Soodusmüügid – kas päästerõngas seisma jäänud raamatutele? (1)
Suurte allahindluste ajal kilkavad oma raamaturiiulitele uue täite otsijad üksteise võidu: "Ma sain 20 euro eest neli raamatut, mis maksnuks muidu kokku sada eurot!" – "Aga mul õnnestus osta tervelt üheksa raamatut 40 euroga!" Mille järgi teoseid alla hinnatakse, kui palju sooduskampaaniad tegelikult tulu toovad ja kas kallimaid raamatuid muidu ostetakski?
Kirjastajad ja raamatupoekettide esindajad kinnitavad kui ühest suust, et allahindlusletile jõuavad raamatud, mille edu on liiga optimistlikult prognoositud.
"Kui teose laojääk on võrreldes müügiga suur ja saadakse aru, et alghinnaga polegi trükitud tiraaži võimalik realiseerida, on see ilmselt kõige olulisem kriteerium, et allahindlus teha," ütleb Apollo müügi- ja turundusjuht Eha Pank. Kuna Eestis ilmub iga päev kümmekond raamatut, pole tema sõnul selle vastu midagi teha, et kõik raamatud ei pääse müügihitiks.
Kommentaarid