Tele

„PEALTNÄGIJA“: „Mu isa ja ema... kaklevad.“ Laste südantlõhestavad kõned häirekeskusesse (56)

LISA KOMMENTAAR

Tohoh5. oktoober 2017, 18:04
Pealtnägija reklaamib, et kui politseisse helistada ongi olukord lahendatud?! Tegelikkuses ei vaevu politsei perevägivalla juhtudel kohale tulema. Tooge esmaspäeval jaoskonda avaldus, on politseiametnike tavapärane vastus vägivalla ohvrile. Ja niisugune vastus peab ohvrit aitama ka saripeksja korral?! Avalduse viimisele mis järgneb? Mitte midagi, kuna sageli mingit uurimist ja juurdlust ei toimugi. Kuni kohtuni peksja jätkab oma tegevust ja ohvri terroriseerimist. Kohtus aga teadagi - kui kalli advokaadi jaoks raha ei ole - ja ohvril ei ole - siis peksja jalutab vaba mehena ringi tasudes sümboolse trahvi või midagi sellist.
6. oktoober 2017, 08:16
Palju on meil ka vihameelsust ja seda erakonna tasemel,kes igal vöimalusel seda kylvab.Kahju lastest,kelle vanemad ei suuda eluga kaasa minna ja otsida abi,ennem,kui asi käest läheb.
naine5. oktoober 2017, 13:17
Lastest on väga, väga kahju, sest vanemate tülid ja kaklused jätavad laste psüühikasse sügava jälje.
Aga kuidas küll lapsi aidata? Ma arvan, et selliseid kodusid, kus väljakutsed vägivallatsemise pärast on olnud, peaksid regulaarselt külastama seaduseesindajad või vabatahtlikud või mingi organisatsioon, eesmärgiga toimetada vägivallatseja sellisesse asutusse , kust niipea välja ei saa ja nii korduvalt. Miks inimesed peavad kannatama???? Lihtsalt nii valus on selliste laste pärast! Saadet ei vaadanud, hirmus tunne jääb hinge....Miks midagi ette ei võeta? Kaua võib rääkida vägivallast kodudes????
5. oktoober 2017, 19:51
mis on külastusest kasu. pole ju pädevaid spetsialiste, kes suudaksid edukalt häl vikuid psühholoogiliselt ravida ning neist tasemel täiskasvanud inimesed teha.
orav rattas5. oktoober 2017, 10:38
Lastele on see masendav, ega nad ei saagi pooli valida ja olukorda parandada. Ainuke lahendus on siiski ainult kannatanul - vanemal sellisest suhtest koos lastega lahkuda. Tavaliselt on nad nii zombistatud, et ei ole jõudu ja vahendeid uue elu alustamiseks ja vägivallatseja juurest lahkumiseks. Kardetakse vägivallatseja kättemaksu, Ega naabrid, tuttavad, ülejäänud pereliikmed ei saagi aidata, nad mutuksid ise vägivallatseja ohvriteks.
Vasja5. oktoober 2017, 10:02
kui peksavad, siis armastavad...
Appikene5. oktoober 2017, 10:34
kuidas ma ei salli sinusuguseid , kes midagi asjalikku kommenteerida ei ole peale "kui peksab, siis armastab" - sorry, aga see pole naljategemise koht! Ja ära pressi oma slaavi vanasõnu peale. Me oleme eestlased ja elame eestis ja eestis niisugust kommet pole iial olnud, et kui peksab, siis armastab! Mine ja peksa ise enda pead natuke vastu seina, äkki aitab?
Jaana 5. oktoober 2017, 09:54
Ega pole ikka ilus ka õpetada lapsi5. oktoober 2017, 09:32
Oma vanemate peale kaebama. Vanemad peaksid ise oma erimeelsused lahendama ja mitte laste kuuldes ja pole vaja elada koos, kui iga päev tappa saad.Saavad nii mehed kui naised. Mina seaksin SUNDLAHUTUSE sisse, kui pere ei oska elada ja lapsed asenduskodusse,aga mitte helistama
HH5. oktoober 2017, 10:03
Kuidas siis laps oma vanemate sundlahutust korraldama peaks?
to ega pole ikka...6. oktoober 2017, 14:01
pe ds peredesse tahtsid sa öelda. just peab helistama, sest järgmisel hetkel võib vägivallatseja ju last rünnata
murueit5. oktoober 2017, 08:35
muretsemiseks pole põhjust. Elu edeneb hiigelsammudega ja rahva rahulolu eluga meie eduriigis on enneolematult kõrge.
08:35-le5. oktoober 2017, 13:06
Ära plära minu nimel.
,,,5. oktoober 2017, 08:03
no mis sest peksmisest... Vaata kui palju on mehi(mehekesi), kes tunnevad suurt õnne, et läti viin nii odav on ja kuidas sellesisuliste artiklite järel on mehikeste rõõmsad kommentaarid, kui odavalt ja palju nad seda kokku ostavad...
Alkohol on põhiline probleem, sest väga paljud on kasvanud mehikeseks ilma et neil oleks kodus muud arenemisvõmalust kui arvuti. Pered on lagunenud , kui üldse ongi peret - on elukaaslased, uued ja uued kooselud. Iga päev on "uudis", et täna abielu lahutati või algas uus "kooselu" "staaridel"
"riigimeestel"... üks koerapulm kõik ja lapsedki saavad sellest meelelahutusest - purelemisest oma osa.
5. oktoober 2017, 09:20
Palju on meil ka vihameelsust ja seda erakonna tasemel,kes igal vöimalusel seda kylvab.Kahju lastest,kelle vanemad ei suuda eluga kaasa minna ja otsida abi,ennem,kui asi käest läheb.
,,,-le5. oktoober 2017, 09:38
Muidu hea jutt, aga et Läti viinas on asi, pole just tõene, ka meil oli varem odavam viin ja ka siis olid peretülid. Aga et "alkohol on põhiprobleem, kuna arenemiseks polnud muud võimalust kui arvuti, " on nüüd küll imelik väide!?
...6. oktoober 2017, 09:04
läti viin on odav ja see teeb rõõmu. Aga vaata sellesisulisi kommentaare - milline kangelaslikkus ja ärapanemine - kui palju arenematuid mehi õnnes suplemas ja ära panemas. Neil ju pere, lapsed, kooselukene...
Arvuti saab laps kätte, et temast lahti saada, las istub ja tegeleb. Emadel pole aega, isadel pole aega, peaasi, et laps ei nuta ja nad omavahel või "seltskonnas" saavad olla. Läti viinast tuju tõsta.
Aga eks kõik on ju oma valik "kooselu" ükskõik kellega on ok, kuni peksmine igapäevaseks saab.
nipitiri6. oktoober 2017, 17:51
Mis sellest alkoholist? Probleem on palju suurem. Asi algab kahe kõrva vahelisest puudusest. Sellised inimesed on ka kainena psühhopaadid.
Riski pered!5. oktoober 2017, 07:00
Meil on HORDIDE viisi igasugu lastekaite jne tegelevaid MTÜ lellepoegi!
Keda rahastatakse riigi eelarve ridadelt!
Istuvad oma kannikaid toolil laiaks!
Kui on riskipere--siis külastagu sellist kodu kasvõi iga päev!
MTÜ5. oktoober 2017, 08:37
vada ei saa, sest toetusprojekt "kutsu külla" pole veel avanenud ja kuna tasuta lõunaid pole , siis ei liiguta me enne oma ihukarvagi kui piisavalt pappi pole arvele sadanud.
Kahjuks5. oktoober 2017, 10:26
On see lastekaitsjate ja psühholoogide koostöö vanematega (k.a külastamine) v a b a t a h t l i k!!! Täiesti ajuvaba! Ja see on selge, et taolised vanemad, teades väga hästi oma vigu, et nad on halvad vanemad, lastele halvaks eeskujuks jne- nad ei taha eluilmas koostööd teha! Vaadake filmi "Surnuaiavahi tütar"- täpselt nii ongi, nagu seal filmis! Millegi muutmine näib selliste lihtsakoeliste vanemate jaoks nii pagana keeruline ja tüütu ning lapse nimel- laps pole selliste jaoks mingi motivaator! Nii kohutav. Mingit abi neist lastekaitsjatest ei ole. Kui niisuguses peres kasvavatel vanematel pole head ja südamlikku vanaema, armastavat sugulast vms, kes need lapsed sellisest jubedast kodust päris enda juurde elama võtab, pole neil lastel kahjuks pääsu, ega võimalusi :( Suurena kordavad 90% täpselt oma vanemate mustrit ja "eeskuju"...
10:26-le5. oktoober 2017, 13:11
" Mingit abi neist lastekaitsjatest ei ole. "
Vale. Sattusin olema külas ühel tuttaval lastekaitset vajaval perel Kehras---lastekaitse on seal pidevalt platsis,lapsed jooksevad: "Emme-emme, lastekaitse auto on ees!"
Ma ei hakka rääkima,miks nad seekord tulid, aga pakke hakati sisse tassima küll...
Juss5. oktoober 2017, 12:43
Sots töötaja teatab enne ette , et vot nädalapärast tulen . Selleks ajaks suudab ka kõige hullem lapsevanem omale kappi midagi süüa hankida ja suurema kõntsa kokku pühkida .Täiesti mõttetud tädid on seal koos.
olen pealt näinud5. oktoober 2017, 13:13
Ei ole alati etteteatamist ühti!
Koll5. oktoober 2017, 06:06
Sellistele tulemustele viib ainult mitte teineteisega arvestamine ja kaaslase petmine,alati on riidudel kaks poolt,peksavad nii naised kui mehed
millegipärast 5. oktoober 2017, 06:49
Unustasid alkoholi mainida. Purjus inimene on aldis tüli norima ja räuskama. Mõne aja pärast laseb ka käed käiku... Ja pole tema asi, et lapsed kõike pealt näevad või kui laps ette jääb saab temagi laksud kirja...
no ja selge see, et5. oktoober 2017, 08:38
alkot tarbitakse just selle pärast, et elu on lilleks muutunud !
5. oktoober 2017, 10:17
alkotarbija leiab alati põhjuse ja süüdlase, miks tarbida ja kõiki teisi süüdistada
mine kooli5. oktoober 2017, 02:50
missasjasasonid-ele- kus sa elanud oled, või kus on sinu prillid? koju unustasid?
M 504. oktoober 2017, 22:08
Hea on öelda, et tee nii ja naa, helista politseisse ja palu naabritelt abi, aga kui sa oles 7-13 aastane tatikas, siis lihtsalt on hirm elu eest nii suur, et oled tardunud oma hirmudesse. 70-80datel aastatel poisikesena teadsin juba ette, et kui isa polnud kella 21.00 kodus, siis ema sai purjus isa käest peksa. Isa peksis terve elamise segi, emal ribid sisse jne.... Selline jama kestis terve minu lapsepõlve. Ema ei julgenud midagi teha, oli nagu zombi ja kartis oma elu pärast, sest isa lubas ta maha lüüa, kui ta miilitsasse kaebab. Vara hommikul põgenesin kooli rõõmuga ja õhtuti ei tahtnud koju minna. Selline jama kestis minu elus vähemalt 10 aastat. See oli tõesti kohutav. Igal nädalal vähemalt 3-4 korda kell 12-01 öösel heliseb lakkamatult uksekell kuni ema avab ja siis hakkab kogu jama pihta, karjub peksab lõhub ja poogib raha ja nii hommikuni. Hommikul olid kõik kohad klaasikilde ja verd täis. Tore lapsepõlv oli.
Ei tea kas tänu oma isale, aga ma pole elus kunagi ühegi naise vastu oma kätt tõstnud.
N575. oktoober 2017, 08:41
... Jalutasime meiegi õega emale bussipeatusesse vastu, kui tal oli õhtune vahetus tööl. Nendel kordadel, kui isa oli purjus ja räuskas juba mööda elumaja ringi.
L296. oktoober 2017, 00:56
Issand...kõhe tunne tekkis südames sinu kommentaari lugedes... Jumal tänatud et sellest terve nahaga pääsesid ja ikka väga tugev olid!
..4. oktoober 2017, 22:02
Purjus isad emad peksavad üksteist alatihti ka kainelt et oma mina pereliikmete ees esiline tuua. Valatakse oma raevu ja tahet laste peale välja ja selles on osavad naised, vahest ka mehed.. Ikka mina ja mina. Miks enam pereliikmed üksteist ei austa !? Eks oma töö teeb meedia kus vastandatakse mehi, naisi ja lapsi.. Mingites sotsiaalmeedia kanalites haibitakse oma mina ja otsitakse tunnustust oma elule. Seda tuleks otsida ainult oma pereliikmetelt mitte mingitelt " sõpradelt " facebook " kontodelt. Vähemasti on hea kuulda et lastel on julgust ja ausust tuua avalikkuse ette oma mured. Ehk nii mõnigi ema ja isa hindab peale tänast saadet oma " mina " väärtused üle.
Koduvägivald 5. oktoober 2017, 00:49
esines ka enne sotsiaalmeediat, mobiili, interneti ja teleka ajastut. Kerge on süüdistada selliseid tegureid, kuid olgem ausad paljud inimesed on lihtsalt julmad ja isekad.
Sellist5. oktoober 2017, 08:32
koduvägivalla lainet aastat 30 tagasi ei olnud. See oli tollal rohkem alkoholi tarbivate perede teema. Tänasel päeval elatakse mingite nn. elukaaslastega ja määrav on ainult oma mina. Rääkida pereväärtustest enamikes sellistes peredes on pea kohatu. Siit tulenevalt seed isekad inimesed kes peavad ennast kaaslasest paremaks.
samad sõnad5. oktoober 2017, 08:43
tänane , liberaalne kapitalism sunnibki mitte kedagi usaldama, mitte kedagi toetama ja mitte kelelegi omi mõtteid avaldama. Kui tahad ellu jääda , siis ole isikukeskne egoist. Vastasel korral oled peagi püksata ja keegi ei vaatagi sinu poole , rääkimata abi osutamisest.
lisaks5. oktoober 2017, 09:26
vägivaldsed arvutimängud mis kasvatavad julmust
09:26-le5. oktoober 2017, 13:15
Nõustun, sest kui mõnel pätil on konfiskeeritud arvuti, siis on sealt leida ikka jubedaid asju...
just5. oktoober 2017, 05:13
Jah koduvägivald oli varasematel aegadel palju hullem ja kuhugi polnud kaevata. Tänu neile nutiseadmetele istub nii mõnigi vägivaldse loomuga mees suht vaguralt õhtuti.
Ära aja5. oktoober 2017, 08:36
tühja juttu. Varasemal ajal oli juba surmaga lõppevaid kodutülisi kordades vähem kui näiteks aastatel 2007-2017. Ükski " vägivaldne " mees ega naine ei istu nutisedme olemasolu tõttu vaguralt kodus :):)
05:13, -le5. oktoober 2017, 13:16
Varasemal ajal viidi korrarikkuja-vägivaldur raudselt pikaks ajaks ära! Nüüd on demokraatia----julmuril on õigus olla julmur!
