Eesti uudised

President Kaljulaid: Eesti ilmalikkus on parim kaitse võõraste religioonide eest (339)

LISA KOMMENTAAR

Anu Talu24. mai 2017, 20:17
meil polegi muud midagi, kui kõik on religioon, ka heliotsentriline maailmamudel on religioon, mida on hoolega koolis õpetatud, et Maa on kera ja pingviinid käivad pead allapoole ning gravitatsioon on nii võimas, et tilka vett ei pritsi üle ääre selle pöörlemise ja tiirlemise peal, tuhandeid kilomeetreid tunnis tormab edasi, kui sa ei usu seda, siis oled hull
Kaljulaiu2. jaanuar 2017, 12:35
Pesidendi toetaja.29. detsember 2016, 21:53
Kirikud, palvemajad jne on tarvis ümber ehitada hullumajadeks ja inimesed välja ravida.
.29. detsember 2016, 22:16
Vaevalt see teguviis Jumalat kuidagi piiraks või seoks.
Talle on teada meie mõttedki.
väga krampis29. detsember 2016, 20:56
Tark ja soliidne President, püüdke end vabastada esinemiskrambist. Kõik tuli nii äkki ja et olete väga püüdlik, on häiriv kui nagu klassi priimus raamatust päheõpitud täislausetega, räägib. Rahvas armastab Teid ja usalduskrediit on olemas, laske end siis nüüd vabaks. Alles siis jõuab Teie jutt iga eestlaseni kui see tuleb südamest ja vabalt, mitte krampis raamatulausetega.
hoiatus29. detsember 2016, 13:06
ärge kasutage sõna "va ti kan",sest see organisatsioon on nii rikas,et on saatnud õh tu lehte oma isikliku inkvisiitori!
Naine29. detsember 2016, 08:20
Mitteusklikku on kergem usku pöörata kui uskliku teise usku ümber õpetada. Siin on see iva. Mitteusklikul on ükskõik uskudest seega on moslemitel kergem siin oma usku praktiseerida.
Rahvas olge targem. Poliitika on propaganda masin.
maamees29. detsember 2016, 08:53
Mitteusk on samuti usk,mis aitab võõrale saastale vastu seista.Sinu nn.iva peitub selles,et hakake kärmelt kristlasteks.Rahvas on tark ja ei vali võõrrreligiooni.Muidugi püssitoru ees läheb siga ka sõjaväkke.
Vale29. detsember 2016, 16:31
Ristiusku inimene ei lase mitteusklikel ja võõrast/ vale usku inimestel pähe astuda. Ateistid aga aktsepteerivad kõike vaenulikku oma enda teadmata. Vaadake mis Euroopas toimub, täpselt see!
Vaadake mis vale usku moslemid oma maades kristlastega om teinud!
matsu24. mai 2017, 20:20
Miks siis kristlik Egiptus, Süüria, Türgi on muutunud islami maadeks? Sest kristlus ei suuda seista islamile vastu. Kuidas saakski, kui üks õpetab teist põske ette keerama ja teine õpetab päid veerema laskma?
maamees29. detsember 2016, 09:03
Ah,et kiriku propaganda.
Naine29. detsember 2016, 12:17
Ei ole propaganda. Kui sul elus midagi juhtub ja abi ei ole loota palub igaüks jumalat - ka mitteusklik. Tulevikus palutakse aga abi allahilt sest ta on populaarsem ja tuntum.
Psühholoogia on selle nimi.
maamees29. detsember 2016, 13:07
Mitteusklik st.palub ehk tõesti jumalat,kuid selle jumala nimi ei ole ja ei pea olema kiriku,alahh, mida iganes võõrusundist tulenev nimetus.Sinu psühholoogia on üles ehitatud kirikule ja nagu aru saan eitad kõiki teisi.Eestlastel on omad nn.jumalad-maausundist tulenevad,ja ,kui mõni puu või kivi annab jõudu siis on see meie psühholoogia.Ei ole nii,et võõras on parem.See,et võõras peab parem olema on tule ja mõõgaga sisse toodud.
Naine29. detsember 2016, 14:02
See ei õigusta võõra usu sissetoomist.
maamees29. detsember 2016, 16:09
Millisest otsast ma võõra usu sissetoomist õigustan,ei ole siin kohta kirikul,islamil,moslemil ja muul võõr saastal.
Kus planeedilt sa oled?29. detsember 2016, 16:27
Ristiusk on meie rahva usk!!!
Kas29. detsember 2016, 05:55
ainult kysimus ristiusus voi kuulub sinna ka islam. Soomes on kirik hakanud riigi vastu. Kui riik ei anna elamisluba siis kirik votab oma tiiva alla. Minu tosiusklid vaarisa luges piiblist välja et lopu eel on vanakurat nelja jalaga kirikus. See ei tähenda et jumalat pole olemas. Mäletan Estonia hukku. need kes palvetasid need jäid ellu.
...29. detsember 2016, 04:52
Nii rumalat presidenti pole eestimaa pind veel kandnud.
29. detsember 2016, 06:48
kunagi ütles üks vana põllumees, et kui raamatupidaja hakkab firmat juhtima , siis on aeg sealt lahkuda...
maamees29. detsember 2016, 08:08
Ilmselt see väide pidas nõuka ajal,kuid tänapäeval lastakse raamatupidaja lahti,või pannakse kinnimajja,või plekib oma maise varaga,peremees nüüd küll jalga laskma ei pea.Kuna meil on juba kohal kõrgharitud iti mehed ja firma juhid aasiast ja aafrikast siis nalja ei ole,tulebki kõik kiirelt ära anda ja jalga lasta,sest vastuhakk on lubamatu.
maamees29. detsember 2016, 07:49
Nii rumalat,kes nii väidab peab kahjuks eestimaa pind veel taluma,aga noh,küll kodusõja käigus kõik korda saab.
nojah29. detsember 2016, 19:45
kuid endast väga hästi arvav.
Arvasin algul29. detsember 2016, 04:52
et see on tema isiklik arvamus aga märkan et hakkab eahvale peale suruma ja tehke kuidas tahate aga endale tuli meelde et ammu pole piiblit kätte votnud.
.28. detsember 2016, 23:25
Siin siis väga palju tõestust maailma kohta !
Jah29. detsember 2016, 07:53
aga see raamat ei tõesta midagi. Süsteemisiseste vahenditega ei ole võimalik analüüsida süsteemiväliseid mõjutajaid. Kui Jumal on mõistus väljaspool aega ja ruumi, siis ta võib teha mis tahab, kasvõi luua maailma kuue päevaga, mis näeb välja nagu oleks ta 13,7 miljardit aastat vana.
leo28. detsember 2016, 22:19
Üsna arusaamatu ja segane jutt. Kui siia Eestisse lastakse sisse meie nn poliitikute mahitusel võitlevaid islamiusulisi, siis presidendi manitsussõnad usuneutraalsusest neile päris kindlasti ei mõju. Võib - olla on meie Presidendi kaval plaan selles, et ateistidest eestlased saavad siis paremini sissetoodute ja nende usu vastu võidelda. Ainult et lihtsam oleks siis juba kohe võõrausuliste Eestisse sissetoomine lõpetada
Proua president Kaljulaid .28. detsember 2016, 22:05
Väga õigesti ütlete,sest eestlane ei ole usklik inimene ja usk on vabatahtlik. Usku ei maksa meile peale suruda,me ei vaja seda.
Teadmiseks29. detsember 2016, 04:40
Kersti on emaliinis korralikust Tartu Pommerite suguvõsast. Kõik suguvõsas on olnud korralikud kristlased. Naisterahvas oma segase patueluga on kaotanud sidemed oma juurtega. Kahju. Presidendi kantseleil tuleb tellida hingeabi. Küll rohi leitakse.
maamees29. detsember 2016, 08:22
Sinu jaoks kehtib ja aitab ainult üks vahend,mis on olnud käibel alati röövvallutajate ja okupantide vastu,kes levitavad võõruske ja on tapnud eestlasi tuhandete kaupa.Minevikus oli kristlus valitseva kliki käes tööriistks rahvuse mahasurumisel,seepärast esivanemad ka kristlased olid,õigupoolest sunniti selleks,ja ,et ellu jääda pidi seda taaka kandma.Nüüd siis on tulnud korralikult välja,et kristlus ongi repressiiv vahend allumatute suhtes.
Kanna hoolt oma hinge eest 29. detsember 2016, 09:34
Suurim fopaa, et selline segase patueluga isik presidenditoolile istutati ja nüüd murendab kogu rahva moraali.
Kahju on rahaline29. detsember 2016, 11:00
Miks maksumaksja peab kinni maksma patuse hingeabi ja vanemate kasvatusvead?
Aga seda usku29. detsember 2016, 07:55
et eestlane ei ole usklik inimene, kes usub selgeltnägijatesse, astroloogidesse ja Veet Manodesse,, seda usku, et eestlane on tekkinud ürgsest limast ega ole mitte millegi poolest parem sellest, seda usku maksab? Kas seda usku on vaja?
Põhiõigus29. detsember 2016, 09:38
Põhiseaduse §-ga 40 on tagatud IGAÜHE usuvabadus. Üks ajutiselt määratu põhiseadusega tagatud õigust muuta ei saa.
Vanakurat.28. detsember 2016, 21:44
No ütelge kuidas ma saan kirikusse minna ?
28. detsember 2016, 21:54
kõige otsemat teed !
ummi 28. detsember 2016, 21:42
Juba Lenin ütles,et usk on oopium rahvale,millest te aru ei saa,rahvas ! Usu nimel mõrvatakse maailmas, miljoneid inimesi ja seda iga päev !! krdi poolearuliste hullude pundid !!
Jah28. detsember 2016, 22:09
ja Lenin oma kommunismiusu nimel ei mõrvanud? Ja Stalin ka mitte? Sina ummi oled küll eriti rumal. Vaata mida sina oma usu nimel teed - ei maksa makse, rikud liikluseeskirju, rikud abielu. Ainult üks küsimus: kas sa oma elus oled üldse midagi head ka teinud? Mina ei usu.
28. detsember 2016, 23:37
Ja mida head sina peale mitteusklike taga nuhkimise ja sitakeeramise teinud oled?
Ah et mida29. detsember 2016, 08:02
Olen 30 aastat ausat tööd teinud, ei ole kunagi abielu rikkunud, minu sõbrad ja tööandajd teavad, et saavad minu peale loota, kui luban, siis ka teen, ning mitteusklikud - nende järel mina ei nuhi, aga ütlen oma arvamuse neist, kui nemad mulle oma uskmatust nina alla hõõruvad.
Aa29. detsember 2016, 10:37
sina oledki siis see tubli leeninlane ja kommunist.
kas28. detsember 2016, 21:34
nüüd on siis aeg, kus HOIA, JUMAL, EESTIT
J. Aavik / L. Raudkepp on presidendi jaoks keelatud laul ja mida eestlane oma uhkuseks ei pea. Häbi! välja näeb ta tõesti nagu lüpsija, rätik lõuaalt kinni ja lüpsikud kätte on ka tegusema väljanägemisega
Maie28. detsember 2016, 21:22
Olen meie Presidendiga täitsa ühel meelel. Usk on iga inimese vaba valik. Piiskop U.Viilmaal ei ole õigust Presidendile "näpuga" viibutada ja öelda,et nii käituda ei ole ilus.Kas kirikutegelased tahavad tuua tagasi aega,kus usk on kohustuslik.Selline pealekäimine tekitab trotsi.Minul isiklikult ei ole mõõduka usu vastu midagi.Olen ristitud,laulatatud,minu lapsed on kõik ristitud ja ma olen oma emale tänulik,et ta suutis mind sügaval nõuka ajal veenda neid samme tegema.Olen kindel,et see on mind ja minu lapsi hoidnud kõige halvema eest.Kas see just Jumal oli,aga meist on kindlasti keegi võimsam,kes meie üle valitseb. Mis puutub USA.sse,siis see maa on jah väga usklik,aga oma kurittööd viib ta läbi teistel mandritel ja riikides,ise jäädes kaugele.
Maiele28. detsember 2016, 22:11
Minu arvates on meie suur idanaaber teinud kordades rohkem kurja, kui USA. Ja oht meie riigile on ikkagi Venemaa oma ettearvamatuse ja agressiivsusega. Eesti riik on nii väike, et meil jätkub vaevalt jõudu maapiiri kaitsmiseks. Õhupiiril on vaid radarid ja paar NATO lennukit, merepiir on hoopis kaitsmata. Nii väikese riigi vabadus pole paraku iseenesest mõistetav asi. Ja vaevalt leidub Eestimaal inimest, kes ei teaks seda vana ütlust, et Eesti teine iseseisvuse aeg on vaid kukesammu võrra pikem esimesest. Nüüd on see kuke-aastal sündinud proua Kaljulaid siis kohal ja võtab ära inimesteslt lootuse isegi Jumala kaitsele. Mina seda talle andestada ei suuda.
