Inimesed

SPIKKER! Mis toimub sel aastal Joogafestivalil?  

Anu Saagim, 26. juuni 2017, 22:14
Joogafestival 2016Foto: Marju Randmer-Nellis
Joogaga tegelemine õpetab, kuidas paremini keskenduda, olla hetkes ja tuua meeltesse rahu. 22.-23. juulil võõrustab Haapsalu piiskopilinnus kuuendat korda oma õuel joogahuvilisi. Festivalil esinevad parimad joogaõpetajad Eestist ja välismaalt, järele saab proovida üle 10 joogastiili ning kuulata loenguid ja osaleda töötubades. Festivalile on oodatud nii algajad kui ka aastaid joogat praktiseerinud huvilised. Ka pere pisemad on festivalile teretulnud, kuna on olemas eraldi lasteprogramm. 

Joogafestival 2016Foto: Marju Randmer-Nellis

Pealava programmis on jooga, muusika ja tants.

Samal teemal

Loengud toimuvad Haapsalu kultuurikeskuse suures mugavate toolidega Tarkusesaalis. Loengud sobivad mis tahes tasemel joogatajatele, osa ettekannetest on ingliskeelsed eestikeelse tõlkega. Loengud sisaldavad tavaliselt ka harjutusi või meditatsioone, mida saab järele proovida.

Peaesineja on imekauni tämbri ja tunnetusega muusik Sudha Londonist.

Oma loomingus põimib ta loitse nii idamaadest, sufidelt, Tiibeti ja India traditsioonist kui ka Aafrikast, Hawaiilt, Põlis-Ameerikast ja mujaltki. Muusika kuulajad lummatakse kaasa lauludesse, palvetesse, vaikusesse. Kohal on ka särav Hatha jooga ja meditatsiooniõpetaja Daniel Strausser Taist, kes on varasemalt olnud festivali peaesineja ja paljude lemmikuks kujunenud.

Erilisi tantratöötubasid viib läbi kogenud tantraõpetaja Shanti Limnell oma kaasaga Soomest.

Kavas on ka eelmisel aastal väga populaarseks saanud lõbus keha ja meele treening naerujooga. Eriline ööprogramm on sel korral esimest korda Haapsalu vanakinos – võimalus puhata kogu öö live-muusika tervendavate helide saatel. Põnevad etnorütmid ja alkoholivaba tantsupidu kestavad Haapsalu linnusehoovis südaööni.

Kavas on festivali lahutamatuks osaks kujunenud basaar, mis toimub nii Haapsalu piiskopilinnuse hoovis kui kõrvalasuvas kultuurikeskuses.

Basaarilt on võimalik avastada imelisi vürtse, eksootilist käsitööd, treeningvarustust, viirukeid, looduskosmeetikat, erialast kirjandust ehk kõike, mida üks enda tervisest hooliv inimene otsida võiks. Joogafestivali korraldajad on kindlad, et jooga ei ole ainult harjutused matil, vaid see on elustiil, mille lahutamatuks osaks on puhas mõte, puhas tegu ja puhas toit. Basaaril pakutakse vaid parimat taimetoitu, mis viib keele alla nii puhta maitse kui vürtsikate idamaaroogade austajail.

Joogafestival 2016Foto: Marju Randmer-Nellis

Palusime Joogafestivali peakorraldajal, menukate raamatute „Hingele pai”, „Leia oma tee” ja „Kõhule pai” autoril ja uue ajakirja Hingele Pai peatoimetajal Merit Rajul vastata küsimusele miks jooga ja kuidas ohtrate stiilide hulgas orienteeruda ning endale sobiv valik teha.

Jah, neid on erinevaid füüsilise intensiivsuse poolest. Osad on füüsiliselt aktiivsemad ning mõned staatilisemad ja rahulikumad. Praeguseks juba teatakse küll, et jooga ei ole ainult see, kui istud staatilises poosis ja ümised. On olemas ka väga aktiivseid liike, nagu Hot Yoga, Aštanga jooga, Vinyasa jooga – need joogastiilid küll ei eelda, ent kindlasti tuleb neis kasuks teatud paindlikkus ja vastupidavus. Nende tulemuseks on see, et oled paindlikum ja vastupidavam, see tähendab jällegi nii vaimselt kui füüsiliselt suuremat paindlikkust ja vastupidavust.

Valida tuleks siiski enda järgi, vanuse järgi, kui intensiivset stiili soovid, milline on sinu taust, kui kärsitu või, vastupidi, rahuliku meelega sa oled. Kas tuleb kõne alla midagi, mis on väliselt staatiline, aga kus on iseenda mõtetega tegelemist või midagi väliselt aktiivset. Staatilisemad liigid on kindlasti Hatha jooga, Šivananda jooga, mis kahjuks sel korral Joogafestivalil esindatud ei ole, ning Kriya jooga, mis on meil festivalil seekord loenguna. Intensiivsemad liigid on ka festivalilikumad nagu Yogafunc, Vinyasa jooga.Joogat peetakse tihti võimlemiseks, aga tegelikult on see ainult 1/8 joogast. Tegelikult on selle juures veel hingamine, toitumine ja mediteerimine ning tegelikult üldse laiem mõtteviis.

Joogafestival 2016Foto: Marju Randmer-Nellis

Toome lugejateni joogaspikri, et valikut teha oleks kergem

Akrojooga
Akrojooga on dünaamiline ja mänguline praktika, mis seob akrobaatika ja jooga. Erinevate paarisharjutuste, mängude, jooga ning loovate ülesannete abil õpitakse tundma ja usaldama nii ennast kui ka teisi. Akrojooga juhendajad ütlevad, et luues turvalise keskkonna mängimiseks, avastamiseks ja õppimiseks, hakkame aduma seda, milleks meie kehad koos töötades võimelised on. Akrojooga võib ka parajalt väljakutsuv olla, sest seistakse silmitsi enda seatud piirangute, hirmude ja sotsiaalsete barjääridega. Seetõttu annab akrojooga võimaluse kasvuks – ületades ja üllatades nii ennast kui ka teisi, avastatakse, et ollakse võimelised palju enamaks kui varem arvati.

Kundalini jooga
Kundalini jooga on joogi Bhajani õpetustel põhinev dünaamiline joogavorm, mis hõlmab füüsilisi harjutusi, hingamistehnikaid, keha- ja käteasendeid, mantrate loitsimist ja meditatsioone. Puhastava ja tervendava toimega Kundalini jooga tõstab heaolu, tugevdab elujõudu ning virgutab loomingulisust. Lisaks aitab lahti hoida energiakanalid, stimuleerida tšakraid, tasakaalustada näärmete tegevust ja tugevdada närvisüsteemi.

Naistejooga AVIVA Dance – võimlemine naistele
On mitmeid põhjuseid, miks intiimlihased võivad nõrgeneda või pingesse minna: elustiil, ületreenimine, vale rüht, raskuste tõstmine, rasedus, vanus, haigused jmt. „Kuid üks on kindel – kui „alumine korrus” ei ole toonuses, mõjutab see nii naise identiteeti, enesehinnangut, suhteid partneriga kui ka intiimelu,” ütleb naistejooga õpetaja Katri Ristal.AVIVA Dance on tervendavate harjutuste seeria, mille eesmärk on suurendada verevarustust ja energiat alakõhus, tuua juurde hormoone, hapnikku ja toitaineid.

Alakõhus paiknevate lihaste ja organite stimulatsioon, nende tahtlik pingutamine ja lõdvestamine ning õige hingamine võivad õpetaja hinnangul leevendada ja ravida mitmeid günekoloogilisi ja uriinipidamatusega seotud probleeme, tasakaalustada hormoone ja suurendada viljastumispotentsiaali. Õige hingamine rahustab närvisüsteemi ning suurendab keha tundlikkust.

Radža jooga
Radža joogast (Radža– tõlkes kuninglik) räägitakse sageli kui jooga kuninglikust teest. Radža jooga viib ühtsuseni praktikate kaudu, mis suunavad teadvuse sissepoole. Olemuseks on keha, meele ja hinge ühtsus. Klassikalisest Radža joogast on välja kasvanud tugevam füüsiline ja hetkel tuntum Hatha jooga. Radža joogas on lisaks füüsilistele asenditele suunatud palju tähelepanu vaimsele poolele, kus tähtsal kohal on pranayama-hingamistehnikad, meditatsioon ja sügav lõdvestumine.

Radža joogas kasutatakse neid peamiselt selleks, et valmistada keha ette meditatsiooniks. Samuti on eesmärk füüsilise keha puhastamine erinevate tehnikate kaudu, et seeläbi puhastada meelt ning hoida eluenergia meie kehas vabas voolamises. Teadlikkuse valdama õppimine on kahtlemata võti elukvaliteedi üldiseks parandamiseks, eneseteostuseks ja oma isikliku loomuliku väe avamiseks.

Tantsujooga
Tantsujooga ehk Shakti tants toob kokku Kundalini jooga väe ja vabastava tantsu maagia. Läbi voolavate joogavenituste, liikuvate meditatsioonide, teadliku hingamise, vaba tantsu ja mantrakoreograafia loob Shakti tants energia, harmoonia ja rõõmu kogu sinu olemusspektris. Lisaks Kundalini joogale kaasab Shakti tants elemente teistest joogavormidest ning kombineerib need tantsustiilidega Idast ja Läänest.Shakti tantsu tund koosneb erinevatest faasidest, mis on kokku seatud nii, et maksimaalselt puhastada ja äratada praanakeha ning avada ja lubada endas voolama Shakti energia.

Sarnaselt Patanjali 8 joogasuutrale on ka Shakti tantsus 8 faasi, mis peegeldavad 8 joogaharu ehk ashtang’i elementi, millel baseerub kogu joogateadus. Liikudes läbi faaside, ärkavad meie olemuse erinevad tahud ‒ füüsilised, mentaalsed ja emotsionaalsed ‒, mis on kõik kaasatud sellesse tantsulisse rännakusse oma sisemaailma.

Vinyasa jooga
Vinyasa jooga on dünaamiline joogastiil, kus hingamine ja liikumine on omavahel sünkroniseeritud. Selle joogastiili juured on seotud Ashtanga jooga süsteemiga, aga seeriate ülesehitus varieerub ning on erinev traditsioonilise Ashtanga seeriatest. Läbi pidevalt muutuvate seeriate saab kogeda muutuste kasulikkust ja vajalikkust. Sagedased Vinyasad hoiavad energiataseme kõrgel ja aitavad luua kergemat ning tugevamat keha ja puhtamat meelt.

Yogafunc
YOGAFUNC Live koos Jagaspace’iga on elava muusikaga dünaamiline joogatund, mis on loodud kolme loomingulise inimese koostööl. Joogaprogrammi on välja töötanud Jocke Salokorpi ja spetsiaalselt sellele tunnile on loonud muusika Jagaspace.

Naerujooga
Naerujooga loob armastuse ruumi, kus erineva taustaga inimesed (eelnev joogakogemus ei ole vajalik) saavad koguneda hinnangute vabas keskkonnas, et kogeda lihtsalt elurõõmu ilma igasuguste tingimusteta ja tunnetades, et sisemuses moodustame terviku. Ei ole midagi lõõgastavamat, kui lihtsalt olla Sina Ise.

Joogafestival 2016Foto: Marju Randmer-Nellis

Kas teadsid, kuidas naer inimesele mõjub?

Naer tervendab suurt osa stressist tingitud haigusi (migreen, astma)

Terve süda (samas südamehaigustega pole soovitatav), parim kardiotreening (leevendab stressi, kulutab kaloreid ja on südamele kasulik)

Naer vähendab stressitaset ja tugevdab immuunsust

On nagu sisemine sörkjooks kõigile organitele – parandab verevarustust

Annab verd, st viib ajju hapnikku – tööjõudlus ja ideederohkus paraneb

Põhjuseta naer on mõtlemisvaba meeletu seisund – meel puhkab

Toob meisse elurõõmu, mis meis lapsena pulbitses

Annab enesekindlust, emotsionaalset tasakaalu (juhtumised ei määra meeleolu), pakub näolihaste trenni ja parandab verevarustust = nooruslikum välimus!

Valuvaigistav, tekitab heaoluhormoone

Sügav hingamine muudab keha aluseliseks ning põletikud ja kasvajad ei tule ja oleme terved!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee