Eks see skandaalne intervjuu lahkas mitmeid aspekte, aga eks veidi naljakas oli küll lugeda näitleja muret, et koduteatri saalid on rahvast täis (inimeste huvi liiga suur!) ja näitlejaid on teatris väga palju, kusjuures kõik saavad palka (sotsiaalhoolekanne!). Kõlab nagu unistus. Ja ta ju ei istunud Linnateatris tööta - nii palju tükke mängukavas. Kas ta otsapidi ka lavastamise juures ei saanud olla ("Melujanu")? Lisaks on teater andnud talle mujal vabad käed, kus katsetada "huvitavamat värki" - Kinoteater, filmid, TV, väga paljud muud projektid, kus ta vilkunud. Aga näed, energiat ikka nii palju, et tahaks ka Linnateatrit "uueks luua"... ma ei saa aru, miks ta siis paralleelselt sellest oma Kinoteatrist unelmate töökohta ei ehitanud, kas Linnateater pidi Kinoteatrilt malli hakkama võtma, et sealne elu tema jaoks mõttekas oleks?
kui üks agar olemiselt teismeline noormees arvab, et midagi on valesti ja kukub sellest meedias solvavalt kirema, kuigi teised ei märka, siis on paras lahti lasta küll.
Kas see oli siis üks ja suur tõde, mida näitleja intervjuus väljendas või lihtsalt tema arvamus? Ma ei kujuta ette, kuidas üldse saab tööd teha, kui igaüks lendab peale oma suure tõega, mida tuleks tingimata kuulda võtta. Minu meelest mõtleb peanäitejuht üldiselt, kujundab teatri näo. Seepärast ongi teatrid üpris eriilmelised, kõigile midagi, ega siis näitleja ei pea minema tööle teatrisse, mille stiil ja repertuaar pole talle üldse mokkamööda. Igas teatris võiksid ju töötada selle teatri fännid?
no lõpetage see kisa, kus nüüd tuli ohver või märter välja! Kui ei meeldi linnateater minu tehku ise midagi, ei meeldi mulle see isatapp - põlvkond, kes pole ise midagi loonud on kõvad teisi kritiseerima.
aga miks nükanän siis ei lavasta? miks ei tehta midagi suurt ja ägedat. ja tuua näiteks juhan viidingut, kes oma leivaisa kätt ei hammusta, ei ole ka õige. kuhu me nii jõuame, kui saba jalgevahele tõmbame ja kriitikat ei tee.
Linnateatri piletitega, on ikka väga kummaline. Tuttav passis aega, millal piletid müüki tulevad ja jäi väga väikese aja jooksul ilma. Koolid on mõnel etendusel mitu aastat järjekorras. Kas see näitab teatri ülikõrget taset või on tegu tekitatud massipsühhoosiga?
Kalmeti isa Madis Kalmet ja ka vend ja ema ja ka vanaisa on olnud näitlejad, nii et annet tal geenides on. Pigem lööb Tema Kõrgus Teatrijuhil mõnikord provintsist tulnud rätsepa marssalikompleks välja. Aga - las lasevad auru välja, ega elusorganism (nagu teater on) ilma gaasivahetuseta ei saa
äkki see ongi, et loodab liiga palju ainult geenide peale? olgem ausad, tema tüpaažile leiab mõningaid karaktereid, äkki isegi pika otsimise peale tuleb dialoogide kirjutamine välja? aga selline tüpaaž, keda kannataks nö söögi alla ja söögi peale vaadata, ta ju ei ole. ma ei usu, et ta paha inimene on, aga niimoodi meedias oma suhteid avalikult klattida oli vale. klattimise tulem oli ootuspärane ja õige: ta ju ei taha seal teatris enam olla.
Oma probleeme tööandjaga lahendatakse omavahel mitte ajakirjanduse veergudel! Arvestades, millist jama ta ise toodab kasvõi oma monotüki näol, siis kahju ka pole. Linnateater küll midagi ei kaota tema lahkumisega...
on asju mida peab avalikult ka välja ütlema muidu on selline tunne, et seal konnatiigis nagu midagi ei muutugi ja kõik on rahul. nüüd on näha, et tegelikult ikka käärib kummaline, et nii suure koormusega näitleja lahti lastakse. kas jääb vabakutseliseks? etenduse pealt saab tasu? või õpetatakse kiiresti kedagi teist välja??? eks aeg näitab. aga nõuka aeg oli selline, et ei tohitnud oma suud paotada. siis said kohe kinga ja vangitormi. tänapäeval tundub see nii imelik.
Asi pole arvamuse avaldamises, vaid suhtlemiseks valitud toonis. Loe Postimehe artiklit 11.04., seal öeldakse ikka väga koledasti ja ilmselgelt ta seal teatris olla ei taha. Oli vist selline fraas: kui mul Kinoteatrit poleks, siis ma Linnateatris vastu ei peaks (või et: oleksin siit ammu ära läinud).
teater ongi vist üks suur intriigide pesa. kuidas ennast sellisest saastast eemale hoida? seda ilmselt seal töötavad inimesed ei tea. muidu nad seal ei oleks. masendav on selliseid asju lugeda.
teatris nüüd küll asjad demokraatlikult ei käi ja ei saagi käia. Ei saa enne etendust hakata hääletama, mida me täna siis mängime. Samamoodi ei vali näitlejad lavastajaid, vaid vastupidi.
KOMMENTAARID (48)