Inimesed

Osturalli Lätis: eestlaste hordid panid Valmiera ehituskaupluse sõnaraamatuid ostma! (204)

LISA KOMMENTAAR

***12. märts 2017, 20:15
Hm, soomeski vöib saada kapsaseemne 45-75 senti pakk.
LÄTI LÄTI LÄTI 12. märts 2017, 18:15
brauksim...12. märts 2017, 10:25
Palju üritatakse lätis käimise mõtetusele viidata väidetega autokütuse ja aja kulule, mis justkui tõstab hangitava kauba hinna tasemele,mis muudab ostureisi mõtetuks. Näiteks pealinnast Iklasse,rahulikku sõitu kaks ja pool tundi, tagasi sama,kui ei viida mujal aega. Kohapeal , koos tankimisega 1-2 h. 450km.läbisõiduks kulub keskmiselt 25l diislit. Inimestel, kellel on vaba aega kuhjaga, on ainuke kulu autokütuse peale, mille hind langeb tänu sealt ostetud, odavamale kütusele, paak täis ja paar kanistrit. Arvestades ostetud kaupade pealt säästetud raha ja soovi korral reaalset kasumit peaks reis igati kasulik olema. Eriti kui tead, et enamik naabreid ei roni kunagi paati ega seila lõuna poole.
aga12. märts 2017, 23:07
mulle meeldib, käisime Lätis kuninglikul reisil ja avastasime et meie jaoks on prioriteedid paigas! Meitene juhatas veel eesti keelt purssides turvast mööda kahh! :D
sarus29. november 2017, 15:19
Auto kulu ei ole ju ainult kütuse kulu.
volmari12. märts 2017, 07:31
Ikka Volmari, laen saksa Wolmarist.
Täiendaks kaubavalikut12. märts 2017, 06:56
Valmiera äärelinnas on suured Agroservise poed, Sõida edasi Riia poole - suur Baltezersi aiand odavate taimedega.
Tänan infi eest.12. märts 2017, 10:40
Oligi plaan sõita remondiksvajaliku järele. Ajastan siis sõidu istutamisajale.
Ja suvel loeme artikleid12. märts 2017, 01:16
et Jurmalas õpivad teenindajad eesti keelt.
Lõunapoolsema Eesti rahval on 1 kerge pedaaliandmine, et Jurmalasse ja Riiga sõita, nt. nädalavahetustel, seda tehakse juba aastaid.
Very nice place-Jurmala.
Tagasiteel laaditakse autod veel igatsugu träni, toitu, jooki ka täis ja kõik häpid nii seal kui siin Liivimaal.
Las talsinkid möllavad seal oma sadamakülas koos põdrakeste ja suure idapoolse naaberrahva keelt rääkivate kodanikega.
Läti firmad on edukalt jõudnud ka (Lõuna)Eesti ehitusturule-alltöövõtjatena. Pidid väga kibedad töökäpad olema.
Masinate, seadmete varuosad, nii uued kui ka vanad on Lätis lausa kordades odavamad.
ab13. märts 2017, 08:39
pagarid ka ammu juba kohal!
jann11. märts 2017, 21:47
pole ka palju tooteid ammu eestist ostnud,sest siin nööritakse täiega
Jaan11. märts 2017, 20:30
Küll ikka on eestlased jobud. See ,et Lätis kaup odav on, näitab pigem Läti olukorda meiega võrreldes. Lätis on ju keskmine palk 300 euri väiksem, pension 50 euri, ka riigiteenistujad(päästjad,politseinikud) teenivad tunduvalt rohkem kui meie lõunanaabritel. ma saan sellest hästi aru ,et kus odavam, sealt tasub osta, aga ega sellepärast riik kehvem pole
11. märts 2017, 21:14
See nii on. Aga seda kellegile selgeks ei tee. Vōi nemad veel Tompeale protestima.
Mine11. märts 2017, 21:48
oma jutuga kanni. Läti Maxima kassapidaja teenib kuus 550 eur. Palju eestis, ehk oskad edasi targutada ?
Tõesta12. märts 2017, 23:09
Jaanile.11. märts 2017, 22:36
Palju soomes keskmine palk on sinu meelest, et suurema osa kaupade hinnad on eestis sama suured kui soomes , osad isegi kallimad? Eestis saab ainult liha ja kala natuke odavamalt .
11. märts 2017, 23:30
Siin ju jutt on Lätist, Kodanik Jaanile
eesti mees13. märts 2018, 12:44
ja Saksamaal on paljud kaubad veel odavamad kui Lätis, kaasaarvatud alkohol. Midagi on siin riigis väga-väga valesti.
jobujaan 12. märts 2017, 05:26
Usun, et see eesti keskmine palganumber on saavutatud suure ametnike arvu suhtega töötava elaniku kohta ja selle ametniku keskmisest suurema palgaga.
ab13. märts 2017, 08:41
see on ametlikult, elatada tuleb ikka selle järgi, mis käes krõbiseb! Ja seal seda käesolevat tunduvalt rohkem!
Vik11. märts 2017, 20:11
Aga millegipärast käivad omakorda Lätlased Eestis tööl ja ka statsionaarses ravis.
11. märts 2017, 20:29
Olen Lātis elanud 30 - aastat. Algul tōōtasin Lātis ja ostmas kāisin Eestis. Viimased 20 aastat olen Eestis tōōl kāinud. Eesti palgaga elatan poolt siinsest suguseltsist.
A 11. märts 2017, 19:57
Rail Baltika võiks lõppeda Valmiera Depos
Oss ja teised 11. märts 2017, 19:54
Aitame Läti haljale oksale
Vahet ei ole11. märts 2017, 19:53
kust teie ostate, Eesti ārimees saab selle raha ikka omale. Enamus Lāti firmasid on eesti tūtarfirmad ja enamus kaupa tuleb Skandinaaviast eestlaste vahendusel.
ab 13. märts 2017, 08:42
see11. märts 2017, 19:53
on meie tarkade mõistuseta poliitikute tagajärjed.mida odavam kaup,seda rohkem ostetakse,seda suurem käive ja suurem kasum.tõstke aga hindu ja varsti hakkate ise enda kaupa ostma.meie poliitikud muud ei tee,kui ainult kisuvad omavahel,sellest on vähe kasu mõistust on vaja.isegi presidendil on kõige suurem probleem homoabielu ,mida minnakse soome arutama.
eestlane11. märts 2017, 20:04
Eestlased on VÄGA RIKKAD kui jõuavad igalt poolt NII PALJU kaupa kokku osta! AITÄH eelnevatele valitsustele ja peaministritele!
eedu25. oktoober 2017, 07:46
meil pole presidenti.
asd11. märts 2017, 19:46
Lätis on mööbel ka väga odav.
Vaatan ja loen..11. märts 2017, 19:32
Olen Kurzemel elanud, tunnen lätlasi, valdan keelt, pole just ahjualune, paar magistrit tagataskus, kurb on selliseid asju kogeda...et siis meie omad on pigem ärihaid, mitte kaupmehed
11. märts 2017, 19:42
Lumememm11. märts 2017, 19:46
Minu arvates on siin teemaks see, et
Läti riik saab oma majanduse korraldamisega hakkama
ja Eesti ei saa...
Miks Sa kurb oled?
Juku11. märts 2017, 19:21
Juba nõuka ajal käisid eestlased Lätist alkoholi ja tööstuskaupa ostmas
11. märts 2017, 20:30
Sama lātlased Eestist
Jaan11. märts 2017, 19:06
Läti piiri äärest käime meestega Soomes tööl ja kui tuleme koju siis reis lätti. Ainult üksikud toidukaubad mis ei säili ostab eestist. Madal palk ja kõrged hinnad on Eesti lööklause.
A11. märts 2017, 19:15
Madal palk ja kõrged hinnad on Eesti Nokia ja lööklause on - kui kasumit tuleb vähe ,siis tuleb hindu tõsta
Urve12. märts 2017, 01:00
mis hinnad need kõrged on kui ise oled paks nagu siga ?
Jollerid11. märts 2017, 19:03
Mul mitu tuttavat käinud ka silmaopil Riias. Eestis maksad 2000 euris, Lätis maksad 1000 euri.
maamiis11. märts 2017, 19:18
Minskis pidi veel odavamalt saama .Kui Valgevene viisat teha ei taha ,siis maksad vähe juurde ja nad tulevad Vilnusesse ise kohale
P12. märts 2017, 19:17
eestlased pidid ka rasvaimu tegema seal
Kellel 11. märts 2017, 18:49
Lätti asja pangu aga autole käru taha ja kui elumaja vajab näiteks sõekütet saab Lätist sõetonni kätte 120- 135 eur tonn. Meil min hind 176 eur.
Aitāh Kellele !11. märts 2017, 19:49
Vāga lihtne rehkendada. 200 km sōitu nāiteks edasi ja tagasi ja kaks korda, 500 kg korraga, palju siis tonn maksab. Kaks vaba pāeva ka selleks kulunud, seda muidugi eneserahulduseks.
Sina 11. märts 2017, 21:52
osta omale auto mis on auto. Oma vana bensu või diisli panniga kaugele ei sõida. 400 KM CNG gaasimootoriga autoga maksab 13 eur
Sina ise!11. märts 2017, 22:15
400 000 km sõitnud diisel läbib selle 400 km 16 EUR eest.
Tao pihku12. märts 2017, 19:00
ja saadki eneserahulduse. 200 km sõitu maksab 270 000km läbisõitnud diisliga 11 eur. Ja seleta lahti miks peaks käima 2x korda ja kummalgi korral 500 kg tooma? Miks ei või ma seda ühte tonni korraga ära tuua?
...13. märts 2017, 08:41
Või kaks tonni korraga !? Lõhutud küttepuid on võimali osta alates 15 eur ruumimeeter.
ab 13. märts 2017, 08:45
paraku ikka 100- 120 , kui just ei harrasta kanistri otsas sõitmist!
Mõtleja11. märts 2017, 18:44
See on igati huvitav, et eestlased toovad Eestis elamise suureks plussiks justnimelt odavaid tarbekauppade hindasid. Lähemalt vesteldes selgub, et valdav osa tooteid hangitakse välismaalt, näiteks elektroonika tuleb amazon, ebay, alibaba vahendusel, riided/jalatsid sportsdirect ja h&m välismaa lehekülgedelt, kütus/alkohol/ehitusmaterjalid aga Lätist, toit ja lastetarbed tuuakse sisse Soomest.
Alibaba kaudu11. märts 2017, 18:51
võid Hamburgi hindadega 0,50 euro senti kilo omale lõhet ja forelli samuti tellida.
Ohoo11. märts 2017, 18:42
Puit on ka odav sauna lauda ja sauna palki jne.Oleks jõudnud nagu imedemaale.
Aleks11. märts 2017, 18:31
Ostsin kaubiku nüüd Lasen nagu takso Läti vahet. Hinnad on ikka jube soodsad.
Mädanik11. märts 2017, 18:27
Kui kogu oma raha viite lätti siis küsige sealt oma vanematele pension ka sealt.
hmm11. märts 2017, 18:42
nu ole sina siis se tola kes maksab peale mitte millegi eest mingi norra ,soome või rootsi firmale ,et nemad saaksid suuri kasumeid kirja panna,sest rumalat eestlast on hea rahast välja petta.
Mädanik11. märts 2017, 21:01
Läti pensionär naerab südamest kui rumalad lapsed on eesti pensionäridel kes toovad raha lätlastele.
11. märts 2017, 21:17
Seega Lātis kāive kasvab, vōib hindu juurde vāānata.
ab 13. märts 2017, 08:49
läti penskar imestab, et eestlased oskavad nõnda raha kokku hoida! Aga noh ega mädad ju sellest aru ei saa!
Teeline11. märts 2017, 22:30
Mis puutub Lätist ostetud kaup Eesti pensionitesse? Sotsmaks jääb ju siia. Ainult ärikate kasumid vähenevad.
ab13. märts 2017, 08:46
meie nossovid pole käibest kuulnudki,11. märts 2017, 18:24
võtame lihtsa näite suvaliste hindadega,nt.jope-tuleb sisse 12.-euriga ja müüki pannakse 120.-ga.
Kui seda jopet kasumlikult müüa,oleks hind nt.30.-
Sellist(120.-) jopet ostetakse nt.2 tk.kuu aja jooksul.Müügist laekub 216.-"puhast"?
Oleks hind 30.-,siis ostetakse 100 jopet,kokku 3000.-,lahutame 1200.-(omahinna),jääb järele 1800.-
See on kõik oletuslik,kuid see,et majanduslikult keegi ei mõtle,see on selgemast selgem.
Sinu oletused11. märts 2017, 18:37
vastavad jopede suhtes tõele. Tellides kevad-sügis sulejope Aliexpressist kus saatekulu 0 maksin jope eest 18,66 eur. Siin maksab analoog aga viletsam 170 eur.
Eskomo11. märts 2017, 20:28
Milleks kevadel ja sügisel sulejoppe, ilmselt jääb saladuseks
Eskimol 11. märts 2017, 21:55
peaks mõistust rohkem olema.
Eskimo11. märts 2017, 23:34
Sain aru, ajumaht suureneb
Mitte ainult12. märts 2017, 10:26
Aliexpressis on ka sellel jopel suur värvivalik.
to meie nossovid...11. märts 2017, 21:36
Lugupeetud rumalpea. Kust need ostajd tulevad 100 tk? See päris nii ei ole, et kui lased hinna alla, siis ostjate arv suureneb, neid lihtsalt ei ole. Tartu kaubamaja lõpetas kunagist samuti üherallahindluse tõttu, ei jätkunud ostjaid et kasumisse jõuda
Tartlane12. märts 2017, 10:34
Tartu kaubamajas ei ole mitte kunagi olnud überallahindlusi. Seal on ikka überülehindlus. Kui ikka asjale on 300% ja enam juurde hinnatud, siis 20% allahindlust ei ole kohe mitte kuidagi überallahindlus.
Kindlasti on13. märts 2017, 08:46
kui neid odavaid jopesi 25-35 euroga müüdaks. Aga küsitakse 100 ja veelgi rohkem. Imestan et üldse leitakse nõrgamõistuslike olendeid kes nende üllitiste eest sadu eurosi maksavad.
Veizers Viktors.11. märts 2017, 18:19
Mida Teie eestlased siin kiidate. Minge Lätti elama siis teate mis on elu kui kallis ja millised palgad. Ise olen rahvuselt sakslane käisin proovisin ka elu sakamaal. Eestis on kõige parem elada.
Siiri Viktors ile11. märts 2017, 19:09
Tervitan.Teie olete haritud inimene Teil on kerge elada üks tas puha kus. Näete siin kommides juba kui raske eluke neil harimatutel joodikutel on. Rõõm oli Teiega kui mõtleva õiglase targa inimesega kohtuda
tubli jah11. märts 2017, 19:15
ma ei kurda ka elu yle eestis,aga ölled ja ehitusmaterjali käin ostmas lätist,sest meie kaupmeeste ahnusel pole piire,mina neid ei hakka nuumama
A 11. märts 2017, 19:17
Eestis on hea elada saksa pensioniga !
Viktors Veizers kommenteerijale " A "11. märts 2017, 19:54
Sa oled tark mees said minult kohe 6 rohelist plussi viskas aga elada on tõesti eestis hea.
Urmas11. märts 2017, 20:20
Saksamaal on saksa pensioniga ju veel parem elada, sest esmatarbekaubad on odavamad.
Viktoriga nõus11. märts 2017, 19:46
Sugulased muud kui nutavad, ja meditsiin, maksupoliitika on täitsa pees
Urmas11. märts 2017, 20:17
Kuule, ma tean väga hästi kui odavad hinnad Saksamaal võrreldes Eestiga on. Eks sellepärast tellitakse meil Eestimaal Saksamaa internetipoodidest elektroonikat. Toit on Saksamaal ca. kaks korda odavam kui Eestis. Õlu? Saksamaal leiab supermarketitest näiteks kast õlut 20X0,5 liitrit 6. Euroga. Saksamaa hinnad on Eesti ja Läti hindadega võrreldes väga odavad. Kasutatud autod on seal üliodavad ja valik on väga suur.
Meie kaupmehed väidavad, et Eestis on nii pisike turg, seega nad ei saa nii odavalt müüa kui Saksamaal, kus on palju ostjaid.
Jaan11. märts 2017, 18:14
Mina elan läti piirist 20 km kaugusel. Kui soomest töölt tulen siis võtan läti tiiru ette ja ostan vajalikud asjad ära. Eestist ostan ainult lühikese säilivusajaga toiduaineid. Eesti poed topivad hinnale liiga palju otsa ja selle juures ei raatsi müüjatele korralikku palka maksta.
mina11. märts 2017, 18:03
.. lätis on soodsam nii kaup kui ka lennifirma! Aga eesti ärikatele ikka edu!
11. märts 2017, 18:21
Lātlased sōidavad Riiast Vilniuse ja Kaunase lennujaamadesse, et sealt odavalt edasi saada.
Hinnad vastavalt palkadele11. märts 2017, 19:55
Vaat kui tore, nüüd ma räägin oma sugulastele, et lõpetagu riigi sõimamist, sest eestlased täpselt teavad-elu Lätis on lausa lill vaatamata sellele, et palgad on madalad, nt õpetajad 680eur norkoormus, lasteaiakasvatajad 620 eur, ja eraarsti vastuvõttu peab oodata aasta või isegi kauem
W.11. märts 2017, 17:59
Jaa ka lehte hakkame Läti lehte lugema, sest seal ilmselt ei küsita selle eest 1€ !!!
Lumememm11. märts 2017, 18:43
Hea kommentaar :)
Läti keel pole üldse raske, PÕHJANAABRID võiks ju seda osata?
"Ludzu man viens kilograms gotina konfekte!" ( palun mulle üks kilo lehmakommi )
Küsisin niimoodi, kui proovisin lapsena õppida läti keelt.
Poetädi pani mulle veel peotäie komme kotikese kõrvale lisaks ka.
Tahtsin just kirjutada, et liivikeelset (liivi keel on väga eesti keele sarnane) AJALEHTE saab osta Mikeltornise küla poest.
Aga selgub et rahaliste toetuste lõppemisel enam ei saa...
Siiski on sealkandis palju huvitavaid asju. Kellel suveplaanid tegemata, siis võtke plaani
Irbene radarijaam, Mikeltornise majakas, samas ilus kirik. Kolka sarv (seal ärge lapsi merre lubage, sest laine käib korraga kahes suunas)
Riezupe liivakoopad-üks lahedamaid elamusi mul:
http://www.smilsualas.lv/?locale=en_US
Seal lähedal Vaides on mustlase kämping.
Tal on hämmastav loomasarvede kogu, ja need ei pärine tapetud loomadelt.
Tema esiisad on olnud metsavahid ja kogunud surnud loomadelt trofeesid.
Meri on hästi lähedal.
Kukkusin jälle lobisema :)
mihkel muromets 11. märts 2017, 17:40
Aga miks see niimoodi on ?
aga11. märts 2017, 18:04
sellepärast, et kui kaup odavam, on läbimüük suurem ja kasum samuti. Meil on ärimehed, mitte kaupmehed.
Coolbe11. märts 2017, 18:20
Sest mede ärimehed on mugavamad ja ahnemad. Mäletan 90.ndatest ühe kaupmehe käitumist, kes ikka käis vaatamas, et mis hinnaga naaberpoes kaup on ja pani enda poes siis natuke odavamaks. Nüüd käib nii, vaadatakse, et naaber müüb 10-ga, ma küsin 11.
Tuleb meelde veel krooni ajast ühe kaupluse juhataja lause, et ma müün pigem ühe paari saja krooniseid sokke kui 5 paari kahekümneseid. Nii ongi sortiment kokku kuivanud ja hinnad kenasti pärmi peal.
Depos viipasin suvalisele poe kirjades tegelasele ja ta viis mind põhimõtteliselt kättpidi kauba juurde ja aitas ka kauba kassani toimetada (oli suurem asi, mida üksi kehv tõsta), mine sa meie ehituspoes mõne saalitöötaja käest midagi küsima. Parimal juhul viibatakse, et see osakond asub seal ja otsi sealt ning tõmmatakse kähku leebet, muidu peab ehk midagi tegema. See algas enam-vähem euro tulekuga, kui ühtäkki tekkis tõdemus, et meil ei taheta sulle midagi müüa, ei kaupa ega teenust. Isegi uue auto ost mõni aasta tagasi oli selline, et viiest salongist kolmes ei näidatud miskit müügihuvi üles.
mees11. märts 2017, 18:46
sellega meenub mulle üks klaasi firma kellele helistasin ja küsisin,et kas teeb vaid klaasi valmis ja ma ise tulen järgi. Keeldus ja ütles,et tema tahab leiva peale vorsti ka saada. Nu jäi oma vorsti ootama siis,sest mina selliste vorstinägudega tegemist ei tee,kellel loogika lonkab.
meremees11. märts 2017, 19:17
eriti käi see Infoauto kohta,sinna peab karurauad yles panema et kedagi kinni saaks,tahtsin sygisel uuut autot uurida aga kaua sa ikka seisad nagu tola keset saali
Lihtne vastus11. märts 2017, 19:58
Sest seal sissetulekud on madalad
k11. märts 2017, 17:35
Eks ikka eks presidendiproua riiki, peame ikka toetama
Ylle11. märts 2017, 17:31
Depos müüakse samuti alkoholi ja odavam kui Alko piiriäärsetes kauplustes
Ylle le11. märts 2017, 17:53
Kus Depo on Valkas või ? Oleks hea kui vastaks palun.
Coolbe11. märts 2017, 18:24
Depo on Valmieras ja Riias, ehk veel kuskil. Alko seal piiripunkti poodidest odavam ei ole aga odavam kui meil, nii, et kui ehituspoodi asja, siis võib sealt ka õlled kaasa osta, eriti nädalavahetusel, ei pea sommidega koos trügima seal piiripoes.
11. märts 2017, 18:26
Lāhim Depo Eestile on Valmieras. Valkas pole midagi, isegi sōōklat ei ole, kus inimene sūūa saaks. Ei ole mitte ūhtegi baari, restorani ega kohvikut. Viimastel aastatel pole Valkas jaanipidugi peetud
Lähim Depo11. märts 2017, 18:27
asub Valmieras. Kui esimest korda minna, küsige Depo kaarti ükskõik millisest osakonnast. Saab kohe kätte ja kassas allahindlused koheselt olemas. Kaupade hinnad on märgitud kauba juurde erinevad. Kaardi omanikele on odavam hind ja ilma kaardita kallim hind. Poes on suur valik erinevaid kaupu. Maiustused, alkohol, koolitarbed, voodipesu , ehituskaupu, kodukeemiat, aiandust ja palju muud. Tasub läbi astuda ka kaubamajast. Saab odavamalt kõike, mida perele vaja.
google11. märts 2017, 19:21
Valgast11. märts 2017, 20:08
Baare küll ei ole, aga söögikohad on iga alko poe juures olemas ja muideks väga head ja odavad söögid! On olemas pidude pidamiseks vähemalt kolm kohta, kuhu muidugi peab kohad varakult ette tellima, sest hinnad on pea olematud ja toidud ja teenindus väga head!
