Saund

Berliinis elav muusik tegi plaadifirma ja alustas soolokarjääri

Mauno Meesit: olen rahunenud ja hakanud rohkem endasse vaatama (6)

Juhan Mellik, 28. märts 2015 07:00
RAHULIK JA VAIKNE: Mõlemad Sinise albumid, "Butterflies" ja "Dreams Come True", on Saksa muusikaedetabeleis ilma teinud. Kolmandale kauamängivale, mis ilmub Mauno Meesiti nime all, saavad elektropalade asemel aga akustilised vanaaegsete muusikariistadega salvestatud lood.Foto: Renee Altrov
"Mind inspireerib sakslaste lihtsus ja sügav pühendumine enda loomingule ja tööle," räägib Mauno Meesit, tuntud artistinimega Sinine, kes kolis kahe aasta eest Berliini, et kodumaast eemal rahulikumalt uuele loomingule keskenduda. Seni tempokamat elektromuusikat avaldanud mees on hakanud kirjutama vaiksemaid akustilisi lugusid.

"Eestis näen ma linnainimestel rohkem rahutust ja enese tõestamise vajadust, Ameerika unelma tagaajamist," võrdleb Mauno. "Ilmselt tuleb see sellest, et meil ei ole lähiminevikku, millega rahul olla, millele enda usku, identiteeti ja enesekindlust sama tugevalt toetada," mõtiskleb ta.

Eestlastele paistab Berliinis meeldivat. Sügisel kolis sinna uusi tuuli haistma ka Marten Kuningas. Maunogi märgib, et rahvuskaaslasi liigub seal kandis hulgaliselt: "Mõni aeg tagasi sattusin näiteks laulja Kene Vernikuga sama lennuki peale. Pildid sain teha fotograaf Renee Altroviga, kes kõrvaltänavas elas. Üks eestlane peab siin oma plaadipoodi. Neid näiteid on palju!"

Eestlasi kui murdu

Mis asi see on, mis loomehingi siit mailt Saksa suurlinna meelitab?

"Siin saab elada sama rahulikult nagu mõnes väikelinnas," kinnitab muusik, kelle meelest on Saksamaa pealinn näiteks Londoni ja Pariisiga võrreldes oluliselt vaiksem ja turvalisem paik.

"Eestlase jaoks on siin arhitektuuri poolest palju kodust Tallinna ja Tartut," lisab Mauno ning kiidab ühtlasi Berliini sõbralikku vaba meeleolu ja üsna odavaid hindu.

Berliinis tuleb ette ka ainult metropolile omaseid kokkusattumusi. Näiteks küsis Mauno tänaval jalutavalt naiselt teed muusikabaari. Vestluse käigus mainis naine, et tema hea sõber produtseerib New Yorgis ka natuke muusikat.

"Hiljem tuli välja, et see mees on Victor van Vugt, kes on teinud koostööd Depeche Mode’i, Nick Cave’i ja Kylie Minogue’iga," jutustab Mauno. Just van Vugt oli The Bad Seedsi solisti Cave’i ja Kylie pärjatud dueti "Where the Wild Roses Grow" produtsent.

"Igaüks leiab siin endale meelepärase keskkonna, kuigi töö saamine ja bürokraatia võib paras pähkel olla," möönab Mauno, kes aga tööpuuduse üle ei kurda. Graafilise disainerina leiba teenival mehel on vedanud, sest tema töö on ühtlasi ka hobi.

"Ärkan hommikul, panen arvuti käima ja tihtipeale ongi järgmine hetk öö käes."

Kogu aeg, mis töistest tegemistest üle jääb, kuulub koti- ja kindadisainerist abikaasale Annele või kontsertide külastamisele.

40ndate mikrofonid ja saja-aastane kitarr

Püüdes paari sõnaga kokku võtta, kuidas on Berliinis veedetud aastad teda mõjutanud, lausub muusik: "See aeg on mind teinud rahulikumaks ja pannud rohkem enda sisse vaatama." Muutus kajastub ka tema värskes loomingus.

Kui seni on Mauno tuntud tema artistinimega sama nime kandva kolmepealise ansambli Sinine aju ja selgroona, siis aprilli lõpus annab ta oma kodanikunime all välja esimese sooloalbumi "Closer" ("Lähemal").

 

www.grainyrecords.comwww.maunomeesit.com

Posted by Mauno Meesit on 18. märts 2015. a.

Ta salvestas selle oma Berliini kodus, kasutades 1940ndatest pärinevat Ameerika laulumikrofoni ja vanu instrumente, näiteks saja aasta vanust Austria parlorkitarri.

Mauno rõhutab, et ideeline baas on Sinisega võrreldes ikka sama, erinevus seisneb rohkem kõlapildis ja meeleolus.

"Mu enda nime all ilmuvas muusikas on sees teatud rahu ja vaikuse tunne," selgitab ta. Seetõttu ka huvi vanemast ajast pärit töövahendite vastu.

"Paljud uued mikrofonid annavad hästi edasi detaile, aga mitte tingimata meeleolu ega realistlikku kõla," teab muusik. Oma sõnul soovis ta tabada tunnet, mis tal tekib, kui on üksi kitarriga ja laulab ainult endale.

"Salvestasin laulud nii lähedalt ja vaikselt, et kuulajal tekib peaaegu tunne, nagu laulaksin neid lugusid tema kõrval."

Ka kaks Sinise albumit on ilmunud Saksamaal, kuid senise plaadifirma Accession Records asemel üllitab Mauno soolo­plaadi tema enda verivärske label Grainy Records. Muusikatööstuse köögipoole vastu juba aastaid huvi tundnud mees selgitab, et päris enda plaadifirma sündis isetegemise vajadusest.

"Grainy Records on nii-öelda butiikfirma, mis annab välja piiratud koguses valmivaid plaate ja vinüüle," räägib Mauno. Kõik plaadid saavad käsitsi nummerdatud, taaskasutatud materjalidest ja omatehtud disainiga.