vaid huvitavaid vestlusi. Kui ise ei ole kuhugi poole kaldu ega kellestki sõltuv võib vestelda kellega tahes, ilma et see draamat tekitaks. Igal ühel, just nimelt, on oma ajalugu ja sellele õigus. Mis siin kakelda. Aga vanameistrile palju õnne!
Ajalugu ei saa olla sinu ega minu Ega ajalugu ümber teha õnnest hoolimata paljude pseudoajaloolaste ponnistustest Kahjuks on meie ajalugu ikka ja jälle vorminud suured omavahelistes kaklustes Pole me isegi puhtad poisid olnud Kas keegi kujutaks ette kui meid oleks umbes 100 miljonit
Midagi kommunismi loodusseadustega vastuolus olevast ideoloogiast ja ideelisusest. Ideoloogiaks oli, et kui kõik rikkad ja jõukamad inimesed maha lüüa, siis ülejäänud, niipalju kui neid veel järele on jäänud, jõuavad kõik korraga kommunismi. Aga mis puutub ideelisusse, siis on öeldud, et leninism oli inimnäoline trotskism ja stalinism oli inimnäoline leninism
Mälestused küll on natuke tuhmunud, aga püüan olulise meelde tuletada. Oli kusagil 1970-ndate keskpaik. Minu laps ja tema laps käisid ühes Tartu tuntud keskkoolis, mille direktoriks oli padupunane ajaloolane. Oli kooli üldkoosolek ja millegipärast võttis ka lisaks direktorile Palamets sõna ning tegi tublit kihutustööd kas pioneeriks või komsomoliks mitteastujate vastu (täpselt ei mäleta). Korraga kargas püsti minu kõrval istuv meesterahvas ning astus Palametsaga väitlusse, kusjuures tema argumenteerimisoskus ei jäänud vanale kommunistile grammigi alla. Kogu saalitäis lapsevanemaid kuulas kui shokis - selline julge ja pädev sõnavõtt tol kõige karmima režiimiga aastatel. Ma ei tea, kas hiljem too mees ka kuhugi organitesse välja kutsuti ja mis tast edasi sai, aga ma nii hästi mäletan kogu saalitäie rahva vaikset ja tänulikku poolehoidu. Teisalt jälle julgen tunnistada, et erapooletult naudin väga Palametsa pajatusi. Sellist jutustajaannet ja teadmisi on vähestel.
Oli kuidas oli,igatahes oli ta kõva koolipapa. Olin ajalootudeng aastal 1979/80. Papi käis ikka ise vana Pälli ühikas korra järel valvamas, ja kui leidis liiga nokastanud tudengid, andis neile nõu: kiiremaks purjujäämiseks peaks viina võtma tühja kõhuga ja koos leivaga, Eks ta tahtis, et noored saaksid aru alko halvast mõjust... Vähemalt nii ma mäletan. Minu stagnaaegne ajalooõppimine lõppes küll üsna pea (ei suutnud vene värki süüdimatult pähe taguda), aga Palametsa mäletan ikka. Ja tema raamatud "Vestlusi vanaaja kultuurist ja olusitkust" ja "Vestlusi keskaja kultuurist ja olustikust" olid täiega defitsiit. Koolides õpetati ainult väejuhtide ja lahingute ajalugu, kuid Palamets pööras tähelepanu ka olmele, tavainimeste toimetulekule
Väga head mälestused tema loengutest. Profesionaalne, süsteemne, põhjalik, hea diktsioon (sh rütmikas), vahepeal pisteliselt sisse mõned elevust või nalja tekitavad ja/või poliitkorrektsusest kõrvalekalduvad aktsendid (et kuulaja ei väsiks), igati kuulajat teemasse kaasahaarav, meeldejääv (pedagoogiline eesmärk). Sõbralik ja tasakaalukas, isiksusena omanäoline, ainulaadne. Erakordne pedagoogiline talent. Tänud, palju tervist, jõudu, jaksu ja õnne juubeli puhul!
Kommunismil olid ju õilsad ja kõiki õnnelikuks tegevad eesmärgid. Oleks Lauristinide-sugused ideelised võimule jäänud, oleks praegu elu hoopis elamisväärsem!