Kui inimene tunneb end liikluses kindlalt ka mobiiliga rääkides, süües või juues, siis pole probleemi. Kui ta aga ei tunne end kindlalt mistahes põhjusel, siis sõitku üliettevaatlikult, tohtimata kasutada midagigi, mis tähelepanu võiks hajutada.
Kui peale avariid pole juhti (elus), kellelt telefoni kasutamise kohta infi saada, peaks politsei kõneeristust uurima. Ka väiksemate avariide puhul peaks politsei paluma näha avarii tekitaja telefoni kõnelogi..
Trahvid peavad olema suuremad ja load hoiule pikaks ajaks.Niisama kisaga ei parane midagi,tehke midagi.Liiklus on kohutav meil,eriti Tallinnas .Ohuolukordi on liiga palju!
Liikluses olulist muutust saavutada on üpris lihtne. Tuleb vaid Liiklusseaduse 15. peatüki VASTUTUS karistusi puudutavatest lausetest enne rahatrahvi suurust määratlevat numbrit eemaldada sõna KUNI. Lausetes, kus karistusena on pakutud aresti, jääbki ainult sõna arest ja kõik karistused määratakse arestipäevades. Üks näide siinkohal rahatrahviga karistatava rikkumise kohta: Algne sõnastus § 207. Tehnonõuetele vastavuse kontrolli mitteläbinud mootorsõiduki või trammi juhtimine Tehnonõuetele vastavuse kontrolli mitteläbinud mootorsõiduki või trammi juhtimise eest – karistatakse rahatrahviga kuni 50 trahviühikut. Uus sõnastus: § 207. Tehnonõuetele vastavuse kontrolli mitteläbinud mootorsõiduki või trammi juhtimine Tehnonõuetele vastavuse kontrolli mitteläbinud mootorsõiduki või trammi juhtimise eest – karistatakse rahatrahviga 50 trahviühikut. Konkreetne asi, ei sõltu mingi ametniku suvast. Ja inimesel on kohe selge, mitme euriku võrra vaesemaks jääb. Teine näide arestiga karistatava rikkumise kohta: Algne sõnastus: § 201. Mootorsõiduki, maastikusõiduki või trammi juhtimine juhtimisõiguseta isiku poolt (1) Mootorsõiduki, maastikusõiduki või trammi juhtimise eest vastava kategooria mootorsõiduki või trammi juhtimisõiguseta isiku poolt – karistatakse rahatrahviga kuni 100 trahviühikut või arestiga. Uus sõnastus § 201. Mootorsõiduki, maastikusõiduki või trammi juhtimine juhtimisõiguseta isiku poolt (1) Mootorsõiduki, maastikusõiduki või trammi juhtimise eest vastava kategooria mootorsõiduki või trammi juhtimisõiguseta isiku poolt – karistatakse arestiga. Menetluse kord jääb samaks aga oluline muudatus. Kui inimene peab oma aega kalliks, on tal võimalus kohtult paluda aresti asendamist rahatrahviga vastavalt Karistusseadustikule § 72. Rahatrahvi asendamine arestiga (1) Kui süüdlane ei tasu talle määratud või mõistetud rahatrahvi, asendab kohus rahatrahvi arestiga. (2) Rahatrahvi kümnele trahviühikule vastab üks päev aresti. (3) Rahatrahvi arestiga asendamise korral on aresti alammäär üks päev. Selline asi võtaks ka kõige paadunumad liiklusrikkujad mõtlema
Huvitav, kas on olemas võimalust, kus oled autoroolis ja telefon näppus ja siis juhtuvad silmees erinevad situatsioonid.Kuidas autojuht antud olukorras käituks? On ju võimalus testida ennast, kui oled autoga üle katuse käinud, kuidas sealt välja saab. Ise testisin seda mõni päev tagasi. Mõtlemisainet autokoolidele.
Aga mis liiklusesse puutub,siis asi on ikka päris nadi küll kui nii öelda.Möödasõidud igal pool kus aga mööda mahub.Vasakult ja paremalt,puudub veel, et üle ei sõideta.Meil külas pikk sirge tee (50km/h)mootorrattur vuhiseb mööda nii et ei näe ratta värvigi.Varsti on "liiklus venemaal" ajalugu.
Ega sa pole veel aru saanud, et seadused ei kuku taevast, vaid neid treivad konkreetsed inimesed? Paljude ämbrisseastumistega on veenvalt tõestatud, et seaduseks võib muuta ka totrust (nt. haldusreformis 5000 elaniku piir). Isegi kriminaali staatus pole tänapäeval enam üheselt kuritegelik. Meenutagem, et sõjaeelses EW-s ausalt seadusi täitnud ametnikud osutusid järgmise riigikorra ajal in corpore kurjategijateks. Mis puutub sõidu ajal mobiiliga rääkimisse, siis suudan võtta toru ja nupule vajutada ilma pilku maanteelt praktiliselt pööramata (soovitan vanakooli nuppudega telefone). Autoraadiol jaama vahetamine pooleldi kobamisi ja skaalat jälgides on märksa ohtlikum. Pealegi ma ei sõida Tallinnas ja nagu ülalpool ütlesin, ei soovita rääkida tihedas liikluses.
On tunnustav, et Õhtuleht pole kaasa läinud eile õhtuses Radaris oleva laimukampaania kirjeldamisega Keskerakonna suhtes, kus laiuti uulitsapoisi zargoonidega ja ja peeti kohtunikuametit.Eesti avalikus koges järjekordset poliitilist kultuuri, kus vihkamine ja ärapanemine
Kas sellele järeldusele ei jõuta, et kui inimesed eiravad massiliselt mobiili kõrva ääres hoidmise keeldu, ent õnnetusi samavõrra massiliselt ei juhtu, reguleerib seadus elu üle? Äkki jätaks inimeste otsese tagakiusamise järele ning propageeriks igast meediatorust sõidu ajal mobiilile vastamisel säilitama tervet mõistust ja ettevaatlikkust? Panen ärritusega tähele, et võimurid kohtlevad eestlast nagu ajudeta ldiooti. Normaalses peres antakse ju isegi teismelisele lapsele õigus üht-teist olukorrale vastavalt ise otsustada. Eriti maanteel rutiinselt kulgedes on oht telefoniga rääkides avariisse sattuda väga väike. Kesklinna liiklusest saan küll aru, et parem kui toru ei võta (isegi mitte handsfreed).
Õige, inimesele peab jääma otsustamisõigus. Kuid kui avarisse satub kõne ajal siis selle eest peb küll karistama. Mitte rääkimise eest vaid selle eet et ei osanud ohutult rääkida.
Jälle üks mõtetu teema mida arutada.Meie ametnikud võiksid käia jaapanis,siis saaksid nad infarkti,seal autojuhid mitte ainult ei räägi telefoniga vaid vaatavad sõidu ajal telekat loevad lehti ja raamatuid,rääkimata arvutis olemisest ja ei näinud ühtegi avariid.
Niikuinii tuleb ükskord valima hakata, kellele juhtimisõigus anda-parem siis kohe! Ja NUTItelefoni kõrval on sama suureks ohuks auto enda puutepaneelid!
Mobiiliga tegelemine rooli taga on sama mis kott peas autot juhtida. Relvaga vehkimine rahvarohkes kohas on kuritegu-aga auto on ka RELV. Saksa jõuluturg või Rootsi.
Kuidas ma pean suhtuma mobiiliga jutustavasse autojuhti, kui ta l7htsalt sõidab vastassuuna vööndisse, kuna tähelepanu on hajutatud.Lihtsalt minu kiire pidurdus hoidis suure õnnetuse ära.
pseudoprobleem. Ei ole vahet, kas räägid mobiiliga sõidu ajal handsfreega või telefoni käes hoides. Telefoniga rääkimine ei ole mingit moodi ophtlik. Ohtlik on see, kui mobiiliga sõidu ajal sõnumeid saadetakse ja tegeletakse muuda selliste asjadega, mille tõttu on pilk teelt eemale pööratud. See, et hoian telefoni kõrva ääres, ei tee minust mingit moodi ohtlikku liiklejat ! Täpselt samamoodi võib seljuhul väita, et handsfreega rääkimine on ohtlik
Tegelikult on sul õigus - leidub uuringuid, mis näitavad, et ka handsfree sega juhti. Minu jaoks on küsimus lihtne - mille peale keskendub juht. Kui ta keskendub handsfree, kaassõitjate jutu vms peale siis varem või hiljem maksab see kätte. Kui ta lobiseb niisama ehk mõnele lauset ei kuulegi kuna tegeleb juhtimisega siis on ok. Tuleb aru saada, et autojuht on juht ehk tema vastutab kõige ees mis autos toimub.
Kõige õiglasem on teha konkreetsete autojuhtidega katseid, kas ta suudab kätt kõrva ääres hoides roolida või ei. Ja hoopis teine teema on kõne sisu. Kui see sind täielikult kaasa haarab (halb uudis, oluline vestluspartner), paned ka handsfreega bambusse. Mitte ilmaasjata ei näe me bussijuhtide töökohal silte "Juhiga rääkimine keelatud". Turvalisuse taotlusega lõpuni minnes tuleks siis kõigil liikluses osalejatel (ka jalakäijatel) rääkimine ära keelata! Ma keelaks isegi unistamise, ka see muudab iga õues kulgeja vähem kontaktseks! :P
Tuleb seegi ja siis rakendub seadus juhul, kui "kihutad" pisut(!) 90+ kiirusega.31. mai 2017, 09:04
Vanasti olla seadus, et joodikud said autonumbrile lisaks "O", kaasajas peaksid kihutajad "trahviks" kandmagi kiivrit. Toompeamehed vist ei poolda sellist alandust, aga meie tuntud rallymehed peavad seda turvalisuse tagatiseks!
Nagu maandeamet räägib, et väljudes kodu uksest oleme liikluses. Oleme siis kõik võrdsed. 1. Kui autojuhid ei tohi rääkida mobiiliga siis miks lällariga võib rääkida? 2. Kuidas võivad jalakäiad, ratturid ja tasukaalu liikuri juhid käia liikluses kõrvaklappidega? 3. Kus peab see autojuht seisma jääma kui tee äärde ei tehta teepeenraid olgugi, et liiklusseaduses räägitakse teepeenrast tagasipöörde puhul. 4. Kus on parklad kus seisma jääda, et telefooniga rääkida?
Lihtne ju, telefoniga rääkimiseks peatud: Linnas olles parklas (neid on siin küll nii et tapab) ja maanteel tee ääres, kus pole pidevat joont. See on kõik kirjas liiklusseaduses, kus võib peatuda.
Sa tahad telefoniga rääkimiseks parklaid? Neid ei ole isegi veoautojuhtidele puhkamiseks, kuigi töö- ja puhkeajast kinnipidamist nõutakse minutilise täpsusega.
Kui palju on juhtunud ünnetusi tänu sellele, et juhf tegeleb roolis kõrvaliste asjadega? Mobiiliga lobisedes, süües, kohvi juues jne.Miks viimasel ajal on nii palju avariisid?Kas tõesti ei suudeta enam hetkegi elada ja olla ilma mobiilita? Kogu aeg peab kellegiga suhtlema, kellelegi aru andma, kus oled, mis teed? Mis küll saaks, kui paariks päevaks kaktkeks mobiilside ühendus😆?Maailm läheks viat hulluks ja paanika tekiks.
joo kohvi, söö burksi, pühi oma lapsel tagaistmel ninaalune puhtaks... seda kõike võib. a vot telefon... see on kurjast. ja tel. on keelatud rääkimiseks kõrva ääres. sõnumeid toksi põlve peal palju tahad.... segane värk.
Vale. (11) Juhil on keelatud: 1) tegeleda juhtimise ajal toimingutega, mis võivad segada juhtimist või liiklusolude tajumist, sealhulgas kasutada telefoni ilma käsi vabaks jätva vahendita, sõiduki liikumise ajal hoida telefoni käes; Tule tõesta, et mu süüa tais suu (nii suur ta ka ei ole) segab juhtimist.
Õige märkus! Telekat ju võib sõidu ajal vaadata. Pean silmas suuri ekraane, millele moodsates autodes kuvatakse reisiinfot, tehnilisi näite ja mida tuleb isegi 'kraapida'. Kujutlen vaimusilmas neid disaininud autoinsenere. On s tegu täielikult omas mullis elavate tüüpide või siiski realistidega? Analoognupu leiad ju vajadusel käsikaudu, ekraani kraapimiseks või joysticku kasutamiseks pead aga keskenduma ekraanile, mitte tänavaliiklusele.
Mul on sellest Kadriannist kohe natuke kahju. Ma mõtlen, et kuidas ta neid "ülesandmisi" teeb - iga neljas-viies autojuht on roolis, telefon kõrva ääres. Kas ta sõita ka üldse saab, kui ta pidevalt telefonis politsei numbrit valib? Politsei on aga ilmselt juba surmani tüdinenud nendest kümnetest ja sadadest kõnedest, sest on ilmselge, et nad midagi selle vastu ette võtta ei saa, kui mõni üksik spetsiaalreid välja arvata.
Seisma ei pea jääma. Kõikidel Eestis müüdavatel autodel on võimalik juba ostes saada sisseehitatud handsfree. Väga raske on aru saada uute üle keskmise hinnaklassi autode omanikest kes oma uues MB-s , BMW-s, Lexuses peab telefoni roolis olles käes hoidma. Kas ei oska ühendada või need viimased paarsada eurot jäid puudu? See on väga tihe pilt ja ega ei häbeneta ka rahulikult äärmises vasakpoolses reas venida ja teisi takistada.
Kusjuures mina arvan, et kui ei ole võimeline samal ajal rääkima ja autot juhtima, sis tuleks oma load tagasi viia ark-i. Ma ei roolis netis surfamisest vaid lihtsalt telefoniga rääkimisest. Elu aeg räägitud ja räägitakse ka edasi.
Olgu häbi teil mobiili näppijad.31. mai 2017, 00:16
Kas tõesti ei leia seda minutit, et tee äärde seisma jääda siis lobiseda? Olen olnud ka ühe taolise juhtumi tunnistajaks kui juht telefoni näppis ja siis korraga oli ülepea kaela. neil vedas veel, et nad ise terveks jäid kuid masin vajas tõsisemat remonti. Kas me teenime raha ainult selleks, et maksta trahve ja nuumata remondimehi-autoesindusi? Viimasel ajal on küll selline tunne. Liikluskultuurist ma ei hakkagi rääkima, sest see on teil lausa olematu. No ei ole kannatust, et sõita 50 ala lõpuni. No ei ole seda kannatust, et kohe peab pidevjoonega alas mööduma ,et teha kohe esimeses teeotsas mahasõit. Ausalt kui ainult saaks siis terve nahaga sellised ülparid ei pääseks aga kahjuks seadus kaitseb rikkujaid. Turvalist liiklemist ja rohkem austust teise liikleja suhtes. Me kõik tahame tervena oma pere juurde jõuda.
asi ei ole mõnes minutis.'näiteks väikeettevõtjal võib päevas tulla vabalt kokku tund või rohkem,kus ta peab siis auto tee äärde jätma,et klientidega jutustada.
trahvimäärad tõsta nii kõrgele, et väikeettevõtjad hakkaks oma päeva planeerima nii, et nad jõuaksid oma rääkimised-kribamised autosõidust vabal ajal ära teha! Eks ole?
ja mis riigiametit "arukas planeerija" ise ka pead? Mine anna eaministrile nõu kuidas aega planeerida , et planeerimatuse tõttu rahva raha eralennukitele ei kulutaks ?Seal ju planeerijatest ja nõustajatest puudust ei tohiks olla ?
aga teeäärde klots kinni vedada, pole ka teab mis turvaline tegevus-maanteel, ma mõtlen! Mind ajab endast välja suunatule mittekasutamine ehk siis need kollid, kes arvavad, et peateel olles ristmikel pööret tehes, ei pea suunatuld kasutama...ei teagi, miks ei kasutata-kas ülbusest teiste liiklejate vastu või teadmatusest...mõni arvab, et ei peagi seda tegema!
keegi tahab tervelt koju oma pere juurde jõuda aga kui sina seda ei soovi on sinu valik. Meil veel esialgu puid metsas veel on mille oks piisavalt tugev. Kahju kohe sinust su oma nõdrameelsuse pärast. Võime ka nii öelda, et liiklusseadus või liikluseeskiri, kuidas keegi tahab, on kirjutatud selleks, et ajudeta inimesed jõuaksid tervena oma lähedaste juurde. Miks Delhis liiklus sujub? See on su kodune ülesanne.
palju ohtlikum on, kui politsei sind põhjuseta karistab, siis võid nii endast välja minna, et edasine liiklemine on ohtlik, mitte telefoniga rääkimine. Mõtlen inimesi, kes on suutelised seda tegema, karistatakse aga kõiki.
Olen kutseline juht ja sõidan igal päeval, nii veokiga kui sõidukiga! Liiklen viisakalt ja tulemus on see, et minu viimane karistus jäi 90-te lõppu! Saan aru liiklejatest, kes tähelepanematusest teinekord eksivad liiklusseaduste vastu, aga ülejäänud rikuvad teadlikult ning tuleb tunnistada, neid on palju! Sinu põhjuseta karistamine politseiniku poolt võid vaidlustada, aga kui sa seda põhjendada ei suuda või ei oska, siis ole parem vait..siin kommentaariumis ma mõtlen!
KOMMENTAARID (76)