Müstika

Soome konstaabel sarjab Eesti ehitajaid: „Kari Lõuna-Helsingi joodikuid!“ (261)

LISA KOMMENTAAR

meenutaks3. veebruar 2018, 19:35
et head ja odavat asja saada,peadki kaks korda ehitama,esimene tuleb odav ja teine hea,sest elu õpetab
Kelmuse on halb asi29. jaanuar 2018, 15:49
Pettus ettevõtte Soome firmad saavad ka halva maine, kui nad petavad. See on üks Eesti-Soome ettevõtteid, kes petnud. Vastavalt blogile töötavad soomlased ja eestlased kokku kaks halba ettevõtet...
Lõpetuseks28. jaanuar 2018, 11:26
Ùhesònaga lõpetuseks vòib öelda et kòik pòdrad on mu..id ja rumalad, varsti on nagunii eestlaste asemel seal tööl neegrid jms koorekiht Kui põtra näed vääna sarvest ja anna suhu !
Jaja28. jaanuar 2018, 08:12
Nägime neid kostaableid telekas kes seenekuninga käest üle kurgi said
Mikko28. jaanuar 2018, 00:56
Minä soomelasena kiistan Eesti mehi
sõn starovo Kaleva võucil 29. jaanuar 2018, 14:03
jazõk . Sovsem ne ploho. Das ist Gut!
päris tabav ütlus27. jaanuar 2018, 23:29
maja "metsas" ja "poolteist" last. See poolteist tähendab meie mõttes 3 last. IRW!
pragma27. jaanuar 2018, 22:14
siinpool lahte nimetatkse neid moosivarasteks..
Elts27. jaanuar 2018, 21:21
Aastaid tagasi kutsuti Eestist asbesti panijaid,sest soomlased ei tahtnud mürgist materjali paigaldada.Nüüd tehti jälle uurimus,et asbest on ikka väga mürgine.
kus see uurimus on?28. jaanuar 2018, 12:12
Mürk on keemiline. Asbesti kahjulikkus seisnevat kiududes, mis takerduvad inimese hingamisteedesse oa teravikega ja ära sealt enam ei tule, jäädes kudesid kahjustama.
pagulased Eestist!27. jaanuar 2018, 21:03
Mul oleks piinlik sinna Soome pugeda,kui selline mõõt eestlaste kohta seal on...Aga näe, panevad pudeli tasku ja lähevad, pilk maas, ikka!
pagulane eestist28. jaanuar 2018, 07:40
Hr.jaan27. jaanuar 2018, 19:38
Sellest loost niipalju et sellelt hr poliisilt on välja nõutud ca 248000 eurot-tõenäoliselt ei ole need asjad nii must-valged!kliente on ka igasuguseid-nii jobusid kui normaalseid
Ei võtaks eriti tõsiselt seda "konstaablit"- vaatame tema süüdistusi:27. jaanuar 2018, 18:38
Isegi teised soomlased juhivad tähelepanu, et kõik ei saa olla joodikud, käpardid jms. Lisaks kurdab mees, et teda ähvardavad mootorrattajõugud jms- küllap on peaga pahasti...
Julistat siis julkisesti tässä kirjoituksessa , että:
- kirvesmies = juoppo ?
- taloedustajasi on hämärä hahmo ja vain "hämärästi ihmistä muistuttava"
- konsultti on lipevä
- se, että yrittäjä jaksaa nousta konkurssin jälkeen uudestaan ja vieläpä tehdä kokonaisen alanvaihdon on tuomittavaa
- viittaat, että sama yrittäjä on toteuttanut suunnilleen liukuhihnalta aliarvoisia taloja
- rakennuttaja tekee taloja ilman valvojaa
- rakennuttaja on käytönnössä katsoen tehnyt kaiken muun väärin paitsi piipunhatun asentamisen (?)
- rakennusvalvoja on ammattitaidoton, koska ei ilmoittanut talon olevan sopimaton tontille; siis hirsitalo ei sovi rantatontille? Suomessa on tuhansittain hirsitaloja rantatonteilla.
- konsultti on vastuuton
- urakoitsija palkkaa moottoripyöräkerhoja hoitamaan ongelmat hiljaisiksi eli on siis sidoksissa organisoituun rikollisuuteen ja lähes järjestää palkkamurhia tai vähintäänkin suorittaa palkanmaksua rikollisesta uhkailutoiminnasta
27. jaanuar 2018, 21:03
Tavalise soomlase keerutamised. Kõik on süüdi peale ta enda.
I am the original Finnish commentor27. jaanuar 2018, 22:45
I have tried to post several comments on the blog/ column of this policeman. I cannot understand how a column like this is allowed to continue. His insults are outrageous. I can say that after seeing his column/ blog I am ashamed to be a Finn.
You can not block the freedom of speech28. jaanuar 2018, 10:31
Can not you talk about the real thing in your mind?
Freedom of speech does not equal anarchy28. jaanuar 2018, 13:35
There are several national and international laws defining the boundaries of freedom of speech. Such as laws on human rights,laws on rights concerning privacy, laws concerning slander, laws on racism, laws on unlawful threats, laws banning making unbased accusations of criminal activity... There is a freedom of speech but with freedom comes responsibility. Freedom of speech does not equal anarchy.
ehitajast soome joodik27. jaanuar 2018, 18:30
on tõeline eesti nokia!
Lauri27. jaanuar 2018, 18:16
Aga tõtt ütles ju. Eestlased ongi joodikud.
võtame selle peale27. jaanuar 2018, 20:06
et eeslaste ajud pehmeneksid
Laim27. jaanuar 2018, 17:37
Rakennusvalvonta On soomlaste käes.Kui võtad vastu vigadega maja siis on see sinu oma viga.Alati võid kutsuda välja kontrollija(tarkastaja).
Jätkuks laim27. jaanuar 2018, 17:51
See küll teeb asja väga keeruilseks ja pikendab ehitust kuid põhimõtteliselt on nii ,et võid selle tarkastaja kutsuda objektle iga protsessi lõpuks.Aega läheb palju.Uusimaal on neid litsentsiga tarkastajaid ainult kuus.Aga....Ma kutsusn mehe välja siis kui maja ostsin.Urkis ja sorkis kõik nurgad läbi - ei kahetse.
Urmas27. jaanuar 2018, 17:54
Garantii on ju ka! Päris nii asjad ikka ei ole, et võtad vastu ja vaatad ise edasi, eks paar aastat on ju garantii ka!
Vähemalt27. jaanuar 2018, 18:43
Kahjuks uue majaga ei ole täpselt kursis kuid kinnisvara ostul on maakleri ja tarkastaja vastutus 5 aastat, s.t. kui tulevad välja suured ehitusvead siis kaup tagasi ja raha "peo peale".
vello27. jaanuar 2018, 19:23
parim garantiion,kui jeestlasi ei palka.
Kunstnik27. jaanuar 2018, 16:50
Tean Karksi vallas yhes kylas kolme maja, mis soomlased ostsid ja hirmsasti hooletusse jatsid, seisavd varemetes, rikkudes Eesti kyla vaatepilti. Kahest v6tsid valja ahjud, millest mina aru ei saa. See oli nagu mingi teada tuntud "kaekiri" et ahjud viidi minema ja maja jaeti ripakile. Hullem kui n6uka.
27. jaanuar 2018, 16:30
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
27. jaanuar 2018, 17:24
kas see jutt on ka seal soome konstaabli blogis kirjas,inimkonn?
konstaapeli pani paperille27. jaanuar 2018, 18:57
suomaliset ei ole juoppoja.Vaan vitolaiset ottavat kun eläimet .
Pekka on aina kunnon mies. vaikka kovassa kännissä
27. jaanuar 2018, 20:01
pekka saab paradiisi koos oma uhke majaga. seal ta siis otsib omale uhke tarkastaja ja ehitab oma maja edasi. vahepeal mürgitab ka sipelgaid.
palkmaja27. jaanuar 2018, 16:28
pole elamiseks. Kui tahad palkmaja elamiseks, siis taod sellise füüri sisse, et sama nutsu eest saab kaks maja osta. Pole ime, et põdral seinad tuult kinni ei pidanud. Palkmaja seda ei hoiagi. Hakkad viga parandama, kaob palkmaja idee ära. Palkmaja sobib suvilaks. Proovige aru saada.
Palkaja kõlbab elumajaks, saunaks ja muudeks ehitisteks mis on tuulekindel, tormikindel ja päikesekuumuse kindel.28. jaanuar 2018, 07:41
Sa oled ikka paras põmmpea! Olen ehitanud kolmaastat palkmaju erinevaid suurusest ja ka saunad. Palkmaja oma ette tehnoloogiamis peab vastu tuulele, tormile ja kuumusele. Elumajaks tehakse ka Palkmaju mine käi venemaal meie poolt tehtud majad elatakse ja ei kurdeta. Järelikult soomlased sattusid SOSSsepa eestlaste otsa kes ei jaganud seda tehnoloogiat.
palkmaja-huviline28. jaanuar 2018, 14:46
millist palkmaja soovitad ? kui elumaja soov, siis millistest palkidest peaks maja tegema ?
Tölpa28. jaanuar 2018, 21:33
Raivo27. jaanuar 2018, 16:20
Inimesed,kas kadedus lööb pea peal kokku,et niisugused kommid on
27. jaanuar 2018, 18:30
Kadedus, set osati halvasti ehitada!?
Ain27. jaanuar 2018, 15:34
Sellele miilitsast kak...junnile on see paras põdramaja metsa sees, mida siis veel
27. jaanuar 2018, 14:47
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
neid ei toeta27. jaanuar 2018, 18:58
104 avalikku kaunist varblase ... daami
Pafca27. jaanuar 2018, 14:28
Soome ehituse viga on mujal suur osa koole lasteadasi ja muid asutusi vaevlevad hallituste ja siseilma probleemidega juba uued ehitised.
To: aleks27. jaanuar 2018, 14:11
Aleks keri põdramaale tagasi! Porrod ootavad sind saunas koos saate seal keerata ja üksteisele selga ronida!
Pets27. jaanuar 2018, 13:45
Põdrale tuleb nagu ikka üle nüpli anda, siis hakkab aru saama kui tore eestlane ikka on
27. jaanuar 2018, 14:18
Marta27. jaanuar 2018, 13:44
Lugesin neid kommentare ja ùtlen nùùd ka sõna sekka. Kui sulle tuleb töövestlusele 19 aastane,kes teatab laialt,et oskab kõiki ehitustöid,siis peaks puru rumal olema,et teda uskuda. Miskipärast aga võetakse selline tööle mõnesse eesti vaheldusfirmasse ja makstakse võimalikult olematut palkka.Plusss ju,kui odavalt saab. Kui selline soss keerab jama kokku,läheb see firmale kalliks maksma . Ma olen ise töö poolest ja peresuhete tõttu ùsna teadlik,mis ehitustel toimub. Vanim lastest õppis ehituspuusepaks 3 aastat ja kogemus päris tööst,saadi juba koolist.Ehitasid kursusega maja mùùgiks. Lisaks siis päris töö ehitustel.Praeguseks on poeg ùhes suures firmas väike ùlemus.Fùùsilist tööd tegema ei peaks,kuid käib tihti kui kiire on,siiski abiks ka fùùsilist tööd tegemas. Peale tema,on firmas tööl veel paar eestlast ja neid peetakse täiega hulludeks ja kõvadeks töötegijateks. Väga peetakse lugu.Teenivad ka hästi. Nii,et pole nii,et eestlased ainult s a kokku keeravad. Ùkski ajudega soome tööandja ei pea tööl inimesi,kes neile jama kaela keeravad. Kuid paraku on jah paljugi soomlasi,kes arvavad,et eestlane peaks peaaegu tasuta tegema.Just sellised oma maja ja suvilate ehitajad. No ja saavadki odavalt kehva kvaliteeti .
27. jaanuar 2018, 14:07
"Peale tema,on firmas tööl veel paar eestlast ja neid peetakse täiega hulludeks ja kõvadeks töötegijateks. Väga peetakse lugu.Teenivad ka hästi." Teenivad hästi ja paari aasta pärast on neil tervis läbi ning pere lõhki. Välismaal ei peeta lugu mitte töörügamisest, vaid enda austamisest.
"to/ 27. jaanuar 2018, 18:14
NIi on...Tean paljusi eestlastest bussijuhte,kes Soomes töötasid,või töötavad! Kõigil neil on tervi läbi.. Seljad on haiged,käed värisevad.juuksed halliks läinud,või välja langemas..Vabadel päevadel,mõni neist ei saa pudelist eemal olla!..
Kkm khm27. jaanuar 2018, 12:48
Käisin hiljuti Soomest hobiautot toomas, tagasi tulime reedel ja tõesti eesti ehitaja tunned juba riietusest ja lolli näo järgi kohe ära :D
Martin27. jaanuar 2018, 20:16
Mis auto te tõite ka, kui küsida tohib? Rootslane või sakslane või midagi muud?
27. jaanuar 2018, 21:12
vana varastatud jaapanlane on.
no3. veebruar 2018, 19:23
seda ma vaatasin,et üks töllakas jälle lisaks laeval
Pole vaja27. jaanuar 2018, 12:47
palgata siis eestlastest ehitajaid, kui hiljem kiun lahti.
Oskustööline27. jaanuar 2018, 13:26
Asi on selles, VAREM ei saanud, kust tema teadis, et nn töökad ja osavad spetsialistid on osunud oma kodus välja praagitud sosssepad
Indrek227. jaanuar 2018, 12:32
Milleks neile kalevipojad kui iraagist ja somaaliast suurel hulgal spetsialiste saabunud?
27. jaanuar 2018, 13:47
ei olegi vaja, nii et immigratsiooni vähendamiseks võiks koju tagasi tulla
Kribu27. jaanuar 2018, 12:05
On neid, keda tõesti võibki nii nimetada.Tulevad reedel näpud laes ja pühapäeval lähevad linta lönta tagasi, karjudes teenindaja peale, et see kohvi eest 2.60 julgeb küsida. On aga ka neid, kes on toredad pereisad, kes tunnevad oma tööd ning lihtsalt olude sunnil üle lahe tööle käivad. Vaevalt, et nemad end ka kuidagi sellest artiklist puudutatuna tunnevad.
Malle27. jaanuar 2018, 14:03
Enamus ehitajatest e. KALEVIPOEGADEST on joodikud.Joovad ja laaberdavad laevas,Tallinna jõudes käivad lõbumajast ka läbi.Tagasi Soome minnes on rahad nii otsas,et laenatakse laevapileti raha naabri käest.Kellele selliseid mehemürakaid vaja on....
Mnjah27. jaanuar 2018, 17:20
Eks Soome odav alkohol ja vilets elu ajavadki jooma. Ja korralikke töömehi polekski soomlastel raha palgata.
27. jaanuar 2018, 17:26
Mallele:oma mehest räägid siin,või isast?
/ 17:2627. jaanuar 2018, 19:05
ja kui räägib, siis ju tõtt räägib, kogemused
põhja-lõuna eesti-soome27. jaanuar 2018, 11:54
Tööandja lasi endale ka miljonimaja(hind üle miljoni) ehitada. Ehitajad soomlased ja mis te arvate: alles saadi sisse kolitud ja juba teisest otsast käib vigade parandus. Kaminat ei saa kütta, sest korstnas probleemid(toimitaja-paigaldaja soomlane) jne.
krisse27. jaanuar 2018, 12:18
eks kôigil juhtub, aga eestlastel ikka sagedamini
jah27. jaanuar 2018, 11:03
Meije riik panep meije elu ponsu! Soomlane ei taha oma leiba kautada!
viimatse pääl27. jaanuar 2018, 11:36
eesti keel soome murdes. Isot kiitokset.
jah-le27. jaanuar 2018, 14:46
Teie riigil pole häda midagi. Seal SOOMES.
Ühe segase soomlase blogi on niipalju pahameelt siin tekitanud kõigi soomlaste vastu?27. jaanuar 2018, 10:39
Milleks sellist asja üldse levitada?
Lugege parem selle blogi all soomlaste kirjutisi:
https://www.kaksnelja.com/blogi/2017/12/13/22218
!
to 10. 3927. jaanuar 2018, 12:24
Tõlgi ära, mida ta seal kirjutab. Üldiselt millest ?
no jutt enam vähem sihuke nagu meie kommides.27. jaanuar 2018, 14:49
Osad laidavad ja osad õigustavad. Laitjad küsivad, et kas kirjutajal on ka tõendeid kõigi nende rikkumiste kohta, mille üle ta kaebab. Kaebab ta aga kõige üle: ehitamise kvaliteet, järelevalve ja ka valla ametnike tegevus. Nimetab kõiki lollideks. Minu jaoks on kummaline see, et kui justkui alguses juba näha oli, et kvaliteeti ei tule, oleks pidanud järelevalvet vahetama või ehitajat. Soomes on ka selline meeldiv ehitustava: võtmed kätte, mille korral tundub, et keegi eriti ei vastutagi. Selge on see, et kui ilmnevad tõsised vead, siis tuleb kohtusse minna, mida kirjutaja siiski teinud ei ole. Siis süüdistab ta ehitajat sõna otseses mõttes seostusega kuritegelike gängidega, mille eest võiks ehitaja ta enda kohtusse kaevata.
Soomlased ja eeestlased27. jaanuar 2018, 10:32
on vennasrahvad ja kõik on toredad,mida viha külvata erandeid on igas rahvuses.
27. jaanuar 2018, 11:51
Vennasrahvas on ikka venelased.
to 11. 5127. jaanuar 2018, 12:25
Mis venelased ? Eestlastel ei ole slaavlastega mitte midagi ühist, oleme väga erinevad.
11:51-le27. jaanuar 2018, 14:47
Venelastel on kreeklastega ühist.
ainult keeled on erinevad27. jaanuar 2018, 19:06
"Eestlastel ei ole slaavlastega mitte midagi ühist,"
Kuidas ei ole, on küll, viinaninad mõlemad
ma tõlkisin27. jaanuar 2018, 19:36
To Alex27. jaanuar 2018, 09:14
Mine koori sibulat naksitrall
Veiks27. jaanuar 2018, 09:10
Zombid ju tehtud täis peaga läbi dressipùkste, ega nad muidu nii rumalad ja kòvared pole
Jan27. jaanuar 2018, 08:59
Mul oli sama asi pòtradega, lòpuks kohtus jäävad ikka kaotajaks nagu alati, ùhesònaga kelmid on.ùritavad hiljem mingeid kompensatsioone saada
Jan27. jaanuar 2018, 08:59
Mul oli sama asi pòtradega, lòpuks kohtus jäävad ikka kaotajaks nagu alati, ùhesònaga kelmid on.ùritavad hiljem mingeid kompensatsioone saada
ja vaata soomlast27. jaanuar 2018, 08:48
joovad nagu loomad, ku-s-e-vad alla ja järgmine päev teevad nägu nagu poleks midagi juhtunud peale karabula.
töö tahtis ikka tegemist27. jaanuar 2018, 14:48
Nagu eesti talumehed muiste...
Vaata või facebookis, kuidas 27. jaanuar 2018, 08:33
kirjutavad ja mis teemadel need eestist pagenud pojad- alkose peaga on nad tehtud, kooliharidust pole saanud , aga tahavad tehtud mehed paista!
Aleks: Või teil tuleb minuga tegemist27. jaanuar 2018, 06:58
Soomlased on omad inimesed, jätke nad rahule!
Heiki27. jaanuar 2018, 04:41
Zombid ise tunduvalt suuremad ossid kui eestlased,nad juba tugeva geeniveaga
27. jaanuar 2018, 06:59
Sina õpi kirjutama.... geneetikaviga!
06:59-le27. jaanuar 2018, 14:49
Filosoof, mine õpetajate lehele kaagutama.
erinevalt sinust õpin täna, homme ja ülehomme kah27. jaanuar 2018, 19:08
võibolla ta räägib konkreetset geenist
Tubli somm27. jaanuar 2018, 02:46
Mida rohkem sommid negatiivselt räägivad eestlastest seda vähem neid sinna tööle võetakse
kalevipoeg soomest27. jaanuar 2018, 00:45
kelelgi s uitsu pole vä? vöi poolikut laenuks anda munadepühani? tahaks ullult j uua p lää.t ra mis v ärk on ä?mingi keiss jälle?mingi probla? t ra mul b emmil uusi k umme vaja.kelelgi pole laenata?
kuule,tead27. jaanuar 2018, 00:52
27. jaanuar 2018, 05:52
Peaks naljakas olema? Oled samasugune oss nagu need, kelle üle sa naerad
kalevipoeg laevas27. jaanuar 2018, 14:09
Võtame mõne putli viina paneme pidu.Paar l.... kuluks ka ära.Täna koju ei viitsi minna ,naine hakkab nagunii irisema.
Põder on põder26. jaanuar 2018, 23:52
See tont hakkas ise alguses ehitama, ning siis tellis firma peale kuna mõistus ei võtnud enam. Sellel vennal on probleemid juba aastast 2011. Summad ei ole väikesed mis temalt nõutakse, "juurde ehitustega ja parandused" mida juba siis pidi tegema. Samuti kui uurida selle põdra fatsebuuki saab ilusti lugeda, kuidas vanal on probleeme ka vallaga, kuna maja juures on liigselt puid maha võetud, ehitatud mingi lisa sara mida pole lubatudki. Ja firmad kes sinna peale telliti olid kõik Soome firmad, samuti 2 neist suhteliselt tuntud ja minu arust täiesti korraliku firmat. Seal võis olla Eestlastest ehitajaid või maksis ta mustalt kellegile, et too nädalalõpus ajusi kep*ks tal, kuid kokkuvõttes on see vana hälbega ja ise süüdi.
27. jaanuar 2018, 14:27
Põdral maja metsa sees, väiksest aknast välja vaatab. Maaja ongi puudest lage, künka otsas, puudest kõrgemal. Loomulikult puhub tuul sisse. Ainuke "väärtus" mis tal on, kuulus soomlaste habe, mis on nagu kammimata puhmas lõua otsas.
Päivi26. jaanuar 2018, 23:50
Olen Soomes eland 2aastat,ja ausalt öeldes,ega need sommid selle joomise koha pealt paremad pole kui eestlased.Mulle isegi tundub et soome naised joovad rohkem kui eesti naised,mõned eesti mehedki ei joo nii jubedasti,ja seda on kohe väga kole vaadata old,ma ei kujuta ette kui ma nii jooks ,oleks ammu juba surnud vist 🙄
leo27. jaanuar 2018, 02:29
maassa maan tavalla27. jaanuar 2018, 06:54
soomlane võib teha mis tahab oma kodumaal,sa võid elada kasvõi 100 aastat siin aga omaks ei saa sa kunagi.lasin siin korteri remondi teha aint soomlastel ja ei nurise millegi üle see, et maksin nats rohkem, aga asi on seda väärt.
tom27. jaanuar 2018, 10:58
Töötan ise sadamas ja näen mis olukorras need soomlased on kui laeva pealt maha lähevad või tagasi sõidavad.Mitte muidugi kõik aga ikkagi sellist kontingenti on kes siia jooma tulevad neid päris palju ja muidugi naisi on ka nende hulgas.
xxx27. jaanuar 2018, 13:14
oma kodumaal joo palju tahes,aga vooral maal ole viisakas!
27. jaanuar 2018, 14:30
maassa maan tavalla peaks kehtima soomlastele ka Eestis. Eestis ei saa teha mida soomlased vaid tahavad ainult sellepärast et nad on soomlased.
27. jaanuar 2018, 19:09
ja nüüd on vabandus leitud
põder26. jaanuar 2018, 23:45
selle peale ei mõtle,et eesti töötajad aitavad soomlastel oma maksudega üleval pidada mustlaseid ja somaalle.Mustlased on soomes täielikul riiklikul ülalpidamisel.Siis,kui ehitatakse tunnel ja RB,algab afrika ümberasustamine soome.Maju on aga väga palju ehitada.Siis ei piisa ainult ukrainlastest ja eestlastest,vaid tööjõudu tuleb tuua ka kesk aasia liiduvabariikidest.Soomest saab uus-nigeeria megapolis.
me hakkame27. jaanuar 2018, 14:53
siin ehitama ja müüme Soome. Kodumajatehase taolisi firmasid on Eestis juba päris palju.
27. jaanuar 2018, 21:40
Nüüd on YLE1-s 2 x näidatud üht rumeenlannat,kes on 4 aastat Soomes elanud,kuid töökohta pole.Müütab tänaval mingit kultuuriajakirja,hinnaga 10 eurot,mille ise ostab 5 euroga.Keegi eriti osta ei taha ja nii ongi tema 3 last kodumaal vanaema juures ja ta ise Soomes rahata.Varem saatis raha koju,kuid nüüd pole saanud saata.Viimati olid tal lumega jalas lahtised kingad.
28. jaanuar 2018, 17:00
rumeenia mustlane ikka,mitte rumeenlane.need on 2 täiesti eri rahvust.
aszzx26. jaanuar 2018, 22:45
Samas moslemitest naiste ahistajad,terroristid ja ainult sotsiaal abi peal elavad tsurkad politseid ei huvita, kui kaebad oled rassist.
leo27. jaanuar 2018, 02:31
tegelt ka,isegi koputada ei saa.
eestasena on sil vist väga rake.
paraku26. jaanuar 2018, 22:36
Tuleb tõdeda, et see kõik vastab tõele. Sinna on ikka igat rämpsu tööle roninud. Vahel hakkab sommidest suisa kahju. Vahest olen juhtunud Lõuna-Eestisse minevale bussile, kus Kaleviojad Soomest, ka peale tulnud. Täis nagu tinaviled ja terve tee käib purkide kummutamine ja lällamine. Laeval toimuvast ei ole üldse mõtet rääkida. See ei ole, et üksikud joodikud ja leiab kõikjal. Seal Soomes käiate hulgas on neid üle poole.
tundub27. jaanuar 2018, 00:56
et sa ise pole kordagi laevaga sõitnud soome.
Koer27. jaanuar 2018, 10:45
Osaliselt ja, rämedat pappi minnakse siit murdu teenima, aga kõik pole ehitajad. Tunnen tüüpi, kes ei saanudki laevast kaugemale, niikui silmad lahti tegi, lonksuke veel ja...ärkas uuesti eestis, sõber sebis pileti tagasi ja kõva ehitusmeister saigi oma seiklustele punkti panna!
ära üldista27. jaanuar 2018, 14:56
need, kes ei joo, ei paista silma. Mul paljud tuttavad seal tööl käinud ja ise töötasin ka 3 aastat. Ühtki siinkirjeldatud tüüpi ei kohanud.
Oskajad, on vist tööl käinud26. jaanuar 2018, 21:52
aga mitte ise tööd teinud!
kalevipoeg soomest26. jaanuar 2018, 21:51
t ra mis värk on ä. me panime kipsplaadi kandvaks seinaks,püsib küll n ah.ah pt si ma ei viitsi siin kommida.t ra juks oli eile mingit magustoitu jälle teinud.kallas hakklihaga makaronidele ploomikisselli peale.köigil s itt lippapb plää.ronisin päeval tornkraanasse ja lasin sealt alla.midagi polnud teha,pressis nii peale.pärast taksoga koju.pappi on. kle,ma olen j ummala proff ä.liimisime peegliruudud sommile seinale tapeedi peale.püsivad küll.välisukseks panime plastist voldikukse.pekka oli j ummala happy.me oleme meistrimehed.täna oli töö juures il ge p ohmakas.vötsin pöuest lapiku saarekat.pärast mönus tööd teha kaif.
No27. jaanuar 2018, 14:02
26. jaanuar 2018, 21:42
see vist soomlast ei lohuta, aga ega see seltskond eestis paremini ei ehita.
nutt tuleb27. jaanuar 2018, 15:05
peale jah, kui ehitamisest rääkida. Mina õpetasin töömehi. Täitsa ilmselt panid põrandaplaate esimest korda elus. Loodi polnud vist kunagi käes hoidnud ja mida sa seal loodid, kui põrand on laines. Vendadel silmamõõtu aga ei ole. Siis tuli elektrik pliiti ühendama. Kaks kätt taskus ja valged kindad kaasas. Ei kaableid, ei kruvikeerajat. Helistas firmasse ja ütles, et on kohal, kus materjalid? Siis töö organiseerijad ärkasid. Läks 1,5 tundi enne, kui materjalid laekusid. Selle asemel, et töö ette läbi mõelda, kulutatakse 2 m kaabli ja kruvikeeraja vedamise peale 1,5 tundi tööaega pluss bensu hind ja auto kulu. Üks tüüp ainult oli ülesannete kõrgusel - see, kes põrandaliiste pani.
A26. jaanuar 2018, 21:39
Lõuna -Helsingit mainida tohib ,aga kui proovisin Põhja -Tallinnat mängu tuua ,siis saadeti igavesele pedereerimisele
jajah26. jaanuar 2018, 22:28
ära vot kui räägiks ida-helsinkist ja sealsetest pördikutest? aga vot seda politsei ei julge, see on rassistlik, aga eestlasi võib küll mõnitada. sellised kahepalgelised väärtused on soomes.
muidugi on see tõsi, et kalevipojad on kõnts, kes eestist õnneks lahkunud. enamus, ütleme nii, eks sinnagi satub mõni tera aganate hulka.
Nii toredad kommid26. jaanuar 2018, 21:36
Solvate oma isasid,poegi,onusid ja sugulasi..
jaanis26. jaanuar 2018, 21:32
Loll Põder otsib kõige odavamat ja siis hiljem nutab.Keegi ei hakkagi odavalt ja urakana korralikult ehitama.
MInu on oma tuttavad26. jaanuar 2018, 21:26
perekonnad läinud Soome,on korralikud inimesed ja elavad hästi,tagasi ei tule iialgi.NII, et Eesti
inimesed on üldiselt väga tublid,joodikuid on iga rahva hulgas.
Urmas26. jaanuar 2018, 22:46
Edu!
Millega see perekond tegeleb, et iialgi tagasi ei tule???
Mul tuttav töötas soomes betoonitöö firmas ja oli ka rahul! Kuni, kaotas seal tööõnnetuse tõttu käsivarre! Jäi tööl kättpidi suurte betoonplokkide vahele vms... Midagi eriti ei kompenseeritud! Alguses maksis oma ravi eest ise ja siis mingi osa kompenseeriti. Ma, ei tea? Sõbra näitel! Minna soome ja tulla tagasi invaliidina? Ilma ühe käeta? On see seda väärt? Muidu, rääkis, et tööandja suhtumine oli stiilis, et see firma on ju tähtsam kui kogu su Eesti Vabariik!
mitte teema algataja27. jaanuar 2018, 13:39
sõbranna hambaarst, teine abiõpetaja, kolmas müüja aga õpib selle kõrvalt eripedagoogikat. Kõik on eluga rahul ja tagasi ei igatse. Esimene soetas 32 aastaselt endale Tallinna Kesklinna korteri, 45selt on tal pangalaen makstud.
to mitte teema algataja27. jaanuar 2018, 14:34
Need "edukamad" seal Soomes on tavaliselt need, kes on nõus oma kaasmaalase peale kaebamas käima. Mees "ehitaja", naine koristaja, mehe sõber isehakanud hambaarst ja naise sõbranna koos mehega käib vanakesi kodus mürgitamas. Kuuldud küll neid lugusid.
Vinguvingu26. jaanuar 2018, 20:45
Varsti allgab aega kui moslemid ja muud nekerit hakkavad teile muldonne ehitama.
Swedistan26. jaanuar 2018, 20:47
Või hakkavad kukalt vaatama kui soeng ei takista
26. jaanuar 2018, 21:13
noh suurt vahet ei ole
20:4526. jaanuar 2018, 22:00
Moslemeid on meil vähe aga VENE pagulasi on liiga palju ja tuleb neid kogu aeg veel tuhandeid juurde ka - SEE on probleem!
meie maal27. jaanuar 2018, 15:07
on muldonnis külmavõitu, erinevalt Aafrikast.
Miks26. jaanuar 2018, 20:41
soomlased võtavad eestlasi tööle?
Wikipedia26. jaanuar 2018, 21:17
Sest et eestlane on odavapalgaline vöörtööline.
Lugeja26. jaanuar 2018, 20:41
Kommentaarides on palju kibedust ja kadedust. Närige aga küüni edasi .
tähenärija26. jaanuar 2018, 20:48
Lauta võib ka närida
oh oh27. jaanuar 2018, 15:14
küüs, küüned, küüsi
küün, küünid, küünisid ehk küüne
Läheb päris keeruliseks.
to lugeja26. jaanuar 2018, 22:30
mina, kes ma elan eestis jõukalt (islamiphärdikuid ka eriti pole näha) ja olen ettevõtja, peaksin kadestama sinusuguseid kirjaoskamatuid harimatuid matse, kes soome orjaks läinud? ei tea küll mispärast :D
Ettevõtja maiääss27. jaanuar 2018, 01:01
Kui sa oleksid mingi edukas tegija, siis sa siin ei kommiks, ega topiks selliseid asju lause lõppu, nagu see siin... :D
Suva pubekas ilmselt! Ja kes need "islamiphärdikud" veel on?
Paistab27. jaanuar 2018, 11:58
et oled ka mingi harimata, kirjaoskamatu päss.
>D27. jaanuar 2018, 12:18
"Edukas" ärimees.. muidugi ,töölistele jagad kopikaid ja riiki lased maksudega üle. Eeskujulik tegelane tõesti.
Sosssepp26. jaanuar 2018, 22:45
Mida neid nii väga kadestada, paljudel põhiharidus lõpetamata, erialalisi oskusi ei ole aga ego laes ja raha tahavad mitte vähe.
kle .....sepp27. jaanuar 2018, 11:48
Vanasti omandati töökogemus ja oskused tööd tehes meistri juures, aga nüüd pestakse ajud koolis(eriti kõrgkoolis) puhtaks ja ongi spetsialist valmis ning tark ka pealekauba.
27. jaanuar 2018, 21:45
Ma loodan,et heinaküüni ei pea ükski eestlane närima.
A 26. jaanuar 2018, 20:40
Lõuna- Helsingi joodikud käivad Põhja - Tallinnas tööl
Qwert26. jaanuar 2018, 20:38
Pasi tahtis vist hästi odavalt, wc hinna eest mingit lossi saada. Nii ikka ei käi mitte kusagil. Paljuski oleneb ka lepingust, mis tehti enne ehitamise alustamist. Kui ise ehitusplatsil iga päev kohal ei ole, siis võib lõpptulemus olla kurvavõitu.
ei aita27. jaanuar 2018, 11:29
see enda kohalolek midagi, kui ise ka ehitusest midagi suurt ei tea. Ehitamine tänapäeval on keeruline töö, kuna igasugu ettekirjutused ja soojapidavusnöuded jne. Aastakümneid tagasi oli sellest küllalt, kui asi lihtsalt niimoodi välja nägi, et on hästi tehtud, sest ei olnud vaja neid igasugu niiskustökkeid ja muud euronormi ettekirjutusi järgida. Nüüd on nii, et kui käsitööliselt hästi tehtud ehitusel mingi väike konstruktsiooni viga sees, siis vöib paari aastaga suur probleem tulla. Iga mees kes ehitab, ei ole veel ehitaja. Korralik ehitaja on hea peaga ja kuldsete kätega mees. Neid ei saagi ehituseriala peal nii palju olla, kui Soome vajks.
pyhapäevane 26. jaanuar 2018, 20:36
laev 6htul Soome teel ikka täielik orjalaev,kaltsakaid purjus kotipoisse täis ,omad pudelid kohe lahti ja joomine jätkub,hommikul k6ik k6vad"ehitajad"
A26. jaanuar 2018, 20:42
Ja mis see sind puudutab.
to A26. jaanuar 2018, 22:32
sedavõrd puudutab, et teeb marki eestlastele, ma ka eestlane. ja sedavõrd ka, et needsamad ossid on lastele isad, kahju lastest, meie tulevikust. ega emad saa paremad olla, kui sellised isad on loosi läinud ja sigima meelitanud.
Peep Kask26. jaanuar 2018, 20:36
Ilus jutuke sellest kuidas meie riik on loonud tingimused inimestele heaoluks. Ellujäämiseks proovi ehitamist -naela,haamrit tean järelikult ehitaja. Ehitajal ja ehitajal on suur vahe. Ja neid rehepappe kes otsivad ehitajaid odava hinnaga lootes suurt kasumit on nii siin kui sealpool kallast.
See poliisi mees ju tõmbas iseennast tillist kui leidis sellise super-hy per ehitusjärelvalve. Ja kui kõik ikka long(k)ab siis ta peaks olema teadlik kohtusysteemist. See on MÄDA artikkel (fake news)
Ei kipu sinna suomesse kuid vahest iks satun tööülesannete kaudu ning saan täitsa aru kalevipoegadest. Minu siiras kaastunne neile- mis teha- meie superedukas riik on neile ju loonud tingimused( ela või virele)
Ja veel siiram kaastunne( kuis seda väljendada kui ei tunne kaasa sest ei suuda samastuda) kaukajumala teenrile- suome poliisimiehella
Raivo26. jaanuar 2018, 20:36
Miks peaks kellegi mingi postitus üldse loksutama?
Jari-Matti26. jaanuar 2018, 20:35
Eestlaset ei oska ehitada!
Ehita...26. jaanuar 2018, 21:01
...siis ise kui oskad,va pooletoobine põder.Vinguge soomes kui tahate,aga siin hoidke mokk maas.
27. jaanuar 2018, 21:49
Eestlased ei oska ja soomlased ei taha endale tööd teha.
Olin26. jaanuar 2018, 20:28
kuu Soomes ( 2005 ) , kōik eestlased olid joodikud, vaatamata sellele, et mulle rohkem maksti nendest jotadest, sōitsin koju tagasi, sest siin teenisin igati rohkem.
valeinfo26. jaanuar 2018, 20:23
Ei ole midagi kui palgatasust raagitakse siis voimalikult odavamalt kui kvaliteedilt siis v]imalikult hasti
mida ma eestile soovitaks...26. jaanuar 2018, 20:37
teha joodikutele koloonia, tasuta tööle, tööd teha ei taha, kohe kartsa minek!
ja 27. jaanuar 2018, 12:34
kartsas teeb käsitööd
eesti parim laul kiki miki26. jaanuar 2018, 20:18
eesti on tõesti jätkusuutlik riik!
eesti naine Eestis26. jaanuar 2018, 20:16
No mis ehitajad need siis tegelikult ongi? Ehituskoolis pole keegi käinud,oskavad ainult laudu tassida ja mördiämbrit tõsta.Mõtelgu ka, enne kui kedagi palkavad odavama raha eest tähtsaid asju tegema.
eesti mees soomes27. jaanuar 2018, 11:58
Õiged mehed õpivad meistri kõrval kiiresti töö selgeks aga tainad ei õpi ka kõrgkooli lõpetades tööd tegema.
11:58-le27. jaanuar 2018, 14:54
Ära valeta ega kibetse siin.
Pasi26. jaanuar 2018, 20:13
Kui le26. jaanuar 2018, 20:10
Kas saab rohkem loll olla
tuul...26. jaanuar 2018, 19:44
Naisterahvas eestist ,hetkel soomes tellisin uue kymblusvanni ja paigalduse täiesti Soome firmast.Soomlane vannipaigaldaja otsustas paigaldada nii et vesi jookseb vanni alla pörandale mitte vanni ...hakkaks ka vanduma ja söimama aga NOHHH....
19:44-LE26. jaanuar 2018, 21:31
SINUGA JUHTUS SEE KORRA, EESTLASTE TÖÖGA KOGU AEG.
??27. jaanuar 2018, 12:00
Pidasid vist poliitikuid silmas.
töökuulutus26. jaanuar 2018, 19:41
Pakkuda tööd ehitajatele.Vanus võiks olla 18-30,sest ise olen ka 30.
ÕIGE jutt!26. jaanuar 2018, 19:59
Aga PALJUD Eesti "ehitajad" Soomes ongi alkohoolikud, madala kvalifikatsiooniga ja kporralikult tööd ei oska teha....!
Vale jutt26. jaanuar 2018, 20:03
aga siiski enamus ei ole!
Kuule26. jaanuar 2018, 20:07
Kui jutt enamusest, siis ikka on kūll
26. jaanuar 2018, 20:15
ära valeta,vene troll.
Sa,...26. jaanuar 2018, 20:36
...õige jutt, ei oska isegi kirjutada.
Täiega27. jaanuar 2018, 12:01
sertifitseeritud ehitaja26. jaanuar 2018, 19:37
No tean ise, et mehed kes ilma paberiteta võetakse ja makstakse neile 2000€ kuus on ju sosssepad ja muud pudlõuad. Ükski korralik ehitaja ei lähe alla 3000€ Soome, väga vähe erandeid... Ei tea ausalt ühtegi kes käiks soomes ja paberitega ei saaks hakkama, ikka öelda, et ehk mõni tuttav sul ka saab tulla... see puhas nali
viimane trend26. jaanuar 2018, 19:46
on see,et eestlased saadetakse minema ja asemele võetakse ukrainlased ja usbekid.Seda teevad ka soomlasest firmaomanikud.Eks ka meie eestis ootame Ukraina astumist euroliitu,siis firmade palgakulud vähenevad kordades.Isegi soomlased lasevad ukrainlasi rahadega üle.Lasevad töö ära teha ja annavad ainult bussisõidu raha koju sõitmiseks.Kui nüüd ukrainlane saabki kokku kohtuskäimise raha,siis mis te arvate,kes võitjaks jääb?
Pekka26. jaanuar 2018, 19:50
Vahet ju ei ole kas ukrainlane, venelane vöi eestlane ikka olete odavtööjöud Ida- euroopast!
26. jaanuar 2018, 21:41
Pekka peaks oma võpsikusse tööjõudu tooma Taimaalt ja Hiinast, saab veel odavamini. Kuid need Pekkad ja Tanjad kobivad ise kõik Eestisse elama ja tööle, et veelgi odavamini läbi saaks ning arvavad et kohalikud peavad nendega lausa soome keeles rääkima.
Juhan26. jaanuar 2018, 20:02
Mul üks tuttav ehitaja oli ka veidi aega Soomes tööl ja ta rääkis, et nii HALVA kvaliteediga tööd nagu osa eestlasi Soomes teeb EI SAAKS EESTIS küll teha....!
26. jaanuar 2018, 20:16
juhan/ivanile:vene trollikari siin pandud eestlasi halvustama.
jäta nüüd26. jaanuar 2018, 21:41
soomlased eelistavad tööle võtta Narva venelasi.Eestlane võetakse tööle siis,kui venelast võtta ei ole.Enamus objektidel on töömaakeeleks vene keel ka siis,kui kollektiivis on 2 venelast.
Tuha ...27. jaanuar 2018, 12:04
Läksin soomes töömaale kus seisid eesti numbrimärkidega autod ja soovisin meestele jõudu aga vastuseks tuli täielik vaikus. Hiljem selgus,et need olidki eesti venelased.
J.26. jaanuar 2018, 20:31
2000€ on abitöölise palk. See ongi see, kes toob vajalikud asjad kätte ja segab ehitusel segu ehk niiöelda mitteõppinud inimene. Õppinud ehitaja, kes teeb korralikku tööd, see teenib 3000-4000€
imesta ja 26. jaanuar 2018, 19:35
naera,seda rämpsu joodikust "ehitajat on eestis igal pool
kanal 226. jaanuar 2018, 19:34
tuleb ju sama saade Kalevipojad,see artikkel nagu sealt maha viksitud-joodikud,ehitamist tööna pole näinudki ja k6ik on po hui
19:3426. jaanuar 2018, 20:03
Aga TÄPSELT NII ju ongi!
kanal 226. jaanuar 2018, 19:33
Kalevipojad vaadatav eesti "ehitajatest,joodikutest,kes pole tundigi ehitajana töötanud,sommil 6igus,kuid ega see ainuke juhtum ole nn.ehitajatest,miks rikitakse-palgatakse seda kaltsusakki
Eui imesta26. jaanuar 2018, 19:24
Meil suhtub oma kodanikesse just nii riik.
Seega- eeskuju tuleb omast käest.
perekond26. jaanuar 2018, 21:48
mind kasvatasid ikka ema ja isa, mitte riik. Ja tööd õpetasid ka korralikult tegema. Eeskujuks on ikka vanemad mitte riik
Vits26. jaanuar 2018, 19:23
Jumala õnn et meie vähemalt oma rämpsust lahti saime.
26. jaanuar 2018, 19:43
küll mamma-merkel sulle uued eestlased äraläinute asemele saadab,siis nutad lahkunuid veel taga,aga juba on hilja...
19:43-le26. jaanuar 2018, 20:08
Mamma Merkel ei saada aga PAPA Putin saadab igal aastal TUHANDEID venelastest MIGRANTE siia, nii et poole aastaga on juba KVOOT täis! Ja viies kolonn suureneb iga aastaga Keskerakonna rõõmuks....
tegelikult on 26. jaanuar 2018, 19:19
sellel soomlasel õigus! Suht tihti häbene või silmad peast !
Olen isegi näinud neid jeestlasi peale jaanipäeva . Ja mitte ainult - üle nädala on palgapäev - siis pole muud juttu , kui et saaks otta ja panna ! Pärast helistatakse koju naisele , et tööandja , saatana, pole palka maksunud ja kodumaale saata pole midagi .
Seegi õige - täna on olnud palgapäev ja seda näha ja kuulda .
26. jaanuar 2018, 19:25
tuleks ehk ennem vastaspool ka ära kuulata ja alles siis oma rahvuskaaslasi maha tampima hakata?oh teid,masohhistlike orjahingi ja võõraste kintsukaapijaid!
nirk27. jaanuar 2018, 08:21
pada sõimab katelt. somm paneb ise õlut nii, et särab ja naised ka.
26. jaanuar 2018, 19:07
selle estofoobi koht küll politseis ei ole,loodetavasti teevad soome ametivõimud vastavad järeldused ja rassist saab karistatud.
Rassist?26. jaanuar 2018, 20:13
Eestlane on ju ka valge nahavärviga.Seega rassismisüüdistust küll esitada ei saa.
26. jaanuar 2018, 20:49
See 19:07 sama tasemega, mis eesti kalevipoeg Soomes, ei tema tea, kes või mis on rassist.
26. jaanuar 2018, 21:43
rassismisüüdistus saab esitada talle selle eest et ta ostis hunniku mürki ja mürgitas mustad sissetungijad ära, vabandust sipelgad. vaene soomlane peaks niipaljukest teadma et maja ei ehitata sipelgapesa peale.
spets26. jaanuar 2018, 18:59
no älä nyt! pole see soome ehitaja sugugi parem, isegi hullem! ostsin kunagi soomest maja lootuses et on kvaliteetne ehitus, aga kus sa sellega, polnud majas ühtegi sirget lage, põrandat ega seina. lae kõrguste vahe ühes toas 7 cm, akendel puudusid hinged, tuul puhkus aknapragudest sisse. küttesüsteem oli soome moodi - istu ahju ees ja viska alla, kui kaks tundi alla ei visanud oli tuba juba külm! kuur oli ehitatud 20 pinnasest sügavamale, vihmavesi õuelt voolas sisse ja veel sadu vigasid millest ei viitsi isegi kirjutama hakata. nii et ärge hakake mulle soome ehitajaid kiitma, nad on laisad ja juhmid ja kogu nende tööpäev möödub kohvipause oodates!
Kuidasl ood tegelikult on?26. jaanuar 2018, 18:53
Tellinud ehitamine korralikust firmast koos ehitusliku järelvalvega. Soome ehitusjärelvalve on karm. Tahtis oma maja mustalt ehitada ja siis viriseb mis see peaks teise asi olema. Õhtuleht ei peaks selliseid artikleid jagama. Tuhkagi te teate Soome ehitusnõudeid, kurssi pole ennast ka vaja viia. Te ei saa ju profile makstavat palka siis pole vaja olusid tunda. Pudrutage midagi kokk.Ajakirjanik tootvale tööle!
28. jaanuar 2018, 00:18
Järelvalve on suht karm jah. Endale küll sellist oxet ei laseks tega nagu soomlasest järelevalvele sobib.
eesti ehitaja26. jaanuar 2018, 18:51
No mis joomine see on - tööpäevadel pool liitrit ja puhkepäevadel poolteist liitrit valget viina päevas.
Et oleks joomine, peaks seda korrutama kahe või kolmega.
Samas, päris kainena pole võimalik tööd teha, ammu veel Soomes.
Kk26. jaanuar 2018, 19:56
See ehitaja kes ei joo ega suitseta reeglina ka ei oska mitagi ka ehitada!
Valter26. jaanuar 2018, 20:12
See ehitaja, kes ei joo ega suitseta, Soomes kaua vastu ei pea, see aetakse lihtsalt karjast minema
xxx26. jaanuar 2018, 23:28
see ehitaja kes ei joo ega suitseta,ei peagi ehitama,ta palkab neid kes joovad ja suitsetavad...:D
Ha ha26. jaanuar 2018, 18:47
Lollidelt sommidelt tulebki raha ära võtta :D
Urmas26. jaanuar 2018, 18:46
Ma olen neid nn. ehitajaid Tallinki laeval Helsingisse sõitmas näinud, peale jaanipäeva on terve hommikul Soome suunduv laev neid täis. Välimuse järgi küll täiesti nõme kamp! Kui seal Soomes nii head raha saab, siis miks nad ennast korralikult riidesse ei pane, aga näevad välja nagu kaltsakad?! Veerand magab otse laeva põrandal Jaanipäeva - järgset pohmelli välja! Kui nende juttu poole kõrvaga pealt kuulasin, siis see oli mingi labase inimese mulin, või osad helistasid tööandjale ja rääkisid, et paarimees ei saanud tulla, sest jäi haigeks, osad orgunnisid transporti laevale vastu, et siis edasi sõita. Midagi head ja roosilist see soome ehitajate elu ei ole! Arvata on, et see natukene suurem palk kulub ka kohe ära! Sest miks nad nii kaltsakalikud välja näevad ja selle väidetavalt suurema palga eest enese eest ei hoolitse??? Tehku hambad korda, mul on väiksem palk, aga ma külastan kord aastas hambaarsti ja minu suu on korras, erinevalt paljudest Kalevipoegadest keda ma 26 juunil möödunud aastal Tallinki laeval nägin. Ei ole see eestlastest soomes töötavate ehitajate elu mingi lust ja lillepidu!
A26. jaanuar 2018, 18:59
Soomlase kriitika täitsa usutav ! Tean ka Soomes töötavaid mehi ,kellele naine peab Eestist raha saatma .
Mann26. jaanuar 2018, 19:24
Ja Soome mehed siis kained peale jaanipäeva?
126. jaanuar 2018, 20:16
neil läheb kainenemiseks ikka nädal
Aga27. jaanuar 2018, 15:30
soomlased laevas,oled ka neid tähele pannud?Kes alko Eestist minema tassib?Ikka somm ja arvad,et kallavad maha või?