Ei tunne5. oktoober 2017, 14:28
sa varasemat aega üldse mitte. Vene ajal miilits koduvägivalda ei sekkunud. Ei olnud turvakodusid ega ohvriabi. Purjus naabrimees lõhkus oma kodu kirve ja kangiga täiesti sodiks. Õnn et naine koos väikese lapsega põgenema pääses. Miilits kohale ei tulnud helistamise peale, mees jäi igasugusest karistusest ilma.
jusss4. oktoober 2017, 21:34
Kõige kummalisem oli prokuröri mõistmatus, miks naabrd ei sekku. Aga ma ei taha purjus kirvega naabrit oma ukse taha. Senikaua, kuni poltsei tunnistajate andmeid omale ei hoia, jätkub kõik vanaviisi, sest igaüks muretseb ennekõike oma turvalisuse pärast.
Pole5. oktoober 2017, 06:30
ühtegi purjus kirvest veel näinud.
ära selle pärast muretse5. oktoober 2017, 08:46
kui rikkad veelgi rikkamaks lähevad , küll siis ka sina kirvest nägema hakkad.
sul aravõitu naabrid5. oktoober 2017, 08:58
teed mis tahad, keegi ei tülita
NO5. oktoober 2017, 09:23
ei lähe enam iial peretüli vahele,sest pärast vihkab sind nii mees kui naine.
Jah,kui lapsed pakku tulevad,siis võtan vastu.
H4. oktoober 2017, 21:28
Täiskasvanud mees, aga ikka tuli pisar silma. Kellega ikka elatakse koos, vaesed lapsed.
Inimesed ärge jooge4. oktoober 2017, 21:25
kõik halb saab alguse viinast,joomine on süveneb haigus mis muudab ja moondab inimese iseloomu jõhkraks,Kuidas te ometi kord aru ei saa.
vesper4. oktoober 2017, 22:53
Ei vasta tõele! Alkoholijoove vaid vabastab inimese sisemuse. Need kes on sisemiselt kurjad, alko mõjul päästavad selle valla. Kes ei ole kurjad, ei tee kunagi midagi kurja ka siis kui on alko tarbinud.
Raadio Vabandus5. oktoober 2017, 00:07
Tean peret kus kaine naine suutis oma naaksumisega mehe enesetapuni viia. Alkoholi selles peres tarbiti minimaalselt vähe.
mari4. oktoober 2017, 21:21
Äärmiselt kahetsusväärne ja koht, kus reageerida otsustavalt. Hea meel, et ajakirjandus väikeste sammudega ikkagi jõuab probleemide väljendamise südamele lähemale. Ei tohi asju ilustada ja ümardada. Tuleb asju õigete nimedega nimetada, tuua näiteid elust. Kasuks tuleks ka suurem kurjategijate avalikustamine.
mari / 21:21, 4. okt 2017-le4. oktoober 2017, 23:17
Küll sa Mari oled naiivne. Riik kaitseb vägivalda ja lükkab kannatanud nurka. Me elame kurjategijate riigis ja seadusi pole, sest riigile meeldib vägivald.
marile5. oktoober 2017, 09:59
olen ka ise ohver olnud ja abi ei saanud kusagilt. Vägivallatseja hävitas kogu mu elu ja kaitset ei saanud ma kusagilt, ei ole seaduseid. Sain kogemuse - teine saab teha sinu elu maatasa ja ühiskond kiidab veel takka. Kurb!
ka marile5. oktoober 2017, 10:49
sama kogemus, olen olnud ka ohver, püüdsin lapse eest seda varjata, abi ei saanud ja kuhugi minna ka ei olnud, rohkem lapsi ma temaga saada ei julgenud...nüüdseks on ta surnud, jõi ennast surnuks...
ka marile5. oktoober 2017, 10:52
sama siin, olin ka ohver, püüdsin seda lapse eest varjata, abi ei saanud ja kuhugi minna polnud, rohkem lapsi ei julgenud ma temaga muretseda, ...lõpuks jõi ta ennast surnuks...