Saund

"Muusikatööstusele on vinüül tõeline kullaauk." (4)

Jaanus Kulli, 4. juuni 2016 06:00
Foto: Stanislav Moshkov
Vinüülplaatide osa muusikaturul kasvab. Statistika näitab, et vinüülide müük on USAs tõusnud alates 2007. aastast keskmiselt 52% aastas. Mullu esimesel poolaastal oli vinüülimüügist tulenev kasum Ameerikas 222 miljonit dollarit.

"Võib-olla polegi praegune kasvav vinüülitrend juhus, vaid hoopis kaval turundusnõks muusikatootjate poolt?" küsib Glen Pilvre.

"Kuna nüüdisvinüülil olev muusika on sahinatest ja krõbinatest hoolimata tihti parema dünaamilise ulatusega kui sama esitaja CDl leiduv, tekib muusikatehnikast kaugema, ent hea kuulmisega inimese lihtne seos – vinüül kõlab paremini kui CD.

Tal ongi õigus, ent ta ei süvene tegelikku põhjusesse, milleks on lugude erinevad master’id, ning ei oska aimatagi, et kõige parema kvaliteedi saaks ta kätte hoopis siis, kui keegi suvatseks sellesama vinüüliversiooni CDle panna – ta "süüdistab" jubedas helis ainult helikandjat.

Muusikatööstusele on aga vinüül kergelt kopeeritava digiplaadiga võrreldes tõeline kullaauk. Vinüüli müüginumbrid, mis olid alates CD domineerimisest 1990ndate algusest saadik vabalangusse läinud, on viimastel aastatel tõusnud poole võrra. See trend on jätkunud aastast aastasse."

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee