Inimesed

Eesti ühinemine Euroopa Liiduga ja nägemise järsk halvenemine tõukasid luuletaja viimse meeleheitliku teoni

RUDOLF RIMMEL: hirm oma rahva pärast sunnib mind elust lahkuma

Jaanus Kulli, 6. september 2020 16:15

124 KOMMENTAARI

l
Lugeja/ 27. juuli 2017 23:57
Uskumatu lugeda, kui palju meil luulet armastavaid trolle on. Kas te ikka mõne luuletuse ka läbi olete lugenud peale lahmimise. Vaadake, et te siis Ruja kontserdile ei lähe, äkki kuulete seal mõnd tema kirjutatud laulu.
ä
ära põe!/ 30. juuli 2017 11:37
Ei lähe kontserdile, võtan Ruja vinüülplaadid ja kuulan sealt.
h
Harri Kingo/ 27. juuli 2017 19:08
Ma siiski ei mõista seda mõtet, et hirm oma rahva pärast võiks kedagi enesetapule viia. Selles pole loogikat. Rimmel põdes vähi viimast staadiumit ja ma arvan, seal on see tegelik põhjus. Võimalik, et teda ootas ees raske surm, ta teadis seda ette ning otsustas seda sel moel vätida. "Hirm oma rahva pärast..."!? See ei saa olla sellise teo reaalne põhjus ega põhjendus. Kui tõesti oli, siis oli Rimmeli peas juba midagi päris segamini.
Või... Oli see tema viimane poos? Mingi enesele avalikkuse jaoks siiralt leiutatud õigustus oma teole? Katse oma tegu kuidagi pühastada? Soov end kuidagi inimeste mällu jäädvustada?
Mine sa tea. Seda "Hirm oma rahva pärast..." varianti ei võta ma tõsiselt.
k
Kingo, / 28. juuli 2017 10:56
mis sul viga on? Aga Jüri Üdi ehk Juhan Viiding?.... Paljusid teisi tead ise pareminigi...
Oleks siis oma "arvamus-mõnituse" ka mujal kui viimases sopalehes avaldanud... :(
r
Ruudi,nagu teda mäletan,oli alati õudselt/ 27. juuli 2017 18:51
morni näo ja olemisega.Miilitsa ja vabaduseaadete vägikaikavedu
alateadvuses,see viis mehikese umbteele,aga samuti polnud suuremat
väärt tema luuletused,mida lauludesse pakkus,need olid sellised deklaratiivsed
ja segasevõitu.Kuid rahu olgu temalegi,mis seal siis nii sajatada.
I
###/ 27. juuli 2017 16:04
Ilmselt poleks Rimmel kui vana aja inimene tabanud ka euroinimese paremusi omaaegsete eestlaste ees. Sellise kes räägib igal võimalikul või võimatul juhul inglise keelt, ajab eesti keele grammaika pidevalt segi ega ta suurt midagi meie ajaloost või rahvuskultuurist.. Kes ei loe eesti klassikuid vaid parimal juhul kas Mikihiire seiklusi või istub hoopiski vaid ninapidi arvutis. Ja ideaalis on tulevikus veel ka osaliselt araabia või aafrika juurtega..
l
Lahkus tubli kodanik/ 27. juuli 2017 18:55
Kodanliku natsionalismi likvideerimine oli tollal aktiivne toiming.
Heldur Koesalu hilisema nimega Rootsis Matesi Marleholm, saatis Abram Šeerile pisut kulda. Tubli kodanik andis asja teada ja Tobiase 2 majas arreteerimine ka toimus.
Aavik sai 4 aastat, tubli kaptenist aktivist sai kiita.
Kodumaa südametunnistus oli päästetud.
t
to Lahkus/ 28. juuli 2017 19:05
Viru Kass saatis Viru Aabramile kulda. :) Samas Tobiase tn ühiskorteris (tõeline läbikäiguurgas) elas tollal ka kirjanik Uno Laht, oli vist naisest lahku läinud ja polnud õiget elamist. Jaša Šuminov, kelle käest münte kätte ei saadudki (väitis, et oli ära varastatud), oli 1960-ndatel kõva poksija.
I
!/ 27. juuli 2017 16:01
Ilmselt poleks Rimmel kui vana aja inimene tabanud ka tulevase euro-inimese paremusi ning progressi omaaegsete eestlaste ees. Sellise kes räägib igal võimalikul või võimatul juhul inglise keelt, kes ajab eesti keele grammaika pidevalt segi ja ei ta suurt midagi Eesti ajaloostvõi kultuuriloost. Kes ei loe eesti klassikuid vaid parimal juhul kas Mikihiire seiklusi või siis istub hoopiski vaid ninapidi arvutis. ja ideaalis on tulevikus veel ka geneetilislt osaliselt araablane, osaliselt aga black.
o
ode/ 27. juuli 2017 15:00
Rimmel võis olla luuletajast vabal ajal kes tahes ja teha mida tahes. Ta on üks eesti parimad armastusluule kirjutajaid ja jääb selleks , ka läbi laulude, alatiseks. Koidula, Under, Rimmel jne.
a
27. juuli 2017 13:03
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
r
Rüütel / 29. juuli 2017 11:06
siia nimekirja ei sobi kohe kuidagi! Elu lõpuni jääb meelde see Moskvas koolipoisina seistes sõimata saamine, kust ootasime südamevärinal, et saab Pätsi saatuse! :(

w
Wiki-Hiir/ 27. juuli 2017 12:22
Ruja
"Pajats" (Zany) (Rannap/Rimmel) – 2:31 (1973)
Ma olen kurblik pajats,
kes ilmas mängib narri.
Kuid, et mu laulud kajaks
ma hädapärast vajaks
üht plikat ja kitarri.
http://ruja.ee/Laul/7/
...
"Haldjasaar" (Fairy island) (Urmas Alender/Rudolf Rimmel) – 2:10 (1975)
Laulsin Sinu valusaid laule,
veel enne, kui kohtasin Sind.
Sellepärast ütle mulle armas,
kas Sina oled Sina, armas?
Elasid ammu tuulisel haldjasaarel,
Kuhu põgenesin ühel tormisel ööl,
et Sind leida, armas.
http://ruja.ee/Laul/109/
...
"Sina pikajuukseline!" (You long-haired!) (Urmas Alender/Rudolf Rimmel)
Sina pikajuukseline, pikakoivaline,
ära küsi minult - niigi ilmne
Sa mu valulaps, Sa mu oivaline,
minu tüdruk, Sa sinisilmne
http://ruja.ee/Laul/152/
...
...
Mahavok
"Tunnete keel" (Heini Vaikmaa / sõnad: Rudolf Rimmel)
kui rääkisin sinuga õrnuste keeles
mind uskuda harva sa julgesid
kui rääkisn sinuga kainuse keeles
siis vastuseks kõrvad sa sulgesid
http://sasslantis.ee/lyrics-mahavok-tunnete_keel
http://www.youtube.com/watch?v=WgVHi3X-2QU
...
w
W+/ 27. juuli 2017 13:55
Graps
Uskusin et päevad... / sõn.: R. Rimmel
Ma kuulen öös su õnnelikku naeru / G. Graps ; sõn.: R. Rimmel
Mis jääb meist maha / sõn.: R. Rimmel
s
suur/ 27. juuli 2017 12:15
Inimene ,,kahjuks ,,,oma rahvas suures enamuses ei taipa midagi, liiga rumal selleks
s
30. juuli 2017 11:44
selleks nad ongi aetud oravarattasse, et ei saaks muhvigi aru, kuhu kolhoosi neid jälle aetakse.
l
lihtsalt pea/ 27. juuli 2017 11:25
Ilma utoopiata( unistuseta) oleks veelgi s...m elu kui utoopiaga.
z
ziidiuss/ 27. juuli 2017 11:05
Preestri ja eruohvitseri Einar Laigna jutt ÕL-is 15.07.17 seoses eelmise,praeguse ja tulevase Eestiga on nagu rusikas silmaauku! Inimesed,austagem tarku mehi,keda meil on NII vähe!
ü
üks minu lemmikluuletajaid läbi aegade/ 27. juuli 2017 10:56
Rudolf Rimmel kirjutas ühe ilusaima eestikeelse laulu "Tunnete keel" teksti. Kui see pole geenius, kes "Tunnete keele" kirjutas, siis kes on. Samuti on mitmed Ruja tekstid loodud tema sõnadele. Nii andekaid luuletajaid ei sünni just sageli. Urmas Alender laulis Rimmeli sõnadele kirjutatud "Haldasaart", mis on puhas kuld. Lugege tema luulet, mitte ärge surfake päevad läbi netis ja saate teada, kes ta tegelikult oli.
n
nõus,aga/ 27. juuli 2017 11:07
"...seltsimees oli andetu..."
