Inimesed

Jim Ashilevi: oleme siin olnud õega superstaarid, kuid on vaja karastuda (68)

LISA KOMMENTAAR

Toredad küll,22. oktoober 2015, 18:59
aga parem lahkugu Eestist, muidu ekrelaste poolt ülesköetud pime rahvamass lintsib nad ära.
grete lõbu22. oktoober 2015, 15:39
peaks enne mõtlema, kui oma suure suu lahti teeb ja rääkima hakkab. on juba silma paistnud suure targutaja ja noomijana, mis pole talle üldse lubatud. juhtigu saadet, rohkemaks pole seatud. ja eile jälle võttis Ojulandi kohta arvata, et too ei oska eestlast määrata. kas lõbu on mingi eestlase välimääraja või?? rannamäe esitas lolli küsimuse, lõbu nämmutab veel nädal aega hiljem ikka ja jälle sama nõmedust, kusjuures Ojuland vastas ekstra rumalale küsimusele täiesti tabavalt.
päriselt ka või22. oktoober 2015, 23:35
Sa oled Kristiina ise või`? Minu meelest ajas see sama Ojuland ikka väga metsa juttu. Ta pole kunagi eriti terav pliiats olnud aga jah . masendaval populistlik ja lame
Absudne Eesti22. oktoober 2015, 10:44
Kes siin maal üldse saab öelda, et on "puhas eestlane"? Igasugu vägesid ja maahärrasid on siin tüdrukutele lapsi teinud. Esimese öö õigus on konkreetne fakt. Mis õigusega saab siis öelda, et teise nahavärviga eesti naise laps pole eestlane, aga sakslase, juudi, poolaka,venelase, taanlase jne järglane on ikka eestlane küll?!
Lihtsalt vastik22. oktoober 2015, 10:34
kuidas eile Ojulandile telepurgis taas demagoogiaga kraesse karati. Rahvusega on see häda, et ongi keeruline määratleda. Meil võetakse rahvustunnusena keelt, aga mine selle loogikaga iirlasele ja shotlasele ütlema, et nad on ühed inglased kõik - ei soovitaks, võib tappa saada. Jim on näiteks, et kui keel ja meel on saadud eesti emalt, on nahavärv sekundaarne, sobib MEIE hulka arvata vabalt.
Aga kas lõbu-tädi sama lobedalt arvaks eestlaseks Vasja, kes on siin sündinud? Sõltub, eksole? Kui elab oma paralleel-ühiskonnas, oma inforuumis ja keskkooli lõpuks pole keelt selgeks saanud - siis vist ikka pole eestlane? Hetkel üritatakse lausa hüsteeriliselt tekitada edasitungi sillapead kolmandale paralleel-maailmale. Võiks ka mõelda, mis siis saab, kui Aafrikas elaval eestlasel valge laps sünnib? Nõuab rusikatega vastu rinda tagudes neegri staatust? Sünnmaa = rahvus valemi järgi: mis imeloom on välis-eestlane? Sündis Rootsis - tähendab rootslane? jne
Vastik vastik vastik22. oktoober 2015, 23:36
Ojuland , lõpeta kommimine.
Vanaema22. oktoober 2015, 10:08
Lapse rahvuse määrab tavaliselt ema rahvus ja kas see on nii tähtis eriti selle toreda poisi juures.
me22. oktoober 2015, 09:51
paremini pole minu arvates võimalik enam öelda: eesti vajab eksperte, kes otsustavad kes on eestlane ja kes mitte.
väga haritud noor inimene on Jim Ashilevi.22. oktoober 2015, 09:04
minule Jim Ashilevi meeldib. Tark, terava mõistusega noor mees. Huumorimeel on väga hea. Temal ka kurjategijatest migrandirämpsul EI OLE MITTE MIDAGI ÜHIST. Jim on terve elu siin elanud, ei ole kurjategija ega lagastaja. Ma ei ole kordagi mingit ajupesu ega oma õiguste räuskamist kuulnud ega näinud tema poolt. Olen ta saateid vaadanud ja kuulanud. Väga meeldisid. Ja väga alatu on sallivate poolt Jimi sugused oma räpasesse mängu vedada. sama kehtib teiste siin elavate inimeste kohta kes on siin elanud ja kasvanud ning teevad omi töid ja toimetusi. Asjasse puutumata.
michael jackson22. oktoober 2015, 09:16
Kõik need sinu poolt nimetatud positiivsed omadused ei muuda teda veel automaatselt eestlaseks. Rahvus on sünnipärane mitte mingi aunimetus, kuigi tegelikud rassistid rahvust ja rassi just aunimetusena käsitlevad justkui oleks neeger olemine midagi ääretult häbiväärset.
Aga22. oktoober 2015, 09:42
Ta on ju eestlane, kui tema ema on eestlane ja ta ise on siin sündinud, räägib eesti keelt . Või hakkame inimesi pool-, veerand- ja kolmveerandeestlasteks nimetama ?
22. oktoober 2015, 10:03
eestis sündinud ja kohe estlane?kui mu kass juhtub laudas poegima kas tal siis sünnivad kassipojad või vasikad?
Kas 22. oktoober 2015, 11:46
Kassil kassipojad, lehmal vasikad ja eesti naisel eestlasest laps. Peaks lihtne olema isegi 10.03 jaoks.
????22. oktoober 2015, 13:29
Mis vahet sel on, mis rahvusest inimene on. Inimene on tore ja meeldiv, tark. See on kõige olulisem.
kui22. oktoober 2015, 21:59
mina,eestlane oleksin kusagil aafrikas sündinud kas ma oleksin siis neeger olnud vä-valge neeger!?
ei 22. oktoober 2015, 23:38
sa oleksid ilmselgelt dolbajob olnud endiselt.
võin22. oktoober 2015, 08:58
ennast siis ka juudiks pidada, kuna mu esiisa aadam ja esiema eeva on sündinud eedenis
Lembitu22. oktoober 2015, 09:47
Aga kes keelab, ole juut.
meenub 22. oktoober 2015, 08:29
meenub lugu, kus Soomes elav aafrika kiitles, kui 40 a tagasi sai soome tuldud, leidunud ikka keegi, kes bussipeatuses soovinud kräsusid katsuda või toidupoes antud tasuta kartulikott kaasa. Ajad on muutunud....
Thule huvitub22. oktoober 2015, 06:51
Ema Ashilevilt saime kommetaari aga kus asub isa Ashilevi?
22. oktoober 2015, 06:47
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Nips22. oktoober 2015, 07:38
Sina siin ära plära! Nii kultuurset eestlast, kui Ashilevi pole teist Eestis olemaski. Oma rassipuhtuse jutuga keri 75 aastat tagasi ja teise riiki! Pole vaja ühineda Helme-Ojulandi vihaõhutamiskampaaniaga, vaid käituda normaalse inimesena.
Rohujuur22. oktoober 2015, 10:20
Tõsi, matse on tõesti liiga palju ja haritud tsiviliseeritud käitumisega inimestest ma pean väga lugu.
Otse öeldes22. oktoober 2015, 10:34
Sina lõpeta Ojulandi laimamine ära.
Häbi peaks olema sul siin kiunuda. Oled ise kõige suurem vihaõhutaja ja sildistaja ja lisaks veel eestlaste vihkaja.
kes usub22. oktoober 2015, 18:19
poliitikuid ja blondiine :)?
jälle22. oktoober 2015, 23:40
Kriissu , lõpeta kommimine
minni22. oktoober 2015, 07:59
Milles on probleem? Ashilevi ei kurtnud millegi üle, ta rääkis lihtsalt oma kogemusest. Nii nagu see on. Ta ju isegi ei öelnud, et eestlased on rassistid...
22. oktoober 2015, 08:42
Jah, huvitav oli tema esinemist vaadata eilses "Ringvaates". Oleks selliseid inimesi meie hulgas rohkem.
22. oktoober 2015, 08:33
Mida ta "plõksinud" on. Lugesid või vaatasid ka ikka, mida kommenteerid?
Et22. oktoober 2015, 09:59
Oleks võinud saadet ka vaadata ja kuulata, millest ja kuidas Jim rääkis. Siin on ka Jim-i ainuke kodu ja tal ei ole samuti kuhugi minna, nagu meilgi, sest ka tema on siin sündinud ja kasvanud. Ja normaalsete inimeste meelest peaks nüüd küll ükskõik olema, kas inimene on rohkem või vähem ' päevitunud', kui ta on kultuurne, oskab keelt ja teeb tööd.
22. oktoober 2015, 06:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Nips22. oktoober 2015, 07:39
Mine siis poe nuga taha edasi viina viskama..
22. oktoober 2015, 05:43
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Rohujuur22. oktoober 2015, 10:21
Sa ei tea, sest sul on piiratud silmaring.
sama22. oktoober 2015, 04:58
palju eestlane kui mina astronaut
:)22. oktoober 2015, 02:01
Ka see on see poiss, kes osales Sepa-Avandi rassistlikus videos, kus otsiti neonatsi?
Joel22. oktoober 2015, 00:44
Raisk ma ei saa enam s..agi aru. Kas nüüd on juba kõik mängu pandud, et tolerasmi eestlaste sees kasvama panna või mida iganes. Mis nüüd otsitakse kõik Eestimaa neegripoisid ülesse, et nad saaks oma hullult kurba saatust siin kurta. Pe..e mis toimub ausalt olete kõik juba sügava puudega tuleb välja. Mida kuradit siin itkuda. Kõigil on omad probleemid. Aitab sellest nee..ri jurast juba ausalt.
22. oktoober 2015, 06:48
Kus sa nägid või kuulsid teda oma "kurba saatust" kurtmas? Kui sinusugune vinguviiul vaid oleks samasugune positiivne inimene.
Nips22. oktoober 2015, 07:43
Ka minule jäi mulje, et mingit kurtmist polnud. Pigem vastupidi: ta ju ütles saates, et ta on koos õega nautinud pikka aega suurt ja positiivset tähelepanu.
noh , panid valge mütsi ka pähe22. oktoober 2015, 23:42
Sellise silmaaukudega ja puha. Siis on parem toleraste vihata ja indpiratsioon ka parem tulema. Kuidagi kreisiraadio tuleb meelde
murueit21. oktoober 2015, 23:53
Islam karjade kaupa ei sobi Euroopasse,ammugi Eestisee---see ongi probleem,mitte mingi Jim või tema õde Sandra või too Hiiumaa poiss! Kõik teavad,et asi on islamis,mitte inimestes,aga mängitakse lolli kõrgemal tasemel!
on too kristlus parem või22. oktoober 2015, 23:44
Sama jura, kõigil mingi nähtamatu sõber.
Kati21. oktoober 2015, 23:28
Kodanik Jim on eestlaste keskel üles kasvanud. Teab meie elu-olu läbi ja lõhki. On eestlane küll. Tundub igatahes väga normaalse inimesena. Siis ei saa, ei või teda rakendada pagulaste vankri ette. See on täiesti pahatahtlik. Need pagulased, keda nui neljaks hetkel siia tuua tahetakse, omavad paraku teistsugust maailmapilti, mis on sügavalt seotud nende usuliste tõekspidamistega. Ja siia on väga tõsine konflikt sisse kirjutatud. See on nagu külalistega, kes tulevad sinu koju. Ja iga mõistlik külaline näitab üles respekti võõrustaja suhtes, ja täidavad selle kodu reegleid (nt võtavad kingad jalast, ei hakka sahtlites tuulama jne). Praegu aga näib, et see pagulasseltskond on sisse marssimas poriste jalatsitega, ja neil on õigust ülegi. Kristlikul ja islamistlikul on koos eksisteerida väga keeruline. Eriti kui islam tuleb ja peab ennast paremaks. Võibolla see Euroopa ei ole siiski nii vaba. Või osutub see vabadus väga varsti enda võllapuuks.
ikkagi 10. september 2019, 10:41
meow21. oktoober 2015, 23:04
Nemad ei ole ju võrreldavadki pagulastega. Asi pole ju nahavärvis, vaid mingite umbkeeelsete logardite ülal pidamises
noh21. oktoober 2015, 22:59
Siiri oli ilus naine.Ja nii ongi 100 aasta parast eestlased just sellised. Ja raamatust vaatad, et oki kunagi ka sini silmasid tüdrukuid , ja blonde poisse!
njah22. oktoober 2015, 00:14
Sorry, siis nad pole ju enam eestlased. Kui saja aasta pärast pole siin enam valgeid inimesi, siis tähendab, et siin pole enam praegu elavate inimeste järeltulijaid. Kui siin pole 100 aasta pärast enam eestlaste järeltulijaid, siis tähendab, et siin pole ka enam eestlasi. Kui tood siia miljon aafriklast, siis Eesti õhu hingamine neist veel eestlast ei tee. Isegi kui õpetad aafriklasele eesti keele selgeks, siis see ka temast veel eestlast ei tee. Peipsi ääres on vanausulisi venelasi elanud juba 300 aastat, mine küsi nende ivanide ja sergeide käest kas nad on eestlased.
tigedik22. oktoober 2015, 11:12
kui pagulane räägiks isegi eesti keelt, ega see teda veel eestimeelseks ei tee, islam on ju kõige alus nende elus. See aga teeb neist hoopis teistsuguse inimese, kui on eestlane. Mis aga puutub siinsetesse ( pool eesti pool midagi muud ) kodanikesse, siis mina olen küll sedameelt, et kui ta on kasvanud eesti peres ja eesti traditsioonide järgi, siis on ta igati teretulnud meie hulka, kas ta nüüd päris eestlane on? Keeruline, seda ma küll ei poolda, et kõik tuleviku eestlased on tumeda nahaga ja mitte siniste silmadega..aga üksikuid erandeid- palun, ikka juhtub et eestlane armub mitteeestlasesse ja sünnivad lapsed ja siis juba järgneb kodune kasvatus- kas eestipärane või võõrapärane ning see juba saabki määravaks, kellena meie neid lapsi identifitseerime ja kellena nad ise ennast tunnevad. Suhteliselt lihtne?
Arvamus21. oktoober 2015, 22:30
Minumeelest pole siin midagi superstaariga pistmist, täiesti tavaline...
21. oktoober 2015, 23:27
Oh, taevas, loe artiklit ja püüa loetust ka aru saada, miks ta nii ütleb.
23:27-le21. oktoober 2015, 23:54
Kommentaariumi-rahvalt asjast aru saamist nõuda? Need ju kapsalehe alt korjatud,sa ootad mingit haritust!
Urrr21. oktoober 2015, 22:19
Jälle üks nutulaul ja eesti rahva süüdistamine.
Saage ükskord üle sellest.
21. oktoober 2015, 23:29
sa jimmi21. oktoober 2015, 22:08
ära looda,et sind kõik teavad
Enne sildistamist võiks selgitada ja inimesi ära kulata!21. oktoober 2015, 21:41
Enamik sisserändajate vastaseid pelgab, et siia tulevad islami jura järgijad, russia karjujad ja tänaval laamendajad. Viimases "Vabariigi kodanikud" saates oli ju selge vastus, et kui räägib eesti keelt, omab eestlast maailmapilti ja tõekspidamisi siis ongi eestlane ja nahavärv pole oluline! Ojuland oleks ju võinud selle küsimuse enda kasuks pöörata, ju siis on liiga kaua poliitikasse jäänud, sama häda kõigi broileritega, kes on poliitikas olnud üle 8 aasta!
Enne sildistamist võiks selgitada ja inimesi ära kulata!21. oktoober 2015, 21:36
Viimases "Vabariigi kodanike saates" oleks õige vastus olnud, et kui räägib eesti keelt ja omab samu tõekspidamist ja maailmapilt kui meie, siis ongi eestlane. Naha värv ei loe! Sama moodi võib valge inimene olla vastuvõetamatu kui ta ajab islami jura ja karjub russia või laamendab tänaval. Enamik kes sisse rändajaid pelgavad tunnevad muret, et siia tuleb just islami jura järgijaid, russia karjujaid ja tänaval märatsevaid isikud.
Rohujuur21. oktoober 2015, 21:59
Hiiumaa kutt on samuti meiekas ja me ei luba talle halba teha mitte kellelgi, ammugi meie totakatel, kes matsu ei jaga! Mis Ojulandi vastusesse puutub, siis ta ei pidanudki teadma, mis seisab noormehe passis, sest tõepoolest ei ütle nahavärv mitte midagi otseselt ning üksnes igaühe vanemad teavad, mille nad passi panevad. Passiandmed aga, teadupoolest, on delikaatsed.
passis?22. oktoober 2015, 04:30
Kas kellelgi on tõesti vene pass veel vahetamata, et rahvus passis kirjas ja nii edasi?
Eesti passis ei ole rahvust kirjas. Pole!
Viimane aeg nõukaaegsed dokumendid välja vahetada.
Rohujuur22. oktoober 2015, 06:58
Olgu, vb tõesti ei ole enam (mu meelest on), aga üle ei viitsi kontrollima hakata. Krt muudad siin inimese ebakindlaks :), aga ütle siis sina, kust pidi Ojuland teadma Hiiumaalt pärit poisi rahvust? Ei pidanud! Ta on eestimaalane, aga meie ei tea, mis rahvus on poisile määratud peresiseselt. Selliste andmetega ei lehvitata ju avalikult. Vahet pole, see ei tee teda sugugi vähem meiekaks ja ei teinud seda ka Ojulandi silmis. Ojulandile tahetakse lihtsalt praegu koht kätte näidata, muud midagi. Teisipidi diskrimineerimine :)
Rohujuur21. oktoober 2015, 21:32
Sind ja su õde, armas sõber, ei hakka vihkama keegi! Te olete üdini meiekad ja me armastame teid!
Rohujuur21. oktoober 2015, 21:39
Teie toetuseks tahan lisada, et ka mina olen olnud taolise küsimusega silmitsi! Oli hetk, kus kaalusin tõsiselt oma perekonnanime vahetamist. Suhtle siin omadega edasi ja veendud, et kõik on hästi.
Rohujuur22. oktoober 2015, 07:03
Nad ON meiekad, sest nad on siin sootuks teistsugustel tingimustel. Salliv Eesti paneks mu nende endi standardite põhjal mittesalliva hulka, kuid siiski on mul mööndusi. Ma ei ole kindlasti rassist. Ma ei vaata kindlasti nahavärvi. Ma ei ole kategooriline ja ma eelistan teada tausta. Algusest peale olen ma kaasa tundnud nendele, kes on meie keskel algusest peale ja alati kasvanud (loomulik rotatsioon), sest kui mina olen veel selline mõõdukas ja eelistan TEADA ja teada saada, siis ei saa keegi eitada, et meie ümber on rassiste, kes ajavad segi mõiste "rassist" positiivse mõtte selle negatiivse väljundiga. Rahvuslane või teistsuguste vihkaja - kaks täiesti erinevat asja, kuigi esimene ei välista teist.
Kessu22. oktoober 2015, 00:12
aga sa tead mida sinu ema tegi`?
22. oktoober 2015, 06:51
22. oktoober 2015, 06:52
mõeldud 23:41-le muidugi
aga vot10. september 2019, 10:43
No milleks21. oktoober 2015, 21:31
see artikkel - kui noored on SIIN SÜNDINUD - täiesti OMAD ju
mia21. oktoober 2015, 21:13
Jim ja ta õde on sümpaatsed noored inimesed ja väärt meie lugupidavat suhtumist. Nad on meie kaasmaalased ja siin on nende kodumaa.
Nojah21. oktoober 2015, 21:00
Jim ja ta ]de on minu jaoks oma inimesed. Nad on siin s[ndinud, kasvanud, teostavad ennast siinses [hiskonnas. Aga praegune pagulastevastasus on eestlaste soov rahvana alles j''da ja seda ei saa kuidagi nimetada rassismiks.
Nõus21. oktoober 2015, 23:32
Tead, Nojah, muidu nõus, aga enne eestlastele eesti keeles kirjutamist asenda EN all paremas nurgas ET vastu. Praegu tundub su tekst pooleldi araabiakeelsena.
hm22. oktoober 2015, 08:27
Aga miks üldse selline arutelu, et äkki nad pole omad? Ja miks see ei tule teemaks, kui situatsioon on sama, aga välimus langeb kokku keskmise eestlasega? Meil on ajaloos palju tuntuid ja armastatud inimesi, kelle puhul tihti isegi ei teata, et ta tegelikult polnud ei isa ega ema poolt eestlane, aga keda me kõhklematult eestlaste kampa arvame.