Raamat

Tervise hoidmise toidud: mitmekesised ja maitsvad 

Silja Paavle, 13. aprill 2015, 16:48
Maire Vesingi "Tervise hoidmise toidud" (Ajakirjade kirjastus)Foto: Silja Paavle
Mitmekesiseid ja maitsvaid roogi on võimalik nautida ka siis, kui mingil põhjusel on tulnud näiteks lehmapiimast ja gluteeni sisaldavatest toiduainetest loobuda.

Nii kinnitab Maire Vesingi, kes raamatus "Tervise hoidmise toidud 3" jagab kokkamisnippe just neile, kelle tervis ei luba tarbida gluteeni, laktoosi ega kaseiini. Number kolm pealkirja taga tähendab muide seda, et tegu on tervise hoidmise kokaraamatute sarjas kolmanda teosega, esimesed kaks räägivad diabeetikute toitudest ja gluteenivabadest roogadest.

Samal teemal

Ajakirjade kirjastuse välja antud teoses nendib Vesingi, et nipp on tegelikult lihtne – tuleb vaid tunda gluteenita ja piimata toiduaineid ning kasutada veidi fantaasiat.

Et see oleks lihtsam, on raamatus ka toitumisterapeudi Annely Sootsi kirjutatud peatükk toiduallergiast ja toidutalumatusest. Põhjaliku ülevaate saab erinevatest dieetidest ning ka toorainest ehk sellest, millised toiduained on gluteeni ja piimata. Tähelepanu on pööratud ka muna asendajaile.

Suurema osa raamatust võtavad enda alla mõistagi kaunite piltidega illustreeritud retseptid, millele on juurde lisatud ka tarvilikke näpunäiteid. Retsepte ja kogemusi tasub usaldada, sest Maire Vesingi on kõik oma lapse diabeedi ning täiskasvanuna lapseootuse ajal tekkinud piima- munatalumatuse tõttu omal nahal järgi proovinud. Seega on see põhjalik kokaraamat paslik ka kõigile neile, kes soovivad oma toidulauda lihtsalt tervislikumaks muuta.

Näiteks toome siinkohal ära lapsepõlvest paljudele meelde jäänud maiuse retsepti – ka seda on võimalik valmistada oluliselt tervislikumalt kui toona.

Kirju koer

Vaja läheb: 150 g gluteenita ja piimata küpsiseid, 150 g marmelaadi, 50 g rosinaid, 30 g toorkakaopulbrit või jaanikaunapulbrit, 80 g kakaovõid, 50 g india pähkleid, 30 g kuivatatud kirsse, 30 g kuivatatud jõhvikaid, 200 ml kookospiima, 40 g toor-roosuhkrut.

Valmistamine: Valmista kookoskondenspiim. Selleks hoia kookospiima või –kreemi purki külmikus ja ära loksuta enne avamist. Ava purk, koori ettevaatlikult pealt tahke osa ning jäta vedelik purki.

Tõsta mass potti, lisa toor-roosuhkur ja meresool, sega hästi ning kuumuta tasasel tulel, kuni suhkur on sulanud.

Jätka segu kuumutamist keskmisel kuumusel ilma kaaneta umbes 30 – 50 minutit. Võta tulelt ning sega hulka riivitud kakaovõi.

Pese rosinad. Tükelda gluteenita-piimata küpsised, marmelaad, pähklid, kirsid ning jõhvikad. Sega kõik ained omavahel. Vooderda sobiva suuruse ja kujuga vorm toidukilega. Pane mass vooderdatud vormi, tõsta toidukile servad vormi peale. Lase külmkapis taheneda.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee