Inimesed

Jüri Lina: Jeesuse lugu on Buddha evangeeliumist maha kirjutatud (175)

LISA KOMMENTAAR

Mati9. november 2017, 19:28
Kunagi hoiti skisofreenikuid kõrge plangu taga. Nüüd on nad õhtulehe esikaanepoisid. Masendav.
Jeesus9. november 2017, 22:56
Sina jobu said märgade linadega ravi....
Taavi9. november 2017, 23:01
Kui ennast kommenteerid,siis oledki Masendav pauk!!!
portfel8. november 2017, 20:42
Juudid on kogu maailmale pähe määrinud,et nende jumal on kogu maailma jumal.
Teinud seda osavalt,nii et oleme unustanud oma tegelikud jumalad.Oleme unustanud
oma tegelikud väärtused ja vötnud omaks vöörad valikud.Ainult selleks,et seda maailma
oleks lihtsam valitseda.
huvitav8. november 2017, 19:47
olen siin segast pand isegi vist kaine peaga motled hetkel mingis kontekstis kirjutad parast loed ja ei saa ka ise aru koik viskusid kohe religiooni teemale se on nagu kont rahvale aga uuem teooria on ajaloo võltsitus
Lugeja.8. november 2017, 09:33
See vend käib vist tihti seenel,korjab muidugi ainult teatud seeni.
inimkonnale8. november 2017, 01:49
8. november 2017, 01:46
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
tinthedark8. november 2017, 11:53
harry7. november 2017, 23:01
21 SAJANDILE KAS SA JULGED JUMALE OTSE NÄKU ÖELDA ET SA MUINASJUTT
7. november 2017, 22:39
krimmi röövleid8. november 2017, 02:26
lugege7. november 2017, 22:21
fake histori kõik on feik botide poolt sisestaud jama umbes nagu hu is your mother cloud atlas
metuusala7. november 2017, 22:09
kunagi klikkisin mingi india tsiki saidile ja hakas tulem 3000 kommentari päevas
murueit7. november 2017, 22:00
No küll tema ikka jaksab! Kas tal naine ka on?
äärmuslik7. november 2017, 21:42
ned lood on boti kirjutatud har days night
kunagi sai7. november 2017, 22:05
bakuus oldud kohalik vein tüübil oli isegi santana moonflover lennon oli just maha lastud
amis7. november 2017, 22:11
Mihkel Espoost7. november 2017, 21:26
Lina on vist Rootsis kukkunud,oleks pidanud kiivri pähe panema.Veel pole hilja viga parandada.Muidu on erudeeritud filosoof,ikkagi Tartust pärit.
vot tak7. november 2017, 21:00
vene new agel8. november 2017, 19:34
on ikka oma imperialistlik agenda
Ei ole nii7. november 2017, 19:29
Kui te piiblist aru ei saa, siis on probleem oma sisemuses. Vana testament kus juba Jesuse elu ära mainitakse, pärineb Vana Sumeri tekstidest. Selles pole Buddat aga Budda ise ütles, et peale teda tuleb temast suurem. Kas mitte pole Piiblis öeldud, et see on seitsme pitseriga suletud, iga lörtsija seda puhast, mis seal sügaval on, ära lörtsida ei saaks. Pitserid avanevad aga neile kellele Jumal Vaim avaldab ehk siis kui meel on laitmatuks parandatud, seni aga on kõik spekulatsioon, rumalate ja teadmata inimeste poolt, ka kristlus käib selle alla.
j.7. november 2017, 20:28
...Budda ise ütles, et peale teda tuleb temast suurem...
See on jama. Buddha omab nagu kõrgeimat auastet, mida on võimalik saavutada. Ta on TARK.
To j8. november 2017, 16:04
Ära aja kristlust Kristusega segi, need on nagu öö ja päev. Et Budda nii tark oli, saigi ta öelda just nii. See on kirjas teatud vanades tekstides, mitte kristlik väljamõeldis. Sellest oli ka hiljuti dok. film, milles buddamungad rääkisid neist asjust.
amet8. november 2017, 19:27
Kristus on amet. Ta on nelja ilmakaare valitseja.
Ei ole9. november 2017, 07:01
Tahate ikka kõik maiseks ja labaseks, tühiseks teha. Kui natukenegi Piiblist midagi välja loete, siis Kristus ütles: Mina ei ole selleilma kuningas vaid teise ilma kuningas. Tegemist on palju suurema ja enama nähtusega. Oma pisikest ja tühist elu ärge võrdsutage Jumalaga.
arutage palju tahate7. november 2017, 18:28
aga Jumal oli on ja jääb.
kolla7. november 2017, 18:36
Näita mulle ka kus ta on?Reeglina alles siis ilmub välja kui vaja kirikule maksu maksta.
18:36-le7. november 2017, 22:02
Kõrvade vahel on. Kasuta! Aga enamasti ei osata.
to kolla7. november 2017, 22:35
Mine õue ja vaata vähe ringi!
Ps 19:2 Taevad jutustavad Jumala au ja taevalaotus kuulutab tema kätetööd.
Rm 1:20 Tema nähtamatu olemus, tema jäädav vägi ja jumalikkus on ju maailma loomisest peale nähtav, kui mõeldakse tema tehtule
totu kolla7. november 2017, 23:48
sa oled nagu Hrustsohv,kes Gagarini käest küsis,noh kas Jumalat ka nägid;)
hetzer8. november 2017, 08:59
Ja palju sa, tainas, siis kirikule maksu maksnud oled? Pealgi pole kirikul maksu vaid on liikmeannetus. Või kui sa kirikule ei raatsi anda katuse lappimiseks, siis kas haigele lapsele annetasid? Või koertele? Molo oled ja see tuleks sulle ka ID kaardi peale kirjutada.
Oh,7. november 2017, 17:11
Huvitav, kuidas Kalevipoja ja Suure Tolluga ob - saabub nende teine tulemine varsti?
pole7. november 2017, 15:55
vahet pole7. november 2017, 15:48
Mis vahet sellel on kui mitu korda üht väljamõeldud asja kopeeritakse või mida sinna lisatakse.
Seda tuleb võtta kui tavalist muinasjuttu selle eripäraga, et endale sisendades viib osa inimesi kaiffimise seisundisse.
komiliste olenditena7. november 2017, 14:54
plejaadide tähtkuju esindajatelt taibati küsida, milline on teie suhestus Jumalaga... Vastati - me teame, et ta on olemas - meid ümbritseva avaruse ning meile vajaliku energeetika Loojana, kuigi kontakti me Temaga veel saavutanud ei ole... Nii et - energeetilisi vahendajaid jumalusi on palju, kuid Looja on kõige selle ühtsuse tagatisena kosmiliselt arvestatav suurus.
7. november 2017, 15:33
vaevalt sinagu selle kontakti saad
k7. november 2017, 18:39
Sihukesed totud ikka vahest saavad.Vähemalt väidavad seda.
jes7. november 2017, 13:32
Kristlus on sekt, islam on kloon
jep7. november 2017, 13:53
no7. november 2017, 15:50
Tometo- tomato, poteto potato. Võta üks usk ja viska teisega.
Realist7. november 2017, 13:26
Ma ei ole kunagi neid piiblilugusid ja tesi usundeid uskunud. Pigem on inimene siia planeedile Maa toodud tulnukate poolt, et vaadata kuidas nad seal hakkama saavad.
??7. november 2017, 13:36
Aga kus tulnukad tekkisid?
k7. november 2017, 18:40
nagu 8. november 2017, 00:28
ikka siin ilmas asjad käivad.
to Realist7. november 2017, 14:49
selle väitega nõus. vaatasin ka History pealt seda IIdsed Tulnukad. nii on . a las pööbel püherdab pimeduses. ja usub. mida tahab. kes saab matsi keelata olla pime mats ?! mitte keegi . edu neile.
loogiline7. november 2017, 19:11
iga inimene,kes siia maailma sünnib,on tulnukas.
Jason7. november 2017, 15:51
Ja puhtjuhuslikult sobitub selle kurat-teab-kust-võõralt-planeedilt toodud inimese genoom nii täpselt ülejäänud Maa elusloodusega, et ühelgi inimese geneetikaga tegeleval teadlasel ei teki hetkekski kahtlust, et äkki me polegi Maal arenenud?
teadja7. november 2017, 16:14
oleme emakese Maa loodud
ja käe peale on meile määratud ülesanded kirja pandud - tähendab, et tuleb pärast aru anda
õige8. november 2017, 00:27
Aadam ja Eeva ju toodi või loodi, vahet pole.
Piibel7. november 2017, 13:24
Piidel ei ole muud, kui kellegi poolt väljamõeldud moraalikoodeks, kuidas inimmasse vaos hoida! Ja Jeesus oli kunagi üks posija, kellest suurte liialdustega eepos kokku kirjutati.
am8. november 2017, 10:59
Vaat sellega olen ma Sinuga 100% nõus.
ixoye7. november 2017, 13:05
Lina unustab ära, et Jeesuse lugu on juba tuhandeid aastaid enne viimase sündimist kirjas Moosese raamatutes, Jesaja, Jeremia jms.
Jesaja 9:5 Sest meile sünnib laps, meile antakse poeg, kelle õlgadel on valitsus ja kellele pannakse nimeks Imeline Nõuandja, Vägev Jumal, Igavene Isa, Rahuvürst.
Sak 13: 6 Ja siis küsitakse temalt, "Mis on need haavad su randmetel?" Ja siis ma vastan talle, "Need on haavad mis olid põhjustatud mu oma sõprade poolt"
Jes 7:14 Sellepärast annab Issand ise teile tunnustähe: ennäe, neitsi jääb lapseootele ja toob poja ilmale ning paneb temale nimeks Immaanuel.
Psalm 22:16 Mu neel on kuiv nagu potitükk ja mu keel on kinni suulae küljes, surmapõrmu paigutad sa minu. 17 Sest koerad ümbritsevad mind, tigedate hulk keerleb mu ümber; nad torkasid läbi mu käed ja jalad, 18 ma võin lugeda kõiki oma luid. Nemad aga vahivad mulle otsa ja parastavad mind.
19 Nad jagavad mu rõivad eneste vahel ja heidavad liisku mu kuue pärast.
jne
jne
jne
7. november 2017, 13:56
Kust need tuhandeid aastaid tagasi kirja pandud leiti?
Margus5113. detsember 2017, 12:56
need on kirjas Kristuse oponentide tekstides, mis peaks olema parim tõestus
A ja O7. november 2017, 14:59
...Jesaja 9:5 Sest meile sünnib laps, meile antakse poeg, kelle õlgadel on valitsus ...
Kõik on üks ja sama ning seda aastatuhandeid. Kogu Kristuseks olemine seisnebki ta õlas, selle valikutes.... Kristus on risttee jumal, Buddha valgustunud Kristus, kellele on antud võim maailma üle.
Jason7. november 2017, 15:52
Oleks hea tunda natukenegi Vana Testamendi ajalugu. Siis ei kirjutan nisukesi jaburusi.
vana testament7. november 2017, 19:13
on oma sisult juudifasismi käsiraamat.
Pigem8. november 2017, 00:33
kirjalik allikas oletatava ajaloo kohta. Alexandria raamatukogu ju hävines.
gee7. november 2017, 12:27
Mina usun ka, usun paksu rahakotti, aga mida pole, on paks rahakott. Maine elu pidigi vaev ja piin olema, rikastel on briljandid liiga väikesed ja vaesel supp liiga vesine. Kas teispoolsuses on parem, ei tea, keegi pole sealtpoolt ütlema tulnud, et seal on briljandid suuremad või supp paksem. Mida me siis usume?
J..7. november 2017, 11:17
Ei saa eitada et kristlusel võib olla ka budistlike mõjutusi, sest kunagine India budistlik kuningas Ašoka saatis budistlike misjonäre üle maailma ja tõenäoliselt jõudisid nad ka Lähis-Idasse...see oli kolmandal sajandil eKr...
murueit7. november 2017, 22:06
Kus oli Kristus oma kadunud aastatel,mil temast keegi midagi ei teadnud,s.t. pole temast andmeid? Ta oli Indias---see on India ülestähendustes ära mainitud, teda kutsutakse seal ürikutes Issaks. Eks ta seal siis kuulutas...
!!!7. november 2017, 11:05
Saingi taas targemaks, Et budistlikku kirjandust nimetatakse kah Evangeeliumiteks. Mitu evangeeliumi siis nendel kah on? Kristlastel on neid teatavasti neli.
7. november 2017, 11:49
Ei ole nii! Nimetati evangeeliumiks mis on antiigi ajal levinud mõiste. Kristlased on selle mõiste millegipärast endale privatiseerinud.
mahvalda7. november 2017, 10:48
budism on üks inimsõbralikumaid religioone ja eks leidub seal ka kristluse õpetusi kuid Meie Isa Palve ja 10 käsku on alguse saanud vaarao Amenothep IV-dalt ehk Ehnatonilt, pärast tema surma põgenes osa tema jälgijatest Juudamaale kus arendati õpetust edasi ja aeti ka õpetusse küüneviha sisse (ristilöömine ja vere läbi lunastamine)
???7. november 2017, 11:03
Kas juutide väljaränne Egiptuse aladelt ja ümberasumine ei toimunus siiski mitte pärast Ehnatoni valitsusaega?
7. november 2017, 11:53
Seda jumalikku plaani on ajaloo jooksul maha mängitud järjest paremates versioonides mitu korda. Väikeajudel tekitab see fakt segaduse ja siis kuuleme mida hullemaid järeldusi ja vhilosoohviaid.
ixoye7. november 2017, 13:09
Budismi evangeelium on see, et saada nirvaanast välja, kirgastumisse, "taevasse" pead sa oma ego maha panema. Kristluse evangeelium on see, et inimkond ei ole suuteline oma ego maha panema, seepärast ulatas Jumal inimkonnale ise käe Kristuse kaudu, et tõmmata kõik kes Kristuse lunastusse usuvad igavesse ellu.
Nii et kumb on evangeelium jääb igaühe enda otsustada. Kes tahab ise taevasse pääseda oma enda tugevuse, jõu ja tegudega võib valida Budismi, need kes aga on aru saanud, et end juustest õhku ei tõsta, võib valida Kristluse.
keegi8. november 2017, 02:03
_"Budismi evangeelium on see, et saada nirvaanast välja, kirgastumisse, "taevasse" pead sa oma ego maha panema."_
-
Budismi ei tohiks läheneda lääne ja kristlike mõttemallide järgi. Poleks vaja luua hierarhiaid. Budist ei järgi äärmuslikult iskuse, sinu väljenduse järgi, kaotamist. -Ja ei järgi usku äärmuslikul viisil. Ta otsib midagi muud, mis pole kinni "sinu" usus mis-tahes äärmustesse.
keegi8. november 2017, 02:11
Kui budist haarab kinni ego kaotamisest ja haaraks kinni millegisse usust siis ta klammerdub kannatuste külge ning ei näe muid võimalusi. Budismi ei tohiks lääne arusaamadega vaadelda.
j.7. november 2017, 17:26
Budism ei ole religioon vaid õpetus. Ristisurm toimub vaimuga Rahus, kus purustatakse üks luuosa kolbas. Sellest ka nn 1. inimese , Adama, kolp ristatud luudega kirikutes ristil Jeesuse kuju all. Ristisurma surnud inimene ongi meie Jumal, nelja ilmakaare isand... ADAM tähendab ilmakaarte esitähti kreeka keeles.
10:48-le7. november 2017, 22:07
budism on loodripolkude taimelava.
oh ja7. november 2017, 10:45
olemas on hulga parem versioon maailmanägemusest vene keeles Достаточно общая теория управления (ДОТУ) ja veel hulga huvitavat kui sisestada otsingusse концепции общественной безопасности
tont7. november 2017, 10:05
Hr Lina väide et "tontlik kaugmõju" on maha vaikitud, ei vasta kuskilt otsast tõele. See on otsetõlge kuulsast Einsteini fraasist "spooky action at a distance", mida ta kasutas kvantpõimituse võimalike efektide kohta. Ma pole päris selle eriala inimene, aga koolist nagu meenub et "teleportida" osatakse esialgu vist kvantolekuid ja/või informatsiooni, täiesti ebapraktiliselt väikestes kogustes. See ilmselt ongi põhjust miks sellest iga päev ei pasundata. Kui keegi ükskord suudab pudeli õlut ühest kohast teise teleportida, küll me siis kuuleme sellest ja küllap tuleb Nobel ka.
tont-le7. november 2017, 22:09
Hästi öeldud. Aga va' Uri Geller osanud küll teleportida...
naine7. november 2017, 09:59
Mina usun maa ja taeva loojasse! Vaata loodust ja kõik on öeldud.
naiste tase,7. november 2017, 10:57
polegi midagi imestada.
noh7. november 2017, 11:00
Ütleks, et vaata inimest ja kõik on öeldud. No kes looks sellise lojuse!
ee7. november 2017, 09:51
Jan7. november 2017, 08:50
Esimene "maailmapäästja" seikles siiski Gilgameši eeposes, ammu enne teiste religioonide teket.
Inimesed on tahtnud lihtsalt uskuda sellisesse olendisse.
Loomulikult pole mingit päästjat kunagi olemas olnud ja selline titaan elab ainult ajurakkude vahel.
asd7. november 2017, 09:25
Teised religioonid on suht palju laenanud Iidse Egiptuse surnute raamatust. Piiblis olevad 10 käsku on enam vähem samad, mis on surnute raamatus.
NLKP7. november 2017, 10:22
... kommunistliku partei põhikirjas.
Ele7. november 2017, 08:50
Piibel on väga tark raamat ja budismiga pole siin midagi ühist.
Juutide kirjutis maarahvale7. november 2017, 09:09
Õigustamaks oma ronimist Siioni mäele.
to Ele7. november 2017, 10:24
Kirjutis matsidele, et nood rõhumisele vastu ei hakkaks, ise on ju juudid teist usku.
7. november 2017, 11:56
Piibel loodi vatikani kirjatsurade poolt ja tõesti side budismiga puudub sel üllitisel.
rashomon7. november 2017, 16:04
Ma poleks 100% kindel. Kus asus Jeesus oma kadunud eluaastatel? Piiblis pole sõnagi juttu päris pikast Jeesuse eluperioodist. On inimesi, kes usuvad et sel oma eluperioodil oli Jeesus Indias ja tutvus sealsete õpetustega nagu Budism ja Džainism. Tõestada muidugi midagi ei saa, aga eks religjoon ju põhinebki usul ja mitte faktilisel teadmise.
heh8. november 2017, 03:47
Jeesus ja tema õpetus oli Indias teada tuntud ja seda enne kui kristlikud missionärdi sinna jõudsid! Ja sama ka Kesk- ja Ladina Ameerikas! Kui hispaania terroristid keskajal Ameerikasse jõudsid, ei olnud neil vaja kristlust levitada sest ameeriklased teadsid seda õpetust!
Farmirahvas kiidab7. november 2017, 08:30
Koraan tuleks keelustada hiljemalt 23 novembriks. Siis variseb maailm kokku.
asd7. november 2017, 08:25
The Gospel of Buddha was an 1894 book by Paul Carus. It was modeled on the New Testament and told the story of Buddha through parables. It was an important tool in introducing Buddhism to the west and is used as a teaching tool by some Asian sects.
Carus believed that the modern world required a new Religion of Science. By the 1890s, inspired by the meetings and conversations at the Parliament of the World's Religions in 1893, he had decided that Buddhism was the closest faith to his ideal and created The Gospel of Buddha to popularize the religion in the West.[1]
The work was assembled from existing English translations of Buddhists texts, with significant amendments and reworkings.[2] His selection of texts favoured Buddhism as a philosophy without any supernatural elements. While criticized by contemporary scholars, this interpretation proved popular in the West. It proved a popular success, with a number of reprintings. It also influenced the development of Buddhist modernism in East Asia, notably in a Japanese translation of the book by D. T. Suzuki.[1]
k7. november 2017, 08:46
Mine kekuta oma keeleoskusega mõnes teises väljaandes.
just,just7. november 2017, 10:59
asd7. november 2017, 08:24
Ohjah, 5 sekundit kontrolli ja selge, et hoopis see nn Buddha evangeelium on uue testamendi kujule viidud budismitekstide kogumik:
The Gospel of Buddha was an 1894 book by Paul Carus. It was modeled on the New Testament and told the story of Buddha through parables. It was an important tool in introducing Buddhism to the west and is used as a teaching tool by some Asian sects.
Carus believed that the modern world required a new Religion of Science. By the 1890s, inspired by the meetings and conversations at the Parliament of the World's Religions in 1893, he had decided that Buddhism was the closest faith to his ideal and created The Gospel of Buddha to popularize the religion in the West.[1]
The work was assembled from existing English translations of Buddhists texts, with significant amendments and reworkings.[2] His selection of texts favoured Buddhism as a philosophy without any supernatural elements. While criticized by contemporary scholars, this interpretation proved popular in the West. It proved a popular success, with a number of reprintings. It also influenced the development of Buddhist modernism in East Asia, notably in a Japanese translation of the book by D. T. Suzuki.[1]
asd27. november 2017, 09:40
Ma olen üsna kindel, et ta rääkis Tripitakast, mitte Paul Caruse raamatust.
Googelda järgmine kord kauem, kui 5 sekundit ja arvesta sellega, et osad tähendused erinevad meie ema keeles.
123457. november 2017, 08:22
See, et tuntud vandenõuteoreetik Lina säärast juttu ajab, on hea - siis on kindel, et tegemist on umbluuga. :D
iconoclast7. november 2017, 08:19
Nii rumalat ja ignorantset inimest kui Lina pole veel näinud, Jeesuse olemasolu tollel ajal kinnitavad isegi sekulaarsed allikad, ainuke asi mille üle need allikad vaieldvad on see kas ta oli mustkunstnik või tegi päris imetegusid.
Jüri LIna võiks ikka vähemalt ajalugu uurida enne kui nii rumala arvamuse välja ütleb.
iconoclast7. november 2017, 09:59
Miinused ei muuda tõde :D
Jah, muidugi.7. november 2017, 13:00
mustkunstniku8. november 2017, 02:36
või imetegija omasid
tegelt7. november 2017, 11:05
Attis, Mithra ja kõik teised "surnud ja elluärganud" jumalapojad on kah kenasti kirjas, oodata on, mil nad tulevad revanši nõudma, miks neid enam ei kummardata....
Jason7. november 2017, 16:18
Nimeta palun AINULT ÜKS sekulaarne ajalooallikas, mis Jeesust enda kaasaegsena mainib.
Kuup7. november 2017, 18:42
Jüri Lina süüdistamine rumaluses on väga rumal. Tema raamatuid on kohati raske lugeda just liigsete viidete ja dokumenteerituse tõttu.
Aga millised on sinu allikad?
Mees Abjast7. november 2017, 08:13
Olen lugenud Jüri raamatut "Skorpioni märgi all". Paneb mõtlema küll ja seda ,et piibli näol on tegemist ühe vanima dokumenteeritud kelmusega olen ma juba pikki aastaid väitnud. Olen üsna kindel ,et Jüril on ka sellise väitega tõe põhi all. Nüüd muidugi hakkavad tõsiusklikud teda kividega loopima.
7. november 2017, 09:50
Loe veel valgete laste nahkadest piiblit siis keerab sisikonna päris pahupidi.
oik7. november 2017, 13:13
Kas sa üritad väita, et need sajad Surnumere äärest Qumranist välja kaevatud kirjutised on kõik välja mõeldised? Et sealt leitud vasetahvlitel Jesaja kirjad on kellegi poolt sinna meelega pandud, et inimesi eksitada? Isegi ilmalikud teadlased on lõpuks nõustunud, et enamikust sealt leitud kirjutistest jääb enne 70 aastat, mil Rooma selle kogukonna ära likvideeris.
Mees Abjast7. november 2017, 16:48
Te ei ole artiklile vist üldse pilku heitnud , minu kirjutatust ei ole Te samuti aru saanud, HR. Lina väidab ,et tegemist on maha kirjutatud teosega seega võisid need koopiad seal Surnumere ääres täitsa olla. Palun olge tähelepanelikum enne kui trükkima hakkate
ixoye7. november 2017, 19:11
Budismi algusaega loetakse 4-6 sajand enne Kristust asukohaga India. Jesaja, Jeremia, Zakariase jt prohvetite kirjad jäävad samasse aega asukohaga mitu tuhat kilomeetrit lääne poole. Kui suur on tõenäosus, et tuli keegi Indiast, reisis maha mitu tuhat kilomeetrit, et anda juutidele oma "evangeelium" maha kirjutada? Samamoodi teame, et Moosese kirjad on palju varasemad, kui Budism üldse alguse sai ja me teame, et Moosese kirjades räägitakse tulevasest Messiast, tema elust, kannatusest ja surmast. Seega see maha kirjutamise jutt on pehmelt öeldes veidi räbalal alusel...
keegi8. november 2017, 02:44
_"Samamoodi teame, et Moosese kirjad on palju varasemad, kui Budism üldse alguse sai ja me teame, et Moosese kirjades räägitakse tulevasest Messiast"_
-
VT vanemad kirjatükid pärinevad põhiliselt 7 saj. eKr. ja 5 saj. eKr. loodi VT põhimikkirjandus. Nii, et budismiga umbes samaaegne tekkeperiood, ometi aga budismis peeti suulist pühakirjade päheõppimist olulisemaks. Mis tähendab, et pühakirjad olid enne tekste juba loomulikult olemas.
-
Kui aga üldstame juudiusu alguseks 2. aastatuhandet eKr. siis veedausk kandub veel 8000 aastat varasemaks. Kuigi see pahandaks budiste, kui ma seon neid kuidagi muu India mõtte arenguga. Ometi ei saa ka budist taustsüsteemist välja end rebida, see tekitaks mõttetuid muresid.
maakas7. november 2017, 08:12
Eks need muinasjutud ole, noh austet juudi rahva ennemuistsed jutud. Meil on ka ju omad ennemuistsed jutud, seal oli Põhja konnast jne juttu. Lapsepõlves lugesin.
Lina on ise selline,7. november 2017, 08:08
kes peab end ainuõigeks.
mari7. november 2017, 08:07
Budism apelleerib inimese mõtlemisvõimele. Ülejäänud usud lihtsalt uskumisele.
budism7. november 2017, 08:11
on oma probleemide teiste kaela jätmine, budist mediteerib ja mediteerib, aga see ei lahenda probleeme muul moel kui, et teised niikaua tegelevad lahendustega ehk elavad ka budisti elu.Kas nii on õige?
Aimar7. november 2017, 10:01
Läheneda võib ka nii - palju budist probleeme tekitab?
keegi7. november 2017, 10:58
"budism on oma probleemide teiste kaela jätmine"
-
Kui aina mediteerib siis probleemid saavad tekkida ainult meditatsioonide vahepealsel ajal.
pro7. november 2017, 12:00
Budist muudab end, kristlane või ateist muudab probleemide korral teist. Kui vaja siis ka tapab või hävitab. Oma õnne nimel! Budist muudab end teiste õnne nimel!
to budism7. november 2017, 16:15
Siis sul on ikka väga pinnapealne arusaam Budismist. Budism on julgete inimeste õpetus, kes julgevad endale võtta vastutuse. Näiteks tapmine on budismis halb, sest see rikub su karma ja sina ei pääse seetõttu nirvaanasse. Samas võib budist teadlikult võtta endale selle taaga, kui ta teab, et teeb seeläbi heateo teistele olenditele. Näiteks on Tiibetis levinud lugu ühest budistlikust mungast kes tappis kuninga kes oli väga halb ja kuri valitseja. Minu arvates, näitab see väga hästi kui aktiivsed ja mittepassiivsed on budistid. Linnart Mäll ütles kunagi väga hästi- Kaastunne pole haletsemine, vaid aktiivne soov aidata!
kristluses on nii, et7. november 2017, 08:13
igaüks peab ikka ise oma põldu harima kui väeti ei ole.
iconoclast7. november 2017, 08:22
Budism apelleerib surmale, kui budismi kogu sisu kokku võtta siis kui sa oled saavutanud mingi "kõrgema teadvust või seisundi" siis sa sured õndsalt ja lakkad eksisteerimast ja seega lõppevad sinu piinad.
Lühidalt budismi järgi on surm õndsus.
to iconoclast7. november 2017, 10:18
Aga vaata mis ümberringi toimub, maapeal ongi põrgu, kui sellest kurjaga samastumata lahkud, oledki vaba, aga kahjuks valdav enamus inimesi asub teadlikult või rumalusest kurja teenistusse, valetamine, varastamine, oma soo eiramine, liiderdamine jne. on muudetud normaalsuseks.
keegi7. november 2017, 11:17
"kui budismi kogu sisu kokku võtta siis kui sa oled saavutanud mingi "kõrgema teadvust või seisundi" siis sa sured õndsalt ja lakkad eksisteerimast"
-
Kokkuvõtteks õpetas Buddha, nii nagu tollane indialane mõistis elu ja ka surma, et need mõlemad on kannatused. Indialasele ei lõppe elutung õndsaliku surmaga. Need on tegelikult suured sõnad ja ma räägin ainult umbes juttu. Need mõlemad on isikliku eluratta (sansaara) erinevad pooled ja ühe asendamine teisega, elu asendamine ka õndsa surmaga (nagu sina jutustad) ei muuda midagi. Seetõttu sa räägib veidi valesti, et "kõrgem teadvuse seisus" (tähendagu see siis ma-ei-teagi-mida on surra õndsalt.
-
Budismist mahajaana suund õpetab näha kannatusi ja õpetab neid läbi närima oma formaalse loogikaga ja muide ka tavalise kooliharidusega (kuni kõrghariduseni jne. välja - kuidas võimeid on). Budismis õpetatakse näha kannatusi ja oma janulemise järk-jöärgulise vaibumisega peab sündima kaastunne, mis pole mõistmisest lahus. Budiosmi järgi on ülim virgumine ka ülim kaastunne.
7. november 2017, 12:02
Just kristlus õpetab seda! Kristluses tehakse kõik, et pärast surma "õndsaks saada". Maine elu pole neile väärtuslik. Lugedes su jampsi, soovitan sul enese meele puhastamine ette võtta. Varsti võib hilja olla!
7. november 2017, 14:08
Kaks vastastikust põhimõtet - tühjus ja täitumine. Sama mis maises olekus kus millegi saavutamiseks keskendud sellele ja tõmbad oma keskendumisega omale ligi. Või siis tühjendad meele ja selle kaudu saavutad mida sul vaja.
valitseva polaarsuse põhimõttel 7. november 2017, 14:27
pole vahet kas keskendumine Jeesusele või meele tühjendamine.
papahhh7. november 2017, 19:19
"Budism apelleerib surmale,... kui sa oled saavutanud..."
Budismi viga ongi see, et see eeldab saavutusi. Inimene aga on lihalik, egoistlik ning ei ole suuteline seda saavutama. Evangeelium aga tähendabki ju rõõmusõnumit. Kristluses on selleks sõnum, et Jumal on meie eest selle "saavutuse" ära teinud. Seega Budismi kontekstis ei saa mingist "evangeerliumist" rääkida, sest mis rõõmusõnum see on, kui seda reaalselt ükski inimene saavutada ei suuda? Või tahab tõesti mõni Budist siin väita, et ta on oma ego maha pannud ja valmis igavikku minema ning oma enda tegudega nirvaanast lahkuma?
keegi8. november 2017, 01:11
_"Või tahab tõesti mõni Budist siin väita, et ta on oma ego maha pannud ja valmis igavikku minema ning oma enda tegudega nirvaanast lahkuma?"_
-
Ma pole budist, kuid ma ei tea mis-asi-on "nirvaanast lahkumine" aga see selleks... Sa võtad, ka muidugi mõistetavalt, budismi kristlike ideede ja lääne harjumuspäraste mõttemallide järgi. Minu arusaamise järgi ja loetu põhjal ei saaks budist kuhugi igavikku või teispoolsusesse püüelda. Mahajaana suuna järgi on budisti eesmärk kõigest kannatuste vähendamine ja ehk nende läbinägemisel märgata oma olemuse vältimatut seost kogu maailmaga. Mis peaks esile tooma kaastunde ja mõistmise sümbioosi.
Vahindra7. november 2017, 21:28
Budalaste jumalanna Valge Taara on Dmitri Medvedev.
Lina eksib veidi.aga7. november 2017, 08:07
põhimõtteliselt. Õige on - tee teisele seda, mida sa tahad, et sulle tehakse.
põhimõtteliselt...7. november 2017, 11:10
Väga enesekeskne ja vale! Sina võid tahta mida iganes ja sunnid oma tahtmist teisele peale - see on kuritegu.
miks siis kohe surumine?7. november 2017, 15:52
kust sa pealesurumise võtad?
to põhimõtteliselt,7. november 2017, 17:21
et ma tahan suruda end teisele peale, sest tahan et ka mulle surutakse! No on sul alles mõistmine lausest!
Pets7. november 2017, 07:57
Jumal lõi teatavasti inimese oma näo järgi. inimesed aga ,aaovad jumalast ikoone oma näo järgi. Kas negroiidse rassi jumal on mustanahaline ja kollase rassi jumal pilusilm?
seitsmenda päeva adventist7. november 2017, 07:02
Ilmutuse 13;metsalisemärk on paavstide tiitel vicarius filii dei ehk Jumala Poja asemik maa peal,mis kreeka keeles on antikristus ja kes võtab antkristuse ehk paavstluse vastu on mõtetes või tegudes ehk siis kummardab teda läbi usu ja pühapäevaseadusele kuulekuse see ongi selle märgiga.Keeruline jutt?mitte sugugi.
parandus7. november 2017, 07:03
...7. november 2017, 07:25
juhtus kirjaviga ja tõttad seda parandama. Arusaaja oskab välja lugeda, mida tahtsid õelda. Milleks risustada "vigade parandamisega"
kolla7. november 2017, 07:48
Peab parandama,sest alati leidub keegi kuivik kes artiklist tuhkagi aru ei saa aga kõik näpukad loeb kokku ja siis on omaarust väga tark.
Vaasja, ära valeta7. november 2017, 08:23
valetamine on patt, selle eest läheb põrgu! Paavsti tiitel on Vicarius Christi, see pole kunagi olnud Vicarius Filii Dei ja kogu see kirjatähtedest arvude tuletamine on adventistide hullus. Ära tee siin oma firmale antireklaami.
seitsmenda päeva adventist7. november 2017, 08:55
kõik tõendid on vatikan ära koristanud,ta kardab seda tõde.
Jason7. november 2017, 16:27
"mis kreeka keeles on antikristus"? Mis kradi joga sa ajad? Kõigepealt on fraas üleüldse ladinakeelne. Teiseks on see lihtsalt üks kümnetest gematrilistest projektsioonidest, mis mingi keele numeroloogilise tabeli põhjal kokku 666 annab. Neid variante on välja otsitud kõrini. Näiteks ASCII väärtustes on ka "Bill Gates III" 666. Ka ladinakeelseid fraase on kõrini, mis 666 kokku annavad. http://biblelight.net/666.htm
Algselt aga oli ilmselt ikkagi tegu Nero heebreakeelse gematrilise projektsiooniga NRWN QSR (50+200+6+50+100+60+200).
adventist7. november 2017, 20:50
Ilmutuse 13 räägib esimesest metsalisest ehk paavstlusest ja paavstluse üks tiitlitest on vicarius filii dei ja see võrdub 666,veel sada aastat tagasi katolikklik ajakiri ei varjanud seda,aga järsku kadus kogu info asjast ja Vatikan väidab siiani et nemad ei tea midagi ja ongi nii.No selge et neid jubedasti häirib selline suur tõde ja avastus ja paljastus.
Jason7. november 2017, 16:29
Oh, ja muuseas vanimas leitud koopias (sest ühegi evangeeliumi originaali ole säilinud) on 666 asemel hoopis 616.
jeh7. november 2017, 06:58
mahakirjutamist väärib parim ja selles osas pole midagi viriseda. Hoopis hull oleks, kui täna ennast pealepressiva tapjausu ja koraani tõlgendused millegi aluseks võtta.
muig7. november 2017, 09:08
Piibel kirjeldab väga elavalt massimõrvu ja genotsiidi. Silm silma ja hammas hamaba vastu tuleb otse Piiblist. Ei maksa unistada kristlusest kui mingist sallivast usust.
njah7. november 2017, 11:13
Kes jõuaks kokku lugeda neid, keda "raamatute raamatuga" tapetud on. Peale inimeste ka loomi, keda usu- ja võimuahnuse hullusest mädanenud ajud "saatanlikeks" kuulutanud.
7. november 2017, 12:08
Silm silma vastu...tähendab, et kui sa lööd kellegi silma välja siis löö ka oma silm pärast välja, et õiglus võidutseks. Vaimupimedusega lööd (ateist) näeb seda Piibli sententsi vaid oma madaluse tasemelt ning...peapeale pööratuna.
7. november 2017, 12:09
Kristlasi endid on nende usu tõttu kordades rohkem mõrvatud.
seitsmenda päeva adventist7. november 2017, 06:54
Jüri eksib,õnneks on kristlastel olemas Ilmutuseraamat ja sealne 13.peatükk räägib esimesest metsalisest ehk paavstlusest,kes ongi antikristus ja teisest metsalisest,kes on USA ja need kaks metsalist plaanivad üleilmsest pühapäevaseadust(sunday law),see seadus tahti usas-s juba 1888 välja kuulutada,aga õnneks adventistide protest peatas selle sündmuse,nüüd nii ei lähe ja metsalised saavad oma tahtmise.Kuna Ilmutuseraamatus kõik juba pea et täitus,siis ongi Uuus Testamet tõde,aga mitte mingi budismist võetud asi.
Lenin rääkis õigust?7. november 2017, 07:00
Tundub, et usk on tõesti oopium rahvale, või veel tugevam mürk? Igatahes ajule tundub väga halvasti mõjuvat.
werty7. november 2017, 06:34
oh jommajoo,see ajab ikka oma mambotjambot.
XXI sajand7. november 2017, 05:11
Noh, piibli koht on prügimäel või raamatukogu muistendite riiulil, see ju amma igale haritud inimesele selge.
pisut analüüsi7. november 2017, 03:44
Iseenesest huvitav ja kaalumist tasuv mõte, mis aga faktikontrolli ka kõige parema tahtmise juures ei läbi. Näiteks 1) Jeesuse õpetused moodustasid terviku Piibli varasema, heebreakeelse osaga (ainuüksi ühel korral kõnet pidades, mis on saanud tuntuks mäejutlusena, viitas ta Piibli varasemale osale 20 korda). Samas budistliku õpetusega on raske üldse mingit sidet leida, kuigi näiteks ka teoloog Uku Masing seda proovis teha. 2) Jeesus tugines oma õpetustes alati Jumalast Isale, rõhutades et edastatavad targad mõtted pole tema omad (samas Gautama, kes sai tuntuks Buddhana ehk Valgustatuna, rõhutas et iga inimene peab ise jõudma sellise tarkuseni nagu tema jõudis, aga Jumalat või isegi mingit jumalat (jumalust) selleks tarvis pole). Seega budism on erinevalt kristlusest pigem suund filosoofias kui religioon, sest ei tunnista isikulist Jumalat ja/või Loojat. 3) Läbi Jeesuse maise elu ja tegevuse täitus ligi 100 prohvetiennustust, mis olid peaaegu tervikuna kirjas Piibli heebreakeelses osas juba enne Gautama sündi. Mitte ükski neist polnud budismi ´pühades´, laialivalguvates kirjutistes, mida kõike ka ükski budist naljalt ei suuda oma elu jooksul läbi lugeda, veel vähem (vastuolude tõttu) rakendada. 4) Pole ka teada, et budistlikke kirjutisi oleks Jeesuse eluajaks juba eksisteerinud, vaid Gautama õpetusi anti sel ajal edasi suulisel teel. Esimesed pandi kirja alles aastasadu (ca 500 aastat) peale Gautama surma.
Artiklis viidatud põhimõte, et ´ära tee teisele seda, mida sa ei taha, et sulle endale tehtaks´ ei kuulu nii kristliku ega ka budistliku, vaid hoopis konfutsionistliku õpetuse alla. Kristuse pisut sarnanev õpetus, et ´tee teistele seda, mida sa tahad, et sulle tehakse´ hõlmab aktiivse hea tegemise, mitte (vaid) passiivse kurjast hoidumise põhimõtet.
Loogiline mõttekäik, budistliku süvenemise teel7. november 2017, 11:30
Jeesuse lood kirjutati alles siis, kui ta surmast oli möödunud juba vähemalt sada aastat. Ei ole mingit probleemi sellisesse ilukirjandusse põimida sisse mingis vanemas teoses mainitud ennustusi, lubadusi jne. Kristlus tekitati teadlikult. Samas võimalik, et vajalikke vana testamendi ettekuulutusi poogiti vanasse testamenti alles Kristuse lugude sepitsemisel. Kõik on loogiline, kuni 15.saj. oli kirjandus ja kirjaoskus ristikiriku monopol, vanad teosed koondatud Vatikani ja kloostritesse. Miks siis veel, kui mitte pettuste varjamiseks?
keegi7. november 2017, 11:57
"Pole ka teada, et budistlikke kirjutisi oleks Jeesuse eluajaks juba eksisteerinud, vaid Gautama õpetusi anti sel ajal edasi suulisel teel."
-
Siiski sajandi jagu eKr on budistlikke tekste kirja pandud, nii hinajaana, kui mahajaana suuna tekstid. Kuid muidugi seostada konkreetselt Uut Testamenti mõne budismialase tekstiga on lihtsalt ilus fantaasia. Ei tasugi tõsiselt võtta, sest üks on teistlik usk teine ateistlik elunägemus.
mõistlik inimene7. november 2017, 03:35
Lina raamatut Skorpioni tähtkuju... luges kunagi üks teadlane nii, et kontrollis viiteid - ja mitte ühtegi artiklit, millele Lina viitas, POLNUD OLEMAS! Tegemist ei olnud välismaal ilmunud raamatutega, mida ehk e saanud inime e kätte, vaid viidati olematutele artiklitele ajakirjades ja ajalehtedes (poliitilised teemad).
veel mõistlikum8. november 2017, 02:44
ajakirjade originaalidest võetud. koogles olevaid redigeeritakse ja kustutatakse. see "teadlase" jutt on sul oma väljamõeldis. too siis viide oma "teadlasele".
otsige märksõna alt7. november 2017, 03:27
neandertaallane juut, ehk saab asi selgemaks. Seal ka pisut eesti verd sisaldav Pääbo, kes DNA uuringuid teinud. Mõelge miks tuuakse etioopialasi.
Hilja7. november 2017, 02:03
Lina on rahva eksitaja. Ärge uskuge seda kõrvusilitavat rumalat juttu.
Indias, kus on palju budhausulisi, millegipärast sünnib kahjuks tohutult palju väärarenguga lapsi.
Nad usuvad ja kummardavad seal ka igasuguseid ebajumalaid, kaheksakäelisi nn. šiasid jms. Ja seal on sündinud ka kaheksakäelisi ja sabaga lapsi jne. Piibel kirjutab, et sulle sünnib sinu usku mööda ja Piibel kirjutab tõde, sellepärast sellele eksitajale ei meeldigi Piibel ja sinna kirjutatud tõde. Temale meeldib tema oma väljamõteldud lugu, mis inimesi eksitab. Kahju kui inimesed lõksu lähevad ja aru ei saa. Piibli prohveteeringud on paljuski täitunud ja täituvad lõpuni. Täitunud on ka see, et Jumal taastas Iisraeli riigi, nii nagu Piibel kirjutab.
asd7. november 2017, 02:46
täitunud = täisid täis
dsa7. november 2017, 07:22
täitanud = täisid täis
J..7. november 2017, 10:44
Lihtsalt harimiseks- India ei ole budistlik maa vaid hinduistlik, budistid on seal praegu tühine vähemus...
kui sinu Jumal7. november 2017, 10:48
nii võimas on, miks ta siis ei kaitse oma koda ja rahvast? Alles tapeti Texases kirikus 26 inimest.
Usklik7. november 2017, 18:21
Loe piiblit siis saad teada miks jumal meid enam ei aita
ohoo7. november 2017, 20:39
Millal ja keda "jumal" on aidanud??
Hilja7. november 2017, 23:15
Minu Jumal on jah kõikvõimas. Need kristlased, kes on tapetud, on tõelised märtrid ja ilmselt olid nad suremiseks ja taevariiki minemiseks valmis,võrreldes nendega, kes võib olla veel polnud valmis surema. Jumal teab ja näeb inimese südant ja mõtteid.
Pagan7. november 2017, 01:02
Kui Jüri Lina nii ütleb, siis järelikult nii on. Jumal on rääkinud.
Lina räägib õigust.7. november 2017, 00:39
Aga just Koraan on õige õpetus, Jeesusevärk aga komerts, et saaks jumala pilte maalida ja müüa. Nägin ameerikas ilusaid hotendottide pilte kirikus, pakuti müüa jesuse pähe. Pidi Tsiisus olema Jumala poeg, tehtud inemese näo järgi!!!
yxmees7. november 2017, 00:44
Sa ikka tead, et koraan kirjutati tükk aega peale piiblit alles ja on piibli pealt maha viksitud?
Ah ära plära!7. november 2017, 03:01
Tsiisus ju 2017 aastat vaid vana. Koraan ikka palju vanem ja tähtsam.
Juhan7. november 2017, 08:58
Eks nende erinevate muistenditega olegi nii, et midagi siit ja midegi sealt. Juutidel on kauplemine veres ja neil on õnnestunud oma muistendit paremini kaubastada.
yxmehele teadmiseks 7. november 2017, 10:43
Hammurabi sambal olid need 10 käsku ammu enne Kristust kirjas
Jason7. november 2017, 20:16
Maha viksitud? Piibli pealt? Ma ei hakka täpsemalt põhjendama, aga see väide on pullikaka. Kui sa tahad öelda, et Koraan on Piiblilt maha viksitud, siis pead seda ka põhjendama.
...7. november 2017, 18:59
Kui sa oleksid kunagi Piiblit lugenud, siis sa teaksid, et Jumal keelas endast piltide tegemise ja nende kummardamise (ehk ostmise-müümise)..
arvamus7. november 2017, 00:00
Miks ma ei imesta, seda maailma juhib globaalne pettus, iga sõja ja majanduskriisiga surerrikaste vara suureneb ja usk aitab vaeseid hoida kontrolli all.
mul6. november 2017, 23:48
on sellest sygavalt poogen kust ta maha kirjutatud on
Seda juttu on ammu räägitud6. november 2017, 23:47
Et keegi on kellegi pealt maha kirjutanud.
Usun6. november 2017, 23:47
Lina juttu,see on tõeliselt argunenteeritud.
Herr Lina on asjalik,8. november 2017, 00:37
terve elu uurinud neid värke, valdab teemat.