Inimesed

Miks jalakäija ei salli autojuhti, autojuht vaenab jalakäijat ja miks nad mõlemad vihkavad jalgrattureid? (41)

LISA KOMMENTAAR

x17. juuli 2016, 16:14
sest jalakäijal on pohhui , autojuht on närvis ja jalgrattur sõidab 60 -ga 30 alas.
olen rattur17. juuli 2016, 11:51
kõige parem aeg jalgrattaga liiklemiseks on talv. teisi jalgrattureid on vähe, autoteed on tänu lumele kitsad. hea rahulik on kõnniteel sõita. energiat kulub küll kordades rohkem aga keegi ei pane pahaks.
Maakas17. juuli 2016, 11:43
Täielik õudus on jalgratturi ja auto samasuunaline liikumine. Eriti kui tuleb seljatagant terve praamitäis autosid, kes omakorda tekitavad möödasõitudega kolmerealise liikluse. Paremal pool sõites ma vähemalt näen, mis toimub. Sõidan või kraavi ennem kui autorataste alla jään. leidsin eestpoolt mitu samasugust arvamust: jalgrattur peaks sõitma vasakul.
Maakas 17. juuli 2016, 12:30
Vabandust, õige on: Vasakul pool sõites...
OLEN16. juuli 2016, 19:51
ennast poolsurnuks ehmatanud, kuidas need jalgratturid äkki nagu maa alt ilmuvad tavalisele könniteele, önn on siiamaani aidanud, kuid see on jube kui uljalt nad tulevad seljatagant ja ilmselt arvavadki, et nii ongi öige, aga kui inimene bussi oodates äkki pöörab end...jube, bussipeatustest lendavad inimestest yle, nagu inimesed poleksidki keegi..
Aiku16. juuli 2016, 14:11
Oh,aegu ammuseid! Mäletate aastaid tagasi rolleritega alaealiseid tipptunnil autode vahel rallimas? Mõni kiivrita, mõni kõrvaklappidega. Liiklusest polnud neil halli aimugi. Kuidas oli üldse võimalik lasta lastel süüdimatult autoteedel laveerida!? Pärast seaduse muutmist kadusid nad nagu sulalumi tänavapildist,õnneks. Teine näide jalgratturitest- sõidetakse ju autorajal, miks ei ole neile kohustuslik liikluseksam? Kahjuks teadmatusest ja ülbest jahumisest oma eesõigusest, hakkasid nad laks ja laks ülekäigurajal alla jääma. Alles siis võttis meedia vaevaks neile meelde tuletada et eesõigus tekib neil siis, kui rattalt maha ronivad. Ei ole normaalne, kui ta sööstab sulle puude vahelt või nurga tagant hooga sõiduteele ette. Ükski autojuht ei sõida sulle MEELEGA otsa, tal lihtsalt jääb pidurdusteekond liiga lühikeseks! Ajage jah taga oma õiguseid, aga tuletage meelde ka kohustusi. Ah ja, te ju ei tunne liikluseeskirju! See on asi, mis peaks olema juba koolis kohustuslik õppeprogramm. Miinusteladujatele mainin, et olin rattal samasugune lammas kuni autojuhiload ära tegin. Mu maailmapilt liiklusest muutus 120 kraadi.
Aiku16. juuli 2016, 14:24
Miks miinuse panid? Õppida ei viitsi või? :)
16. juuli 2016, 15:29
mina panin sulle plussi.
rrr16. juuli 2016, 15:40
Ladusin miinuse. sest - Sa oled ikkagi lammas, vaatamata juhiloa tegemisele ei ole Sul Liiklusseadusest pooltki tuttav. Just see osa mis puudutab noori jalgrattureid - jalgratturi load on nimelt teatava vanuseni kohustuslikud. Ja Liikluseeskiri ei kehti meil juba üle 5 aasta. Mis asi on "autorada"? Mitu juhiluba Sul taskus on, et tegid load?
Toomas16. juuli 2016, 16:02
Sul on õigus. Kui inimene ei tea, et Eestis paneb liiklusreeglid paika LIIKLUSSEADUS, mitte "liikluseeskirjad" (tegelikult kehtis tükk aega liikluseesKIRI) ja kui ta arvab, et tal on "LOAD", mitte JUHILUBA, nagu normaalses eesti keeles räägitakse, siis selline tegelane on liikluses suisa ohtlik, kuna temalt võimaliku seaduserikkumise eest võetaks ära ainult üks juhiluba, aga palju teisi jääb tal ju alles!
16. juuli 2016, 13:40
Eestis vihkavad vist kôik kôiki..
jep16. juuli 2016, 18:47
Eestis on inimesi liiga palju.
vb16. juuli 2016, 12:44
Hapukurgi hooaeg jälle väää?
Need16. juuli 2016, 12:10
Jalgratturid õppigu liiklema! Sõidetakse maanteel 2-3 kõrvuti ja kui tuleb autoderida vastu?? Küllalt taolist juhust olnud. Järgmine kord saavad kolaka ja ratas visatakse kraavi. Aitab jamast!
to kloun16. juuli 2016, 12:33
Kujuta tatt endale vähem ette. Järgmine kord saad liivakastis omaealistelt kolakat.
Nii lihtne see ongi:16. juuli 2016, 11:20
Miks eestlane üle-üldse kogu aeg kedagi vihkab ja kadestab. Paljud eestimaalased saadeti selle tõttu Siberisse - kade naaber kaebas. Eestlase rahvustoit on teine eestlane.
oopus nr 516. juuli 2016, 12:20
Kurjus on inimgeenides juba olemas. Eri rahvusel väljendub see eri tugevusega aga päris heatahtlik ja humaanne pole mitte keegi. On kirjutatud ja räägitud, et läänes on inimesed viisakamad ja arvestavad üksteisega, ameeriklased isegi naeratavad kogu aeg. Aga see on kõik väline. Tarvitseb mingil võõral probleem tekkida (näiteks olles välismaal varastatakse sult kõik raha ja dokumendid) ja siis selgub kohe, mis selle viisakuse ja osavõtlikkuse taga tegelikult on. Sellest on meedias juttu olnud. Lühidalt, eestlased pole teistest rahvustest sugugi halvemad. Teised rahvused on õppinud endale lahke inimese maski ette tõmbama, eestlased on ses suhtes otsekohesemad. Kui meil oleksid ka kõik seadused mõistusepärased, seadustest kinnipidamist kontrollitaks, poliitikud vastutaksid oma tegemata jätmiste eest, küllap meie oleksime siis ka heatahtlikud ja osavõtlikud. Väliselt. Nagu igal pool mujal maailmas. Praegu aga elame kauboikapitalismi tingimustes, kus probleemide olemasolu korral vend ei tunne venda ja see väljendub ka liikluses. Liikluses elatakse välja oma stressi, mida põhjustab meie džunglielu siin Eestis. Oma eluga rahul olev inimene ei hakka ise endale probleeme juurde tekitama ja riskima liiklustrahviga. Meie inimesed ei ole oma eluga rahul. Ei tea, kas saavutavadki rahulolu. Enne tuleb Kolmas maailmasõda peale, venkud juba valmistuvad selleks.
ups16. juuli 2016, 10:56
Varem olid jalgratta teed märgistatud pool teed jalgratta ja pool jalakäijate tee. Praegu on osadel teedel märgistus kulunud. Jalakäijad käivad keset teed omavahel vesteldes. Jalutajate tagant tuleb jalgrattur. Kella jalgratturil pole ja ja kihutab jalutajatest mööda, niiet need ootamusest ehmatavad. See juba näitab, et ei jalakäija ega ka rattur teineteisega ei arvesta ja liikluskultuur on madal või seda polegi.