Minevik28. detsember 2016, 23:19
Sa elad ikka 80ndates. Venemaa ei ole NSVL ja meil on teised vaenlased. Lääneriikide ja Venemaa ühine vastane in IS. Koostööd tuleb teha. Putin ei ründaks kunagi Natot kuna ta ei ole loll.
Palun29. detsember 2016, 11:59
ära ole nii sinisilmne. Keegi ei uskunud, et venelased on võemelised tapma oma verevendi Ukrainas, ent täna on see reaalsus. Ka Putin pole igavene, vaid lihtne surelik mehike. Reaalsustaju kaotanud sõjapistrike klikk võib olla juba ootel.
Sina29. detsember 2016, 16:19
Oled sinisilmne ja naiivne, reaalsus on et maailmas on alati geopoliitika ja kõige parem kaitse väikeriigile on tugeva alliansi liikmestaatus, näiteks NATO.
Ilma selleta pole keegi kindel.
USA29. detsember 2016, 16:22
Muidugi jumal aitab USAd ka sõdades nende vastu kes meie jumala vastased on.
Vale Kaljulaid.28. detsember 2016, 20:58
Eesti on kristlik riik kristlike traditsioonide ja minevikuga ja seda ei saa keegi muuta. Kaljulaid eitab oma rahva traditsoone ja see on eestivaenulik käitumine. Tegelikult on ju nii ett ilma usuta riki ja rahvast ei kaitse miski ja võõral usul on siis kergem riiki üle võtta. Kaljulaid ei ole rahva president ja tark ta ei ole nii Nagu enamused Euroopa bürokraadid. Kristlikku usku peaks just tugevdama ja siis on kaitse tugevam. Miks te arvate et USAs president palub alati jumalat?!? Ja USA on maailma kõige edukam riik, suurim majandus ja kõige tugevam sõjavägi. Tulevik on nende päralt kes ülistavad meie jumalat.
Vaene.28. detsember 2016, 20:43
Jah28. detsember 2016, 22:10
vaimust vaene. Kus ei ole sealt pole ka võtta.
METSAVEND 28. detsember 2016, 19:40
Presidendil on öigus ja nönda jääb ,sest seda ei saa olema kirik valitseb riiki mis tegelikult annab sama välja mida tegid refid ja nende puudlid .Ma ei möista tösi usklike hukka kui nad ilma hakkama ei saa aga see pole normaalne ,et hakataks usku sundkorras pähe määrima .Mida siin pläägutada seoses usuga ,sest vaja riiki kaitsta mis meil on aga mitte riigi kaitsmise asemel kiriku varju pugeda ja kui ühele poole lüüakse siis teine pool ette keerata .Islamistidest terroristide vastu suudame siis olla kui ei lase neil oma jefrei usku siia tuua ja mingi usk ei aita moslimitest terrorisde vastu vöideldes .
Metsavennale28. detsember 2016, 21:28
võiks lõpetada28. detsember 2016, 19:33
selle presidendi ja kiriku vahelise saaga, oleme juba selgeks saanud et president on võitlev ateist.
28. detsember 2016, 19:29
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
!!!28. detsember 2016, 21:53
Ja Brüsselis pole see ristiusu ning kristluse jutt enam moes, vaid pigemini piinlik teema, mida pigem välditakse. Sest Brüssel valmistub vähehaaval islamile üle minema.
Johanna28. detsember 2016, 19:17
Esimene kord, kui minu kontorit ehib presidendi ametlik foto. Saab ametlikult printida:
https://www.kadriorg.ee/images/Kaljulaid.jpg
Sest häma ei ole enam in.. Mott
28. detsember 2016, 19:17
tundub ,et hakkab tagasi tulema inkvisitsiooniaeg , ISIS juba tapab. Kui arvestada nõiajahti presidendile, võib sama tulemus oodata ka Eesti nö "uskmatuid". vähemalt psüühilise terrori kujul.
!28. detsember 2016, 21:48
Loodus tühja kohta i salli. Kui kristlus välja tõrjutakse, poetab islam end asemele. Ja see oleks palju hullem lugu.
T.Mets28. detsember 2016, 19:11
Minul on teile üks soov, kui te ka edaspidi murjaneid siia toote, siiis sooviks ainult ilmalikke moslemeid
???28. detsember 2016, 21:51
Mis imeasi on see ilmalik moslem? Kõlaks umbes sama absurdselt nagu kõlaks "süütu vanaema"! Põhimõtteliselt ma isegi toetaks sind, sest kui seame lati ilmalike moslemite peale, siis oleks pagulaste reaalne kvoot hoolilt null! Ei saa sisse lata seda, keda polegi üldse olemas.
28. detsember 2016, 22:33
Ilmalikke araablasi teheti öelda ilmselt.
nii ongi28. detsember 2016, 17:59
Loe, proua Kersti Jumalasõna, PIIBLIT. Piiblis on Uue Testamendi osa, ka on veel laulud, õpetussõna.
Miks Jumalat tuleb austada? Ilma Jeesus Kristuseta läheb inimene põrgusse peale surma.. Kuidas Jeesust vastu võtta oma Päästjana, see kõik on kirjas kuidas Taevasse saada Jumala ligiollu peale surma ja palju muud, mida peab tegema. Presidendil on kohustus avalikult tänada Jumalat, kes on meie kaitse ja abi igas olukorras, Tuleb uskuda Jumalat! Jeesus suri meie eest Kolgata ristil, et meil võiks olla elu. Kurat on eksitamas rahvast, et neid põrgusse saada. Riiki ei saa juhtida inimene, kes pole Jumala Vaimust juhitud.
28. detsember 2016, 18:44
Kas pidevalt sõdiv Ameerika on jumala vaimust juhitud? Seal ju pannakse ka käsi piiblile ja vannutakse truudust jumalae.
loomulikult on nii28. detsember 2016, 20:42
Kes Taarasse ei usu, pole õige eestlane. Taara on siinmail kõige kangem jumal, sest ühelgi teisel jumalal pole nii palju punkte ja automaate. Riiki ei saa juhtida isik, kes taaraautomaati kasutada ei oska.
ummi 28. detsember 2016, 21:35
elasime enne kristlaste siia tulekut,ilma jeesuseta ja ma oletan,et elame ka edaspidi,kui me oma jumalate poole pöördume
ab31. detsember 2016, 02:21
miks peab mingit eestimaalasele võõrast usku toetama? Meil oma usk ammu enne jeesust juba oli! Oled kinni makstud?
heiki herman soome28. detsember 2016, 17:15
ons Kersti Kaljulaidil mingi kompleks?
milleks Kersti Kaljulaid võtab sõna kogu aeg usu teemadel!
kas tal on mingi kompleks ehk tahab ta midagi varjata...
jätku eesti rahvas rahule oma usuväänamisega!
ehk ei ole tal muid ülesandeid oma ametis?
eelmine president nätsutas kogu aeg nätsu ja oli närviline,
uus hüsteeeriline tegelane aga nätsutab kogu aeg jumala kallal ja norib eesti rahvaga!...
kas eesti rahval pole õigus rahule ja seda jõulu ajal ja vana - aasta ära saatmisel ja uuel aastal!
Kersti Kaljulaidil puudub igasugune respekt, ta oleks justkui tülikas ja purjus naaber,
kes tülitab kogu aeg rahulikku majarahvast...
LIina28. detsember 2016, 18:12
Täiesti nõus, et võiks piiri tunda ja usuküsimuse puhkama saata.
Möhh28. detsember 2016, 20:48
Väidetavasti olevat kirik eestlastele kirjaoskuse toonud, mille taha teil, paduusklikel, siis nüüd mõistus pidama on jäänud? Kersti Kaljulaid ei ole minu arusaamist mööda enda initsiatiivil teinud üldse mitte midagi muud usuga seonduvat, kui keeldus minemast kiriku riikliku tähtsuse rõhutamiseks korraldatud pühitsustseremooniale. Kõik järgnev tuleneb usklike hädakiljumisest ja ajakirjanike tavast, seda enda leiva huvides ära kasutada. President ei pea olema usklik ega käima kirikus, aga on väga soovitav, et ta vastaks ajakirjanike küsimustele. Võtke nüüd oma mõistuseraasud kokku ja karjuge ajakirjanike suunal, et nood lõpetaks jama sellel absoluutselt ebaolulisel teemal. Ja – nagu Issanda käsul – saate presidendi suunalt rahu oma südametesse, jõuluaega ja kuhu iganes.
Aina demagoogitsevad!29. detsember 2016, 00:39
Viilma väitis kogunisti, et nimelt luterlik Kirik tõi kirjaoskuse. Lugesin ja oleksin peaaegu õhku hakanud ahmima - no kuidas üks inimeselaps küll nii võib. Maailmas on vähe kirjaoskamatuid rahvaid (tervikuna, inimesi siiski leidub veel küll) ja kaugeltki kõik pole mitte luterlaste või üldes ristikiriku kaudu selle alguse saanud. Maailmas osati kirjutada enne kui kristlased ülepea välja ilmusid ja meie siin Euroopa nurgas oleksime täna ka siis kirjaoskajad kui luterlus poleks mei puutunud. Lõuna Euroopa on katoliiklik, ega nad seal lugeda ja kirjutada ei mõista vä?
EksˇPert28. detsember 2016, 22:05
Just usklikud on need, kes presidenti ja inimesi rahule ei jäta. Nad on nagu kommunistid, kes ütlesid, kes ei ole meiega, on meie vaenlased.
Lembit Tõelemb28. detsember 2016, 15:30
veteran28. detsember 2016, 14:40
Ei ole ise mingit usku kuid usku ususse usun. See uus president on eelmisest kah rumalam.
muidugi rumal,28. detsember 2016, 14:58
no veteran,28. detsember 2016, 17:47
kas kõik, kes sinu moodi ei usu, on rumalad?
Möhh28. detsember 2016, 20:50
Mulle jälle tundub, et nii eelmine kui praegune president on järk helgema mõistusega, kultuursemad, haritumad ja intelligentsemad kui oleks kimpu seotud punt ma-ei-tea-mille veterane siin kommimas.
Juku28. detsember 2016, 14:30
Ei tunne veel, et president eestlaste südametesse tee leidnud. Sellised väljaütlemised usuteemal on naeruväärsed. Kui presidendi juttu kuulata, siis nagu polegi kuhugi jõudnud, oled lõpuks, kui tühi sidrun. Hr.Ilvese jutt oli sisukam ja midagi jäi ka südamess.
oled28. detsember 2016, 17:48
ikka kindel, et sinu seisukoht on see kõikse õigem? Juku, ehk peaksid koolis hoolsam olema?!
Möhh28. detsember 2016, 20:53
Olen ligi kolmesaja aastase tõestatult puht eesti sugupuuga eestlane. Minu südamesse leidis president tee kohe oma esimese teoga - keeldumisega kirikut riiklikuks institutsiioooniks tunnistmast. Mida ta oleks teinud, kui oleks osalenud temaga kooskõlastamatult temale pähe määritaval riitusel osalenud.
No ole nüüd!29. detsember 2016, 00:43
Ilves vaid heietas, mittemidagi sisukat. Tema Twitteri säutsud olid ka sisukamad kui tema kõned.
Evi Dence28. detsember 2016, 13:56
See kindlasti presidendi soovunelm. Kindlasti tuleb varsti Brüsselist direktiiv, mis käsib koolides pakkuda usundi tavadele (koššer, halal, jne) vastavat toitu, ning siis me usinad ametnikud hakkavad seda kribinal-krabinal koheselt ellu viima....
Kes vaatas28. detsember 2016, 16:43
"Parimat koolikokka", ju see märkas ka, kuidas Eestis, Euroopa Koolis toitu valmistatakse.
ilus elu28. detsember 2016, 13:54
Meie president on õitsele puhkenud.
Mida teha sellise presidendiga ?28. detsember 2016, 14:04
Tuleb panna mehele. Parem kui kirikliku laulatusega ja lapsed ristida nagu on toiminud varem tema suguvõsas põlvest põlve. Patuelust tulenev pinge kaob ja hakkab isegi kaalus juurde võtma. Midagi pole uut siin ilmas. Ristirahval tuleb aidata.
Ronja toredale28. detsember 2016, 13:48
Olen samal arvamusel. Jumal ongi meie sees ja kõikjal, Usk ei tähenda kirikus käimist,vähemasti minu jaoks mitte.
Möhh28. detsember 2016, 20:57
Piibli järgi ei ole taevariik pilvedes vaid sinu südames. Ususõdurite taevariik on kirikumüüride vahel annetuskarbi juures. Kes iseteeninduse korras, ilma taevariigi saatkondi külastamata, usub, nende annetused ei jõua ju pärale.
Ronja28. detsember 2016, 13:41
Eile ETV saates oli presidendi jutt minu jaoks väga meeldiv. Näha oli,et inimene rääkis mida mõttles,ilma valetamiseta. teeskluseta ja muidu mökutamiseta. Sellist mõttleva presidendi juttu ei ole ma varem ühegi eelneva presidendi suust kuulnud. See on minu arvamus! Ei saa ka president kõigi meele järele olla,sest oleme kõik erinevad inimesed. USK !? President ei eitanud usku. Meil on usuvabadus,nii ka presidendil. Mina ise usun Jumalat,sest elu on mulle Jumala olemasolu tõestanud,kuid ei mõista hukka mitte uskujaid. Loodan väga,et ei pea oma arvamust muutma,kuid praegusega arvan,meil on parim -targem president. Ta tegutseb,uurib elu-olu ja viib end oma tööga kurssi. P,S Kuidas ja mida presidendil Eestimaa ja tema rahva jaoks teha õnnestub selle nägemiseks läheb veits aega.
tore28. detsember 2016, 13:39
Selline presidendi mõttekäik teeb ainult head meelt.Ka Jahwe jõudis jumala äratundmiseni iseendas ja et inimesed sellise äratundmisen ei jõuaks,selleks vangistas ta inimmõistuse religioonidega.Taevast ega jumalat ei ole vaja kuskilt otsida,sest ta on teie südames.Jumal,kes nõuab oma teenimist,ei ole jumal.!
Tõesti,28. detsember 2016, 16:49
ega jumal ei nõuagi aga tema maised, isehakanud teenrid küll. Ja nende viha sa ära teenid, mitte jumala oma...
liane28. detsember 2016, 13:06
Küll aga kaagutamas! Tuleb meelde see , kuidas enamlased pappe tapma hakkasid. Hoolimata sellest, et nii mõnelegi neist töörahvas väga hea hinnangu andis ja et nii mõnigi neist vaesema rahva hulgast pärit oli. Papiks saadi tänu heale mõistusele ja usinale õppimisele.
Mis sest ülikooliharidusest siis kasu, kui mittevalitu sellist jura ajab. Olen ka ise vähemalt sama hea haridusega ja mitte-usklik, aga minu arvates on sobimatu niiviisi tema kombel usuteemadel unnata, ise asjast mitte väga teadlik olles.
praegu28. detsember 2016, 15:01
tapavad papid ja muus usuhullud, pigem rahvast.
liane 28. detsember 2016, 15:17
Läänes möllavad muslimi usuhullud jah kohe nii, et jõulusid ei tohi pidada ja kes häid jõule soovib või kirikusse läheb, siis pussitama.
liane28. detsember 2016, 15:37
Ja on arusaamatu selline tapmisest jm. undamine. Praegusel aastaajal saab Valamo munkade esituses Agni Parthenet või Vatopedi munkade esituses kreekakeelseid jõululaule kuulates otsemaid aru usu teatavast kultuuriliselt olulisest mõttest.
Olulisus hingele. Need riigiametnikud on aga puhta kasutud puugid rahva turjal.
See ju 28. detsember 2016, 16:52
usklikel pinnuks silmas ja KK ütleb nii nagu ta asjast arvab ja see ei peaks küll usklikke puudutama. Vähemasti pole siin küll solvangut kusagil...
61528. detsember 2016, 12:52
Kristlus on võõras usk
milleks see vaht?28. detsember 2016, 12:46
Ja mina küsiks, mis või kes siis presidendi oma usk on? Mis võim see meid võõrusuliste eest kaitseb? Kui ta oleks selle ka lahti seletanud, et see on meie alalhoiu instinkt ja tahe oma riiki ja rahvast säilitada, mitte globaliseeruda suurde ühiskatlasse, oleks asjal mõte olnud.Järgmine isehakanu leidis nüüd probleemi, millega rahvast lõhestada, mitte ühendada. Võinuks üldse sellekohapealt vaikida, tegutsenud oma äranägemist pidi, poleks vaja olnud seletada ega vastakaid tõestusi otsida.Nüüd otsib kramplikult põhjendusi eitea millele ja ämbrid kolisevad iga etteastega.See kõik ei kõla enam kuigi usutavalt ega veenvalt, vaid eneseõigustuste reana, mis päris kohatud.
Möhh28. detsember 2016, 13:52
Kallis vend Kristuses. President tegutses ja vaikis. Kõik vahu on üles löönud need, kellele ei meeldinud, et president tegutses... ja vaikis. Nagu sina.
minu usk28. detsember 2016, 15:03
on mõistusesse, aga selle ütlemisest pole sellele kasu, kes ei tea, mis see on.
lord28. detsember 2016, 11:37
usuni ja religiooni mõistmiseni tuleb kasvada ja see võtab veel aega , paljud lihtsalt surevad enne ära kui usust midagi mõikama hakkavad
ilmalikkus on usu mõistes nagu seda kk käsitleb tühjus ja sellised kohad täidetakse vaikselt ja vargsi,selles osas on KK ikka paras uudu ja põmmpea
Tiit28. detsember 2016, 12:27
Moni vooras religioon tuuakse meile kvootide alusel sisse.
Seal kus lõpeb mõistus28. detsember 2016, 15:18
Seal kus lõpeb mõistus, algab usk.
Saalomon28. detsember 2016, 20:32
Jumalakartus on tarkuse algus.
Möhh28. detsember 2016, 21:05
Sa ikka said aru, et jutt on kirikust, mitte lordide kojast?
Usuni (sinu mõistes) ja religiooni mõistmiseni ei tule kasvada, aga võib, kui keegi seda ise väga soovib. See taevariik, mis Piibli sõnade järgi sinu südames, on tunne, mis ei vaja ei kirikut, ei piiblit, ei muinasjutte – üldse mitte midagi välist. Kui sa selle tunde olemasolu või tähendust otsid kuskilt mujalt, kui iseendast ja sinu ja sinu ükskõik millise Jumala kõige intiimsemast suhtest, siis oled lihtsalt tavaline narkomaan. Kui ise ei saa hakkama, siis on vaja välispidist kinnitust. Mida kangemat seda uhkem.
Tegelikult uskmatu aga -29. detsember 2016, 00:55
Sellist sisemist Jumalatunnetust pakub Õigeusk. Õigeusk ei eelda sõna kaudu (Piibli lugemisega jne.) Jumala juurde jõudmist vaid sisetunde kaudu. Eriti protestantlik Kirik mpüüab Jumalasõna ja koos sellega Jumala olemust selgitada, Õigeusu Kirik väidab, et Jumal on mõistusega mõistetamatu, Jumal ilmutab end alateadvuses, inimõistus ei saa öelda, et Jumal on. (See või teine)
Küssa28. detsember 2016, 11:35
Jah see kombinatsioon, "ei tee vahet religioonide vahel koolitoidus haiglas jne " st riiklikult pakutavates hüvedes ja see meid (meie tavasid) siis mingil määral kaitseb jne tundus üks väheseid asjalikke (ja õilsaid) mõtteid, kuid ikkagi. Me elame muuseas ka õigusriigis ja kas selline toimimine on meie (jaEL) seadustega kooskõlas , ja isegi kui ta seda praegu on siis kas see on rakendatav näit kui sajad moslemipered nõuavad et , miks surutakse meie lastele lauale sealiha või jumal teab mis. Tahan ütelda seda et nüüd kus kus president sellise mõtte välja ütles , peaks järgnema näi justiitsministri seisukoht kas sellisel viisil käitumine on seaduspärane ja võimalik. Kui on ,on hea, kui ei
siis õppetund presidendile, nõuandjatele, et väljapakutu ei peaks ikka paljas fantaasia olema.
Vaat',28. detsember 2016, 17:06
siin ongi üks põhilisi punkte, kus KK, kuigi lubas, ei saa olla KÕIGI president. See oli väga mõtlematu lubadus ja praktikas võimatu. Euromeelne ei saa iialgi Eestimeelse inimese presidendiks. Täpselt sama küsimus - kui võim on rahva käes, kelle käes see siis on? Kui meil on liberaalne konservatiiv presidendiks, siis milline see president ikkagi on?
Ohates28. detsember 2016, 11:34
See tädi on hopeless. Kui ta muud ei usu, siis uskugu vähemalt talupojatarkust, et loodus tühja kohta ei salli.
Möhh28. detsember 2016, 21:06
Äkki vaataksid nüüd ruttu peeglisse - kas sa oled seal alles või on loodus juba selle koha täitnud?
Möhhile29. detsember 2016, 00:10
Ära minu pärast muretse, mina olen täitsa olemas. Aga statistika näitab, et see tädikene Kaljulaid kaotab kaalu 7 kg kvartalis, seega prognooside kohaselt pole teda mõne aja pärast tõesti isegi peeglis olemas. Ei jõua seda aega kohe ära oodata, aga pole midagi, kes kannatab, see kaua elab.
ää28. detsember 2016, 11:19
Ma ei mõista miks need ilmalikud riigid Läänes siis nagu kaardimajad langevad võõra usu ees. Või tahab proua teha mingit erilist ilmalikku riiki nagu mujal pole veel nähtud?
Aga28. detsember 2016, 17:07
tõega näkku28. detsember 2016, 11:11
Moslemid, keda me siia kutsume ei ole järelikult meile võõrad, vaid meie sõbrad, kes rikastavad meie kultuuri.Mis kaitset me seejuures vajame?? Kui distanseerume oma usust riiklikul tasandil, kas see annab meile lootust, et islamiusk vastab meie riigis samaga, vaevalt küll. Sellise käitumisega hääbustame oma usku veelgi ja loome veelgi soodsama pinnase islami pealetungile.
Kuuuurija28. detsember 2016, 11:17
Keegi ei käsi sinul oma usust distantseeruda. Ära ainult suru oma usku teistele peale!
11:1728. detsember 2016, 13:19
Kes siin kellele surub? Mida KK siin tõestada tahab?Asi nüüd, millest vaja probleem teha.Oleme ilmalikud aga vajame globaliseerumist, nagu õhku??Puhas silmakirjalik jama, ei muud.
kes surub,28. detsember 2016, 15:06
kui ei surutaks, siis ei lahataks seda juba nädalaid sadade kommide viisi.
Usuvabaduse kaitsel 28. detsember 2016, 15:48
KK surub peale oma uskmatust iga päev meedias. Põhiseaduse § 40 tagab igaühe (mitte ainult ateistide) usuvabaduse. Määratud pr. ei saa oma iganenud, sovetiajast pärinevaid seisukohti iga päev peale suruda. Eriti kohatu on see praegu, mil kogu kristlik kultuuriruum tähistab Christimas´t kui Jeesus Kristuse sündimist. KK ei ole uus messias, et saaks maailma muuta.
Ristiinimeste jõulud on rikutud.
Ära liialda28. detsember 2016, 17:18
ega valeta! Kõige enam ärritunud ja sõnakamad ongi usklikud, eriti rumalam osa neist... Igapäevaselt võivad nemad, ikka see rumalam osa, oma veendumusi vabalt levitada, ilma et mitte (seda) uskujad eriliselt (kui üldse) pahandaksid. Nüüd on tekitatud ateistist president, kes ei käitu silmakirjalikult, ja kohemaid pälvib usklike viha. Kõiki tuleb ju armastada? Või ei tule? KK armastab ka ju kõiki...Milles probleem?
Kutse meeleparandusele28. detsember 2016, 20:50
Kus sa näed viha tasakaalukates vastuargumentides? Kõike (pattu, kurjust, ebaõiglust, valet)) ei pea armastama Loe evangeeliumist, kuidas saatan kiusas Jeesust kõrbes maiste ahvatlustega (võim, raha).
"KK armastab ka ju kõiki". Miks ta siis isegi jõulude ajal ei julge üle kirikuukse astuda? Rahvas ei ole alaarenenud ega vaja presidendi isikukultust kõikiarmastava ema näol, vaid rahva eirnevate gruppide ühendajat ja Põhiseaduse garanti.
to Ära liialda29. detsember 2016, 01:18
Väga kohatu on halvustada kirikut ja usku jõulude ajal.
'Ma muide ei ole usklik.
Aga eks selline käsk tuli Brüsselist ja Kaljulaid täidab käsku.
Maie28. detsember 2016, 11:08
Islamimaades on valitsevad alati needuslikud nähtused, mis on vaesus, nälg, terrorism,nõrgemate ahistamised. Koos kristlusega tuleb maadele õitseng, nii on see kogu Euroopas kunagi toimunud. Kirikutest sai alguse ka Eestis koolihariduse andmine rahvale.
aga28. detsember 2016, 13:48
kas see õitseng seisis teisitimõtlejate tuleriidal põletamisel?Ristiusu varjus teostati rahvaste genotsiidi."Võtke see maa mis jookseb piima ja mett,sest mina Jahwe olen selle teile andnud,mu Iisraeli lapsed!Tapke kõik selle maa asukad viimse rinnalapseni ja ärge andke armu mitte kellelegi!Seejärel pöörake ka teised rahvad oma usku,ning vastutõrkujad tapke viimse rinnalapseni.Ülejäänud rahvastest tehke endale ümardajad,kes teile rikkust loovad!"
õnnitlused28. detsember 2016, 19:43
Eurotšinovniku fännidel on uudsed religiooni-alased teadmised. Ristiusk on nähtavasti u. 1000 aastat vanem kui senini arvatud ja eksisteeris juba Iisraeli kuningriigi loomise ajal.
Joosep28. detsember 2016, 11:03
Ilmalikkus ei ole kunagi mingi kaitse olnud. Inimese sisse on loodud ala - ta peab nii või naa millegisse uskuma (horoskoobid, must kass...). Usk Jumalasse ja tema pojasse Jeesusesse Kristusesse on ainus pääsetee läbi ajaloo olnud. Vaadake maid ja riike, kus on kristlus enamuses, seal on kord ja ka majanduslik korrastatus. Kus kristlust ei ole, on sõjad, mässud, vaen, nälg, naiste ahistamine jne.
Andres28. detsember 2016, 11:20
Kulla Joosep. Ütle rumalale, miks väga mitmekesises loomariigis ainult kõige noorem liik, inimene (osa neist) on omale välja mõelnud ilusa muinasjutu?
Sest,28. detsember 2016, 17:29
õnnetuseks, on tal ka mõistus, mis omakorda on loonud sadu ikoone ja jumalaid, keda mingil ajahetkel ja arengutasemel ülemaks pidada ja kummardada. Silmas tuleb pidada sedagi, et kunagi pole neid jumalaid nähtud (kui maavälised külalised ehk välja arvata, keda jumalateks peeti) vaid neid vahendasid, lõid inimesed ise. Või mõned taibukamad neist, šamaanid, nõiad jms., kes isegi hõimupealikud oma mõjuväljas hoidsid...
...28. detsember 2016, 10:55
kahju eestist, millest on saanud brüsselile ebaoluline äärelinn.
no kas28. detsember 2016, 17:51
sulle meeldiks rohkem olla Peterburi eeslinn??
mis seal huvitavat28. detsember 2016, 21:16
Ükski sinu loetletudest ei ole võimeline teostuma nii hetkeliselt kui vene oht. Ja ükski neist ei ole võrdselt ohtlik. Nii et mina olen jah. Aga enne seda püüame jagu saada mõlemast. Ja - päris kindlasti ei ole kirikuusk rohi ühe ega teise vastu, seda ära tule küll väitma. Kirik ei oleks isegi pelgupaik siis, kui võõrväed tänavatel märatseksid. Meie naabreid see küll ei morjendaks, et tegemist mõne arvates püha paigaga.
Aivo28. detsember 2016, 10:46
Praegu on presidendil lihtne rääkida et ilmalikkus kaitseb meid, sest Eestis on inimestel sõltumata maailmavaatest väga sarnased vaated moraalile ja eetikale. Kui aga Eestis tekiks olulise suurusega moslemite kogukond, kes oma soove väga valjuhäälselt ja agressiivselt nõudma hakkab, siis hakkame me kõik tasapisi neile järeleandmisi tegema. Näeme seda ju Euroopas. Ilmalikkus ei kaitse meid kindlasti mitte, kaitseb vaid julge põhimõttekindlus, et kellele meie riik ja seadused ei meeldi, neil ei ole vaja siia ka tulla.
Just:28. detsember 2016, 17:34
ei kaitse ilmalikkus ega kristlikkus vaid julge põhimõttekindlus! Kõigi kätega nõus! Kas julge põhimõttekindlus sõltub ilmlikkusest või usklikkusest?
Jumal küll.28. detsember 2016, 10:40
Kas tõesti seda inimest tuleb välja kannatada 5 aastat! Eile õhtul oli piinlik vaadata.Hea,et on võimalus mitte vaadata. Võib olla on tal mingi trauma lapsepõlvest ,seoses usuga. Või on asi ikkagi elukaaslases ja tema uskumustes. See artikkel on ikka täielik üllitis.Nii lolli juttu pole küll ükski meie presidentidest enne ajanud. Lootusetu olukord.
See on sinu28. detsember 2016, 17:35
ja sinu tüüpi inimeste arvamus ja ma arvestan sellega...
mina28. detsember 2016, 10:30
ei usu seda mõtet. Esiteks, kui võõraid saab palju siis nad nõuavad arvestamist neile sobiva toiduga. Teiseks, mingi patsifism pole argumendiks sõjalisele vallutajale. Et kui teil pole relvi siis me austame seda ja jätame teie riigi vallutamata. Ainult hirm on AINUS mõjuv argument. Hea sõna ja relvaga käes saate oma tahtmise kindlasti.
seega28. detsember 2016, 15:10
ainult teiste tapmine on sinu jaoks lahendus, mis sest relvast muidu?
Presidendi 28. detsember 2016, 10:27
proual oleks aeg täiskasvanuks ja eetimaalaseks saada.
no28. detsember 2016, 17:52
eks küpsust hindab igaüks ikka oma võimete järgi...
ak.28. detsember 2016, 10:25
Loen kommentaare ja oi-oi ,kui palju on eestlastest usuaustajaid.
Õnneks mu sugulus- ja tutvusringkonnas sellised indiviidid puuduvad...
Nii,et te käputäis usuhulle ärge kiunuge iga jutu peale ning pr. presidendile minult 10 punkti 10st!!!
Kristlased on rahumeelsed 28. detsember 2016, 11:20
Usuhullud alles tulevad ja KK soosib nende tulekut.
Hullud28. detsember 2016, 17:39
on ikka hullud, usust sõltumata...
Andres28. detsember 2016, 11:24
See jutt oli nagu suurmeistrite malemäng!
vaatleja28. detsember 2016, 10:14
Muidugi lammutage kirikud ka maha, Türgi tahab juba Tallinnasse Moseed ehitada ju see tuleb ka ,kõik ikka sisserändajate hüvanguks
Kuuuurija28. detsember 2016, 11:19
Kui ususõdalased jätkavad oma usu peale surumist, siis tulekski need võõrusu kantsid lammutada.
Türgi28. detsember 2016, 17:44
ja tema diktaator võivad nii mõndagi tahta... Ma soovin, et meie president ütleks Türgi Erdoganile otse - aitäh pakkumast aga seni, kuni mina olen Eesti president, Eestisse ühtki mošeed EI EHITATA ja jutt nii pikk.
usust28. detsember 2016, 09:28
Kuna on olemas poltergeist ja seda ei saa eitada,siis on piiblist kasu selles mõttes,et seal on hoiatus kontaktidest nähtamatute olevustega,hoiatus spiritismi eest,nõiduse eest,horoskoopide eest,ennustamiste eest.Aga uskuda nii nagu juudid,kristlased,moslemid ja muud usundid on iga inimese oma adi,mina hoiduks pimesi uskumisest,mul piisaks,et on olmeas Looja ja elujuhiseks on mul mitte soovida inimestele halba ja mitte olla kättemaksuhimuline,mulle sellest piisab.
jaa28. detsember 2016, 09:17
no aru ei saa,kikidel rahvastel on usk ja omad jumalad,miks ehitatakse templeid ja miks ehitati kirikuid ja seda kogu maailmas.Eestlased uskusid oma jumalat ,aga uskusid ,miks seda vaja oli?Oli viljakusejumal oli karjahoidja,miks,miks arvati ,miks oodati ,keegi hoiab ,peab uskuma,sest lihtsalt nii oli ja on kergem.Oli eelmine riigikord,kes püüdis usku keelata.Miks külastati salaja kirikuid,palju rohkem kui praegu,miks laulatatakse abielusid kirikutes.Sest inimesele on seda vaja,selleks ei pea olema usuhull .,kuid selleks võidakse saada ,kui tulevad uued kes väe ja võimuga hakkavad usku peale suruma.Natuke hirmutav.Jäägu eestlased oma uskumuste ja usu juurde,sellega ei tehta kellegile kurja,Austagem traditsioone.
kui inimestel28. detsember 2016, 15:12
puudub haritus ja mõistus, siis hakataksegi uskuma väljamõeldisi.
28. detsember 2016, 09:03
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Lihtne28. detsember 2016, 11:15
Rahval polegi presidenti kunagi olnud.
sinu 28. detsember 2016, 15:13
religioon ütleb, kui lüüakse ühele põsele, keera teine ette, need nüüd küll võitlusse ei lähe. Kirikuisad on alati alandlikkust jutlustanud.
dr. Mengelel28. detsember 2016, 21:24
Ma ei tea, kui palju kangelasi on viimastel sajanditel seda olnud usu nimel, aga massiliselt oli neid Rahvaste isa Jossifi ja Mein Führer Adolfi nimel. Usk sellesse, et inimene on jumalaist välja valitud, on loonud põhja keskkonna ja eluslooduse arutule hävitamisele. Alles see usk, mis nõuab rohuliblelt andeks palumist, kui sellele peale astud, oleks tõeline USK, mitte mingi ihar hullumeelsus. Ahjaa - kui sa ei lugenud, siis seksuaalne ja usuline erutus toimivad täpselt sama mehanismi abil.
tundub28. detsember 2016, 08:51
et eelmised presidendid seadsid lati liiga kõrgele praeguse jaoks.
eelmised presidendid28. detsember 2016, 11:11
hakkasid juba lolli mängima ja eputama,praegune natuke kainestab ja toob maa peale tagasi.
Siis tuleks28. detsember 2016, 08:43
Eestist ka pe.der.astia välja juurida, kui võõras lodevuse kultuur. Kirikus küll mingit Jumalat pole, sest ka need on patupesad, pigem Eesti võiks oma kultuuri ja väärtustega olla, mitte mingi pettuse all kinni, kui pole kirikut, pole vaja ka multikultuuristada, kus midagi pole püha ja kõik on lääge supp.
ega jumal ei ela kirikus või mošees28. detsember 2016, 08:02
mis vahet on millist jama kaasa määgida
mari28. detsember 2016, 07:57
Vaata aga kommentaare, huvitav, huvitav. Kristlusest on nii palju kasu, et 10 käsku on vajalikud. Suurele osale inimestest on vajalik ka hirm millegi suurema ees, siis tunnevad nad end turvaliselt. Ja et elu jätkub peale surma ja miski ei kao. Üldiselt on need tunded ju pigem head. Aga sealt edasi on igasugused religioonid ikka pigem halvad kui head.
njah28. detsember 2016, 10:21
Pole neil käskudel kristlusega muud seost, kui et need on jällegi eelnevatest kultuuridest maha kopeeritud.
erinevus rikastab28. detsember 2016, 07:55
http://liveleak.com/view?i=2a4_1479810951
võiks olla ka ju Vabaduse väljakul kultuuriautonoomia sätete raames selline asi :D
Keelata ju ei saaks, muidu oleks diskrimimeerimime, teie eestlaste Põhiseadus garanteerib usuvabaduse :-)
President ütles ka, et austab inimeste usuvabadust.
( http://ohtuleht.ee/778335/president-kaljulaid-austan-inimeste-usuvabadust)
konsa28. detsember 2016, 07:47
Riik on meil ilmalik ja riigikirikut ei ole. Mulle tundub, et just see on meile parim kaitse ka võõraste religioonide eest,
.-.-.-
imelik loogika, ilmselt ametniku oma????
RELIGIOON liigub edasi ROHUJUURE tasandil, inimeselt-inimesele, mitte parlamendi, valitsuse otsusega
28. detsember 2016, 10:37
Usk usuks ja religioon religiooniks, kuid kui palju on selliseid õpetajaid, kes õpetavad seda usku oma mätta otsast. Selliste valeõpetuste tulemusena moodustuvad mitmed sektid ja inimeste päid aetakse vist meelega segamini. Ka kristlus on algkristlusest ammu kaugenenud. Mis rohujuure tasandist sa räägid, kui paljudel õpetajatel pole juurigi all?
+.+28. detsember 2016, 07:42
no ei saa nende elukate lõustadest lahti, ei saa...
no28. detsember 2016, 10:15
hea vähemalt, et sinu oma ei näe!
õnnitlused28. detsember 2016, 07:15
Brüsseli koridoridest leitud "rahva ühendaja" teeb ikka päris head tööd. ;)))
Aga kui tõsiselt rääkida siis on kole mõelda, et peab selle eurotšinovnikut veel ca 4 aastat taluma.
Soodoma ja Komorra tuleb taastada s.o. ainult patt saab ühendada rahvast.28. detsember 2016, 07:37
4 lapsega ateistist preili moraali- öpetused teevad ajalugu... Kuhu veel???
Madis28. detsember 2016, 07:57
Kas pooldad aumõrvasid? Mind hakkas lennukiga Ruhnu sõites üks vana tädike kohe usku pöörama, kole oli. Peale seda mõistan mis tunne on noortel tüdrukutel , kui purjus mehed neid voodisse kakkavad meelitama.
õnnitlused28. detsember 2016, 08:21
Kas ristiusk, mida eurotšinovnik Kaljulaid vaenab, pooldab aumõrvasid? Ei ole nagu kuulnud. Samuti ei ole kuulnud, et eurotšinovnik oleks midagi islami kohta halvasti öelnud. Otse vastupidi, ta pooldab kontrollimatut moslemite massimigratsiooni.
njah28. detsember 2016, 10:26
Eks laps, eriti veel 4, ole ju usuhaigete jaoks muidugi eriline patt. Ju eestlasi seetõttu nii vähe ongi, et aastasadadega võõrusundiga pähe taotud ogar jamps "laps=patt" on inimeste alateadvuse põhjalikult reostanud.
Loe Tammsaaret jm eesti kirjandust28. detsember 2016, 11:07
Vallaslaps oli veel eelmisel sajandil nii suur patt, et uputati end häbist ilmarahva ees.
Preadusel allakäigu ajastul on maakohtades paljudel kuni 10 last, kellel kõigil erinevad isad või isast ei teatagi midagi. Tublid ateistid, paneks nad presidendiks.
õnnitlused28. detsember 2016, 15:11
Eurotšinovnikul on lausa geniaalsed fännid. Kus on Piiblis kirjas valem "laps=patt"? Otse vastupidi. Üks tsitaat "Piiblist" - Jumal õnnistas neid ja ütles: „Tehke sugu ja saagu teid palju” (1Ms 1:28).
ah nüüd28. detsember 2016, 15:47
on usujüngrid valmis juba lapsi uputama, kui pole abielust?
Väga sorav ja argumenteeritud28. detsember 2016, 07:15
Kogu see presidendi valimiste kadalipp,oli "tagantjäreletark" olles vajalik,et saada selline president,nagu meil täna on.
Sander28. detsember 2016, 05:33
12 punkti kümnest pr. presidendile!!!
mõtlik28. detsember 2016, 07:08
ilmalikkus , ehk siis kõiksus või täpsemalt öeldes, usu puudumine?
Samas teame, et loodus tühja kohta ei salli ja see täitub peagi millegi muuga.
Mees28. detsember 2016, 07:34
See täitub millegi muuga neil, kellel seal (=peas) enne tühi koht oli. Tasub rohkem haridust omandada (ja mitte mingit religioosset jama), siis on maailm ka kohe loogilisem paik.
just28. detsember 2016, 07:51
minu puhul on täitunud usuga teadusesse, teaduse arengusse ning usuga igapäevasesse visasse töösse. Vb on see ateism, vb miski muu, tont seda teab.Kristlus oma heategevuses ja vagaduses kh peris sümbaatne, sinnamaani, kui koolidesse ei tiku jms. Islam oma radikaalide kurjuses ja pähemääritavas idiotismis ajab suisa oksele
hea mees28. detsember 2016, 08:13
Hariduse üle ei kurda. Haridus ei täida veel pead ,ega anna iseenesest ka mõtestatud eesmärke. Kui aga puudub eesmärgikindlus ja usk sellesse, siis täitubki pea saepuruga nagu sinul.
Merit28. detsember 2016, 05:24
Täitsa õige, presidendil on selgroogu, ei pea koguaeg Pilvevanamehe Kummardajate muinasjutu poole koogutama! Aeg on edasi läinud ja inimesed arenenud, igaüks määrab ise, mida ja kunas ta kummardamas käib, Need, kes aga ise otsustada ei suuda leiavad sektiuskude müügimeeste poolt kindlasti endale sobiva koogutamiskoha! Toetan ja hindan meie presidenti!
selgroogu?28. detsember 2016, 06:45
Võib olla, aga mis mõte sellel selgroo mängul on ? Äkki maksavad ka traditsioonid rahvuslikul pinnal veel midagi?
Merit28. detsember 2016, 09:22
Kust said traditsioonid alguse ja, kas neil on ikka midagi ühist Eesti rahva ajalooga või on tegemist tule ja mõõgaga sisse toodud võõrvõimu kultustegelasega???
kurb28. detsember 2016, 10:44
kuni elavad traditsioonid,elab ka rahvus
Totuke28. detsember 2016, 11:32
Enne ristiusu vastuvõtmist olid maarahva hõimud omavahel pidevalt sõjajalal, tehti röövretki teistesse kihelkondadesse, tapeti ja rööviti, sh naisi. Ristiusuga muudeti maarahvas pikapeale kultuurrahvaks. Esimene raamat oli saksa pastorite piiblitõlge. Pastorid rajasid koolid (Forseliuse seminar).
Ilma ristiusuta oleksime praegu nagu Siberi põhjarahvad või Aafrika hõimud, kiriku asemel śamaani loitsud.
Eks sa nea28. detsember 2016, 18:01
meie kaugeid esivanemaid, kes lääne asemel ida poole ei rännanud vaid sinna sugulased põtru kasvatama jätsid...
mees28. detsember 2016, 08:00
Usk jumalasse on nõrga iseloomu tunnus, seda annab painutada ja väänata.
28. detsember 2016, 11:24
nii ongi. samas tuleb tunnistada, et usku on vaja neile, kes ise ei suuda oma elu ja olemust mõtestada. See lihtsalt aitab tänu "juhendile" elada.
Olles näinud mõnede tuttavate pealt kuidas elusõnades ja muudes sektides käib inimesetega manipuleerimine, siis ei saa seda eriti väärikaks elamisviisiks pidada.
Ravida Olex28. detsember 2016, 05:14
keda28. detsember 2016, 15:50
ateist28. detsember 2016, 04:46
Usklike vastu pole absoluutselt mitte midagi. Eks see usuteemaline vaidlus ole üks neist vaidlustest, mis oli, on ja jääb. Mina usun teadust, fakte. Ma usun, et meditsiin päästab elusid, aga ma ei usu, et seda palvetamine teeb. Palvetamine võib lähedastele tuge pakkuda ehk iga inimene vajab kedagi, kellega rääkida. Paraku on siin elus nii, et need head ja/või usklikud inimesed võivad samamoodi juhuse läbi surma saada, mida iganes halba kannatada. Vaadake ise, kas usk päästab, kui mošee kokku variseb? Kas usk päästab kirikukoori poisse pedofiilia eest? Kas kriitilises seisundis olevad Jehoova tunnistajate lapsed jäävad ellu tänu jumalale või surevad ilma vereülekandeta? Te, kes te siin haugute, olete kindla peale suuremas osas ilmaliku maailmavaatega. Aga alati peab kuidagi mis tahes presidenti aasima, eks ole?
xt28. detsember 2016, 10:59
Just, +100.
Selle va religiooni efektiivsuse kohta on üks hea ütlus: "Kliimasoojenemist pole palvetega võimalik ära hoida".
Ja sellega peaks kõik juba öeldud olema, aga kuda sa lolli veenad, kes ei saa aru, et ta loll on.
khm28. detsember 2016, 14:36
Paraku on siin elus nii, et need head ja/või usklikud inimesed võivad samamoodi juhuse läbi surma saada, mida iganes halba kannatada jne
Asi pole selles, kas usklikud juhuse tahtel halba kannatavad või mitte, see on vähemalt ristiusu puhul liiga primitiivne paradigma. Usklikud ei usu mitte sellepärast, et "pääseda mošee kokkuvarisemisest, või ilma vereülekandeta suremisest", vaid, et pälvida ülestõusmine ja igavene elu. Mõiste "hea surma and" kristlikus mõistes ei tähenda mitte valutut surma, vaid surma nn armuseisundis, mis tähendab kohest pääsu taevasse. Kusjuures maise elu kannatused ja surmapiinad on selles paradigmas nii ehk naa teisejärgulised.
Eldur 28. detsember 2016, 04:05
Ta ei käitu nagu president. Eesti vajab presidenti kes oleks Eesti eest väljas mitte kes kehtestab ennast.
senini28. detsember 2016, 08:45
pole president tõesti vastavalt oma ametile käitunud, autoritaarsed väljaütlemised jne.
sügisesed pukkiupitajad28. detsember 2016, 03:17
Buratino võib ju olla rumal,aga ta on üdini ustav .Edasi mitmevärvilise,mitmeusulise,mitmekeelelise eesti eest.
Kuuuurija28. detsember 2016, 04:00
Mitmeusulise ja mitmevärvilise Eesti eest võitlevad ju hoopis kirikutegelased. Nemad on andnud lubaduse pagulasi lahkesti enda hõlma alla võtta. Eriti oodatud on neile koptid, kuid nende puudumisel sobivad ka moslemid.
Ibrahim28. detsember 2016, 03:12
Iga paradiisi ihkav moslem peab päeva vähemalt viis korda palvetamaa. On veel ka kuues palveaeg, enne koitu, kuid selle täitmine on vabatahtlik. Sest kui kuuendat ei peeta, pole see patt ja ei kuulu karistamisele. Moslem peab toituma halal menüü ja reeglite järgi.
Iga moslem peab tähistama namaasi, bairaami ning ramadaani. Käima elus vähemalt korra Mekas.
Ning ida moslem peab igal reedel mošees palvetamas käima, sest pühakoda on tema ühiskondliku ning seltskondliku elu keskpunkt. Ilma selleta läheb hing hukka. Seega vajab EW tegelikult mitut mošeed, eri regioonidesse. Et hädavajalik käik tehnilistel põhjustel käimata ei jääks.
Sander28. detsember 2016, 05:35
Hoia need kilide tarkused pigem endale!
mmm28. detsember 2016, 08:03
Seda lambakarja ongi vaja ohjata. Kui sa aastast aastasse peaga betooni peksad, siis lolliks sa pead muutuma.
maali28. detsember 2016, 08:23
keegi ei vaidle ju vastu, kui sa nii mõtled ja kõike oma kodumaal teed. Maailmas ringi rännates pead aga arvestama, et nagu kõrbes ega poolustel oota sind halalmenüü ega mošeed ei oota need sind ka Euroopa selles nurgas, kus meie elame. Ja loodetavasti ei saa ka kunagi ootama !
28. detsember 2016, 02:03
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
!28. detsember 2016, 03:16
Ka presidendil peab olema usuvabadus nagu igal teiselgi meie kodanikul. Olgu tas siis luterlane, katoiliiklane, õigeusklik, baptist, mormoon, moslem, judaist, budist, satanist või taarausuline.
Lennart28. detsember 2016, 01:54
Ikka rohkem p-resident, kui president
Taaskord28. detsember 2016, 01:31
tõestus, et Murphy seadus kehtib. THI tundus olevat kõige lollim president üldse, aga ei olnud.
Mees28. detsember 2016, 07:36
Kõige lollimad inimesed seni on tehtud ikkagi usklikest.
maamees28. detsember 2016, 01:05
Tubli president,õige hoiak,kirik tuleb üleüldse välja juurida,abiks ilmalikule hoiakule,tuleb au sisse tuua omad iidsed tõekspidamis
to irw28. detsember 2016, 02:12
Miks palgaline kommentaator alati labane on ?
irw28. detsember 2016, 01:02
iseenesest muidugi hea , et presidendi loogikalise käitumise tõttu sain ma nüüd teada kui palju siin riigis usutõpraid on .... nii, et ekre-le läheb vesi peale kohinaga ja see partei ei pea mitte tõusma. võtan isiklikuks ülesandeks selle maasse kündmise.
sinuga nõus28. detsember 2016, 06:49
ainus erakond kes uuesti fööniksina sinu taevasse tõuseb on reformierakond !
obene28. detsember 2016, 00:33
ainus,mida selle vägisi pukki pandu juures on märgata,on tema kahanev kehakaal Ehk läheb hästi ja haihtub lõpuks äragi?
kehakaalu langust põhjustavad pinged28. detsember 2016, 00:36
tulevad ilmselt sellest, et ta peab rääkima seda, mida ta pukki upitajad käsivad rääkida. Aga sellega ta enne presidendiks panekut arvestada ei osanud.
ahah28. detsember 2016, 15:57
seega, pukkiupitajad ei lubanud kirikusse minna, kuigi ise käisid?
Uunu28. detsember 2016, 00:31
No nii rumalat presidenti pole Eestil varem olnud.
kurb küll28. detsember 2016, 08:48
kuid see president pole just teravam pliiats võrreldes eelmistega.
just nimelt28. detsember 2016, 15:58
on, sest paljastas kristlaste vägivaldsuse, kui neil oleks võim, hakkasid jälle rahvast tule ja mõõgaga kirikusse sundima.
to Uunu29. detsember 2016, 23:23
ega kõik eesti presidendid on meil olnud rohkem nagu tolad,mõtetud tüübid ,ei mingit funktsiooni rahvas maksab ju kõik kinni
ohh28. detsember 2016, 00:30
uskumatult rumalad inimesed siis kommivad. Pealkiri pole ka muidugi eriti terane, aga ÕL ju. President ütles, et kuna meil on kirik riigist eraldatud, siis ei ole ühelgi teisel siiasaabunul õigust riigilt nõuda, et saaks oma usukommete kohaselt kitse tappa või protestida lühikeste seelikute vastu.
Võitlev sõna28. detsember 2016, 10:54
Islami kommete vastu võitlemine, kui muslimid juba kohal, on absoluutselt tulutu ja väga ohtlik (protestivad terroriaktidega). Nad ei tagane oma kommetest, vaid sunnivad eurooplasi oma kombeid tunnustama. Uskumatu ignorantsus ja ohtlik mõtteviis.
Kristlaste solvamine on ohutu,, muslimite solvamisel on alati tagajärjed.
K28. detsember 2016, 00:29
Sooviksin küsida presidendilt, et kas varsti ta siis hümni ajal kolmandat salmi enam ei laula? Või kui laulab siis, mis mõtted tal samal hetkel peas on?
Lihtkodanik28. detsember 2016, 09:24
Ma ei saa vastata presidendi eest, kuid vastan enese eest: Mina ei laula. Mütsi panen ka pähe. Ja üldse on meie hümn täiesti sobimatu. Kas tõesti on "eestlane olla uhke ja hää", kui isegi O M A hümni pole suutnud paika panna? Mingilt Soome sakslaselt laenatud primitiivne viisijupike, sinna juurde veel üüratult lapsik tekst ja see peab olema Eesti riigi hümn? Viimane aeg on leida ja kehtestada EESTI OMA HÜMN, mitte aga leierdada soomlaste oma! Otsida pole vaja kaugelt - näiteks "Põhjamaa", Ernesaksa "Mu isamaa on minu arm". Isegi kunagine ENSV hümn oleks praegusega võrreldes muusikaliselt parem, kui sinna uus tekst teha ...
28. detsember 2016, 00:12
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
ja28. detsember 2016, 00:31
ei ütelnudki. Äkki vaatad saadet enne kui huilgama paned.
kahtlen,paraku nii ta ilmselt ytles...28. detsember 2016, 00:44
Kui inimesel pole usku,veendumust ja omi töekspidamisi,on ta kadunud hing! Kui riigi ja rahva esindajal needsamad omadused puuduvad on see riik hukule määratud! Selline suhtumine pole kaitse,vaid selge allaandmise tunnus ja nii vohabki koolides sootuse propaganda,karistamatuse mentaliteedi juurutamine,teadmiste mitteolulisuse vohamiseks pinnase loomine(teadmisteta klasist klassi saatmine) jne. ka rahvusesse suhtumine on presidendil juba välja öeldud ja öelda on jäänud vähe! Ilmselgelt me juba teame,millest hingab president ja milline on tema möttemaailm.
Eks jumal näeb ja muigab28. detsember 2016, 00:10
Hakkab tulema! Purtsatus purtsatuse otsa!
Teadjamees28. detsember 2016, 00:02
No presidendi poolt poleks uskunud millegi nii rumala ja taktitu väljaütlemist. Poliitilisest tarkusest jääb sel proual küll kõvasti puudu. Öeldakse, et annab jumal ameti, annab ka mõistuse. Oh, oleks see vaid ni´i!
maamees28. detsember 2016, 01:20
Taktitut pole siin midagi,kirik tuleb koos muude võõrusunditega minema peksta,vahendeid valimatta.
minema peksta pole raske28. detsember 2016, 06:53
aga kelle või mille sa asemele tood , kas rahvusteta liberalismi või mõttetu pluralismi. Kuhu jääb siis sinu kui nn maamehe empaatiavõime ???
jep27. detsember 2016, 23:57
Nii nooruke ta nüüd ju ka just pole, et nii lolli juttu suust välja ajada. Kas ühel presidendil pole muud plärada, kui muudkui oma religioonijuttu. Rahunegu ometi maha!
jah28. detsember 2016, 00:03
selle religiooni jutu pärast ta pukki pandigi, et just seda meelsust ajada, ilmselt. Kahju muidugi, et lootus paremast presidendist hakkab tasapisi kustuma..
Teadjamees28. detsember 2016, 00:14
No mis teha, oma südames on Riigikogu president tõeline komsomoliaktivist! Vähemalt otsekohene ja aus!
selle28. detsember 2016, 00:24
riigikogu presidendi meelsus ja süda ongi võõraste poolt manipuleeritav.
Neid valesid on meedias nii palju olnud, mis nüüd tasapisi välja tulevad, et pole ka ime kui ta oma otsustes ongi kuskilt juhitav. Ulme? Näeme varsti.
no28. detsember 2016, 10:31
olen küll vana inimene aga oma elu jooksul pole kohanud ühtegi ausat ja otsekohest komsomoliaktivisti! Kust küll tulevad sellised "teadjamehed"?
Mis siis valesti läks? Mis ei vasta reeglistikule? Kas kommunistliku partei nimetamine on nüüd põlu all ja ei avaldatagi minu kommentaari
no28. detsember 2016, 11:01
küsisin, kas teadjamees tuli komparteist? - ei avaldatud!
puhas27. detsember 2016, 23:54
võõrusu käsilane sellise jutuga.
.28. detsember 2016, 00:00
mitte käsilane aga pahalane.
Maz Zooni27. detsember 2016, 23:50
Jumala all mõeldakse eri asjandusi. Algsed õpetused kolmainsusest ühendasid: mateeriat, informatsiooni ehk püha vaimu, mis elustab Looduse ja määra. Egiptuse ülikud esmaste globalistidena mõistsid hästi masside juhtimist religioonide kaudu ja selleks, et pettus põlistada, lahutati tervik algosadeks - anti mateeria teadlastele "uurida ja tõestada", religioon ehk informatsioon kirikule ja määr peideti ära. Sealmaalt elab inimene totaalses lollituses ja siis saab sellelt tobult küsida ka kõige eksistentsiaalsemat küsimust, et kontrollida, kas ta juba pettust läbi ei näe : kumb oli enne - kas mateeria või teadvus (muna või kana). Seda näema ju igalpool alustades meediast lõpetades hariduse-teadusega. Ja tehniliselt jällegi väga labane - tõde salatakse maha ehk peidetakse. Vale jagatakse kaheks (või kolmeks - pluralism) ja siis küsitakse karjalt - kumba te nüüd soovite? Kuna ühe peab valima, siis saab loll ehk rahvas ALATI petta.
meenutada tädi27. detsember 2016, 23:41
presidendiks panemist, siis oli see ikka veider küll. Ja kuidas kõik parteid vaikisid kui toodi uus president varjust välja. Millised jõud saavad meie parteid kõik vaikima ja leppima sundida? Ja meil pidavat olema oma riik siin konnatiigis, öäk.
aga27. detsember 2016, 23:49
mis sa vahid siis selles riigis, konnatiigis
Profet27. detsember 2016, 23:40
Avalik küsimus tagatoas määratud (mittevalitud) presidendile.
Kui ilmalikkus on pari kaitse VÕÕRASTE religioonide eest, siis milliseid religioone tuleb lugeda MITTEVÕÕRASTEKS?
Lembitu28. detsember 2016, 01:24
Kui on võõraid religioone, siis peab olema ka oma.
Sm. Kersti K! Nimetage oma, s.t. meie religioon!
mine küsi28. detsember 2016, 16:04
oma jumalalt mõistust, saad kohe mõttest aru. Aga ega Jumal lol* ei ole, et seda sulle annab :).
Kaljulaidis on ometi27. detsember 2016, 23:36
midagi sooja ja südamlikku mis mulle meeldib.Ise olen usklik ja kristlane.Ma hakkan tema eest palvetama ja ta muudab oma meelt,küll te näete.
to 23. 31 ja 23. 3628. detsember 2016, 02:21
Palgaline, lõpeta ära.
ohhh....27. detsember 2016, 23:31
Nii tore on, et lisaks homodele, venelastele, ekrekatele ja keskerakondlastele on president usklike näol leidnud uue rahvakillu, kelle suunas õige eestlane on õigustatud tatti pritsima. Piiravad presidendi püha usuvabadust ja sunnivad oma eeskujuga moslemi lapsi sealihast loobuma, krantsid sellised! (Teen ettepaneku võtta järgmiseks ette taimetoitlased - äkki mõni teeb ka veel kohatu ettepaneku presidendile lihavaba lõunat süüa. Ja moslemitele annavad ka väga valesid signaale!!!)
omnivoor28. detsember 2016, 06:18
täitsa õige. ega need veganid ka päris normaalsed ei ole.
ja muidugi muidugi...27. detsember 2016, 23:28
näha on kuidas usuvabades eu riikides ülbitsev islam peale tungib ja elu dikteerib. Miks meil jälle arvatakse, et ollakse eu riikidest targemad? Ei olda targemad, lihtsalt võtmeisikud on ühel korral ennast maha müünud, siis vaja mustus ja võõrusk riiki vabalt lasta. See jutt ju vaid sillutab mustuse impordile teed kahjuks, nõme.
27. detsember 2016, 23:26
Erakordselt rumal jutt. Meenutaks vennastekoguduse puhanguid, maltsvetluse liikumist, kasvõi Elu Sõna 90-ndate algul. Ateism on Eestis pinnapealne ja rahvas läheb iga uue usuhullusega rohkem kaasa kui avalikult kristliku hoiakuga maades, näiteks Poolas, Leedus, Soomes.
to 23.2627. detsember 2016, 23:49
alustasid oma juttu lausega, et erakordselt rumal jutt. no vot ja siis oleks pidanud seal olema koolon, sest seejärel seesama erakordselt rumal jutt just tuligi. ära teinekord eksi.
leebe27. detsember 2016, 23:23
Naljakas. Kunagi olid lahutatud pered LÕHUTUD pered, räägiti, et sellega tehakse lastele väga haiget.
Toomas H. Ilves tegi aga lausa sõnavõistluse, kus leiti maagiline "kärgpere". Teadagi, miks. Nüüd on meil järgmine kärgpereline ja ajakirjanduses on kuu jooksul ilmunud juba mitu artiklit, kus lahutamine ja uue pere soetamine tegevat lastele lausa head...
Ja SAPTK on saatanast niikuinii!
27. detsember 2016, 23:24
Sorry, ei lahutata, sest pole abiellutud...
seda et27. detsember 2016, 23:53
eks vanatoi ilves ise näitab ette, kuidas õige on. et peta aga igat naist, kellega abielus oled ja siis abiellu selle armukesega. viimasel korral oli ju arenenud variant, kus abielu ajal ka sohilaps valmis sai. huvitav, mitu korda ta veel kullakaevajaid vi.agra najal ära kosida jõuab?
islamistidele27. detsember 2016, 23:22
on kõige vihatumad, koertest allpool, uskumatud. võiks ikka teada.
teada värk27. detsember 2016, 23:21
religioonide algus27. detsember 2016, 23:23
kurb oli kuulata27. detsember 2016, 23:20
Täiesti sisutühi jutt, mida saatsid silmade punnitamine, peaga vehkimine ja näolihastega tõmblemine.
Hoiak krampis, õlad püsti. Ei ole sisu ega soliidsust.
Mnjaa27. detsember 2016, 23:52
pigem õlad ikka püsti, kui longus, nagu Sinul.
sinusuguste inimeste27. detsember 2016, 23:57
parast ongi eestis vastik elada. kersti on vaga sympaatne ja arukam kui pooled riigikogu mehed kokku. ega ta muidu el-is edukat karjaari ei teinud. sa ise ei tundu just koige teravam pliiats olevat, kyll aga kibestunud ja kade.
28. detsember 2016, 01:25
silikon tissid aitavad redelil ülespoole rassida :)
silikon28. detsember 2016, 15:30
silikon:) soovitaksin sul kooli tagasi minna, alustada voiks pohikoolist.
soovitajale28. detsember 2016, 17:59
Seal silikoonist ei räägita.
Mari27. detsember 2016, 23:20
Kas piibli 10 käsku ei olegi lugupidamist väärt? Ehk jätab nii mõnigi halva teo sooritamata kui mõtleb, et jumal kõike näeb? Moslemid on valmis enda jumala nimel surema....
Miks arvab Õhtuleht heaks kommide hääletamist blokeerida? Kas see käib meie paljukiidetud sõna- (ja meelsus-) vabadusega kokku? Et ajalehe tsensor otsustab, millal tohib lugeja oma häält anda,millal mitte? Pole vist ükski Eesti ajaleht enam sõnavabaduse kandja!
meedia on väga kallutatud juba pikka aega.27. detsember 2016, 23:45
Aga 10 käsku paistavad tänasel päeval tõesti mitte olulised olema. Seega kõik ruttu näiteks varastama, riigimehed näitavad eeskuju juba ammu. Viimane president pole siiani raha tagastanud..
Kuuuurija27. detsember 2016, 23:54
Pole need piibli 10 käsku kedagi tapmiselt ja vägistamiselt tagasi hoidnud. Neid kuritegusid on tehtud ka kõrgete kirikujuhtide endi poolt.
oh jah27. detsember 2016, 23:57
jälle üks usuullike peale surumas oma usku. miks ma peaksin seepärast mingit rumalat muinasjuttu uskuma, et teada: pole vaja varastada, tappa, petta jne? mitteusklik on ise piisavalt tark, keegi ei pea talle 10 käsku ette lugema, kaasasündinud intelligentsus on see, mis väärtushinnangud paika paneb. aga usuullikesed elavad inimese moodi, sest muidu ehk jumal näeb :D anna abi, et ka täiskasvanu võib midagi nii abitut suust välja ajada. samas kui jumal ei näe, siis käivad bordellides (kes ei mäletaks meie suurt hallastet) ja pilastavad väikelapsi (tuhandeid juhtumeid üle maailma, kus just nimelt kirikumehed seda teevad, kui "jumal ei näe"). vastikud silmakirjatsejad.
to mari28. detsember 2016, 00:12
need 10 käsku täidetakse ka ilma piibliga hirmutamata. tean palju tublisid peresid, kes ei kuulu kogudusse, kes ei käi Jõulude aegu end kirikus nöäitamas- ometi on tublid, ausad ja õiglased kodanikud. mida ei saa paljude kristlaste kohta öelda.
kuidagi see piiblikummardamine on viimaste aastakümnetega moodi läinud.
muidugi,28. detsember 2016, 00:17
neid tublisid hirmutatakse koraaniga ju, tead küll.
Loe28. detsember 2016, 15:31
Loe kahte esimest käsku! See on täielik ajupesu.
Teised käsud on omased enam-vähem kõikidele rahvastele, pole kristlus neid leiutanud.
rumalus ruulib28. detsember 2016, 16:09
siin ei blokeerita mingit hääletamist, kui liigud lehekülje tagasi, siis tuleb ka endine olukord. Aga Postimehes esineb seda jah, seis on 0:0, aga häält anda ei saa korduvaltki. Siin pole seda märganud, muidugi kui juba andsid hääle, siis samas uuesti ei saa anda.
Maz Zooni 27. detsember 2016, 23:20
Poliittehnoloogiliselt on asi siis nii - Tõde kaetakse kinni ja sellest rääkimine keelatakse.
Vale jagatakse kaheks ja siis küsitakse rahva arvamust, et kumba te nüüd soovite?
Kuna mõlemad on valed, siis karta pole ju midagi. See on toimunud juba tuhandeid aastaid.
tulebki välja,27. detsember 2016, 23:17
et tädi on salajane islami kummardaja, nii 5x päevas.
peksad 27. detsember 2016, 23:58
segast? rohud jaid votmata voi jattis keegi palati ukse jalle lahti?
a sa kirjuta 28. detsember 2016, 00:09
kalenrdisse see ja kontrolli seda kartust poole aasta pärast. Loodan aga väga, et see esimene kirjutaja seal siiski eksib.
27. detsember 2016, 23:17
soomes näituseks on kyll koolides ja söjaväeski muu-usulistele oma erimenyy.kuid kas me president jääb ikka omale kindlaks kui muud euroopa riigid on juba olukorraga leppinud ja muulastele mööndusi teinud(mitte ainult toidu asjus)?
maamees28. detsember 2016, 01:25
Soomes on ja soomes on,vaat meil ei pea olema,kui ei meeldi kobi soome.
to Mees 23. 1528. detsember 2016, 02:33
Palgaline, sa ei ole ju tegelikult mees. Naisterahvas oled, väga naiselikult totakas komm.
Lihtne28. detsember 2016, 11:45
Soomes on siis juba tehtud järeleandmisi. Nõukogude Armees sellist asja ei olnud. Kõik said oma pekitüki ja siis oli oma asi kas süüa või olla näljas.
Mees27. detsember 2016, 23:15
Sügav kummardus presidendi ees!
Ja kurb lugeda mingite usuhullude rumalat hala siin. Arvata muidugi oli, et kohe hakatakse kristlaste poolt teda tümitama, aga enamiku toetus on pr. Kaljulaiul olemas!
ha ha27. detsember 2016, 23:18
demokraatlikus riigis kummardab presidendi ees vaid putinoid.
mis27. detsember 2016, 23:20
sa oled siis taara usku või muidu "vaba mees"? Hiljem kahetsed oma arvamust.
Mees27. detsember 2016, 23:33
Mina pole ühtki usku, aga mingit muinasjuttu ma ka ei usu. Religioon ongi nõrkade ja harimatute ohjamiseks, soovitan paari aastasaja võrra edasi areneda (y)
Ja mina peaks kahetsema oma veendumusi? Mingi usutropp ei tule mulle ütlema, mida ma kahetsen või ei. Kui ma oma lapse juures kihutustööd tegevat usklikku peaks nägema, siis hoidku alt.
Mina võrdsustaks usklike ajupesu oma lastele kehalise väärkohtlemisega, tekitab samasuguse vaimse trauma eluks ajaks.
ha ha ha27. detsember 2016, 23:35
Miks sa presidendi ees kummardad, mehike?
Mees28. detsember 2016, 07:39
See on viisakusavaldus, tr.opp. Kui naisterahvast tantsima kutsun, siis ka kummardusega.
Aga mida sina sellest, tead, sina kummardad ju jumalat.
Äkki 28. detsember 2016, 10:34
juhtub nii, et hakkad kunagi mõistma, et muinasjutt polegi muinasjutt. Öeldakse ju ninaotsa näed. eluotsa mitte.
to mis28. detsember 2016, 15:41
kle usklik, miks sa ähvardad?? Kas kristlane tohib ähvardada?
27. detsember 2016, 23:38
noh, mees! oled mees või kelgunöör?
mine ja räägi muinasjuttudest, klaviatuurirambo!
27. detsember 2016, 23:39
olen ise agnostik, aga mu vanavanemate usu kallal ülbitsev väikesenokumees vbõiks ennast tõestada.
ootan homme uudist, et mošeesse asus sisse mees, kes kuulutas islami usuhullude rumalaks halaks.
õhtulehele28. detsember 2016, 00:02
kustutage see usupropaganda siit!
to m to mees28. detsember 2016, 02:35
Mees on palgaline kommentaator.
Teeb ajupesu, kirjutab seda, mille eest makstakse.
to mees28. detsember 2016, 00:00
no ei ole tegelikult tal seda toetust, millest räägid. ja seda seetõttu, et surub eestisse vägivaldseid isla m i ju nn e.
aga ilmalikkuse eest talle tõesti plusspunktid, usuullikesed võiks omaette häbeneda oma kujuteltavat sõpra ja tema poole palvetamist. üldiselt peaks kujuteltava sõbraga rääkimise eest h u ll umajja panema.
Mees28. detsember 2016, 07:45
Ma pole kellegi palgaline, võin vabalt ka oma nime all ka kommenteerida.
Haritud inimeste president on praegune, mingite harimatute usklike jaoks ta võibolla tõesti pole. Ajupesu on tehtud piisavalt juba nendele, kes räägivad usust, kui päästvast asjast :D Ristiusk toodi siia maale ka vägivallaga, enne seda saime mitu tuhat aastat väga hästi ilmagi hakkama. Ja palun ärge hakake mingi kultuuri toomisest jahuma eksole? See oleks lihtsalt halenaljakas.
Ja te vaadake ikka intervjuud ka, eksole? Islamistide jaoks ongi kõige vaenulikum keskkond see, kus nad ei saa oma harjumuspärast elu elada (st muuta sihtriiki selliseks, nagu see kust nad põgenesid) -> nad ei taha siia lihtsalt tulla.
Kaljulaid andis selge signaali, et kes suudab ja tahab siinsete oludega kohaneda, võib tulla, aga kes mitte, see ärgu tulgu. Ja 99% islamistidest ei ole vastuvõetav see olukord, mida Kaljulaid kirjeldas. Enne lähevad nad teistesse riikidesse.
Naine28. detsember 2016, 17:04
Ma pole kellegi palgaline, eksole ? võin vabalt ka oma nime all ka kommenteerida ka , oksole ka. Eksole aga oma nime all ei kommenteeri ka, eksole. Kommenteerib ka mees nime all, eksole.
no27. detsember 2016, 23:14
on ikka jutt, paneksin o punkti sellise jutu peale
part2427. detsember 2016, 23:11
Niisugune president hakkab juba meeldima. 21. sajand ei ole müütide ega muinasjuttude aeg!
julgele mehele - mine räägi muinasjuttudest27. detsember 2016, 23:14
Tallinna mošee asub Ülemiste keskuse taga asuvas vanas tehasekvartalis, suure musta punaste detailidega Elioni hoone kõrval:
Keevise tn 9
11415 Tallinn
Kohale on võimalik sõita näiteks bussidega nr 2 (lennujaama peatus), 15 (Ülemiste keskusesse), 13 (Peterburi tee), 65 ja 7.
Kui soovite endast ette teatada või muidu informatsiooni hankida, võtke enne ühendust.
Koguduse peaimaam: Ildar Muhhamedšin
Telefon: 55 94 76 8955 94 76 89
part2427. detsember 2016, 23:32
Seda ahvi olen mina näind ja selle vene "ema" keeli saatnud nii pikalt kui pikalt sihukesi lambakargajaid üleüldse saata kannatab. Midagi podises, aga mida, sellest sai ehk ise aru.
ilge irw27. detsember 2016, 23:34
part24, aga oled siis nii kõva mees ja teatad keevise tänaval, et muhameedlus on muinasjutt?
part2428. detsember 2016, 01:38
Mul savi, mis tänaval. Vanas Dvigatelis või kus tahes. Kui tahavad, podisegu omaette.
Lihtne28. detsember 2016, 11:52
Varsti hakkab ka Tallinnas kraanade otsa poomine.
mulle28. detsember 2016, 00:00
ka taitsa meeldib. koige suuremad sojad ja veresaunad on maailmas toimunud ikka enamasti usu parast ja usklikest sallimatumaid inimesi pole ma oma elus kohanud.
28. detsember 2016, 00:20
21. sajand ei ole müütide ja ega muinasjuttude aeg? Kas sul on väge need ära keelata? Kuidas suhtuda jaburatesse vandenõuteooriatesse? Üks mu tuttav rääkis mulle kaks tundi, miks ta jumalat ei usu ja siis rääkis kaks tundi UFO-dest. Nii et isegi ateist peab millesegi uskuma! Kes ei usu jumalat, usub UFO-sid; kes ei usu UFO-sid, usub vandenõusid; kes ei usu vandenõusid, usub kummitusi; kes ei usu kummitusi, usub kaetamist; kes ei usu kaetamist, usub paralleelmaailmadesse, kes ei usu paralleelmaailmadesse usub elu võimalikkusesse Marsil. Ikka mingit jama peab inimene uskuma!
Mees28. detsember 2016, 07:48
Kahjuks oled sa liiga rumal, et vist välja filtreerida, is on umbluu ja mis mitte. On sul ikka aimu, millega teadus nt tegeleb? Ja mis metoodikaid kasutatakse? Vaevalt, sa paistad olevat pigem nii 7-9klassilise haridusega ehitaja vms, kelle silmaring on umbes tagumikuprao laiune.
Lihtsalt remargi mõttes, Drake'i valemist oled midagi kuulnud? Siis googelda vms.
Presidendi seisukohaga 100 % nõus.27. detsember 2016, 23:09
Nii kõrge haridustasemega ühiskonnas nagu meie oma, on 21 sajandil naeruväärne uskuda samu lapsikuid muinasjutte millesse usuti tuhandeid aastaid tagasi ,ajal mil inimese primitiivne aju ei võimaldanudki enamat.
Oda28. detsember 2016, 00:47
Aga miks siis, teie, auväärt kommentaator, nii rumal olete, kui aju teil nii kõrgelt on arenenud?
Nõustujale28. detsember 2016, 12:38
Tuleb kõva tuul, mida nimetatakse tormiks, tekib elektrikatkestus ja ongi su 21. sajandi heaoluühiskond käpuli. Ühiskond, mis baseerub maavarade ekspluateerimisel, pole kunagi kõrgelt arenenud ega jätkusuutlik. Ja ka see sinu `` kõrge haridustase`` on küsimärgiga asi. 19. sajandi lõpul oldi samuti veendunud, et maailmast teatakse kõike. Aga võta näpust, tuli Einstein, ja suur osa loodusteadustest läks ümbervaatamisele. Ennetades küsimust, muide, Einstein oli sügavalt usklik inimene.
yul ehk võitmatu päike27. detsember 2016, 23:08
tahmanina toetajatele27. detsember 2016, 23:08
Oodake hetke, mil külvivolinik rätiku pähe seob. Usun, et see sünnib juba jaanuaris. Kogu ilmalikkus on unustet.
Praegu käib sõda kristluse viimaste säilmete vastu.
Juulius27. detsember 2016, 23:04
Egas uus asi ei saa enne tulla, kui vana on eest läinud. Eesti vanasõna on selline.
ümberlõikaja27. detsember 2016, 23:03
1. jaanuar kui Kristuse ümberlõikamise päev. Pidustused algavad juba 31. detsembri õhtul.
http://en.wikipedia.org/wiki/Holy_Prepuce
....palun27. detsember 2016, 23:02
kas see naine võiks usu ja religiooni koha pealt oma arvamused enesele hoida,sest see kuidas ta neid asju tõlgendab pole kohane tänapäeva ühiskonnas ja näitab suurt vaimuvaesust.Ainult sellises ilmalikus konstekstis loota,et uskmatus kaitseb Eestit on suur vaimupimedus.Kui üldse Keegi ,siis usklike palved ja kõrgem vägi on laotunud üle meie armsa Kodumaa.Ja see on just Jumalik kaitse,mis seni on veel hoidnud.
to .....palun28. detsember 2016, 00:06
Vaat, mi´lline vaimne inimene! :D ´Häbi kohe, isegi tühikute kasutamine käib usuullikesele üle jõu.
to...palun28. detsember 2016, 00:20
miks Jumal ei kaitse neid miljoneid süütuid, keda tapetakse? miks Jumal ei kaitse vaeseid lapsukesi, keda ära kasutatakse ja naisi, keda vägistatakse massiliselt? miks Jumal hävitas maa pealt (enda loodu) kõik inimesed ja ka loomad- linnud? Jumal ju teadis ja nägi ette, milliseks inimene areneb?
kas Ta pole äkki väga verejanuline? hoidnud on meid ikka asukoht.
....palun28. detsember 2016, 03:13
uskmatu inimese mõistus on piiratud ning eneseõigustust täis,et suudab teisi süüdistades ja iseennast õigeks ning eksimatuks pidada Jumalikust Kõikvõimsusest.Vaimselt äratud inimene teab,et eksimine ei kao ka siis kui oled saanud kas siis kristlaseks või ka mingi muu usu kaudu äratatud.Nii on palju sellist,mida ei saa heaks kiita ka usklike puhul ja kõige parema tahtmise korral.Peab ütlema,et selline on Maailm kuhu me oleme sündinud ja seda vaid üürikeseks ajaks, Ja on ka öedud,et kurjus läheb kurjemaks ja ülekohus kasvab....ning ühel ajal ei taha Jumal enam oma kätetööd näha tema kangekaelse ja vastupaneliku olemuse tõttu.Ja ta hävitab selle Maa ja rahva...kui näeb,millega see rahvas tegeleb.
Mees28. detsember 2016, 07:50
See jutt siin on ehe näide uskliku mõttemaailmast. Selliste inimestega peame me koos nagu elama või? tekib küsimus, mis su vanemad sinuga teinud on, et sa selliseks kasvanud oled...
Mann28. detsember 2016, 19:47
Ta vanemad on õde-venda!
...kas on siis 30. detsember 2016, 01:50
selle vastu midagi?Aga tegelikut ei ela me koos ja ei pea ka koos elama,ikka omaette ja eraldi.Ja täiskavanud inimesed otsutavad kas usuvad või keda usuvad,sedasi on õige....
Juku Pupp28. detsember 2016, 01:13
Intervjuus vastas president küsimustele, mitte ei algatanud usuteemat ja küsimuse esitamiseks ajendasid viimaste aegade artiklid. OK.
Maz Zooni27. detsember 2016, 23:02
Eesti parim kaitse on siiatrügijad kõik koe.rairvega vastu võtta, kohver pakkida ja minema kolida.
Enne kui külaliste pommid siin plahvatama hakkavad.
Hm27. detsember 2016, 23:01
See tädi on ikka korraliku ateistliku kasvatuse saanud.
see pole ateism,27. detsember 2016, 23:06
see on mingu teise võõrusu teenistuses olemine.
pigem27. detsember 2016, 23:22
kommunistliku kasvatuse ja oma esimese ülikoolihariduse sel ajal. Pärast seda ilmselt on saanud tutvuse kaudu töökohti ja upitatud veel presidendikski. Hea karjäär, endal ei ole vaja suurt midagi teha, kui kohal olla vaid.
ja27. detsember 2016, 23:54
Ongi tädi Sulle? Siis väga tark tädi, sa sugulane polegi...
Teadjamees28. detsember 2016, 00:05
Tõeline pioneer, sellisest saab tubli komsomol ja hiljem veel tublim NLKP liige!
:))27. detsember 2016, 23:01
Proua president hakkab mulle üha enam meeldima.
27. detsember 2016, 23:09
Ta pole proua. Ta on preili. Nelja lapsega preili.
Perekonna ühisdeklaratsioon on juba kaotatud. Järg tuleb.
Sm. president27. detsember 2016, 22:59
ajab ikka rumalat loba suust välja! Mõtlemine selles küsimuses on äärmiselt nõrk!!!
see tädi on küll27. detsember 2016, 22:58
kellegi võõra teenistuses, et sellist juttu ajab. Ju ta soovib, et seegi kristlus meil siin väheneks..
Saame teada hiljem, kelle pilli see tädi puhub, siis on aga ilmselt hilja.
maamees28. detsember 2016, 01:10
Võõrusund-id peavad kaduma.
Tähelepanek27. detsember 2016, 22:56
Lugupeetud president! Mulle väga meeldib Teie otsekohesus ning soov rahvaga vahetult suhelda. See on hoopis uutmoodi lähenemine.
On siiski midagi väga olulist, millega mina ja paljud teised, ei saa nõustuda.
Te avaldasite arvamust, et meie riigi uskmatus päästab ja kaitseb meid. Kuidas sellesse suhtuda? Ajalugu näitab, et USA´l on teatud ajaperioodidel läinud teistest paremini – miks? Lihtne tõde: „In God We Trust“. Ma ei soovi Teile ette heita Teie valikuid ning mul ei ole selleks ka õigust. See on Teie otsus, kas peate lugu oma eelkäijate loodud traditsioonidest või mitte, kuid mis puutub Teie õnnistamise vastasesse meelsusesse, siis sellega võtate te Jumala õnnistuse ära ka kogu meie maalt ja rahvalt. Nii see paraku vaimses plaanis on. Juba praegu näeme, et rahvas on omavahel kahte leeri jaotunud ning see ei ole hea.
dollaroff27. detsember 2016, 23:13
USA usub vabamüürluse jumalasse. Ka EU on vabamüürluse projekt nagu seda oli ka NLiit.
Mart27. detsember 2016, 23:19
USAl on läinud paremini tänu eraldatusele ja naftale.
Mardile28. detsember 2016, 12:17
Ka Venemaal on eraldatus ja nafta. Mik nende asjad siis nii p. on?
idu28. detsember 2016, 12:38
Tom28. detsember 2016, 07:47
Nõus. Samas ei pea näidet nii kaugelt otsima. Soome on väga sügavalt ristiusklik maa. Me võime siin pingutada palju tahame, aga Soomlastel laabuvad asjad justkui nagu iseenesest. See on ime, et üks nii väikese rahvaarvuga riik sai Nõukogude Liidu kõrval eksisteerida ja selle arvelt isegi kasu lõigata. Poliitikud rääkigu mida tahes Soomest, aga fakt on see, et Soomel läheb meist ka tulevikus paremini, eriti nüüd kui meie President lahutab oma ametiga kaasnevad traditsioonid kristlusest.
Leedu ja Poola28. detsember 2016, 16:24
on ka veel usklikumad maad, kui Soome, miks neil siis paremini ei lähe? Võib-olla ütleks hoopis, et Soomes on kaljud, sellepärast läheb hästi, meil ei ole, sellepärast ei lähe :).
Meenutaks29. detsember 2016, 02:27
In God We Trust huulil löödi seal ameerikamaal enamus põlisrahvast mättasse, suurest kristlikust humaansisest lähtudes. Eesti probleem on see, et põlisrahvas siiani alles ja osutab vastupanu- ei taha "päästetud" saada.
Meenutagem29. detsember 2016, 02:38
Mis seal Ameerikamaal ikka tegelikult juhtus. In God We Trust huulil löödigi enamus põlisrahvast kristliku ligimese kombel mättasse. Eesti probleem on et enamus põlisrahvast vaatamata kõigele ikka alles ja avaldab vastupanu, sunnik.
isa27. detsember 2016, 22:52
Esimene president kellest lugu pean.
27. detsember 2016, 23:11
27. detsember 2016, 23:12
Kui sina oled isa, siis mina olen ema!
Perekondadele pani see vallasema ikka tõsise laksu!
kuidas,28. detsember 2016, 16:25
kas tormasid juba lahutama :)?
Graal77728. detsember 2016, 09:43
See multikulti eurobürokraatist mutt on isegi mõttetum kui miki oli. Minu respekt kuulub Lennart Merile ja Arnold Rüütlile.
Appi mis jutt?27. detsember 2016, 22:52
Parim kaitse on siia neid võõrusulisi mitte lasta ja neid mošeesid mitte ehitada.
Piir kinni panna ja inimkaubanduskvoot nulliks!
hm27. detsember 2016, 22:50
Türgi on ka ilmalik riik. Pole märganud, et neil eriti rahulik oleks tänu sellele. Ajalugu on näidanud, et loodus tühja kohta ei salli. Võtad ühe ära, tuleb teine asemele.
noortürklane 27. detsember 2016, 23:12
Türgis on olnud ilmalikkuse kandjaks sõjavägi, praegu on neil aga võimu vähem.
valge mees, hetero28. detsember 2016, 19:15
TÄNA tuleb valida!
kas kristlus või islam!
mina valin kristluse.
sest kristlus on ainuke ühendav jõud, mis suudaks islamile vastu seista!
mitte mingi laialivalguv ja ülddefineeritav(ja mitte ÜHENDAV!) marksistlik-leninlik ateism!
ükski muu nii massiliselt ühendada suutev liikumine ei suuda seda teha! ei odinlased, ei sovjeedid, ei paganad.
ise olen ristitud, kuid leeris käimata...seega poolkristlane:)
Ei ole28. detsember 2016, 22:55
Naiivsed kes usuvad seda, Türgi eesotsas on islamistid.