Meeldib11. märts 2017, 20:13
Mis mulle veel Läti juures meeldib, et seal ei ole vene keelseid reklaame...nagu näiteks mingi selveri kataloog - Lätis analoogsetes reklaamides vene keelt ei leia. Eestis käib mingi pidev venestamine ja vene keele kummardamine jätkuvalt edasi.
Lätist11. märts 2017, 20:31
Noh mis sa hing ütled, ah et ei ole venekerlseid reklaame, jah? Selle eest on palju poode, kus müüja läti keelt ei oska.
11. märts 2017, 20:38
Mina ka Valgast, ei tea kūll ūhtegi sellist asutust. Juba need kohad siis salastatud on.
Looduslaps12. märts 2017, 10:19
Valkas on päris mitu söögikohta: Jums, Rozmarine, Mego
Valgakas11. märts 2018, 19:04
Pole tõsi. Valkas on ehitustarvete pood. Mitu kohvikut ja sööklat. Hinnad head. Muidugi ehitustarvete valik on väisem. Valmiera vastu ei saa.
ylle11. märts 2017, 17:30
Depos müüakse samuti alkohol i ja odavam kui piiriäärsetes Alko kaupustes.
mihkel muromets 11. märts 2017, 17:28
Nüüd näeme,kuhu me jõudnud oleme,au ja kiitus reformikatele ja nende kannupoistele.
maalt11. märts 2017, 17:24
täna oli eriti palju rahvast valkas ,kõik parklad olid eesti autosid täis, käisin ka aiakaupu ostmas, seemned kolmandiku ja rohkem odavamad, nt kapsas krautmann 85 senti pakk, bauofikus oli tartus aga 1.60,sama kogus ja firma ka.lilleseemned alates 20 sendist,ja top poes saiakesed super lausa.alkoholi ei vaadanud ka mitte,aeg kulus mujal, ahjaa kleidipoes ilusad suvekleidid 9.99,no mida veel tahta...
11. märts 2017, 18:29
Selles linnas ainult 1 parkla ongi.
Marek11. märts 2017, 17:24
Mõistlik oleks 101 jobu riigikogust ära kaotada ja ,,Eesti Riigi´´ jutimine Lätlastele anda.
Rahuarmastaja11. märts 2017, 18:06
Ajalugu Lauristinile vihjates... Tuleb Latvijale sõda kuulutada...
11. märts 2017, 18:44
aga võiks ju Eesti maapiirkonnad liita Lätiga,
Läti eluga kursis11. märts 2017, 20:00
Usu mind, siis küll eesti riik varsti on näljas ja paljas.
selline tunne, 11. märts 2017, 17:23
nagu oleks keelatud tegevus?
käime pildistame. siis kaabime järelkärul numbri maha aga autole jätame ilusti nähtavale.
ja miks neid kaubaostjaid pildistama peab? keelatud on lätis poodlemas käia?
Valitsus hoolib!11. märts 2017, 17:07
Elagu Keskerakond ja meie suured juhid! Elagu!
Sina Taavi?11. märts 2017, 17:24
nii elamegi 11. märts 2017, 16:57
riided läti , küte läti remont läti , joogid läti nb! mitte ainult alko
Coolbe11. märts 2017, 18:37
Motomess Tartus 10, Tallinnas oli 11, Tartuga samal ajal Riias mess 5 euri. Tuli meelde, et meil suuremad motoläbud (näiteks treff) küsivad juba 35 euri nina pealt, Lätis (Kurland Bike meet) sai 15 euriga. Kas totaalne oskamatus meie bisnismeestelt või piiritu ahnus.
vale on ainult piletihinda võrrelda11. märts 2017, 21:14
võrdle seda, mida selle raha eest saab. Hea asja korraldamine ongi kallis, midagi pole teha. Ja korraldajad teevad seda tihtipeale paljalt tegemise rõõmust.
Coolbe11. märts 2017, 23:11
Hea asja korraldamine võib aga ei pea olema kallis. Olen oma naha peal neid motoüritusi võrrelnud. Eelmine aasta enam treffile ei kibelenud, selle aasta hinda vaadates ei lähe samuti. Meil ürituse kohta 1 enam-vähem talutav bänd, ülejäänud ilmselt tasuta esinema saadud, või pidid nad isegi peale maksma, heli kvaliteet ei kannata isegi purjakil peaga miskit kriitikat. Saarlaste üritus hakkas ka paar aastat tagasi maha käima. Treffil on raha lõhn kogu aeg küljes olnud (üks nädalavahetus peab vahmiili terve aasta ära toitma) aga nüüd tundub, et katus on päris ära sõitnud.
11. märts 2017, 16:55
kala otsib , kus sügavam; inimene , kus parem . Nii lihtne see ongi . Ainult meie juhmoinad ei saa sellest aru ja teevad elu Eestis võimalikult vastikuks .
ehh11. märts 2017, 18:10
aga juhtoinastel on igal pool õitsev lilleaas.
Lumememm11. märts 2017, 16:51
Läti on
Leedu ja Poola kõrval üks mu lemmikumaid maid ;)
Eestlased on ikka lätlasi ilma põhjuseta halvustanud.
Need naljad, et:
"Lätlastel on kuus varvast"
ja et kui
"Eesti, Leedu ja Läti kokku liita, siis saaks 2 normaalset riiki"
Keeleoskusest niipalju, et eelmisel suvel käisin emaga Hargla kalmistul, kuhu on maetud mu ema esivanemad.
Ape jääb seal väga lähedale. Eesti keeles on see Hopa linn :)
Poel on eestikeelne silt "KAUPLUS"
Mina üritasin oma kasinat läti keele oskust kasutada.
Mu 80- aastane ema küsis lihtsalt: "Palun neid moosiga küpsiseid ja pool kilo lehmakommi"
Me mõlemad saime
1) Kõik, mis me tahtsime
2) Sõbraliku naeratuse osaliseks
11. märts 2017, 18:32
"mine sina " kirjutatakse ka lāti keeles lahku.
trifiid11. märts 2017, 18:51
Lätlastel on ikka viis varvast. Kolm ees ja kaks kanna taga. Öösiti magavad õrrel. Kuuevarba müüt on tulnud rekkajuhtidelt - Läti autodel on maatähis LV ja seda loetakse LisaVarvas. Leedukate üldtuntud nimetus on "karvajalad".
Lumememm11. märts 2017, 19:15
Ma ütlesin, et minu arvates need naljad on ilma põhjuseta.
Ja ma arvan päriselt ka niimoodi.
Juku 11. märts 2017, 19:25
Las Google tõlgib sulle läti keelest eesti keelde sõna mulkis
No ei tea...11. märts 2017, 19:32
Mis naljad need ikka on, ikka faktipõhised anatoomilised uurimused.
Alles avastas üks Šveitsi sõltumatu instituut, et lätakate naistel see element ka horisontaalse avaga. Mitte suu!
11. märts 2017, 20:02
Võin ka ilma Google abita-loll
11. märts 2017, 20:02
See on eesti keeles Mulgimaa
Uudishimulik11. märts 2017, 20:03
Kus nende faktidega võib tutvuda?
Teine instituut11. märts 2017, 20:05
Ja eesti meestel see samune pisi pisi
Lumememm11. märts 2017, 20:22
Rahu - rahu.
Mulle ei meeldi intiimsed detailid minu kommentaari all, eriti kui need pole teemaga seotud.
Ikka parem kui mitte midagi11. märts 2017, 20:25
Lätis on avalikes kemmergutes iga meeste pissuaari juures keti otsas luup ja pintsetid.
Coolbe11. märts 2017, 20:35
Selle Ape Kauplus(e) omanik on koha peal elav eestlane, millagi lugesin lehest selle kohta artiklit, nii, et seal saad ka eesti keelse teeninduse, kui omanik poes.
11. märts 2017, 21:21
Olin selle mehe juures 1982 aastal ōōmajal.
11. märts 2017, 16:44
Jep. Mul ja mehel mõlemal Depo kaart olemas, lisaks veel et poed ikka palju suuremad, palju sisustuskaupa ja aiakaupa ka, ei hakka igav.
11. märts 2017, 17:08
Depo kaart antakse igale, kes seda soovib.
Peeter11. märts 2017, 16:40
Ikka minge Lätti ostma, kui pärast katus pähe kukub, siis ärge kurtke hiljem ravikindlustuse ukse taga, lisaks ei garantiid ega miskit. Olen kindlamast kindlam, et Eesti poodidest saab sama hinnaga. Kui see lugu mingist osas isegi vastab tõele, siis see ikka mingi suht rott kaader, kes Lätis ostleb. Suht ÕL poolt pastakast väljaimetud artikkel.
11. märts 2017, 21:22
Tāielik rotikari, lātlastel on neist kōrini.
to Peeter pastakast11. märts 2017, 21:43
sa ole kindel jah, Aga kui näiteks sama kivivilla paki hind erineb 1,6 korda siis - no ole kindel edasi. Need mitterottidest äriinimesed ostavad ka meelsasti odavalt asju. Pastakast väljaimetut ei ole mdiagi, isegi tagasihoidlik, võibolla sõna hordid on veid üle pingutatud.
Urmas11. märts 2017, 15:44
"Ükski hambaarst ei soovita sellist raviturismi, sest kõige õigem on käia ühe arsti juures, kes teab ja tunneb oma patsienti, toonitas hambaarst."
Väga piiratud mõtteviis ühe Eesti hambaarsti poolt! Arvestades inimeste mobiilsust tänapäeval, siis miks ma ei võiks olla püsiklient Läti hambaarsti juures? Kas ma patsiendina jään talle võõraks?
11. märts 2017, 17:11
Kōik oleneb sellest, kus Eestis elad ja kus tōōtab Lātis hambaarst. Tallinnast Rīga hambarstile kāia kūll ei tasu.
Tuleks lugeda nii:11. märts 2017, 17:24
Kooik olene sellest, kus Eestis elad ja kus tooootab Laatis hambaarst.
11. märts 2017, 17:33
Lāti keelt sa ei oska , Lāti keeles pika O- d ūlse ei ole. Kui ma kirjutan no Latvija ja mul ei ole eesti keele katustāhti , kas ilma katusteta oleks sulle paremini aru saada?
Isegi11. märts 2017, 18:23
Tallinnast Kiievisse tasub hambarstile sõita. Hinnavahe 35 korde Eesti tohtrite kahjuks. Pealegi on Ukraina Euroopa üks eesrindlikumaid hambaravi komponentide tootja. Eesti proteesijad võiksid sinna õppima minna.
kapsas11. märts 2017, 17:30
ma käiks meeleldi ühe hambaarsti juures, aga pole veel leidnud seda ühte, kelle juures tasuks ka edaspidi käia!
Coolbe11. märts 2017, 20:40
Hambaravi hinnad ajasid meil kõrgeks sommid. alul Tallinnas, hiljem ka Tartus/Pärnus. Mõned aastad tagasi tahtis 1 uus firma Tartus turule tulla nn. kulupõhiste hindadega, maxillad tegid koostöös riigiametnikega neile kenasti ärtust ära. Mõnes väikelinnas saab veel mõistliku hinnaga hambaravi kui seal käik kuidagi logistiliselt sobiv on.
karnivoor11. märts 2017, 14:48
Ostlemist on eelpool palju kommenteeritud, ka omal positiivne kogemus. Silma jäi hoopis ütlus, et pood on klinditeeninduse paremaks sujumiseks hoolitsenud müüjate suhtlusvalmiduse eest. Eile käisin Haabersti Bauhausi avamiselt läbi ja kõrva hakkas ühe müüjatari mure, et ta ei saa aru, mida klient küsib, kuna ei oska ei inglise ega soome keelt.
Mis keeles11. märts 2017, 18:04
karnivoor11. märts 2017, 20:06
tundusid olevat soomlased.
maq11. märts 2017, 14:16
Ma käin Lätis juba pikemat aega toidukraami ja ehitusmaterjale ostmas. Viimase reisiga sain ehitus materjali 250 € odavamalt kui sama Eestis. Samuti on gaas odavam ja seal on ikka veel müügil 50L punased balloonid, mis meil pidid kohe-kohe hakkama õhku lendama
hm11. märts 2017, 15:27
Kas võtsid Lätis kaubale pakkumise või lihtsalt ladusid korvi ja lasid läbi piiksutada? Mind ennast hämmastas Eesti suurimate ehituspoodide suutlikkus teha häid pakkumisi päringutele. Letihind oleks olnud üle 3k, maksin 2200.
Soppaja11. märts 2017, 20:08
Kui ma lisan sõidukulud, vahe on olematu
See on sellge ja läbikaalutletud plaan11. märts 2017, 14:08
Miks on vaja Eestis elu muuta talumatuks ja sundida eesti kodanikke siit lahkuma- see pole veel meile teada.
Midagi peab olema meie jalge all, mis on väga kallis, mida on maailmas vähe ja mis on vaja suurkorporatsioonidel kätte saada. Selle kättesaamiseks on vaja aga inimesed, eriti arukad ja need, kes on võimelised vastu hakkama, aegsasti minema saada.
Muud võimalust ju ei saa olla? Või saab?
Kui meid on viidud selleni, et isegi riided, majapidamistehnika, nüüdseks ka söök on odavam osta välismaalt.
Põgeneda siit, ülikallist eiigist orjapalgalt mujale, kus vähema töö eest saab 4-5 korda suuremat palka.
See ei saa olla siinmail tekkinud "kogemata", see on koos meeletu maksukoormuse, repressiivsete nõuete, olematute palkade, sotsiaalse tagatiseta jms siiski sihilik tegevus.
11. märts 2017, 16:23
vaata avatari filmi ja mõtle.
Käkk11. märts 2017, 17:03
Studeeri natuke rohkem majandust ja mõtle. Põhjused meie kehavale olukorrale on üsna lihtsad ja loogilised. Väike rahvaarv, väike turg, vähe loodusressursse, vähe kõrge lisandväärtusega rahvusvahelisel turul läbilöögivõimelist omatootmist ja innovatsiooni. Palju odavat alltöövõttu. Ettevõtjate suutmatus ennast, oma toodangut, oma teenust välismaadel läbilöögivõimeliselt müüa. Need on esimesed asjad mis pikemalt mõtlemata pähe tulevad. Igasugu vandenõuteooriaid tuletada on lihtsalt naeruväärne. Avatari võid vaadata, aga meie oplukorraga pole sel küll mingit pistmist.
Studeerija11. märts 2017, 18:03
Jah, milleks on mede riigikesel 101 üraskit ? Milleks hulga ministreid oma alluvatega, milleks nn. superministeeriumi hoone ? Mingi nn. minister oli Viljandis kino avamisel.... Kilpla.
fh11. märts 2017, 19:41
Mis väike rahvaarv, mis väike turg? Mõlemal maal on ühe palju kaubandust inimese kohta.d
11. märts 2017, 17:14
Tulge ja leidke tōōkoht Lātis, siis saate teada, kui odav see Lāti tāpselt on.
.....11. märts 2017, 18:26
DEPO töötaja Lätis saab tunduvalt suuremat töötasu kui eesti töötaja eestis väliskapitalil õilmitsevates ehituspoodides.
Ei usu seda depo juttu11. märts 2017, 20:10
Millegipärast tuttavad küsivad mu käest, kus saab tööd Eestis, on nõus ja poes töötada
mõtlik11. märts 2017, 23:34
ega meie kassiirid suurt rohkem ei saa...
Lu12. juuni 2017, 20:46
Saavad ikka, Konsumis 600 kätte; oluline vahe ikka 388€ga, äkki see isegi läti bruto?
heh11. märts 2017, 19:33
Lääne röövlipealikud nagu rottsild rokafeller jm on Venemaa Baltikumist Vaikse ookeanini juba ära jaganud. Kes saab naftaväljad, kes saab teemantikaevandused, kes gaasi , kes metsamassiivid jne. Ilmselt ei vaadata ka mööda Eesti maavaradest.
88811. märts 2017, 13:30
Lätti elama odavad majad on müügis.Kõik on nii odav mõnus kohe.
Tiit11. märts 2017, 13:51
Eesti saap Läti käest igalt poolt kannikate vahele. Olgu see alkohol, kutus voi ehitusmaterjal.
11. märts 2017, 14:03
Miks sa sibul oma nime ei kirjuta või ei oska?Igatahes pole sinusugusel venelasepussakal siin midagi kraaksuda.
Isegi...11. märts 2017, 16:44
..Lätis müüdav mööbel on odavam ja valik...,samas saab Lätist tööstuskaupu kvaliteetseid odavamalt,kui Eestis,Toiduaineid tunduvalt odavamad.
Tõstke eeestimaa kauplused oma hindu palju tahate,enamik käib Lätimaal kaubareisil ja mitte ainult alkoholi ostmas.
11. märts 2017, 16:49
alati on ju saanud aga meite tatikad künkal11. märts 2017, 16:50
on ju alati kõige targemad.Häbi lausa.
11. märts 2017, 17:18
Enamik tōōtuid, kellele aeg ja kilomeetrid ei maksa midagi.
11. märts 2017, 17:16
Elad Lātis, siis pead ikka pidevalt Eestisse sōitma, Lātis elamiseks raha ka vaja, aga seda saame ju Eestist.
17.1611. märts 2017, 23:00
Kus kohas eestis seda raha jagatakse, Kas SMS -piiks, piiks? Ainus koht kus lahkelt jagatakse on Toompea.
kui soojemaks läheb,11. märts 2017, 12:25
tuleb minna.Katus vajab vahetamist.Kas keegi oskab katusematerjalide hinda öelda?
Ants11. märts 2017, 13:15
kuule, milleks kui tegid otsa lahti, siis ehk oskad seda lehte nimetada, kus depo kaupade hinnad väljas on. Usun, et paljud lõunaeestlased oleks tänulikud.
tööline11. märts 2017, 13:27
Jah11. märts 2017, 17:28
otsisõnaga: katuss materjals.
vaata torisejat-11. märts 2017, 18:02
ise ei söö ja teistele ei anna...
Oleks mul see link,rõõmuga annaks,on lihtsam leida.
Olgu,kui nii otsustasid,eks otsime siis ise.Tänud soovitamast. :))
11. märts 2017, 18:48
No see link siin juba ammu üleval, kust sa nüüd ärkasid? Aga kuna sulle kiunuda meeldib ja mõistus eriti hästi ei tööta, siis otsi aga jah ise.
11. märts 2017, 19:37
Miks miinuse topid, vaata, mis kell lingid üles pandud ja vaata oma kommentaari aega. On ju ammu üleval.
Ära ulu jah.11. märts 2017, 19:39
Heh...11. märts 2017, 12:25
Pole see mingi uudis rahva jaoks ega ole ka kunagi olnud - see võib olla uudis valitsuse jaoks mida see niikuinii ei usu.Nii lihtne ja kurb see ongi.Olukorra normaliseerimiseks tuleks Läti piir Narva jõeni viia ehk taastada Liivimaa oma ajaloolistes piirides eelkõige eesti rahva huvides.
juba normaliseeritud11. märts 2017, 15:25
Piire pole vaja nihutada, oleme ju ELis. Mine shoppa kasvõi Prantsuse Guajaanas.
11. märts 2017, 18:47
ei tea lāti gaujas ikka parem
Jobud11. märts 2017, 12:22
Va litsusest. Meile on see kõik marginaalne.
11. märts 2017, 12:17
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
see ju laalimatsi unistus,11. märts 2017, 16:34
kallis Eesti riik,ainult,et...
silmapisar11. märts 2017, 11:46
Elaks ise ka Läti piiri läheduses..., siin ainult nuuma kaupmehi.
11. märts 2017, 11:36
Kas nüüd tasub juba Riias ka käia? Vaat see on "tase" :D
l i b l e 11. märts 2017, 16:43
veneaeg nagu juba tagasi või?Ise käisin siis tihti Riias kaubareisidel,räägitakse,et ajalugu kordub.Paistab nagu tõsi olema.
minna11. märts 2017, 17:18
tundub jah, et ajalugu kordub. Mul lapsed 30 ringi, aga sel ajal sai kõik laste riided, voodid ja käru Lätist ostetud, samuti sai ikka kuus korra või kaks toidu järel käidud sest seal oli odavam. Nüüd saab aga ehitusmaterjali, toitu ,suitsu ,viina ja arvan kindlasti ka riideid odavamalt kui Eestist ostes.
eesti inimene11. märts 2017, 10:21
Valmieras ongi tublid ja vastutulelikud teenindajad. Kui millestki aru ei saada, siis tulevad kaasa ja saad näidata , mida soovid, nad ei pirtsuta ega käitu tõrjuvalt. Hinnavahe on nii suur, et igal juhul tasub käia suuremaid ostusid tegemas just seal. Nüüd pidi Valka- Valmiera tee minema remonti, eks siis tuleb leida teised võimalused, kuidas ja kuhu Lätimaal minna.
noo11. märts 2017, 11:03
aga sõida siis Smiltene kaudu sinna Valmierasse, ring tuleb vast kümmekond km. Depoos on head hinnad ja hea kaubavalik jah. Eestis võiks konkurent olla Krauta, mis leedukate Senukai oma, kuid kahjuks jätkab see soomepäraste hindade ja kaubavalikuga.
Vaadake ikka,et te seal Valmiera ringil suunatulesid kasutate,kui just trahvi saada ei taha.11. märts 2017, 16:47
Meil see nagu kombeks pole aga mujal on ringliiklus ikkagi ristmik.
11. märts 2017, 17:26
Suured ārikad, ei tea isegi Valmiera teest midagi. Juba eelmisel aastal oli pool teed remondis. Sel aastal tehakse teine pool ja siis jārgmisel aastal teeme jālle seda esimest poolt, vaat nii kāib Lātimaal teedeehitus.
To eesti inimene11. märts 2017, 18:51
Ega need teed suurte kaubavooride all pikalt kesta
Tubli Eesti Valitsus!11. märts 2017, 10:15
Euroopa viie rikkama riigi hulka kuuluval eestil ongi kohustus aidata vennasvabariikidel ka jalule tõusta ning nelja rikkama sekka jõuda.
marks11. märts 2017, 10:29
No aga nii ei saa me ju kreekat aidata, nende pensionärid jäävad sedamoodi 800 eurose pensioni peale.
Õieti11. märts 2017, 09:42
võrukas11. märts 2017, 09:32
Käin pidevalt süüa ja kodutarbeid ostmas sealt. Eks kastike õllet võtan ka ikka ja paar pudelit viina.
to võrukas11. märts 2017, 17:08
Jumala pärast ära jäta viina ostmata. Sest siis jääks sul ju raha säästmiseks ka ja ei peakski enam Lätis osturallil käima. Aga ära joomist jäta, see on su tervisele hea!
11. märts 2017, 17:39
Vaata, et enne teiste ostmiste tegemist paar ōlut ikka āra jood, muidu ei tundugi kōik nii odav ja ilus olema.
Muix11. märts 2017, 19:36
Mõni anti-viinamees siin pidevalt rohkem täis, kui tavainimene, kes vaid sünnipäeval omale klaasikese lubab?
kaltsukas11. märts 2017, 09:20
Saage aru,see on lihtsalt peenhäälestus.