Minu jaoks on asjal imelik mekk juures hoopis seetõttu, et Maiken ei vastanud Ekspressi ajakirjaniku konkreetsetele küsimustele ega tulnud ka kokkulepitud kohtumisele (ajakirjaniku väitel), selle asemel tormas "Radari" saatesse, et temast ühepoolne kaitsesaade tehtaks. Miks?
on Otti kuulata, sest tegu pole laulmisega mis kuulajale mönu pakuks. Teleka panen alati kinni selleks köri pealt häälitsemise ajal. Kahju Otist. Tore, armas noormees muidu.
Tere. Lugesin eelnevat kommentaari mis peab paika. Vaadake Maikeni videot kui närvis inimene on löödud värisedes ei tule isegi sõna suust jne. Oleme kõik ausad mitte pugejad teema on tõsine ja õige. Ütelge kes on Maikeni juurest läbi käinud mis lauljad need on ja kuhu nad jõudnud on. Hööritavad ainult kirikud mööda ja endiste kolhooside sovhooside lavadel. Tänan väärika tähelepanu eest.
Kas Medelli õpilane tuntud laevamuusik A.A? Olles ise Maikeni õpilane tean teda kui head õpetajat ja suurepärast inimest! Erinevalt sinusugusest rämpsust on tema õpilased ka kuskile jõudnud ega pea Tallinki laevadel purjus sommidele jorisema.
Tere rämps. Kas tahad tulla koristajaks Maikeni juurest. Räägi pisut endast mis diplomi sa Maikeni juurest said ja millise kolhoosi laval tegutsed mitte jorisedes vaid määgides Repinski kitsekarjas. kes tegeleb ka juba oopriga. Head määgimist sulle..
see nüüd küll tõsi pole et te ei süüdistanud õpetajaid. Piisab vaid veidi googeldada ja hakkab tulema..lisaks tegite kõik ise, et hääl ära läheks.Laulsite laevas välisartiste imiteeides, teie õpetaja ju manitses teid, aga teie ei võtnud kuulda, sest teie jaoks polnud keegi piisavalt tark, te ütlesite seda ka oma kaasõpilastele ja kolleegidele, eks seda väga hsäti mäletavad. ikka iseoma tarkusest. Järgnes häälepaelte operatsioon, pidite 6 kuud vait olema, aga läksite muusikali katsetele. Pole väljamäeldis, te olete ise seda ajakirjanduses rääkinud. teid ei ole selles artiklis keegi rünnanud ja keegi teid ei kadesta, aga paistab, et te kardate seda, et juhtumid nüüd tõesti välja tulevad. Loomulikult eitavad oma probleeme "kuulsuste" ringis olla tahtjad, see näitab vaid nende pugejalikkust ja ebakindlust.
Hea õpetaja on see, kes tunnetab ära iga õpilase puhul, kes kui kaugel omadega arengus parasjagu on. Peab arvestama muusikalise taustaga, häälematerjaliga, füüsisega jnejnejne. Laulmist ei saa õpetada nii, et seisame kõik järjest reas ja üritame ühtemoodi häälitseda. Lisaks sellele ei peaks kindlasti õpetama Sadolini tehnikat lastele - 13 on laps. Hääleaparaat areneb inimesel välja täisealiseks saades, seega selle kooli vastuvõtt peakski hakkama alates 18ndast eluaastast, mitte 13st. See on väga palju õnne asi, kes sellises vanuses intensiivselt lauldes nö ellu jääb. Mõni tugevam jääb ja laulab tõesti veel järgmised 50 aastat edukalt, kuid seda siiski vähesed. Need, kes siin praegu selle artikliga lagedale tulid, ongi tõenäoliselt need, kelle hääl ei pidanud tambile vastu. Laulja pill on kogu tema keha ja selleks, et hakata mingeid nüansse õppima, kuidas konkreetselt mingit häälevarjundit kätte saada - selleks peab olema hea materjal ja kindlasti ka juba eelnevalt korralik põhi all. CVT kursus ise kestab ju ka 3 aastat - miks siis seal koolis eeldavad, et keegi saab a la ühe nädalaga kõik selgeks? Kiirustada tuleb aeglaselt. Kahju, et kogu see asi meedias nii inetuks läks.
