Blogid

Kuidas eestlane suurele auhinnale võistles 

Tõnis Erilaid, 14. juuli 2016, 04:00
Foto: Tairo Lutter
Sakslased olid oma kuulsa Nürburgringi 1927. aasta sügisel valmis saanud ja esimesed võistlused maha pidanud, kui nad saatsid ka Eesti Autoklubile kutse osaleda neljandal Grand Prix’ sõidul 14. juulil 1929.

Üks meie tolle aja kuulsamaid autovõidusõitjaid Eduard Klimberg võttis kutse vastu, pani oma 36hobujõulise Renault 40CV Torpedo Sporti laevale ja sõitis läbi Stettini Nürburgi. "Pööraseks kihutamiseks kolme miljoni sendisele auhinnale rivistus mitukümmend võidusõitjat kaheksast riigist," kirjutab Uudisleht. Teiste hulgas lehvis tribüünil Eesti lipp. Klimberg, kes algul oli kõhelnud, oli ju kohal.

"Vallutatuna tahtest näha kordki "suuri ja vägevaid" sõitsin kohale, kuigi teadsin, et minul, kes ma esmakordselt sellisest suurvõistlusest osa võtan, vähimatki väljavaadet ei ole," ütles Klimberg ajakirjanikule. Ajamine tugevamate masinate klassis oli võidujooks elule ja surmale, märgib Uudisleht. Konkurendiks olid ju Mercedese 200hobujõulised masinad, mis arendasid küll meeletut kiirust, kuid üksteise järel raja kõrvale seisma jäid.

Ringi pikkus oli ligi 29 kilomeetrit, sõita tuli 18 ringi. Esimese eestlasena GP-võistlusel osalenud Eduard Klimberg lõpetas paraku 11 ringil, sest edasisõit muutus mõttetuks – kõik kaasa võetud neli paari rehve olid närudeks raspeldatud.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee