Lugege läbi originaal "Nukitsamees". Mitte need vene ajal tugevasti kärbitud ja tsenseeritud väljaanded. Aga kärbitud teose järgi ei saagi teha ehedat filmi. Nagu ka näiteks Tammsaare "Tõe ja õiguse" 2. osa järgi tehtud "Indrek", mis läheb läheb risti vastupidi raamatu sõnumiga. Tõsi, see raamat ilmus ikka oma õigel kujul.
mõjus filmis kõige loomulikumalt, mõelge ise, kui teid pandaks mängima mingit täiesti ebaloomulikku asja. Temaga oli hiljem TV-s väike jutuajamine, Tallinna Sadam oli talle mingi kingituse teinud. Ega ta jutukas küll eriti polnud. Tagantjärele pole E. S.- l põhjust küll selle rolli pärast kahetseda, väga tore osatäitmine. Kas teil on meeles V. Koržets "Viini postmargis"?
no filmi põhimõte oli selles, et kõik kes pole meiesugused tuleb teha meiesuguseks, see aeg polnud meie ühiskond veel tolerantne, selle pärast neid sarvi viiliti!
vanamoori ja vanaäti laps, kuidas nad küll sigimisvõimelised veel olid sellises eas? Samas muidugi selgus lavastusest "Nukitsamees 2", et Luts on täiesti vale jutu kirjutanud. Iti ja Kusti tegid metsas lõket (mida film millegipärast üldse ei kajasta) ja vanamoor (kes tegelikult oli ametilt metsavaht) pani lapsed paariks tunniks karistuseks tööle. Aga noh... nüüd räägivad kõik, kuidas nad pidid seal seakarjas olema ning kuidas vanamoor neid terroriseeris. Aitäh, oskar Luts, thänk ju veri meni..
Ma ei ole kunagi päris täpselt aru saanud, mida selle filmiga öelda taheti? Algus on super hea, metsategevus on täitsa põnev, põgenemine ülipõnev - aga siis edasi läheb kõik hukka. See kodu, kus lauldakse, tantsitakse ja toimub mingi muu tilulilu ümber mesitarude jne, on ikka väga kehv. Põhipoint - hea ja kurja vahekord - unustatakse täiesti ära. Ja justkui kokkuvõtteks siis näidatakse Nukit lõpus uuesti, kus tal sarved peast ära põlevad. Aga miks see juhtub? täiesti segaseks jääb. Vahel mõtlen, et see filmi viga on seal: me peaks kogu seda toimuvat asja vaatama läbi Nuki silmade. Kuidas tema toimuvat näeb ja tõlgendab. Siis oleks mingi läbiv point, aga praegu on seal justkui nagu 2 filmi koos, mille vahel paistavad koledad traagelniidid. Plussiks on mõned rollid nagu Ita Ever.
Aga äkki näidatigi läbi Nuki silmade - see jaburaid tantse kalpsav pooletoobiste suguharu, kus vist vahepeal tähelegi ei pandud, et kaks pabulat on kadunud, võis tema jaoks välja näha palju hullem kui metsapere Kusti ja Iti jaoks. Pealegi tundus mulle juba lapsena, et metsalised armastasid oma lähedasi palju rohkem, kui need "inimesed". Vits toodi inimperes palju kergemalt lagedale.
ei loe tasulist teksti. Arusaadav, et lapsena Nukitsamehe rollis olnud mees ei taha sellest eriti rääkida - kui palju me kõik mäletame midagi sellist, mis toimus ajal, mil me ise olime 4-aastased (või suts üle)? Ehk üksikuid pilte, kuid kuidas need tervikuna olid ja kujunesid - seda kohe kindlasti mitte. Filmi kõige lahedam seltskond ongi just seal metsas ja kollide rollid ning laulud on saanud klassikaks. Muu tilulilu kipub natuke läägeks kätte.
oli ju oma aja õudukafilm.sellest oli hea,et tavaliselt majas oli üks telekas ja saateid vaadati koos vanematega.ma arvan,et nii mõnigi laps kartis magama minna peale filmi.aga muidu väga tore film ja hästi tehtud,nii et filmitegemine oli tasemel.toredad näitlejad olid ka.
Ma ei tea... Olin filmi linastumise ajal sama vana kui Kusti ja mulle tundus küll, et lapsed mängivad väga halvasti. Lisaks oli filmi teine pool talumatult lääge ja igav. Nõmmik pani ka nii hullupööra üle. Kogu perekond tundus olevat vaimupuudega, nii et Nukist oli ikka päris kahju.
Nukist kahju jah. Laps viidi vägisi ära oma harjunud elukeskkonnast, oma perekonna juurest. Sellise tegevuse nimetus on inimrööv. lapserööv, kidnapping.
KOMMENTAARID (40)