Foto: AFP / Scanpix
Üritused
16. mai 2017, 12:19

Tuhanded Telia kliendid ei saanud Eurovisioni finaali ajal oma lemmiku poolt häält anda (9)

Kui "Eesti laulu" konkursi ajal olid Telia liinid ülekoormatud ja inimesed kurtsid, et ei saanud seetõttu Kerli võistlusloo poolt hääletada, siis Eurovisioni finaali ajal oli hääletamine sama mobiilsideoperaatori mitme tuhande kliendi jaoks taas komplitseeritud.

Telia Eesti võrguäri lahenduste juht Toomas Sau kinnitas, et umbes 4000 inimese kõned oli häiritud ja nad ei saanud lemmikeurolauliku poolt helistades hääletada. Ta täpsustas, et üldist riket ei toimunud, vaid häiritud oli osa Elisa klientide kõnesid. Põhjuseks oli ühe Telia telefonijaama vale konfiguratsioon.

"Kindlasti oli seekordne probleem hääletamisega Telia jaoks väga halb kogemus ning negatiivsete asjaolude kokkulangemine. Palume siiralt kõigi käest vabandust, keda see mure puudutas ning teeme edaspidi kõik selleks, et säärane situatsioon ei korduks," ütles Sau.

Ta lisas, et nendele klientidele, kes tõrke tõttu oma häält edastada ei saanud, loomulikult arvet ei esitata. 

Sau hinnangul ei saa öelda, et 4000 Telia kliendi hääl oleks täiesti kaduma läinud. Inimesed, kes Telia võrgust helistada ei saanud, edastasid oma hääle SMS-i teel või kasutasid hääletamiseks lauatelefoni või mõne pereliikme telefoni, kus sees konkurendi SIM-kaart.

Ka märkis Telia võrguäri lahenduste juht, et märtsikuus toimunud "Eesti laulu" telefonihääletusel rikkeid ei esinenud. "Kui hääletajad said helistamisel kinnise signaali, siis oli see tingitud mastide/tugijaamade tehnilistest piirangutest. Igal mastil on nii-öelda teatud hulk kõnekanaleid ja kui kõik kanalid on hõivatud, siis kuuleb helistaja vastuseks kinnist tooni, sest kõnekanalid ummistuvad. See juhtub siis, kui väga lühikesel hääletusperioodil tehakse väga palju kõnesid," selgitas ta.