Inimesed

Margit Kilumets: pärast Jaak Joalat pole tulnud ühtegi nii andekat lauljat (71)

LISA KOMMENTAAR

peeter laur23. november 2015, 08:00
igal aastal tulevad ju lugematul arvul " superstaarid " . Kus nad on ?
peeter23. november 2015, 07:58
Pärast Joalat on tulnud ainult üks LAULJA----Koit Toome !!!
random15. november 2015, 21:39
Ära plära Kilumets,nii õudne kui arvatakse kogu rahva eest.
15. november 2015, 23:46
Ära ole vihane, randomikene, sinu arvamust ei võta sult mitte keegi. Mine joo palderjanitilku, see rahustab.
ATamm15. november 2015, 19:59
Ja ei saagi olla. Esiteks, Eestis puudub estraad kui selline, ja teiseks – Eestis ei õpetata lauljaid, või kui õpetataksegi, siis keegi selleks vaeva ei näe, ikka kohe lavale pappi kokku ajama. Hea promo korral ikka rahvas jookseb kokku
Südamlik tänu neile.15. november 2015, 18:44
Oli ilus aeg mis tagasi ei tule. Georg Ots,Artur Rinne,Vello Orumets,Jaak Joala,Tarmo Pihlap,Silvi Vrait jne. Rida inimesi keda pole enam meie hulgas lauljatena esinemas.
15. november 2015, 18:38
Kõik teavad, mis mees see Joala oli ja millega ta tegeles aga ikka üritatakse musta valgeks rääkida.
maamiis15. november 2015, 18:25
Fanny15. november 2015, 18:33
Ja kui palju ilusaid sõnu ja mälestusi oli zürii poolt öeldud, mäletavad meie Jaaku!!!
väga hea15. november 2015, 20:22
Ja nagu žüriist öeldi- iseseisvas Eestis võiks 20-25 aasta jooksul sündida vähemalt 1 Jaak Joala taoline laulja.
Mammi Kohilast.15. november 2015, 18:19
Artur,ma mōtlen Rinne,oli palju parem!
Taadu Porilast.15. november 2015, 18:23
Kas Artul oli sent pikem või?
Vodapad15. november 2015, 18:14
Järjekordne tädi üritab midagi öelda!
saarlane15. november 2015, 18:13
jaak joala oli tõeline muusik.
Jürka ja to Jürka, olen teiega 15. november 2015, 17:01
100% samal arvamusel. J.Joala oli tõeline LAULJA . Tänapäeva lauljad tegelevad rohkem staaritsemise kui laulmisega ja ükski neist ei eristu oma lauluga. Joala oli tõesti tõeline ööbik. Vaid kadedad kolleegid võisid teda Kremli ööbikuks kutsuda. Vana asi,otsi õelaid ja kadetsejaid ikka sõprade hulgast. Oi,kuidas kõik oleksid tollel ajal tormanud Venemaale laulma,aga polnud sellist kuulsust ja J.Joala varjus polnud isu laulda.
evik15. november 2015, 17:57
Mägi, Orumets, Nuude, Pihlap..jne, on kõik omanäolised ja head! Joala oli jah kuulus, aga mulle pole ta oma viltuse suuga ja veits inisevalt lauldes meeldinud. vabandust, aga nii on.
kits kärneriks või?15. november 2015, 16:40
Joala oli hea kahtlemata. Aga kas keegi teine ei saagi sama hea olla, seda hinnates on kindlasti Kilumetsast paremaid muusikaeksperte.
15. november 2015, 22:05
Ka need paremad on sama öelnud.
Ly15. november 2015, 16:35
Olen Margitiga samal arvamusel ja kui hakata mõtlema, kes suudaks teda ületada, ei oska nimetadagi. Tõnis Mägi on minu arvates nimetamist väärt. Viimastel aastatel on tekkinud tohutu hulk uusi lauljaid, nii et valikut jätkub igaühele.
Teeline15. november 2015, 17:30
Kus need lauljad on? Kõik kes oskavad mõne heli suust välja ajada, pole veel lauljad.
15. november 2015, 17:36
kas Voldemar Kuslap on viletsam laulja? või Vello Orumets? või Heli Lääts? Või Anne veski? niiet see hinnang on lombakas. Palju oleneb sellest, mida laulja puhul oluliseks pidada peale selle, et ta peab viisi ja näeb enamvähem ok välja
Jaak Joala mängis ka pilli15. november 2015, 21:56
mitte ainult ei laulnud, seal on ka vahe sees... osa ainult laulab. Vanasti olid lugudel ka meloodiad, mitte vaid tümps taga ning paar kriiksu.
ei nõustu15. november 2015, 16:23
Oh sind Kilumetsa küll, ega siis sinu arvamus ei pea ühtima minu arvamusega. Mina arvan ,et on ja neid on mitmeid. Kui olla koguaeg kindel, et viljakohvile pole võrdväärset siis ei tahetagi maitsta tõelist oakohvi, see on lihtsalt näide ja Jaak oli ka väga hea laulia.
15. november 2015, 16:28
nõustun, pärast Joalat on tulnud väga andekaid noori lauljaid. Jaak Joala oli hea laulja ja vaieldamatult üks parimatest omal ajal . Rõhk - omal ajal. Praegu on teisi ja noori andekaid. Samavõrd nagu biitlid. Kui nad tulid , olid nad tõelised teerajajad ja värsked tuuled....vaevalt praegu enam neid niiväga samal tasemel jumaldataks. Mis muidugi ei vähenda nende väärtust kriipsukestki.
Neiu 1915. november 2015, 16:21
sulle15. november 2015, 16:53
Eneke15. november 2015, 16:13
Mis siis praeguse aja noortel viga ,minumeelest noored aina kaunimaks ja andekamaks lähevad ,igal ajal omad andekad ,asendamatuid pole olemas nagu öeldakse Jaak oli tõesti andekas ,aga tõesti see kiidulaul hakkab lihtsalt vastu ...aga noh ajakirjanik on ajakirjanik ,ei imesta üldse miks Vigala Sass neid lausa vihkas.
aeg15. november 2015, 15:26
Käisin Koit Toome kontserdil kus ta esitas Jaak Joala laule, hea kontsert oli ,aga igatsus Joala järgi jääb .....aeg ei anna meile teda kunagi tagasi ja keegi ei suuda olla Joala!
rein15. november 2015, 15:25
on neid andekaid ka praegu ja saab olema tulevikus.
eestlane läheb lolliks iga asjaga 15. november 2015, 15:22
Jaak oli ja väga andekas ,aga ära oma ülistamise ja pugemisega nüüd liiale ka mine Margitikesekene .
targale15. november 2015, 15:26
Pugemisega? Kus sa pugemist märkasid?
to 15:2215. november 2015, 17:02
Oskad sa ehk ka seda öelda, kelle ees ta peaks pugema või milleks?
väga andekas oli ta tõesti15. november 2015, 14:57
Ideaalne sulam ilusast häälest, musikaalsusest, šarmist, töökusest, nõulikkusest enese ja teiste vastu. Ärgem unustagem, kui paljusid noori andeid ta toetas ja aitas, teadis, millest rääkis.
Kui teda kuulata, jääb meloodia ja tekst kiiresti meelde, see on märk esitaja, tekstiautorite ja heliloojate professionaalsusest.
Miks on tänapäeval nii raske lauljaid eraldada, kuigi salvestus-stuudiod on kõrgemal tasemel, klantsfotod levivad sadadel lehekülgedel, jooksevad ühelt lavalt teisele, etendavad "lahedaid tüüpe"? Minu arvates on seal palju võltsi, meeldida tahtmist, iga hinnaga püünel püsimise püüdu. Neid on toodetud nii palju ühesuguse malli järgi, nad alluvad kindla maitsega ja arusaamadega produtsentidele. Vahel kukub päris hea laul raadiosaadetesse ringlema. Aga kui järjest kuulata- ei suuda enam vahet teha, kes on kes.
ert15. november 2015, 14:18
Eks me tuhanded, kes lavale ei kipu-trügi, oskame ka laulda
Jürka15. november 2015, 14:29
Aga Jaaguga meid võrrelda ei saa.
ert-ile15. november 2015, 15:27
Kes meist vannitoas pole ümisenud!
15. november 2015, 14:18
NEID VIGISEJAID JA KÄGISEJAID LAULJAID TULEB NII PALJU JUURDE ET VAHET EI TEEGI,OOTAME EESTI LAULU ÄRA AGA JAAK OLI ERAKORDNE ARTIST
Loodame, et15. november 2015, 20:57
selliseid kommentaare enam ei tule!
...15. november 2015, 14:31
..erakordne kremli ööbik.Sellist teist tõesti pole olnud ja loodame,et ei tule ka....
Külamees.15. november 2015, 14:11
See on maitse küsimus. Ma ei ütleks, et mul midagi Jaak Joala vastu oleks olnud, aga minu iidol oli ikkagi Tarmo Pihlap. Nad mõlemad laulsid kauneid, meloodilisi laule, Aga Pihlapi tämber pani mul alati hinge värisema ja kiskus kaasa laulma. Kahju ! mõlemad oleksid võinud veel meie hulgas olla ja meie hingedele kosutust pakkuda.
aga15. november 2015, 16:55
mulle meeldib hoopis Priidu tämber.
eeva15. november 2015, 14:01
kahjuks on see valus töde sest need nn. superstaaridest määgijad ei anna laulja möötu välja.
hkm15. november 2015, 13:43
Eks ole teisi sama andekaid ka peale teda tulnud, aga tal oli õnn sattuda õigel ajal õige ukste taha, et saada kuulsaks. Ta oli täiuslik komplekt häälest, väilimusest ja sarmist. Ainult ilusa häälega poppartist läbi ei löö.
ab15. november 2015, 13:43
meil on 101 ideaalset laulukõri!
spets15. november 2015, 13:36
ei ole tõesti, kuigi paljud kujutavad olevat ja ajakirjandus upitab neid pidevalt (toome, leppland, mihailova õplik, ilus, oksmaa, anni j.n.e. )
aga15. november 2015, 13:45
Kas me Joalastki rohkem räägiks kui Otist, kui ta Venemaal poleks viitsinud mässata?
arvad15. november 2015, 16:57
et on viitsimise ja kättevõtmise asi?! Ära ole nii laisk!
to spets15. november 2015, 13:53
Tuleb tunnistada, et ega sinagi mingi SPETS ei ole. Nii et lõpeta enese upitamine ning ennast spetsiks kutsumast.
ziidiuss15. november 2015, 13:32
Sain just läbi selle Paavo Kanguri Joala-raamatu. Uskumatult hea raamat. Mul olid kõhklused ja kahtlused, et mingi pläma, aga õnneks eksisin.
mk15. november 2015, 15:22
Ka minul on see raamat ja samad sõnad,hea raamat.Ka näituselt ostsin Jaak Joala raamatu piltidest-samuti väga hea.Ja nüüd ostan ka selle raamatu. Kes siin vinguvad,neile niipalju,et polnud eestlasel mujale minna kui Venemaale,sest elasime ENSV-s.Jaak oli väga tubli ja hea laulja.
andekas15. november 2015, 13:32
räimepõld15. november 2015, 13:19
milles seisnes see Joala "nii andekus"? kas selles, et ta surnud on, või et Kilumets õigustab oma raamatut surnud inimese arvelt. ja ilma irooniata... milles seisnes Joala andekus?????
räimele15. november 2015, 13:29
Võib ikka keegi loll olla!
kardi15. november 2015, 13:38
Mul tekkis sama küsimus. Kas tegemist on subjektiuvse hinnanguga või on andekust võimalik kuidagi mõõta? Mitte, et ma Jaagu andes kahtleksin, aga kuidas saab tõsimeeli väita, et ta on andekam kui kõik meie tänased andekad laulumehed
teravkõrv15. november 2015, 14:42
Saab väita tõsimeeli,KUI KUULAD LAULU PUHTUST! Näiteks G.Padar---kas annab "mustemalt" laulda?
