Inimesed

Eestlaste rahvaautod ehk Saksa Adlerist Passatini. Vahele veel maanteemuhk ja nigelavõitu Datsun (12)

Teet Teder, 6. august 2016 04:00
ESIMENE: «Seda võiks pidada esimeseks Eesti rahvaautoks,» näitab Automuuseumi omanik Peeter Kalli oma Halinga külje all olevas kogus Adler Triumpf Juniorit. Hea Saksa masin. Foto: Tiina Kõrtsini

Rahvaautode ajalugu ei tähenda parimate reastamist. See on vaade ajaloole, poliitilisele olukorrale, ühiskonna mõjule või ka lihtsalt ei-tea-millest tekkinud miskile, mis inimesi nagu hüpnotiseeritult just üht autot ostma paneb. Eesti rahvaauto ajalugu on kirev, täis sundi, kasinat võimalust, aga ka piirideta valikut.

Eesti autoajalugu algas 121 aastat tagasi, kui 1895. aastal uhkeldas Paide kreisiametnik siin oma jõuvankriga. Rahvaautot sellest ei saanud, õigemini ei saanud siis veel rahvas autot.

Kui mujal maailmas on autoturgu aegade jooksul mõjutanud näiteks filmid – tahtsid ju kõik 1960ndatel Mustangitega kihutada nagu võmmifilmi kangelane leitnant Frank Bullitt (Steve McQueen), siis Eestis olid asjad teisiti.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

12.10.2015
ARVO HAUG JA VANA AUTO: talvel ma imetlen teda, ravin ta haavu
16.11.2013
Miks teile meeldib BMW?
10.12.2012
Auto prükkarlus: minimaalse kuluga odavauto istumise alla
23.11.2012
Mercedes-Benz A-klass – Eesti aasta auto 2013

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee