NII SÜNNIB LÕPLIK HELI: Režissöör René Vilbre näitab Mait Malmstenile ekraanilt, millises kohas on vaja kõne või muid häälitsusi üle salvestada. Kogenud filmihelindaja Horret Kuus mängib filmist vastavaid lõike ette, salvestab siis Maidu häält ja sobitab salvestatud heli pildiga.Foto: Stanislav Moškov
Kais Allkivi 16. detsember 2017 00:01
„Naera ikka südamest! Umbes nii, et kuulsid praegu kõige lollimat nalja maailmas,“ julgustab lavastaja René Vilbre „Klassikokkutuleku“ järjefilmi helimontaažis üht peaosatäitjat Mait Malmsteni. Mait pistabki hoobilt valjusti lõkerdama. Nagu tellitud.

„Naera ikka südamest! Umbes nii, et kuulsid praegu kõige lollimat nalja maailmas,“ julgustab lavastaja René Vilbre „Klassikokkutuleku“ järjefilmi helimontaažis üht peaosatäitjat Mait Malmsteni. Mait pistabki hoobilt valjusti lõkerdama. Nagu tellitud.

Enamus täpselt kahe kuu pärast esilinastuvast filmist „Klassikokkutulek 2: Pulmad ja matused“ on valmis. Käib viimase lihvi andmine, muuhulgas heli uuesti või juurde salvestamine Kalamajas asuvas filmiheli stuudios B6 Studios.

„Osa kohti tuleb üle helindada – kus on diktsioon kehv, kus mõtlesime dialoogile midagi lisada. Helimees Horret Kuus on kogu heli läbi kuulanud ja ütleb, mis on nässus,“ selgitab režissöör Vilbre. Enamjaolt tuleb tema sõnul uuesti salvestada ähkimised-köhimised-naermised, mis pole piisavalt efektselt kuulda jäänud.

Edasi lugemiseks: