Tele

TV3 VIDEO | Liina Kersna ja Tiiu Kuurme: laste koolipäev peaks algama hiljem (122)

LISA KOMMENTAAR

Made21. september 2017, 13:26
Jätame kella kruvimise ja õiges päikeseajas peaks saama kõik korda.
Madis Peterson ehk Mats20. september 2017, 21:39
Liina Kersna ja Tiiu Kuurme on venelased.
nii siis20. september 2017, 20:56
austus teile kersnad20. september 2017, 20:37
Liina Kersna on kindlsati Vahuri üle uhke, kui see presidendi näole vuntsid ja prillid joonistas, tõeline vaimueliit.
ja kuidas oleks...20. september 2017, 17:05
... päeva lõpetamisega? Kas see ka hilisemaks?
Vastupidi20. september 2017, 15:18
Meid väga häirib kui lapsed peavad vahest teiseks tunniks minema. Siis on täiskasvanud läinud ja laps peab kodus aega parajaks tegema ning koolipäev venib pikemaks.
aga 20. september 2017, 15:02
tööinimesed lähevad enamuses ikka kella 8 tööle ja koos temaga ka lapsed,need riigikogulased hakkaku ka ükskord tööle ja kella 8,00,mitte siis kui jõuavad ja tahavad minna
Eks ta ole, 20. september 2017, 14:18
orjarahvas lärmab nii mis kole. Tegelikult raisatakse koolis hullult aega tühja-tähja peale. Enamus aega kulub selleks, et tunnis mingigi kord luua, et õpetamine saaks toimuda. Normaalse mõistusega laps õpib kogu koolipäeva materjali tunniga selgeks. Koolides kulub enamus auru HEV-ide kantseldamisele.
20. september 2017, 23:28
emake maa20. september 2017, 14:18
Mul on ka lapsed ja ma ei saa aru paljude murest, et hommikul vaja tund kooli ja tööle sõita. Tundub jällegi kobarasse koondunud inimeste mured, et lapsed ei saa ise kooli ja ummikud jne. Äkki oleks aeg valida elukeskkond, kus käib koolibuss või kool lausa kodu lähedal. Lapsevanem saab vast ikka iseseisvalt tööle mindud. Valikute küsimus.
kell20. september 2017, 13:45
Jah, see töö ja kooli alguse kumulatsioon on väga koormav ühistranspordile. Kõik pressivad end peale oma koolikottide ja pampudega, rüselevad, närvitsevad. Kui kooiid algaksid kl 8.30 või 9.00 oleks see kõigile parem.
Kärsa Mutt20. september 2017, 13:44
Madaam Kersnale muidugi sobiks hilisem aeg, sest ega ju kunagi tea , mis kell hommikul mõnest kärgperest koju laekuda võid. Lõnaks saab end ikke koju veet.
Mari20. september 2017, 13:15
Ega kui koolipäeva algus lükkub hilisemaks, siis sellest ei muutu lapse koolipäev kuidagi kergemaks või lühemaks! Lihtsalt laps jõuab siis hiljem koju ja õppimine lükkub veelgi rohkem hilisema aja peale. Minu lapsed saavad hommikul kenasti üles, sest õhtul minnakse normaalsel ajal magama. Nad on rahul, et pealelõunane aeg on vaba, saab oma hobidega tegeleda, sõpradega suhelda ning ka õppumiseks ja puhkamiseks jääb piisavalt aega.
Proua Kernsa, täname muretsemast, kuid palun ärge tegelege pseudoprobleemidega!
Krissu20. september 2017, 13:04
Mina käisin algklassides õhtuses vahetuses koolis, tunnid algasid alles 13.00 või 14.00. Tunnid lõppesid oli juba õhtu siis õppisid poole ööni, jube. Ei mingit trenni. Põhikoolis sain hommikusse vahetusse (tunnid algasid 7.45) olin väga rõõmus. Sain peale kooli valges õues käia, jõudsin trenni ja õppida ka.
soovitus Liinale20. september 2017, 13:07
Sa püüa rohkem pingutada, et vait olla ja usu see mõjub oluliselt usutavamalt sinu mainele.
kajan kaasa20. september 2017, 13:42
Oma kooliajast meenub, et algasid tunnid kl 14.15, teine vahetus Tartu 1. Kk. Hommikupool oli muusikakool, trenn, huviringid jne. Oli Moskva aeg, seega need, kes pidid kooli jõudma kl 8, ärkasid tegelikult 5.30. Akna taga hakkas hahetama alles kl 10 paiku. Igatemoodi on võimalik õppida. Seda ma ei mäleta, millal koduseid ülesandeid tegin. Õhtul?
tähelepanek20. september 2017, 13:02
Kadri Adamsoni nägu ei sobi igaühele...
ppp20. september 2017, 12:32
esimest korda, kui ma kersnaga milleski nõus olen. arvan ka juba ammu, et koolipäev võiks pool tundi või tund hiljem hakata, samuti minu lastele sobiks veidi hiljem, saavad ka oma ringides-trennides hiljem käidud ning õpitud, see aja nihkumise vahe on ju väike. kuid siin vinguvad ikka need, kelle mugavus kannatada saab.
varem kooli, varem koju20. september 2017, 12:46
kui on väike, milles siis küsimus
kas Kersna sina vai20. september 2017, 12:55
et nii püüdlikult nõus tahad olla.
Just kersnate mugavus kannatab20. september 2017, 13:03
Ega ta muidu praegu söna vöta. Kell 8 kooli on parim,eriti kui vanemad ka seks ajaks tööle lähevad. Kas laps peab tühjas koolis tundide algust ootama? Milleks selline karistus?
20. september 2017, 23:41
Mugavust otsite just teie, kes hilisemat algusaega tahate.
juuli20. september 2017, 12:09
küsisin oma 14 aastase käest kas tahaks hiljem kooli minna.vastus oli kategooriline EI.õppimist niigi palju ja õpib poole ööni.mis siis veel saaks.
Naine20. september 2017, 11:33
Minule sobib praegune aeg, saame koos uksest välja minna. Saadan lapse kooli ja ise tööle. See on nende naiste märg unenägu, kes tööl ei käi ja magada tahavad või siis nende, kes poolest lõunast tööle suunduvad.
gg20. september 2017, 11:32
Kindlasti võiks alati kool hiljem. Näiteks kell 9. Eriti maakoolides, kus lapsed peavad 7.10 või varem juba bussipeatuses bussi ootama ja bussipeatus on harva maja ees neil. Koolide väljasuremise rõõmud.
20. september 2017, 11:42
Ja mida peaks tegema linna lapsed, kel vanemad tööl?
Mida kindlasti?20. september 2017, 11:57
Ja kui elad maal ja lähim kool on linnas? See on linna-mammade visioon lapse mugavusest. Praegu viin lapse kooli ja lähen ise tööle, aga kui laps hiljem alustaks...?
gg20. september 2017, 12:55
maalapsed viib kooli koolibuss. kui sinu laps saab sinna autoga, siis suur enamus kasutab koolibussi ja just nende pärast ongi vaja hilisemat tundide algust.
tore20. september 2017, 11:31
Nu jah, lasteaeda kl 8 ja siis tagasi koju koolilast sõidutada,
Kas tõesti20. september 2017, 16:04
koolilaps ei suuda iseseisvalt kooli minna???
20. september 2017, 23:31
et siis20. september 2017, 11:28
Seoses valimistega katus sõidab. Mitte midagi tegevad otsivad enda eksisteerimise õigustamiseks asendustegevusi.
eu20. september 2017, 14:57
Seda minagi, et valimised tulemas ja pildil vaja püsida.
Perekonna teist elulooraamatud enam välja anda ka ei ole! Ka mõtteid ei ole, millega pildile pääseda? Siis jääbki ainult üle leida endale " mõttevälgatus ", millega laineid lüüa. Antud hekel siis koolipäeva alguse liigutamine hilisele ajale.
väsinud20. september 2017, 11:19
Kella keeramist peaks lõpetada ja jääda nii nagu nüüd on - rohkem valgust õhtul, hommikul sel ei ole suurt mõtet, kui just lõpsja ei ole.
Kas20. september 2017, 11:18
Teil seal siis breakfast klubi ei olegi siis?!??
ma olen20. september 2017, 11:16
käinud teises klassis Märjamaa koolis teises vahetuses.no ei olnud mõnus nii hilja koolipäeva lõpetada.
kontekstist rebitud mõtte on Liinal20. september 2017, 11:16
Jah, on Euroopas koolid, kus algab hiljem ja keselt päeva pikk vaheaeg, nagu näitaks Prantsusmaal - AGA - kolmapäev seal on KOOLIST vaba päev ja suunatud erinevatele huvidele.
:)20. september 2017, 11:12
On ju piisavalt koole, kus õppimise asemel mõmmid süles plaksutatakse. Las selliste inimeste lapsed lähevad sinna kooli, milles probleem! Ja kui suureks saavad, siis on nagu mämmerdised, ei mingit distsipliini ega kohusetunnet!
Minu laps läheb õigel ajal magama ja kõik on hästi.
Oh teid riigikogu humoriste!20. september 2017, 10:54
Kui muidu ei saa pildile,siis ennem valimisi ikka mõne lolli mõttega,aga see ongi parteitekeste keskmine tase,ainult kannatajateks on tavakodanikud.
Lapsevanem maalt ehk pärapõrgus20. september 2017, 10:15
Nõustun eelöelduga- 20:51, 19. Lolli ei tohi võimu juurde lasta! Minu laps, kes käib 5.kl. ütles sellepeale, et ei tohiks muuta koolipäeva algusaega. Küsis, millal ma siis trenni, muusikakooli ja õppida jõuan? Ma ise soovin igal pool osaleda, sest mulle meeldib see kõik, aga millal sa, ema, mind siis sinna viia saad? Pani mõtlema! Kersnal on kupli all kruvid lahti jt samuti, kes nii mõtlevad. Enamus eestlasi elab maal, ja veel eksisteerivad koolid ka maal, ja sõidavad koolibussid- poliitikud on selle vist ära unustanud. Puhta hulluks lähevad enese upitamisega!
aga20. september 2017, 13:11
Midagi peab ju kogu aeg lubama ja mämmutama.
nõus20. september 2017, 09:43
kui koolipäev algab koos vanemate töölemineku ajaga.Igati teretulnud.Laste suhtes kindlasti parim variant.
Mari20. september 2017, 11:15
Just õige! Kes muidu last kooli saadaks, kui vanmad juba tööle käinud.
Sass20. september 2017, 09:32
Kersnad on ära pööranud, sõid vist koos seemneid !!!
Sass / 09:32, 20. sept 201720. september 2017, 10:09
Nii rumalasti ei räägita teiste kohta keda sa ei tunne
mis ei tunne?20. september 2017, 11:21
ega selleks ei pea isiklikult tundma (õnneks ei tunnegi), et nende pidevate rumaIate kiunumiste järgi neid hinnata.
ja küll vana mehe kõrval naine ikka läheb inetuks....
Chia20. september 2017, 11:22
Mis rumalat on seemnete söömises;D
Sass20. september 2017, 12:19
Oleneb seemnetest ja erakonnast !!!
jälle20. september 2017, 09:29
see valimiseelne jama.ja järjekordselt lapsed letis.loomulikult peres ongi nii,et kõik.sõltuvad kõigist.igaüks peab teisega arvestama.kui vanemad lähevad autoga tööle,kas siis jätavad lapsed koju pärast jalgsi kooli minema.nii rumal jutt.iga laps on erinev.omal peres on 3 poissi,üks on hommikune ärkaja ja kohe toimekas.teine hommikul magab kauem,õhtupoole on toimekam,kolmas on leplik,on võimeline varem tõusma ja võib ka kauem magada.kas siis igale on vaja oma koolimineku aega.poliitikud,tulge sealt riigikogust ka vahel välja ja vaadake mis ümberringi toimub.
Poolt20. september 2017, 09:07
See pole ainult piliitiku jutt. Arstid arvavad sama.
Rootsist20. september 2017, 11:22
Eesti arstid ju alati on teiste riikide arstidest targemad.
oh need 20. september 2017, 13:02
need arstid peavad tulema ja aitama Sul lapsed varem magama panna. Tean oma lastest väga hästi kui järgmisel päeval sai teiseks tunniks minna siis öeldi, et ma ei pea nii vara magama minema lähen alles üheksaks. Mida hilisemaks me seda algust tõstame seda hiljem lapsed magama lähevad.. Ja kevadel hakkame jälle kella keerama, et õhtud oleks valgem.
õpilane20. september 2017, 08:45
jätke see,kooli värk targematele arutamiseks,emmed ja issid lähevad tööle kella 8,kuidas siis meie saame 5 km kauguselt,käed eemale koolilastest,Liina käige te Võrus Katariinas saiu söömas ja jäta meid koolilapsi rahule vot nii ,ilusat sügist
No 20. september 2017, 11:12
väga pajud emmed-issid ei käi tänapäeval üldse tööl, eriti maal, sest lihtsalt pole sobivaid töökohti. Samuti ei alga sugugi kõigil see tööpäev kell kaheksa. Kõigile sobivat varianti ei saa muidugi välja mõelda, aga algklasside jaoks on tõesti sobivam veidi hilisem algus. Neil ju ka koolipäev lühem ja jõuavad ka huviringidesse ning mujale. Egas keegi ei paku, et kool lõunast peale peab hakkama
ah soo20. september 2017, 11:24
Ja nende pärast teised peavad kannatama, või võibolla hakkavad need kosus istujad teiste lapsi kooli ja koju sõidutama?
rrrrrrrrrrrrr20. september 2017, 11:28
Algklassi lapsed jõuavad jah huviringidesse, trenni, muusikakooli ka. Aga kahjuks neid suuremaid lapsi pole kuhugi pann,a kui väiksemad on samal ajal näiteks pilliunnis. Ega siis suured ka ei taha öösel tunnis käia.
to no 20. september 2017, 12:06
Just! Elame maal ja ei käi maal tööl, sest töökohta pole. Seega lähen tööle naaberlinna 30km ja laps peaks ise saama kooli 1-2 tundi hiljem 11 km kaugusele selle asemel, et ma ta teel tööle kooli viin (ja ise paraku natuke liiga vara töökohta jõuan). Ja kui peres on mitmes vanuses lapsi? Kannan töökoha korstnasse ja sõidutan kõik lapsed erineaval kellaajal 11-12 km kaugusele. Kes maksab puuduva töökoha ja kilometraaži - kodanik No või Kersna või mõni kolmas lunaatik?
ehh20. september 2017, 08:27
mõte et koolitunnid peaks algama hiljem on väga õige,kell 9.00 nagu nõuka ajal on täiesti paras aeg,samas võiks ka üldine tööpäeva algus olla kell 9.nii kui nii molutatakse see esimene tund maha ja tänu sellele ollakse päeva lõpuks juba kell 16 kojumineku tuhinas.ja kõik need uimased hommikud oleksid kergemad kui jääks ära see sügisene ja kevadine kella kruttimine mis tegelikult ei anna mingit majanduslikku kasu ,kui siis elektri müüjale sest talvisel ajal on vaja varem tuled põlema panna.ja huviringidest ka-kallid lapsevanemad-ärge tassige oma järeltulijaid igasugustesse trennidesse ja ringidesse sellepärast et naabri või tuttava laps seal käib.laps ei pea omal nahal tunda saama teie enda ära jäänud unelmaid.
Ei tea20. september 2017, 09:28
kus koolis käisid , kuid meil hakkas kool nõuka ajal 8.05 ja kool oli reedest laupäevani. Saime käidud probleemidta.
no20. september 2017, 09:44
Ma ka ei saa aru,et millises koolis käidi. Maal algkoolis, mis oli 1,5 km. tuli tatsata kella 8:00. Alates 5 klassist tuli sõita rongiga lähimasse linna, kool algas ikka 8:00 ja kolm kilti tuli jalgsi mütata. Ei tea kedagi virisemas , et ei puhanud välja jne, kodus said kõik õpitud ja kodused tööd ka tehtud.
Mis aga puutub kellekeeramisse,siis sellega olen tõesti päri, see jama paks lõppema.
ehh20. september 2017, 11:07
minu kooliaeg lõppes keskkooli lõpetamisega aastal 1986.mingi aeg peale seda ei olnud enam laupäevad koolipäevad ja võib olla siis tõsteti ka päeva algus varasemaks.kuna mul asus kool üle tee siis sain hommikuti rahulikult 8.30ni põõnata.laupäeviti oli ainult 4 tundi.
Mõnes20. september 2017, 11:18
paigas käidi ka teises vahetuses - hoopis peale lõunat. Mina käisin hommikuses vahetuses, õde teises vahetuses
äh?20. september 2017, 11:23
algas 8.05? meil algas küll 8.00 ja mis reedest laupäevani? ikka esmaspäevast laupäevani oli kool? aga 16 plussi sul, ei suuda ära imestada mille eest küll.
muidu20. september 2017, 11:25
Nõuka ajal laupäev oli koolipäev
lisaks20. september 2017, 11:29
Ja veel, nõuka ajal me olime oma vööajast ette lükkatud (Moskva aeg + 1 h) tegelikult kool algaski kl 8, ja siis kui hakati kella keerama, kevadei ja sügisel algas isegi 2 tundi varem.
naine20. september 2017, 07:29
''arvamusliider'' avastas ameerika
no naera puruks !20. september 2017, 08:41
Varem, hiljem, parem, suurem, kitsam ja avaram. Minge õige metsa ja häbenege. Rahva esindajad ???
Nii see eestis käib, vasak käsi ei tea mis parem teeb. Üks ametkond tegeleb terve seaduse ette valmistamisega ja üks proua jaurab ühe punktiga mööda meediat. 20. september 2017, 08:57
Toomas Kruusimägi: ma ennetavalt, sest suvel oli Sotsminnis arvamine, et seda võiks teha seaduse tasandil.
Liina Kersna: sotsminis? Pole kunagi kuulnud, et nad sellega tegeleksid.
Toomas Kruusimägi: teema oli laual sotmin määruse "Tervisekaitsenõuded kooli päevakavale ja õppekorraldusele" muutmisega.
Liina Kersna: väga hea teada. Suur tänu!
kohandatud väljavõte FBst
ja jah20. september 2017, 07:20
Ja lasteaias käivate laste päeva algab kell 7.00, pole hullu.
20. september 2017, 07:45
Ma pole küll KUNAGI lapsi elliel ajal lasteaeda viinud, ehkki nüüdsek mõlemad suured juba koolis. Kes sellist sigadust teeb?
jeerum20. september 2017, 11:26
kui IoIIe ikka olemas võib olla. mis teistel sellest, et sina pole viinaud? need, kes 8ks tööle lähevad, viivad ju. ise tahad küll kell 8-9 näiteks kuskil teenust saada juba, inimesed peavad ju sinna tööle siis ka enne seda minema. oeh, ajupeetusega inimesed ikka kommivad siin.
vuntsimees20. september 2017, 05:49
Vara üles hilja voodi, nõnda tripper majja toodi.
naine20. september 2017, 05:38
Alustatakse jälle valest otsast. Lapsed mingu varem magama, siis pole ärkamine mingi probleem. Pisa testid näitavad, et meie lastel on head teadmised. Järelikult pole midagi muuta vaja lihtsalt muutmise pärast, ei tundide algust, ei lisa vaheaega, ei suvevaheaja pikkust jne.
Miks teevad ettepanekuid inimesed, kes asja ei tunne: poleolnud õpetajad, arstid, tegevlaste psühholoogid.
20. september 2017, 08:42
ikka projektide ja raha pärast.
just nii20. september 2017, 11:27
ega ööpäeva tunde juurde sellega tule, siis minnakse lihtsalt veel hiljem magama ja ikka ollakse väsinud.
Mari20. september 2017, 03:09
Vabandust, kuid mis ajal lapsed siis huviringidesse ja -koolidesse jõuavad?
kallis Mari20. september 2017, 08:44
ära võta selliseid avaldusi tõsiselt. Need nn "arvamisliidrid" tahavad vaid üht, kuidas omi sissetulekuid tõsta ja ikka ja jälle pehmele kohale istuma saada.
huvitav20. september 2017, 00:11
Mul ei tööta see tv3play ühegi arvutiga, kas mõni näeb neid tv3 videoid?
Lätlane20. september 2017, 09:40
ninnu-nännu20. september 2017, 00:07
võib-olla ei peakski neid nummikesi üldse kooliskäimisega koormama. Meil on ju pensionäridest vanaemad, kes kõik asjad oma 300 euriga korda ajavad. Meie kallid hellikud peavad ju saama kõik!
Haige ühiskond, kus loodetakse vahendeid valimata "poputada" vaid järeltulijaid, unustades need, tänu kellele need noored siin vegeteerivad ja eakaid diskrimineerivad. Jätkusuutlikud on vaid tsivilisatsioonid, kus austus ja lugupidamine on säilinud vanema generatsiooni suhtes.
Mõned...19. september 2017, 22:53
...käivad ikka trennis ka ja millal siis veel õppida jõuab kui alles lõunast tunnid hakkavad?
Lõpuks ometi mõtleb keegi ka laste peale...19. september 2017, 22:29
Mina olen poolt. Ei tee see 45 minutit kedagi loodriks. Meie laste koolis algavad tunnid 8.45. Väga normaalne. Hommikul ikka lapsi raske raske ülesse saada, kuigi lähevad juba kell 21 magama, aga eks kasvaval organismil unevajadus suurem. Olen ise olnud bussilaps, kes pidi kell 06 hommikul ülesse tõusma, et j6uda tundide alguseks kooli, mis algasid 08.15. Buss läks kooli 07.15 ja bussijaamagi pidi 2km iga ilmaga kõmpima. Jube, ei taha enda lastele sellist asja! Seega olen igati selle poolt, et koolitunnid algaks kõikides koolides natuke hiljem. Kui algklassides peavad vanemad rohkem lapsi aitama, kooli saatma ja vedama, siis põhikoolis võiks lapsed juba nii iseseisvad olla, et saavad ise hommikul ülesse, söönuks ning jõuvad õigeks ajaks kooli /bussi peale. Ei peagi need vanemad siis ise tööle hiljaks jääma. Kui elad kooli kõrval, siis pole t6esti väga suurt vahet, kas kool algab 08.00 v6i 08.45.
mul endalgi migreenihoog19. september 2017, 22:45
Inimesed kes sexiga peavalu ravivad pole just õigel teel. Sex on midagi enamat, kui olemasolevate puudujääkide täislappimine. Sagedamini sexida seda küll. Naiste kohta kes sexiga peavalu ravinud on, partneri tühjaks tõmmanud, kes erinevate energiate näljas teistest toituvad, on läbi ajaloo räägitud alati küllaltki halbu jutte.
to lõpuks ometi...juhmile20. september 2017, 12:17
Hallooo!!! Mitu inimest elavad kooli kõrval, et on suht poogen, mis kell lapse koolipäev algab? Praegu viin lapse 11 km kaugusele ja sõidan ise sealt veel 24 km edasi tööle. Kui lapse koolipäev peaks algama tund hiljem, siis pean mina töökohta vahetama või laps lihtsalt tunnikese varem kooli ukse taga passima. Kõik ei ela linnas nagu Jüri Mõisa unenäos!
Kell19. september 2017, 21:52
Lõpetaks algatuseks selle kella keeramise jama ära. Juba sellest oleks lastele abi.
Varem magama!19. september 2017, 21:50
Varem magama, siis ei ole mitte mingit probleemi alustada kell 8.
kotleti ott19. september 2017, 21:40
Kes on kersna,kes on kuurme? Mingid kodused töllid?
õpetaja19. september 2017, 22:21
Vot kes on Kersna, seda ma öelda ei oska, aga Kuurme on Eesti parim haridusteadlane ja õpetajate koolitaja, see on kindel !
naine20. september 2017, 06:14
Mina pole küll kohanud ühtegi head õpetajate koolitajat. Kõik veavad loengu sõnamulinaga pikaks, sest tasu saavad loetud tundide eest ja kõik see toimub õpetaja kurnamise arvel - väsimus, kaotatud aeg jne. Need õpetajate koolitajad võiksid ise midagi valmis teha , selle asemel, et õpetada kuidas tegema peaks. Milline kaotatud ressurss see on, kui igas eestimaa nurgas iga õpetaja leiutab ise jalgratast.
caff20. september 2017, 08:48
Ei usu. Õpetajaid ei saa koolitada keegi, kes ise pole õpetajana töötanud.
See on ikka nii....20. september 2017, 09:59
kes oskab see teeb, kes ei oska see õpetab.
ann20. september 2017, 12:27
Kus Kuurme varem oli? Miks ta varem teistsugust asja soosis?
seemneid söönud 19. september 2017, 21:34
...19. september 2017, 21:27
Ma pole midagi nii rumalat üle pika aja kuulnud. Ma jõudsin alati 8ks kooli. Enamasti need, kes õigel ajal magama ei läinud, olidki väsinud, vindusid ning vingusid. Magamatus teebki tigedaks. Õigel ajal tuleb magama minna! Mulle pole küll mõtet rääkida, et palju oli õppida. Oligi! Siis treeni enesedistsipliini. Mu elu koosnes, kool, natuke õppimist, trenn, õppimine ja jõudsin ikka 22 magama, sest mul ei olnud muud võimalust. Ja ei olnud andekas, pidin õppima, õppima, õppima. Õpetage oma lastele parem aja planeerimise oskust.
Mina,20. september 2017, 11:32
mina, mina. Kõik lapsed ei ole "mina". Ka vara magama minnes. Ja tundub, et kohe kõik lapsed peavad kuskil huviringis/trennis käima - need ei alga ju samuti nii vara, et kooli algus ei võiks veidi hiljem olla
Halloo !20. september 2017, 13:00
13:00-le20. september 2017, 17:11
Ei,Halloo,hoopis mina.
Lae alla meie tasuta mobiilirakendus19. september 2017, 21:25
Lae alla meie tasuta mobiilirakendus
Lühidalt19. september 2017, 21:21
Ei peaks.
(Mitte) Keegi püüab jälle oma vajalikust tõestada.
parandus19. september 2017, 23:11
Al19. september 2017, 21:18
Tüüpiline riigikogulase või poliitiku jutt.Mina küll ei taha,et esimese klassi laps minust koju maha jääb.Need poliitikud õppigu kõigepealt kohusetundlikult tööl käima siis vast enam sellist juttu ei aja.
ab19. september 2017, 21:09
vanemad peavad nagunii tööle minema 8, samal ajal viiakse ka lapsed ja mida nad koolis seal tund aega teevad?
maamees 19. september 2017, 21:08
Just,esmaspäevast reedeni hommikul 9saks kooli ja laupäeval ka 5 tunniks.Vot,siis oleksid lapsed välja puhanud.
Urmas19. september 2017, 21:02
Lasteaialapsed viiakse lasteaeda 6.00-7.00. Kas see ei ole liiga vara? Muidugi lasteaias saab lõunal magada. Eks koolilaps saab ka peale kooli magada.
Ma ise vahetasin ca. aasta tagasi töökohta ja kandideerisin Kithman Thulema firmasse tootmistööle, CV keskuse kaudu, telefoniintervjuu sobis, aga töövestlusel teatati, et töö on kolmes vahetuses ja öine vahetus on viis ööd järjest!!! Vot see on tervist laastav elu!!!
Viis ööd järjest tööl olla, päeval magada ei saa, sest naaber teeb remonti ja puurib! Ma hakkasin selle viis ööd järjest jutu peale naerma ja ütlesin töökohast viisakalt ära, praegu on palju parema töötasuga ja üsna vaba tööajaga päevane töö.
eksole19. september 2017, 21:00
Lapsed mingu õigel ajal magama, ärgu istugu poole ööni nutiseadmetes, siis pole ka raske hommikul tõusta!
vähem19. september 2017, 20:56
peaks olema õppida, mitte et iga õhtu laseb 4 klassi õpilane kuni unetundideni välja -- kodutöö + koolis tegemata asjad, millest joostakse tunnis vaid üle ja mida ei jõua lõpetada.
Lolli ei tohi võimu juurde lasta!19. september 2017, 20:51
Enamus inimesi peab õigel ajal tööl olema, kui ise seda tegema ei pea, siis oleks parem vait olla.
Et20. september 2017, 11:43
siis, kui kella kaheksaks tööl ei pea olema, vaid hoopis vahetustega - siis ei tohi arvamust avaldada. Väga huvitav lähenemine.
...19. september 2017, 20:51
et siis kell 18 koju jõuda?
ert19. september 2017, 20:50
Täiesti nõus kool peaks algama 9.00!
Maamees.19. september 2017, 21:01
Ei 9.05! Liinal on ikka väga igav. Kas ta kujutab ette kui koolipäev hakkab hiljem, et kuidas vanemad siis lapsi kooli saavd viia. Kõigil ei ole ju selliseid töökohti kuhu lähed kuna tahad ja tuled kuna tahad. Ja kui koolipäev hakkab hiljem, siis tulevad huvialaringid ja trennid ja lõpp on siis kuna? Liina mõtle ka natuke kui sul on olemas mõtlemisorgan.
Nõus maamehega19. september 2017, 21:05
Vanemad lähevad tööle kella kaheksaks, see ilmselt prouakese pähe ei tule. Lisaks on lastel huviringid, kas need hakkavad siis öösel lõppema?
lapsevanem19. september 2017, 22:29
Siinkohal ongi häda - osast lapsevanemaid ( tööinimesed ) lähevad 8-ks, teised ( kontoriinimesed 9-ks, ning bossid ja vabakutselised lähevad veelgi hiljem. Mina ei oska siinkohal head lahendust välja pakkuda. Konflikt tekib 8 ja 9 vahel. tõepoolest ei saa last tund aega varem viia. Aga -kus ta siis on? Kool peaks ehk paindlikum olema ja neile vanematele, kes 8-ks lähevad, mingi hommikuhoiu välja pakkuma? Suuremad lapsed lähevad loomulikult ise, kuid algklassilapsed?
Hommikuhoid?19. september 2017, 22:42
Et siis lapsed lähevad vara kooli, aga lihtsalt tunnid hakkavad hiljem ja kestavad kauem? Milles seisneb idee headus ?
sA19. september 2017, 21:22
Kuuuurija19. september 2017, 20:44
Jätke kell suveajale keeramata, ja laste olukord koolis paraneb märgatavalt!
????19. september 2017, 21:39
meile sobib see nn. suveaeg rohkem sest vööndiajal läheb suveõhtul harjumatult vara pimedaks, aga selle kellakeeramise peaks küll ära lõpetama
Kuuuurija20. september 2017, 00:09
Küll ära harjud!
Vööndiaeg on õige aeg!
Ei 20. september 2017, 12:20
saa ühelgi asjaga lahendust nii, et kõigile sobiks. Kellele varasem kooliaeg, kellele hilisem, kelllele suveaeg, kellele talveaeg
las19. september 2017, 20:43
vahur joonistab vuntsid ja prillid saab hiljem tööle minna.
ohhoo20. september 2017, 17:12
Kas vuntsilistel ja prillilistel on see lubatud?
Ja-jah19. september 2017, 20:41
Lastest tahetakse kasvatada samasugused loodrid,nagu nad seal riigikogus ise on....