wert16. juuli 2016, 10:52
tõesti on kaos.üks asi mida kõik peavad teadma, et autod sõidavad teel paremalpool ja jalakäijad kvasakul teeserval(kõnniteeta teel) , sest siis ta näeb vastusõitvat autot ja saab midagi ettevõtta, kui see sõidab liiga teeserval,aga paremal pool sellist võimalust pole.koolides seda ei õpetata .politsei seda ei jälgi.kurat, kas see asi on tõesti raske endale selgeks teha . see kehtiks samuti nn. kergteel samuti.ei hakka siin suuri näited tooma, kudas meie väljavalitud, miilitsaprouad,lapsed , kurdid ja kepikõndijad pead püsti valel pool marsivad. jalgraturitega on nii,et kõnniteel nad sõita ei tohiks .see on minu arvamus, et maanteel peaksid nad sõitma vasakul teeserval,et näha,mis ees toimub.paremal pool ei tohi nad üldse sõita kuna jalgratastel puuduvad tahavaatepeeglid.kergteel jälle paremal, et jalakäijad neid näeksid.linnatänavatel ongi nad kõige ohtlikumad,sest ei ole jalrattateid ega õiget seadust, kus ja kuidas .aga pinnuks silma jäävad ikkagi nii jalakäijatele kui ka autojuhtidele.
Jalgrattur17. juuli 2016, 11:31
Maal peaks tõesti jalgratturid sõitma tee vasakul pool. Põhjus kenasti eespool kirjas. Olen seda teinud, sest paremal pool lihtsalt ei julge sõita. Võib-olla oleks hiljutine noore jalgratturi surmaga lõppenud avarii jäänud olemata kui oleks sõitnud vasakul. Paljudel maanteedel on pideva joone kõrval asfaltteed ainult 20 cm kui sedagi.
hmm17. juuli 2016, 16:57
jalgrataste paremal sõitmisel on siiski rida plusse - autojuhile on pärisuunaline tee siiski paremini näha. Jalgratas liigub näiteks kiirusega 30-50 km, nii et ratturi märkamine on siiski oluline. Teiseks, õige on ka jalakäijate ja jalgratturite liiklusteeede lahutamine. Ja kui ratastel vastassuunas liikuv grupp ratastel seltsimehi jõuaks jalakäijaile järele - kuidas see möödasõit välja näeks? Pigem on nii, et hirmu korral tasub sõita ettevaatlikumalt, näiteks ristmikke mitte diagonaalis ületada, ja uurida liiklusseadust. Juhiloa omamine oleks päris mõistlik, kuid nõuded peaks ümber vaatama, piisaks LS tundmisest, enamust seda jura mida alaealistele praegu rattakoolitustel õpetatakse, ei lähe ju kunagi tarvis. Lapsedki võiks LS tundmisel loa saada, ratas pole auto, et enne koolitust keegi sõitnud pole.
Ats16. juuli 2016, 10:37
Jalakäijate needus on telefon,kuhu kogu tähelepanu suunatud on,liiklus on savi...nii jalakäijate kui ka jalgratturite uus trend on kapuuts ja möirgava muusikaga kõrvaklapid,nii et tänu sellele vidinale tähelepanuvõime täiesti puudub.Arvatakse ikka,et ega ta ometi mulle otsa julge sõita,samas...tean mitut loojakarja läinud inimest,kes käiku aeglustamata on teinud 90 kraadise pöörde ja astunud sõiduteele otse auto ette-mis neil peas toimus,jumal seda teab...
Kalle (55)16. juuli 2016, 18:13
Mobiiltelefon kipub ka autojuhtidel olema üliväga vajalikuks riistapuuks. Olen liikluses jälginud - foori taga on igal kaheksandal-kümnendal juhil telefon kõrva ääres. Rohelise süttides ei panda seda sugugi kiirelt ära.
elust enesest16. juuli 2016, 10:36
Ja mis kõige huvitavam, kui osa autojuhte peab mingil põhjusel linnas liiklema jalakäijana, siis teeb ta kõike seda, mille pärast ta jalakäijat kogu aeg halvustab.
.16. juuli 2016, 09:42
Olen nii jalaküija, jalgrattur, kui ka autojuht.
Ja iga liigi juures on olemas erilisi lambaid.
Jalakõiatele heidaks vist ainult seda ette, et kui neile antakse tee ületamise õigus, siis roomavad nad üle sebra nagu mudaamööbud. Aeglaselt, demonstratiivselt.
Eriti nooremad. Kurat--ise olen pensioniealine, ja saan teha need paarkümmend sammu veidi kiiremine. Kasvõi selle pärast, et ühe jalakäija pärast seisab tipptunnil oma paarkümmend autot.
Jalgratturid on omamoodi klass. Kui sõita mõistusega, pole nagu häda. Aga kui on olemas jalgratta tee, ja trügitakse ikkagi sõiduteel, teeb veidi tigedaks.
Veel lollimad on need "kõrvutisõitjad". Võtavad pool sõidurida enda alla, ja nendest möödudes tuleb vastas sõiduritta põrgata.
Igasugusest tänavamärgistusest ärme parem räägi. Tundub, et linna liikluse planeerijad ei mõtle üldse, Ja ei suvatse planeeritava koha peale isegi kohale tulla, et oma silmaga vaadata, millega tegu on.Idiotismi näide on Endla ringi pealt Tehnikasse pöörata. Seal on selline kitsas pudelikaelake tekitatud, ja seal on "ohutussaareke", ja selle kõrval on nii jalgratta tee kui auto tee maha joonestatud. Ime, et seal pole veel midagi juhtunud. Samas--kõrval on lai jalakäijate tee, kus liigub kolmesaja meetri peale heal juhul kaks inimest korraga.
Autojuhid aga on autojuhid. On viisakaid, on nahhaalseid, on normaalseid, on täiega lolle, kes ei tahagi aru saada, kui lollid nad tegelikkuses on.
rattur ja autojuht16. juuli 2016, 14:31
Kui sa oled jalgrattaga nn. "jalgrattateel" sõitnud, siis peaksid teadma, et seal sõitmine on lõputu nökerdamine. Iga 50 meetri tagant on mingi takistus. Kokkuvõttes on see ohtlikum kui sõiduteel sõitmine.
Ei ole nii raske see 80cm ruumi teha tee servas.
Jalgratturid autoliikluses oma teokiirusega kõrvuti sõites on kõige suurem ohuallikas16. juuli 2016, 09:26
ja puhas liiklusterrorism. Kõnniteedel on peaaegu otsasõidud igaminutised.
to tarkpea16. juuli 2016, 09:28
Katsu nüüd enam mitte peale juua.
Ahv16. juuli 2016, 09:04
Ei sallita üksteist seepärast, et meil puudub liikluskultuur, et meil pole ladvikus normaalseid poliitikuid, kes oskaksid kas-või kolmanda klassi tasemel organiseerida mõistlikku liiklemist ja teeksid seadusi elu normaalseks kulgemiseks, mitte ainult trahvide kasserimiseks!
miks puuduvad rattateed16. juuli 2016, 08:30
kas nii raske on laiemad kõnniteed pooleks teha. ühel pool ratturid ja teisel pool jalakäijad. ja olekski probleem lahendatud. aga ei, ikka laseme kõik segiläbi.
mulle meeldib riia linn, seal on väga hästi ratturite teed tähistatud. jah, sõidavad kõnniteel. aga ma tean, kus on nende tee ja ma tean eest ka ära hoida. tartus on ka suht hästi asi tehtud. aga mujal??? õudus ruudus.
16. juuli 2016, 09:27
eee.... kus sa elad? oled sa eesti linnade kõnniteid näinud? kui neid hakata poolitama, siis katab poolitusjoon terve kõnnitee ära.
Õigus16. juuli 2016, 08:12
jah jama on igatpidi, liiklen ise aktiivselt rattaga, autoga ja jalgsi ning alati püüan vältida neid sigadusi mida liigeldes näen(kas jalutatakse terviserajal tiira taara keset teed et tagant sõites ei oska aimata kuhu poole kõndija suvatseb tuikuda)- õnn veel kui koer pole rihmaga ühelpool teed ja peremees teisel pool teed), ratturid kimavad pea ees ülekäigurajale vaatamata kas mõni auto kuskilt tuleb, arvates et tal on õigus(tahaks teinekord kohe meelega selga sõita)
metsa alla!16. juuli 2016, 07:47
Jalgratturid sõiduteel on väga suur lisarisk kõigile! Teine lollus on see, et velopeded sõidavad autodega ühes suunas. Kui sõidaksid vastu, siis vähemalt näeksid üksteist!
vana Joodik16. juuli 2016, 07:29
Ole sa jalakäija, ole sa rattur või ole sa autojuht, vahet ei ole kes sa oled aga teistega sa pead alati arvestama. Mida suurem masin seda rohkem pead arvestama, et sa ei ole kuningas. Jah, ratturid teevad imemanöövreid aga kui kõripidi kuskile vahele jäävad saab neid ainult süüdistada. Sama jalakäijaga kes ületab teed jumala poolt kiidetud kohas aga mitte ülekäigu rajalt. Tehke ükskord endile selgeks, et alati pead arvestama teisega. Kahjuks seda viimast kohtab inimestes aruharva. Mõni tädi kapuuts peas marsib nii suure hooga teele, et kui pidurid kriuksuma hakkavad siis ehmatavad end oimetuks ja hakkavad siunama autojuhti aga tegelikult on see sama tädi ise süüdi, sest arvas olevat kuningas.
eesti kodanik16. juuli 2016, 06:25
need seaduse tegijad peaks praktilise eksami ise läbi tegema.mitte kirjutama tottruseid
16. juuli 2016, 06:43
totrusi, mitte tottruseid.
Üks asi kohe selgeks:16. juuli 2016, 06:10
Eestis ei ole eraldatud jalgratturi teed jalakäijate teedest. Igaüks tolkneb, kus tahab ja õigust jääb ülegi. Lääne pool on eraldi märgistatud jalakäijale ja jalgratturile. Kumbki ei kipu teise alale. Kui kipub, vastutab. Veel: Eestis ongi liiga palju seadusi, mis üksteisele vasturääkivad. Sellepärast on ka kohtud aeglased ja juristid rikkad.
Kuuuurija16. juuli 2016, 08:52
No Pirita tee ääres on ju eraldatud, aga jalakäijad ikka patseerivad jalgrattateel.
jajah16. juuli 2016, 09:50
Pirita tee jalgrattateel pole asfaldi märgistust uuendatud juba paar aastat.
Poole kilomeetrise vahega liiklusmärgid pole asi, mida jalakäija vaataks ja arvestaks. Üleüldse näib, et kergliiklusteede asfaldile maha märkimisest on loobutud. Varem jõuti Tallinnas märgistus HOOAJA LÕPUS, augustis-septembris, siiski värkendatud. Viimasel aastatel eksisteerivad jalgrattateed linnaisade kaartidel ja sõitjate mälestustes.
tegelikult16. juuli 2016, 14:39
Märgid nii posti otsas kui asfaldi peal on Pirita teel täiesti olemas ja nähtavad. Jalakäijad lihtsalt ignoreerivad neid.
to tegelikult16. juuli 2016, 17:29
JOKK - jutuks hea küll. sõitsin täna sealt läbi. paari kilomeetri kohta jäi paaris kohas silma asfaldimärgistus, mis ca 50% säilinud - võimas. Uuendati mitu aastat tagasi, ilmselt mõnes kohas puhas pind ja hea värv juhtunud. Näib et Tallinn on ka käesoleval aastas alles suusaradade märgistamisega ametis ja ilmselt ka sel aastal enne oktoobrit rattateede tähistuseni järg ei jõua.