Tütrik27. jaanuar 2018, 21:17
Nii väga tahaks teada, mis tublit ametit kommenteerija ise peab. Hetkel tundub selline kadeduseussi moodi. Olen ka Soome sõitnud ja huvitav, miks mina laevadel selliseid asju ei näe. Küll olen näinud täitsa tavalisi peresid põrandatel istumas, kui laev on väga täis.
Tõesti26. jaanuar 2018, 18:46
Neid keda siin tööle ei võetud läksid soome raha kühveldama mitte töötama nüüd siis tuleb see avalikuks
Brunn26. jaanuar 2018, 18:45
Põdrad on tänu juudipoliitikale eestis joomist pisut vähendanud. Kuigi liigub ka siin odavat läti märjukest.
Eino Taruk26. jaanuar 2018, 18:45
Viha on mõistetav kui ikka nii käkki keeratakse. Aga siin on muidugi silmakirjalikkus kah. Oleks käkikeerajad pagulased või moslemid, ümiseks poliisiherra padja sisse...
126. jaanuar 2018, 20:17
..pagulased tööd ei tee ja probleemi kah pole
Pagulased Eestist 26. jaanuar 2018, 18:45
Soomes mehetegusid tegemas...
18:4526. jaanuar 2018, 20:12
Eestlastest MIGRANDID Soomes.... Samasugused nagu Aafrikast....!
no26. jaanuar 2018, 20:38
Ega ikka ei ole. Euroliidus kehtib tööjõu vaba liikumine. Soome ja Eesti on siiani Euroliidu liikmed.
28. jaanuar 2018, 11:56
Tallinnas ütles Sauli Niinistö,et eestlasi ei saa muust maailmast tulnutega võrrelda.
Eino TAruk26. jaanuar 2018, 18:42
"oma maja looduse keskel, universaalauto, kuldne retriiver ning poolteist last."
Jama. See on mošee kodu lähedal, haarem ja hunnik posslapsi.
26. jaanuar 2018, 18:58
põder on lasknud oma maja ehitada künka otsa. pole siis ime et varsti on see tuulest viidud.
Tohoh26. jaanuar 2018, 18:41
Et siis praagitegijad ja muidu palgavõtjad tegutsegu aga edasi?! Soomlane, kes on selles loos ohver, saab aga kaela laviini süüdistusi, et julgeb skeemist rääkida-kirjutada?! Teatavasti ei toimi vabas maailmas tsensuur nii räigelt kui Eesti meedias.
Lmmas oled26. jaanuar 2018, 19:22
Soome lehtedesse ei saa midagi kommida
ei saa26. jaanuar 2018, 22:01
ka siia Õhtulehte kommenteerida. A sai minult vastuse, kuid moderaator ei edastanudki seda. Aga A-le vastuseks - teeb küll vahet. Kuid ei tohi unustada seda pisi-pisikest asja, mis meile on sünniga kaasa antud. nahatooni. Kes viitsib aju tööle panna, saab aru.
Cencorship28. jaanuar 2018, 00:33
It used to be possible to post comments. But it appears that all comments have been blocked after the publication of this article in Estonia. Serious cencorship and violation of freedom of speech. I am truly ashamed to be a Finn. now.
ehh26. jaanuar 2018, 20:14
kui oleks normaalselt maksnud, oleks ka normaalsed ehitajad saanud. Sama, mis meil. Kõige odavam pakkumine tuleb võtta ja siis ei ole ime, kui ehitus õigeks ajaks valmis ei saa.
no26. jaanuar 2018, 18:38
ega nad soomlaste raha eest joo. :)
auto26. jaanuar 2018, 18:37
Jah, kui ehitusest midagi ei tea, ei oska uskudagi, et nii pekki võib midagi keerata. Teinekord tuleb palgata profesionaalid. Siin ei olegi muud küsimust, sest selle maja ehitasid täiesti suvalised grillis silmadega ööbikud, kes juhtusid olema Eestist, mitte ehitajad.
Ehitus on ainult puhas käsitöö ja seetõttu tuleb palgata oma ala profesionaalid!
Vähemalt teevad soomlaste meele rõõmsamaks, kui uuteks naabriteks hakkavad olema Aafrikast tulevad immigrandid.
vaidlen vastu27. jaanuar 2018, 10:48
Ehitus ei ole mitte ainult puhas käsitöö, seda oli ehitus vast aastakümneid tagasi. Tänapäeval on ehitus palju keerulisem, kuna nöuded on muutunud ja kui erinevate materjalide "kokkumängust" midagi ei tea, siis vöib ka hea käsitöö puhul korraliku ämbri kokku keerata.
auto27. jaanuar 2018, 12:57
Mida sa vastu vaidled, kui see ongi käsitöö?
Tundub, et sa ei adu, mida tähendab sõna "käsitöö"
jään ikka enda arvamuse juurde27. jaanuar 2018, 15:57
Puhas hea käsitöö ei aita midagi enam ehitusel, kui materjale ei tunne. Aastakümnete eest öppinud spetsialistid ei tea tänapäeva materjalidest eriti midagi, kui pole end täiendanud. Vaja keemiat ja füüsikat jne. lisaks käsitööle. Ma tean üsna hästi, millest räägin, olen arhitektuuri löpetanud, mitte Eestimaal. Eestis ehitustel minu teada ei ole veel selliseid nöudmisi, kui "Vanas Euroopas". Ehitamine on keeruline tegevus. Igasugu niiskustökked jne et 0 energiakuluga hooneid ehitada. Ma ei räägi siin sellest, et näiteks pörand on sossepal viltu ja halb plaatida. See on esteetiline probleem, seetöttu maja sulle selga ei kuku. Aga kui niiskust6kke valesti paned, (vöi vale tökke) vöib juhtuda, et möne aastaga sulle katuse puitkonstruktioon kaela kukub.
no on ikka lugu26. jaanuar 2018, 18:36
Järelvalve on ju töö vastuvõtnud ja ei ole oma tööd korralikult teinud. No tahtis mees jälle head odavalt. Paras!
fasadcasdasd26. jaanuar 2018, 18:35
eesti lontrused on Euroopas eesti maine põhja kiskunud. kui ütled, et oled eestlane, keeratakse nägu kõrvale.
Tütrik27. jaanuar 2018, 21:13
No mis sa rikud eestlaste mainet!
avva26. jaanuar 2018, 18:34
See eesti meeste seltskond kes laevadega Helsinki ja Tallinna vahel reisib edasi tagasi, ongi selline kahtlane. Mina ei usaldaks sihukestest ühtegi. Lisaks kuulsin fakte eestlaste loodud firmast Helsinkis kes asus petma omasid ehk Eestist palgatud inimesi. Nüüd kus see paljastus, petturid kadusid ja kuulu järgi loovad järgmist firmat...
@avva26. jaanuar 2018, 20:18
Olen Soomes aastaid ehitusel töötanud.nüüd pensionil.Aga olen vaid Soome firmades töötanud.Ja seal tegutsevate Eesti firmade kohta palju halba kuulnud.Maksmata palgad,kohutavad elutingimused jm.
Mul ei ole selliseid probleeme kordagi olnud.Ja...on meie firmas eestlasi töötanud minu ajal ja kindlasti ka praegu.Ei ole nende seas küll joodikuid olnud.
vaidlen vasu27. jaanuar 2018, 09:19
Lasin majas kõik plaatimistööd teha poisil, kes teeb tööd ka Soomes. Töö oli väga kiire ja üli korralik. Minuga "hanitamine" läbi ei lähe, kuna olen ise pikkade kogemustega üldehitaja kuigi õppisin kunagi siseviimistlejaks. Maja ehitasin ise, kuid mõned sisetööd ajakulu pärast lasin teha. Võtsin tööde tegijateks ainult soovitustega ehitajaid.
selliseid 27. jaanuar 2018, 12:40
eesti firmasid on soomes sadu
Oi-oi26. jaanuar 2018, 18:33
Tänapäeval tasuta lõunaid ei ole ah-ah-ahaa
Kurb tõdeda26. jaanuar 2018, 18:31
Kuid mis seal salata - sommi sõnad on suuresti õiged.
Liiga palju äpusid ronib sinna soome. Need kes peaks eestis poetaga õlut jooma, need kipuvad ka sinna tarka panema ja rikuvad teiste, tublide meeste mainet.
Eino Taruk26. jaanuar 2018, 18:47
Jah, on õiged ja õigustatud. Aga silmakirjalikkud ruulib. Seal on paljud pahategijad pagulased ja moslemid, aga sellised poliisiherrad ümisevad siis vaid padja sisse...
A26. jaanuar 2018, 19:04
Arvad ,et politseihärra ei tee moslemil ja eestlasel vahet
26. jaanuar 2018, 19:05
Rahune sina ka maha oma pagulastega, praegu on jutt eestlastest käkikeerajatest.
Jah, sesosas sama meelt26. jaanuar 2018, 19:42
Paraku olen näinud ka seda kui Soomlasest poliis võttis selteemal sõna ja tal tekkisid suured probleemid ;) Tasuks siinkohal soovitada, otsige netist välja need lood.
Ma olen ise olnud Soomes puitehitiste ehitamisel. Kuna suudan tööajal olla 100% kaine siis on juhtunud ka nii, et teised virolased kes mul kolleegideks olid, hakkasid susima kuna ma näitavat neid halvas valguses. Eks näitasingi - näitasin, et elada saab ka nii, et kuu mis soomes jutti veetsin sai vabalt ilma alkota elada ja siis koju saabudes natuke ikka võtsin - ei ole kunagi olnud täiskarske aga lausalkoholismi ma ei tykka ja sellsies kollektiivis ongi halb töötada kus kaaslased pidevalt segi ja pead praaki nendejärel ümber tegema. Täitsa õige on need jaanipäevapaiku jutud - laevad on täis mingeid nagu asotsiaale. Ma ostsin omale paari aasta eest soomes iga palgapäev sajakonna euri eest riideid, nii, et praegu veel on kapis tuttuusi triiksärke ja viisakaid riidetükke. Isegi irvitasid mõned kolleegid, et "moemees" - vabal ajal vähemalt saab end inimesena tunda, seda körti nagunii on tööajal palju siis tahaks end vabadel hetkedel inimesena tunda.
rekkamees26. jaanuar 2018, 20:28
Mitte ainult ehitaja ei ole kaltsakas. Autjuhtide seas samasuguseid. Pesemata, kasimata. Üks juht läks hommikul laadima-pandi puhuma, et äkki polegi kaine. Oli kaine, aga välimus joodiku oma.
teeb küll26. jaanuar 2018, 20:57
oleks moslem, siis oleks ta kuss ega julgeks iitsatadagi. Eestlaste peale võib näpuga näidata küll. See pole rassism. Ühed valged mõlemad. Mis puutub töö kvaliteeti, siis võin kinnitada, et kui mõned aastad tagasi korteris veetoru lõhkemise tõttu oli vaja remonti teha, olid platsis soomlased kuskilt ca 100 km pealinnast eemalt. Sellise stiiliga ja tööriistadega, millega tegutseti, oleks eestlased saanud hundipassi igast endast lugupidavast firmast. Minul üürnikuna ei olnud eriti sõnaõigust. Nii et ei ole sugugi nii, et eestlased lollid ja laisad, soomlased kuld ja oskused. Ka järelvalve oli nn oma jope, seda nägin omavahelisest suhtlusest. Kui tahta odavat ja head, tulebki kahe eest maksta - üks kord odava ja teine kord hea eest.
Skoda26. jaanuar 2018, 21:28
Sa mees tundud olema vähe "eilane" peast :)
ja ahned26. jaanuar 2018, 20:17
ülelahemehed võtavad nad rõõmuga tööle, sest alati saab palgaga tünni teha ja keegi niikuinii ei vastuta. Soome suurfirmad Rudus ja Stora Enso on saanud trahve kaela nii, et vähe pole. Polnud seal ainsatki eestlast. Lihtsalt suur vastutamatus iga kandi pealt.
kurvale27. jaanuar 2018, 15:28
kui oleks normaalne kontroll, siis praagitaks ju need välja, kes tööd teha ei oska. Tegelikult tähendab see olukord, et on nõudlus odava ja oskusteta tööjõu järele. Kui on nõudlus ja soovijad, siis pole meie asi kurta ega näppu viibutada. Vaadaku ise, kuidas omadega toime tulevad.
Sõnakõlks26. jaanuar 2018, 18:23
Vanasti öeldi, et kuidas töö nõnda palk- nüüd käib asi vastupidi, kuidas palk nõnda töö. Tahtis odavalt läbiajada siis nüüd on hilja pisaraid valada.
imho26. jaanuar 2018, 18:14
keegi ei sega munsterdada ehitajateks pagulasi. kuuldavasti neid on seal ikka tuhandetes.
26. jaanuar 2018, 18:10
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
A 26. jaanuar 2018, 19:06
Eriti reede õhtul pole neist vastukobisejaid
Tjahh26. jaanuar 2018, 19:16
Pole võimalik kui kirjutada ei oska.
kalevipoeg26. jaanuar 2018, 20:19
ei viitsi te o i n a s t e g a siin tühja vaielda.treige ise vastulauseid kui tahate.
Ja te arvate et soome ehitaja on ehitaja 26. jaanuar 2018, 19:20
Jajah eesti ehitajatel juba butilka viru valget sees ja rupskitest tehtud rakvere lastevorstt sisse kugistatud varsti lähevad küla peale laiama26. jaanuar 2018, 19:30
oma26. jaanuar 2018, 20:22
kogemus soome ehitajaga.Töömees keeras vahelae alla jäävad kruvid ka niimoodi kinni, et kruvipeadel olevad jooned olid täpselt ühes suunas. Kui mu mees küsis, et kas maksab, välja see ju nii ehk naa ei paista, siis vend vastas, et tal on töömehe au. Vot sedaviisi. Küllap on Soomes ka teistsuguseid, aga mulle jäi just selline inimene meelde.
sulle sattus siis vanakooli mees26. jaanuar 2018, 22:07
Meie üürikorteris tegi remonti miski soomlaste väikefirma. Kui eestlased oleksid sellist jälge tootnud, neile oleks sofort hundipass antud. Ja järelvalve näis kah vana tuttav olevat. Töö toimus härgamisi, tööriistad aastast kivi ja kirves, töövõtted samuti. Pigem väljend "ammattitaidolla" kipub juba negatiivset varjundit omama.
nõus27. jaanuar 2018, 09:51
Tõesti on igasuguseid. Olen ehitaja ja töötan siin. Mõned korrad olen pidanud ka Soomes tööd tegema. Kuna ma ei joo ega suitseta, siis mind ajasid kohutavalt närvi need pidevad kohvipausid. Saad tööd tegema hakata, kui juba kahvitauku. Sama päeva lõpus-kell 5 jäta või haamer õhku rippuma, tööpäev on läbi. Ei lähe ma Soome kuni siin tegemist on. Siin on muidugi ka omad probleemid. Meil on liiga palju ainult paberil ehitavaid järelvalvajaid ja muid ülemusi. Samuti tellijad, kelle eelarve nõuab si..tast saia tegemist.
oma27. jaanuar 2018, 15:32
eks ta nii ongi. Igalpool on saasta ja korralikke ehitajaid. Katsu sa need ainult üles leida, need õiged. Ja õigus Sul on ka - tegemist oli vanema mehega.
18,1026. jaanuar 2018, 20:38
Mina tal selle kuuri pusti panin.Juba esimesest pilgust tundus,et kahtlane tuup.Pakkus valja,et maksab mustalt ja iga nadalalopus.Juba esimene kokku lepitud palk jai poolikuks.Oli kohe aru saada,et sealt palka katte ei saa.Ja nii oligi.Meil tiimis koik karsklased , korgharidusega ja pikaajalise soome kogemusega .Teeme tood kovasti ja soovime kokkulepetest kinni pidada.Nii nagu palk,nii ka too.Parast too loppu tuli ta sober,kes siis teatas,et ametuhing on kannul kaduge voi pannakse vanglasse.Ei mingit tootasu.Nagu juba mainisin,siis seda oli ka arvata.
kas Sa ikka27. jaanuar 2018, 15:42
ehitasid seal? Kuuri ja mitu nädalat? Ja veel Soome kogemusega ise, teades, et mustalt on riskantne teha. Me panime kodus oma kuuri 3-kesi 5 päevaga kokku. Katusesõrestikud tegime käsitsi maa peal valmis. Vundamendi valasime kohe esimesel päeval postidena, kuur ju kergehitis. Põhimõtteliselt siis nelja päeva pärast hakkasime karkassi püsti ajama, 1 päevaga karkass püsti ja järgmisel päeval seinad ja katus. Ka uks ja aknad olid ette ära tellitud. No kui põranda oleks pidanud tegema, siis oleks vähe kauem läinud, aga jätsime lihtsalt liiva.
27. jaanuar 2018, 11:57
Kalevipojad ei saa midagi öelda kuna 98% kalevipoegadest pole koolis ehitus õppinud. Ei saagi ehituae algtõdesid teada. 20% neist on põhikoolis välja kukkunud. Kuid antud soome härra võttis tööle kalevipojad kindla põhjusega. Saada maja odavalt. Selles asemel et proffid palgata valiti hind. Ja see mis maksti see ka saadi.
Tütrik27. jaanuar 2018, 21:11
Ooo kui hea enesehinnanguga inimene!