MEIE ÜMBER: Tallinnas võtab Uberi tellimine neli-viis minutit. Uberi autod sõidavad igal pool ringi, ent kuna neil puuduvad traditsioonilised eraldusmärgid, ei õnnestu neid tänavapildis kuidagi kohata. Foto: MATTIAS TAMMET
Eesti uudised
6. juuli 2015, 07:00

Poolteist kuud Uberit: sõita ei tohi, aga auto saab nelja-viie minutiga (5)

Kuigi ühelgi UberPOPi teenust osutaval juhil vastavat luba ette näidata ei ole, sõidavad nende autod Tallinnas ringi juba teist kuud. Politseil on käsil mitu menetlust, ent vastavate lubadeta "taksojuhte" on ilmselt sadu.

Kuigi ühelgi UberPOPi teenust osutaval juhil vastavat luba ette näidata ei ole, sõidavad nende autod Tallinnas ringi juba teist kuud. Politseil on käsil mitu menetlust, ent vastavate lubadeta "taksojuhte" on ilmselt sadu.

5. mail ütles majandus- ja taristuminister Kristen Michal, et Uberi nn sõidujagamisteenus on Eestis tõenäoliselt seaduslik – seda 1. oktoobrist, kui jõustub uus ühistranspordiseadus. Uberi bossid nii kaua oodata ei tihanud ja alustasid 15. mail. Pärast seda on teenust osutavate juhtide hulk hüppeliselt kasvanud. Uber oma juhide-autode arvu ei avalikusta, kuid kas või eelmisel nädalal võis juhuslikul hetkel Tallinna tänavatel liikumas leida kümneid UberPOPi autosid. Ettevõtte ametliku statistika järgi võtab Tallinnas auto tellimine keskmiselt 4,6 minutit. UberPOPi reeglite kohaselt sõidavad juhid vaid endale sobival ajal ja seega võib neid juhte, kes eile parasjagu ei sõitnud, olla lausa sadu.

Teadaolevalt pole Uberi autojuhtidel tegevuseks ühtegi ametlikku luba. Liiatigi pole üheski autos taksomeetrit, sest sõidu hinda arvestavad kliendi ja autojuhi nutitelefonid vastavalt sõidu pikkusele. Samuti pole praegune UberpPOPi teenus mõistetavalt liinivedu ega sobi ka ühelgi muul moel praeguse ühistranspordiseaduse raamesse. Seda ei eita ükski osapool: Uber, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ega politsei.

Edasi lugemiseks:

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
3.99