Millised andekad lauljad siis tema koolitamsie pärast on jäänud ukse taha? Niemsid peaks ikka oskama välja käia ja avlaikult kohe. KUi on nimetataud Maikenit, siis peaks olema nimetataud ka need andekad lauljad kelle hääle just tema tuksi on keeranud. Praegu aga näen ja tunnen, et tegemist on andetute nn mingite hääleseadjatega ,kellel endilgi nime pole välja toodu nagu vanasti "grupp seltsimehi". Ühesõnaga kadedus on asja nimi . Meil on andekad lauljad kõik rivis ja hääled on võimsad, kellel aaga häälematerjal pole andnud võime olla kuulus laulja no need ongi jäänud suurelt lavalt eemale. Kui aga antud koor kõne alla tuli, siis on tunda, et keegi sealstest kooriliikmetest langes välja või hoopis keegi, keda pole just kuulmise ja häälematerjali pärast sinna võetud võib olla mõni hääleseadja laps pole andekas, et selline mustamine avalikuks sai. Kui inimene niipalju aastaid juba töõtab, siis on hilja grupil tema vastu välja astuda. saage üle kadedikud.
Kõik hääleseadjad, kes oma arvamust avaldasid, olid Ekspressis nimede ja fotodega. Enamus neist kauaaegsed vokaalpedagoogid,kelle õpilased on aastaid üle-Eestilistel konkurssidel edukad olnud või tänagi lauljana pildil püsivad. Nimed on ära jäetud ainult nende inimeste puhul, kes on hääle kaotamise tõttu teiste lauluõpetajate või häälekabineti arsti poole pöördunud. Ja see on ka mõistetav - kes tahaks nö. "ringist" välja heidetud saada - saad hääle tagasi, aga lauljana enam läbi lüüa ei õnnestu, sest julgesid oma nime alt tunnistada, et WAFis on midagi valesti.
Mulle ja paljudele meeldis, kuidas Koit Toome laulis näosaates näiteks Meat Loaf-i laulu. Millised anded peituvad Koidus. Kindlasti oli laulu sellises võimsas esituses Maikeni suur osa. Lisan, et ootan Koidult ilmekamaid ja tugevamaid esitusi tulevikus ja koostöö jätkumist Maikeniga.
Kui Maiken on õppinud Taanis, peaks Taani ja teised maad, kust lauljad pärit ja seal õppinud on, täis olema tuksiläinud häälega lauljaid, Uurige, enne kui lähete inimesele hammastega kallale.
Selle loogika kohaselt peaks olema nii, et kui klassis on ühel õpilasel mata kaks, siis peaks enamus kooli õpilastest matas kahelised olema - kõigil sama õpetaja ju!
Maiken me oleme sinuga, ei ole kellegi asi sind arvustada. Meil kõigil on unistused, need kõigil ei täitu. Sina suudad mõnelgi täita oma unistus, seda ei saa pahad inimesed ära võtta. https://www.youtube.com/watch?v=DVg2EJvvlF8 Lennon oli õnnelik oma kaasaga ,keegi ei saa nende õnne kunagist ära võtta. Mälestused jäävad igavesti elama nagu saade su nägu tundub tuttav.
et ükski laulja pole süüdistanud Maikenit vaid kiidavad teda, järelikult ongi lauluõpetajate kambakas, öeldakse et ''keegi'' kaotas hääle, miks pole nende ''õnnetute'' nimesid, meie parimad lauljad ülistavad tema tehnikat, no kellel pole lauluhäält antud ega pole parata.
Maiken on väga tubli, kui mittelauljad tema eduga leppida ei suuda, no see on küll nende endi probleem! Ei saa olla, et nii palju häid lauljaid treenib vilets õpetaja!!
Kes see Tamme siis on veits ümisemist lainega tema aja nimed Sallo ,Lääts ja Veski ja palju teisi keda tead nime ja laulmise järgi aga Tammet no ikka ei tea ühtegi laulu temalt .
Stiile on erinevaid, kuid alus on laulmisel ikka sama: vaba kukal, avatud neel, hingad kogu diafragmaga, mitte ainult rinnaga ja toelihased töötavad. Sellelt baasilt võid laulda kõike ooperist hevini. Kui seda all ei ole ja hakatakse kohe hääleulatust oktaavi võtta suurendama, siis on tulemuseks hääle kaotus.
Üks asi on koolitus, teine asi on inimese omapära. Kui koolitus tapab omapära, siis on tegu halva koolitusega. Üldiselt melomaanina ma ei julgeks isiklikke muusikaeelistusi avaldada, kuna need ulatuvad 60nendatest 90nendate keskpaigani, edasi läheb asi käest ära mõningate eranditega. Peale Tanel Padari pole ühtki livet kuulanud. Äri ei ole muusika minu kõrvadele.
Kui ikka annet ja häält sugugi pole, ära kipu vägisi lavale lauljaks ega taha, et laulupedagoog su häälega suudaks imet teha. Õpi endale teine amet, kus hääl vastu peab. Kontoriametnik näiteks.
Mõtlen,et ise juba penskar olen, aga laulsin koolis esimesest klassist peale, küll kooris ja solistina isetegevus ülevaatustel, pärast segakooris jne. Huvitav,et lahtilaulmine oli ikka sol ,la ,si do re mi. Ka praegu on hääl nii võimas,et ei julge registreid lahti tõmmatagi seltskonnas. Käin vahest metsas ja siis....linnud lasevad ka jalga. Aga arvan,et paljud nüüdsed laulavad valesid laule,mis ei sobi nende häälele ja sealt need hädad hakkavad. Palun,ärge nüüd materdama mind hakake.
Pole kahtlustki et lauluôpetajad, mis tahes poolel nad pole teevad oma tööd pühendumisega, mis sellest loost välja tuleb on et Maikeni tehnika ei sobi igaühele aga keegi pole öelnud et ei sobi kellegile. Vôib olla pole Ekspressi artikkel see koht kus seda klaarida aga selleasemel et barrikaadidele rivistuda vôiks nüüd keegi vôtta need ôpetajad kokku rääkida suud puhtaks, ôppiks üksteistelt ja kasu oleks kôigile. Klammerdumise asemel ja loosungite hüüdmise järel saaks Maiken siit vôimaluse ôppida ja minna edasi uuel tasemel aga seda ainult juhul kui unustaks solvumise ja traffaretsed hüüatused konkureerivate ôpetajate kadedusest.
Vaatasin saadet, mitte uhtegi lauljat seal ei olnud, kes on Maikeni tehnika pärast hääle kaotanud. Oleks muni selline olnud, kullep "Radar" oleks ulesse leidnud. Lihtsalt labane konkurendi halvustamine. Imestama paneb see, kui sopalehe tasemele on "Eesti ekspress" langenud. Ei mingeid fakte, ei mingeid nimesid, ainult lahmimine.
ilma õppimata ja ilma õpetajata ei saa kaasajal keegi lauljaks. Aga eks oma looduslik anne peaks ikka tuntabv olema. Kõik need noored staarid - kui veel liiga noored ja algajad, siis vähemalt Eurovisioonile kõlbavad nad kindlasti. Ja me ei saada neid sinna kaotama, ise oleme kindlad, et esikoht on alati kindel Tuleb vaid saata fännid kohale, kes lunivad igat vastutulijat, et temalt välja pressida lause "Eesti laul on parim!"
toodi ju välja ühe vastalisena, aga kui aru päriti, siis kukkus süda püksi. Karm olelusvõitlus käib lihtsalt. Miks süüdistajad siis ühtegi näidet ei toonud, kelle hääl rikuti jne.?
Vanad igandid laimavad ikka uusi ja see on KADEDUS ,kuna Maikenil on palju kuulsaid õpilasi , kes on saavutanud edu. See artikkel ei ole objektiivne kuna ükski laulja ei ole süüdistanud oma nimega. Laimake aga laimake ega see teid paremaks ei tee aga Maiken on tase.
on selliseid inimesi, kellel ongi sünnipäraselt hästi kõlav ja vali hääl ning ta ei peagi pingutama, et kõvasti ja selgelt laulda. Seda ei saa öelda ei Leplandi, Lemsalu, Pootsmani ega paljude teiste kohta ja paraku pikemas perspektiivis mõjub selline laulustiil, mida neile on õpetatud, nende häälele hävitavalt, nii et on hea, et selline teema üles võeti. Miks sandistada noori inimesi? Kuid eks see on mõistetav, et oma õpetajat kaitstakse ja loodetavasti läheb neil kõikidel hästi. Edu!
ole laulja ega kellegi tuttav, aga - et asi oleks õiglane, siis palun ikka vastaspoole nimesid ka. Kes hääleseade- või lauluõpetajatest (ära on toodud vaid 2 nime) ja lauljatest kurdavad hääle kaotuse üle? Maikenil ja Bert Pringil on ju vastavad diplomid olemas´, nad on õppinud asja. Kas keegi ilma igasuguse muusikalise hariduseta inimene kahtleb Taani koolis õpetatava üle? See kool pole ju ainult Maikenit ja Pringit koolitanud. Kui ikka inimesel pole üldse lauluannet, siis ei peaks õpetaja ebaõnnestumises süüdi olema. Ja veel...ega kõik ei pea tõesti lauljad olema.Lauljas peab olema see x-faktor, mida kuulama-vaatama jääd....
Ma nüüd liiga kindel teiste lauluõpetajate pädevuses ka poleks,sest üldteada on ka see, et ühe kui teise juurest tuleb väike kloon tema õpetajast, koos hääletekitamise tehnika ning tämbri sarnasustega.Loomulikult ka vigadega. Aga on ka häid hääleseadjaid. Lolliks pole õpingute käigus ka mõtet minna. Maikenit ei tea ega tunne. Eilses saates kõlanud väide, nagu õpetaja ei suuda panna koolitatud raamidesse oma õpilasi või niiöelda tõsta nende lauluoskust professionaalsemale tasemele,sealhulgas väljaspool koolikeskkonda, kindlust muidugi eriti ei tõsta. Natuke liiga julged seisukohad kõlasid sealt välja.
häälesede juures piisaks sellest, kui ninnalaulmisest lahti saadakse. Paraku edasine treenimine tapab hääle omapära, seda küll ! Kõik tänapäevased koolitatud hääled on lõpuks raadioeetris täiesti eristamatud.
Ott Lepland on Eesti üks nõutuimaid muusikuid. Kust otsast ta karjub? Üks andekamaid meeshääli Eesti maastikul ju! Olen ise laulja ja oleks mul vaid selline hääl nagu Otil. :D :D Teie, kes laulmisest midagi ei tea, ärge plõksige siin :D Karjuja - no mida iganes! :)
aga Ott karjub ju täiest kõrist (endal veel suured veresooned pungitamas, nii et päris hirmus teda vaadata). Mulle isiklikult meeldivad sellised tegijad, kes ilma pingutuseta suudavad laulda. Võib-olla on ta tõesti andekas, kuid millegipärast on ta just nii õpetatud laulma.
Palun esitagu Medell ja Tamme mõni enda õpilane, kes on eurovisioonil 10. hulka jõudnud .Ott valiti lausa parimaks meeshääleks toona. Vaikselt regilaulu lauldes ja kannelt mängides suurel areenil ikka midagi ei tee.
mis kriteerium see eurovisioon sinu arust on? iga endast lugupidav võimekas artist lausa väldib seda. tema on niigi tuntud ja edukas, teeb tolavisiooniga ainult halba endale. sinna lähevadki kehvakesed ja algajad ennast upitama.
Kes on siis need kümned tuhanded inimesed, kes helistavad ja hääletavad oma lemmikute eest Eesti Laulul? Või on enamusel lihtsalt nii halb maitse ja ei saa tasemest aru? Mida need võimekad artistid siis teevad? Kas Tamme ja Medell täidavad saali, vaevalt küll, aga Maikeni õpilastel on saalid täis.
Jah, hääleseade on väga oluline. Endise koorilauljana tean, kui oluline oli hääle lahtilaulmine, hääleseade individuaaltunnid, lauluaagrid, "luukambrid". Koorilaulja eesmärk on õppida kasutama diafragmat, hääl peab algama jalgadest ja tõusma kõhukaudu pealakke, tuli nö suulage kergitada, tunnetada, et suu on avaram kui tegelikult, vältimaks seda pardihäält, mis tuleb lauldes kõri pealt. Täiest kõrist laulavad väiksed lapsed, setu leelokoorid ja ka paljud noored esinejad. Seda on valus kuulata.
Koorilaulja tämber ei ole lulja tämber. Lapsed ja Seto mutid laulavad õige asendiga. Seda lapsepõlve õiget asendit õpetab ka Maiken ja väga hästi. Lisaks toob maiken ka katkise hääle paari kolme harjutusega tagasi
Kes jaak Joala häält sättis ja õpetas? Ei mitte muusikakool (seal õppis ta flööti), ei mitte konservatporium , ei mitte Maiken,- temal oli jumalik talent. Seda on VÄGA vähestel.
looduslik anne oli mu arust Mati Nuude. Ega tea, kas temagi käis oma häält kellegi juures seadmas või õppis nipid käigupealt? Või siis laulis lihtsalt loomuliku häälega võimalikult sobival kõrgusel, nii et ekstra 'peenhäälestust' (erinevalt Joala-taolisest 'Stradivariusest') ei vajanudki.
Ma muud ei ütle, aga mul hakkab tavaliselt Maikeni õpilasi -eriti Otti - kuulates endal kõri valutama. Mulle ei meeldi. Meeldib, kui hääl ise vabalt välja voogab.
Minu meelest peaks ka lauldes hääl vabalt tulema ja ilusasti kõlama, aga mingi osa noortest lauljatest (näit. Ott Lepland) lihtalt kisavad täiest kõrist, kuna neid on sel moel õpetatud "laulma". Andestust, aga see ei ole laulmine ja sellist "laulu" on vastik kuulata.
