Tele

TV3 VIDEO | Töökäte nappus sunnib Eestit tõstma sisserändekvooti (242)

LISA KOMMENTAAR

Vaadake nüüd 26. august 2017 11:29
Sihikindel valge rassi genotsiid.
1 24. august 2017 13:30
hülge möla , pool miljonit eestlast peab elatama Aafrikatäit neg.usid, Kreeka ja jumal teab keda veel, mis krt neid eesistujaid veetakse meie rabadesse, vaatavad, et nii palju tühja maad, siia saadame aga lisa, Euroopas pole ammu enam tühja metsatukkagi
RS 24. august 2017 10:07
See enesetapp tuleb kohe lõpetada!
rebane 23. august 2017 22:28
Me elame ju suures Euroopa Liidus. Selle liidu piires saab tööjõud vabalt liikuda. Miks peaks väljastpoolt Euroopa Liitu töölisi sisse tooma?
24. august 2017 07:14
viina hind Läti poes 4,53 ja seda koos kõikide maksude ja kaupmehe kasumiga. Eestis on 0,5L 40% viina aktsiis 4,778 €, kuhu lisandub 1,5 €(odavad viinad) tootja omahind + käibemaks 1,256 €. Seega on 0,5L viina omahind ilma kaupmehe kasumitta juba 7,53 € !!!! Palun seleta hr.ajakirjanik, millise nipiga peaks kaupmees seda viina Lätile sarnase hinnaga müüma, kui juba ainult aktsiis ise on kõrgem, kui müügihind Lätis ??? Arvutuses ei ole sees, et kui kaupmees lisab tootele kasumi siis riik nõuab selle pealt täiendavalt käibemaksu.
Sakunne 23. august 2017 22:00
Misasi on "söökl kei" ... "tsirkle kõhhh" Eesti keeli. Ja see lõikav punane nende logol karjub koledasti silma - Statoik oli ilus ja soliidne korporatiivse identiteediga
22:00 24. august 2017 10:08
Kus Sa punast näed? Oranžil ja punasel on vaks vahet, vaata kütte autode värvi-oraž ja valge. Peadirektor on küll päris tume, kui loodab võõraid siia füüsilist tööd tegema.Palmiall pikutajast seda ei saa iial. Paar tumedamat pidigi kusagil tööl juba olema aga toidukohta neid, no andke andeks.
23. august 2017 21:56
vanakonn 24. august 2017 00:17
....samyuti ei hiinlastele!
T.Mets 23. august 2017 21:52
Nagu kommidest näeme, ei olda rahul riigis tekkinud olukorraga. Paljud on pannud oma lootuse EKRE. peale. Kahju küll, aga see lootus on sama, mis oli alles hiljuti, kui tõsiselt lootsime kesikutelt abi . Ja, mis me saime, saanud molli juurde, tegid kesikud kannapöörde ja näitasid valijatele trääsa. Elukogenuna ei näe maühtki põhjust, miks ei peaks sama tegema need , kellele paljud praegu viimses lootuses panust panevad. Kahju, aga see on karm reaalsus
24. august 2017 09:43
tuleb kõiki võimalusi proovida,eks siis ole näha,kas petavad või ei.ja pole ju kedagi muud hetkel valida kui ekra,ülejäänud parteid on kõik kas mämmid või eesti reeturid.
No 23. august 2017 21:45
Tule taevas appi- pigi sulab päikese käes, mis tegijad nad on?

Urrr 23. august 2017 21:13
Kui kutsuti üles, et talleggi jama pärast boikottida siis nii kui mõni eesti asutus neegri võtab tööle - Tehke sellele firmale kah boikotti....
Äkki mürtsatab mõistus prsst pähe tagasi...
Mädanik 23. august 2017 22:00
Kes saab mind keelata mustanahalist tööle võtmast kui ta on nõus poole väiksema palga eest töötama.Ta ka inimene.
on 24. august 2017 00:58
parem ikka puhtanahaline võtta, musta nahaga kaasnevad suured haigused mis ettearvamatud ja meil pole nende jaoks kaitsesüste ka kui puhta viirus peaks neile lekkima, või vastupidi...
Heldur72 23. august 2017 20:11
Siukest v*rtsa on raske kommenteerida!
23. august 2017 19:34
Sisseränne on palju suurem, kui seda numbrid kajastavad.
Eestis töötab hetkel VÄGA palju ukrainlasi ja moldaavlasi. Legaalselt või illegaalselt, ei oska kommenteerida. Kuna nad oma nahavärvilt meist ei erine, ei paista tegelik probleem ka välja. Riik võiks uurida, kui palju nad Western Unioni ja Moneygrami kaudu oma kodustele raha saadavad, see peaks reaalse pildi üsna lihtsalt paika panema.
Krõõt 23. august 2017 16:49
Ja ,tublisid muslimeid on meile vaja.Saavad kõik tööd tehtud.
tibu 23. august 2017 14:35
paluks avaldada ka nende "ärimeeste" nimed, kes on Eestimaa puhtana säilimise vastu ja seda sisseräänu kvooti nii väga tõsta soovivad?
tibule 23. august 2017 18:14
Ilmselt suur osa ärimehi sooviks seda. Ainsana kuulsin hiljuti Tiit Vähi ettepanekut vähendada oluliselt riigi bürokraate ja suunata neid tööle ettevõtetesse.
Mädanik 23. august 2017 22:02
Eesti maa puhtana hoidmiseks ei tohiks põliselanik raha saamahimus oma kinnisvara väljamaalasele müüa.Aga näe müüks kas või ema ka maha.Milles siis ärimees süüdi on.
on 24. august 2017 01:02
ärimees süüdi jah, sest tehes mingi firma, müüdi see väljamaalasele, kel raha jagus meie mõistes aga temale oli see papp välja köhida nohu ja see uus firma lasi lagedaks, mis lasta sai ja praegu pole enam ühtegi suuremat kombinaati eestlase käes üksi, kõik on äritud maha, eesti energiale maksame kõvasti peale ja soomlased vaid naeravad selle peale.
Uskuge aga... 23. august 2017 13:56
Cirkle-k on Saksa firma ja kes veel ei tea, siis pole seal madalad palgad. Aga ka töökultuur olgu ordnungis, ehk see mõnele ei meeldigi. Ja kütte kvaliteet on super, võrreldes Olerexiga. See selleks, aga see tööjõu sissetoomine lõhnab rohkem elamislubade ja idapoolt tulijatele vaba tee luua. Kui kodakondsuse andmisest midagi välja ei tulnud, siis pakume omadele minekut ja lahkesti tööletulekut niigi suurele %-le kohalolijatele venelastele.See on jälle kisa enne valimisi. et hääli saada. Olete tähele pannud, see jutt muutub vastavalt olukorrale, alles oli meil suur % töötuid, äkki sai sellest tööjõu puudus, äärmusest äärmusse käib sõnavaht.Või siis saks president ja kantsler käivad siin kehutamas, või ähvardamas, et otsitakse võimalusi vastutulekuks valedega. Kus on iseseisvus-kus ta ometi on???
no jah 23. august 2017 14:36
seda see Steinmeier siin käis, nendel need haritlased ülepea kasvanud, võtke osa omale ja sunniviisiliselt.Liigapalju "tarku" teevad juba elu keeruliseks, miks teil midagi ei juhtu, peab.
Kui sa ei tea 23. august 2017 17:40
Circle K on USA firma.
Founded El Paso, Texas (1951)
Founder Fred Hervey
Headquarters Tempe, Arizona, U.S.
Nii ongi 23. august 2017 20:34
Ja kütus täpselt sama mis teistel, ühest tünnist sadamas võtavad kõik.
17:40Ja siis? 23. august 2017 22:11
Meie regiooni tööliste palgad tulevad Saksamaalt, logistika Lätist ja kütus oma terminalist, mitte teistega koos ühest tünnist.95 ja 98 on ju kahte erinevat varianti. Olerex võtab seda isegi mitmest kohast.
on 24. august 2017 01:10
kütus tulnud venemaalt ja orava jaamas pandi 50 liitrit segu tsisterni ja päälinna jõudes oli segunenud ja aktsiis ka paigas kenasti, eks igas tsisternis ongi erinev, kus diisel, millega muide meie lisandid ei tahtnud töötada ja paljud autod tuksi keerati, kus siis 98 või 95.meile 92 oktaanarvuga kütust ei tarnita, see jääb venemaale aga puhtana on sama mis meil 95 segatuna, kelle käsul need lisandid pannakse, pole selge.
tegelikult 23. august 2017 20:33
USA kuuluvusega siiski.
23. august 2017 22:13
Mida see kuuluvus loeb, tähtis on, kes maksab palga töölistele, millest siin jutt käibki.
22:22Sina 24. august 2017 10:22
KEENJUS õpi eesti keel ära, siis tule targutama. Selle firma töötajad teavad paremini, mis ja kust . Circle-K pole kunagi Eesti firma olnud, et maha parseldatuks olla.Ime, et siia vaestemajja jäänud on. Need parseldajad on kõik meie endi hulgast saamahimulised lehmalellepojad kõrgetel kohtadel.
Mari 23. august 2017 12:05
Kui kõik asutused maksaks vähemalt 800-900 euri kuus, siis oleks meie paljud töötud tööl. Aga oamdele ei maksta. Võõrtööjõu ksutamise eest saavad firmad kompensatsiooni-maksusoodustust.
Töötan suures asutuses, haridus on, teadmised on aga palk on 500 ja palgatõusust ei ole juttugi. Aga kahjuks olen pensionieelik ja kohvivalajaks CircK-sse ei kandideeri, kuigi välimus teeb poole noorematele ka silmad ette.
nii ja naa 24. august 2017 10:07
päris palju töötuid on padujoodikud. Elan ise linna lähedal maal ja näen neid uimasena ringi kooserdamas. Kahjuks ongi nii, et pärast töötuks jäämist ei leita uut kohta, hakatakse jooma ja sellest enam lahti ei saadagi. Seega vabu töökäsi on vähe. Küsimus on ikka palganumbris, sest miinimumpalga eest normaalsed mehed tööd ei ole nõus tegema. Välistööjõu palgaga saab aga nihverdada, sest võtad inimese tööle poole kohaga, tema teeb täiskoha tunnid ja saab poole koha palga. Ukraina keskmine pidi olema u 60 eurikut kuus. Seega tuldaks jooksujalu siia ja palga üle ei vinguks keegi. Enamikul plaan ikka koju tagasi minna.
Indrek2 23. august 2017 11:58
Räägitakse TÖÖKÄTE nappusest aga pildil on NE:EEGER... midagi siin ei klapi.

SMURF 23. august 2017 10:51
Kes või miks arvab ,et rahva ajusid tuleb pidevalt puuderdada?
Selle taga on sotsid ja nende taga teatud ettevõtjad.
Materiaalne fakt on see,et Eestis ei ole tööjõu puudust, Eestis on tööpuudus! Hea hariduse ja resümeega inimesed ei suuda Eestis aastaid leida korralikku tööd , Töötukassad on üle rahvastatud.
Ehitussektor on ainus kus paremad töökäed on Soome läinud ,sest seal makstakse inimväärset palka. Mida sotsid ja ettevõtjad otsivad ei ole tööjõud, nad otsivad pärisorje- neid kelelle midagi maksma ei pea!
RE geenistele tänu on palgad Eestis räigelt üle maksustatud, ettevõtjaile on palga maksmine tehtud väga kalliks. Nii otsivadki nad neid,kes oleksid miinimumpalga eest nõus tegema 14 tunniseid vahetusi ega nuriseks, elik siis pärisorje! Nii öelgugi : EESTIS ON PUUDUS ORJATÖÖJÕUST!
Sotsidel on olemas ka parteiline huvi Eesti kiiresti islamiseerida. Nad soovivad muuta Eesti rahvaste paabliks ning tahavad seda, et eestlasest saaks omaenda maal VÄHEMUSRAHVUS!
inimväärne palk 24. august 2017 10:13
palganumbri inimväärsus sõltub riigist. Soome inimväärne palk ei ole üldse inimväärne nt Šveitsis või Norras. Eestlased aga nii kaugele ei taha minna, sest Soomest saab korra kuuski koju käia, aga kaugemalt on kulukas. Norras ikka käiakse tööl. Meie palk on kuhjaga inimväärne ukrainlastele ja venelastele. Mustanahalistest kui tööjõust arvan halvasti. Enamus neist, keda praegu siia veetakse ei tule tööd otsima ja ei põgene ka sõja eest. Tulevad lihtsalt Euroopasse lillutama ja siis on solvunud, kui neid kätel ei kanta. Seal tehtud ajupesu ja saksa tädi kutse kannab suurepäraseid vilju.
. 23. august 2017 09:58
See, mis sunnib on ikka kilekott või sidrun.
! 23. august 2017 09:54
Mustalt mandrilt või araabia maadest nüüd küll tööjõudu juurde ei leia. Sealt saab mitte tööjõudu vaid pigem sotsiaalabist elatuvaid söö.dik.uid ning pa.rasi.ite.
Internetist lugesin, et Rootsis on 160 tuhandest sisserännanud pagulasest olevat asunud reaalselt tööle umbes 500. Seega vähem kuiüks protsent, täpsemalt protsendi kolmandik. Miks meil teistmoodi peaks minma? Tark õpib teiste vigadest.
Kui otsitakse tööjõudu, siis seda saaks pigem teistsugusest kultuurist. Hiinast või Vietnamist.
vanakonn 24. august 2017 00:28
Moderaator korjas ära. 24. august 2017 02:30
Hiinlased või vietnamlased oskavad vähemasti tööd teha. Erinevalt aafriklastest,
Moderaator korjas ära. 24. august 2017 02:31
Hiinlased või vietnamlased oskavad ja tahavad vähemasti tööd teha
jätkuks veel 24. august 2017 02:37
Erinevalt aafriklastest, kes tahavad, et neid niisama, ilusate silmade pärast Euroopas toidetaks ning ülal peetaks.
jätkuks veel 24. august 2017 08:49
Musta mandri mehed ning prohveti pojad aga mitte. Nemad tahavad suuri abirahasid.
Muretu 23. august 2017 09:34
Terve Euroopa ägab sisserännanud n.n. tööjöu all. Heal juhul läheb perepea tööle naine ja pesakond lapsi on muidusööjad, hordide viisi röögitakse tänavatel ja nöutakse uut maailmakorda.
23. august 2017 09:11
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
23. august 2017 09:27
Võtke aga mustad tööle. Ei tarbi selliste asutuste teenuseid.
ehh 23. august 2017 12:12
mina samuti ei taha ei söögi- ega muud kauplust külastada, kus murid käpivad asju..
enam ei lähe 23. august 2017 09:40
ka sörkivasse keisse tankima, tahavad musti tööle. tangin nestes.
12:48 /ära tangi jah, võta venelaste soga 23. august 2017 15:11
kust sa seda võtad-USA? Puhas rahvusvaheline firma Euroopas, peakontor Saksamaal. Tõeliselt puhas küte, harufirmad Rootsis,Norras, Soomes, Eestis,Lätis,Leedus. Kus see Ameerika siin on???
kutsuge eestlased tagasi 23. august 2017 09:42
ja makske normaalset palka. jah 400.- euri kuus kätte ei ole palk vaid mõnitamine. aga otsime odavaid musti tööle. vildakas riik.
ja jah 24. august 2017 10:16
see järjekord tuleb ehk algul tööle, aga pärast poolt aastat läheb "ravile" ja tööjõud on ikka puudu ning meie niigi nõrguke sotsiaalabi süsteem peab nendega tegelema hakkama.
! 23. august 2017 09:07
Kõik öised kommentaarid on kuhugi haihtunud.
Realist 23. august 2017 08:18
Keegi ju peab hoidma need poed lahti, tooma selle kauba riiulisse, puhastama neid ruume.
800-900 eurot palka! Ma ei tea mitte ühtegi müüjat, kaubapaigutajat, koristajat kelle kuupalk on 800-900 eurot! Vabandust, siiski laevadel on, kuid seal kehtivad seadustega hoopis teised reeglid. Maismaal need ei kehti.
nii et 23. august 2017 08:06
Ma tahaks teada mis siis juhtuma hakkab kui kord voolab eestisse tagasi kas või kaks kolmandiku nendest kes välismaale tööle läksid vot siis algavad probleemid
ära karda,ei nad voola, 23. august 2017 09:26
siin makstavate palkadega ja järjest tõusva elukallidusega ära ei ela.
Erakonnad "hoolivad!"
23. august 2017 09:29
ei nad voola, keegi ei taha tagasi Eestisse tööle tulla, siinne töötajate kohtlemine on allpool igasugust arvestust.

gg 23. august 2017 07:40
valitsus peaks kokku tulema ja arutama, kui nad muidugi võimelised on millekski - kuidas rakendad tööle töötud inimesed , eestimaalased.
Kui kusagil tööd on, on vaja leida seal kohapeal teistest piirkondadest tulevate töötajate jaoks
ajutised normaalsed elamisvõimalused. Selleks on vaja vaid veidi aru, mida lapspoliitikutel ei ole.
kahju 24. august 2017 10:18
aga ääremaade padujoodikuid ei ole enam võimalik tööinimesteks muuta. Ehk 10% neist oleksid suutelised tööd tegema.
Just 23. august 2017 07:34
Vähendaks mäe " töötegijaid" 101- st 50-ne peale. Samas vähendaks neil ka palka. Ja pole mõtet seda jama ajada, et töötajaid pole! 400- 800 eurikut kuus? Eestlasi töötuid küllalt, aga saan neist aru- pole mõtet rügada sentide eest!
Keskealine naine 23. august 2017 04:07
On see mingi andekdoot või ?
Nad ei taha ju tööd teha. Eriti araablased on kohutavalt laisad, samuti mustanahalised.
Nad ei ole harjunud tööd tegema.
Mul on üks pakkumine 23. august 2017 00:25
Kuidas oleks, kui vähendaks 101 kvoodi 51 peale? Äkki allesjäänud kasutavad kõrvade vahel tühjuse asemel ka mõistust. On ju selgemast selge, et riigikogus istub suur hulk tegelasi, kes oma alluvatele korralikku palka maksta ei taha ja on nõus oma enda rahva võõrtööliste abiga nälga ja tänavale suruma.
hea pakkumine sul, 23. august 2017 09:30
ka ametnike armeed tuleb vähendada,ainult,et see,et midagi kärpida,kulutusi vähendada
on ainult EKRE programmis,teised liuglevad edasi.
Teised ei saa ametnikke vähendada,kuna igaüks neist ametnikest on kellegi "onupoeg".
saab 24. august 2017 10:22
EKRE pukki ja midagi ei muutu. Valitsuses tekib uus liit, kus EKRE osa maks 30% ja 70% arvamus jääb peale. Kõigil valitsusse saanutel on parteikaaslased, sugulased ja head tuttavad, kes kandideerivad kohe riigi ametitesse ja midagi ei muutu.
töötegijatest pole puudust 22. august 2017 23:58
Puudus on orjadest, oma ehitajad on kõik Soomes, Rootsis ja Norras aga siia tuuakse ukrainlasi 5 euri tund miinus maksud
101 22. august 2017 23:43
lontrust tolgendab niisama ringi
Jep 23. august 2017 05:59
Ametlikult pidi ju meil ca 27 tuhat töötut olema (ja kuipalju on veel neid, kes on arvelt maha kantud)?
See on ikka suur kasutamata ressurss. Selle asemel, et nn insinere sisse vedada, õppige ära kasutama olemasolevaid.
Mitte mingit kvoodi laiendamist enne kui meie 30 aastased on tööga hõivatud.
Veskimäed hakaku ka omadele korralikku palka maksma, seadus nõuab, et võõrtööjõule peab maksma keskmist, eestimaisele aga võib maksta miiniumi.
Parandan 25. august 2017 07:54
NB! Insenerid ja arstid tulevad sealt!!!!
arvamus 22. august 2017 23:36
Eks orjadest ole alati puudus olnud, hinnatase peaaegu sama mis Soomes, palk 4-5 korda madalam, mõni ime siis, et töölisi ei jätku erinevalt kohvikeetjatest ja jutupaunikutest.
no.. 22. august 2017 23:20
..900 on ikka päris p...k
Kai Realo võiks proovida seda 900 palka
oo 23. august 2017 07:05
tahaks ka 900 saada, elu oleks kohe lihtsam, saaks kõrvalegi panna.
on 24. august 2017 01:13
see summa kreekas pension ja meie toetame kreekat edasigi, nii, et ole rahul vähemaga...

ärge olge naiivsed--- 22. august 2017 23:12
ei hakka need pagulasedki suure rõõmuga neid lihttöid tegema,muidu nad ei hulguks niisama vabalt linna peal ringi.Kui oma EESTI inimestelegi ei raatsita 800-900 eurot maksta,kust see raha siis pagulastele maksmiseks järsku leitakse? 800-900 eurose palgaga leitaks EESTI inimestegi seast töötajaid ,aga asi selles ongi,et omainimestele ei raatsita sellist palka maksta.Kas võõras tööjõud on rohkem väärt?
Alles see oli ,kui põlenud naise perele oli pakutud tööd ja nad ei võtnud seda vastu,sest palk olevat liiga väike.Vaat nii "tublid" töötajad on need pagulased. OODAKE jah,kuni mõni järjekordne mees sealt kaugelt tuleb ja kedagi põlema paneb.
pagulased 24. august 2017 10:25
ei olegi tööjõud. Tööjõud tuleb Ukrainast ja Venemaalt. Nemad on meie miinimumiga rahul ja elavad nagu eestlased Soomes, võimalikult odavalt, saadavad raha või lähevad teenituga koju ja on jube rahul.
maamiiz 22. august 2017 22:57
mis vale pilt ma pole küll kusagil neegreid tööl näinud
Hihhii 23. august 2017 06:02
Üks heledama jumega pidi Tallinnas ringi jooksma, küpsetab krt kokergi valmis ja paneb sellega tellija aadressi poole ajama vut-vut.
et siis 23. august 2017 08:47
Meil üks oli. Aga see pidev selli taga ajamine ja tööle sundimine tüütas kõiki lõpuks ära. Suhtumine selline, et kui keegi ei jälgi, siis tööd ei tee. Teistega koos tööle panna ei saanud, teised töötajad pidid tema osa ka päeva lõpuks ära tegema. Vaeseke oleks iga päeva lõpuks keretäie saanud. Olime sunnitud lahti laskma. Kellel huvi "suuri lapsi" kasvatada andke minna.
ainult üks sõna 22. august 2017 22:19
23. august 2017 09:33
valimised tulevad, näidake neile koht kätte!
mari 22. august 2017 22:15
Tuleb hakkama saada nende vahenditega, mis olemas on. Selline suhtumine teeks ühiskonna tugevamaks. Ja muidugi, palgad lihttöödel üles. Aastate pikkune nirutamine annab nüüd tunda. 500 kätte ei ole enam palk, mida pakkuda.
kummaline,et 22. august 2017 23:15
võõrriigist tulnutele on kohe pakkuda 800-900 eurost palka,aga oma eesti inimesed peavad palju vähemaga leppima .Ja siis imestatakse,et pole töötajaid,peab pagulasi võtma tööle.Vaadake oma käitumine ja mõtteviis kriitilise pilguga üle ja mõelge,mis valesti olete teinud.
jah 24. august 2017 10:28
palk on keskmine, aga tööle vormistatakse poole kohaga. Tulija teeb täis tööpäeva ja peab moka maas, sest 400 kuus on tema jaoks ulme.
Las suurendavad kvoote 22. august 2017 22:14
ja toovad sisse...800-900 eurtsi ei kavatse ükski ettevõtja neile makste, pealegi tuleb neil maksud maksta! Väga raske saab neil olema üürimaksmine ja meie kallis toidukorv!! Hiljem ärge hakake halama lp-d ärimehed ja riigiisad, eks ole!?
sirkel bee 22. august 2017 22:10
kui sirkel kaa ei suuda töölistele palka maksta ja ei leia töölisi siis tuleb see butiik lihtsalt kinni panna, ei tule mingi välismaa ettevõte siin seletame keda ja kui palju peame oma riiki lubama! Näe, neste ei vingu, tehke oma mõttetu butiik automaatjaamaks ja lõpetage see pirukabisness ära kui töölisi pole! Nii lihtne see ongi!
22. august 2017 22:35
Mina cirkles enam ei tangi.
22. august 2017 22:08
No arvake ära, mis sõnumiga Steinmeier Eestisse tuli? Kersti útles, me mõtleme ühtemoodi. Mis sõnumiga tuleb varsti Merkel? Sõnum on üks: te peate itaallasi aitama! Milline poliitik tahab Brússeli hüvedest loobuda? Rahval topitakse suu kinni, sellega on juba alustatud. Roolikeerajad ja lihunikud tulevad!

A.L. 22. august 2017 22:08
Mina otsin ka tööd,aga ei leia kuidagi.Olen 50+ ja selles see probleem ongi.Võtame parem sokolaadi pärdiku.See kes ilma rahata tööd teeb.
te veel näete aega kuidas rindejoon 22. august 2017 22:02
on Lääne euroopa ja IDa-euroopa vahel ja tuline ristisõda käib
AQ 22. august 2017 22:01
Kas see inimene tahab öelda,etneed 1317 kvoodi alusel sissetoodud inimest on kõik töökoha leidnud?Kahtlen sügavalt.Põhiline,miks töökoht kohalikele ei kolba ,on ikkagi palk.Tööandjad tahavad palgataset hoida samal tasemel kui see on nende kvoodipagulaste maal.Kvoodipalulastele kriips peale,küll tõstetakse palka.Pole mõtet kohalikku tööjõudu maha teha!
Ette võtja 22. august 2017 21:59
Lollid kes on nõus tasùta tööd tegema on kodumal otsas.vaja mujalt sebida
ikka 22. august 2017 21:50
tahetakse see eesti karuperse keerata, krdi sots- ja kesikkommunistid. Seda see krdi saklased siin käisid meile uut kvooti peale surumas, vastkud sakslased.
Vot 22. august 2017 22:01
Seni kuni inimesed avalikult oma meelsust ei näita -ei muutu midagi!
Votikesele! 23. august 2017 14:10
Kas Sa aru ei saa siis, et kui keegi oma meelsust hakkab näitama,
siis ta lastakse töölt lahti ja ei saa enam üldsegi mingit tööd.
inimestel on hirm, millest nad siis üldse endid ja oma pere ära elatatud saavad.
mina 22. august 2017 21:44
Ma soovin kangesti muutusi ja sellepärast valin EKRE!!!
Aitab rahvavaenulikust valitsusest ja rahvast hävitavast suhtumisest! Aitab kartellierakondadest ja korrupeerunud riigist!
ei aita 24. august 2017 10:31
EKRE osa valitsuses ei ole iial enamus. Vähemus ei suuda enamusele oma tahet peale suruda. Isegi kui vähemus kõvasti tahab, midagi ei muutu.
22. august 2017 21:39
Kui Circle võtaks tööle ka vanemaid kui45 ,siis ehk poleks kohalikust tööjõust puudu.Pensioniiga muudkui tõstetakse kuid pesioni-eelikut ei soovi keegi tööle võtta.Makske meie elamiskulud ka kinni nagu sisse toodutelgi siis võibolla see 700 enam-vähem.Riik vaadaku ka kõigepealt oma rahva poole,kui otsustab võõra vere kasuks.
ei tea 23. august 2017 10:55
kuidas Circle firmaga,kuid Neste võttis tööle kuni 35 aastaseid.Oli täitsa töökuulutuses kirjas.
Stepihunt 22. august 2017 21:37
Meil on endi omi 100 000 Soomes, tooge need koju. Aga Eesti tööandjad loodavad odavat tööjõudu pagulastest, kellele tehakse maksumaksja kulul kõik töökursused, korterid, keeleõpped, siiatoomine jne, kõik asjad, mis muidu oleks ettevõtja kulul, ärimeestel ei ole vaja muud kui uusorjad tööle panna.

Tim 22. august 2017 21:37
Kahjuks jah igal põhjusel on tagajärg. Meie valitsus põhjuseid kahjuks ei näe aga tagajärgi saab rahvas tunda.
23. august 2017 09:45
selliste inimeste koht ei olegi poliitikas, riigikogus ega valitsuses, kes aru ei saa ja ei näe.
missasja... 22. august 2017 21:34
..kas usute,et sisseveetud kõrgeltharitud jalgpallurid,insenerid ja tuumafüüsikud,kirurgid,jne..--hakkavad meie riigis tööle,kui naaberriigis Soomes,pole neid aastaid suudetud tood tegema sundida,nad pigem jõlguvad kampades ,niisama mööda linna ringi..
23. august 2017 09:47
all 1% hakkab tööle, vinge tulemus. Kahjuks istutatakse võõramaalased ka kohtadele, mis hiljem osutuvad strateegilisteks ja see on eriti ohtlik tegevus.
Teate 25. august 2017 08:03
Samuti Soomes nad vaid kandideerivad, kuid töövestlusele ei tule. Linnuke ju kirjas kandideerimisest, väidab et ei tulnud valituks ja võtab rahus töötu abiraha edasi. Ei muulane tööle lähe. Ei saa ju üldistada muulase töötamist selle mõne tühise protsendi näitamisega.
tulevane EKRE valija 22. august 2017 21:34
Eesti kvoot on null, valimistel näeme! Oma kodu kaitseks, anname tuld!
niigi 22. august 2017 21:32
on tänavapilt vastikult määritud ja neid on nii krdi palju juba praegu. Bussis on kogu aeg musti, ei ole enam bussi sõitu kus neid ei ole. Mida juurde, hullumaja!
25. august 2017 08:05
No Soomes on 75% Itä keskuksen suunassa bussides muulased.
eva 22. august 2017 21:29
Töökäsi-maksumaksjaid on vaja. Aga - kvoot ei tohi olla ainult mingi number. Koos kvoodinumbriga peab kaasas käima ka nõue haridustaseme kohta, töökogemused-oskused, eelnevad seaduserikkumise ja karistused. Elamisluba ja tööluba olgu tähtajaline. Kui isik töötab, abiraha ei mangu ja seadust ei riku, siis saab ju luba pikendada. Koos kvoodiga olgu paika pandud ka määrus, et kui isik pahandusi teeb, siis ootab teda riigist väljasaatmine. Kõik see peab olema paberil ja siiatulnutele allkirja vastu selgeks tehtud juba enne kui nad riigipiiri ületavad.
ainult 23. august 2017 09:49
Pole sul mingit õigust neid välja saata.
Urrr 22. august 2017 21:28
Soome idakeskuses hängivatest pagulastest teavad kõik seal käijad - palju neist tööd teeb?
https://i.ytimg.com/vi/Fs7iwRDAdqY/maxresdefault.jpg
Urrr 22. august 2017 21:26
Kas loodate samamoodi rahulikult tööle ja kodu minna kui neid eestis näiteks 100 000 on? Vedlevad niisama ja mõnitavad kohalikke nagu soomed idakeskuses toimub...

Pole vajadust 22. august 2017 21:26
Ennem kui pole oma inimestele tagatud inimväärne töötasu, pole mõtet teemat tõstatadagi. Orjanduslik kord peaks olema lõppenud.
rumal propaganda. 22. august 2017 21:25
töötu 22. august 2017 21:25
Töökäsi meil leidub.Ainuke mure on see,et kui üle 50,siis ei sobi.Tööandjatel pidavat just sellises vanuses inimesed koju jääma.
see on VALE!!! 22. august 2017 21:25
ei sunni, see on poliitikute sigadus.
Kristo 22. august 2017 21:24
Need mustad ei hakka kunagi tööle pilusilmad jah mustad ei!
maamees 22. august 2017 21:23
Kas tõesti pagulased on need meie töökäte asendajad.Ei ole need mehed oma kodumaal tööd teha viitsinud.Ei hakka nad ka siin tööle.
naisuke 22. august 2017 21:22
ärge ajage pska suust välja õhtu eel. Keegi seda nagunii ei usu, kel mõtlemisvõime veel alles on.
22. august 2017 21:21
Tööle soome norra rootsi :) ja hea elu.

lihtsalt on nii, 22. august 2017 21:21
et valitsus on vale ja vaenulik meie vastu,kõik kes veel suudavad põgenevad välismaale tööle,siin ei maksta palka ega pensione.Ebanormalne.
Reet 22. august 2017 21:19
Ja meie ametiühing vait kui kult rukkis! Mõttetu asutus.
kasimatu 22. august 2017 21:27
seega tuleb täiendada õigekeelsussõnaraamatut, olgu olemas seletus, kes on valge ja kes must inimene
modereerijad andku teada oma arvamustest 22. august 2017 21:30
23. august 2017 09:51
AÜ on samasugune ülesostetud punt nagu paljud teisedki MTÜ-d.
Uskumatu 22. august 2017 21:16
Makske ometi inimestele mõistlikku palka ja pole siis mingit töökäte puudust. Keegi ei taha kodust kaugel riigis tööl käia.
naisuke 22. august 2017 21:27
Uskumatu on jutt, mitte töökäte puudus.
Elementaarne 22. august 2017 21:31
Tehke nii, et oma kodanikud ei lahkuks ja läinud hinged tagasi tuleksid. Siis pole sisserännet vaja!
Samuti nõuaks uurimist, kuhu ja kelle süül on riigist rahad kadunud!?
uskumatu 22. august 2017 21:14
Nii lo..i artiklit pole ammu lugenud. Kõik eelpool kõnelejad räägivad, et makske põliselanikele inimese palka ja nii ongi. Kas seal valitsuses Merkeli taguotsa kummardajad tõesti aru ei saa, et neid "töökäsi", kes nii kui nii midagi tegema ei hakka, siia vaja ei ole. Mõne klouni jaoks on ka see teks vihakõne. Kuhu me jõudnud oleme, masendav. Lollide planeet, euroopa probleemidest ka ei õpita.
Kurt Tumm 22. august 2017 21:12
mingi suurfirma tuleb(Cirkle-K,Schenker jne,jne) ja võtavad eestlaste asemel tööle banaane,sibulaid,tomateid.Selle asemel,et palka kasvõi 1500€-le tõsta,tuleks Kalevipojad,Sulevipojad,Alevipojad ja kodutütred tagasi...
Tölpa 22. august 2017 21:30
Aga tölpa ei tuleks. 1500 eest kindlasti mitte.
MMM 22. august 2017 21:11
Lugesin selles loos,kus,,naine,,kirjutab,,noortel võiks olla rohkem,,töökultuuri,,Jah,eks ta ju õige on aga siinkohal astyksin noorte kaitseks välja.See inimene,kes selles loos antud asja kirjutas,on vist ise tööandja ja kui,siis see on kivi tema kapsaaeda.Miks te siis ei õpeta noorele ,kui ta tyleb tööle,seda nn.kultuuri või mida ta selle kultuuri all mõtles??Kui orjapidamist,siis jah,ega töökultuur siis õide puhkeda ei saa.Tooksin mitmeid näiteid tööandjatele ja ehk nii mõnigi tynneb ennast ära.Mida te siis noorega tööl teete,miks te sellest ei kirjuta aga ohkima olete meistrid küll.Noor on tööl teil kui ori,pissile minna,tuleb ka luba küsida,kui püstijalu töö,siis puhata ei lase,kuigi,mida ütleb seadus püstijalu töö kohta ja puhkepauside kohta,aga kus sa sellega,teie ju neid ei loe.Noored tahavad tööd teha siin,Eestis ja väga.Aga kui neile pakutakse miinimumpalk ,miinus maksud,pikad tööpäevad,sõimamised,et neil pole töökultuuri,siis uskuge,te ei saagi töötajaid.Ja äärmiselt naiivne oleks arvata,et nüüd ,,vöörtööjõud,,hakkab panustama mitme eest.Need inimesed tulevad mujalt riikidest ja neil on hoopis teised kombed,natuur ja arusaamad,mille vasty ei saa ükski tööandja.Neid te kamandama ei hakka ja vähe maksma,sest nad lihtsalt juba oma temperamendiga löövad teie poe riiulid lõhki ja nii ongi!!!
see 22. august 2017 21:10
nüüd küll tõeline põhjus ei ole. Pealegi on ilmselge, et need lõunamaalt sissetoodud ei hakka mingit rasket tööd siin tegema, põhjanaabritel on küll näiteid selle kohta.
jep 22. august 2017 21:10
töökäsi puudu küll aga paljudes maakondades ja linnades lihtsalt pole tööd pakkuda.Vahemaad ka kauged ja tööle jõudes on inimene juba sõidust väsinud aga kodu ka tarvis jõuda ja lapsed lasteaeda ning kooli saata ja õhtul kodu ka tuua.Kodu soojaks kütta,toit lauale panna ,kodutööd teha ja alles siis südaöösel saab magama.Valitsus peaks ka reaalset olukorda maakonniti ja linnades eraldi nägema ja vastavalt ka sellele käituma.Ei ole võimalik üheselt asju võtta.Muulastest on aga kahju suurem kui kasu.
Mädanik 22. august 2017 21:16
Maal on vaesus ja töötus .Kinnisvara hindade järgi vaadates pole maal kusagil seda vaesust.

Nende 22. august 2017 21:07
töö on kõride läbilõikamine.
Eestlane ei taha.... 22. august 2017 21:07
....ori olla enam lihtsalt:( ! Et siis maksavad 800-900 neto normtundidega ,lubage sügavalt kahelda.
Kvoot 0 22. august 2017 21:06
Venestamine käib täiega.
Venelasi ja Ukrainlasi tuleb niiki piiramatult. Eelmisel aastal üle 7 tuhande nn ametlikult kvoodiväliselt sisse. Vaadake mis toimub ehituses ja kaubanduses! Enam ei kuule eesti keelt. Kaubandusketid on venekeelst reklaami täis. Keeleinspektsioonil, tänu meie seadustele ja minnalaskmisele, ploe mingisugust võimekust eesti keelt kaitsta. Sellisel moel on Tallinnas eesti keel 10 aasta pärast väikene vähemus.
pro 22. august 2017 21:06
Selline äri tuleks keelata kus riigi elanikkonnaga ei suudeta hakkama saada! Seega üsna otsitud põhjus ehk siis tööandjad on tanki pandud, et läbi viia eestluse väljasuretamine.
Mis tootlikusest üleüldse jutt käib? Tööandjate kasumitootlikusest?
Reet 22. august 2017 21:06
Eestis on võõrrahvast üle veerandi. Teadlaste uurimuse järgi suudab riik integreerida võõraid kui neid ei ole üle 6-7%. Mitte mingit võõrrahvast ei tohi Eestisse juurde vedada! Kas me iseseisvusime selleks,et nüüd jätkata seda,mis nõukogude võimul pooleli jäi ja muuta eestlased vähemusrahvaks omas riigis? Kas eesti rahvas ja kultuur tahetakse tuua ohvriks mõnede kasuahnete firmaomanike kukru täitmiseks? Eesti rahvale tuleb pakkuda OMA kodumaal normaalset palka,et tuleks tagasi kümned tuhanded piiri taha läinud. MILLEKS oli meile iseseisvust vaja? Isegi praegu üritatakse venestamist edasi arendada mitmel rindel. Ja ka praegu moodustavad immigrantidest suurima osakaalu venelased või teised slaavi rahvad.
Nii lolli juttu pole enam 22. august 2017 21:06
ammu kuulnud,lubage naerda, töökäsi sisse tuua???Kas Norrast,Rootsist,Taanist? Seal on küll töökäsi,aga islameid,kellede töö on kõride läbilõikamine.LÕPETAGE ÕUDNE JUTT.
22. august 2017 21:05
Meil ei ole vaja orjatööjõudu, vaid normaalseid töötingimusi ja palga nr oma inimestele, et nad ei peaks minema soome vm riikidesse tööd otsima, et elada ja arveid tasuda saaks. 800eur bruto on teie arust ok palk? Vaadake poes hindasid, korteri rentimisest ei tasu rääkidagi. Meil on töötegijaid küll ja rääkida nagu keegi ei oleks nõus koristamisega jms- ärge otsige vabandusi. Suur osa eestlasi koristab Soomes ja teevad lihttööd, aga selle erinevusega, et seal makstakse neile selle eest normaalset palka, mitte ei otsita orjasid, nagu siin. Nõme on rääkida, et keegi siin ei taha teha seda tööd, võtame võõrtööjõudu, ühesõnaga orjasid! Häbi ei ole üldse sellist asja välja öelda? Võtta sisse mingi suvalise taustaga inimesi arvates, et nad hakkavad teie varbaid lutsima, on ikka puhas naiivsus. Te toote häda vaid kaela oma raha ahnuses ja mitte vaid endale, vaid tervele riigile.
Jura 22. august 2017 21:04
Kaka jupi käest ei osta ja ei kasuta teenust.

Filmimees 22. august 2017 21:03
Kunagi sai näidatud Eesti pagulaskeskuseid. Kes mäletab see teab, et nad ei viitsinud isegi enda järel koristada. See töö tehti ära kohalike hooldekodu klientide poolt. Aga lootus pidi surema viimasena.
kats 22. august 2017 21:47
Mäletame. Isegi kohvi tass anti kätte pikutavale meesterahvale. Ei ole lõunamaades töö tegemise kommet veel keegi näinud ja palka ning hüvesid soovivad ka enam saada. Ega siis võõrale maale tulles ei ela sellise palgaga ära ju, kui peab eluaset rentima ja naised tööl ei käi.
Vabalt 23. august 2017 21:18
laseks ennast ka ümmardada, kui nii söbralikult lastakse. Küsimus ka selles, kuidas keegi kohalik sellele meesterahvale selle kohvi siis kätte andis.
See abistamine siin nagu valesti möistetud tolerantsus, toob ainult probleeme tulevikus. Seda ei nähta "külaliste! poolt mitte kui head tegu, vaid hoopis kui kohalike nörkust.
Ex-soomlane 22. august 2017 21:02
Kui sularahas sotsiaalabi on null, mingi kvoot pole vaja, sest sellises olukorras ainult asjalik inimised kolivad sisse. Kui sotsiaalabi on nagu Soomes (suurem kui 700 000+ täistööpäevaga töötaja netopalk), kvoot on vaja olema null.
to Ex soomlane... 22. august 2017 21:27
...täiesi õige arusaam,kes oskaja ja spets,sel pole abirahasi vaja ja elab oma palgast ja kes abirahadele loodavad ei hakka kunagi tööle.
T.Mets 22. august 2017 20:58
Vast nädal tagasi kuulsin raadiost, etEestis on ligi 30 tuhat registreeritut töötut, millele lisandub veel tuhandeid arvele võtmata töötuid.On selge, et praegune madal palk ei stimuleerigi inimest tööd otsima.Ja kahjuks ka mingi sümboolne palgatõus ei ole stiimuliks elujärje tõsmisel, sest nagu aeg on näidanud, et kasvõi mingilegi palgatõusule järgneb kohe hindade tõus. las võõrtööjõu Eestisse smuugeldajad teevad enne selgeks, kuipalju Rootsi tulnutest võõrastest tööd teevad. Puht inimlikult peaks olema samuti arusaadav, et kui meie kohalik ei tule praeguse väikese palgaga toime, siis seda enam ei saa toime tulema siis toodavad võõrad
lisaks küsiksin veel,- 22. august 2017 21:11
kas kõik siia taritud on tööl?
Kui palju Vao-s töötab?
Nagu mingi smugeldamine algab,siis paluks üksikasjalikku
infot siinolijate kohta.Kui palju on TÖÖTAVAID sisseveetuid eelmisest partiist?"
Juhul kui kõik on tööga hõivatud,siis mõned võib t ö ö a n d j a vastutusel tuua.
23. august 2017 09:54
Nüüd on ju kõik need puuetega inimesed töötud, kellel osaline puue. Sealt see tohutu töötute arvu kasv, ainult neid ei võta ka keegi tööle, kes juba tööd leidnud ei ole. Mõned ongi reaalselt võimetud iga päev tööl käima, aga töövõimetust neile ei määrata.
kummaline riik 22. august 2017 20:56
omad ajame soome ja jumal teab kuhu ja siis laiutame käsi, et krt, pole töötajaid. Eriti väheks on jäänud valgeid orje kes ei tahagi peod villis miinumumi eest rabada ööd ja päeva.
Mädanik 22. august 2017 21:18
Odava näputöö eest ei maksta kusagil ministri palka mis võimaldaks omas majas elada.
No 22. august 2017 22:17
aga 23. august 2017 14:11
kas oled proovinud kokku arvutada, kuidas peaks näiteks toime tulema miinimumi või miinimumilähedase palgaga inimesed (arvestades seda, et palka ikka makstakse, võiks ju eeldada, et tehtav töö on vajalik?): korteri üür, kommunaalid, toidukorv, paljudel ka ravimid? ja hoidku jumal, kui veel laps peaks sündima! jutt sellest käibki, et töötaval inimesel peaks olema VÕIMALIK oma palgaga ära elada. süvene natuke, ära pillu nõmedusi a la "kui leiba ei ole, eks söögu siis kooki".
ongi kummaline 22. august 2017 21:19
oskustöölisi meil polegi enam, oli vaja siis kõik kutsekoolid kinni panna. kaugel koolis käimine pole nii lihtne kui tallinnas otsustajad arvavad.
on küll kummaline, 22. august 2017 21:36
kuid see näitab seda,et ei osata majandada.
Praegused kartellierakonnad lasevad köiel muudkui lohiseda.
EKRE t on hädasi vaja ja ruttu.Nemad on opositsioonis olles näidanud,et neil on kindlameelsust,on selgroog.
EKRE ütles kohe kvootidele EI.Keegi teine seda ei julge.
Muidugi päevapealt ei suuda nemadki seda kaost likvideerida,kuid teistega lähme hoopis põhja.
Penskaritel pensioni vähemaks,maksud lakke ja eesmärk-toita migrante maksumaksja rahaga.
23. august 2017 10:01
see ongi globalistide poliitika, kodumaatuteks orjadeks teha kõik. Sellega lõhutakse pered ja kõik muu.
Kohe peab üks pauk tulema, peab 22. august 2017 20:54
Hurraa, nad tulevad, nüüd Ameerikale järele ja mööda minek! Maksame nendele 3x palka, omad kiirelt eest ära , näljutame, küll lähevad. Euroopa kõige kallimad hinnad, kõige väiksemad polgad ja pensionid aga pigidele kõik muidu kätte. Isegi häbi pole sellest rääkida-toome, võtame.
eestlane 22. august 2017 20:50
Ükspäev alles Tiit Vähi ütles et tööjõudu on meil küllalt ainult tuleb nad riigiametitest vegeteerimast minema peksta.
Mädanik 22. august 2017 21:48
Kes on need riigi ametis vegeteerijad.
Politseid võiks kärpida ja ohjata politsei riiki.
Sotsamet võiks täielikult kinni panna mis toodab ainult vaegureid juurde.
Päästemaeti tegevuse asemel võiks inimesed ise enda eest rohkem vastuda.
Siis saaks suurel hulgal vaba tööjõudu.
selge! 23. august 2017 14:15
mädanik on sul ilmselt ajus. mott. rohkem pole su kommentaaridele mõtet tähelepanu pöörata.
21:48 /kuule mädanik 23. august 2017 17:44
..kas oled midagi kuulnud kuulsast RIIGIREFORMIST? Maavalitsused kaotatakse ära, aga asemele tuleb 3 üüratut riigiametit onupoegade ja täditütardega. See ongi meie riigi reform, ühekäega anda, kahega võtta, suur jutt, mis ei maksa midagi. On minu poja peregi minemas, sest mis ootaks teda siin vananedes ees-naha toorena hoidmine.Pole töötasu, pole ka pensioni, sama töö eest Rootsis saab 4000 kuus, toidukorv sama, üür sama , mis Eestis. Toogu need Anveldid omale vante siis palju tahavad, sellest jamast juba kõrini.
Salliv tolerast 22. august 2017 21:56
See kõlab nii ajuvabalt, et ei oskagi midagi öelda. Ainuke asi, mis päriselt ka aitab, on see, et te id ei vali enam samasuguseid poliitikuid, nagu näiteks reform, kesk ja sotsid. Tuleb valida EKRE. See on see, mis aitab.
maali 22. august 2017 20:46
tootlikkuse tõstmiseks tuleb TÖÖANDJAL INVESTEERIDA tootlikumatesse seadmetesse mitte tuua lisaks odavat inimtööjõudu, mille ülalpidamise maksaks suures osas kinni riik oma sotsiaaltagatiste süsteemi arvelt.
Ära targuta tühja 22. august 2017 20:49
Hakka tööandjaks ja anna tuld!
see pole tühja targutamine 22. august 2017 21:21
kui otsustad kellelegi tööd anda, pead arvestama normaalse palgaga ja vähema omakasuga. ei saa ratsa rikkaks, tööandja töö peab töölisest tunduvalt mahukam olema.
Sa... 22. august 2017 21:29
...si ta vares pole mingi tööandja,kui ei suuda palka maksta.
Ärbert 22. august 2017 20:50
Elu kui muinasjutt : pangad on hädas suurklientide liigse rahaga?Raha on kogunenud nõnna palju , et polegi enam mõtet tööd teha. Haamrid ja adrad nurka ja Egiptusse päevitama !
Ei tea millist majandusmudelt nüüd kasutama hakkata. Friedman liberaalmajanduslik siin enam ei aita. Ilmselt tuleks ahjud appi võtta.
Joel to mädanik 22. august 2017 21:54
Kulla laps raha kaabitakse ringlusest lihtsalt välja. Kui jõukurid kes mingil hetkel on sattunud kulla soonele lõpetaks selle arutu lüpsmise ja laseks raha ringlusse hinda tõstmata vot siis kulla sõber saaks ka sina rohud välja osta ja ei plõksiks hädas inimeste kallal.
ST 22. august 2017 21:00
Ja maksku ka korralikku palka siis rahvas ei rända eestist välja kus saab sama ameti peal topelt rohkem palka kui siin eestis.
Mädanik 22. august 2017 21:20
Võid alustada ise hea palga maksmist siis saad teada kui kerge see on.
21:20ära nüüd rohkem mädane 24. august 2017 10:41
Kõike saaks, kui tahetaks.Aga nii on ju kergem rikastuda, kui riigis korda pole ja valitsus vahetab orjad omale meelepärasemate vastu välja. Saeme mõnuga oksa, millel istume.
moderaatorile ei sobi vanasõnad 22. august 2017 20:41
töö tegi ah-ist inimese,nüüd teeb töö inimesest hobuse ?
lumumba 22. august 2017 21:02
Võid kolm korda arvata, kas või miks sõna ah- ei sobi kommentaariruumi :D
selleks.. 22. august 2017 21:32
...ei meeldi et mode on ise ka ah v.

TT 22. august 2017 20:37
Lapspoliitikud ei saa aru miks töökäsi puudu on??? Pakutava palgaga ei saa üksinda ära elada rääkimata siis pere toitmisest! Tö--ll--akad!
Oma viga 22. august 2017 20:53
Ära pirise, kui ei ole nõus tööle minna ja palk ei rahulda, leidub neid kes on nõus, ma siin vaatan kämpingus- ukrainlased siin elavad ja käivad tööl, nüüd küpsetavad õhtusöögiks pankooke.
no need ei pruugi üldse mingid sisseveetud olla, 22. august 2017 21:15
paljud tegelevad ettevõtlusega ja selliste aktiivsete sellide vastu pole kellelgi midagi.Armeenlased peavad restorani jne.
jajah 22. august 2017 21:22
kas 22. august 2017 21:40
armeenlane, on must või valge inimene
No 22. august 2017 22:23
Tunnen 23. august 2017 21:30
Armeeniast väljarännanutest, olen ainult normaalseid ja töökaid armeenlasi kohanud. Ilusad ja suht arukad inimesed on nad ka. Pealegi kristlased. Seepärast neid ju meeletult .ürklaste poolt tapeti.
Arvamus 22. august 2017 20:35
Terved maapiirkonnad on töötuid inimesi täis. Ei ole sellist transporti mis raha ei küsiks ja ükski tööandja seda pakkuma ka ei hakka.Kui selline teenus ongi välja pakutud siis selle maksab ikkagi töötaja ise kaudselt kinni, ma mõtlen selleall palga numbrit. Jutt 800-900 suurusest palgast on küll ilus aga tööst endast ei räägita mitte sõnagi. Kui pead selle raha eest kaheinimese töö ära tegema siis vaevalt isegi sisseveetut töölised sellega lepivad. See kirjatükk on küll oma inimeste mõnitamiseks.
Juulius 22. august 2017 21:35
Oli juttu raamatukogus ühe naisterahvaga vanuses 50_55. Töötu,mees olemas , lapsed läinud kodust oma elu peale suurlinna. Oli jutuks töötukassas pakutud massõmbleja töökoht 30 km kaugusel linnas. Isegi kõige suurema hàäda korral ei saaks seda vastu võtta. Miks? Palk miinimum, töö vahetustega algus kas kell 7.00 vòi 15.00. Kui saad hommikul veel sinna, siis õhtusest vahetusest tagasi ei saa. Bussipilet maksab 1.50 _ 2.00. Arvesta kokku ja näed, mis tuleb. Töötukassa oldi soovitanud, et tuleb siis seal üürida tuba või osta auto. Naljategu. Antud naisterahval on haridus, aga vaat vanus jàtab soovida. Pole midagi, sellel naisel on toetav mees ja lapsed, aga teised, kellel ongi viimane häda käes?
Lõpetuseks lisaksin siia ūhe uussaabuja arvamuse, miks ta tööle ei ole läinud. See on selline, et toetused on võrdsed palgaga, siis milleks tööle minna. Töö olevat lollide ja hobuste jaoks.
Ja nūūd öelge mulle, kas need uussaabujad hakkavad selle miinimumpalga või suurema raha eest tööle? Uussaabujate all pean silmas neid nutitelefonidega tegelasi, kel puuduvad dokumendid.
Totu 22. august 2017 20:35
800-900 bruto on madal palk kahjuks
Kui võimalik siis 22. august 2017 21:14
Ärme nimetame seda palgaks.
kats 22. august 2017 21:52
Tallinnas alla 1000.- bruto on madal palk. Tegelikult alates 1000.- neto hakkab alles normaalseid töötajaid leidma ja seda ka siis kui on muud soodustused ja hüved.
50+ 23. august 2017 07:38
olen 56 aastane naine ja käisin täna kaupluse kassiiri ametikoha vestlusel Tallinnas :tasu netos 600 euri. Päevad pikad. Olen käinud mitmes kaupluses kandideerimas ja sama tasu. Üks suuremaid ehituskauplusi pakkus kassiiri töötasuks bruto tunnitasu 3.00 ja siis lisa läbimüügist ehk käibe summast. Oleneb kuhu kassasse satud: kui aiandusosakonda siis võib nende seemnete müügiga hulluks rabada aga käive ikka väike ja rahakott kõhn. Minule jäi mõistmatuks kuidas kassiiri saab käivet kaupluse kassast suunata see ikka klienditeenindaja töö. Imestasin .
Välismaalasele 22. august 2017 20:35
peab Eesti keskmist palka maksma mis on üle 1000 euro, mitte aga 800-900 eurot nagu artiklis väidetavalt kohalikule eesti elanikule makstakse sama töö eest. Makske ka kohalikele eesti keskmist palka, küll siis ka töötajaid leiate.
vana kesik 22. august 2017 20:52
vada ei saa maksta, sest eestlased elavad niigi paremini kui kunagi varem ja varsti ka siin pangad rahast pungil ja ei võtagi enam kohalike hoiustajate veeringuid vastu.
Miks sa tahad, et 22. august 2017 21:13
Välismaalane ja koalik peavad tasuta tööd tegema?
koala kuulub loomariiki 22. august 2017 21:43
eestis võib neid näha ainult Tallinna Loomaaias
olen 23. august 2017 11:38
täiesti kindel,et kui neto palk oleks 900 euri norm tundide eest,oleks järjekord ukse taga.
jõudu 22. august 2017 20:35
varem oli vanasõna, töö tegi ahvist inimese,nüüd teeb töö inimesest hobuse !
töö 23. august 2017 01:14
tegi härra Ahvist seltsimees Inimese...
vitka 22. august 2017 20:35
et ei jätku enam orjatöö jõudu või? Hakake normaalset palka maksma ja pole probleemi!
Joel Reinaru 22. august 2017 20:34
Teenindus sektorisse sealt nüüd vaevalt personali leiab kui siis ehk lihunikke ja roolikeerajaid ja see 800- 900 euri on ka kindlasti brutto koos ületundidega. Või ka eksin.
ei ei 22. august 2017 21:24
eksi, olin eelmine kuu tööl 240 tundi, kätte sain 780.
N 22. august 2017 21:27
Neil seal 12H päevad ja kuni 900€ bruto...
Jan 22. august 2017 20:32
Mitte töökäte, vaid orjade puudus.
Tööd üks õige eestlane kindlasti ei karda, ainult, et palk peab võimaldama inimväärset elu.
Paljud need -me võtaksime kohe mitukümmend inimest tööle- ettevõtted maksavad ju vegeteerimistoetusi, mida ekslikult ka palgaks nimetatakse.

gun 22. august 2017 20:31
Makske töötajale inimväärset palka millega saab normaalselt ära elada. Siis on ka töölisi kes tööd teevad, mitte soomes orjavad.
arvasin 22. august 2017 20:31
kohe, et fritzu eestis nii läheb kvoodi suurendamine lahti. kes selliseid artikleid tellib?? Makske palka ja Soomest tulevad eestlased koju tagasi. Need sissetoodud kvoodid ei hakka mitte kunagi tööle, ainult käsi pikal nöuavad tasuta elu-olu.
Sdt 22. august 2017 20:28
Miks te valetate? Kästi või maksti?
Kunn 22. august 2017 20:28
Mida ta valetab häbematu vanamutt. Statoilis saavad müüjad mitte üle 500€ kätte.
Urrr 22. august 2017 20:25
Ah, et toome sisse. Kas vastutate kah kui sissetooud tegelane tööle ei lähe vaid kohaliku rahva rahakotil liugu laseb?
Palju sellest mitmest miljonist "doktori, arhidekti ja teadlase" haridusega tegelasest tööle on läinud saksamaal?
rs 22. august 2017 20:35
Urrr 22. august 2017 21:25
Aasta alguses oli see veel 3%
aa 22. august 2017 20:24
Töökäsi on meil üleliia endalgi, aga väike palk sunnib tööd otsima mujalt mailt.
bb 22. august 2017 20:41
No täna uudistes ju mainiti, et tuleb võõraid vedada,kes vähese rahaga on nõus töötama,et 800-900 on paras palk ja selle peale ka siia tuldavat! Mina pole veel näinud, et lähis-ida vegeteerikud ü l d s e tööle hakkaks kuskil!... igal pool teevad oma getosid,käivad abiraha järel ja jõlguvad raudteejaamades.
johanna 22. august 2017 20:23
Kahe käega olen poolt! Olen ammu kirjutanud,et pagulased on ÕNNISTUS meie maale ja rahvale! Ja ka tööimmigrandid! Neid tuleks mitte ainult riiki lubada,vaid käia nende kodumaal palumas,et nad nõustuksid meile elama tulema! Selleks oleks vaja Immigratsiooniagentuur luua,mille töötajate tööülesanne olekski meelitada ja tuua inilesi siia- Aafrikast,Indiast, Araabiamaadest, Ladina-Ameerikast, igaltpoolt! Ja vähemalt 20,000 aastas oleks vaja. Kahjuks ei taheta tulla:(
. 22. august 2017 20:38
Täiuslik madrats. Punkt.
Krat Pärnust? 22. august 2017 21:09
Keegi toompealt?
Keegi saliija?
Veel keegi?
Sa joanna 22. august 2017 21:14
Mine ravile! Ja kiiresti.
Lisaks 22. august 2017 21:36
Johanna. Tabletid tuleb ikka korralikult võtta. Ole tubli ja tee nii nagu arstitädi käskis.
johanna 22. august 2017 23:52
Mina võin küll ravile minna,aga reaalsus jääb ikka selliseks,et riigid peavad täbapäeval pingutama inimressursi nimel. Kõik tahavad tublisid inimesi oma riiki, kui Eesti ei pinguta,siis oleme neist ilma,nagu peni pehmest saiast. Nii paraku on. Ise töötan pagulaste abi MTÜ-s ja tean,kui raske on veenda,et nad justnimelt MEIE RIIKI tuleksid ja siia jääksid. Aga...annan endast parima.
Kuulge...23:52 24. august 2017 10:51
kas seal pagulasteMTÜ-s on kõik eurodest pimedaks ja kurdiks jäänud? Saate ju demagoogitsemise eest tohutut raha meie oma inimeste taskust.Kuhu Sinu häbitunne kadunud on?Ei lubaks Sinule senti ka võtta minu palgapealt, mitte sentigi, mitte iial. See pole SINU riik ja Sinu tahta, jäta juba järele.
väga õige 22. august 2017 20:22
millest alustada, eelkõige puhastustegevusest, sest nn. valgete euroopa kodanike ja kohakike elanike mustuse ehk prahi koristamine on kõigile jõukohane
keskerakond on mures 22. august 2017 20:24
pappi tuleb vähe , aga vajadus suureneb. Ehk aitab seekordki EL kui nende soovitusi sõna- sõnalt ja kuulekalt täita.
ironiseerid või? 22. august 2017 20:43
Eurooplase prügi? Mis sul arus on seletada! Mustad elavad rahus rämpsu keskel ega saa koristamise vajadusest üldse aru!
õhtulehe lugeja 22. august 2017 21:14
mullle tundub, et teie toimetuses on mestadintelligendid juba toimetamas

"Lae alla meie tasuta mobiilirakendus" - Mis otstarbeks? 22. august 2017 20:21
Tanklaketi Circle K peadirektori Kai Realo.
"Ühiskonnauuringute instituudi analüütik Peeter Espak"
Huvitav kumb neist "Eesti" on? Või mõlemad?
Nojah 22. august 2017 20:20
Islamisõdurid tuuakse sisse?! Valitsejad istuvad oma turvakvartalites turvameeste selja taga. Meie peame tänaval nende terrorit taluma!
Brunn 22. august 2017 20:19
Kes neist tööle hakkab.
varsti näed 22. august 2017 20:30
kui kohtud aktiivse ja mustaintelligentsiga
Mis asja see jahud 22. august 2017 20:19
Eestis on praegusel 2017 aastal 136 tuhat töötut nii registreeritud kui ka registreerimata!
Salliv tolerast 22. august 2017 20:18
Eestlased olete valinud endale poliitikud, kes ei kavatse miinimupalka normaalsele tasemele tõsta. Selle asemel on parem odavat tööjõudu sisse tuua.
Kulud on Eestis sama suured, nagu Soomes.
Kui tahate, et see olukord lõpuks paranema hakkaks, peate valima EKRE poolt.
Ei ole valinud 22. august 2017 20:26
Laske või maha- EI OLE VALINUD!
Ei ole valinud 22. august 2017 20:27
Las.ke või ma.ha. EI OLE VALINUD!
Salliv tolerast 22. august 2017 20:32
Teie, kes POLE KUNAGI VALINUD, olete samamoodi süüdi selles, et Eestit valitsevad praegused poliitikud. Mitte valimine aitab nende võidule kaasa, kas saate sellest aru?
Te olete KOHUSTATUD valima. Ja soovitavalt EKRE poolt, kui tahate, et olukord paraneks.
Palun viivitamata pöörduda ilakliinikusse 22. august 2017 21:02
Keegi pole kirjutanud "... KUNAGI ..."!
P.S.
Ei saa.
Ei taha.
P.S.2
Valimiistest ei olene midagi, vastasel korral oleks need keelatud!
to salliv tolerast 23. august 2017 18:07
Mis olukord siis paraneks? Bensiinijaamas ei töötaks ühtegi musta?! Laisad ja lohakad valged ainult?! Siis saabub tõeline paradiis.
on 24. august 2017 01:17
mul ka alati valed valikud olnud-kõik on jäänud joone taha ja valitsema pole pääsenud, loodame ikka seekord teisiti, lootus ju lollide lohutus...
Jauram 22. august 2017 20:15
Jaa, ehitame tallinna 50 kaubanduskeskust, ülemiste taolist, 100 tanklat, 5 PERH-i ja toome aga kaltspäid kohale !
Aeg on palka maksta !
Palun ärge ajage pada 22. august 2017 20:14
Meil on töökäsi rohkem kui vaja ainuke viga, et nad küsivad palk, et ennast ja oma peret ära toita.
No need Ahmeedid.. 22. august 2017 20:10
Küll mingit tootlikkust ei tõsta...kvoodi suurendajad võivad seda oma vanaemadele rääkida, vaevalt aga needki usuvad..
kea tu kange tõstja sis om 22. august 2017 20:15
Kas Jüri Kardiga või om ka Mailis mestin ?
Head keskerakonnd juhtivpartei esinumbrid. Kas ei oleks mõistlikum tööjõu makse alandada, siis tõuseks ka palk ja eestlased ehk hakkaksid mõtlema tagasitulekule.
Lihtsalt mujal üleolevad rahvast sisse tooma hakkata ja sellega rikkusi looma on ju sulaselge alplus .

Tööandjad kui spekulandid ja parasiidid, 22. august 2017 19:51
Makske ometigi töörahvale nende töö eest tükitöö tariifide järgi,niikui vabas Euroopas.Mitte kui mustadele orjadele Aafrikas!
see on nüüd küll otsitud põhjus 22. august 2017 19:40
keskerakond ei lollita rahvast 22. august 2017 20:15
keskerakond hoopis hoolib !
Kle, sugulane 22. august 2017 20:24
Ära enam peale küll võta! Asi on väljunud juba kontrollialt.
24. august 2017 10:54
Ei tea, kes siis praegu peaminister on, kes seda teha tahab???