Inimesed

Heinz Valk: sellist Eestit me küll ei tahtnud! (201)

LISA KOMMENTAAR

Aadu14. märts 2016, 00:02
Paradoksaalselt kurtsid sama asja, pärast Venemaaga ühinemist, ka tolleaegsed kommunistid. Ajalugu näeme kordub ikka uuesti. Erineva välimuse ja sama sisuga.
T. Mets13. märts 2016, 22:43
Valk--Sellist Eestit me küll ei tahtnud.See lugu sarnaneb 1917 aasta bolsevikega, vana riigikorra kukutasime, aga omaloodud uuega ei oska midagi peale hakata
marks13. märts 2016, 00:00
Kui bolsevikud kukutasid tsaari juhtis neid nn Lenin , Staalin tegi Lenini külmaks, sai võimu. Rahvarinne tõi iseseisvuse, kasu lõikavad kolmandad. Lähme ajaloos tagasi, Rooma impeerjum- hakkas sisse tooma võõrriikide elanikke, sealhulgas ka Rooma, ajaloolaste väitel sai see impeerjumile saatuslikuks. kas ajalugu kordub. Kas nii läheb ka Euroopa Liiduga.
13. märts 2016, 17:20
Poksi põhikool- impeerjum :) Miks ta siis ei kordu? Kordub, kordub
Üks põhjus12. märts 2016, 22:04
on kindlalt see, et kaader jäi sama. Alates miilitsast kuni külanõukoguni, rääkimata ministeeriumitest. Ja need on tänaseks välja õpetanud omale väärilise järelkasvu, kes sarnaste tõekspidamistega. Ainuke vahe on selles, et enne olid kõik partei valvsa silma all, aga nüüd praktiliselt karistamatud.
Ants Tutt - õige nimi12. märts 2016, 19:16
Heintz on emotsionaalne inimene. Tema neid surematuid sõnu " ükskord me võidame niikuinii" ei unustata kunagi. Paraku indiviidina on ta teinud ka üsna kaheldava väärtusega avaldusi. Aga see selleks.
Aga tõesti, artiklis öeldu on õige. Algus oli ilus aga ... nüüd on nii nagu on. Ehk täpsemalt, on esimene Eesti (üsna väikesearvuline), kellel läheb päris libedalt ja teine maksumaksja (päris suurearvuline) Eesti, kes peab päris ägedalt rabelema, et inimväärselt elada.
C´est la vie.
mitte nats12. märts 2016, 19:09
pragune eesti on oma rahva vaenlane terror hävitaja ja.....toompea mõtleb ainult oma heaolu pärast,saaks aga brüsselisse. veel suurema palga peale.saaks vähemalt lastele säästukast alla hinnatud banaani osta.
huvitav12. märts 2016, 21:03
lugesin täna soome ajalehest, et inimesed on poliitikute peale pahased, kuna nood ei mõista väikesepalgalisi, sest saavad 3 korda rohkem palka.Arvutasin kohe, et Eestis saan 8 korda väiksemat palka kui riigikogulane...
4000 vs 25013. märts 2016, 13:35
Pensionär saab näiteks 250 € ja peab ka elama ning lugema mõne riigikogu liikme kommentaari, et kedagi ... peab ignoreerima.
mõni pensionär saab tublisti rohkem13. märts 2016, 20:34
mitte nats12. märts 2016, 19:09
pragune eesti on oma rahva vaenlane terror hävitaja ja.....toompea mõtleb ainult oma heaolu pärast,saaks aga brüsselisse. veel suurema palga peale.saaks vähemalt lastele säästukast alla hinnatud banaani osta.
nii12. märts 2016, 18:28
Aga tegelikult ,kes praeguses Eestis valitseb , rahvas see küll ei ole ?
ja kus kohas13. märts 2016, 13:22
ja millal üldse rahvas valitsenud on? See vaid puru silmaajamine.
12. märts 2016, 18:13
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
18.13Kas seakatk tõepoolest levib ka oravatele12. märts 2016, 19:03
Kaarel Tuvike on siin oma anektootide lehekülje avanud.Igas võimalikus variandis,et ära ei tuntaks, et üks ja sama punaorav higistab mis kole.Lõpuks jõudis Savisaareni jälle välja,kasutades ise hirmutamise taktikat-venelased tulevad.Mulle täitsa imponeeriks,kui need venelased sind seal Tallinnas väheke koolitaks oma ülbuse juures.Küll nad sulle selle kalašnikovi ka leiavad,kui vaja.Mind su jama maal ei hirmuta, soni terviseks.
12. märts 2016, 19:06
Oo, Pavlik Morozov zotile viskunud oravatel.
vasja,kena on kui irvitate reffide taktikepi järgi.12. märts 2016, 19:31
olete tõeline isammaline eestlane,aga vihkate seda néetud matsirajakte keelepruuke ja matse endid ka.
Kannatge,saate varsti keik peajagu lühemaks teha ,varsti saate !
mõtlik12. märts 2016, 18:12
Heal juhul paar-kolm aastat tagasi pajatas seesama tegelane mingi riikliku sündmuse eel kui hästi me kõik elame, kui rikkad me olema ja kui kõrgele me tõuseme.
Miks siis nüüd jälle ilmamuutus.Kuidagi ei meeldi need tegelased , kes alati ja kindlalt nina valdavate tuulte suunas hoiavad.
ka mõtlik12. märts 2016, 19:24
Paistab jah, et Valk on kuidagi meelt muutnud.
Enne oli ta ikka nagu eht Eesti mees, nüüd on ta vist kas keskerakonlaseks või teab kelleks hakanud.
Või tehakse talle mingit survet, no ei saa temast nüüd küll aru.
Varemalt oli ta Eesti eluga väga rahul ja rääkis ainult kiitvaid sõnu.
Peale NL kokkuvarisemist ja Eesti vabanemist vene okupatsioonist ütles Valk ikka täitsa EESTI MEHELE omased ja selged sõnad.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<
H.Valki sõnad peale Nõukogude Liidu kokkuvarisemist
Tõde muutis lõpuks kogu maailma saatust, mitte üksnes lõhkudes impeeriumi, vaid vabastas selle ka impeeriumi levitatud ideoloogiast. "Tasuks premeeris meid saatus heldelt - me saame kasutada täna selliseid hüvesid, mida Eesti rahvas pole kunagi varem saanud," sõnas Valk.
<<<<<<<<<<<<<<<<
Obama külaskäigust Eestisse
Heinz Valk: Obama rääkis ausat juttu
<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Veel Venemaa kohta
Heinz Valk: ühel hetkel saab ka Putin aru, et hapnik hakkab otsa saama
<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ja nii on ta palju õiget, tabavat ja ka positiivset Eesti riigi kohta maininud....ja nüüd...äkki ....kannapoore?
Miks?
Kelle huvides?
ikka eesti rahva selle osa huvides12. märts 2016, 21:05
kes päevast päeva väärtusi loob, kuid palka saab 5 korda vähem kui suuga mullipuhujad
aga mull on ju asi,mulliajamine koos meie koorimisega13. märts 2016, 16:03
vastutusrikas töö juba alates Vladimir Leninist.
Mulin annab võimu ja raha ja õiguse mättasse lüüa,kelle nosplid ei meeldi ja kellest võtta on.
.12. märts 2016, 18:07
Õige , Heints,järelikult tuleb NL taasluua oma endises hiilguses.
lootusetu üritus12. märts 2016, 18:45
Nõukogude liitu ei tule enam kunagi.Venemaa on olematu riik,mida juhivad lääne eriteenistused ja 5.kolonn.Putin vihkab oma vene rahvast samuti nagu lääne euroopa juhid.Ameeriklaste kirjutatud konstitutsiooni järgi puudub Venemaal õigus omale rahale.Venemaa on tegelikult ko,loniaalmaa,keda lüpsavad sionistid.Majanduslik võim kuulub täielikult ameerika ühendriikidele,aga poliitiline võim veel rahvale.
hallo13. märts 2016, 00:05
Toru on dokumente täis,loe,kui kirjaoskamatu ei ole.
pagan12. märts 2016, 21:41
ära rohkem peale võta...
oh ja12. märts 2016, 17:57
tegelikult näib, et ilmselt pole muinasajast eriti miskit muutunud paremuse poole ikke kraakleme omavahel edasi jne.
https://www.youtube.com/watch?v=5zkKfN_OhRU
uuemast ajaloost ka lugemiseks
http://arvamus.postimees.ee/3612145/rein-jarlik-somerpalu-valla-verine-kolmapaev
ja tulevikunägemus ka suht kehvake
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Next_100_Years
no12. märts 2016, 17:48
enamus meist ikka tahtis vaba Eestit küll! See, milliseks meie riik on muutunud - selle oleme me KÕIK ju ise kujundanud nii valimistel kui töösse suhtumisega!
see12. märts 2016, 18:21
oli soovunelm, mis ei haakunud tegelikkusega ja ikka paljud üldse aru said.
Juss13. märts 2016, 21:42
Kui valimised midagi muudaksid,oleks nad ammu keelatud.
kes12. märts 2016, 17:04
võitis kes kaotas. õige on see, et valk võitis, võitsid ka reformikaabakad, riigivargad ja muud jätised, tervikuna eesti rahvas kaotas.
Millega ta nüüd rahul ei ole?12. märts 2016, 16:17
Kas Eesti riiklus on talle ikka nii tähtis? Mäletan tema Eesti krooni telereklaami, kus ta üleolevalt hõiskas: "Hüvasti Eesti kroon!" ja kutsus omaks võtma eurot.
mälu12. märts 2016, 17:51
õieti tegi13. märts 2016, 13:27
näiteks, kui Venemaa vallutaks Eesti, mida sa siis nende Eesti kroonidega peale hakkaks, samas eurod kehtiksid edasi.
Millega ta nüüd rahul ei ole?12. märts 2016, 16:17
Kas Eesti riiklus on talle ikka nii tähtis? Mäletan tema Eesti krooni telereklaami, kus ta üleolevalt hõiskas: "Hüvasti Eesti kroon!" ja kutsus omaks võtma eurot.
Radist12. märts 2016, 16:11
Huvitav on lugeda siinset kraaklemist. Seisukohad on kommentaariumeis kordunud
aastate viisi. Nagu ka hüüdlaused ja demagoogia. Ilmeksimatult võib määratleda,
kes kirjutajaist on elanud nõukaajal (seega seda ise kogenud) ja kes ilmale tulnud
uues Eesti Vabariigis (seega pole stagnaaega näinud). Viimaste kisa on miskipärast eriti häälekas.
Olen näinud nii üht kui teist. Ja ütlen häbenemata, et elu nõukogude Eestis polnud
parem ega halvem, kui praegune elu. Jättes kõrvale poliitilise võõralluvuse ja kohaliku nomenklatuuri (mis on üks-ühele sarnased), võib konstateerida ka lihtinimese elu sarnasust. Kui midagi oli vaja hankida, pidi sebima tol ajal, peab sebima ka nüüd
.
Stagnaajal oli töö kindlustatud, palgad ühtlased, meditsiiniteenus ja haridus tasuta. Samas oli kaupade defitsiit. Väärtkirjanduse, telefoni, auto, mööbli ja korteri ostu järjekord. Viimase puhul pean jahutama tulipäid, kes usuvad, et tasuta kortereid jagati a i n u l t venelastele, eestlased elasid barakkides. Päris nii see polnud.
.
Mina sain kooperatiivkorteri peale 10-aastast ootamist. Maksin selle eest 12 500
rubla. Meie 9-korruselises nelja paraadnaga hiidmajas on sama saatusega vene
perekondi 60%. Kõrvalmaja on analoogse planeeringuga, aga tasuta korteritega.
Seal elavad mu sugulane ja klassivend. Ei ole kade, sest lühike maa külas käia.
.
Mis puutub teemasse, siis ei maksa Heinz Valgu ütlust kontekstist välja rebida.
"Ükskord me võidame niikuinii!" oli mõeldud rahva vabadusliikumise loosungina
Moskva ülemvõimu vastu, mitte millegi muuna. Milliseks vabadus hiljem kujunes,
on hoopis teine teema. Nagu uus kõnekäänd "Kas me sellist Eestit tahtsimegi?"
Rein12. märts 2016, 17:19
Sina tahtsid juba siis eraomandina korterit, aga lihtsalt korteri sai üle öö. See kaader, kes täna kodutud, olid kõik kindlustatud ühiselamuga. Kes nõukogude aeg elanud ei ole, need kõik laidavad seda aega, sest nad on saanud sellesuunalise poliitilise kasvatuse . Kes aga nõukogude aeg elanud, need kõik kiidavad seda aega. Need, kes elasid esimese Eesti vabariigi aeg ja hiljem nõukogude aeg, kiitsid samuti nõukogude aega. Räägiti ainult, et Husqvarna jalgratas olla parem olnud, kui Riga jalgrata. Ega jalgrattas ei seisne elu , hingevabadust on inimestele vaja.
aga12. märts 2016, 18:01
rootsi käiad ja hea rootsiaeg, kus täna isegi tollast pärisorjust , oma aja kohta heaks elustandardiks, loetakse(?)
Lõpetasin EPA ja tööle minnes kahetoaline korter juba ootas. Samas
ei näinud ainamatki venelast kortereid saamas?Neid lihtsalt ei olnud.
12. märts 2016, 18:10
Eelkõige said korterid lüpsjad ja traktoristid.
kõik said12. märts 2016, 21:10
maal said kõik korteri.lüpsja aga võis saada isegi maja, kui oli korralik kolhoos.
Radist12. märts 2016, 17:48
Rein 17:19, millest sa järeldad, et ma lausa unistasin korterit "eraomandina" osta? Pead mind nõdrameelseks või? Oleksin olnud rahul ka tasuta korteri ja üle-ööga. Aga mul lihtsalt polnud aega 40 aastat oodata ega muud võimalust oma peret hruštšovka 1-toalisest uberikust parematesse elutingimustesse saada . Muidugi, maja ehitamine oleks ka ehk variant olnud.
pole probleemi12. märts 2016, 18:15
Eks tulnud elama Jõhvi.kaevanduses oleks saanud palka 350 rubla,mis oleks olnud 2 töölise keskmist palka.Võimalus oli osta koperatiivkorter.Selleks pidi igast palgast maksma 100 rubla 3aasta jooksul.Korteri sai kätte mõne kuu jooksul.Korter oli uus.Teine variant oleks olnud see,et minna tööle ehitustrusti,kus iga töötaja sai uue korteri 2 aasta jooksul.Raske oli nõukaaeg igasugustel libetatest sellidest tööpõlguritel,kes ei viitsinud rasket tööd teha,vaid lootsid parasiteerimisele ühiskonna arvel.Kes oli nõukaaeg andekas ,teenis veel rohkem.Näiteks Estonia kaevanduses oli mees(kutsuti imemeheks),kes teenis 4keskmise töölise kuupalga.
Kallis Radist12. märts 2016, 18:15
Mina sain kohe peale kutsekat korteri. Läksin vanglasse, olin 8 - aastat ära ja vabanedes töökohad ja korterid ootasid , võisin valida kahe-ja ühetoalise vahel. Võtsin kiirelt naise ja varsti juba aasta pärast elasime kolmetoalises.
12. märts 2016, 19:30
miilenki
kõik ei saanud kaevuriteks ega ehitustöölisteks hakata
Polnudki vaja12. märts 2016, 19:45
kes ehitasid nõukaaeg nõmmel maju?Need olid autojuhid,kes vedasid ehitusmaterjale lasna ja mustamäe ehitusbuumi ajal.Iga reisiga kukkus "kogematta" oma värava juures mõned ehitusblokid maha!
Tõsi12. märts 2016, 21:13
Nõukogude ajal teenis tubli töömees rohkem kui ülemus ning ülemus ei olnud kade, vaid uhke, et tal selline mees tööl on.
õigus13. märts 2016, 12:50
Arstiks õppimise ajal nähti 6 aastat järjest igal ööl unes kitlitasku ja hiljem,kui töö käes,oligi kitlitask rahast punnis,sest arstiks ei õpitud selle ametliku nigela palga pärast,vaid ikka oli see motivatsioon,mis kitlitasku kogunes.
aga oleks13. märts 2016, 13:34
võinud elada ühikas koos perega ja teinud 4 last, ning olekski saanud 4-toalise tasuta Lasnamäele, nagu mu koolivend.
Kalmer5012. märts 2016, 17:59
minu perekond sai 3 toalise programmi alusel." Aastax 2000 noortele peredele uus korter" . NLKP programm aastast 1996a.... Edasi mõelge ise.
@Kalmer5012. märts 2016, 18:52
Müüsid enne kinnisvarabuumi algust maha ja ostsid 10 aastat vana Ford Sierra :)
12. märts 2016, 21:12
Ja neid , kes maja viitsisid ehitada, ei olnud palju, sest hulga lihtsam oli elada muidu antud korteris, kus elamiskulud peaaegu olematud. Paljud majaomanikud kolisid vene ajal korteritesse, jattes esivanemate majad tuulele ja ilmale lammutada.
12. märts 2016, 21:12
Ja neid , kes maja viitsisid ehitada, ei olnud palju, sest hulga lihtsam oli elada muidu antud korteris, kus elamiskulud peaaegu olematud. Paljud majaomanikud kolisid vene ajal korteritesse, jattes esivanemate majad tuulele ja ilmale lammutada.
kuidagi12. märts 2016, 16:06
ei usu, et ERSP sai alguse rahvarindest - niisiis pole ehk vaja olla tõeline tõekuulutaja.
vastamata jäi küsimus, et millist eestit siis ikkagi taheti?
kas polnud nsvl-is elanuna selge, et absoluutselt iga riigikorra ajal on kellelgi väga hea- ja kellelgi väga sant elada.
probleem 12. märts 2016, 21:16
tekib siis, kui rahulolematute osa ületab rahulolevate hulga, nagu hetkel on.Palgad on väiksed ning puudub ka kindlustunne homse ees, sest riigi abi pole loota.
12. märts 2016, 15:49
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
tripp12. märts 2016, 16:19
Hea iroonia sul. Viis pluss! Aga panin siiski miinuse. Sest valus lugeda.
kellelegi12. märts 2016, 21:17
oli see iroonia vastumeelt ning lasi kommentaari kustutada.
aga Eesti vabariiki ka ei ole12. märts 2016, 16:44
enam olemas.
On peaaegu osariik.
olev12. märts 2016, 16:56
Jah- enam vähem õige seisukoht,ainult küsimus selline:" et miks siis tööjõulised inimesed siit VABAST riigist lahkuvad ????? Ja siia VABASSE riiki enam kunagi tagasi ei tule !!
Rudi12. märts 2016, 17:28
Tõid võrdluseks poed ja letid.... Vaata, siis oli nii, et poeletid olid tühjad, aga tööliste külmkapid, sahvrid ja keldrid olid puhast eestimaist maitsvat sööki täis! Nüüd on letid maitsetuid mürkidega ülevalatud Poola, Hispaania, Hollandi, Hiina toiduaineid täis. Ja kui nii kuld-ajal, elame, siis miks siis elavad ametliku statistika järgi üle 20 % eestlastest allpool vaesuspiiri? Aga jah, nii l0lli mö´la, nagu sina kirjutasid, lugesin meie õitsvast kodumaast 80-ndate aastate paiku!
15:49 aitab juba, pikk jutt,s.....jutt12. märts 2016, 18:17
Kuule sina tegelik vant, ära aja oma pläma .Sinu tõde ei ole mitte minu tõde.Ära üritagi oma lollusi teistele pähe ajada.Oma 70-ne eluaasta juures tean,mis on mis ja kes on kes.Sa reedad ju ise oma tobeda jutuga,mis värvi tuulelipp sa oled.Häbi sellisele valelikule variserile. Trüki aga hoolega,nagunii jääd lolliks.Majanduskasv 1,2 % aastas ja euroopa viimane,mine või uhkusest lõhki punaorav.
MIS... 15:4912. märts 2016, 18:34
...vaba riik,kus sa seda näed??Kus on oma raha,kus on oma seadused??Euroopa Liidule alluv oblast füürerinna frau Merkeli taktikepi all.Sina jahud oma supermarketitest aga, et põllumajandus, sinu toitja,vireleb ja hääbub, et koolid kaovad, sest laste sünnitajad on lahkunud.Maaelu on välja surnud,seda sa einäe eikuule.Ei tea,mis see valitsus seal Ida-Virus käis, rahvale õnne soovimas töövõitude puhul ehk.Ise ka aru saad, kui loll sa oled.Vasikaga võidujoosta-mõtetu.Kui inimene on punane, siis siniseks teda ei tee mingi valemiga.
15.49täissöönud supinahk12. märts 2016, 18:41
Hahahaa,küll pani anektoodi siia.Ise ka usub seda jama või???See on tõesti lõputu jura, mis kordub igapäev.Palgaline uhkusest lõhkev kummi konn.
kuule,EESTI VABARIIK,12. märts 2016, 18:59
MINE RAVILE,REFORMITROLL!
tähelepanek12. märts 2016, 15:48
Muide, Heinz Valk on tegelikult (ametlikult) hoopis Heinrich Valk.
kelam12. märts 2016, 15:45
käis ju avaldus näpu vahel ja kummargil et saada NLKP ridadesse ! Mis asja te räägite !Samasugune kommu oli ju Lauristin !
kelamikene ei saanud neh NLKP marjamaale ,aga ta on hea örivaistuga12. märts 2016, 16:50
ja aitas eestimaa kenasti maha parseldada.
Lauristin on aus kommunist juba teist pülve,te,a kohta ei saa midagi halvasti öelda.
Tänu temale on siitmaa sandirajaktel isegi sandikopikatest pension olemas
muig12. märts 2016, 16:59
jajah, sel ajal oli Kelam veel Sink!
Elo12. märts 2016, 15:36
Jah ootused olid suured ja poleks meid valitsenud viimase aja valitsus oleks kõik palju parem. Reformistlik valitsus on meie elatustaseme viinud viimaste hulka ja aina hullemaks läheb.
13. märts 2016, 00:10
keskerakond on eesti rahva pidur
jah,eesti rahva pidur13. märts 2016, 16:07
on mõistuse olemasolu.
Areng aga määgimine,varastamine ja sõim.
13. märts 2016, 17:34
Millal sa esimeste hulgas olid?
ok12. märts 2016, 14:16
Ma vaatasin hommik anuga kus heinz valk rääkisnatuke oma elust ja jättis mulle väga sümpaatse inimese mulja,Mulle meeldis just see et tegemist on inimesega kes igasugu elu näinud ja kogenud ja isegi laipade keskel kõndinud nagu ta rääkis ja tema on näide sellest et võib ikkagist saada normaalne inimene ei ole mõistust kaotanud positiivne,kaastundlik ja hea inimene.Siuke inimene peaks noortele eeskujuks olema kes teevad igasugu jama kokku ja räägivad ja ajavad raske lapsepõlve süüks või millegi muu kaela oma pahandusi ja kriminaalsust ja ropendamist jne.Heinz valk on minu arust näide selle kohta et see pole vabandus kui inimene ikka tahab olla normaalne ja elada normaalset jne siis see on võimalik.Plajud räägivad et lapsepõlvest ja vanematest hakkab asi pihta aga ei ole nii inimesest endast ja tema ajust hakkab asi pihta.Et jah respekt ja pange see inimene noortele eeskujuks :)
Pealegi12. märts 2016, 13:55
Heinz Valk pole küll nii öelnud kui pealkirjas kirjas. Ta seletas telekas pikalt, et uue Eesti Vabariiigi loomise aeg oli teistsugune ja eestlased hoidsid tookord kokku, kõik olid abiks kus vähegi said.
13:5512. märts 2016, 14:29
Ja see kõik kokku ongi...KAS ME SELLIST EESTI RIIKI TAHTSIMEGI????Et Rahvarindest eraldusid enamlased ja kelamlased,kes lõid fooni tänastele ärastajatele,olemegi seal,kus oleme--põhjas.
edgar, sina või?12. märts 2016, 15:23
Edgar Savisaar oli ainus isik laulva revolutsiooni aegses Eestis, kes ühtse rahvusliku liikumise lõhestas ja tekitas vaenu: loosung "Enamlased ja kelamlased" käis tema isiklike vaenlaste kohta.
Kelami kohta suutis ta ainult mürgiselt sisistada: "Kelam esines jälle tuntud headuses", sest Kelam oli tõesti hea, absoluutselt suurepärane mõtleja ja kõneleja. Eesti Kongressi reele hüppas Savisaar viimasel hetkel, kui ta selle tegevust enam peatada ei suutnud.
Kelam, Velliste jt. Eesti riigi anno 1918 taastamise eest võitlejad olid ja on tänaseni Savisaare vihatuimad vaenlased, sest NEMAD VÕITSID ja nendega koos eesti rahvas ja 1918 loodud Eesti riik.
Savisaar oli ainus isik laulva revolutsiooni aegses Eestis, kes ühtse rahvusliku liikumise lõhestas ja tekitas vaenu: loosung "Enamlased ja kelamlased" käis tema isiklike vaenlaste kohta.
Kelami kohta suutis ta ainult mürgiselt sisistada: "Kelam esines jälle tuntud headuses", sest Kelam oli tõesti hea, absoluutselt suurepärane mõtleja ja kõnelejena. Eesti Kongressi reele hüppas Savisaar viimasel hetkel, kui ta selle tegevust enam peatada ei suutnud.
Kelam, Velliste jt. Eesti riigi anno 1918 taastamise eest võitlejad olid ja on tänaseni Savisaare vihatuimad vaenlased, sest NEMAD VÕITSID ja nendega koos eesti rahvas ja 1918 loodud Eesti riik.
Kersti12. märts 2016, 16:20
Midagi nii tobedat pole ammu lugenud. Ilukõneleja Kelam oma semudega muutsid seaduseid väliseestlaste kasuks, et need ikka kõik oma majad ja korterid tagasi saaksid, mis suures minemise tuhinas siia ripakile jäeti.
Isegi kui inimesed olid ehitanud lagunenud osmikud korralikeks majadeks, võeti need käest ära. Toetusrahad neile tulid ju välismaalt ja nii see sahkerdamine ja eesti mahamüümine alguse saigi. Ja oh kui palju veel, millest ajalugu vaikib.
nii tarka mulinat ja mölkinat ei võiks12. märts 2016, 16:48
aus ori endale lubada,olge oma peremeeste huvide kaitsel,mitte tphja kisendamas.
Teadke korraliku orja kohust.
Rudi12. märts 2016, 17:42
Küsin sinu sõnadega : "Mart, sina või?"....Sest Mart kirjutab taas ajalooraamatut, kus savisaart enam pole....Aga võta kust nurgast tahad, Savisaarest ei saa 90-ndatel ei üle ega ümber!
12. märts 2016, 13:37
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Arno Hiinlane on12. märts 2016, 14:47
Jaa, see taak ripub valitsuse küljes nagu takjas ja lahti lasta pole ka võimalik.Siis kaovad ju võim ja raha,peab ise tööle hakkama.Mis viga lihtrahva seljast seitse nahka koorida,kui nii on parem.KGB= RAHVARINNE,sa oled vist väga kõrgelt kukkunud või kommenteerid jälle kinnisest asutusest.Kust kohast sellised mõtted tulevad.Olen ise seal olnud,see jutt on ikka täis idiootsus.
jalkafänn12. märts 2016, 13:29
Muidugi ei ole see riik selline nagu tahtsid paljud tolleaegsed inimesed. Nimelt oli paljudel inimestel romantiline unistus oma riigist, kus kõik on kõige paremas korras. Tegelikkus kahjuks ei ole selline, aga kas see tähendab, et peaks oma riigiga lõpparve tegema või loobuma üritusest see riik selliseks muuta? Muidugi mitte. Mitte keegi ei tule meie eest tegema meile kasulikke otsuseid, seega oleme ainsad, kes saame ise elamist paremaks muuta. Tuleb lõpetada n-ö võlukuulide otsimine nagu praegu kombeks on, sest see ei vii kuhugi. Mitte ükski riik ei ole saanud jõukaks ilma tööta.
Muidugi see ei ole kerge. Me oleme väike riik, kus ka maavarasid üldjoontes napib, seega peame oma võimalustest maksimumi välja pigistama, et jõukust siia tuua. See ei saa aga kerge olema.
Kõik see ei tähenda loomulikult seda, et valitsust ei tohi kritiseerida- hoopis vastupidi: valitsust tuleb kritiseerida, aga teha seda konstruktiivselt, mitte et "mis nad lollid seal jälle teevad"
12. märts 2016, 13:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Miks sa, kaltsu taavi12. märts 2016, 13:39
siin anonüümselt kommenteerid? Ei juge enam rahvale näkku vaadata? Töll!
To "kordan"12. märts 2016, 14:13
Sulle reformarile
Kas imepisikesest pensionist virelevd 417000 pensionäri elavad hästi? Kas teist sama palju vaesuses virelevat eestlast elavad hästi?
Sa reformlane pane ennast põlema?
13:2812. märts 2016, 14:50
Ära tule siia valetama,mõnitamine on ka kuritegu inimsuse vastu. LÕPETA ÄRA JUBA!!!
13:28 Trüki aga12. märts 2016, 15:17
Mis soppa sa siin pritsid?Pane veel, pähe taotud tekst oravatelt,plää,plää,pläää.
Rudi 12. märts 2016, 18:18
Jah, kallas, lauristin, kelam-sink ja teised juba on oma kodumaal! Aga millegipärast tulevad taas siia meie kaela peale oma jõukat elu nautima.... Sest kui tööline Eestimaal saab miinimumpalka või natuke rohkem, siis nemad oma 20 000 eurose palgaga on hullemad kui johannes lauristin ja karl vaino omal ajal siin olidki....
12. märts 2016, 13:06
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
ms parteitu12. märts 2016, 14:03
To: kippar
Mägedes ehitati kokku ca 350000 inimesele kortereid, venelasi on Eestis ca 100000 inimest, kas siis ülejäänud oli ja on tühjad, mõtle nüüd "kippar-matemaatik-ajaloolane"?
Vot, nii "targad ning teadjad" siis need meie nüüdsed kipparid ongi, sama ka riigi kipparid, riik ongi sellemahe "tarkustasemele " seilatud ja nüüdseks kurss vale ja kõvasti kreenis.
kippar12. märts 2016, 15:19
Sa ajad teadlikult seda iba-propagandat või on mingi sovieti nakkus küljes?
Eestlased olid aastaid järjekorras ja said selle korteri vaid osta.Ja see ei olnud odav.Elasin ise Lasnamäel OSTETUD kooperatiivkorteris.Kõrvalmaja korterid jagati "ehitajatele" ja muudele Peipsi tagant tulnutele.Seal majas eesti keelt ei kuulnud.Meie majas olid kõik eestlased.
ära aja jama12. märts 2016, 16:39
Võimalik, et Tallinnas oli nii, aga Tartus saadi küll kortereid tasuta, 5-kordsetes majades olid üksikud vene perekonnad. Nii et pole see mingi sovieti--nakkus ega iba-propaganda. Mis väljendid, seda sovieti- väljendit kasutavad välismaalased, eestlased räägivad pigem vene- või nõukaaeg või oled nii noor, et pole sel ajal elanud.
kipparile13. märts 2016, 10:38
Kas siis Lasnas olid ainult venelased ja eestlasi polnudki? Esimesed mikrorajoonid olid enamstii eestikeelsed. Lihtsalt plaanitud poliitika oli selline, et taheti Tallinna ja Maardut kokku ehitada, veel rahvast maalt linnadesse ja piiritagant Eestisse asustada, n.ö. putru segada. Aga öelda, et uutes elamurajoonides eesti keelt ei kuulnud on jama. Praegu sugulastel külas käies ei näe ega kuule kuskil linnaligi asuvates küprokrajoonides eestikeelset rõõmsat lastekisa. Kahjuks,
Sain ka Lasnamäel13. märts 2016, 13:44
1-toalise koop. korteri, eestlasi oli ainult kolmandik, kui sedagi, samas tean töökaaslastest eestlasi, kes said tasuta majja korteri.
13. märts 2016, 17:09
Kes sul seal siis nendes küprokirajoonides rõõmsalt kisavad ? Venelased? Näed nüüd, annab ikka lolli eestlast otsida kes omale kipsist maja soetab :)
njah12. märts 2016, 14:20
Jep, on näha küll, et endisaegsete bosside elatustase oli ikka tänapäevaste "ladvaõunte" kõrval kahvatu vari.
tavaline inimene12. märts 2016, 14:37
13:41, sul ei pruugi siin pealuid peksta ja suurtähtedega karjuda, et "eeslased" elavad praegu jõukamalt kui kunagi varem. Su propagandast tegelik olukord ei muutu. Ja see on nimelt selline, et mõned eesti pered elavad tõesti jõukalt. On kõigil aegadel elanud. Mõne suhteliselt hea elujärg põhineb välismaal töötava abikaasa rahasaadetistel. Ent paljud pered elavad väga vaeselt. On elanud ajaloo jooksul ja elavad ka nüüd.
13:41/ 10 variant läks loosi, kisa tõuseb, sest pudel väheneb, viha suureneb12. märts 2016, 15:00
Trüki tolvan,kasvõi varvastega ka, sellest ei muutu midagi.Kiida orava loll-troll enda lõbuks Jämejala seintevahel,mis sul ikka igavusest muud teha on.Sinu pealuu on juba päris lapikuks taotud, ajab soga suust välja.
Ähh12. märts 2016, 15:44
Mõnes mõttes on sul õigus - see 22% esimest Eestit pole tõesti varem NII HÄSTI elanud.
Milla12. märts 2016, 14:10
Mingi kolikambrist leitud politruki konspekti siia ümber kribanud? Dementsus raskemal kujul!
to ms parteitu12. märts 2016, 14:21
Eestlased said ikka järjekorra alusel koperatiivkorteri OSTA, tasuta said siia saabuvad "spetisalistid" nagu nüüdki plaanitakse.
ms parteitu12. märts 2016, 15:09
To: 14:21
Oma raha eest kooperatiiv korter oli täiesti vabatahtlik ja enamuses ehitasid need, kes töökohast ei saanud, ka vähemal määral need kes soovisid ise raha paigutada korterisse, või olid tööjuures luuserid. Luuseritele on nüüdne režiim tõeste sobilikum.
Kogu Eesti kohta ehitati kooperatiive alla 1% kogu elamufondist. Ehk Tallinnas elas eestlasi üle 400.000 ja 1% =4.000 eestlast elas korterites ja ülejäänud 496.000 eestlast sinuarust elasid kõik vist puuall, ainult üks väike inf sulle, siis polnud üldse kodutuid, ega ka prügikasti inimesi.
djaval12. märts 2016, 12:06
Sellise riigi valitsus, kus ainuke kasvav majandusharu on toidupank, tuleks seina äärde panna...
12. märts 2016, 12:11
Narkoäri on samuti pideval tõusuteel.
Heinz Valk - Sa vabaks Eesti meri12. märts 2016, 12:01
https://www.youtube.com/watch?v=9UfvrmTv6dw
'
Üks tore eestimeelne ja aus inimne. Kahju, et artikli tasulist osa lugeda ei saa.
külamees12. märts 2016, 13:29
see on rahva eest salastatud, nagu siim kallase kuriteod 75 aastaks !
12. märts 2016, 11:59
Tänane Eesti on sotsiaalse apartheidi süsteemiga maffiariik,kus võimulolev grupeering on endale allutanud riigistruktuurid ja täitevõimuorganid,kohtud,valimisi võltsitakse võimul püsimiseks.
12. märts 2016, 11:27
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
kahjuks12. märts 2016, 12:14
Oli eesti eliitpiirkond ainult sellepärast,et Nõukogude Liidu eelarvest eraldati tunduvalt rohkem raha,kui teistele liiduvabariikidele.Eestis sellest eelarve rahast ei varastatud ni,nagu lõuna liiduvabariikides,kus sisuliselt nõukogude seadused ei kehtinud.Erand on ka Gruusia.Nõukogude Liidu sõjast taastamise jaoks suunatud välisabist suunas Stalin 90% rahast Gruusiasse.Kuid seal ei kasutatud raha riigi ülesehitamiseks,vaid raha läks maffiaklannide taskusse.Muidugi oli rahvas lõunavabariikides kordades rikkam,kui baltimaades,sest juba paljalt saaki koristati aastas 3 korda.Juba nõukaajal olid venemaa suurlinnade turud hõivatud lõunavabariikide maffiaklannide poolt.Eestis teenisid hästi Mustvee piirkonna kurgikasvatajad,kes turustasid oma tooteid Leningradi turgudel ja teenisid ühe hooajaga keskmiselt tavalise töölise 10 aasta palga.Ning mingisugune maksuamet ei köhinud.Võrreldes lõunavabariikide ärimeestega oli eestlaste sissetulek turgudel naeruväärselt tilluke.Lõunavabariikide turistid alati imestasid,kui vaeselt meie eestlased elame ja miks me täidame neid lolle vene seadusi ja miks me ei hoia rahvana kokku ja kaebame üksteise peale ja anname omi vendi ja õdesid üles nõukogude võimule!
12. märts 2016, 17:24
Nõukogude Eestile tuligi teistest liiduvabariikidest rohkem raha anda, sest Eesti Vabariik oli teiste riikidega võrreldes Venemaaga ühinemisel väga räbalas seisus ja oli vaja see regioon teistele järele tuua.
lisaks täiendan12. märts 2016, 19:39
t tänapäevalgi on olukord samasugune .Näiteks saatis Mosva Dagestani uue peaprokuröri,kes korra majja looks ,kui ta lasti maha esimesel päeval nagu koer!Ja kedagi ei saanud süüdistada,sest toimib täielik rahva kokkuhoid ja omade mitteväljaandmine!Sellist lipitsemist võõrvõimude ees ja omade julma kohtlemist nagu eestis,teistes liiduvabariikides ei ole!
12. märts 2016, 10:45
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
12. märts 2016, 11:33
Öeldakse ikka..lootus on lollide lohutus,nii ongi.Loota võib paljugi aga ajalugu kordub , pole kadunud poliitbürood, keskkomiteed ega partei ustavad jüngrid.Asutusi juhivad ikka nõukogud, ei mingit erinevust eelmisest liidust,kus veel kindlakäelisemad käsud ja keelud.Seda kõike tajub vanem põlvkond väga otseselt omal nahal.Millise usinusega materdatakse neid,kes julgeb tõtt rääkida,ei ole vist kaugel aeg kui vanadest vabanetakse ,nad ju koormaks noortel kaelas.Saabub õnnis liberalism,kus kõik on lubatud ja miski pole keelatud.
Anton12. märts 2016, 10:42
Enne kummardati Moskva valitsust ja elu oli elatav nüüd kummardatakse Brüsselist tulevaid käske ja elu on väljakannatamatu, kuna seal sanktsioneeritakse venemaad seega ka meid, kellede kaubandus lähi riigiga on peatatud ja sellega ka meie majandus põhja lastud.
@Anton12. märts 2016, 19:11
Kõvad sanktsioonid ikka küll kui käputäiel pättidel ei lubata vabalt mööda maailma ringi kooserdada ning raha ukrainlaste tapmiseks ei laenata :) Sina Anton aga ei pea siin sugugi kannatama, piirid on lahti mine kuhu tahad ennem kui hilja ei ole .
Laar sokutas meie rahva12. märts 2016, 10:34
odavaks maailmale kätte.
vaike12. märts 2016, 10:28
Eesti riigis toimub kogu majandustegevus, Euronormide järgi. Näiteks kinnisvara ehitus-ja kasutuslubade vormistamine on pikenenud uue seaduse alusel nelja aastaseks asjaajamiseks,kusjuures osa esitatavaid dokumente tuleb vahepeal aegumise tõttu uuendada.
Dokumentide uuendamiseks kulub üha uusi rahasummasid. Üheainsa dokumendi vormistamiseks ja märkuste lahendamiseks kulud vähemalt 5-8 kuud, kuna arhitektid ei oska neid nõuetekohaselt koostada ja uuesti esitada. Bürokraatia on tõusnud ületamatutesse kõrgustesse. Selle kadalipu läbimine nõuab kinnisvara omanikult tohutut pikaajalist kannatust ja närvipinget.
Möhh12. märts 2016, 10:26
Et siis Valk on tänaseks jõudnud arusaamisele, et ERSP kasvas välja Rahvarinde ridadest?
mõtlik12. märts 2016, 10:40
Kindel see, sest tema on täna, see on ükskord, nii kui nii võitjate poolel.
ERSP13. märts 2016, 11:18
Teatud määral on tal õigus!
12. märts 2016, 10:22
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
seltsimees ,KUS ON EESTI VABARIIK12. märts 2016, 10:48
reaalsuses ?
Seed ,et hoiame oma pealinna Washingtonis, kasutame oma omanike armeed ,et meil on USA seadused ja presidendid,ei ole ju Eesti Vaba Riik.
Vabariigist pole enam aroomigi
nh12. märts 2016, 11:00
kus sa seda eestlase jõukust näed?- jõukad on endised miilitsad, kgb töötajad ja exkommunistid, kes stardipaugul uue EV moodustamisel omasid tavainimesest paremat stardiplatvormi. Meenutagem või exkommude poolt loodud esimest Kommertspanka, kes rahva raha kiires korras pihta panid, usaldades uut eesti panka, Viru hotelli erastas ka siiski tippkommunist- huvitav, mida ta tagataskust välja võlus? Kes oli kommude meepotil lusikaga vehkimas, need vehivad siiamaani- kommunistiks ei sünnita, selleks saadakse ja see on kuni elu lõpuni veres!
mõtiskleb12. märts 2016, 11:28
Huvitav, millises "spets õppeasutuses" on need demagoogiavõtted selgeks õpitud? Räägime ikka reaalsusest ehk tegelikkusest...
10:22Kas pikemalt ei saaks, oleks usutavam12. märts 2016, 12:01
Seltsimees kommunist,sinu nutulaul,et sa pole suutnud viimast isamaalast hävitada,jääbki ehk su unistuseks.Ajalugu ümber teha võid vaid mõtetes, sinusuguseid intreid on siin vaid käputäis.Ja sa näed ise,igapäevaga ahtamaks kaovad teie toetajad.Uus ärkamine on alanud, sest vabaduse alalhoidjad on veel elus ja võimelised tõelised sopaloopijad päevavalgele tooma.Kui see oli Valgul "NUTULAUL", siis sinu nutulaul on "ELAGU KOMMUNISM".Kas sul tõesti pole häbi olla sellel maal,vaata oma punased miinused,rohelised on sinu enda pandud.
arvamus12. märts 2016, 12:34
Kommunismil,kui ideoloogial ei ole midagi viga,sest see on õiglane parasiitidest vaba ühiskond,kus inimest juhib tema õiglane kommunistlik südametunnistus.,kui panustatakse ühiskonda maksimaalselt oma võimeid ära kasutades ja tarbitakse vastavalt ühiskonna rikkusele,oma tööpanusele riivamata kaaskommunismiehitajate õiglustunnet.Kõik see kõlab kaunilt,kuid reaalsuses on see teostamatu,kuna igas inimeses istub ahne siga!nii kasutataksegi kommunismi,nagu igat teist religiooni lihtsalt ligimese paljaksröövimiseks!Olen oma 70 eluaasta jooksul näinud ja kuulnud pidevalt lubadusi helgest homsest,kuid helge homne puudutab vaid võimulolevat röövlibandet,kes rahvast paljaks röövib küll rahareformidega,küll sõdadega.Nagu vabadusõja ajal,kui vabaduse eest võitlejad pandi vangi ja siad ronisid üliosavalt pukki.Kas eesti rahvas tuli omi kangelasi vabastama?Ei tulnud,sest kõigil on pohhui!Ja pealegi ausad valitsejad on ohtlikud,kuna siis ei lasta rahval enam varastada!
täiendan12. märts 2016, 18:39
Ja kes oli Päts?Sisuliselt oli ta massoon,kes rikastus Veebruari revolutsiooni käigus venemaa aadlikelt konfiskeeritud varade müügist Londoni oksioni Tallinna filiaali kaudu.eesti vabariigi idee oli algatatud Lenini poolt,sest ta tahtis punase terrori käigus vene aadlikelt röövitud vara muuta rahaks,et üles ehitada Nõukogude liit.Selleks oli vaja vastukaaluks Antante riikidele luua uus neutraalne Eesti vabariik.esti vabariik oli ka esimene riik maailmas,kesd tunnistas Lenini punaterroristide(sionistide poolt organiseeritud)valitsust!MassonK.Päts tegi koostööd kuritegeliku organisatsiooniga ja pani eesti vabadusvõitlejad vangi ja võimu haarasid sionistide marionetid!Rsk!
Täitsa soe /10:22 /12. märts 2016, 12:12
KUS ON VABA RIIK??? KUS ON JÕUKUS, VIIMANE EUROOPAS??Sa salgad maha isegi riigikontrolli auditi, samm edasi, kaks tagasi.Sina oled see ajaloo ümberkirjutaja,kes Toompea hoovist välja löödi ja nüüd pead tõstad.Hilja vennike, rong on läinud aga Moskva rongile jõuad ja on aeg ka.Vastik, vastik,vastik oled.
rein12. märts 2016, 10:19
ja millist Eestit siis tahtsime ?
Ilusat12. märts 2016, 10:42
Kus kunstnikud, veteranid ja parteilesd said eipoodidest osta apelsiine, tatart, lihakonserve ja vorsti
aga neil on see võimalus 12. märts 2016, 10:49
Toompeal olemas,ära kiunu midagi. See pole mitte kuhugi kadunud.
täpselt 10.4212. märts 2016, 10:56
ja tavainimesel, kes käis tööl ja polnud tundide kaupa toidujärjekorras seista polnud peale tööd poodi minnes peale leiva midagi osta, perekonnad, kel olid pensionäridest vanemad kes seisid järjekordades olid söönud, ärge nüüd virisege.
jajah12. märts 2016, 11:13
kle läbu-sellist ila ka pole mõtet ajada.See käib juba palgaliste ilaeritajate kategooriasse.
aga12. märts 2016, 11:46
kas see polnud siis nii sina 11.13, või oled nii noor et ei tea kuidas tol ajal elu oli.
ojaa12. märts 2016, 14:18
Talongiaega täiesti mäletan - kohusetundlikult sai kõik suhkur välja ostetud (ka poe ees viinatalongide vastu vahetatud suhkrutalongid) , nii et moose sai sellest varust ikka kuskil 2000 a.-ni vaaritatud.
12. märts 2016, 15:20
värskestoidukaubas ei kasutatud säilitusaineid, sellepärast oli vaja need kiiresti realiseerida, ei olnud need järjekorrad midagi ni pikad, peale tööd said mingi veerand tunniga värske vorsti või hakkliha kätte, seda et oli väga hea juustu, leiva , saia, kala valik ei taha keegi mäletada, konservidest ei hakka rääkimagi, mädaneva puuvilja lette ja peaaegu mädaneva liha lette nüüd küll meile vaja ei olnud
//13. märts 2016, 16:51
Ulme- 3 leiba /12 kopikat, 14 kopikat 16 kopikat kõik sea keeksid. Isegi pullid laudas pasandasid. Sai 22 kopikat- mis krd valik? Vorst, hakkliha- millest sa räägid? Suurte valgete pekitükkidega - lemmik- kuidas sellist söödi? Kala- hea küll värske koha ja soola heeringas oli täitsa saadaval- no aga kui kaua sa seda koha ja heeringat siis näost sisse ajad? Konservid- salat Tervis ja sprotid rohkem ei midagi. Nii, et väga hästi mäletame seda TOHUTUT valikut.
jah13. märts 2016, 18:05
praegu on pakendid aga sisu ei kõlba süüa, see maitseb ainult säilitusainete järgi, maitseks siis vähemalt selle pekitükkidega vorsti järgi, leiva ja saia valik on suur aga kui õhk välja vajutada, siis võid ei olegi millegi peale määrida, jah kõike nüüd on aga see ei kutsu ostma nagu pekitükkidega vorst sest kõik on rääsunud kui midagi värsket õnnestub saada siis ehk räime mida söödeti omalajal sigadele
/10:19 12. märts 2016, 13:08
Igatahes mitte pättide ja varaste paradiisi.Mitte vennatapusõda ja üksteise jalgealla trampimist, eneseülistamist,kui selleks vähimgi põhjus olemas oleks.Oma riigi alalhoidu mistahes vahendite toel.Riik,mis oleks elamist väärt,kus keegi kannatama ei peaks(iga 5-es on vaene).Kus peaminister ei teeni euroisandaid eralennukiga kohale sõites.Kus miljoneid ei külvata AS-idesse ja julmalt maha ei kanta pärast.Seda kõike tead sina r e i n ise kõige paremini, võta silmaklapid peast ja vaata.
tavainimene12. märts 2016, 10:14
Heinz Valk presidendiks!
12. märts 2016, 10:24
Tavarumalale
ehk leiad veel mõned 100 aastased presidendikandidaadid?
10:24unistada ju ikka võid12. märts 2016, 12:39
Aga ehk sina,kes kohe uue rahva omale valitseda toob.Nemad peale allahhi,halali ja laipade ei vaja midagi.Intsest, nekrofiilia, zoofiilia kõik olemas, elu nagu lill.Mina eelistaks sulle küll 100 aastast, ikkagi inimene.
Jääb ainult küsimus:12. märts 2016, 10:09
Kaua me sellist "eestit"(loe: valitsust) kannatame?
...12. märts 2016, 18:58
Nii kaua kui ükskord aru saad, et mitte valitsus vaid sina ise juhid oma elu
mahvalda12. märts 2016, 10:06
õige, sellist Eestit me ei tahtnud!
meile tõmmati juba päris alguses kott osavalt pähe - kui oleks tahtmist olnud oleks kõike saanud takistada küll aga asi oli selles, et vanaviisi edasi ei saanud ja selleks, et veel veidi taskuid saaks tühjendada tuli rahvale teha veidikese nukuteatrit
praeguseks on seis veelgi hullem kui nõukaajal - ainuke viis on kõik lasta täielikult paljaks röövida, et veel veidike hingitseda , selleks neid pagulasi sisse veetaksegi, see et nemad tööle hakkavad on veelgi suurem idiootsus kui NSVLi tegemine aga noh kurjategija elab vaid tänases päevas
kuid ometi oli meil algul võimalus ja see mängiti maha - meie emake Maa andis meile proovikivi kas oleme targemaks saanud kui enne sõda aga ei olnud - põliseestlasi küüditati ette hoiatades (Reits"parandage meelt muidu häda tuleb") ja nüüd tagasi tulles tehti ise täpselt sama mis küüditajad - välja, mu majast! aga enamus neid kes elasid küüditatute majades ei olnud mitte kuidagi toimunus süüdi
omandireform oli meile proovikivi, tean seda täpselt, nii nagu tollal tundsin nii ka läks, nagu Estoniale nii tõmmati ka rahvale vesi peale
kuid praeguseks on nagu mingi kuulatamise periood, miskit on peatunud, vist seepärast, et mingi osa rahvast on asunud tegema seda mis enne sõda tegemata jäi - paluma Jumalat, lugema iga päev Roosipärja palvet( kui mõni ütleb selle peale ähh, lollakas näita kus see Jumal siis on, siis ütlen - vaata oma jalge alla seal ta ongi meie Jumalaema, meie Looja ja Toitja, tervenisti elav)
12. märts 2016, 12:46
Jaah palvetage oma petuhhistani edasikestmise eest.
@mahvalda12. märts 2016, 18:43
Hakkasid võõrast vara heast peast enda omaks pidama ja kui tegelik omanik oma vara tagasi võttis solvusid millegipärast. Jumal solvujaid ei hellita :)
mahvalda12. märts 2016, 20:14
olen õigusjärgne omanik, arvestades süütu inimesega otsustasin kompensatsiooniga leppida ((Laimetsa)
tean veel üht väliseestlast kes Nõmmel tegi noorele perele kinkelepingu mitte ei karjunud - välja
kahjuks kõik
mahvalda12. märts 2016, 21:14
olen õigusjärgne omanik kes otsustas kompensatsiooni kasuks
välja13. märts 2016, 13:56
sai vaid nii ajada, et andsid elamispinna vastu. Meie ei saanud midagi tagasi ja kompensatsiooni ka ei saanud. Kuhu me need inimesed oleks paigutanud?
13. märts 2016, 16:36
Mida sa nüüd siis ulud kui kompensatsiooniga leppisid ?
to kellele vabadus............................12. märts 2016, 10:06
Omandireform oli üks suurem asi mis lõhestas eestlasi ja tekitas vaenu tollaste poliitikute ja riigijuhtide vastu!! Suurest NSVL-st sissetoodud ,,immigrandid,, said korterid mis hiljem saadi erastada,hiljem ka maha müüdud ja siis Venemaale mindud! Olen pikka aega tegelenud sundüürnikega ja tean milline osa eestlastest n.ö. ,,peksa,, said! Paljulapselised pered,vanurid,üksikemad lastega...........................ja kunagi Toompeal rahvakogunemisel ütles ja soovitas tollane minister Atonen- võtke pangast laenu!! Võib tänada IRL,Reformi,....................kes tegid kingitusi ,,immigrantidele,, ja sülitati eestlastele!! Ehitati tollalgi kortereid aga sundüürnikeile ei antud võimalust uusi kortereid erastada! Miks pean ma sellist riiki tänama? Meie suur pere oli ka sunnitud tegutsema Atoneni soovituse järgi! Naabrinaine sai omasmajas erastada korteri,müüs maha ja oligi Venemaale läinud! Tänas vist ka suurelt Eesti riiki!!
aga KES tegi need SEADUSED ?12. märts 2016, 10:51
KES viskas need sundüürnikeks tehtud inimesed irvitades põõsa alla ? See ei olnud ju Putin,see polnud ka Savisaare äralõigatud jalg.
Seadusetegijad on teie omad joped,toredad äriajajad.
????12. märts 2016, 15:52
Ja millega peaks erastama? olematu rahaga või?
...12. märts 2016, 18:32
Ja sa vaene hing ei saanud midagi või :) Ega sa siis ei teinud ka midagi või mis?
no-noh12. märts 2016, 10:03
Heinz Valgul on küll kõige vähem põhjust hädaldada. Muidugi, pere pole enam pumba juures, aga muidu on ju elu kui lilleke võrreldes teiste sama ealiste kunstnike või humanitaaridega.
100 % õige12. märts 2016, 13:11
Heinz oma perega rabasid ikka lausa suure kulbiga. Selliste virin on väga silmakirjalik.
1940 juunipööre12. märts 2016, 10:02
Möhh12. märts 2016, 10:19
Miski, mida pole kunagi olnud, ei saa ka korduda. Mingit "pööret" pole kunagi olnud, oli annektsioon.
KES MEIST TEADIS12. märts 2016, 09:59
ET PUNASE TAUSTAGA MEHED TULID VALITSUSSE.
noooo,et siis ei teadnudki ?????12. märts 2016, 10:56
ega te ometi kõik ole Austraaliast , Aafrikast ja Ameerikast pärit.
?
Kas siis pärismaist rämpsu enam polegi ???
ise tegi12. märts 2016, 09:57
Loosung oli heinzil vale. Ükskord võita ja seejärel loorberitele puhkama jääda on viga. Nii nad kõik tegid ja keskendusid oma varanduse paisutamisele.
varaste vabariik12. märts 2016, 09:54
ebaõiglust, varastamist ja valetamist on kahjuks palju nö eesti vabariigis - pole see vabaks võitlemine kokkuvõttes midagi paremaks teinud tavainimesele, pigem ikka hullemaks
13. märts 2016, 16:26
Mis sul siis nüüd hullem on- pead purgikaante, pesupulbri ja mandariine järel veel kuskil kaugemal käima kui Petrogradis või ?
U.12. märts 2016, 09:51
Ei ole meist paljud, sellist Eestit tahtnud!
Möhh12. märts 2016, 10:21
Vabastajad peaaegu eranditult ei tahtnud. Teised, kes ei tahtnud, olid lihtsalt naiivsed. Kuskil maailmas pole rahvast, kes samadest oludest tulles oleks täna oluliselt paremates tingimustes. Vaadates Ukraina, Venemaa ja veel paljud emaade poole, siis ikka vastupidi.
joonatan12. märts 2016, 11:51
Jah aga kas sa oled sellega rahul kui palju v6etakse , aga tagasi antakse n2puotsaga. kui palju ressurssi ja energiat on kulutatud , kuid seda k6ike taandarenguks.
pole paremad?13. märts 2016, 14:00
Ja miks, sest seal samasugused röövkapitalistid võimul.
13. märts 2016, 16:32
Kui sult midagi võtta on siis mida sa veel tagasi tahad saada? Või sa mõtlesid, et annad kümneka ja saad (ei tea küll kellelt) viis kümnekat vastu või. Vingu aga edasi küll siis kõik paremaks läheb
Valgule12. märts 2016, 09:50
Kadriorus ennäe,
Ilves ja Sildmäe käsikäes.
Aeg läeb ja läeb, kas minu silm seda näeb,
et fsb ciale ulatab käe.
ammu ulatatud12. märts 2016, 11:00
ei tasu teie määgimist kuulata.
urmas12. märts 2016, 09:44
Heinz - kuskohast sa seda odavat toitu saad, just odavat, sest penskarile odav on saasttoit? Odavad riided - Viru keskusest vöi Kaubamajast, sorri, säält penskar osta ei jaksa, jääb üle Humana ja muud kaltsukad. Teadmiseks, tegelik pension on keskmiselt ümardatult 350 euri ja sellega peab elama ühe kuu. Kui lisa ei saa, siis siin küll hõisata toimetulekust ei maksaks.
uno12. märts 2016, 10:11
Riigi kaest ma ei ole ule aasta mldagi saanud pensionini jaab puudu tootu kodutu naljas ei ole milleks viriseda riided saab ka ilma
süsimust iroonia12. märts 2016, 09:42
Ah et sellist Eestit ei tahtnudki? Kusjuures see võib isegi tõsi olla, rahvuslased-idealistid oma pimedas venevihas unustasid riigi kui sellise ju planeerimata. Nõudsid aga iseseisvust ja kui selle juhuslikult saavutasid, siis ei jäänud muud üle kui aastate kaupa improviseerida.
Rahvuslased-idealistid tahtsid enamasti EW klooni, sellist Pätsuaegset konservatiivset ühiskonda, aga seda ei taibanud, et polnud enam inimesi vanaaegsete väärtustega. Ka majanduslik taust oli 1988. aastal (ja on praegugi) hoopis teistsugune.
Möhh12. märts 2016, 10:25
Jah, inimesed on muutunud. Pätsu ajal oli inimestel veel ettekujutus venelastest kui tsaaririigi enamvähem tsiviliseeritud alamatest. Täna on pilt vabastajatest tõele palju lähemal. Veneviha Venemaa naaberrahvaste hulgas ei saa olla piisavalt "pime". Isegi kaugemad rahvad on äkki hakanud taipama, et sel rahval on kordumatuid omadusi, mida teistel kogemust omamata on väga raske isegi ette kujutada.
liane12. märts 2016, 11:55
Venelased on minu meelest ka parajad hädapätakad ja sm. tuleb siin kommentaariumis veel sellega nagu kelkima.
Ise lasid ka bolševike poolt endale koti pähe tõmmata, hävitasid intelligentsi ja aadlikud , või kihutasid eksiili, hävitasid usu ja kultuuri ka nii oma rahva kui teiste rahvaste seas ja siis undavad, et j.uudid või grusiinid tegid.
Aga nagu rahvajutus rehepapist ja kuradist - kes tegi, ikka ise tegi. Ka oleks saanud ladina päritolu rahvaste või kreeklaste kombel lasta mingiks ajaks tekkida sõjameeste huntal ja niiviisi sm. stalin likvideerida. Aga ei - sm stalin oli ikka kavalam.
Ühesõnaga - nende venemeelsete kommijate halamise tõttu jääb praegusaegsetest venekeelsetest mulje kui äpukestest ja argpükslikest holoppidest.
