«Üldiselt pole praegu tegutsevatest kutselistest lauljatest kellelgi olnud ainult üht lauluõpetajat – neid on ikka mitu. Lõpuks paneb iga laulja kokku plaani, mis just tema jaoks töötab.»Foto: Arno Saar
Katharina Toomemets, Helen Pentsa 21. jaanuar 2017 04:00
"Hääleaparaadi töö põhimõtted on alati samad, erinev on aga see, kuidas neid õpetatakse, ning see, millist muusikastiili ja millise tämbriga soovib inimene laulda," selgitab džässlaulja ning Eesti muusika- ja teatriakadeemia õppejõud Kadri Voorand hääleseade üht põhitõde.

"Hääleaparaadi töö põhimõtted on alati samad, erinev on aga see, kuidas neid õpetatakse, ning see, millist muusikastiili ja millise tämbriga soovib inimene laulda," selgitab džässlaulja ning Eesti muusika- ja teatriakadeemia õppejõud Kadri Voorand hääleseade üht põhitõde.

Mitu Eesti lauluõpetajat heitis sel nädalal Eesti Ekspressis oma kolleegile Maikenile ette, et tema WAFi muusikakoolis kasutatakse Complete Vocal Technique’i (CVT) õppemeetodit, mis ei sobi noortele lauljatele ja on väidetavalt rikkunud paljude õpilaste hääle.

Maiken ütles saates "Radar", et CVT kasutamisel on teatud reeglid, mida tuleb järgida, ja ta ei saa midagi parata, kui õpilane seda kodus ei tee ja hääle rikub. Kuna teema on keeruline, nõustus Kadri Voorand lahti seletama laulja hääle ja laulutehnika õpetamise tagamaid.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
0,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaTellijatele mõeldud auhinnad