OSTUOOTEL KIRJAVARA: Kuigi soodusmüükide ajal jääb raamatupoes ringi vaadates mulje, et alla on hinnatud suurem osa müüdavatest raamatutest, on see Apollo turundusjuhi Eha Panga sõnul siiski üsna väike osa kogu sortimendist. Aastamüügistki moodustavad suurema osa näiteks koolialgus- ja jõulukampaania, kus rõhk pole soodushinnal.Foto: Alar Truu
Inimesed
2. aprill 2016, 06:00

Soodusmüügid – kas päästerõngas seisma jäänud raamatutele? (1)

Suurte allahindluste ajal kilkavad oma raamaturiiulitele uue täite otsijad üksteise võidu: "Ma sain 20 euro eest neli raamatut, mis maksnuks muidu kokku sada eurot!" – "Aga mul õnnestus osta tervelt üheksa raamatut 40 euroga!" Mille järgi teoseid alla hinnatakse, kui palju sooduskampaaniad tegelikult tulu toovad ja kas kallimaid raamatuid muidu ostetakski?

Suurte allahindluste ajal kilkavad oma raamaturiiulitele uue täite otsijad üksteise võidu: "Ma sain 20 euro eest neli raamatut, mis maksnuks muidu kokku sada eurot!" – "Aga mul õnnestus osta tervelt üheksa raamatut 40 euroga!" Mille järgi teoseid alla hinnatakse, kui palju sooduskampaaniad tegelikult tulu toovad ja kas kallimaid raamatuid muidu ostetakski?

Kirjastajad ja raamatupoekettide esindajad kinnitavad kui ühest suust, et allahindlusletile jõuavad raamatud, mille edu on liiga optimistlikult prognoositud.

"Kui teose laojääk on võrreldes müügiga suur ja saadakse aru, et alghinnaga polegi trükitud tiraaži võimalik realiseerida, on see ilmselt kõige olulisem kriteerium, et allahindlus teha," ütleb Apollo müügi- ja turundusjuht Eha Pank. Kuna Eestis ilmub iga päev kümmekond raamatut, pole tema sõnul selle vastu midagi teha, et kõik raamatud ei pääse müügihitiks.

Edasi lugemiseks:

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
3.99