Ka veneajal sündinud ja elanud...18. veebruar 2021, 14:38
Umbmääraselt lahmijatele. Sain load 17.06.1975.a. kätte. Piirkiirus asulaväl. teedel algajale 80 km/h (kaheks aastaks) ja üle 2-a sõitnutele 100 km/h.
Ja alates 01.01.1976.a. tulid uued eeskirjad - 70/90, mis kehtivad tänapäevani.
Algul ajas muigama, et peale lõpetamist said 10 km/h-s kiiremini sõita, kui pool aastat hiljem aga nii see oli.
Ja polnud sel moskvitšil, (iž-412), häda midagi, kui veidikene täiendasid ja ikka hooldasid, lendas ikka ka, kui oli vaja, ainult külmadel talvedel kippus salongis jahe
olema jne.
Aga on ka need ajad üle elatud. Siis saime vaz-2106 ja nii ta läks.
Edu!
kiirus, kiirus! Nähtavasti pole uus aeg tekitanud kihutajaid. Ju siis olid vaimuvaesed ka siis, kes kelgivad senimaani kihutmise ja kiirusega. Võibolla oligi see nooruse suurim elamus. Miski ei muutu ,inimesekese aju ei ole midagi juurde saanud.
Vaadake, tollel ajal võis maanteel sõita oma valitud kiirusega. Tuli vaid jälgida liiklusmärke, et asulates kiirus 60 k/ h peale alandama. Nüüd on üldiselt kehtestatud piirkiirus, mida ületades täidate riigikassat.
on lugeda, kuidas kuumad eesti mehed oma autodest muljetades leili lähevad! Olen veendunud, et meestele pakub rauast neljarattaline sõber palju rohkem elamusi kui naine, auto eest kantakse ka paremini hoolt. Kuna pole Estonia teatris käinud rohkem kui paar balletti ja ooperit, siis ei oska Puurade kunstile kaasa rääkida. Väinot ajasin vanasti segi küll Illart Oravaga, küll Kuslapiga. Kuslap oli Mehed ei nuta filmis "suur võrgutaja", Puura aga "Siin me oleme", kuigi sai Liinalt tünga. Ah et siiani operetilaval -davai, parenj!
Jätkuvat pereõnne! Aga mina olen autoga lennanud. Tartumaal on enne Puhjat Kavilda ürgorgu läbisime sapakaga "ülihelikiirusel", läks veidi lendu küll. Kõik naised käisid tol ajal kunstsiidist või krimpleenist suvekleite, kombinee oli tingimata kleidi all, peas kindlasti keemilsed lokid. Meedib või ei - aeg ja mood oli selline. Sirgeid pikki juusesorakaid pikki pükse ja kitsaid pluuse peeti lõnguse tunnuseks. Kui mitte isegi l... tunnuseks.
Ei ole siin midagi utoopilist kiirust, isegi Laz bussiga sai kunagi 120km/h Pärnu maanteel vajutatud. Vene tehnika tsegi kohati imet. Tehniliselt korras ladad-mossed rebisid enamus vabalt 150 välja.
Nii mosse kui sigulli aerodünaamika olid olematud, välja võis ta jah teoreetiliselt midagi võtta aga mõlema puhul oli juba 110 kmh juba selline ebakindel jama tulle, et rohkem ei tasu. Suvalise lääne auto puhul tekib 100 kmh tunne, et auto justkui sõidab.
Galiina van Girova Putmoloroyah6. aprill 2017, 15:28
Meil S.M. Kiroffi kalhoosis sõitis 1985 aastal Siim K. oma Volgaga Tallinnast Moskvasse 3 tunni ja 50 minutiga. Sinna juurde kuulus ka paar keppi ja kohvipeatus.
Aastaid Mosse omanik olnud. Mosse võttis stopperiga aega mõõtes 150 - 160 välja. Vaz 01 - 03 vaevalt 145 - 150. Vaz 06 oli juba teisest "puust". Jah vaadake Mosse mootori ja saate ise ka aru (kui seda on) et puhtalt maha tehtud 1500 BMW. No ja kui seda sai veel natuke "näpitud" siis oli päris korralik minek. Muidugi kel oli võimalust tegi veljed veidi laiemaks ja teised "papud" alla. Mosse ainuke viga oli kk kulissi ehitus. Oleks käikude otse lülitus olnud. . . parim sõiduriit tollel ajal.
See kobakas kasti ja mootori vahele ja kaanetihendite (kaks tihendit tuli panna) vahele on kaks täiesti erinevat asja! Ja rumal oli lasta surveaste alla, kaotada ökonoomias ja jõus- tegelikult oli see pettus selle kaanetõstmisega.
Milleks peaksin miskit "ZA RULJOM" ajakirja otsima, kui on selge, et Renault mootor see ei ole, see on BMW! Võimalik, et rahvale öeldigi, et Renault, sest sakslaste pealt mahaviksimist ei saanud kuidagi sel ajal heaks kiita.
Mida ei kihutatud. Siin keegi kirjutab piirkiirusest vene ajal, mina kūll seda ei māleta. Vōis sōita nii kiiresti, kui sūda lustis ja sōiduautoga alla saja ei sōitnud keegi.
Kes oli sinu matemaatikaõpetaja ja geograafiaõpetaja ka? Rohuneemest Pärnu kesklinna on kaasajal 150 km, varem, kui tee oli käänuline, oli tsipa rohkem. 40 minutit 0n 2/3 tundi, seega kiirus peab olema stabiilselt 150 km läbimiseks 200 km tunnis. Kui väidad, et ei mindud üle Tallinna, siis missugune on alternatiiv? On võimalus üle Pärnamäe sõita Tallinna ringteele ja pikendada teekonda veel ca 20 km võrra. Seega, vahele jäi Tallinn, mida läbiv teekond on pikk 17 km ja kiirus siiski sel ajal 60 km/h, mida kiivalt ka kontrolliti. Seega- kiirus pidi vahepeal tõepoolest olema ca 250 km/h. Mida sa jurad? Saad ise ka aru mis soga ajad? Isegi siis, kui võtta alguspunktiks kontori tegelik asukoht Viimsis, ehk siis oleks teekond 142 km.
150 km 35- 40 minutiga! Ossa! Kaks linna ka teekonnal, seega pidi ikka kohati 300+ laskma. Hea jutumees oled. Haapsalust on kinnipeetu küll kord Tallinnasse tunniga viidud, aga kõik pillid, viled, tuled töös ja mööda keskjoont, kiirus oli kohati 180 ja raudus pätt tegi turvavöö taga lahti ja püüdis esiistmete taga põrandale pugeda hirmust.
Asulavälistel teedel kehtestati piirkiirus alles aastal 1976. Enne seda võis kimada palju jaksas ja seega ei rikutud antud juhul ühtegi kehtivat reeglit.
Omal ka vanasti mõni mosse olnud,sellist hitsi küll kätte ei saanud.Aga kui naisele mees meeldib,siis tundub ka 70 sajandi kiirusena.Ise kõik selle teema läbielanuna ei jää muud üle,ÕNNE.
sellist rumalat juttu omal pole halb kuulata !? Lihtne vabriku 412 sai kiiruseks 145 vabalt ilma mäest alla sõitmata kätte. Eesti Jõudi klubi tuusad forseerisid vabriku mootorid mis arendasid kiiruseks 180-190 km tunnis. Lada 06 mootorid saavutasid peale forseerimist 220-230 km tunnis. Tänasel päeval oleks soovitav vanale 412 mossele paigaldada Opeli 2 l mootor ja saad kiiruseks enam 220 km tunnis. Sobivaim paigalduseks 2.0 C20XE (110 kW)
Mossel oli peal BMW 1500 pealt üks-ühele mahaviksitud mootor. Juba tehaseandmetel oli max kiirus 140 km/h. Tehas garanteerib mitte maksimaalse võimaliku vaid ohutu piirkiiruse, regelik lõppkiirus on palju suurem, kuna sel ajal puudusid elektroonilised piirajad. Rallidel on ka 200 kätte saadud. Minu täiesti tuunimata VOLGA, mis oluliselt madalamapöördelisem ja uimasem, läks III käiguga 120 km/h ja neljandaga 160 km/h kui ludinal.
Armeenlase ütlus : Ka Mosse võib kiiremini sõita kui 200, tarvitseb vaid Araratist alla lasta...! Mis puutub maanteel sõidust, siis üle 100 on kuidagi utoopiline kiirus vene auto kohta sest sellega sõites pidid kasutama ju ERILISI JUHTIMISVÕTTEID !
Juht suutis, mosse ehk mitte.6. aprill 2017, 13:29
See lokkidega nuurmiis om KUNINGATE sugupuuga seotud ja paar nooremat laljat veel. "Igal majakal on oma tuli,...", aga ei meenu, et millise lauluga Puura nooruses mingil konkursil silma paistis, kes teab?!
Soovitan siiralt kahelda sinu arvamuses.Endal oli tutikas 1984a. 412 Kõik mis kellal oli,sai ka fikseeritud.Juhitavus muutus siis muidugi tõeliseks lotoks.
Läks vabalt isend mis enam vähem korras, sõbral oli 2140 mis tip topp korras ja pigistas 160 välja, istusin kõrval, aga eriti mõnus tunne polnud, lärm oli kohutav.
KOMMENTAARID (67)