ESIMENE AMEERIKLANE EESTIS: Koit Kaaristu andmeil oli esimene Ameerika auto, mis Nõukogude Eesti teedel tolmu mõõtis Hans Leberechti roheline Buick. Foto: Erakogu
Inimesed
9. aprill 2016, 06:00

Autod, mis panid liikluse seisma!

Kuidas välismaa autod end (nomenklatuursete, osavate ja leidlike inimeste abil) läbi raudse eesriide Nõukogudemaale pressisid.

Kuidas välismaa autod end (nomenklatuursete, osavate ja leidlike inimeste abil) läbi raudse eesriide Nõukogudemaale pressisid.

Kõrvutada lääne ja maailma kunagise punase poole autotööstust omavahel on sama tänamatu kui võrrelda päeva ja ööd, Maad ja Kuud, või teisi nähtusi, mis juba loodusseaduste sunnil teineteisega iial kokku ei saa. Nõukogude võim võis omal ajal rääkida, et punane autotööstus on parem kui lääne oma, kuid sellest hoolimata õhata salajas ja teki all ikkagi paha järele.

End maailma suurimaks tööstuseks tituleerival Nõukogudemaal ei olnud autotööstuses lootustki selle maailma vägevate hulka astuda. Nagu ei ole Eestilgi ka kõige roosamas muinasjutus jõuda Euroopas nende hulka, kes selles maailmas tegelikult ruulivad. Juba siis võisteldi liialt erinevates kaalukategooriates. Nagu seda tehakse nüüdki. Ja pole helves raske mehe vastu saanud ei siis ega ka praegu.

Edasi lugemiseks: