Peetruse teine kiri 2:4 Jah, Jumal ei säästnud patustanud ingleidki, vaid tõukas nad põrgupimeduse soppidesse kinnipidamiseks kuni kohtuni. 5 Ta ei säästnud muistset maailma, vaid, saates jumalakartmatute maailma peale veeuputuse, kaitses üksnes õigusekuulutajat Noad ning tema omasid, kokku kaheksat; 6 ta muutis tuhaks Soodoma ja Gomorra linnad, mõistes need hukka hävinguks ja pannes hoiatustähiseks tulevastele jumalakartmatutele. 7 Ta kiskus hukatusest välja õige mehe Loti, keda kõlvatud inimesed vaevasid oma liiderliku eluviisiga, 8 sest nende seas elades ning kõike seda nähes ja kuuldes oli see õige piinanud oma õiglast hinge päevast päeva ülekohtuste tegude pärast. 9 Nii oskab Issand küll jumalakartlikke kiusatusest välja kiskuda, ülekohtusi aga nuhtlemiseks kinni pidada kohtupäevani.
Esimene Moosese raamat 6: Aadama järeltulijad 1 Ja kui inimesi hakkas maa peal palju saama ja neile sündis tütreid, 2 siis nägid Jumala pojad, et inimeste tütred olid ilusad, ja nad võtsid enestele naisi kõigist neist, keda nad välja valisid. 3 Aga Issand ütles: „Minu Vaim ei pea igavesti jääma inimesse, sest ta on ikkagi ainult liha. Olgu ta elupäevi sada kakskümmend aastat!” 4 Sel ajal, ja veel pärastpoolegi, kui Jumala pojad heitsid inimeste tütarde juurde ja need neile lapsi ilmale tõid, olid hiiglased maa peal: needsamad vägimehed, kes muistsest ajast on kuulsad mehed.
Eks tulnukatelgi ole koduplaneedil toiduprobleemid. Sellepärast nad tulevadki uurima, kuidas Ida.Virumaa venelased saavad vegeteerida ainuüksi samagonnist saadava energia abil.
Kõrgema tsivilisatsiooniga teistele universumi intellektolenditele anatakse võimalus tutvuda madalamatega. See kus nad meie suguseid "ahve" vaatlevad ei oma tähtsust. Ilmselt ei suuda nad mõista , miks me jätkuvalt arendame muinasaja kultust ja peame seda ainsaks tõeallikaks.
Pole see Varbola midagi müstilisem kui mõni muu "müstiline Eestimaa paik" Varbola "müstilisusega" on lihtsalt selline "müstiline" lugu, et linnus on rohkem tuntud ja müstikute parv sellesama tuntuse läbi sinna seega rohkem peale lennanud, ei muud. Ja vanim linnus see ka ei ole, kust see võetud on, Eestimaal on hoopis vanemaid linuseid, Iru ja Sinialliku ja nii mõnedki teised. Võib-olla on Varbola vanim omalaadsete seas, oma kivivallidega jne ja sedagi vast mandrieesti osas. Kivivallidega linnused on saarlaste ekspansiooni tulem. Saarlaste osa mandrieesti ajaloos on väga vähe käsitlust leidnud. Lääne-Eesti, Harjumaa, Tallinn (Talilinn= Talvelinn) Pärnu-Viljandi-Tartu liin (veetee sidususes Pihkvaga) on tugevalt saarlaste mõjuväljas olnud.
Tallinna ajalooline nimi on Reval (nimi tuleb muinasmaakonna Revala nimest), linn sai Lübecki linnaõigused 15. mail 1248. Tallinn, linna nimena, võeti kasutusele alles 1920ndatel aastatel!
Elik, siis täpsemalt: 1227. aastal lõpetatud Henriku Liivimaa kroonikas kasutatakse nime Lindanise, mis võib tähendada Taani (-danise) linnust (lin-) ning millega võib olla samatüveline ka eestikeelne nimetus Tallinna (Talyna, esmakordselt mainitud 1536). Üle Soome lahe Turgu ja Päris-Soome (Varsinais-Suomi) põgenenud muinaseestlased võisid kaasa võtta vallutuseelse nime Kesoniemi. Vene kroonikates kasutati Tallinna kohta nimekuju Kolõvan. Tallinn'a (kuni 1933. aastani Tallinna) nimekuju hakati kasutama pärast Eesti iseseisvumist (kuni 1935. aastani oli rahvusvaheliselt ja saksa keeles lubatud kasutada ka Revali nime). Nii, et mis Tallinnast sa kirjutad, seoses Varbola linnuse ja tolle ajalooga?
Kohalikud ise promovad oma külalinnust. Tahavad sellega ajada raudteekoridori hoopis endast mööda ja Kohila peale. See on selle magala poolt väga kole tegu küll.
kindlus lätlaste, poolakate jms vastu vanast ajast, ufod tekitavad tähelepanu, nähtvasti tulekul suured muutused, me nägime oma tütrega neid nõuka aja lõpul. nüüd tuleb kindlused jälle üles ehitada, - musta katku vastu siin. ei me jõua neid ...
KOMMENTAARID (14)