Tele

Saatejuht Andrei Titovi eksperiment: kuidas on võimalik ära elada 500 euro suuruse pensioniga? (265)

LISA KOMMENTAAR

invaliidsuspensionär4. mai 2017, 17:58
Kuidas aga on võimalik elada 230 euroga?Osta rohud maksta üür.Enne sain puudetoetust, aga nüüd uue töötukassa süsteemiga võeti see ära.Liigesed haiged oli jälle liigesepõletik ei saa vahepeal üldse käia.
poolik eksperiment4. mai 2017, 14:17
ta unustas ara ravimid,mille peale pensioneridel kulub tubli osa oensionist
55+4. mai 2017, 14:02
mina olen üksikema ja palgapäeval laekub 420 euri arvele- sellest tuleb koos koolipoisiga( kes saab 60 euri stippi) kahekesi hakkama saada...pole need pensionärid midagi nii väetikesed- kui kahekesi , siis 800 ikka tuleb kuus ära!
Roald4. mai 2017, 12:16
palun tehke ka saade pensionäridest ja ka sellest,kui suur tegelikult pensioni suurus.Ja liikuge ka maal ringi.
mingi huumorinurk4. mai 2017, 12:09
viiesajaga kuus pole võimalik küll ära elada. Ok, on küll aga külastad aegajalt supikööki või käid kellegi juures söömas. Elad maal ja kasvatad kõik ise, on mets, teed metsa ja kütet, siis vbl on.
tõesti huumor...4. mai 2017, 13:24
selliseid pensionäre ei ole just palju kes 500 kätte saavad...
Lisete4. mai 2017, 16:46
Läksin tööle kohe kui 16 aastaseks sain, olin pidevalt tööl ilma vaheajata 47 aastat ja pensioni saan 365 €. Kuradi raske on oma eluga välja tulla. Alati paneb kiruma kui loed poliitikute, kohtunike palkadest. Mõne ettevõtte juht teenib kuus 5000 € kuus, aga sama ettevõtte tööline näiteks paigaldab teelde asfalti saab palka alla eesti keskmise. Korda pole ju siin riigis ollagi.
Anna kannatust4. mai 2017, 12:01
Pole mõtet teha selliseid lühieksperimente. Üks-kaks isegi 3 kuud ei näita veel midagi. Vähemalt pool aastat näiteks novembrist-aprillini, siis saaks veel aru. Asi ei ole ju ka ainult rahas. Mida pikemalt peab inimene piskuga läbi ajama, seda suurem psühholoogiline stress lisandub elule, millega seoses halveneb ka inimese üldine tervislik seisund.
no tõesti4. mai 2017, 13:28
nii lühikest aega suudab suurem osa inimesi aga, kui eksperimendi pikkus on näiteks kolm aastat...
Nipitiri4. mai 2017, 11:24
Te räägite siin 500 eurost üksinda hakkama saamisest. Jah see on võib olla võimalik, aga saada hakkama 700 euroga kuus kus sul on kolm last...???
jõmm4. mai 2017, 12:14
lapsel on teadupärast kaks lapsevanemat. või kuulud nende hulka kes viimati aasta ema tiitlit nõudsid? sellisel juhul miks sul on kolm last...???
Seda, et4. mai 2017, 16:51
Oh jõmm, jõmm sa jäädki jõmmiks kui su aju niii väike on.
Naabrist4. mai 2017, 13:07
üksikisa kahe lapsega ei palu riigilit mingit toetust ega abi, ametlikult tööl ei käi aga oma kodumasinate parandamise ja väärisehete valmistamise ja parandamisega peab üksinda tervet suurt maja, kahte autot ja lapsi ülal ja aitab veel teisi hädiseid. Vot nii nipitiri.
Maali4. mai 2017, 11:15
Umbes 3 aastat tagasi käis minu tuttava pool Saaremaal puhkusel sealses pansionaadis elav vanahärra. Ta küsis, kui suur on Eestis pension. Kui talle vastati, et 300 eurot, siis järgnes kohe küsimus: "Kas nädalas?"
Maali4. mai 2017, 19:53
Unustasin lisada, et see vanahärra oli pärit Saksamaalt.
Variserid!4. mai 2017, 10:04
Pension pole nii suur! Seda esiteks. Ja paljud peavad elatud saama 500 eurose palgaga! Arvake ära mitu kopkat sellise fooni pealt pensionit saama hakatakse kunagi. Kuigi, ilmselt sured enne ära kui pensioniiga kätte jõuab, sest see piir tõuseb pidevalt eest minema...
Juhan.4. mai 2017, 08:10
Paljud kadetsevad et pensionäär elab kahe või kolmetoalises korteris, kui elaks ühetoalises ei saaks lapsi vastu võtta vahest tahavad lapsed ka veidi kauemaks vanema juurde jääda. korter jääb lastele ei ole vajadust kadetseda. Need kuu pikkused naljamängud võiks ära jätta.
---4. mai 2017, 09:57
pensionär kolmetoalises? Kindlasti on see mõttetu, kui oled päris üksi või et su korter on asukohas, kus saad selle müüa üüratu raha eest , miillega aidata lastelgil oma elamispind osta. Aga kui see nii ei ole, su kolmetoalise eest saad müües vähem kui ühetoalise eet ja sa ei ole kindel, kuidas läheb laste elu, kas on ühel päeval neile elukohta vaja . Kolmetoalises saab ka lastele kohta pakkuda. Miski ei ole kindel.
L4. mai 2017, 01:21
Minu Ema saab natuke üle 400 kätte, käib veel tööl, kasvatanud 3 last suureks, ehitanud laste kõrvalt maja, toetab poega, rabanud eluaeg! Küsimus siit selline, need kes saavad 300 ja alla selle, elavad üürikas ja võibolla ainult 1 laps kasvatatud, kuidas pension nii väike siis, pole panustanud meie riiki piisavalt, pole ka abi loota..., siin kohal ei mõtle invaliide... korralikult tööd rabanud Pensionär ei vingu, vaid saab hakkama ja toetab veel enda järglasi...see 500 on küll üle pakutud, sellist saavad vähesed, kuid nii nagu annad, nii ka saad....meie riigis on karma täiesti saadaval!
ehhh ,kui mina pensionile läksin ,oli mul tööaastaid 46 ja 10 aastat tagasi 4. mai 2017, 09:48
ja pensioni saan tublisti alla 500 ja isegi 400 -st pole juttugi ??? no millest me siin räägime ja oli aegu ,kui sai rabatud kahe kohaga ,hommikul läksin oma põhitööle ja õhtul teisele ,ikka laste ja pere pärast ja nüüd siis premeeriti mind selliste sandikopikatega ja 3 last kõik töötavad eestimaal ja maksavad korralikult makse ,aga mulle antakse sandikopikaid .
hiiuvana4. mai 2017, 11:35
sel ellil täiesti LOLL jutt. Olen töötanud 47 aastat. Küll kolhoosis, kus oil väga hea palk, ja ka kultuuri tööl. Pensioni aga saan 350 euuri. Pole kunagi klaasi sisse vaadanud ja töö eest on saadud aukirju jne. Eesti Vabariigi ajal on aga kõik läinud allamäge. Oma arust olen panustanud nii noorte kasvatamisse ja õpetamisse enam kui küll, aga kui pensile jäin UNUSTATI koheselt. Kui vallas abi küsimas käisin, öeldi ka sellest ärra. Vot milline tore riik meil on
19514. mai 2017, 14:15
Ah et korralikult tööd tehes? Minu tööstaaź pensionile minnes on 45 aastat. "Tänu" koefitsendile jäi viimasest 15-st aastast järele vaid 5, nii et karma ei puutu siin asjasse, keegi peab ka selliseid töid tegema, kus pead töötama 3 aastat , aga kirja läheb 1. Ja ei maksa jahuda ka sellest, et oleks pidanud õppima. Mina olen õppinud terve elu, veel 50-selt lõpetasin kõrgema kooli, aga see ei loe, kui töötad väikese palga eest. Pension on mul aga ikka alla 400 euro.
teadja.4. mai 2017, 00:19
No 500 euroga peaks penskar kenasti toime tulema. Pole vaja elada üksinda nelja voi kolmetoalises korteris. Rohtude peale ei lähe ka iga kuu 100 eurot. Sööge rohkem putru ja jooge teed pensionärid.
Teadjale.4. mai 2017, 07:12
Viiesajaseid ja ka neljasajaseid pensione saajaid on vähe.
Paljud saavad veidi rohkem kui 300.
Jõuad ka sina pensioni ikka ja vaatame kuidas sa ennast tunned?
Kullakesed3. mai 2017, 22:32
pensionär saab ikka 300 ja natuke peale,aga mitte 500 , selle raha eest elaks küll ära,palun ärge mõnitage vaeseid pensionäre.
arvaja3. mai 2017, 21:12
Miks 500€? Seda on nii palju! Ikka 300 või ka natuke peale!
Väga loll eksperiment 3. mai 2017, 20:26
Mine metsa Titov !! Tulge seal pilvedelt ükskord alla päris ellu !!
jajah3. mai 2017, 20:14
Aga üürikulu? Kus see oli? Keskmine enam-vähem üürikas on ise 200€ kuus. Paljud ei suuda omale korterit/maja osta ja elavad üürikatses. KAs pank lihtsalt ei anna laenu kuna palk väike. Samas pangalaenu summa oleks sama või väiksem. Siis jääb minu arvutuse järgi 170€ elamiseks.
penskarid3. mai 2017, 20:24
ei ela valdavalt üürikas. Kõik said endale EVP-d ja nende eest korteri erastada. Korterikulud on väga erinevad. Mina nt maksan oma 4-toalise korteri eest keskelt läbi 100 eurot kuus pluss elektrikulu, mis on sõltuvalt kuust 25-40 euro vahel.
nuuvot , mina maksan oma 2toalise krt eest ainult soojuse eest 105 eur-e ,4. mai 2017, 09:54
aga no meile ,,tuleb,, soe ka kaugelt Tartumaale Pärnumaalt Paikuselt , ( võitsid valla konkursi ) ,kas onupojapoliitika või mis ,ei tea ...meil juhtub ikka igasugu imelikke asju siin .
???4. mai 2017, 11:38
ju sa siis kuupeal elad, või mingis lobudikus. Mina pean oma neljase eest koos kommunaalide ja elektriga mksma vähemalt 210 euri.
lugeja3. mai 2017, 19:18
mul ema saab 230, kusjuures tööštaaži on üle 40 aasta,siis langes töörügamise tõttu koomasse ja jäi invaliidiks.see 230 on ka alles sellest aastast eelmine aasta oli 200
eit3. mai 2017, 18:55
see3. mai 2017, 17:46
500 on kapsarull kellele liha kellele kapsas
Millal3. mai 2017, 17:21
lõpetatakse Eestis ükskord ära vanainimeste mõnitamine??? Aga pole viga, küll saavad need mõnitajad-irvitajad ükskord oma palga! Ei jää ükski ülekohus karistuseta.Eesti riik on üles ehitatud inimeste südamevalule ja pisaratele.Ülekohtule ja mõnitustele.Sellisel riigil ei olegi kunagi tulevikku.Ükskord esitatakse selle eest arve ka nendele
Olen3. mai 2017, 18:52
vägagi nõus. Oleme andnud oma panuse. Masud ja palgakärped üle pidanud elama. Nüüd oleme muidusööjad, kes ei lepi kuivikute ja kartulikoortega. Ma olen veel nii häbematu, et tahaks paar korda aastas ka juuksuris käia. Peaks EL abi otsima.
no need 3. mai 2017, 20:28
otsesed seaduste tegijad saavad kõik riigikogulase eripensioni ja neid ei koti. Seega pole mõtet eeldada, et nende elu millalgi hakkab olema peost suhu elamine. Aga vaesemad penskarid on kogu aeg pügada saanud. Kui rubla vahetati krooniks ja kui kroon vahetati euroks.
Mida`?3. mai 2017, 16:48
Pension 500 eurot? Meie riigis küll mitte. Tahate katsetada,tehke seda õieti. 300-350 on summa,mida makstakse meie pensionäridele.
ja lisaks veel3. mai 2017, 19:03
Nagu me tema intervjuust teada saime, siis kultuuriüritustel sai ta töö tõttu tasuta käia ja kaks korda käis restoranis ja lasi sõpradel välja teha. Pensionäril pole võimalik midagi teatris ja kontserdil tasuta käia ja keegi ei tee ka sööki välja. Sellest muidugi pole mõtet rääkida, et 80-90% inimestest saavad pensioni alla 250-350 euri.
Nii seksikas on üks kuu poosetada ja teha "eksperiment", katsu iga kuu samamoodi ilma kõrvalise abi ja tasuta toiduga hakkama saada.
Penskar 65+4. mai 2017, 00:26
Ohh teid ullikesi, minu pens nüüd riigiisade tänulikulise 292 eur. 45a. olen rüganud nii ensved , kui ka oma vabariiki, tulge ikka pilvedelt alla, et penskarid on kõige rikkamad. Ajakirjanikud võiks ikka vabad olla, praegu on nii, et kelle lauaall su jalakesed on selle laulu sa laulad.
Kuri3. mai 2017, 16:09
Minu ema saab kätte alla 300 eur, keda te mõnitate, kust tulevad sellised summad ja näidake mulle seda inimest kes saab 500 eur pensioni, minu tuttavate hulgas teda küll pole. Häbi teile töörahva mõnitajad :(
am3. mai 2017, 15:42
Ma saan 288 euri pensi,naine 340.Kahe peale 628.Ei teagi,kes saab 500.
T.Mets3. mai 2017, 15:29
Tolle Titovi libaeksperiment on igati õnnestunud ja annab valitsusele kindla alibi järjekordseteks hinnatõusudeks ja kõrgemad aktsiisid on kah varnast võtta
konsa3. mai 2017, 14:58
Saatejuht Andrei Titovi eksperiment: kuidas on võimalik ära elada 500 euro suuruse pensioniga?
.-.-.-
muideks, kõik pensionid (ka pensionifondid) ja palgad sööb ära KATTETA EURORAHA (ehk vale-euroraha) TOHUTU JUURDETRÜKK ja selle ringlussepaiskamine.
kui trükitakse juurde ja paisatakse ringlusesse 100% käibel olevat rahaühikut, siis elanikonna sissetulekud vähenevad 50%, sealt on pärit see probleem.
EKP koos eu-avaliku sektoriga RÖÖVIVAD eurot-kasutavaid rahvaid, sõnaotses mõttes
Ei ole3. mai 2017, 14:50
ole pensionäril midagi viga, kui tervis lubab, siis vehivad veel tööd teha. Mida teeb aga meie iga päev tööl käiv inimen, kelle tasu on alla 500?
Tölpa3. mai 2017, 15:17
Aga ma tahaks näha pensionäri, kes saab 500 puhtalt kätte. kaldun arvama, et enamus pensionäridest ei saa. Vähemalt minu ema küll ei saa, kuigi tal on suguvõsas kõige suurem pension....
LU3. mai 2017, 14:39
Ah mida te jamate selle summaga on ju lahe kui saaks oleksin väga õnnelik .Aga proovige elada sellise summaga nagu 193eur. et et sellest tuleb maksta maksud ja linna sõita 50km. kaugusele,ja seal hambaarstil käija .Vat see on kunst.proovige ja elage .Vähemalt ma elan ja pole veel surnud aga ega sealt väga puudu ka ei ole .
vanaema3. mai 2017, 14:56
Söö nõgeseid ja võililli. Pidi väga kasulik olema, eriti neile, kellel hambaid pole. Head isu.
ühe kuu3. mai 2017, 14:18
a proovi aasta eldada ja siis alles selgub kogu võlu ja valu
aastast ka vähe3. mai 2017, 20:35
kui läheb nässu mõni kodumasin, või tõesti tabab mingi haigus ja ravimeid vaja osta. Korterist ka ei tahaks välja kolida. Seni kui jaksan tööl käia on kõik üsna okei, aga kui enam ei jaksa? Raha panka koguda on ka suht mõttetu. Nii annangi ülejäägid lastele, et nad siis mind ka toetaksid, kui tõesti enam ei jaksa. Mina oma ema küll toetasin, sest tema pension oli veel väiksem kui pensionid praegu. Aga tahaks näha, mida hakkavad need praegu 40-sed tegema, kes miinimumi eest tööl käivad ja 4 aastaga ühe pensioniaasta välja teenivad. Meie elu on praegu veel lust ja lillepidu.
penskar3. mai 2017, 14:14
Elab küll ära kui vaja, tuleb lihtsalt õppida elama, ega see soiumine ja halamine ei aita
ei tohi3. mai 2017, 20:37
positiivne olla, ei tohi! Ainult negatiivsed kommentaarid on lubatud. Tegelikult elavad kõik kuidagi ära. Ei ole kuulnud, et mõni pensionär oleks nälga surnud. Allpool vaesuse piiri elavatest lastest räägitakse kogu aeg. Ju siis pensionäride elu on ikka tiba parem.
Ringvaatele!3. mai 2017, 14:10
Kuna pensionäridele on alatult valetatud, siis nõuame Titovilt uut katset. Anname talle kuuks ajaks elamiseks 400 eurot ja kohustusega ka apteeki külastada!!!
ja lisaks veel4. mai 2017, 11:51
... uued talvesaapad osta, sest eelmised, 10-aasta vanused, ei pea enam ei sooja ega vett; ja veel - eile ütles üles minu pesumasin, mille soetasin enne pensionile jäämist 8 aastat tagasi ... Eeimisel kuul tuli hambaarstile maksta ligi 100 eurot. Järgmisel kuul on vaja kevadmantlile mõelda. Reisimisest, restoranist, kohvikust, teatrist ei oska enam unistadagi, enne seda peaks ju korralikuma riietuse peale mõtlema. Raamatuid ei osta, ajalehti ei telli juba ajast, mil koju jäin. Kaugkütte eest tuleb maksta talvel 100 ja rohkemgi. Kas tõesti saan ma öelda, et SAAN HAKKAMA?
onuP penskar3. mai 2017, 14:05
Lugupeetud Ringvaate seltskond -ehk tulete maapinnale tagasi ja kutsute saatesse ka mõne pensionäri 370€ pensioniga -las tema räägiks ...
muidu arvan et see naljasaade 500€ pensoniga ei lähe meil penskaritel 370 € tükk aega meelest
Tulevad ju ka varsti riigikogu valimised -mis arvate et ei tee oma penskarite liikumise "TEINE EESTI"
Teeme ära ja mudame parlamendis need jubedad inimsusevastased pensioni seadused -vot
seadust võite3. mai 2017, 20:38
ju muuta, aga kust te raha võtate. Riigikassa on tühi nagu kell. Jätkub ainult RB ja muude tobeduste jaoks.
to seadust ....4. mai 2017, 12:21
Meil on väärtused paigast ära -tuleb siis vähendada suurte palkade ja eri pensionite ja kus tahes aga eesti pensionär PEAB SAAMA PENSIONIT VÕRDSELT EUROOPA LIIDU PENSIONÄRIDEGA 45% KESKMISEST PALGAST ehk 1400 eesti keskmine palk 45% sellest on 630€ -see on Eesti keskmine pension euroopa liidu seaduste järel...et pension on 370E siis ülejäänud raha on meilt pensionäridelt ÄRA VARASTATUD RIIGI JA VALITSUSE POOLT
3. mai 2017, 13:58
Mina saan oma 33-ne tööaasta eest 270 eurot kuus ja maksan samuti kommunaale ja kujutage ette, veel olen elus! kui mul oleks 500 euri, tunneksin end vist miljonärina!?
matsu3. mai 2017, 13:57
500 eurose pensioniga on väga lihtne ära elada, kui oled õppinud 250 eurose pensioniga ära elama. Sisuliselt on see suur sissetulek. Paljud ei saa nii palju palkagi.
imestaja3. mai 2017, 13:25
Mees ei oska ise süüa teha ???
TK3. mai 2017, 13:09
Mina saan oma pensioni Soomest. Töötasin seal 29 aastat. Selle ajaga kogusin endale 2500 eurose pensioni. Sellega elab siin Eestis juba inimese moodi. Kohalikel sõbradest ja sugulastest pensionäride pension alla 400 eur. Toime tulevad mingil moel abielupaaridest pensionärid. Üksi elavatel suured raskused, eriti kui on ka mõned haigused ja keskküttega korteri komm maksed.
ka Soomest3. mai 2017, 14:09
Kui palju sa Eesti riigile tulumaksudeklaratsiooniga maksad?
Eriliselt LOLL küsimus3. mai 2017, 14:18
eelmisele: mis see siia puutub???
tegelt3. mai 2017, 20:41
ei ole loll küsimus. Kui Soome riik võtab pensioni pealt oma tulumaksu maha, siis Eesti tulumaksu ei rakenda. Kui Soome ei võta tulumaksu maha, läheb kogu see summa pensioniraha hulka ja tulumaksustatakse.
Suud puhtaks'ile3. mai 2017, 13:02
Eestlased peaksime rohkem huvi tundma, kuhu riigist raha on kadunud? Kellele on kasulikud maksusoodustustega välisettevõtted/pangad ja kuidas ahned poliitikud on majandusprotsesse juhtinud.
Siinsete elatustase on välismaalastele shokk: http://www.pealinn.ee/koik-uudised/briti-teadlase-suunis-eesti-valitsus-peaks-kohe-kehtestama-n14303...
jan3. mai 2017, 12:54
krt kus saab 500 euri pensioni,enamus saavad 350-400 euri kätte
vähe?3. mai 2017, 12:50
500€. Mõni saab 250€ ja sellest pool maksis veel maamaksu.
Valetamine arvudega3. mai 2017, 12:35
Saatejuht nämmutas aina 400-st eurost, kui katsealune ütles kohe välja, et aluseks võeti mingi müstiline 500. eurone pension. Nad võiksid teada, et tavaline pension jääb 350-400, euro kanti. Kui mehel jäi 500-st eurost 16 eurot järgi (kulutas 484 eurot), siis õiglase katse puhul oleks ta jäänud 84. euroga miinusesse. Kui palju see mees ka apteeki külastas?
see mees on ju õnneseen3. mai 2017, 12:37
500 eurikut kuus !
Mina pean 300 euriga ära elama ja elu tundub lillena võrreldes nendega kes saavad 240 euri .
minu pinss on 3803. mai 2017, 12:47
5 aastat käisin talus teenimas, kuna need talunikud olid surnud ja keegi ei suutnud talutöö tõendada jäin sellest 5 aastast ilma.
kunagi tehti ju sama nalja3. mai 2017, 12:43
Keegi Lipstok sai krooni ajal lahedalt hakkama 4000 krooniga. Enda palk oli samas ca 10 x suurem. Olla teine veel lisanud, et selline elu olevat ehe lill. Täna siis järgmine kloun aga see on panust oluliselt tõstnud.
penskar3. mai 2017, 12:51
Mina elaks küll ära 500 euriga aga mul ainult 397, paluks juurde ja teeks eksperimendi läbi et kuu aega natukegi paremini elada.
Mis riigis me ealme?3. mai 2017, 12:27
Arvudega aina vassitakse! Tegelik olukord on aina halvem, kui arvudega näidatakse. Nagu teada, siis meie ametnikud on Brüsseli ees vassinud arvudega, kus vaeseid inimesi Eestis on palju vähem kui tegelikkuses. Sõrmeteta mehele määratakse 100% töövõimet. Eesti keskmist pensioni tõstab mõni tegelane lausa 500-le eurole. Rääkimata poliitikute lubamistest ja valetamistest enne valimisi. Üks vale vale osta! Kui see nii jätkub, siis seda riiki ei ole enam kauaks!
jäta loba3. mai 2017, 12:39
Brüsselit ei huvita meie vaesus, sest see on meie riigiisade siseasi. Peamine on see, et Euroliidu maksud saaksid makstud ja teised kohustused ELi ees täidetud. Ülejäänud rahaga võib riik teha mida iganes, kas siis maksta eripensione, igatsustasusid või niisama hullata.
Brssl3. mai 2017, 13:14
Ei huvita muidugi, sest EL on eelkõige rikaste riikide klubi. Ülejäänuid kasutatakse lihtsalt ära, näiteks pagulaskolooniatena.
teadja.3. mai 2017, 11:52
500 peaks penskar ilusti hakkama saama. Pensioni suurus voiks olla vastavalt vanuse kategooriale. Nåide 65 - 75 saab 400eurot, 76-86 saab 35 0 eurot, 87-97 saaks 300 eurot ja 98+ 250 eurot.
vanaema3. mai 2017, 12:14
Surnutele ei maksta pensionit! 75, 86, 97... Suur nali!
to teadja3. mai 2017, 12:49
oled rumal. kas sa arvad, et 98 aastane ei söö enam ja apteeki ei ole asja, et noh sure juba ära?
otu4. mai 2017, 07:26
üle 100 hakkad viivist peale maksma, et surmaga viivitad
Pension3. mai 2017, 13:12
Mida vanem inimene, seda rohkem kulub ju tervisele!
Rootsis on keskmine vanaduspension 1700, Luksemburgis 3000 €. Soomes 1470 aga selle suurendamiseks 3400-ni emigreeruvad nad Portugali.
Ei saa teha eksperimenti kui kulud praegutes oludes ning tulud ehk pension tuleviku oludes3. mai 2017, 11:35
Eksperimendiks oleks pidanud võtma praeguste pensionäride siisetulekui - umb 300-400 eurot. Lisaks oleks tulnud eraldi elada ning ise üksinda hakkama saada ka toitude valmistamisega ning min aastake. Kuuke vana rasva peal on loomulikult võimalik söökide ja igasuguste kulude pealt rihma pingutada, aga pikemaajliselt korralikult toituda ja vajadusel ravimeid osta (kahjuks vanematel inimestel ei ole enam ka noore inimese tervist) ning ka vanu kodumasinaid katkiminekul osta või kodus elamiskõlblikuna hoida. Ootaksin reaalselt 1-2 aastat igapäevaselt 2 euroga päevas toitmist ning kuulaks siis arvamusi.
pensionär3. mai 2017, 11:06
See kuu aega on muidugi tsirkus. Proovigu 2 aastat vastu pidada. Kui juba talvesaapal tald läbi, müts tihedast pesemisest inetuks läinud, siis annab pesumasin kodus otsad jne jne. Vahepeal tuleb mõni tõsisem haigestumine, vaja uuringuid teha, võib-olla haiglas olla , omaosalust tuleb maksta. Aga mänguruum on ikka iga kuu see 370!
oli saade3. mai 2017, 14:18
Mede mehed a-la Peeter Oja jt. proovisid krooni ajal 50 krooniga kuus hakkama saada....Kõige suurem häda olnud suitetamisega,muuga tuli toime.
matsu3. mai 2017, 14:35
Riideid ei osteta sellise sissetulekuga, vaid tuuakse abiorganisatsioonidest tasuta.
lugeja3. mai 2017, 10:51
Mulle oli vastuvõetamatu see vene tõusiku peenutsemine,milline tort või juust sobib süüa kuidas kotlettidest on villand,jna. Mats jääb ikka matsiks, söögu ükskõik,milliseid torte või juustu. Vastik on vaadata seda vene tõusikute peenutsmist,mida igal sammul on näha. Huvitav,kui suured on palgad sellistel .
piiks ja puuks3. mai 2017, 13:35
ega eksperimendis ainult see vene vurle osalenud,kui oskad lugeda ,siis teaksid,et veel oli osalisi 2 ja need olid eesti vurled. Kuidas nemad hakkama said,saab vist lugeda tulevikus. %00 euroga saab 1 inimene küll hakkama,aga katsugu kahekesi-siis on täis puuks!
alle aa3. mai 2017, 10:50
Ta võtab selle sealt kuna tema ükskord pensile saab no umbes 40-aasta pärast.
baphomet3. mai 2017, 10:36
500 eurot on ikka väga hea pinss. Minu tuttavad peavad hakkama saama ca 400-ga ja kõhu kõrvalt kokku hoides saab isegi aastas 1 kord reisida.
Olin üllatunud, kui kõrgharidusega kolleeg, kes ka eluaeg tööd teinud, hakkas saama ca 320 eurot pensioni. Sellise rahaga elad siis ära, kui on mingi poole kohaga töö ja oma maamaja ning aiamaa.
Ehkki, ausalt öeldes, ka nõuka-ajal oli maainimesi, kes üldse pensioni ei saanud ja elasid ära tänu aiamaale . Said ise söödud ning käisid linnas produkte müümas.
A3. mai 2017, 10:15
Kas ´ eksperimenteerijale`tundus alla 500 eksperiment eluohtlik ja naine keelas ära vää või on need inimesed täielikult mahakantud ?
oli jah3. mai 2017, 11:17
mingi totter eksperiment. 500? minu pension on nüüd 297 euri, nõuka ajal oli palk alati keskmisest suurem. Kuna kolisin maaalevisse, siis siin oli raske tööd leida, tuli leppida min. palgaga, vahel maksti ka osa palgast nn. ümbrikus, vahel olla töötu. Terve elu vedasin inimesi, algul rongiga, hiljem bussiga.
Mädanikule3. mai 2017, 10:15
Kulla mees, pensionär on vana inimene, kes ehk kogu elu rabelenud, et korralik kodu rajada. Läbi raskuste saanud korteri või maja, mis sai koduks ja nüüd tuleb keegi, ning ütleb-mingu putkasse tagasi! Isegi kolimise raha ehk pole ja jaksu, et asjad kokku pakkida. Mida teha elu jooksul 3 tuppa või oma kõhu kõrvalt ehitatud majja ostetud mööbliga? Kes veab selle minema ja mis raha eest? Lihtne on öelda-loll penskar, koli ühte tuppa! Igaüks elab KODUS, mitte lihtsalt korteris.
Maiken3. mai 2017, 14:55
Kõigele lisaks küsimus, kust võtta see ühetoaline korter.... siin saad kolmetoalise eest hela juhul 5000€ (kui muidugi üldse õnnestub müüa), ühetoalisi kortereid vabu ei ole ja lähimas linnas tuleb sellise eest välja käia juba vähemalt 25000€. Soovitada on lihtne, aga uurigu need soovitajad ikka enne korteriturgu ka... kui mul oleks sellised säästud, siis ma oma suuremast korterist ju minema minna ei tahakski...
vanaema kurbusega3. mai 2017, 10:14
Andrei Titov, kas teil häbi ei ole irvitada meie pensionäride kallal??? Kuidas saab olla nii südametu ja teadmatu, kuidas ja millest elavad meie vanurid??? Häbematu!!!
penskar3. mai 2017, 10:35
Seletati ära, et see summa on arvestatud selle järgi, mis on tema praegune töötasu ja sellest ca 40%, see on järelikult 500.- euri. Asja mõte on selles, et nad ei pea matkima meie väikest pensioni, vaid peavad proovima elada sellega, mis nad saaks oma palga järgi siis kui jäävad pensionile. Ka mina vegeteerin alla 400.- se pensioniga. Riided ainult secondhand, sest poest ei saa endale lubada ja ravimid võtavad tunduvalt rohkem. Mugavad jalanõud on jube kallid, neid naljalt secondhandist ei saa, aga vanurile on need väga tähtsad.
vanaema3. mai 2017, 10:56
No siis ma üldse ei näe selles eksperemendis mingit mõtted! Mida ta tõestas? Et saab elada 500 euroga ainult ostes sööki?
tohoh3. mai 2017, 11:05
mis mõtet on katsetada tuleviku pensioni praeguste hindadega? eksperiment nagu diagnoosiga statistikul!
tulevikumuusika?4. mai 2017, 10:25
Eksperimenteerija tulevane pension tänases päevas?! Põnev-põnev, kas antud rahanumber on selle luhvti-kusti pensioniaastate aegu sama ostujõuline? Vat ei usu! Kui kroonide lõpuaegu sai söögikohast pool praadi+ klaas piima+ 2 kääru leiba 24-25 krooni eest, siis proovigu keegi midagi sellist 1.60 euro eest saada... Arvutagu oma fiktiivsed numbrid tuleviku-vääringusse ja siis praaligu edasi kui julgevad!
maimu3. mai 2017, 11:41
Kulla vanaema, ka mina saan vähem pensioni, kui 500.-, aga ma saan aru, et see on eksperiment ega pea meid halvustama. Seda lugu peabki vaatama eksperimendina ja mitte solvama neid, kes selle väljakutse vastu võtsid. Olete, tubli noormees, Andrei Titov!
vanaema3. mai 2017, 11:59
Milles ta on tubli? Et tõestas meile, et me saame osta süüa 500 euro eest kuus? Seda ma oskan ise ka teha. Aga ülejäänud kulud maksab keegi teine meie eest? Mind see solvas!
to maimu4. mai 2017, 11:47
Teoreetlise tulevikupensioniga tänases päevas, tänaste hindade ja tegelike mini-pensionide kõrval ärbelda pole mingi eksperiment!
Ma pole isegi mitte kurb selle pärast, vaid lausa kuri3. mai 2017, 12:55
Esiteks, enamusel pensionäridel ei ole 500 € pension, vaid enamusel alla 400€.
Asi pole ka väiksemasse elamisse kolimises. Näiteks, kui müüa ära suurem korter ja seejärel osta väiksem korter, siis on sealjuures ka kolimise kulud ja uues elamises vaja remont teha. Mingil määral sa saad korraks suuremast väiksemasse kolides veidi vaheraha, kuid ikkagi pidevatele hinnatõusudele (elekter ja seega ka muud asjad) ikkagi pudeneb see saadud vaheraha peost. Hoia siis kokku, ütleb nüüd mõni!? Hoia ise 300-350-st pensionist kokku!
korterikulud3. mai 2017, 20:55
sõltuvad kõige rohkem maja kvaliteedist. Kui majaga ja piirkonnaga on vedanud, siis on küte ja kommunaalid väikesed. Samas tahtsin oma korterit müüa, sest 4 tuba on pensionärile palju. Mitte keegi ei küsinud, kui palju ma kuus kütte eest maksan ja kui suured on teised maksud. Suisa ilma taheti - 45000 eest. Ei oska inimesed mõelda. Uurisin ka lähikonnas teiste majade küttekulu. Kahetoalise küte sama, mis mul neljases. Majadel on ju soojamõõturid peal ja kulutatud soe jagatakse ruutmeetrite peale laiali. Selle kõige peale otsustasin, et jätkan pigem senist eluviisi.
A3. mai 2017, 09:59
Palun - 500 -ga tuleb oma´ töötunni ´tasuks kuus 3euri . Selle `palgaga´saab ikka väääga lahedasti maksta oma invaliidikäru parandamise eest lukksepale 30 euri tund , juuksurile 20 euri tund ja suvalisele kraavikaevajale või puulõhkujale 10 euri tund
to a3. mai 2017, 10:20
käru sa ei paranda iga päev. juukselõikuse saab 5 euroga, kui otsida. puude lõhkumise tasu on mulle võõras, aga siis võiks osta juba lõhutud puud..?!
Nii 3. mai 2017, 10:33
nad räägivad kõik, et ega sa siis iga päev
lõhutud puud?3. mai 2017, 11:20
need on ju formaalselt lõhutud, kõik tuleb üle lõhkuda, et õige paksus saada.
to 11:203. mai 2017, 14:37
ära aja lolli, olen aastaid ostnud lõhutud puid, pole midagi olnud vaja "üle lõhkuda"! mis abitus igal sammul??? muideks, olen naisterahvas ..
Teeline3. mai 2017, 19:57
Ja lõhutud puud ostad sama hinnaga, mis lõhkumata?
penskar3. mai 2017, 09:56
Need Titovi sarnased eksperimenteerijad peaksid häbenema, et mõnitavad praeguseid pensionäre. See pension, mida meile makstakse, on orja või kerjuse sissetuleku kõrval veelgi väiksem. Kerjus saab päevas isegi rohkem, sest on häid inimesi veel olemas, aga meie riigijuhid ei anna isegi seda oma inimestele, mis nad on ausalt välja teeninud. Häbi on sellises riigis elada, aga vana inimene ei ole võimeline ka mujale minema ja ega neid keegi ei taha ka enam. Aga noored, minge ja ärge tagasi tulge. Te väärite paremat tulevikku, kui on teie vanematel. Tühjad sõnad meie riigimeestelt ei täida kõhtu ja ei muuda olukorda. Ka eksperimendid ei vii kuhugi. Sa, Titiov, hoia edaspidi oma suu kinni ja ära rohkem inimesi mõnita!
A 3. mai 2017, 10:20
Ka Laal tegi kunagi eksperimendi 500 ( 33 euri) krooniga kuus ja tulemused olid samad - Euro hinda ei tõsta !
pension on enamasti väiksem kui 5003. mai 2017, 09:56
Üritagu miinimumpalgaga ja paari aastase lapsega hakkama saada.
valik3. mai 2017, 10:21
kui lapsel on pere (st mõlemad vanemad) saab küll
keskmine3. mai 2017, 11:22
pension oli eelmisel aastal mingi 380 euri.
to 9:563. mai 2017, 14:39
paariaastane saab lasteaias juba käia (minul käisid mõlemad alates 1,5a). seal saab süüa. väga palju antakse laste riideid ja asju niisama käest- kätte, ei pea ostma. ise süüa tehes, sügisel hoidised ja korilus- peaks ikka hakkama küll saama ju!!
Teeline3. mai 2017, 19:58
Vihmauss ka roomab, aga mis elu see on?
Ratastooliinvaliid3. mai 2017, 09:51
Minu penss oli aastaid pool väljapakutust, ja olen ikka ELUS - umbrohi ei kao...
Autoremondiluksepp3. mai 2017, 09:49
Mis te virisete - krooniaeg maksis minu töötund 30 ja nüüd ju ka !
reet3. mai 2017, 09:46
minu isa saab 500 eurot pensioni ja elab nagu härra, käib teatris, kohvikutes, sööb korralikult, teeb ise ikka korralikku kodutoitu. Lisaks on kasvatanud üles kaks tublit, elus hakkama saavat last, kes iga hetk oleksid valmis isa toetama, kui vajadus tekib. Praegu ostame kingiks erinevaid kinkekaarte, pakume spa-külastusi jne.
Loeb ikka see, kuidas sa oma elu oled eelnevalt elanud. Isao n väga positiivne inimene, palju sõpru, tegelb praegugi spordiga.
vanaema3. mai 2017, 10:34
Sa oled kirjutanud oma isast juba mitu korda, ainult ei me ei tea, mis tööd ta tegi enne pensionile minekut? Ja kellena sa ise töötad, et nii tubli ja elus hakkanut oled?
Teeline3. mai 2017, 20:01
Kui saab 500 € pensionit, siis tööl käies oli palk selline, mis võimaldas korralikud summad kõrvale panna.
raha panka3. mai 2017, 20:59
nalja teed või. Kui palju praegu krooni ajal kogutu eest osta saab? Ainus normaalne raha hoidmise viis on investeering. Ja sõja korral ei aita isegi see, sest ei maad, kortereid ega kulda süüa ei kõlba.
seda3. mai 2017, 09:44
500 on endiste kgb-poiste tänane eripension. tööline (45 aastat tööstaasi, alles jääb 29 aastat) hakkab sama 350 €..
rumal jutt3. mai 2017, 09:39
pane rumal jutt suhu tagasi.Eksperimenteerida on lõbus kui tead, et homme pöördud tavaellu tagasi.Aga sellel, kes elabki päevast-päeva sinu katseelu, temal ei ole tagasiteed helgemasse tulevikku. Kui ikka saadki 340 EUR-i pensioni, siis nii ongi.
Kulla ajakirjanikud, eksperimenteerige millegi muuga, proovige abielu , hüpake katuselt alla, aga jätke vaesema inimese elu üle arutlemine.
Eksperiment3. mai 2017, 09:30
Paljudel on 500 eur. palk mitte pension. Pensionid algavad 300-380 eur. Kus võtab see mees 500 eur.? Kas laest? Ka odav juust on juba palju kallim ja iga päev tõuseb mõni toode 15-25 senti päev. Kas see mees käis apteegis ja ostis rohtusid mis on ääretult kallid? SEB pank teeb ka oma arust sellist eksperimenti ja ajab naerma. Kui teha sellist eksperimenti siis ikka 340 eurost alates ja mitte kuu vaid 6 kuud jutti. Siis ehk saab aru miks on raske. Pensionärid elavad nii aastast aastasse. Mõni mainis, et lapsed aitavad. Hei, kus Te elate? Paljude lastel on endal pere ja vaja nende eest hoolitseda. Paljudel ei piisa endalgi raha ja ega muidu meil ei oleks paljud lapsed tühja kõhuga. Tean ka paljusid pensionäre, kellel ei ole oma korterit ja elavad väikeses üürikas. Võtame siis summad kokku. Üürikas umbes 200 eur.+ kommunaaalid, elekter, vesi 1 uberikus kokku 100 eur. Teeb kokku juba 300 eur. jääb järgi 40 eur. Ja ongi kogu lugu. Hea, kui mõni aitab, kuna linn on teinud toetuste saamise nii raskeks, et see õige abivajaja ei saa midagi. Saavad need ikka, kellel oma elamine. Kui teha selline eksperiment siis teha ikka nii nagu on reaalne elu ja paljudel
to eksperiment3. mai 2017, 10:24
ära seleta sellistest üürikatest! on tallinnas võimalik saada 150 eest ühikatuba, kus kommud koos elektriga 50/90 suvel- talvel. või saab väikelinna minna, kus odavam veel. mida uhkeldada pealinna kallis üürikorteris ja siis viriseda? tean paljusid pensionäre, kes teevad lisaks poole kohaga tööd, käsitööd müügiks, lastehoidu vm mida oskavad. kui ei taha/ ei oska/ ei viitsi, siis on jah, kehva see eluke. neelame aga tablette ja kirume!
3. mai 2017, 12:16
Mitte 150 vaid saab ühika toa alates 200-280
A 3. mai 2017, 09:28
Ja kui 500 -ga välja ei tule ,siis võib ju vabalt hooldekodusse minna !
hooldekodu3. mai 2017, 09:48
See on veel kallim, kui 500 eur. Tark inimene hooldekodu ahhahaaa.
A 3. mai 2017, 10:08
Riik annab oma vanema hooldajal on valida , kas katkestada end haiget tõstes vigaseks koos pidevast unetusest tungitud psüühilise traumaga või panna vanem hooldekodusse
,käia tööl ja elada edasi totaalses vaesuses
maal 3. mai 2017, 11:27
üks vanur müüs oma korteri maha ja läks selle raha eest hooldekodusse, kui see raha sai otsa, kästi pojal ema hooldekodust minema viia.
to "lilleke" a4. mai 2017, 10:45
Ja hooldekodu on tasuta? Keegi ei maksa kohe mitte midagi, ei pensionär, ei lapsed, ei riik (ehk siis maksumaksjad tegelikult)! Sul omal vaja miskit laadi asutust, mis kuoplialust korrastaks :D
Ärge kõiges süüdistage praegust valitsust3. mai 2017, 09:17
Praegune valitsus peab kõigepealt jalad alla saama ennem kui hakkab 17st aastat kestnud valitsuse tegematta tööd ära klaarida suudavad ja kuidas siis ka ükskord elamine normaalsemaks läheb.Pensioni seaduses on süüdi Nestor ,kes tegi kaks aastat ühe aastaks
Praegune valitsus3. mai 2017, 09:26
pole veel isegi nägu rahva poole keeranud. Mis uuendustest sa veel räägid? Ei hakka seegi valitsus rahvaga diskuteerima, vaid ütleb, et teeb. Sina täida!
san3. mai 2017, 12:54
kas sa kulla inimene jälgid ka kes on selle 17 aasta jooksul olnud võimul,on seal olnud nii kesikud ,sotsid kui ka irl kuid kõik nad on olnud truud läbi aegade põhimõttele ,kirume opositsioonis kuid valitsuses olles jätame kõik nii ja võtame veel rohkemgi.nestor on ka praegu sotside erakonnas kes võimul,ei kuule et sotsid midagi muuta kavatsevad.
oo3. mai 2017, 09:10
Lõpetage ükskord need jaburad "eksperimendid" . Auur osa inimsei saab kuni 320 eurot pensini.
See on inimste mõnirtamine , kui !ajakirjamikud" sisutuid katseid teevad. Kui kodus on kelder ja külmik pungil toitu täis(saadud sugulastelt ja oma aaikapilt) siis veba 320-ga (korterile ca 100 eutot kuus, teler, telefon, internet, eleketerjm ) hädavaevu välja.
Tänased 40-ndates aastates eestlased on julmurid, kes kuhugi pukki on saanud. OÜ-de tegijad krabavad raha endale, töötajatele . tihti ka ärupartneritele jäeakse maksmata. Ise uhkeldatask kaalite autodega, puhatakse kallites paikade ja omatakse naju ja suvilaid . Eetsis elavad vargakommetega ametnikud ja pätid hästi.
JJ3. mai 2017, 09:08
on võimalik ära elada küll.
Ainult vahetevahel läheb süda pahaks, iga päev, ka täna, leiad end kaubariiulite ees vaatamas ikka odavamat ja odavamat. Kui 0n paarikümne sendi võrra odavam, võtad selle, võtad allahindluse sildiga kauba ja ikka ja jälle - odavam, kõige odavam...
Samal ajal , kas keegi teab, kui palju ja millistes tingimustes tuli nõuka-ajal töötada. Kõigile noortele tundub, et sellel ajal tööd teinud inimesed, praegused pensionärid saavad lihtsalt armuande, mida nad pole isegi ära teeninud.
Istuda sõnakuulnikuna riigikogus ja saada 2600 eurot pensioni mõne ilusa aasta eest - see on ju
eesmärk omaette. Arutud palgad riigiametnikele. Esindamise eest tohutiud summad presidendiperele. Toitjakaotuse pensionid ja toetused riigikogulaste pereliikmetele , kusjuures see õnnetus ei ole seotud tööga ...
Eks siis läheme jälle peagi valima oma eliiti, kes supleb rahas...
3. mai 2017, 08:59
Nii lolli eksperimenti teha võib ainult äärmiselt loll inimene. Muidugi võib ühe kuu ära vireleda, eriti kui saab sealhulgas tasuta töövisiitidel käia. Aga miks peab eluaeg töötanud inimene pensionile jäädes Noorhärra, ela kuidas võimalik, aga ära end pensionäriga küll võrdle. Elust ei tea sa si...
agi!
ain3. mai 2017, 08:59
kui paljudel on 500 eurot???ikka 300
ohhh oleks ta 500 eur-i , kui ta ikka 100-150 eur vähem , 3. mai 2017, 08:55
siis on ikka väga suurasi , ma ei viitsi hakatagi üles kõiki lugema ,kuhu raha läheb ... ja nüüd sügisel nagu mõnitus ,see üksi elavatele pensionäridele ,kellel 370 eur pension saavad ,,kingituse,, 100 eur-i , aga nüüd nad ,,rikkusid ,, oma tõstmisega ära ja mul nüüd mõni eur üle ja ongi hambad ,jään ilma ...
Eksperimeteerige...3. mai 2017, 08:27
..palju tahate,on küll kuidagi ära elatuda,kui pension 500€ ja 1-toaline korter ning oled terve.
Elada näit.300-380€ ,miinus krt.maksud,telefon,Internet,siis vaatad palju jääb järele.Ravimeid vaja osta,arsti visiidi tasud ,pesu ka vaja osta ning nüüd alles jääb toiduraha järele.Püüdku noormees nüüd ära elada.
3. mai 2017, 07:54
kui seda eksperimenti tehti miks ei lisatud sinna juurde kulutused mis kuluvad korteri üüriks ja maal ka puud mis tuleb osta ja mitte väikse raha eest miks on meie ja näiteks soome pensioniga nii suur vahe või näiteks riigikogu omadega
Mismis3. mai 2017, 07:46
Mu ema on pensionar. Saab alla 400, kuigi eluaeg rüganud ja kõrgelt haritud. 100 euri läheb puhtalt rohtude peale. Nüüd peaks talveks puud ka ära ostma, see ka suur väljaminek korraga ... Lõpetage sellised maotud eksperimendid ja parem elagu ise koos vanainimesega, siis saate aru kui nõme see elu on! Hinge hoiab sees, aga midagi muud mitte. Lapsed toetavad kogu aeg, mitte kord aastas. Muidu ei tulekski ta välja.
Krt rahvas paljas näljas sööks heameelega rohtu a seda ka pole3. mai 2017, 06:43
Maha ameerikapürselakkumine maha reilbaltic
alf3. mai 2017, 06:30
Riigipensioniga saavad ära elada riigikogu liikmed, kohtunikud ja kõik , kes saavad 4-5 kordset keskmist. Tavakodanik ei ela sellise rahaga eestis ära, vaid näiteks Bulgaarias. Aga eesti pensionäridel ei ole lihtne minna, kui üldse, kuskile mujale inimväärsesse riiki elama.
Välismaale tööle...3. mai 2017, 05:37
Olingi Soomes tööl ja nüüd on meie riik avastanud, kust jälle raha lõigata. Võtavad soome pensionist (justkui hõlptulust) 21% maha. Ma ei ole sugugi nõus, et pensionitest veelkord maha võetakse. Palgast juba võeti, sellestsamast, millega pensionit teenisin. Ja ma ei olnud mitte Brüsselis tööl vaid Soomes raskel füüsilisel tööl, mida sommid ise ei tee. Ja kogu minu eesti elamine, olemine kannatas ja jäi laokile sellepärast. Aga polnud pääsu. Koolitasin ülikoolis 2 last Eesti riigile. Sooviksin, et nad siit lahkuksid ja üks lahkubki. Kahju, et käputäis susserdisi kogu ülejäänud inimeste elu ära rikuvad. Tee tööd ja teeni palju tahes, vaene oled ikka!
Sa vist pole3. mai 2017, 08:18
Soome verokortti Eesti maksuametile esitanud? Nii näevadki sinu arvele tulnud raha sissetulekuna, ehk tuluna. Mina lasen verokortti Eestisse saata, esitan Eesti maksuametile, ja mitte sentigi Eestile lisa ei maksa. Ole hoolsam. Olen seda juttu varemgi kuulnud. Käi maksuametis ära ja sa kuuled neilt, kuidas tegutseda.
Tean3. mai 2017, 14:24
Mis see Soome verokortti siia puutub? Mina ka saan Soomest pensioni KEVA-st üle 100 euri (tööpension) ja KELA-st 16 euri (rahvapension), olen esitanud IGAL AASTAL maksuametile need dokumendid ja maksan ikkagi 21% kallile riigile. Kuigi ma ei saa aru, miks, sest ma olen juba tulumaksu maksnud kui rasket tööd tegin Soomes.
ja maksadki3. mai 2017, 21:07
sest kui käid tööl, liidetakse pension ka palgale lisaks ja kõik läheb tavalisel moel tulumaksu alla. Ma olin siiralt hämmingus ja ei osanud sellist nüket oodatagi. Esimesel tööaastal oli palk väike ja makse ei pidanud juurde maksma. Teisel tööaastal palk tõusis ja läks koos pensioniga üle tulumaksu vaba miinimumi ja nagu naksti maksin kevadel maksuametisse tulumaksu. Oleks vähemalt palk ja pension eraldi, aga ei!
Moderaator!3. mai 2017, 08:20
Mis sul viga on? Ma seletan inimesele, kuidas peab, sa saadad modereerimisele. Miks sa nii vihkav oled?
Proovin siiski uuesti:3. mai 2017, 09:30
Sa pead esitama Eesti maksuametile Soome verokortti. Muidu nad näevad sinu pangaarvelt sissetulekut, ehk tulu. Mina teen nii juba kaks aastat. Ei võeta Soome pensionist topelt enam maha. Näis, kas moderaator taipas? Või jälle "suunab ei tea, kuhu"?
Lauri3. mai 2017, 03:51
Ühe kuu suudab igaüks niimoodi elada, proovigu aastast aastasse sellise palgaga hakkama saada. Vot see oleks juba suur väljakutse. Eriti veel kui peaks midagi erakorralist juhtuma näiteks külmkapp läheb katki vms. Praegusel juhul on sellised eksperimendid mõttetud ja paljude jaoks isegi solvavad
to: Lauri3. mai 2017, 06:15
Tegelikult on enamusel pension ca.300.€ juures, isegi pagulastele maksab eesti riik 2-3x rohkem?
Horros3. mai 2017, 02:09
Selline Titov on lihtsalt s a a s t, miks taolist poluvernikut, kes pole ei liha ega kala, oma i d i o o t s e nö eksperimendiga siin üldse esitleda?
.
Ta on harjunud elama, kuidas elab ja elagu rõõmsalt edasi.
Vähe imelik vaid, et üks t s u r k a , olles majsumaksja rahakoti küljes kinni on nii ülbe ja rumal ja oskamatu.
.
S a a s t.
murueit3. mai 2017, 14:21
Miks sa oled nii nõme,harimatu ja labane?
Horros3. mai 2017, 02:04
Selline Titov on lihtsalt saast, miks taolist poluvernikut, kes pole ei liha ega kala, oma idioootse nö eksperimendiga siin üldse esitleda?
.
Ta on harjunud elama, kuidas elab ja elagu rõõmsalt edasi.
Vähe imelik vaid, et üks tsurka, olles majsumaksja rahakoti küljes kinni on nii ülbe ja rumal ja oskamatu.
.
Saast.
Keegi3. mai 2017, 02:03
Kes saab 500 euri pensioni.Proovigu 330+400 ga.
Perspektiiv EV3. mai 2017, 00:23
Ilmselt kavatsevad kõiki institutsioone ka siis pidada ja ühest äärest teise kolida kui 300 000 eestlast siin veel järgi.I love it when a plan comes together!
penskar3. mai 2017, 00:07
"...see on masendav, ausalt,” ütles ta"
No kui oled pensionäri vanuses,siis enam nii masendav polegi.
Kadri Hakkaja2. mai 2017, 23:49
Nôukogude ajal vaevlesime ja see kestab täiega edasi. Kas selles seisnebki elu?
raivo3. mai 2017, 06:47
Nõukaajal oli pension 132.-rbl kuus,inseneri palk 120.-rbl kuus,mis sama proportsiooni järgi teeks pensioniks 1500.-eurot kuus pensioni.Pensionäridele oleks suureks toeks kui makstaks masu ajal vähendatud pensioniosa tagantjärele välja nagu siis lubati ja kasutataks iga aastasel ümberarvestusel õieti valemit.
Helve3. mai 2017, 11:50
Nõuka ajal pension 132 rbl kuus - ma enam edasi ei lugenud, sa olid mingi punavanake või? Äkki koguni Karl Vaino asetäitja? Mul ema ei ei saanud palkagi nii palju
raivo3. mai 2017, 12:44
mina olin nõukaajal tudeng ja sain 100.-rbl stipendiumi (selles osas diskussiooni ennetamiseks-sain Lenini nim.stipendiumi parteituna ja komsomolist väljaheidetuna),ülikooli lõpetamise järel olin algul nooremteadur kuupalgaga 110.-rbl kuus ja hiljem insenerina redelil tõusuga ning kraaditasuga 350.rbl kuus.Enamus meie pensionile läinud töölisi,insenere,teadureid said pensioniks 132.rbl kuus.Ju nad kõik olid punavanakesed
100 rutsi3. mai 2017, 21:14
maksti neile, kel olid kõik viied, seega on number õige. Kõrgendatud stip oli 50, seda maksti siis, kui olid mõned neljad ka. Tavaline stipp oli 32. See 350 oli mis koolis ja mis aastal? Minu abikaasa oli teaduste kandidaat ja dotsent EPA-s ja tema palk 1980-85 oli 220-260. 320 sai kateedri juhataja. Vaat pensioni suurust ei mäletagi, sest paljalt pensioni ta kunagi ei saanud. Töötas kuni surmani.
krs3. mai 2017, 21:43
See palgaskaala oli isemajandavates konstrueerimisbüroodes,teadusliku uurimise -projekteerimise ettevõtetes ,TPI-s,EKE-s , Desintegraatoris jne.Sellele palgale lisandusid tulemustest sõltuvad preemiad,kõrgkoolide pedagoogiline personal oli 100%riigieelarvega kindlustatud ja sai lisa lepinguliste uurimistööde süsteemi kaudu ja muidugi ekspertiiside jms.tegemisest.
millega sa nö veneajal vaevlesid ??? 3. mai 2017, 09:39
mul polnud kunagi raha puudust sel ajal ,töötasin raamatupidajana ja ostsin korteri ,uue mööbli sinna sisse , auto oli , sai ekskursioonidel käidud ,kuni Moskvani välja , Leningradis iga suvi , no seal oli ju mida vaadata , isegi auto sai sealt ostetud , lihtsalt hakkas üks mosse 412 meeldima . Siin pole midagi liialdatud vat see oli elu ja kiidan ikkagi seda aega , praegu olen nagu sant ja üksik penskar .
mina3. mai 2017, 21:18
ei saanud midagi osta, sest aü ei andnud ostuluba. Ei vaipa, ei mööblit, autost rääkimata. Raha oli küll, aga näe meelsus oli vale. Käidud sai tõesti palju, sest raha oli ikka mõistlik ära kulutada. Auto ostsime 1988, sest mehel oli ministeeriumis keegi kursavend, kes loa organiseeris. Sellest tuli ilge jama, sest keegi jäi aü poolt lubatud autost ilma. Lihtsalt auto läks na levo. Mees ei olnud ka KP-s.
sm. raamatupidajale4. mai 2017, 12:09
Sa oled mingit puna-elu elanud vist... Lihtöölised, lastega pered - ei need hulkunud N-liitu pidi ja ostnud mööblit-vaipu! Palgatöö kõrvalt uhati aiamaal ja laudas tööd teha, et raha jätkuks. Ja ega see alati ka aidanud - kõik vähegi ostmist vääriv oli defitsiit ning susserdati ülemustele või muidu kasulikele persoonidele maha ja kodanik ostja lakkugu panni...
ka mina4. mai 2017, 15:25
Minul ei jäänud kunagi palgast raha üle.
hm2. mai 2017, 23:31
Elame abikaasaga kahekesi ja saama kahe peale kokku ligi 800 € pensioni.Tuleme vaevalt ots otsaga kokku,sest vajame mõlemad mitmeid ja üsna kalleid ravimeid,kommunaalmaksud+elekter+telefon ja TV on aastaegadele vastavalt erinev,kuid ikkagi 200 € ringis aastas keskmiselt kuus.Ammu juba ei käi reisimas,sünnipäevadel -ainult heade sõprade matustel ja ka oma sünnipäevi tähistama ainult pere ringis ja tagasihoidlikult.Hirmuga mõtleme,et kui üks meist lahkub igavesele teele,siis kuidas üksi hakkama saada?See iga-aastane väike pensionitõus on aina tõusvate hindadega võrreldes liiga
tühine,aga aitäh sellegi eest! Oleme mehega mõlemad teinud kumbki palgatööd üle 50 aasta!
Ja nüüd ei ole säästmisest enam juttugi -mis veel oli,on ammu ära kulunud! Isegi kirsturaha pole ja hakkame lähenema juba 80-le.Kurb on kerjustena surra meie Eesti Vabariigis.
To hm3. mai 2017, 10:02
See igaaastane" pensionitõus"ei olegi tegelikult tõstmine vaid hinnatõusude osaline kompenseerimine.Tegelikult ei kata ka see hinnatõususid täielikult.Ehk siis ainult nendel kelle pension "tõusis" 30-40 eurot.Mina näitks sain juurde ainult 16 eurot seega päeva peale 50 senti.
jah3. mai 2017, 11:39
minu pension tõusis 14 euri, kusjuures min. palk on igal aastal tõusnud 40 euri, seega pensionid jäävad palkadest järjest kaugemale, aga hinnatõusud sõltuvad ikka palkadest, mitte pensionitest. Seega, pensionärid jäävad üha vaesemaks.
aga2. mai 2017, 23:27
Pole vaja muretseda,sest noored lähevad paremat elu otsima,kus saab inimväärselt palgast ka peret toita,elamiseks vajalikud asjad osta,mina läksin siit ära 1998 aastal kui eesti riiki lammutama hakati,teenisin siin nii vähe--ostsin koerale--kassile toitu,kohvi,bensiin ja oligi hotelli administraatori palk otsas, sain endale lubada vaid lõunasöögi.Elu eestis on vilets kõrvalt vaadates ja tunnen,et läheb veel hullemaks kui riiki aina lammutatakse ja tööstust ei arendata ja võõrfirmad viivad kogu raha siit minema,kõige hullem on see,et inimene peab eestis 2 aastat töötama,et saada 1 pensioni aasta,ilgelt õudne orjus ikka,soovin kõigile edu ja parimat homset ning noortele võitlusvaimu parema homse nimel.
A 3. mai 2017, 09:34
Pole viga - Keskerakond lubas ju võimule saades` üks ühele` pensionikoefitsiendi taastada !!!
seda3. mai 2017, 11:40
kauges tulevikus ja mitte tagasiulatuvalt.
to a4. mai 2017, 10:54
Hää mees, kes lubabki :D
õlu 3 euri2. mai 2017, 23:23
ja need teised kulud. Kas need olid kulud ühes päevas?
nõmmekas2. mai 2017, 23:00
Rootsis tegid ühed vanakesed röövlijõugu. Meil tuleb ka hakata koolitusi tegema.
Relvade õpetused, erinevad uinutid, süstide kasutamine, mürgid taimedest relvade tootmine ja hooldus jne. Kui riik paneb ise härrad ja Prouad kõrgetele kohtadele ja meie sõna ei maksa siis tuleb tegutsema hakata. Relvastatud vanurite üksused tuleb luua. Vangimaja ei tasu karta, see tuleb uhkem kui meie kodud. Toit riietus spordisaalid ja muud tegevused. Vahele jäämist ei ole vaja karta.
Katrin Lust teeb saate peale ebaõnnestunud röövi ja oledki kuulus. Kutsutakse isehakanud Presidendi juurde või isehakanud( Osinovski pandud) Peaministri juurde. Seal nii rahulik ümmargune jutt veereb saab rahulikult tukastada. Jälle üks igav nädal tegusalt mööda saadetud.
Röövida tuleb ikka nii palju, et lõunamaal aastaid rahulikult veeta saab. Sadama meestelt või mõnelt teiselt. Eks me hakka plaani pidama. Vanaraud pidi ka hinnas olema, tuleb treiler hankida, ma oskan sellega sõita. Tüdrukud tõmbavad võõrsõdurid hoovi , meie teiseldame rauakolakad kokkuostu.
Papid, mammid hakkame plaani pidama. Pensilisa tuleb ju kuskilt saada ega nende Kerstide ja Jüride jutt ei toida. Toidule väänasid ka juurde, isegi väikest limpsi enam ei saa. Mis elu see on?
aga2. mai 2017, 23:19
Kõigil ei ole 500eurost pensioni,on alates 280--350ni.Toon ühe näite,abikaasal oli tervis vilets,kutsus naabripoisi appi puid saagima,töötas 3tundi,abikaasa viis naabripoisi linna,poiss on 21 aastane,õpib ja töötab,palka saab kätte 475eurot,üüriks läheb 300eurot ja toiduks jääb 175eurot,naabripoiss ütles,et ta pole eilsest lõunast midagi söönud---kas te kujutate ette noore inimese elu,et teeb 1kuu tööd ja ei ole süüa,abikaasa viis poisi poodi ja ütles,osta mida sa soovid,poiss ostis nädala toidukraami ja läks maksma 47eurot??? kujutage siis ette pensionäride elu kes saavad kätte vähem kui 500eurot,kui lapsed ei aita siis on väga mõru see eluõhtu,paljudel on ju vanarasv juba otsas,kahju,ah jaa,naabripoisi palgapäev on 5mail,kohutav.
kujutan küll3. mai 2017, 21:30
minu abikaasa sündis 1939. Hakkas TPI-s kandidaadi tööd kirjutama ja sel ajal oli ta sissetulek nii väike, et võis endale lõunaks saia ja pudeli piima osta. Hommikul ja õhtul sõi kodus. No päris söömata muidugi ei olnud. Tartus on EMÜ toa üür tudengile 100 eurot. Elektri ja vee arve tuleb hiljem vastavalt kuu kulule juurde. See on ühe inimese toa hind. Boksis on kaks eraldi tuba koos ühise vannitoa ja köögiga. Kui noormees õpib, siis võiks ju koolilt tuba rentida. Kui Tln on nii viletsad koolid, et ühikat ei ole, tulgu Tartu õppima.
Mädanik2. mai 2017, 23:47
Meie vanakesed jõuavad ja tahavad suuri elamisi ülalpidada kangekaelse järjepidevusega.Sealt ka see krooniline raha puudus.Meilgi on kõige suuremate korterite omanikud just pensionärid.Kose asulas elab nii mõnigi vaene vanake üksinda viietoalises.Tundub et rahapuudust pole.Nii on ka enamus kortermajades kus elatakse üksinda 3-4 toalises korteris siis pole vaja vinguda et raha pole.
Mädanik3. mai 2017, 06:56
Näete nüüd miinuse panijad ,saite kohe aru millest jutt on.Pole tegu rahapuudusega vaid laus rumalusega.
korteritest3. mai 2017, 09:36
on raske lahti saada. eriti kohtades kus valitseb tööpuudus. keegi ei soovi 4toalist korterit kui sul pole tööd.
vaata3. mai 2017, 10:18
See on väike liialdus. Minu poeg soovis 4 aastat tagasi Kosele leida korterit. Peres 4 liiget. Ja lõpuks sai ühetoalise! Ta märkas paljusid vanainimesi, kellel oli 4-toalised korterid, kuid need keeldusid kategooriliselt isegi kahte tuba rentimast. Nüüd elab pojapere juba Tallinnas, kuid Kosel kügelevad penskarid tõesti oma suurtes korterites ja nälgivad.
to mädanik 3. mai 2017, 13:52
Kas sul see mädanik peas või oled kinni makstud klaköör
Mädanik3. mai 2017, 17:35
et sa oma vale ja õelusega ei ole veel ära mädanenud----
Jaapanis 3. mai 2017, 21:22
lasevad penskarid endid poeröövi eest vangi panna. Mäletan, et ka esimese Eesti Vabariigi kohta lugesin kusagilt, et talve tulles andsid paadialused kordnikule vastu vahtimist ja pistetigi kohe pokri. Nii nad talve üle elasidki.
Pensionär pärnust2. mai 2017, 22:57
500???? oleks mina alles tehtud naine. Terve elu rabelesin tööd teha, pikad päevad ja ametlikult. Ei olnud ma miinumpalga peal, ûle keskmise, ei olnud pôhjust kurta.Kogu mu pension on praegu 338 eurot. Igakuised arstrohud on 63. Ei mingit autot, ei mingeid kûlalisi. Kóik ûmberõpped on tehtud, tervis on läbi ja mitte keegi mind tööle ei taha. 3 aastat saadan cvid. See on Eesti elu kulla noored. Kui tahate meie elu proovida, tehke seda meie tasemel ja õigete numbritega, sest see vaesus ootab ka Teid ees!
22:573. mai 2017, 10:15
Minul samuti pension 339 eurot.Ja samuti tervis läbi puuduliku arstiabi tõttu.Kuna olen mitme puudega saan lisaks ka sotstoetust 12 eurot sentidega.Ja seda pidavat jätkuma ravimiteks,transpordiks ja tel.kasutamiseksTegelikult jätkub seda raha,et korraks apteegis käia ja tuleb veel puudugi.Sel aastal mõnitati 16 eurose "pensionitõusuga.Aga samal ajal pean samasuguste hindadega kaupu ostma võrdselt nendega kelle pension tõusis mitusada eurot(mõeldud on eripensionide saajaid).
minu3. mai 2017, 21:35
pension 336, koos selle uue lisarahaga. Aga seni olen veel nii terve, et saan tööl käia ja poole kohaga lisa teenida. 65-selt täis kohta ei jaksa teha. Jumala ausõna, lihtsalt ei jaksa.
Nojah, 2. mai 2017, 22:33
500 saaks siis elaks kui või sees, praegu 350, annab tõesti hakkama saada, muudkui näpi aina kirsturahast.
Milleks küll alandatakse sellise2. mai 2017, 22:29
eksperimendiga penskareid, milleks meid narritakse!!!! Kas tõesti häbi ei ole rääkida kokkuhoiust. Kuulge!! - katkised voodilinad, jube padi, auklikud aluspüksid, 10 aastased kõveraks kõnnitud saapad, põrandani vajunud magamisase, mida ei saa enam voodiks nimetada ja kitsu sisse torkiv diivan jne jne - neid penskar endale mitte kunagi enam lubada ei saa. Lõpetage penskarite mõnitamine.
to ...2. mai 2017, 22:19
Kas teile toob haldjas arstikarpi vajaliku? Mul on poolteise aastaga olnud 3 oppi ja ma ei jõuagi kokku lugeda neid haavadepuhastusi. Olen ka tihti kukkunud ja muidu kergemaid nahavigastusi olnud seoses tervisega. Nii et ei maksa lõõpida midagi,teil vist alles elu ja tervisehädad ees.
njaa2. mai 2017, 22:17
jah, pensionid, miinimumpalgad ja igasugused toetused (lastetoetus oli 19 eurot- ulme!) on siin eestis ikka endiselt konnasilmaks
maamiis2. mai 2017, 21:47
500 euri on ikka väga hea pension Eesti Vabariigis ,Räägiks pigem sellest kuidas peavad hakkama saama vähihaiged ja teised raskelt haigestunud inimesed ,kes peavad hakkama saama 190 euroga kuus ,sellest ravimid ostma ,üürid ,söögid,riided maksma ja kuna nad paljud noored siis ka lapsed kasvatama!
Nõus!2. mai 2017, 21:55
"Roaldi Nädal" võiks just nende inimeste toimetulekut oma saates kajastada, kes peavad igakuiselt ttoime tulema 190 euroga! Kus on Brüsseli silmad? On nende elu sotsiaalharta järgi inimväärne? Brüsseli ükskõiksus on see, miks ma seda liitu ei austa!
ann2. mai 2017, 23:16
Kah penskar 373.- euriga. Ka ilma Brüsselita poleks meil parem. Me ei jõua sellist riiki ja selle aparaati sellisena nagu praegu on lihtsalt üleval pidada. Minu mõistus on otsas, ma ei saa aru kuis need seal riigi eesotsas aru ei saa, et tuleb midagi ette võtta. Tallinn ei tea mitte midagi perifeeria elust, ega vist hakkagi teadma. Isegi mu sugulased pealinnast, kes rohkem teenivad, hoiavad eemale, äkki hakkab laenama. Seda uurisid küll, kas ja kellele testament tehtud.
idee2. mai 2017, 21:38
Tehke pensionäride elust dok. film ning esitage seda maailmale . Uskuge peale sellist häbi hakkab meil valitsus siblima. Soomlastele olen rääkinud , kui suured pensionid meil on , nad ei usu seda.
Mitte keegi ei usu!2. mai 2017, 22:09
Norrakad olid ikka väga rumala näoga, kui tuli juttu meie miinimumpalgast, see oli siis veel 390 EUR kuus. Nad vangutasid pead ja ütlesid,. et see on nädalas ikka häbematult vähe.
Saate aru, nende mõistus keeldus uskumast, et see 390 on kuus, mitte nädalas!!!
Mul oli tunne, et nad ei jäänudki uskuma, et kuus kusagil sellist alandust makstakse.
Mädanik2. mai 2017, 23:51
Mine räägi neile meie kinnisvara hindadest siis polegi meie rahvas nii vaene siis usuvad küll.
Mädanik3. mai 2017, 06:57
Kui pensionär elab viimis oma majas kas ta on ikka vaene?Kui jõuad oma maja ülalpidada siis pole küll tegu vaesusega.
Tölpa3. mai 2017, 15:25
No ega nad isegi palju rohkem nädalas saa. Ehk nii 550.- eur - maksud.
üks vanaema2. mai 2017, 21:35
Räägite siin pensionäride pangas olevast rahast? See on kogutud matuseraha. Seda on saanud aga koguda kõrgepalgalised või lastetud eakad. Kui on ikka lapsed ja lapselapsed ning veel neljas põlv järeltulijaid,on aastas nii palju sünnipäevi,et säästmisest pole juttugi.
maeitea2. mai 2017, 21:35
Räpina kihekonnas Võu jõe ääres elasid kaks venda vaeselt,kuni leidsid rahapaja..../Eesti folkloor/
Liina 2. mai 2017, 21:35
Pensionärid pole ju ainsad, kes igapäevaselt leiutavad. Ca 5 a tagasi sain palka 650 bruto. Kätte sai ca 500. Maksin ühe toa eest üüri 75 eur + kommunaalid. Ilmselt on paljud noored sarnasest kohast alustanud. Titovi eksperiment on suur naerukoht. Muidugi saab 500 eur kuus kenasti kommunaalide ja söögiga hakkama. Raskeks läheb siis, kui on tarvis teha suuremaid kulutusi. Nt tarvis uusi talvesaapaid või pesumasin läheb katki. Tegelikult on ka kodukeemia kulukas ja millegipärast saavad pesupulber, šampoon ja seep ja kreem alati ühel ajal otsa :D Töötavale inimesele on haigusleht ka päris ränk hoop. Igasugused sotsiaalsed kohustused on ka stress. Mis elu see on, kui pead heale sõbrannale lilli ostes vaikselt huulde hammustama? Siis kutsub ta su veel kohvikusse ka ja pärast on muidugi selge, et kuu lõpuni sööd kodus tatart võisilmaga. Ma elasin nii, et hoidsin ca 200 eur varu oma kontol. Selle sai suvekuudel kenasti kütte arvelt koguda. Talvel kulus see alati ära. Jaanuari ja veebruari küttearved sain tasutud ettekandjana lisatööd tehes. Väga askeetlik peost suhu elamine oli. Hambaarstil käisin, aga peol käies alkoholi ei ostnud. Pikalt on selline asi ikkagi väga rusuv. Mulle oli see õnneks stardikoht ja praegu elan mõnusalt oma palgast ära, aga ikkagi ajavad sellised tühikargamised vihale. Muidugi elavad inimesed ära, aga ega see mingi lustipidu pole. On kuidagi vastik, kui inimeste argipäevast tehakse eksperiment. Ma ei oskagi päris hästi sõnastada, mis mind siin vihale ajab. Eksperiment on see, kui keegi elab kuu aega kordagi mootorsõidukit kasutamata või suhkruta vms. See pole mingi eksperiment, kui mingi valgekrae elab halli argipäeva.
Miks arvudega vassitakse?2. mai 2017, 21:30
Pension ei ole 500 eurot vaid ikkagi 400 eurot. Kui ta 400. euroga elaks kuu aega, siis tulemuseks oleks 84 eurot võlgu elamist!
400?3. mai 2017, 11:47
Mul 297 euri pension.
noor juudihärra2. mai 2017, 21:25
lõpetage rahvale valetamine,minu pension on 350 ,üür 100 j.n.e. .
mm2. mai 2017, 21:25
Mis planeedi peal see tegelinski küll elab, 500 euri tavaline taks 350 euri ja kogu moos
Tulge pilvedelt maa peale!2. mai 2017, 21:23
Kust see 500. eurone pension võeti? Enamus pensionäride pension on siiski 400 ja alla selle euro! ühes maakonnalehes Helmen Kütt kiitles, kuidas see 5% ( need, kellel on alla 44. tööaasta, on % veelgi väiksem) pensionitõus aitab pensinäridel paremini elada. Igasugused hinnatõusud on ammu selle pensionitõusu ära söönud. Põhimõtteliselt ei parane pensionäride elatustase, pigem halveneb!
2. mai 2017, 21:20
150 kuu toidurahaks on võimalik küll, kui kodus ise teha ja väljas mitte süüa, aga sellise korteri kus kommunaalkulu on keskmiselt 30 raha kuus - sellise ostaks võimaluse korral isegi :D
penskar2. mai 2017, 21:14
Maxs2. mai 2017, 21:11
Kas nüüd hakatakse pensioneid kärpima.
kes see 500 eurot saab?2. mai 2017, 21:17
Alla 400 on need lood siiski.
Jep3. mai 2017, 04:59
See on mingi libaeksperiment või on tegemist hallipassi omanikuga, kes saab pensioni nii Venemaalt kui ka siit on osanud endale juurde siblida.
Meil ei olegi pensioni üle 380-400 ja see on max.
maamiis2. mai 2017, 21:49
küll tuleb ka see aeg .Invaliidide toetuseid ju kärbiti seoses tööjõureformiga juba
jah2. mai 2017, 21:11
Kulla mees, keskmine pension on 420 eurot, mitte 500 eurot.
Teeline2. mai 2017, 22:14
2016 aastal oli keskmine vanaduspension 386 € ja keskmine pension 340 €. Pange 5 % otsa, saate vaevalt 400 ja 355.
Noor, terve mees kilkab, et 500 kuus elab ära. Aga kui ta peaks mõne tüki seepi ja karbi ravimeid ostma, oleks kohe miinuses.
eks...2. mai 2017, 21:10
need rahamehed, kes meie arvelt elavad, tahavad nüüd näidata, et teavad ka midagi. Tuhkagi ei tea. Proovigu aasta ja veel paar samuti läbi ajada. Kas suudavad? Ja nüüd trend käia Narvas pidutsemas, et nagu aitaks Narvat jalule. Lapsemäng! Need rikkurite lapsed, kelledel on kõik kinni makstud, ei tea tegelikust elust midagi! Sorry!
4002. mai 2017, 21:09
Mina saan 395€ pensiooni selles läheb 210€ talvel komunaal arved ,ravimid 60€ riiete jaoks ei jää raga üle , jääb alles vaid 125€ ja ela selle rahaga 30päeva ära
On2. mai 2017, 21:08
suur hulk pensionäre, kes igapäevaselt elavad ja saavad kuidagi moodi hakkama. Aga seda ei usuta eriti. Äkki susserdavad midagi? Seepärast need katsed.
Uskumatu olukord.
12342. mai 2017, 21:07
Aga kuidagi on 500 ununenud maha lahutada korteri üür või laenumakse. 67 eurot hambaarstil on tõeline vedamine, võinuks ka minna 150 - 500 ühe külastusega ja see tuleb vaestel samamoodi kinni taguda kui rikastel. Ega arst ütleb sulle, et see on valikute küsimus. Teda ei huvita kui vaene sa oled. See 500 läheb füüsilist tööd tegeval inimesel ainult söögile. Paraku nii palju ei saa kulutada ja lihtsalt tuleb nälgida.
nõmmekas2. mai 2017, 21:05
288 on õige arv ja rohtudeks 58. Noored Rootsi ja Soome majandus tõusis kasvule, sõitke ära ja koguge omale varandus. Nii kehva elu ei soovi ma isegi vaenlasele.
Soome Mersutehas vajab ligi 1000 uut töölist, palk on alates 1800 kõige kehvem töö.
Jah2. mai 2017, 21:01
500? Paljud ei saa nii palju palkagi..
ants2. mai 2017, 21:01
mis krdi ajast see pension 500 kulli on???stt eksperiment ja lühiajaline...-põhimõtteliselt võib sel juhul ka kogu 500 1 kuu jooksul kõrvale panna???irw
................2. mai 2017, 21:00
Pension 500.- Kes küll niipalju saab ?Kõik tänapäeval maksab päris palju. Maksad üüri,elektri ja Starmani maksud ja 100 jääb kuidagi alles. Proovi sellega ära elada.
2. mai 2017, 20:59
Kuidas ära elada 500€ palgaga ? Pensionäridel on väiksemad kulutused kui näiteks üksikemal, kes peab sellise palgaga ära elama.
james2. mai 2017, 21:09
mis kuradi 500 te räägite kust selline number et enamus saab sellist raha vale puha
muhv2. mai 2017, 22:11
380 pension ja sellega tuleb kasvatada ka 2 alaealist last!
To muhv4. mai 2017, 11:56
No siis ei ole vaja pensoni eas lapsi vorpida. Lapsel ka piinlik kui ema/isa annab vanaema/isa mõõdu välja. ;)
kas väga raske2. mai 2017, 20:57
on see pensionäride mõnitamise lõpetamine? Nõuka ajal selliseid ülbikuid polnud.
nõuka ajal3. mai 2017, 11:51
algasid tööl käinud inimestel pensionid min. palgast, praegu ei ulatu isegi keskmine pension min. palgani. Ja millised väikesed olid siis elamiskulud?
meie perel oli 2toal. krt ja maksime 5.50 kogu lugu ,3. mai 2017, 16:24
vesi oli tasuta ,prügi viidi tasuta ära ,aga praegu ...uhhhh ei taha rääkidagi ,paljalt küte on samale m2 100 euri kuu ,pluss kõik muud juurde ,katlamaja köeti omade poolt , praegu tuleb meile niiöelda Pärnumaalt Paikuse firmalt SW ENERGIA vahendusel .
vanaema2. mai 2017, 20:56
No ikka on jutt.Vanuritel kulub ka ravimite peale iga kuu.Kas ta ka ikka puhastusvahendeid ostis,seep,hambapasta,pesupulber,wc paber.Neid ka kulub iga kuu.
Tõnu2. mai 2017, 20:53
Pension 500 eurot? Teate ka, kui paljudele Eestis on see siiani kättesaamatu!
jama2. mai 2017, 20:49
enamus pensionärid saavad alla 400 euri pensioni. Tavaline on 340-390 eur vahel. Inimene võiks enne eksperimenti uurida reaalsust, mitte huupi loopima hakata. Ehk siis 390 euri puhul jääb pensionär miinusesse ja järgmine tarkpea eksperimenteerija võiks teha oma proovi talvel kui küttekulud korteris laes!
penskar Kolja2. mai 2017, 20:48
Täitsa mõttetu eksperiment, sest 60 protsenti pensionäridest elab alla 400 euri ja pole veel ära surnud, kuigi mis elu see on lihtsalt vegeteerimine. Tühjade pudelite korjamisest tuleb lisa teenida.
ah kui mõttetu!2. mai 2017, 20:48
Seepole mingi eksperiment, mis midagi näitaks.
Elab koos naisega, kes talle süüagi teeb ja hügieenitarbeid ja muu kodus vajaliku ostab, sest paljusid erinevaid vajalikke lisakulutusi ju mainitud polnud.
See oli lihtsalt naljategemine, et mitte öelda nende mõnitamine, kes tegelikult ka peavad iga kuu selle raha eest elama.
Pulliitik2. mai 2017, 20:46
5 rikkama sekka.
Valige meid!
Kommunaalid 30???2. mai 2017, 20:45
Pagan, mul ainuüksi elekter juba 70-80 raha.
leo2. mai 2017, 20:44
Kuidas saab niisugust iba kirjutada ? Kommunaalid 30 ? Ülejäänu maksis naine ? Naine tegi toidu, makis elektripliiti, vee ja solgi eest ?122 euro eest kolmkümmend päeva süüa ???Titov, õpetage penskaritele kah, kust saite muidu toidu ?
See2. mai 2017, 21:01
eksperiment näitabki,et on võimalik elada küll.Irw.Pole vaja arstide-õpetajate streike,riigijuhtide palku saaks kümnekordselt vähendada,me kõik oleme ühesõnaga üle makstud.Kui juba vanemad inimesed elavad selle rahaga ära siis meil noorematel on see käkidegu.
ei tea kas too saatejuht oli rangel dieedil 2. mai 2017, 22:19
naljakas jah, mees ütles intervjuus, et 3-4 euroga sai päevas lahedalt süüa osta.
on2. mai 2017, 23:41
olnud naise ülalpidamisel, nagu öeldud, naine tegi süüa talle, sest ise ei osanud...võta nüüd köögikata palk ka juurde ja peab ikka 800+ olema pinss, nagu kreekas, keda me toetame jätkuvalt...muide, ma tulen 300-ga hästi toime, sest naine teeb söögi ja teenib töölt rohkem kuna ta noorem aga peab veel aastat 10 töötama kuni pinssi saama hakkab, kui hakkab, sest...jah raske ta on aga peab elama igasugu raskusega, peaasi, et sõda pole, nagu ukrainas nt.kus jälle 5 hukkunut eilse seisuga, täna vast pääsesid...
kuule leo3. mai 2017, 11:16
Matemaatika tunnist ei oleks pidanud poppi tegema. Võta siis näpud- varbad appi, kui muidu ei saa aru. Tekstis on ju selgelt, et pärast kommunaalkulusid jäi 370, ehk 500-370=130 (ükssada kolmkümmend)
Orjad tööle!2. mai 2017, 20:43
Eks rikastel omad mängu!
kadri2. mai 2017, 20:42
Millise korteri eest on 30 euri kuus? Täpselt, arstirohud, määrdesalvid, tasulised protseduurid polikliinikus, vahest vaja ka jalanõusid,pesu ja sokke , majapidamismasinad vananevad ja hoidku taevas kui üldse katki lähevad . Seep.pesupulber, WC paber, nõudepesuvahend,sampoon, sidumisvahendid,haavapuhastuseks midagi. Nii on veel paljugi asju,mis kohe pähegi ei tule,aga igapäevaeluks vajalikud.
...2. mai 2017, 20:56
Kui palju haavu kuus on vaja puhastada, siduda?
to ...4. mai 2017, 11:37
Saad vanaks, saad teada. Loodetavasti...
No 30 eurot2. mai 2017, 20:42
kommunaalkuludele, on täielik bluff. Pangu see säästetud 16 otsa, ka ei tuleks välja. Ühesõnaga, VALE!
Meil on SW energia, tuleb Pärnumaalt Paikuselt soojus ,3. mai 2017, 09:26
Tartumaale ja 49 m2 korteri eest soojusemaks üle 100 eur-i kuu ja pole midagi nuriseda ,sunniviisiliselt ( võitsid konkursi ) valla otsus ,tema meie keelab , käseb ...
Ja eks pane veel juurde kõik muud kulud ,aga pinss 355 eur-i !?? kus krt see 500 eur-i siin veel on .
sant2. mai 2017, 20:41
kus see 400 on ,mul alla 200 näiteks .ela sellega parem.osa muide saab veel vähem....
see2. mai 2017, 20:40
on selline imelik eksperiment. Kui ma peaks talvel oma arved maksma,siis jääks ainult sada eurot kätte.Aga mõelge kui peaks elama veel üürikorteris.Isegi oma majas elades läheb üks pension küttepuudele.Ma olen ka praegu võimeline kuu aega elama täiesti ilma rahata.Elan vanast rasvast ning kasutan tuttavaid ning lapsi ära.Kõhu saab täis igal juhul.Arvan,et sellised eksperimendid pensionäridele eriti ei meeldi.
on2. mai 2017, 23:50
ka oma maja aga kaks pensioni tuleb puude alla panna, hea veel, et soojustatud korralikult, nüüd läheb 7-8 rummu vähem talvega aga 15-ga tulen välja koos saunaga.Elektri tegin kõik ledidele ja valisin uuemad A klassi külmiku,pesumasina, sügavkülma jt. köögimasinad ka ja läks hästi, kaks kuud sain odavamalt läbi kuni tõsteti elektri hind kahekordseks-öine läks üle kahe korra ja päevane alla kahe korra kallimaks ja tegi summa samaks mis oligi peaaegu, nüüd tarbin börsipaketti, tuleb odavam, eriti suvel.Eksperimendi nimi on ELU- kogu elu on üks eksperi ment.
no vallad ju pidid kompenseerima kord aastas 3. mai 2017, 09:28
mingi summa puude ostuks ?
To on3. mai 2017, 10:22
Selleks reklaamitigi Led pirne.Ostke kalleid pirne hoiate raha kokku ja kui paljudel on pirnid ostetud siis virutatakse elektri hinnale juurde.
sama kekküttega kardan3. mai 2017, 21:49
Teeme oma majad soojaks ja paneme hiigelpapp hakkama. Siis tõstetakse lihtsalt kütte hinda ja olemegi alguses tagasi. Raha ikka küttefirmal taskus, mis sest, et kulud kütte ostuks väiksemad.
kätlin2. mai 2017, 20:37
Kui vaadata tema kulusid, siis üks nädal ei läinud tal toidule sentigi !?
investor2. mai 2017, 20:37
naljamehed, ega siis pension ei ole mõeldud ära elamiseks. see on mõeldud suremise vältimiseks. elamiseks on ikka oma eluajal efektiivselt paigutatud säästud.
XXXL3. mai 2017, 15:30
Seda juttu räägi oma lastele. Nemad elavad röövkapitalismis terve oma elu. Mind koolitati elama palgatöölisena. Mina ise koolitasin ennast elama kapitalistina. Kahjuks pilluvad poliitikutest ametnikud kapitalistidele kaikaid kodaratesse ja meelitavad mind elama eirama seaduskuulekust( Palling, Ansip, Ligi ja praegune võimuladvik). Mina olen elanud suure osa oma elust vene ajal ja kohanen hästi kohalike oludega. Tänapäeva noortele on aga raske põhjendada miks peab riiki varastama ja seadusi mitte millegiks pidama( Uberi ja Taxify näite varal
maire2. mai 2017, 20:37
Alustamise raha oli 500 €, pensionäril on ikka väga suur vahe, kas 400 või 500. Palun andke õiged arvud!
2. mai 2017, 20:48
Pensionärid ei saa 500 eurot pensioni, vaid keskeltläbi 300-350 eurot.
Kõva Ketas3. mai 2017, 11:41
Selle nälgimisel põhineva experimendi Tellijaks oli SEB ja Titovi kirjatüki lõpus oligi see mida Tellija soovis näidata, et pensionärid raha tuleb teil kokku hoida ja hoida seda pangas. Kujutame pilti kui experimendi tellijaks on Pensionäride Ühendus, siis lõpp resümee kõlaks ettekirjutuse najal valitsusele muuta seadusandlust, et pension ei olla väikse kui 600 kuus ja jõuludeks lisaks 600-ne kingitud, et korter remontida või auto remontida, üle 5 aasta uuema vastu vahetada, tõukoer välja vahetada jne.
help2. mai 2017, 20:35
Täiesti ülekohtune ja ülbe eputamine. Milleks? Kellele?
naine 2. mai 2017, 20:26
aga2. mai 2017, 20:22