MÄRT AVANDI, OTT SEPPFoto: Alar Truu
Üritused
4. märts 2017, 20:51

AVALDA ARVAMUST | Kuidas meeldivad Avandi ja Sepa "Eesti laulu" reklaamikalambuurid? (189)

“Eesti laulu” vahepaladeks on legendaarse koomikuteduo Märt Avandi ja Ott Sepa poolt tehtud reklaamklipid. Kuidas meeldivad musta komöödiaga vürtsitatud reklaamid sulle?

Sepa sõnul toodi reklaamid ETVsse tänaseks tagasi selleks, et oma nodi müüa ja kuna Eesti inimesed armastavad reklaami, eriti poliitreklaami! Kas reklaamid ei meenuta mitte "Tujurikkujas" aastaid nähtud sketše?

Esimene reklaam oli viina- ja alkoholilembestele eestlastele sobivalt “Pere viina” reklaam, mille taustal mängis isamaaline lauluke ning sai näha rõõmsat perekonda ning perepead Seppa “Pere viina” joomas. “Muudab pühapäevad koos perega helgeks ja lõbusaks!” oli viina reklaamlause. 

Teises reklaamis sai näha Avandit 90ndate stiilis tibidega põlevkivist laulmas. “Tarbi põlevkivi, kivi mis põleb!” hüüatas lõpetuseks Sepp.

Kolmas reklaam viskas nalja Eesti märgi üle, rääkides Eesti imelisest loodusest ja loomadest, pakkudes välismaalastele võimalust metsloomi maha kõmmutada. "See on Eesti, tulista, tapa ja lõbutse!". Ma pole päris kindel, kas see näiteks "Welcome to Estonia" asemel Eesti hüüdlauseks sobiks...Kuigi Sepp ja Avandi nägid klipis välja nagu päris soomlane ja venelane! Sellest reklaamist räägitakse veel kindlasti tükk aega! 

Neljandas reklaamis mängis Avandi poliitikut, kes poes proletariaatidega suhtles. Ega ausalt ei mäleta isegi, mida ta kõike lihtrahvale poes kokku lubas. Kuid selle reklaamiga tuli koheselt meelde "Tujurikkuja" "Õnne 13"ne sketš, kus Avandi ja Sepp samasuguse kalanäoga mittemidagi sõnu laususid.

"Lööme poole vähem!" lauset on vist tänapäeva Eestis sama vajalik levitada kui Ossinovski põhilauset "Joome poole vähem!". Poliitikud, jookske tormi ja tehke see enda reklaamlauseks! Muidugi said Avandi ja Sepp hullude mängimisega suurepäraselt hakkama.

Järgmiseks siis visualiseeriti raadioreklaame. Naljakas, et ma isegi olen varem mõelnud, kuidas need reklaamilugejad stuudios neid reklaame sisse loevad. Tore oli näha, et mu ettekujutlus vastab suuresti reaalsusele! 

Muidugi tuli ka reklaam, mis tegi nalja igasuguste toidutalumuste kohta. Aga ma usun, et sellise habemesupi tegemiseks ei ole vaja välismaalt eksperte tuua, miks mitte võtta kasutusele Igor Mangi habe? Saab ehk head õnne või teadmisi tulevikustki kaasa!

Kas kätte on jõudnud maailmalõpp ja Lenna lauldud slingshot tulistati lõpuks ära ning keskkonda ei suudetud päästa, et reklaamima peab ka õhku? Loodame, et asi nii hull ei ole ja mõnda aega veel õhu eest maksma ei pea. Ausalt öeldes ei oskagi selle reklaami kohta midagi kosta, naerma ei ajanud!

Viimasena reklaamiti...reklaami! Ausalt öeldes vaataksin Avandi ja Sepa reklaame telekast iga kell parema meelega kui praeguseid Durexi või pesupulbrireklaame. Seda reklaamitud minihaamrit tahaks küll täiega!

Sellised saidki Sepa ja Avandi reklaamsketšid. Minu meelest oli tegu korraliku "Tujurikkuja" taaselustamisega. 

Kuidas meeldisid reklaamid sulle? Milline oli sinu lemmik?