talueestlase armastus on viljakas28. oktoober 2016, 12:45
kui ikka rukkivali lainetab, põrssad perenaise sabas tuterdavad ja järgmise põlvkonna alged koguvad väge, pole kahtlustki, armastus on ja ajab võrseid. Armastus ja lõbu, lõbu ja armastus, üks on viljakas teine jätab enesest järele ...lihtlabaselt viljatu pohmelli. Andres on vastutust võttev peremees, tõde otsiv kannatav inimene, kelle kuningriigis-talus on võimalik ajakohane elu. Elu, Ilu, Valu on meite regivärsiline, kolmainuline õnne valem:), kõik komponendid on asendamatud, kes Andrese kuningriigis Ilu ei suuda tabada:), otsigu õlust lohutust :D
Ükskõik kui raske on elu, millised on tingimused, armastus ei hooli sellest. Ta on inimeste südames ja sellega ei laamendata. Kaasajal on armastus suurest kõnelemisest keele peal ja seks tunnistatud ainsaks armastuse aluseks ja tõenduseks. Suurest armastusest rääkimisest, 24x7 seksist rääkimisest , naise paljakskoorimisest igal võimalikul põhjusel, mehe tagantpiitsutamisest, naise seksikusest laterdades, on armastus lörtsitud ja pole enam kahe südame omavaheline asi, vaid lörtsitud läga.
praegustele noortele on "Tõde ja õigus" ilmselgelt üle jõu käiv kirjandus. See oli Eesti elu , millest kirjutab Tammsaare. Sel vaesel maalapil elada ja ellu jääda sai ainult tõepoolest tööd rügades. Aga sellele vaatamata oli armastus olemas, muidu oleks see rahvas mandunud. Aga ei mandunud, jäi ausaks ja arenes kõigi olude kiuste. Mis aga usku ja kirikusse puutus - siis sellest arutamine vajab mälu ja tarkust. Siis ei räägitud armastusest. Ei räägitud seksist. Nüüd on see põhiteema ja elamisväärse elu aluseks kuulutatud. Kahjuks ei ole armastusel ka praegu väärtust. Väärtus on seksil. Kas see teeb inimesed õnnelikuks, annab inimestele püsiva perekonna, kodutunde, lastele emad, isad? Kahju, et kirjanikuhärra ei saanud oma kodust kaasa eestlusele põhja pannud väärtusi, mis ei aegu. Ja tunnistab tõsimeeli, et luges alles nüüd teost, mis ei propageeri vaid rasket tööd ja töövaeva , vaid on eestlaste ellujäämise seletus.
vargamäe inimestel siiski oli tglt üleüldine inimliku armastuse puudus südames. või kus sina seda armastust näed nendel? mis religiooni ja kirikusse puutub, siis ka see ei ole iialgi nõmedat inimest toredamaks teinud, pigem vastupidi. vargamäe andres, väga usklik, aga nii julm ja toores. mis inimene see on kes peksab koera vaeseomaks.
Andres oli julm, peksis koera... Vargamäe inimestel oli inimliku armastuse puudus... Usk ei ole kedagi toredaks teinud... Olid ajad... Nüüd ei ole usku, mis inimest segaks. Nüüd ei ole ränkrasket tööd, mis inimesele üle jõu käib. Nüüd on arstid, kes aitavad ellu jääda iga lapse. Nüüd on inimestel aega armastada, ja seksist teha elu mõtte. Armastada inimlikult. Peksta inimest ja looma on keelatud. Perekond on au sees, püsiv ja lastel on peredes õnnelik lapsepõlv... On ajad ja kirjandus...
Eks ta luterlikust töökultusest kirjutas. Lutrelastest talupoegadelt on pärit ka lasue, kus töö vabaks pidi tegema. Tammsaarel pidi armastust tooma. Paljud on kahjuks selle unustanud, et tööd tehti ja vaeva nähti, aga armastust pole Vargamäel kunagi olnud.
keskkooli lõpetasin siberis ja kohustuslikud olid hoopis muud "telliskivid", samas oli kooli raamatukogus meetrite kaupa juba enne nõukogude aega tõlgitud väliskirjandust:), siberi metsa ja stepi kirjanikke ja uskuge või mitte, aga need viimased on väärtus omaette. niisiis, peale keskkooli lõpetamist leidsin end mitte igatsetud lapsepõlvemaal, vaid vaenulikus kolhooslikus libaeestis ja Tammsaare virtuaalmaailm kandis mind, lugesin kõik köited vahet tegamata läbi, umbes nagu hiljem Zelazny, Tolkien jt fantasy meistrid:)
Aasta tagasi lõpetasin.Kolmanda ja neljanda jätaksin üldse ära ja kuna osaliselt tegelased kattuvad,siis tuleks viies ümber kirjutada ja kolmandaks nimetada.Ei kujuta ette mis tsetsekärbes ja must melanhoolia Antonile kallale tuli aga kolmanda osa paarkümmend lehekülge,kus Andres saab esimest ja viimast korda mõisas peksa,vanem poeg kuuli ja sureb tema kätel,järgmine poeg ütleb,et tema Vargamäele kindlasti ei jää,Indrek on tagaotsitav....Hullem kui Jakobsoni vaeste patuste alev v'oi söekaevurid.
KOMMENTAARID (17)