Nii arvab keegi 9:51
1
11:07-ära pane tähele,see katkine plaat-/ 27. juuli 2017 12:20
keerleb iga vähegi eestimeelse tegija artikli all.
Kui väiksemagi põhjuse leiab,ta ei süvenegi,kohe kukub lahmima.
Ja ikka monotoonselt üht ja sama.
k
27. juuli 2017 10:38
Kõik siinsed Rimmelit kiitvad kommentaatorid (kes ei ole trollid) võiksid lugeda Rimmeli loomingu (mitte ainult viimaseid töökesi) läbi, siis saaksite ehk paremini aru, mis mees ta tegelikult oli. Eestlaste kui väikerahva ja tema iseseivuse pooldaja igatahes mitte.
s
Siiski/ 27. juuli 2017 10:58
Kui inimene oma tõekspidamisi elu lõpupoole muudab, siis ei tohi tema üle otsustada esimese poole alusel!
a
aviks/ 27. juuli 2017 12:23
Kas kaks luuletust võib anda ettekujutuse,et Mees oli igasuguste liitude vastane?
.Mitte iseseisva riigi vastane?Selline mulje jäi küll.
g
Groonika megastaarid/ 27. juuli 2017 09:51
Meid ei huvita mingid luuletajad või kirjanikud. Meie staarid on Groonika lehekülgedel ja ööklubide lavadel.
k
27. juuli 2017 10:06
Kui ta sheeri litsus, siis järelikult oli tubli mees.
1
10:13-le/ 27. juuli 2017 23:41
Küsi Siim Kallase käest!
v
Võitles vapralt/ 27. juuli 2017 10:25
Oli üks eesti vabastajaid ja hiljem likvideeris kodanlikku elementi.
Elas Tobiase-2 koos oma kalli Reedaga.
Heldur Koesalu oli korteri omanik.
Tema korteris võeti kinni Aavik ja pisteti türmi.
Vaenlasega võitlus kestis edasi, kuniks jõudu jätkus.
m
mis AaVIK?/ 27. juuli 2017 10:56
K
???/ 27. juuli 2017 11:57
Kas see miite Uno Laht ei olnud?
v
võitles vapralt ajab midagi segi/ 27. juuli 2017 16:06
need nüüd küll rimmeli andmed ei ole. tema ei vabastanud Eestit, sündis 1937. a kasahstanis ja oli selle n-ö vabastamise ajal alles poiss.
<
27. juuli 2017 09:43
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
sa "käppaal" paneometigi uus plaat peale / 27. juuli 2017 10:01
Seda EU lagunemise lugulaulu lõõritad nii sina kui ka teised sinusugused juba 20 või rohkemat aastat,
aga nagu näete,
Euroopa Liit on ja jääb ikka püsima.
k
Kuidas saab kooslus püsida/ 27. juuli 2017 10:32
Kui võlad ja pagulaste hulk suurenevad geomeetrilises progressioonis!?
s
27. juuli 2017 16:41

d
27. juuli 2017 09:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
d
27. juuli 2017 15:44
dr.mungel,te olete trolli kohta päris hea lugemusega,respekt!
a
27. juuli 2017 16:42
k
27. juuli 2017 09:36
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
...mis sa karjud ,/ 27. juuli 2017 10:15
meie nägemine ja arusaamad on sinust palju paremad , näeme ka väikest kirja ,ära suru oma mõtteid meile peale , onju !
j
Jamb/ 27. juuli 2017 09:35
Ruja hüsteeria taustal peaks rahvas teadma ,et paljud tekstid tegi Rummel.Vaadake,luuletaja oli südamega mees.
j
jambile/ 27. juuli 2017 09:43
Runnel ja Rimmel on kaks erinevat isikut. Runnel on andekas poeet, Rimmel andetu kommu
m
mõned/ 27. juuli 2017 17:25
tekstid olevat teinud koguni Rommel?
j
Jambile/ 27. juuli 2017 09:53
Sa ajad Runneli ja Rimmeli segamini.Runnel on andekas ja ideeline,Rimmel oli andetu parteilane
n
27. juuli 2017 10:15
nüüd ei saa millestki aru
r
27. juuli 2017 10:43
Rimmelist ja Runnelist on saanud Rummel. Kommentaatori tase on ikka...
a
Agara Ogaruse/ 27. juuli 2017 11:35
musternäide tõpoolest rimmelrunnelist Rummel konstrueerida. Loodetavasti vanameister Hando Runnel kommentaare ei loe.
o
onu Rommel/ 27. juuli 2017 16:44
poisid aitab --- Hail - selg sirgu
v
vana vene miilitsa viimne ulg/ 27. juuli 2017 09:21
Rudolf Rimmel oli NLKP liige aastatel 1964-1992.
Ta töötas pikka aega ka militsionäärina. See mees oli üks lihtlabane väikerahvaid, ka eesti rahvast hävitava vene võimu ülistaja ehk kaasajooksik-kollaborant, kes ka oma luuletustes kiitis seda verist vene võõrvõimu taevani, aidates ise nii moodi kaasa eesti rahva hävingule, olid need siis wwsti rahva Siberisse küüditamised või muud tapmised.
Seejuures nautis rimmel ise ilusat elu ja kõiki vene okupatsiooniaja privileege.
Elusaatus või Jumal taevas tasub kõik tagasi, mida inimene oma elu jooksul on teinud – nii hea kui ka halva.
Kõik mis sa teed, teed endale!
m
Muutuja/ 27. juuli 2017 09:56
See võis olla nii alguses aga hiljem tuli ta mõistusele ja hakkas tõde kuulutama.
m
Muutujale/ 27. juuli 2017 13:24
Milla siis seltsimees Rimmel tõde kuulutama hakkas?40 kirja all tema allkirja polnud.Eila või oli see üleeila?
j
ja kui vaba eesti algas ,siis taandus ,/ 27. juuli 2017 10:18
oma maailma ja meenutustesse möödunust
p
27. juuli 2017 09:13
s
seda küll/ 27. juuli 2017 23:43
Jah,hoolimata kõigest muust.
k
kodanik/ 27. juuli 2017 08:32
kirjatükist selgub , et tegemist tavalise loomeinimesega kellel olid pidevad südamevalud eesti rahva oeksisteerimise ja tuleviku pärast. ei maksa tõsiselt võtta ja halada siin. kurb, et elu võttis aga see oli tema vaba tahe ja nüüd üritatakse teha seltsimehest märtrit. ei lähe läbi. seltsimehe oleks elu ajal pidanud viima ravile kuna nii valus oli eesti rahva tuleviku pärast.
b
Brita/ 27. juuli 2017 09:03
minagi ei mõista. mil moel see tema tegu midagi ära hoidis ? kuidas reaalselt aitas kedagi ? liitumine ju toimus. ja samas . kes tappis end. kui tuli 1945 okupatsioon ? või kuis üldse enesetapp asju MUUTA aitaks nagu ?
sorry vanameistri ees. ent mind see siin tõepoolest ei veena.
j
27. juuli 2017 09:10
Jah, kerkib tõestu üles küsimus -
aga miks sel vanal kommunistil rimmelil ei olnud südamevalusid siis, kui vene võimud eesti rahvast massiviisi küüditasid ja tapsid?
f
Felix/ 27. juuli 2017 09:59
Ta ei ealnudki veel siis? Ja igal võimul on oma efektiivne propagandaaparaat nagu praegugi ja seda võib kergesti uskuma jääda.
p
27. juuli 2017 10:17
a
Arvan/ 27. juuli 2017 10:59
K
08:32-le/ 27. juuli 2017 09:12
Kodanik, te ise olete ilmselt seal ravil?
h
hi hi/ 27. juuli 2017 09:19
Mina töötan Selveris , olin alguses puhastusteenindaja sain 2.70 tunnis(töötasin kuu aega) ja nüüd kui olen nii kassapidaja kui ka teenindaja on tunnitasu 3.20 ja ega vast vahet pole mis Selveris sa töötad ( ise töötan Põlvas)
j
jälestan neid põlva selvereid / 27. juuli 2017 10:21
raharöövlid , kallim kui teistes poodides
j
Julie/ 27. juuli 2017 08:24
Sooviks oma kommentaare tagasi , tundsin Rudolfit hästi ja ei luba teda mustata.
r
27. juuli 2017 08:19
Rimmel oli ideeline kommunist ja okupatsioonivõimu takkakiitja, kuigi nn lubatud opositsionäär, nagu neid NSVLis teisigi oli. Kommunistliku partei liikmeks jäi ta kuni selle likvideerimiseni. Ka tema "mure" Eesti iseseisvuse kaotamise pärast on järelejäänute tõlgendus. Ta kurvastas endiselt NSVLi lagunemise pärast. Aeg on oma töö teinud ja ei mäleta täpselt, ka guuglist pole abi, sest tema nõukogude-meelsuse (nagu ka parteilisuse kohta) sealt midagi ei leia, puhas, mis puhas.
o
oh ja/ 27. juuli 2017 08:40
kõike pole veel ära puhastada tahetud või veel ära puhastada jõutud
https://arhiiv.err.ee/seeria/surma-ei-otsinud-keegi/elu/31/default/koik

g
Gunnar Stahl/ 27. juuli 2017 08:14
Euroopa Liitu astumine oli sama suur pettus nagu seda oli ka eestlaste soov ühineda N-Liiduga.
Niiet ei ole vaja valetada, et eestlased astusid sellesse vabamüürliku ühendusse vabatahtlikult.
p
paraku on see komm ülim tõde/ 27. juuli 2017 09:17
mõlemad liidud võtsid iseseisvuse kuid praegune liit on kümneid kordi hullem
e
Eelmise / 27. juuli 2017 13:30
Liidu ajal oli meie kolhoosis 5 poodi,2sidejaoskonda,1 söökla-baar ja rahval oli töö.Nüüdse liidu ajal pole sellest loetelust enam ühtki järel.Seegi näitab praeguse liidu viletsust võrreldes eelmisega.
M
?/ 27. juuli 2017 16:40
Mis praegusel ajal puudu on?
p
Peep/ 27. juuli 2017 16:41
Mis praegusel ajal puudu on?
k
27. juuli 2017 18:17
t
tiia/ 27. juuli 2017 19:12
Paljudes kohtades on poed, sideosakonnad puudu. Näiteks Paikuse alev, asukoht Pärnu külje all, elanikke 3000 ringis. Pole ühtegi poodi. Kunagi oli seal 3 poodi.
s
Sa julged veel küsida?/ 29. juuli 2017 23:27
Maapiirkondades ongi ainult üks suur puudus. Kõigest! Kaasa arvatud koolid ja arstiabi, töökohad ja transpordiühendus... Maainimesed peavad ikka eriti kõvad olema.
m
mari/ 27. juuli 2017 08:02
On üks asi ameerika märulifilmides, millest võiks eeskuju võtta. Nimelt ei tohi juba ette alla anda.
j
ja miks me siis nii teeme/ 27. juuli 2017 09:08
oleme juba püssi põõsasse visanud ja ei julge euro(kohalikele)kubjastele tuult alla teha ja Eesti eestlastele tagasi võtta.
r
27. juuli 2017 09:18
riik tuleks tõesti tuulepeade käest tagasi võtta
j
27. juuli 2017 09:29
ja kes siis kassile kellukese kaela seob???
i
27. juuli 2017 10:20
m
27. juuli 2017 08:01
Mäletan tema Nõukogude okupatsiooni ajal kirjutatud luuletusi, milles lauldi hosiannat võimule. Kas ta polnud ka mitte nn ideeline kommunist?
t
Ta/ 27. juuli 2017 09:18
oli kohati ka miilits muidugi.
s
27. juuli 2017 09:19
sina olid hullem,nii sinu sõbrad räägivad ja olid koputaja
a
27. juuli 2017 10:21
k
kaua see/ 27. juuli 2017 07:16
Saagim siin mõnitavalt veel irvitab? Korjake ta ära.
n
27. juuli 2017 09:19
n
27. juuli 2017 17:27
Nii vana ja vulgaarset ei taha.
j
just see mõte tekkis mul ka kohe,/ 27. juuli 2017 10:55
olgu teema kurb,tõsine või arutlev,see ajutühi irvitab suure suuga igal pool.
Mis asi see nii tähtis on,mida peab sellise irvega reklaamima.
Ma isegi ei tea,sest "hea kaup"ei vaja reklaami ja mis saagimisse puutub,siis tema üllitised ei huvita.
Mis Rimmelisse puutub,siis ENSV ajal oli kõvem moderreerimine kui praegu ÕL-s ja
päris tõde kirjutada ei lastudki.
s
Siiralt austusega/ 27. juuli 2017 07:03
Rimmel oli aus prohvet ja ideeline võõrvõimu vastane. Oleks selliseid vaid rohkem!
l
lugupidamatusega/ 27. juuli 2017 07:37
Millise võõrvõimu???Seltsimees Rimmel oli Nõukogude Liidu Kommunistliku Partei liige ja seega meie maad okupeerinud võõrvõimu esindaja.
j
Julie/ 27. juuli 2017 08:00
Häbi sul olgu , hullem kui saagija mutt. Tundsin Rudolf `it hästi , sa paned siin valet täis mulli.
t
Teil on õigus/ 27. juuli 2017 08:20
Nagu Te näete, ei taha trollid tõde teada. See on ikka kummaline, kuidas ühest ideelisest võõrvõimu kaitsjast on ajapikku iseseisvuse eest võitleja tehtud.
s
seltsimehele/ 27. juuli 2017 09:45
Kui oled andetu ja looder,
siis kirjutama pead sa oode
e
Empaat/ 27. juuli 2017 10:04
Hoolivus muutub jah üha enam harulduseks, eriti poliitikute seas :(
Eesti muutub kalk-kapitalismi kantsiks.
h
27. juuli 2017 10:23
s
Soovitus/ 27. juuli 2017 05:15
Lugege seltsimees kommunisti (NLKP liige 1968-1992) luulekogu "Maardla", mis ilmus 80ndate lõpus. Aastaks 2003 oli selge, et leninliku (seltsimees oli ajaloo ühe veriseima, võibolla isegi kõige verisema, massimõrvari Lenini andunud austaja) töölis-talupoegliku paradiisi ehitamine nihkub ettenägematusse tulevikku. Ja see tegi kurvaks.
o
Olnuks selliseid rohkem!?/ 27. juuli 2017 06:55
Selliseid ideelisi humaniste oli tol ajal teisigi Tegemist ei olnud reeturiga vaid helgesse tulevikku uskujaga ja hiljem ühiskonnas pettujaga.
Sotsialismi-kommunismi teoorial pole häda midagi ja kui see teostuks ettenähtuna, oleksid kõik õnnelikud.
k
Küsimus/ 27. juuli 2017 08:16
Kommunismi eeliste all mõtled Sa tööarmeesid?
k
Küsimus/ 27. juuli 2017 08:44
NSVLiidus juurutati Marxi õpetust äärmiselt leebelt. Ilma perekonna ja eraomandi kaotamiseta. Selge, et selline revisjonism, mille puhul kolhoosnik võis äraelamiseks kapsaid kasvatada, ei saanud õnnestuda. Soovitan lugeda ka seltsimees Rimmeli iidoli Lenini teoseid avalike hukkamiste kasvatuslikust mõjust.
i
27. juuli 2017 08:46
Ise ka usute, mida siin jahvatate? Üks tarkpea kirjutas kunagi ammu ka Utoopiast, aga Utoopia jääb alati utoopiaks, see kommunitlik paradiis oli tegelikult inimeste jaoks räige vangla. Aga eks suur vene rahvas peab praegu ka Stalinit parimaks tegijaks üldse, mis sest, et tappis ka nende praeguste kiitjate esivanemaid nagu kärbseid.
t
Tegelikult/ 27. juuli 2017 09:04
_NSVLiidus juurutati Marxi õpetust_
näitab asjade areng Eestis, et tippjuhtide hulka trügijad olid selle päris hästi omandanud. Sest Marxi elutöö oli XIX saj keskpaiga kapitalistliku majanduse lahtimõtestamine, tulevikuvisioonid olid parimal juhul segased, kui sedagi. Ja iseseisvuse tulles mäletasid need tegelased, kuidas neile oli kirjeldatud kapitalismi ülikooli I kursusel pol-öki loenguis/seminarides ning arvasid, et vaat sellise ühiskonna peamegi ehitama. Mis sellest, et Lääne -Euroopa ja USA/Kanada ammu teistsugused olid.
s
27. juuli 2017 09:21
sinusuguse jaoks oleks hädasti vaja
r
Resume/ 27. juuli 2017 08:03
Kõik head kavatsused rikuvad alati ära võimulesaavad ahned poliitikud.
i
27. juuli 2017 09:23
ise valisite neid ahneid ja veel eriti ru.ma.laid
e
Ei valinud/ 27. juuli 2017 10:06
Arvuti ja seda ptogrammeeriv patsiga poiss valis!
j
ja kus sina olid kui (ise valisite ) / 27. juuli 2017 10:27
puu otsas,kui pauk käis , või vastupidi ,nagu saates krimi oli
k
kohustuslik lugemine/ 27. juuli 2017 04:02
Mind vapustas iga ptohvetlik sôna.