Mis muidugi ei muuda seda asja, et siinne riik on osanud oma vabadusvõmaluse täielikult peesse keerata. Omal ajal naljaga pooleks ütlesin, et eestlased virisevad nii palju nõuka-võimu kallal, et tulebki neile anda vabaduse võimalus. Et kui siis kõik untsu läheb, ei saa enam nõuka ega vene riiki süüdistada.
Pealegi, kui tobevenku poleks revolutsiooni korraldanud, elaksime võib-olla kenasti tsaaririigi rahvaste vanglas edasi koos soomlaste ja poolakatega. Poleks Poola,Soome, Ungar jm, teist riiki kaardil olemaski.
LibeRasm oli saatanast12. märts 2016, 09:25
Riigi loovad juristid, mitte kunstnikud. Kõik praegused probleemid loodi EV taastamise aegu seadusandlusega mängides, ilma et oleks mõistetud milleni see viib. Õiglase riigi asemel sai darvinistlik ellujäämisriik, kommarinomenklatuuri võimu põlistamine ja sotsiaalne ebavõrdsus. Kõige tipuks veel raha riigist väljavool "eriti suures ulatuses" võõrkapitalile maksuvabastuse abil. Heinz Valk ja temasugused viskasid ainult loosungeid, tegelikult juhtis protsesse roosade komparteilaste ja välisspetsialistide sündikaat, kellele rahvas on tööriist ja isikliku heaolu allikas. Kommunistide vaimne degradeerumine jätkus rahvusliku eliidi tasemel ja jätkub edasi. Heinz on läbikukkunud võimaluste põlvkonna esindajana nukker vaatepilt, sest kui ta praegu mingi loosungi viskaks, siis keegi enam ei reageerikski, peale paari kommentaatori - kuni needki pole veel keelatud.
12. märts 2016, 09:53
Riiki ei looda mitte isegi paarikümne aastaga.
12. märts 2016, 13:04
25 aastat tagasi oli riik olemas , miks te selle paljaks varastasite ja maha muusite.
12. märts 2016, 18:24
25 aastat tagasi ehk siis aastal 1991 olid siin murdmatu liidu varemed mitte riik, naljatilk :)
18:24Kas sina nüüd siis lood alles riiki, kus see loodav on???12. märts 2016, 20:04
Varemed??? Mitu tootmisettevõtet oli kogu riigis?? Kas venelane võttis need selga ja viis minema või? Igatahes oli siis rohkem riiki,kui praegu.Nüüd on vahendusfirma,odavalt sisse,kallilt edasi.Suhkrutrahvid,Klenskitele lõhkumise eest veel preemiat maksime.Tore ju,kui kõik sai maha müüa, nüüd on tõesti järel varemed.Esivanemate hoitud riik kaob,kui nõiaväel euroopa avarustesse.
13. märts 2016, 16:20
Ära räägi siin muinasjuttu -NULL tootmisettevõtet oli- pankrotipesad ja vanaraud oli 1991. Hea , et keegi sellise zita üldse kokku ostis :)
12. märts 2016, 09:23
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Moiva12. märts 2016, 09:46
Kuritegu oli võõrast vara aastakümneid ekspluateerida ja nüüd veel kaagutada
Moiva12. märts 2016, 09:53
Kuritegu oli võõrast vara aastakümneid ekspluateerida ja nüüd veel kaagutada
spetsialist12. märts 2016, 10:08
Omandireform ei olnud kuritegu rahva vastu. Kuritegu oli selle kunagi võõrandatud vara kantimine oma jopede taskutesse.
pensionär12. märts 2016, 10:27
Vanaisa võttis 38-ndal aastal laenu ja ehitas maja.Tulid venelased ja kustutasid laenu ja võtsid maja. 90-ndatel tulid eestlased ja andsid maja tagasi. Laenu enam polnud kuna venelased olid ju selle kustutanud. Nüüd pojapojal jälle laenud kaelas...
Hänny12. märts 2016, 10:51
Mine ikka, See oli aus ja õiglane ja EVP põhine ja oma rahva keskne.
JUSS12. märts 2016, 09:12
Ootasime ühte- saime aga teist. Nüüd on igasugu saamameeste ning ärimeese aeg!
Sel ajal kui meie trikoloori-lipukesi lehvitasime, Balti ketis seisime ning kartulikoori süüa lubasime, tegelesid mõned hoopis praktilisemate asjadega. Näiteks spekuleerimisega. Ostsid tutvuse korras ladudest defitsiiti kokku ja parseldasid seda turul 3-4 kordse hinnaga edasi. Nimetades ise endid ärigeeniusteks. Mõned jootsid Venemaal sealseid eesrindlikke kaevureid ningkombainereid täis ja meelitasid nendelt siis neile antud autoostuluba välja. Et see edukalt ja suurte kasudega rahaks teha. Ja kui tuli EW aeg, siis erastasid-ärastasid ühe krooni eest suuri varasid. Ning oli palju petiseid, kes tegid suuri laene, mille lihtsalt tasumata jätsid. Nii sündiski meie majanduseliit.
Ja tulemus - meie jäimegi kartulikoore-dieedile. Vähemalt suur osa meist aateinimestest. Teistele, ärigeeniustele, ei sobi aga enam friikartulidki. Nende laual on nüüd trühvlid ning kalamari ning ehtsad margiveinid või konjakid.
hunt12. märts 2016, 12:15
Valus aga tõsi.Majanditest viidi kogu tehnikagi oma õuedele.Viisid ühistu esimehed või jagati siis oma sugulastele.
Jussile12. märts 2016, 13:27
Annaks 100 plussi,kõik nii õige kui olla saab.Lisaks vaid selle, et võlts tuulelipud pole ka kuhugi kadunud,lausa uue põlvkonna broilereid välja koolitanud ja see on juba midagi muud,kui isamaalisus. Selle põlvkonna nimi on VÕIM JA RAHA.
Toomas12. märts 2016, 09:10
mk12. märts 2016, 08:55
tahtsin ja sain.nyyd olen siit läinud.good bye.
12. märts 2016, 08:40
Valgu mõtisklused peaks olema kohustuslikud lugeda Rõivasele ja tema jüngritele. Irvitavad nad mis irvitavad, südamepõhjas peaks siiski olema tahe peeglisse vaadata.nii on
Milleks?13. märts 2016, 11:23
Tiit olen!12. märts 2016, 08:33
Meilt ei küsita millist Eestit me tahame. Meile antakse selline Eesti, millist on parasjagu võimalik anda. Ja andjateks on rahvusvahelised jõud. Aeg oleks sellest juba aru saada. Tutvuge Eesti ajalooga.
Paulus12. märts 2016, 08:27
Võib-olla päris sellist ei tahtnud. Aga see on sada korda parem, kui vene impeeriumi koosseisus.
to 08:3112. märts 2016, 08:44
Paulus.12. märts 2016, 08:46
Teie mõttetera sobiks hästi kuhugi naljanurka.
Ilmselt ei ole te punaimpeeriumis elanud.
12. märts 2016, 09:07
Eriti palju elanud ei ole , aga kaks kolmandikku elatust olen vene ajal elanud ja see oli ilus aeg , isegi kui 8 aastat vangimaja siia hulka arvestan.
Vaatleja12. märts 2016, 09:32
pagan12. märts 2016, 21:39
võiksid edasi istuda
Sammal j12. märts 2016, 08:36
Aga sotsialistlikus impeeriumis oleme ikkagi, iseseisvat Eestit ei ole ju enam. Seetõttu võid selle headuse uuesti sajaga läbi jagada.
Vaatleja12. märts 2016, 09:31
Naelapea pihta pandud kaks lauset! Hingekosutav on seda lugeda virisevate kommentaaride taustal!
saan aru,12. märts 2016, 09:47
mõtiskleb12. märts 2016, 11:00
Huvitav oleks teada, et mille poolest parem? Minu isiklik kogemus räägib mulle midagi muud...
uhkelt edasi12. märts 2016, 08:21
Just sellist Eestit me tahtsime. Ainult naaber on meil sitt.
Rix12. märts 2016, 06:46
Sul on õigus,vana.Sellist peldikut me küll ei tahtnud.
patrioot12. märts 2016, 08:26
nimelt...siiber on poisikrattidest kaagutajatest,kes suudavad lihtsa asja ümber keerutada ja keerutada-iidol Ansip on edasi andnud imelise oskuse ümmargust ,mittemidagiütlevat ila ajada tundide kaupa.Taavigi on pigem püksikuseva poisinati moodi,kes pigem lihtsalt Luisa mees ning mõttetu augutäide.Ime kuidas see tatikas oma bakaharidusega käib ülikoolides!!!!majandusloenguid pidamas!!!kuidas sellised koolid litsentsi on saanud????
fakt12. märts 2016, 10:25
sest praegune ylikool vördub veneaegse tehnikumiga