15. november 2015, 17:08
Ja kahjuks selliseid lolle jagub.
to räimepõld15. november 2015, 13:34
suures musikaalsuses + absoluutses musikaalses kuulmises ja väga hea mälus st sõnad jäid väga kiiresti meelde ning tabas kohe ära mis tonaalsuses e missuguses emotsiooniga peab üht v teist laulu laulma :) Heliloojad hindasid JJ väga kõrgelt .
räimepõllule15. november 2015, 15:30
Näha on, et räimed su põllul on mädanema läinud - nii loll jutt!
ei15. november 2015, 13:14
No vot ei meeldinud see Kremliööbik.
imeline Joala15. november 2015, 13:30
Pole hullu,kuula Taukarit!
Mulle ei meeldi15. november 2015, 14:17
need( ja väga paljudele), et Joalat "Kremli ööbikuks" kutsuti. See oli väga kole tegu!!!
Jürka15. november 2015, 14:40
Just see mõnitamine solvaski Jaaku hingepõhjani. Ei laulnud ta ju Kremlile, vaid innustunud publikule, keda vajab tegelikult iga laulja.
Venemaal käisid muide ju peaaegu kõik meie paremad lauljad, ei maksa seda unustada. Ükski teine aga polnud nii jumaldatud kui Jaak. Tema tuli lavale, ei keerelnud ega väänelnud, seisis liikumatult nagu post ja lihtsalt laulis. Ja publiku süda sulas...
to Jürka15. november 2015, 15:24
Need kes JJ mõnitavad ja kremli ööbikuks peavad, on ju ise andetuse võrdkujud ja seda, et nad seda on teavad nad isegi. Ja sellepärast peabki teist (JJ) pidevalt tümitama, et oma andetust ja saamatust varjata.
On ju ütlus, et parim kaitse on rünnak.
Mina isiklikult ei pea enam k ööbiku v Jolkin nime kasutamist Jaagu mõnitamiseks vaid, et see näitab, et Jaaku tegelikult kadestatakse ,sest Jaak suutis midagi saavutada ning oli andekas... Pinnuks on silmas ikka see kes sinust parem ja parim. :))
laske15. november 2015, 13:02
inimene puhkab rahus,on ja oli sama andekaid ja veel andekamaid.
13:02-le15. november 2015, 13:24
killuke15. november 2015, 12:50
...sest ta ei olnud "isehakand". Tal oli klassikalise muusika taust, õppis muusikakoolis flööti ja kui oleks jätkanud oleks ka sel alal olnud üks paremaid.
Nõus , nii see on15. november 2015, 12:44
Jaak oli oma ala superklass ! :)
Jaak15. november 2015, 12:41
Täiesti mittevajalik on see järjekordadesse panek ja ande mõõtmine. Kelle käes on mõõdupuu?
Люблю и помню.15. november 2015, 12:41
С очень тонкой душой и прекрасным голосом,я тоже считаю Яака лучшим певцом в Эстонии во все времена.Очень жаль,что эстонцы так и не поняли этого в свое время.Если бы это поняли и оценили,возможно Яак еще жил!
15. november 2015, 13:51
Ei usu, sest ta oli väga enesekeskne. Mõnele ei piisa kiitmisest, kätel kandmisest, preemiatest, auhindadestki (ei pea silmas otseselt Joalat). Mingi pisiasi oleks ikka närvi ajanud ja ta oleks selja pööranud.