Eelkommenteerijatega nõus. Kes kiidavad meie nn eliitlauljaid? Nad ise ja neid ümbritsev ja neist toituv seltskond. Ka Ott Leplandile tuleks kasuks, kui ta oma häälega professionaalsel tasemel tööd teeks. Sest praegu tundub ta hääl tulevat kõrist (mitte diafragmast) ja tõmbab ka minul kui kuulajal kõri kinni.
Kellelgi jookseb suu ila Maikeni kooli ruumide järele, möni kinnisvarasapekulant ehk? Vöi möni muu kadedusest katkev lauluöpetaja? Meedia kaudu on ennegi tuhastatud inimesi ja asjapulk on saanud ligi ohvri varale.
Tegelikult tehnika just keerabki tuksi ja nimelt VALE tehnika. Kõiki ei saa koolitada ühe tehnikaga, sest kõri ehitus ja häälepaelad on kõigil erinevad. Kui kangutada noorte lauljate hääli ühe ja sama malli järgi, siis just nii võibki väga palju ära rikkuda.
Kui viletsa ande ja häälega õpilased ka ei oleks, ei saa õige vokaalkool neid kuidagi sandistada ega kehvemaks teha. Lauljaid keeravad tuksi ikka ja ainult OSKAMATUD lauluõpetajad.
Kuulge, kui te asjast midagi ei tea, ärge lõõpige siin. Pole siin mingit kambakat, Ekspressi ajakirjanik helistas õpetajatele ja tahtis kommentaare, keegi pole kokku tulnud, et kambakat teha. Asi sai alguse mitte kadedusest vaid konkreetsetest probleemidest, mis lastel häälega tekkisid - nii noorelt ei peaks laps häält üle pingtama, et laulda nagu USA superstaarid. Ja kes waf koori on kuulnud, kuuleb küll, et paljud karjuvad kõri pealt, see pole õige. Maikeni poolt räägivad kõik tema head tuttavad, arusaadav. Aga objektiivne tõde on see, et noor inimene ei pruugi seda tehnikat õigesti omandada või ei ole tal küllaldaselt (veel) võimeid. Ärge keerutage skandaali üles ega süüdistage teisi õpetajaid, neist mitmed teevad oma tööd samasuguse pühendumisega kui Maiken, aga ehk peaks pühenduma rohkem sisule kui välisele efektile.
no aga professionaal - õpeta lastele siis kõigepealt kõrilaul selgeks. Seal on täpne õpetus, kuidas häält mitte kaotada eluks ajaks. Ja pärast seda oskab inimene ka laulda päris häälega, mitte käuksuda ja vigiseda. Aga usa lauljad on jah kõvad gurud, siis pole üldse tähtis mida tehakse häälega, kui neid ahvitakse.
kasutatud hääle tagasitoomiseks nippe...kes kuuma õllega, aga endal tuleb meelde 70-test üks pidu V-s, kui hääl oli ära ja esimese jao lasime soolona ilma lauluta, kuum õlu,toores kanamuna ja 50 viina,teise poole alguses sama ja laulu juba tuli, kolmanda osa alguses sama ja kolm muna koos kuuma õllega ja viinaga tõid hääle tagasi, nii, et baarman imestas kohe kõvasti, kuidas asjad toimisid, muide baarman otsiski küla pealt munad, tubli mees!
netist, kui paljud maailmakuulsad sopranid on oma hääle kaotanud. Ikka sellepärast, et häälepaelad üle koormatakse. Need lauljad kindlasti teadsid oma võimeid, aga ikka läks miskit nihu. Alati võib minna. Seega, esmalt ikka vaja peeglisse vaadata.
Alusetu laim, ja kadedus. Jõudu Maikenile, ei ole mõtet lasta ennast heidutada kadedatel laimajatel kellel puuduvad teadmised tunidide reaalse sisu ja paistab, et ka kõige muuga mis seotud muusikaga.
Lihtsalt niisama ei toimu midagi17. jaanuar 2017, 22:03
väga paljud tuntud ja head eesti lauljad on muusika kõrgkoolis ennegi õpetajat vahetanud, järelikult ikka midagi vaieldavat selles loos on. Aga öelda, et kamp kadedaid loobivad kividega - hea väljamõeldis, mida sa muud ikka ütled!
Head Eesti lauljad? Kui palju neid on ja kes neist Maikeni koolis ja käe all on õppinud, ei keegi, lihtsalt sajandid ja sünniaastad ei klapiks kuidagi.Ott Lepland jne. oma karjumisega ei ole veel laulja ja kaugel muusikast.
KOMMENTAARID (116)