ä
ära kurvasta/ 27. juuli 2017 05:18
ka prohvetitel on kombeks sõnades eksida. Küll aga on sulatõde Euroopa Liitu astumisega seonduvas.
j
Jürka/ 27. juuli 2017 06:30
Aga sealt saadud raha on suure rõõmuga vastu võetud ja ära kulutatud!
t
to Jürka/ 27. juuli 2017 07:31
Kui kokku liita liikmemaks, igasugu suhkru- ja muud trahvid ja Rootsi pankade maksuvabalt välja viidud kasumimiljardid aastate jooksul, kas oleme ikka kasumis?
v
27. juuli 2017 08:47
Vaba piirideta reisimine, töötamine, õppimine... Need muidugi ei loe.
m
mati/ 27. juuli 2017 08:56
Eks las need siis kiidavad kes sealt raha saand.
p
Pureva/ 27. juuli 2017 08:57
EU's riike küll, kes liikmed pole. Ja pole neil häda midagi.
R
08:47-le/ 27. juuli 2017 09:17
Rahva kadumise mõistes---ei loe jah!
a
ainuke viga/ 27. juuli 2017 09:25
elavad kümneid kordi paremini
m
Mis kasumis?/ 27. juuli 2017 10:09
Riik on ju end 26-miljardiga võlgadesse mässinud. Isegi Rõivas majandas end 400-tuhhiga pangaorjusse.
i
Increase/ 27. juuli 2017 10:12
Sõltumatu Islandi elatustase on meie EL kuulumise ajal kasvanud 4x kõrgemaks.
p
Püha lihtsameelsus/ 27. juuli 2017 12:31
Ja reisimine, töötamine , ning eriti õppimine muidugi on kõik tasuta ???
i
27. juuli 2017 12:54
Island? Tõsiselt võrdlete või? Island, kellel on vetes selline varandus, mistõttu tal pole kasulik liitu kuuluda, kuid maksab väga suuri summasid ühisturul toimetamiseks. Ja islandlastel ei ole turjal metsikult suurt taaka sovetiokupante ja nende järeltulijaid.
n
27. juuli 2017 23:37
Nende õnneks pole venemaa kõrval.
l
Linda/ 27. juuli 2017 07:49
Tegelikult oli mees "selgeltnagija", sest sellise tuleviku ees me nyyd seisamegi.
j
27. juuli 2017 10:25
ja häving iga päevaga
w
Wiki-Hiir/ 27. juuli 2017 03:25
Rudolf Rimmel
http://et.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Rimmel
Rudolf Rimmel "Viimne kujund"
http://turm.ee/kirjatykid/rimmel/index.htm
...
lõpetatud nelikvärss
...
Me sõdime võõras sõjas,
seal valame oma verd… (R.R.)
Ema keel sureb tütres ja pojas,
isal pole ei maad ega merd. (Virve Osila)
...
http://arhiiv.pohjarannik.ee/print.php?sid=4758
m
midagi sarnast kirjutas ka kunagi üks esimese riigi luuletaja/ 27. juuli 2017 05:23
See maa , kus sündinud ,kasvanud ma,
see maa ei ole mu isa-maa .
See maa on Pudivere mõisasaksa maa..
t
Tuleb tuttav ette/ 27. juuli 2017 07:05
Peame telerist nägema loll-õnnelike nägudega jahhitajaid ega ajuloputuslikke reklaamklippe ja selle eest veel peale maksma!
o
oi-oi/ 27. juuli 2017 12:34
Milline see meie sõda on olnud neist paljudest viimase tuhande aasta jooksul ? Ainult vabadussõda. Teised on ju kõik võõrad süjad olnud

2
2017 eesti/ 27. juuli 2017 02:43
Tänapäeva poliitiku moto on - "rõõm oma rahva õnnetuse arvelt raha teenida annab uut elujõudu".
t
Täpselt nii on/ 27. juuli 2017 07:11
Välispankade maksuvabade kasumite ja kilekottides seeklite nimel on lastud põhja meie kodanike elatustase ja sotsiaalvärk..
Rutsile aga respekt!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee