasta instagrammija ‒ Liisa Leetma

Aasta snapchat'ija ‒ Kristina Pärtelpoeg

Aasta blogija ‒ Mallukas

Aasta taskuhäälingusaade ‒ „Tussisööjad“

Kokku jagati välja 25 tiitlit. Auhindadele seadis end üles 211 aktiivset sotsiaalmeedias tegutsejat. Osa võitjaid selgusid rahvahääletusel, kuid sõna sai ka žürii, kuhu kuulusid foto- ja videograafia, meedia- ning reklaaminduse spetsialistid.