Inimesed

Miks ei ole suviti Eesti telekanalitel hommikusaadet? (11)

Keit Paju, 27. juuli 2017, 01:24
VIIMANE SAADE: Vahetult enne jaanipühi suvepuhkusele minekut tegi "Terevisioon" oma viimase saate vaatajate lemmikkülast Läsna-Loobust.Foto: facebook.com/Terevisioon
„Kuna „Terevisiooni“ pole, vaatan RTL Saksa hommikuprogrammi. Hea on, et saksa keel suus. Muidu oleks igav hommikuti!“ tunnistab üks Õhtulehe lugeja, et tunneb suvel hommikusest uudistesaatest puudust. Tõsi, suviti ei ärata eestlasi erinevalt muust maailmast ükski hommikusaade, sest „Terevisioon“ on suvepuhkusel ja teistel telekanalitel puudub selline programm. Miks see nii on?

Küsisime Õhtulehe lugejatelt, kas nad tunnevad igatsevad suvel hommikusaate järele, mis tõmbaks päeva värskete uudistega käima. Enamik vastanutest tunnistab, et tunneb tõepoolest „Terevisioonist“ või muud tüüpi hommikusest uudistesaatest puudust. „Suvel olgu kas või teised saatejuhid. Aga, jah, tunnen „Terevisioonist“ puudust. See saade on nagu pereliige!“ kommenteerib üks lugeja.

„"Terevisiooni“ lojaalsetele vaatajatele mõeldes oleme saate suvise pausi hoidnud võimalikult lühikesena. Eetris ollakse kuni jaanipäevani ja juba augusti lõpust tervitatakse taas ärkajaid. Muidugi arvestame programmi eelarvenumbritega ja seame selle juures oma tegemisi auditooriumi huvide järgi – vahendeid on mõistlik suunata sinna, kus vaatajaid on rohkem. Seda teevad teisedki telekanalid, ja siin vast ongi põhjus, miks hommikust telesaadet suvel eetrisse ei anta. Oleme suvist „Terevisiooni“ siiski mõnel aastal katsetanud, ja ega miski pole lõplikult kivisse raiutud. Kui võimalused kasvavad, muutub ka programm,“ on Pruuli siiski optimistlik.

Eesti tavaline häda – vähe inimesi

Tallinna Televisiooni peaprodutsendi Maxim Tuule sõnul on ka Tallinna Televisioon hommikuprogrammi tegemisele mõelnud, kuid asi on jäänud kartuse taha, et see ei koguks piisavalt vaatajaid. „Leiame nii nagu teisedki telekanalid, et sellel poleks suvel vaatajaid. Siis on niigi vähem televaatajaid ja hommikusel ajal on see vähenemine veel suurem,“ sõnas ta.

Samuti mängib oma osa see, et hommikuprogrammi tegemine oleks üpris kallis. „Selle tegemine nõuaks rohkem vahendeid, sest kui näiteks õhtuse „Suvestuudio“ tegemiseks saame kasutada uudistetoimetust, siis hommikuprogramm nõuaks eraldi meeskonda,“ ütleb Tuul.

Mujal maailmas on televaatajatel valida valimatul hulgal hommikuprogrammide vahel, igaüks leiab täpselt nii meelelahutusliku või informatiivse ärataja, kui talle sobib. Tuule sõnul pole aga Eesti teleauditoorium nii suur, et telekanalid koguksid oma hommikuprogrammiga välja tulles piisaval arvul vaatajaid. „Mujal Euroopas on auditooriumid suuremad ja isegi kui toimub märkimisväärne vaatajate langus, võib neid ikka veel miljonites mõõta,“ lausub Tuul.

Vaataja istub teleri ette pigem õhtul

TV3 avalike suhete juhi Kadi Polli sõnul ei tasu hommikusaate tegemine suvel ära, sest inimesed vaatavad siis telerit pigem õhtul kui hommikul. „Uuringutele põhinedes veedavad Eesti inimesed televiisori ees rohkem aega õhtuti ja hommikune vaatajaskond on väike. Me langetame põhjalikult kaalutletud otsuseid, milliseid sarju ja saateid vaatajatele pakkuda. Märkimisväärset mõju on avaldanud ka digitelevisiooni tulek – reklaamiturg on vähenenud, konkurents tihe ja me peame toodangu suhtes valikuid tegema. Investeerides valikuliselt kodumaisesse teletoodangusse, saame pakkuda vaatajale kvaliteetset meelelahutust, just seda, mis vastab nende ootustele,“ ütles ta.

Seega saab hommikusaadet igatsevale vaatajale lohutuseks öelda vaid seda, et meie ainsa hommikuprogrammi „Terevisiooni“ alguseni polegi väga palju aega jäänud. „Kõigile, kes saatest puudust tunnevad, kinnitan aga uuesti üle kevadel lubatu: „Terevisioon“ naaseb uuenenud vormis, seega on, mida oodata. Kui sügishooaeg lähemale nihkub, tutvustame kõike juba üksikasjalikumalt,“ lubab Pruuli, et uus hooaeg saab olema põnev.

11 KOMMENTAARI

h
hahhaa 27. juuli 2017, 20:42
No kes see hull suvel üldse teleka ees istub, eriti veel hommikuti :D
h
hm 27. juuli 2017, 11:41
Hommikutelevisioon peaks ikka olema oma värskete uudistega.neid saab ju igaüks tänapäeva arenenud tehnika abil vaadata kus iganes.Saatejuhte tuleb aeg...
(loe edasi)
Loe kõiki (11)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee