venemaa rongipiletite lehekülg internetis on ka ingliskeelene ja väga lihtsasti kasutatav, üldiselt on nii, et kupee on platskaardist 2* kallim ja lux omakorda veel 2* kallim. real russia müüb kupeed luxi hinnaga. aga venes on siselennud odavad, et kui just ei taha rongiga sõita, on lennuk sama hinnaga. paljudele meeldib rongiga sõita või kardavad lendamist.
Esimest korda sõitsid vene raudteel rongiga.et aina iga asja peale imestad? Soovitan proovida Indias ka proovida - saad veel pikema loo imestusi täis kirjutada. Üldiselt tobe lugu - enne sind on ka inimesed rongiga sõitma sattunud!
Platskaart on kõige odavam pilet ja see ei näe üldse magamiskohta ette, tavaliselt müüakse 4 magamiskoha peale 6-8 platskaardi piletit. Kõigil rongidel ei olegi platskaardi kohti. Järgmine on spalnõi---loo autoril oli magamiskohaga vagunisse pilet. Siis on neljakohaline kupee ja kõige kallim on kahkohaline kupee. Broneerides Venemaa rongidele pileteid mingi firma kaudu, saate kõige kallimad piletid--maksate 2-3x rohkem kui Venemaalt ostes. Kõige odavamini õnnestub reisida kui jätta broneering üldse tegemata ja osta pilet rongi väljumise päeval. Tihti müüakse siis vabu kohti küllaltki odavalt välja, kuid suveperioodil peate arvestama, et kupeekohta ei pruugi saada, paremal juhul saate magamisvagunisse, halvemal juhul peate sõjaväevagunis sihtkoha poole loksuma--aga see eest hinnavõit missugune.
Üldvagunis pole magamiskohta, platskaardiga on igaühele ka magamiskoht. Sellist nähtust nagu spalnõi pole üldse olemas. Edasi tulevad kupee (4-kohaline) ja Luks (pehme 2-kohaline). "Firmarongides" on vähemalt luksis ka kogumisega tualet, teistes ongi tualet peatuste ajal suletud, et jaamade piirkondi täis ei s.tutaks. Ise olen teinud bronni alati vene raudtee kodulehel - üsna lihtne ja mugav. Võimalik, et tõesti saab kassast odavamalt, aga ise pole seda kogenud. Samas see kassast ostmise protseduur ise kuulub elamusturismi valdkonda.
Amatöörlik lugu. Sellised asjad ja mugavaused tehakse endale ikka enne reisi selgeks :)) Aga rongid on super Venemaal. Äge võimalus reisimiseks, et näda loodust, elu ja inimesi.
Platskaardid tahetakse Venemaal likvideerida, ja jätta ainult neljane ja BC ehk kahene kupee. Nendele lisaks on veel luks kupeed kahele, kus eraldi duširuum (Hki-Msk rongis on selline kupeevagun isegi olemas). Tualetid on jaamades peatumise ajal kinni, et suuremaid hunnikuid mitte korjata pärast rongi lahkumist. Aga muidu on see kõik omamoodi väetis, mis kukub sõidu ajal raudtee kõrval loodusesse. Sõita Moskvast Siberisse rongiga on üks omaette ettevõtmine, pea nädal loksumist. Elamus seegi.
Ükski junn ei kuku ja vesi ei jää loiku - loodusesse otseühendusega rongipeldikud ( nim. peldikud) on avatud sõidu ajal, teatud "tuuleprotsessid" vagunite all pihustavad kõik ekskremendid, et neist praktiliselt jälge ei jäägi.
Ikka jube lugu,ja vist inglise keelt ka vagunisaatja ei rääkinud ja wc väikene jne, teised istuvad ka sinu voodil, no ennekuulmatu. Arvan,et see reisija on vähe nn,pehmo. Jama jutt on see kõik.
KOMMENTAARID (17)