Inimesed

HÜVASTI, G-PUNKTI OTSINGUD! Ajakiri Cosmopolitan ilmub viimast korda (13)

Katharina Toomemets, Aigi Viira, 13. jaanuar 2016 06:00
Ajakiri Cosmopolitan lõpetab ilmumise.Foto: Tiina Kõrtsini

Kümmekond aastat G-punkti otsinguid on lõpusirgel, olgu leitud või leidmata – veebruaris ilmub eestikeelse Cosmopolitani viimane number. Pärast seda läheb naisteajakiri hingusele. Cosmo-tüdrukute piiblile sai väljaandja sõnul saatuslikuks kokkukuivanud reklaamimüük. Kurjemad keeled vihjavad, et ajakiri on kaotanud ka lugejaid ja Cosmo tegijad olevat püüdnud ajakirja trükiarvu tegelikust suuremana näidata. 

Juba möödunud aasta oktoobris kirjutas Eesti Ekspress järgmist: "Ajakiri Cosmopolitan rääkis oma reklaamiandjatele kaua aega trükiarvust umbes 20 000. Aasta tagasi väikese varjatud eksperimendi käigus väitis Cosmo esindaja reklaamikliendina esinenud kodanikule oma tiraažiks 17 000. Ent kui Cosmo pidi ajakirjade liidu survel hakkama oma trükiarvu avalikustama, hakkas tiraaž äkki kukkuma. Hoopis 13 000... ei, 10 000... juba 9000. Kas tütarlaste lemmik vedas tõesti reklaamiandjaid aastaid ninapidi?"

"Ma ei oska Eesti Ekspressis ilmunud väiteid kommenteerida," vastab Cosmopolitani väljaandja, Ühinenud Ajakirjade ASi tegevjuht Marko Tamme Õhtulehele. "Eks see ole nende sahin ja kuna nad on meie konkurendid, ei oska ma muud öelda, et tiraažinumbrid on avalikud ning väljas Eesti ajalehtede liidu veebiküljel." Möödunud aastal oli Cosmopolitani trükiarv üsna stabiilne: enamikus kõikus 9000–11 000 eksemplari vahel. "Iseenesest on Cosmopolitan väga edukas, sest on siiani loetuim ajakiri kuni 39aastaste naiste seas," ütleb Tamme, viidates tugevatele lugejanumbritele – möödunud aasta viimases veerandis oli ajakirjal 85 000 juhu- ning 30 000 püsilugejat.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

12.01.2016
Ajakiri Cosmopolitan lõpetab Eestis ilmumise

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee