Inimesed

Surnud mägironijad kummitavad elusaid (75)

LISA KOMMENTAAR

hmm3. november 2015, 04:34
Ma arvan ,et nad olekski tahtnud just nõnda surra võib-olla mitte nii vara aga siiski, einoh see oleks piinlik kui alpinist sureks läbi pagulase kara
midaiganes2. november 2015, 23:16
Minuarust on ebaeetiline panna lehte surnud inimeste fotosid.
Täna hingede päeval - puhake Te kõik rahus. Amen
Jedem das seine1. november 2015, 22:16
Inimesed surevad nii nagu elasid. Kui elasid nagu koer, siis sured ka nagu koer. Kui elasid nagu pühak, siis sured nagu pühak. Tuleb austada täiskasvanud inimeste vaba tahet ja hoiatada neid kes hoiatusi kuulda võtavad. Need kes on hulljulged ja kes kuulda ei võta, need las riskivad.
Uskumatu1. november 2015, 18:53
Õhtuleht võtab raha surnute arvelt
vanja1. november 2015, 16:20
Pistke p..se oma artikkel
jep1. november 2015, 13:58
Sul pole õigust oma eluga riskida. Sind on siia sünnitatud ja mitte sellepärast, et oma eluga katsetada. Aga laipade sinnajätmine: lihtsalt inimese seisukohast lihtsalt loomalik käitumine!
Mirrmurr1. november 2015, 19:59
Mõned aastat tagasi tahtsid vabatahtlikud neid surnukehi alla tuua, osad toodigi, aga paljud jäid sinna, sest omaksed soovisid nii. Tegelikult on nende alla toomine väga keeruline, sest nii kõrgel nagu "surma tsoon" on, ei saa helikopteriga ega muu transpordiga ligi. Õhk on seal hõre ja nii kõrgele ronimine on inimvõimete piiril. Lisaks on seal palju ohte - mäekurud, laviinid jms. Sinna ronides seisab igaüks enda eest. Kui keegi on hädas, siis teised proovivad aidata, aga kui sa enam jalgu alla ei võta, siis jäetakse kaaslane surema. Enamasti tuleb surm hapniku puudusesse ja alajahtumisse. Temperatuurid on väga madalad ja õhk väga hõre. Surmatsoonis peab ilma hapnikuta vastu maksimaalselt 12 tundi. Need, kes edasi ei jaksa minna jäetakse maha, sest see paneb ka teiste mägironijate elu ohtu. Inimesed maksavad kuni 80 000$, et maailma tippu ronida, aga võivad sinna jätta ka oma elu. Karm sport see alpinism.
einoh2. november 2015, 02:30
TÄIESTI LOLLID, et veel maksavad selle eest peale ka . . .:( kas viimati need eestlased said ikka koju toodud või jäi üks neist sinna . . . ?
noup4. november 2015, 10:36
Loomalik käitumine siis, ve? Sellistel kõrgustel igaüks vastutab oma elu pärast ise. No miks peab siis keegi oma eluga riskima, et laip alla tuua? Ja kui on ikka jaadav vastus, siis see oleks juba kinnine ring, ..iga järgmine sureb eelmise "hullu" toomise pärast.
tasuline1. november 2015, 11:31
Kui artikkel on teisest väljaandest tõlgitud, siis on Õhtuleht selle eest ehk maksma pidanud ja soovib tasulise lugemisega raha tagasi saada.
Kummytus1. november 2015, 10:36
No miks nad kummitama peaksid, nad ju oma armastatu käte vahel või rinnal või teab mis praos. Mägironijad võiksid kõik lõpu lähenedes vaikselt kuhugi mäe poole liikuma hakata ja seal endale sobiva puhkekoha leida. Hauarahu häirijad tavaliselt nende endi klanni seltskond, vaadaku ise, kuidas hakkama saavad.
hea koht1. november 2015, 08:59
nt.päranduse "välja kauplemiseks"... laip on, kuulutatakse surnuks, aga lahangut ei tehta. no kui jääkirvest peas või seljas ei tilpne....
Teet 31. oktoober 2015, 22:34
Mis te vaatate filme ja siis alles leiate idee ajakirjanduseks? Haledad ajakirjanikud on meil.Total rip off vast valminud filmist Everest.
31. oktoober 2015, 21:22
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
nii armas,1. november 2015, 17:37
minu vanavanaema ka räägib nii ja hoiab silma peal, et noortel mütsid peas oleks:)
Nüüd tegid tuju heaks.
autist31. oktoober 2015, 18:48
Surm hapnikupuudusesse on ilus rahulik surm. Keerad külili ja jääd lihtsalt magama...
autistlikult1. november 2015, 11:41
Katsu kopsuvähki surra HAPNIKUPUUDUSES...
ka2. november 2015, 08:06
külmumisse suremine pidavat väga ilus olema!
mitte niiväga KA2. november 2015, 18:26
Sest hapnikupuudus ei pidavat tõesti ilus olema. Kopsud täituvad veega, sisuliselt upud oma enda ihuvedelike sisse, Vaata isegi, kui miskit kurku tõmbad ei ole tore, veel pikka aega pole tore, kui hingamine taastunud.
extriim5. november 2015, 00:57
olen "osalenud" alajahtumises ja usun, et finaal on küllaltki tsill. siis kui soojahoog üle läheb on olemine üpris mugav,isegi väga ja mingeid erilisi mõtteid peas ei olnud, kuni käis kuskil klõps-tuli jalad alla ajada. värinad ja lõdisemised on vastikud, ps. kõige selle juures kaine ja lihtsalt väsinud.
autist31. oktoober 2015, 18:48
Surm hapnikupuudusesse on ilus rahulik surm. Keerad külili ja jääd lihtsalt magama...
darwini laks31. oktoober 2015, 18:30
nõdrameelsete päralt on taevariik
autist31. oktoober 2015, 18:43
Taevariik on parem kui igikestev piin Põrgus.
edu7. november 2015, 13:26
sina tainas jääd kuskile keskele vinduma
xxx31. oktoober 2015, 16:18
Tasulised artiklid on neile, kes inglise keelt selgeks õppida pole viitsinud. OK, neilegi tuleb google translate appi. Originaalartikkel koos piltidega asub siin: http://sometimes-interesting.com/2011/06/29/over-200-dead-bodies-on-mount-everest/
bbc31. oktoober 2015, 18:58
bbc-s oli ka alles äsja pikk artikkel neist surnutest
Sobiv reklaam kõrval31. oktoober 2015, 15:32
Tatrapilaff kalkunilihaga.
see on retsept,31. oktoober 2015, 17:12
mh31. oktoober 2015, 15:19
Misasja? Kas need hukkunud niimoodi jäetaksegi vedelema sinna?
kui31. oktoober 2015, 15:28
sa arvad, et see seal on tiheda liiklusega tänav, siis sa eksid. Tavakodanik surnutest mööde ei jaluta.
loomulikult!31. oktoober 2015, 15:54
Kes neid sealt alla tassima hakkab!
Sa pole ilmselt 31. oktoober 2015, 20:54
mägedes roninud...laskumine on kordades raskem kui tõusmine, sellega tuleb arvestada!
m4531. oktoober 2015, 14:29
Ühe inimese mäkketõus maksab minuteada ca'80,000$. Olukorras kus iga ronija saab vastutada vaid enda elu eest...seda ei võta isegi sherpad ette, neil pere toita. Parandage mind.
Mees31. oktoober 2015, 13:53
Siin pole kedagi süüdistafa kui lähed mägetesse annad laagris oma käega alkirja et su füüsiline vorm on piisav ja vastutad ohutuse eest, keegi sind vägisi mäkke ei tari. Kui hukkud siis on see sama mõiste et sind jäetakse sinna, nagu selgub on mount everest ohtlikumaid mägesi. Nii et nõrgad võivad julgesti siia maapeale jääda üle võimete pole mõtet minna.
mida rohkem surnuid seal on, seda suurem surmaenergia ja31. oktoober 2015, 13:42
seda rohkem seal sureb, sest sealsed kohale jäänud "surnud" tahavad, et veel rohkem inimesi sinna jääks.
ära unusta31. oktoober 2015, 16:21
a.31. oktoober 2015, 13:16
Huvitav. Hommikul tulin lugema, sain täismahus tasuta lugeda. Nüüd, paar tundi hiljem, juba tasuliseks muutunud. Nalja teete või?
kata miina31. oktoober 2015, 12:39
olen vaadanud palju selleteemalise dokumentaale. nii korgetel korgustel paraku ei ole igakord need otsused nii lihtsad. kui teine on suremas, siis sisuliselt on valik, kas aitad teda ja ohustad enda elu, kuna hapnik on lopukorral ja ise juba kylmast puretud voi jatad teise surema ja paastad enda. kerge on soojast toast hukka moista, aga ise taolises olus, ma arvan, et ma oleksin ka see, kes oma naha paastmise kasuks otsustaks
to: kata31. oktoober 2015, 12:48
Inimõigused on ju "universaalsed". Hädalist tuleb aidata kasvõi omaenda ja oma rahva elu hinnaga.
Sa ei tohi ennast tappa lasta! 31. oktoober 2015, 16:44
Sa ei tea midagi inimõigutest, rumal enese ohtu seadmine ei kohusta kedagi sind päästma. Surm laseb endaga mängida kuni käpa peale paneb.
//31. oktoober 2015, 13:44
vaata, asi pole soojas toas. kui sa tegeled sellise asjaga, kus on risk elu kaotada, siis polegi kedagi süüdistada, kui surma saad. kui ma ronin krokodille täis vette, siis ma ei eeldaks, et mulle järgi karatakse mitmekesi. oma otsus, oma valik.
13,4431. oktoober 2015, 14:29
Aga keda nad siis süüdistavad? Ma pole nagu kuulnud, et alpinistid kedagi süüdistaks.
mida sinna ronida31. oktoober 2015, 14:00
Alati on lihtne otsus sinna mitte minna, lambad. Sama hästi võiks äiksega koguneda põllule tuulelohet lennutama,
njaa2. november 2015, 23:22
inimeste huvid on erinevad
njaa2. november 2015, 23:22
inimeste huvid on erinevad
mitte hukka mõista1. november 2015, 09:16
vaid tavainimesele jääb mõistatuseks miks ma pean sellise julma summa eest endale surma valima.
31. oktoober 2015, 12:14
Rasistidest raha nõudjad ohtulehes
khjk31. oktoober 2015, 11:56
m4531. oktoober 2015, 11:29
Nõus no agaga, keegi ei lähe Himaalaja mägesedesse surma saama vaid ennast tundma õppima.
31. oktoober 2015, 16:47
siis võiks õelda, et enesetapjad ka õpivad ennast tundma.
31. oktoober 2015, 17:59
no tegelt lähevad nad vallutama ja mäge tundma õppima. Asi dokumenteeritakse, järgi jäävad rajad, mida teised juba kergemini kasutavad.
16,47 enesetapja ei õpi nööri hingeelu või kuuli psühholoogiat, Ja egas ta ennastki viitsi tundma õppida, kuna mingi seik saab ületamatuks ja nad ei julge seda ületada.
no31. oktoober 2015, 20:05
ei tunne neile kaasa,väga isiklik asi,kui lähed ise vastutad ja miks mul peaks kahju olema, võtan neid surmasid,kui statistikat vaid.
20,0531. oktoober 2015, 20:49
kust sa vaeseke seda välja lugesid, et alpinist sinu kaastunnet vajab?:)))
Arvatavasti oled ise üks haletsusväärne tüüp?
mis ala 2. november 2015, 23:21
mis ala või asjamees ise ka oled? leidub kindlasti inimesi, kes sinu surma, kui statistikat võtavad... appi! päris julm inimene oled! ühtki aotust ei saa võtta kui statistikat!
Darwini auhind.31. oktoober 2015, 11:18
Pretendente on piisavalt - kahjuks liialt vähesed nominandid saavad prestiižika dolbajoobi auhinna kätte.
!!!31. oktoober 2015, 10:18
8000-lised on eluohtlik ekstreemsport, mis on jõukohane vaid väga vastupidavatele. Ja nendegi puhul on elu ohus. Aga omaenda valik.
täiesti õudne31. oktoober 2015, 10:10
saan aru, et kes kukuvad kuskile lõhesse ja pole võimalik leida, aga niimoodi...Meie alpinistid ju leiti üles ja toodi koju, mitte vist küll kõik. Masendav!
tohmanid31. oktoober 2015, 10:08
sünnid ,õpid ,teed karjääri ja lõpuks vedeled külmal mäel.
no aga31. oktoober 2015, 11:22
õppimata-töötamata maanteekraavis pole ka kuidagi ilusam.
Mitte et ma tugitoolisportlase austavast tiitlist loobuda sooviks, aga mina igal juhul imetlen neid inimesi.
Selgituseks31. oktoober 2015, 14:43
Seoses oma kunagise tööga olen näinud laipu kõikvõimalikes situatsioonides, nii lahkunu enese poolt esile kutsutud sündmuste tagajärgedena kui ka temale täiesti kõrvaliste tegevuse tulemusena.
Sellest lähtuvalt võin öelda, et Surm tuleb siis kui tuleb ja mingist haridustasemest, millegiga tegelemisest vms see ei olene. Ta lihtsalt tuleb, kas kõrvalteelt, rikke tõttu, omas hoovis libisedes, naisega riidu minnes- kusiganes.
Mõnikord on pilt traagiline, mõnikord aga isegi koomiline olnud.
Või lahkutakse omaenda kaaslase käe läbi või kättemaksuks millegi eest.
On nii palju võimalusi ja soigujad ja põhjusteotsijad ei tea asjust tegelikult mitte midagi.
punkt31. oktoober 2015, 15:20
surm tuleb siis kui oled hädavares , rääkimata haigustest .
just 14,4331. oktoober 2015, 15:33
ja lisaks on alpinistid sellega arvestanud, selline on nende elu ja surm. Ma ei arva hetkekski, et alpinist tahaks surra voodis une pealt. Nad armastavad mägesid selleks liiga palju.
Koma31. oktoober 2015, 15:39
Sinu kohtumine Loojaga võib olla päris naljakas? Vapper "julge igavesti elav" indiviid ;)
edu teile 31. oktoober 2015, 16:26
kõik inimesed on erinevad austagem nende valikuid1. november 2015, 14:32
just kõige targem ja elunäind inimene on arvuti taga:)
Ulla4. november 2015, 22:55
Aga kahjuks nad pole oma lähedastega arvestanud. Egosim on selle hobi nimi. Ega nad sinna ju ei läheks, kui teaksid, et see kord surm tuleb. Olen piisavalt kuulnud neid jutte kus hoobeldakse, et vot kus sellel korral vedas, napilt pääsesime. See teadmine, et tal oli mägironimine kirg ja hobi ei paneks mind vähem nutma, kui mu lähedasega midagi juhtuks.
31. oktoober 2015, 10:05
Kas enam ühtegi artiklit ei ole võimalik nö "tasuta" lugeda?? Miks ma siis netti maksan? Ajalehte ei osta ja siia ka enam ei tule! Vot!!
shokeeritud31. oktoober 2015, 09:59
Mina, lihtsameelne, uskusin siiamaani naiivselt, et kõik surnukehad tuuakse alla või maetakse maha. Kui nüüd järele mõelda, siis jah, muidugi, laiba alla transportimine transportimine päris tõsine töö ja maha matta seal pole võimailik. Aga ikkagi on vapustav, et surnukehad vedelevad aastate kaupa, inimesed käivad mööda ja räägivad "rohelise saapa koopast".
imelik31. oktoober 2015, 13:57
ja omaksed nagu ka ei tunne huvi w????????
ei no31. oktoober 2015, 14:26
huvi võivad nad ju tunda, aga kes nagu järgi läheks?
Need vähesed, kes üldse sinna võimelised jõudma ja jõuavad, vaaguvad ju ka piiri peal. See on mõeldamatu, et keegi neid alla tariks. Need kes jõuavad sinna, peavad ise ellu jääma. No ja pealegi, ma ei arva, et alpinist seal suremist ning sinna jäämist õudseks peab. Muidu ju ei läheks.
heaoluühiskonna mängud31. oktoober 2015, 09:16
Alati on olnud võimalus mõni teine suremise viis valida.
no aga1. november 2015, 07:04
vali sina see teine, kes keelab.
cz31. oktoober 2015, 09:13
Teadmiseks siis31. oktoober 2015, 15:12
See on see tunne, mis jõuab kohale siis, kui ollakse all tagasi; "Ossa, raisk! Ellu jäin!"
Kes on tundnud- see teab...
See tunne tekib ka peale suurt löömingut, sõjas lahingut jne.
teadmine2. november 2015, 00:44
Ja kellel seda tunnet ei teki teadku, et sai surma. Everestil on suremus ligi 5% ja mõnel palju raskemal 8000+ meetrit mäel 20-40% üritanutest hukkuvad, seal üritanute arv muidugi 10 korda väiksem, kui Everestil. Ainult maailma tipud üritavad nendel mägedel ja Alar Siku kaliibriga mehed sinna ei lähe.