Inimesed

Kuidas maksta korteri eest 200 eurot üüri, kui miinimumpalk on 331 eurot kätte?

Sander Silm, Marge Sillaots, 26. september 2015 07:00

74 KOMMENTAARI

m
maksad neile täie rauaga/ 1. oktoober 2015 10:45
loomulikult võid sissekirjutusest ainult und näha.sissekirjtatult on sinust raske ju lahti saada kuiselleks vajadus tuleb.ja olengi oma üüripinnast ilma käi veel kohtuid pidi
m
Miks/ 30. september 2015 11:01
aetakse maksud kõrgele? Võib ju ka normaalse hinna üles panna ja enne tuleb ikka inimese tausta uurida.Kui soovitakse teiste arvel rikastuda siis muidugi surutakse hinnad lakke, aga neid inimesi peaks maksuamet kontrollima ja vajadusel maksustama mitte töise tulu eest raha saamist.
e
et siis mittetöine/ 1. oktoober 2015 12:58
Mittetöine tulu on täiesti legaalne ja maksustatakse väiksema määraga kui töine
t
te peaksite aru saama/ 30. september 2015 10:17
mind korteri omanikuna teie palganumber tegelikult ei huvita,ma ei saa oma omandit teile ju tasuta üürile anda
s
Sigrid/ 29. september 2015 09:14
Ega see elu vöörsilgi pruugi parem olla. Ma ise ka harjund vähesega elama,köik läheb maksudeks ja öelgem ausalt kes vähesega elavad on ka parema iseloomuga inimesed. Tänapäeval on ka palju levinud kommunaal elamine, Mitu isikut üürivad sama korteri ja maksavad kulud pooleks,ise asi millise kaaslase saad. Aga öelgem ausalt privaat elu on ikkagi parme elu kui prigaad :D . Soomes elavad palju nii et 8 matsi 3 toalises korteris et kulusid kokku hoida ja siis eestis laia lehte mängida. Onka neid kes diin püsivalt elavad,nendel on üürid kallimad eriti üksi elades. Siis vöib reaalselt samamoodi arvestada et kuus jääb kätte 100 -200 euri elamiseks.
p
prigaad/ 1. oktoober 2015 10:38
võiksite veel eesti keele tunde võtta, kuna prigaad kirjutatakse nõrga b- ga ehk siis brigaad
c
c / 27. september 2015 18:13
Selle palgaga saab kolmetoalisest korralikust korterist vaid und näha, hea kui ühetoalisesse saab.
a
aidake pagulasi/ 27. september 2015 17:47
k
Kutsun üles!/ 27. september 2015 16:49
Siin peitub ka tõde, miks paljud eestlased riigist lahkuvad! Kummaline riik meil, kus palgad on olematud, aga muud hinnad ja teenused rikaste riikide tasemel. Kahju inimestest, kelle palk on väike ja puudub taskukohane elamispind, millega võiks inimese moodi elada. Kutsu eestlasi üles avaldama survet, et valitsus hakkaks lõppude lõpuks HARTAT täitma ja puuduvat üüriturgu välja ehitama!
s
Savisaar ju ehitas Tallinnasse/ 29. september 2015 10:31
üürikorterid. Päris mitu maja. Kõik korterid anti neile, kes olid linnas korteri järjekorras. Neis majades olid üürid nii suured, et enamus korterisaajatest müüs need korterid kohe edasi ja kolis odavamale pinnale. Seega rääkida uutest majadest ja taskukohasest üürist on üsna mõttetu. See ei ole majanduslikult võimalik. Keegi kusagil peab need kulud kinni maksma, sest min palka saavad üürnikud seda ei suuda.
Taskukohase hinnaga üürikorterite probleem esineb ka Soomes, eriti Helsinki lähedal, kus üksikutel inimestel (soomlastel) on väga raske ots-otsaga kokku tulla.
Ei oota kusagil kedagi roosamannamäed, rääkimata piimajõgedest.
k
kuidas saab/ 29. september 2015 16:01
üürikorterit kohe edasi müüa?
m
maire/ 27. september 2015 16:09
no lastega tööl käiv mammi elab isegi hästi.sest ta saab lastetoetust,laps saab koolis või lasteaias ka süüa Riideid annetavad tuttavad ja saab sekkaritest odavalt Imestan kamiks peaks mammi üürima 3-toalise? Ja kust on leida 3 toaline 200 euri eest? See ju lausa süllekukkunud õnn. Otsisin Tartus pikka aega korterit .Sooviks ikka ahiküttevaba,sest kui tegemist tudengiga,on see liikuv ja käib ka kodus 2-toalised tikutopsidki maksavad üle 200 euro ,pluss veel kommunaalkulud . Palun,kodanikud! Avaldage otse kuulutusi,et võtate üürilisi Võik skohtuda silmast silma ja tehinguid teha Praegu need kinnisvara ihnurid koorivad ka veel üürilevõtjat .Oleks siis veel neil kohustsu teavitada riiki,et üürileandaja saab tulu. Nagunii varjatakse üüritulusid .Korter hoitud,kommunaalid tasutud ja kasumina raha ka taskus!
e
ei tea, mis kasum?/ 29. september 2015 16:04
Lagastad korteri ära, kes see võõrast varast hoolib, pärast läheb remont kordades kallimaks, või arvad, et remonti polegi kunagi vaja teha?

d
D'O./ 27. september 2015 13:40
KURB Eesti TEGELIKKUS!! Ja nüüd tuuakse siia veel mingeid 2kaltsakaid" kusagilt PÕGENIKENA...
m
marks/ 27. september 2015 03:58
Asi ei ole enam ammu proportsioonis. Samad näod istuvad linna ja vallavalitsustes otsustajatena kellele vee ja küttefirmad kuuluvad. Mis viga korrigeerida. Tõstavad hinna sellisele tasemele et ägad ja maksad, aga soola raha ju jääb. Kui seadus keelab mingi X tasu , leiutatakse uus. ( Kraaniveel, liitumistasu, obonent tasu, , siis m3 hind, vee kadu?, mõnelpool veel üldelekter), kanalisatsiooniga sama lugu, siis halduskulu. Küttega sama. Ehk lühitalt , peidetud koruptsioon, seaduseridade vahel.
j
Jüri/ 26. september 2015 22:51
pensoin on 296 . Muud lisa ei tule . Masksan iga kuu 200 üüri . Talvel kogunevad võlad , suvel saan tasa . 50 eurot valan iga kuu autole paaki ja 46 jääb puhtalt söögile . Soe tuba , soe vesi , mugav auto , leib laual , rohkemat ei oskagi tahta .
d
D'O./ 27. september 2015 13:43
!,5 € päevas söögiraha - hmm! Kas väheks EI jää???
k
Kus elad?/ 27. september 2015 20:44
Eestis on neljaliikmelisi peresid, kus saab kulutada päevas tervele perele 5 EUR. Ühe inimese jaoks on see lausa luksus.
See on tavaline Eesti väljasurnud küla ja alevi argipäev.
j
janno/ 29. september 2015 10:49
auto puhul ülevaatus+ õlivahetused,filtrid jne, ja kui peaks midagi autol üles ütlema, mis siis saab?
m
Mees/ 26. september 2015 22:49
Päris räiged vennad siin koos madalapalgalise yle irvitamas aga see ju loomulik,see madalapalgaline on ju eestlane,lastega eestlane! Selliste inimeste yle vöib vabalt aasida,pole ei hirmu ega kaaskodaniku suhtes armu! Siit tekib tahtmine,et töepoolest need pagulased siia tuleks ja las köik minna nii nagu läheb,kasvöi köige mustema stsenaariumi järgi! Sellist rämpsu nagu siin kirjutamas,ma kyll oma kaasmaalasteks ei pea!
.
.,.,/ 26. september 2015 21:46
o
oota/ 26. september 2015 21:46
250 on kööktuba mis korteri, erastatud korteris võivad kommunaalid 200 olla ja 300 saangi vot nii
a
armeeniaraadio/ 26. september 2015 20:24
Kuidas maksta korteri eest 200 eurot üüri, kui miinimumpalk on 331 eurot kätte?
-----------------------------------
Hakka pagulaseks.
m
Mis valitsusel sellest/ 26. september 2015 17:46
Neil 4000.- eurosed palgad ja seda probleemi ei ole.Peaasi , et pagulastel elamised ja ülalpidamised garanteeritud on- ja Merkel kiidab!

k
kuidas ei saa maksta ?/ 26. september 2015 17:06
sealt jääb ju elamiseks veel ülegi ja rohkem kui toimetulekutoetuse saajale . . . :) ära vingu !
m
Mell/ 26. september 2015 16:33
Kui raha on vähe, siis ei tasu kohe kolmetoalist üürida. Meie elasime lapsepõlves 4-jakesi 1 toalises üürikorteris. Eks ta kitsas oli, aga vähemalt oli kodu olemas. Kuigi olen nõus, et Tartus on ka 1 toaliste üür suht kallis ... Ega siin ühtegi head lahendust ei olegi.
e
elu õppetund/ 26. september 2015 15:56
Lased ennast panna suvalisel lustikustil, kellelt hiljem isegi elatisraha ei ole lootust saada, siis on ikka kehv. ;((((
t
Ta vist/ 27. september 2015 16:46
Riikliku propaganda ohver.
Luges kusagilt, et riigil lapsi vaja aga mis edasi, seda seal kirjas ei olnud.
e
Eks/ 28. september 2015 14:58
sa ise oled ka üks paras lustikusti! Kahjuks ei ole ühelgi inimesel otsaette kirjutatud, kes ta tegelikult on! Isegi rahajõmmid jätavad oma naisi-lapsi virelema...
k
Kuule lustikusti!/ 28. september 2015 15:05
Ka rahajõmmid jätavad oma naisi-lapsi virelema! Ühelegi inimesele ei ole otsaette kirjutatud, kes ta tegelikult on. Sina lustikustina peaksid teadma, missugused te olete. Tõeline mina lööb välja alles siis, kui naine ja lapsed olemas! On ju nii või mis?
p
pöff/ 26. september 2015 14:42
Endal küll on hea rääkida, hetkel elame korteris kus ruumi ülearu. Aga eestlaste puhul on ikka kummaline see, et igalühel peab oma korter olema.
Välismaal elades sai mitme võõra leibkonnaga ühe katuse all elatud.. oli küll natuke harjumatu alguses, et külmkapi riiulid on jagatud ja hommikul pidid wc järjekorras seisma. Aga see oli ja on tegelikult väga ok. Peab ära mainima, et need perekonnad on kõik väga hea palga peal.. lihtsalt üürihinnad on nii kallid, et üksi oma korterit omada pole mõistlik. Eestis aga selline asi on millegi pärast väga tabu.
e
eestlased / 27. september 2015 21:54
said nõukogude ajal piisavalt ühiskorterites elada, kus igal perel oli oma tuba ja muud ruumid ühised
e
Erki/ 26. september 2015 14:21
Soovitan väikest kuritegu.Vanglas ja lastekoduski korralik toit prii,üüri ei nõuta,hariduseomandamise võimalus...
s
soovitus/ 26. september 2015 12:16
ehita ise paar korterit ja üüri odavalt välja siis turul hakkab hind langema...
k
korterita/ 26. september 2015 13:36
Kortereid on Tallinnas seismas sadu Mustamäel - TÜHJALT.
Põhjus - pole neid ratsarikkaid üürnikke, aga üürihinda alla ka ei lasta.
j
ja rakvere/ 30. september 2015 09:47
pürgib tallinnaga võrdselr pulgale. ärgu imestagu, et pigem minnakse soome kui jäädakse rakvere.
Võtan soovituse vastu./ 26. september 2015 16:50
Sina finantseerid, mina organiseerin ehituse. Nii saamegi lõpuks Eestis üürid mõistuse piiridesse.
s
soovitus/ 28. september 2015 00:15
niikaua kui seis on suhtes +16 ( üürijad ) / -19 ( üürnikud ) püsivad üürihinnad endises kasvutrendis. Minul raha netu aga ideid laialt.
h
Hooldekodus/ 26. september 2015 11:55
...maksab 1 päev enesega mitte toimetulevale vanurile 28€. Mille eest maksta?
Samas viivad välispangad maalt välja oma kasumit 550 miljonit! aastas.
a
26. september 2015 11:33
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
a
Alar2/ 26. september 2015 11:48
Sa ei viitsi asju sisuliselt näha...ja levitad ise eksitavat infot
x
xxxx/ 26. september 2015 14:33
Ja kui abikaasa on töötu.
o
oled sa toetan alarit/ 26. september 2015 14:50
pidanud elatusraha nõudma kunagi kellegilt?See et sa seda nõuad ei pane kedagi seda maksma,kulutad oma aega ja närve ainult,ei muud.Kui ikka yks vanem ei maksa vabatahtlikult,siis vägisi ei saa ka midagi.

r
raivo/ 26. september 2015 11:20
Pole raha,maksad pool seksiga.ka see pole keelatud.
e
Elage nagu Soomes!/ 26. september 2015 11:10
Seal lihttöölised üürivad samasuguse korteri kümne kärsa peale. Meil ongi inimesed läinud liiga uhkeks. Olgu suur korter, maja ja veel suvila takkaotsa. Pole vaja nii hullult priisata.
j
26. september 2015 11:07
juhanile oled ikka tuhajuhan täiesti elukauge ära aja mullikesi suust ei ela vist eestis
j
juhan/ 26. september 2015 10:34
Otsi tasuvam töö, oma viga et nõus sellise palgaga töötama
m
mx35/ 26. september 2015 11:40
tuha juhan otsib tasuvamat tööd. kui tasuvaid töökohti on 100 ja töötajaid 1000 kes siis saab ja mis tööt teevad need 900 kes ootavad tasuvamat tööd.. kas teevad mingigi tasu eest või ootavad kuni saavad tasuvama töö.. aga aeg läheb ja igapäev on vaja elada.. pealegi paratamatult trügivad peale MAKSUD ja surm
t
TEGELIKKUS/ 27. september 2015 20:56
Üks puukaupmees laseb müügiks minevad küttepuud käsitsi raiuda, maksab meestele miinimumi.
Ta ütles, et masin oleks kasulikum, aga kas siis peavad meeste pered nälga surema? Neil poleks muud sissetulekut ju kusagilt võtta. Tema ka rohkem maksta ei jõua elusatele lõhkujatele, küll aga elaks masinaga lõhkudes paremini.
Vot sellised lood on eduriigis Eesti. Mõneti arusaadav, sest need lõhkujad ju oma küla inimesed, lapsest saadik tuttavad. Kui nii võtta, siis eks kurat söö ka hädaga kärbseid ja ka selline naljakas töötasu on mingi päästja.
Samas- me maksame ja laiame,õigemini teevad seda need genotsiidi läbiviivad genossed valitsusest.
Kohe vist läheb veel hullemaks ja ka see puukaupmees peab oma küla toetamise lõpetama.
See ON genotsiid!
k
Kõik küsivad raha/ 26. september 2015 09:49
Artikli eest küsitakse raha, tahad korterit raha.
Aga pagulased saavad tasuta elamise, tasuta ravi sh hambaravi ja tasuta keeleõppe. Mingit toetust ka makstakse. Võrdset kohtlemist on vaja.
i
ikka üle varju/ 26. september 2015 09:33
Kolmetoalist tahab? ,Milleks,kui sul pole selleks võimalust? Kas ei piisaks ühetoalisest?
k
korter/ 26. september 2015 10:05
Ühetoaline maksab pea sama. Tallinnas küsitakse 12-16 rm. eest 200-300 eur. Kui on peres 2-4 liiget ei mahu nad sinna ära. Isegi üksikul inimesel jääb elamine väikeseks. Tavalisti on pakutavad endised ühiselamu toad ja koosneb pealegi kööktoast. Sellistes kohtades jooksevad inimesed läbi ja mõõda seinu ronivad prussakad. Korralik 1 toaline maksabisegi rohkem. Kinnisvara maakler soovib veel oma raha ja see vaene inimene peab maksma korraga 3 kuu raha.Samas imestan, et miks inimesed, kes üürivad maksavad ka maakleri raha. Seadusega maksab selle raha üürile andja. Üürija ei pea seda raha maksma. Aga siin meie riigis milleki pärast maksab see, kes üürib. Ise olete rumalad ja maksate maakleri raha ka. Üürile andja maksab 1 osa maakleri teenuse eest.
h
heh/ 26. september 2015 14:54
isegi kui maksaks yyrileandja,siis yyrilevõtjalt hakataks nõudma kole kuu tagatis raha,lepingu lõppedes aga ei näe sa seda enam,kuna leiutatakse igasugu põhjuseid miks ei pea maksma.
k
Kellamees/ 26. september 2015 10:42
3-toaline.....ja mis luksus see on ?! Kui arvestada, et ,,tuppa", ,,MAGAMISTUPPA" mahub vaid voodi, vene-aegseid ,,standardeid" arvestades, kus poole-tunnise hingamise peale sisseastujale meenub keemialaboratoorium, kus läga-sõnniku peal katseid tehakse..... Tähtis ei ole tubade arv vaid suurus mida saaks ikka TOAKS nimetada !!!
k
kass/ 1. oktoober 2015 11:43
Kolme lapsega ühetoaline korter ??? Kas kujutate ette ka kuidas paarikümne ruudues korteris 4 inimest magab ? Üks suur voodi või...ja lapsed õpivad köögilaua taga järjekorras sest mingist kirjutuslauast ei saa juttugi olla....siis ma saan aru küll et läheb Soome...seal korterid suuremad ja arvestus inimeste järgi....hinnad aga peaaegu samad....niiet....
j
Jah/ 26. september 2015 09:16
Ärge valige riigivargaid siis alampalk tõuseb.
k
koondatu/ 26. september 2015 08:54
Üürid peaksid tõesti odavamad olema.Vene ajal olid ikka üürid palgaga vastavuses.

r
riik hoolitseb/ 26. september 2015 08:08
Tuleb valitsuselt varjupaika paluda või kullapoodi röövida. Vanglaid ehitatakse selle mure lahendamiseks ju juurde.
r
riik hoolitseb??/ 26. september 2015 08:55
On sul lõunamaalase larhv ette näidata, et subsideeritud ja hooldatud keskklassi kohta nõuda? Kohalikud on PRÜGI selle valitsuse jaoks, isegi kui tegu on lastega peredega, rääkimata muudest näljutatud elanikkonna gruppidest.
l
lasterikas/ 26. september 2015 08:04
Kolisin seepärast maale, et oma kodu saada. Kredex aitab lasterikkaid. Aitäh selle võimaluse eest. 2 lapsega kahes toas ja 100 euri eest - see naine on isegi õnnega koos. Seni kuni ei tule teadet lepingu lõppemisest. Siis lööb silme eest mustaks. Olen 3 lapsega sellises seisus olnud.
M
08:04, 26. sept 2015 -le/ 26. september 2015 09:34
Minu arvates ka briljantne saak!
a
aga/ 27. september 2015 21:59
maal ei pruugi tööd leida, millest siis elada?
n
nii ja naa/ 26. september 2015 07:51
Palgad on meil tõesti nirud, aga miks see üürikorter peab olema kolmetoaline. Üldiselt teeb mind rahutuks sõna, üksikema, lapsel on ju kuskil ka isa olemas ja tema peabki aitama.
r
rahutule/ 26. september 2015 08:06
oleks põrsal küüned...
m
mx35/ 26. september 2015 11:54
miks see üürikorter peab olema kolmetoaline.???
riigi teatajast Eluruumidele esitatavate nõuete ja üüri arvestamise korra kinnitamine
... Eluruumi maht ühe inimese kohta ei tohi olla väiksem kui 15 m3. Iga järgmise inimese kohta peab eluruumi maht olema 5 m3 võrra suurem....
Naine+2 last = 15m3+20m3+20m3 = 55 m3 siit korteri kõrgus on 2,4m siis on
6,2+8,3+8,3=22,8 m2 Nii suur on miinimum põrandapind. Kui suur on selline korter 1..2..3 tuba?
n
normides/ 27. september 2015 21:11
on kirjas miinimum maht, aga pindala kohta on kirjas 2. Kinnitada eluruumi sotsiaalselt põhjendatud normiks 18 m2 eluruumide üldpinda perekonna iga liikme ja lisaks 15 m2 perekonna kohta.
m
Maamees/ 26. september 2015 07:49
Urve Palo ju soovitas riigil ehitada rahvale taskukohase üüritasuga kortereid. Oravad aga ei luba kuna see rikkuvat korteriomanike äriplaani.
i
isegi/ 26. september 2015 10:58
palju jõukamas soomes on sellised korterid olemas. meil oleks neid lausa hädasti tarvis aga röövlid ei luba.
e
ei viitsi minna linki otsima/ 29. september 2015 10:44
aga enne valimisi oli Soome televisioonis debatt üürikorterite teemal ja leiti, et need on liiga kallid, eriti Helsinki ümbruses. Kui teemat ei valda, ära jorise.
v
Vello ./ 26. september 2015 07:15
Ei tea ! Aga maksta tuleb , ja kedagi see ei huvita .
k
...../ 26. september 2015 08:51
kui sissekirjutus on olemas siis taotled toimetulekutoetust. Üüri, elektri ja kommunaalmaksud maksab siis riik omavalitsuse kaudu. Sehkendamist on, aga maalt lapsi kooli saata on hoopis kulukam ja seda ei kompenseeri sulle üldse keegi. Muidugi laste isale tuleb kohtusse elatise nõue teha, et toetusi saada.
O
.../ 26. september 2015 09:23
Otsiks pigem parema palgaga koha kohe. Nende toetustega närutavad nii või teisiti ja ega sealt ka midagi võtta ole kust midagi võtta ei saa.
m
maksad neile täie rauaga/ 26. september 2015 10:59
aga sissekirjutusest võid ainult unistada.
l
26. september 2015 11:10
lastega emal on üldse keeruline tööd leida, sellest ei saa aru ainiult mõistusepuudelised.
p
propaganda ohver/ 29. september 2015 16:20
Toimetulekutoetust võib saada vaid tutvuste korral, või kui elad korteris, kust võidakse välja tõsta. Ma elan oma majaosas, olin 6 aastat töötu maaalevis ja ei saanud kordagi seda toetust, aeti vaid mingit idiootlikku jura.