Anti Reinthal. Foto: LAURA OKS
Inimesed
10. aprill 2015, 07:00

Anti Reinthali loodud telemäng pääses Cannes’i telemessile

Laiemale publikule pigem näitlejana tuntud Anti Reinthal on teinud teleajalugu. Tema väljatöötatud saade "The Big Steal" on esimese Eesti teleformaadina jõudnud tele- ja digitaalsisu messile "MIPTV".

Iga aasta aprillis Cannes’is toimuv "MIPTV" on maailma üks esinduslikumaid teleproduktsiooni alaseid messe, kuhu pääsemist võrreldakse kutsega Cannes’i filmifestivalile.

Endine draamateatri näitleja Anti Reinthali lõpetas kaks aastat tagasi Londoni rahvusliku filmi- ja telekooli (London National Film and Television School) ning koos toonase koolivenna Andre Sousaga töötasid nad välja telemängu "The Big Steal."

See on raha peale mängitav telemäng. "Mängu algidee peitub teoorias, et mida rohkem sa teed, seda enam sa teenid ja seda vähem sa elad, ning vastupidi," rääkis Reinthal.

Telemängus osalejad saavad õige vastuse korral "varastada" oma kaasvõistlejate raha. Kuid raha "varastamiseks" peavad mängijad omama närvi, sest mida kauem nad ootavad, seda suurema summa võivad nad võita.

Kui nad ootavad aga väga kaua või on nende vastus vale, siis nad jäävad hoopis ise oma rahast ilma. Mängus on kolm etappi ning lõpeb pingelise finaaliga.

Formaadi loomiseks ja viimistlemiseks kulus Reinthalil 7–8 kuud pingelist tööd, mis on aga ilmselgelt ennast õigustanud.

"Suutsime välja mõelda uued dünaamikad, mida seni pole mälumängudes veel kasutatud ning kombineerides neid mänguteooriaga, suutsime luua eduka formaadi," rääkis ta.

Saateformaadi edasimüüjaks on Türgist pärit suur produktsioonifirma Global Agency, mis esindab formaati ka "MIPTV-l" ning Reinthal möönis, et seni pole ükski eestlasest osalusega saateformaat veel sinna jõudnud.

"Kuna ma olen Londonis õppinud just uute formaatide väljamõtlemist, siis võib öelda, et esimene linnukene on lendu lastud ja see on kenasti ka pesasse tagasi tulnud," naeris ta.

Anti Reinthal on Kesk-Euroopa ühe juhtivama teleproduktsiooniettevõtte Paprika Latino Studios Eesti tütarettevõtte juht ja kaasomanik. Tema tööks ongi uute saateformaatide väljamõtlemine ja ekraanile toomine.