Eesti uudised

Jüri Mõis eesti keele võimalikust tulevikust: see on olemas, aga pigem veidrusena (100)

LISA KOMMENTAAR

Hell16. märts 2015, 18:29
Teismeline poeg räägib seitse sõna inglise keeles ja juba pole eesti keelt enam vaja. No on mehel aru! Ja trammid sõidavad ka veel Tallinna tänavail!
Raivo Arengu16. märts 2015, 11:21
Jüri Mõis ei tohiks eesti keele seisukohast mingit seisukohta võtta. Tema elu suurim saavutus on üheainsa raamatu läbilugemine, enamaks vennikesel jaksu pole olnud. Mis puutub Mõisa edukusse äride alal, siis selline edukus on üsnagi mitmeti hinnatav.
ys16. märts 2015, 08:39
Mõisa poriga loopimise asemel mõelge loogiliselt. Teeme ju ise kõik selleks, et eesti keel kaoks. Meie inimesed lähevad mujale ja ega neist enamik tagasi ei tule. Ja siis laseme elama igasuguseid ..... Meie igapäevane keel on täiesti inglise keelest solgitud. Ja vaadake tänavapilti: shop, bar, cafe, jne. Kus on pood, baar, kohvik? Kontorirotid vaadaku, kas nad lähevad koosolekule või briefingule, jne.
Nõus16. märts 2015, 10:43
sinuga!Mulle teeb kohati lausa nalja kui istutakse gõu bassi ja sõidetakse swedbänki!Lauljahakatised peavad kindlasti oma lugusid esitama inglise keeles,et oma arvates paremini maailmas läbi lüüa.....õppigu kõigepealt nii laulmine kui ka keel selgeks!
väike vahemärkus15. märts 2015, 20:41
Kulla kaasmaalased, kas te pole varem tähele pannud, et uusrikkalt Mõisalt küsitakse kommentaare ainult selleks, et natuke nalja saada?! Kui mehikese emakeelgi on üpris hädine, mis siis veel kõnelda tema võõrkeelteoskusest - aga näe, rikas tahaks olla teine 100 aastat järjepanu. Naerge kaasa! :)
miinimumpalga teenija15. märts 2015, 20:38
millas küll pensile saab...
Vot nii15. märts 2015, 19:14
Just...15. märts 2015, 18:57
nimelt täiesti tühi koht ja mõttetu mees. Tubli enesekriitiline.
Tõnu15. märts 2015, 18:53
Paraku on Mõisal õigus. Nii lihtne see ongi, ja kellegi sõim tõe väljaütleja aadressil ei tee seda tõde olematuks.
XZY15. märts 2015, 18:43
Kelner jättis võimaluse vait olla.
Jurka15. märts 2015, 18:41
15. märts 2015, 17:56
Säärases tulevikus hakkame termokotte riietusena kandma ja tanklatest ühtlast jõusööta sööma. Samuti kuulame ühte muusikapala ja räägime kõik ühte universaallauset.Normeeritud vastusega saame eelpool toodud hüved.
maeitea15. märts 2015, 17:44
see ärimees võiks Ärilehe ajakirjanikuks konkureerida, saab teada,mis õige äri endast kujutab,koht vaba!
to ei kao see eesti keel kuhugi15. märts 2015, 17:40
mustadele ei tohi mitte ust näidata,sest sellisel juhul on nad juba Eesti territooriumil,vaid uks tuleb nende ees kinni hoida... https://www.youtube.com/watch?v=M1hpN3GD_v4
viljandlane15. märts 2015, 17:14
See,kas meie keel püsima jääb,on puhtalt meie endi kätes.Ma ei arva,et võõrkeelte oskus meie emakeele ohtu peaks seadma,küll teeb seda aga nn.kaasaegne mõtlemine ja ellusuhtumine.Sellises asjas ma küll ka ohtu ei näeks,et tulevad inglise keelest mingid käibefraasid.Enne tulid need ju vene keelest.Keel on pidevas muutumises ja näiteks sõjakeerises siit lahkuma sunnitud inimesed räägivad ka meist pisut erinevalt.Jüri Mõisa käest midagi sellist küsida,näitab küsija piiratust.Kunagi leidis seesama Mõis,et kõik elanikud võiks üle kogu Eesti Tallinna kolida.Täielik lollus ju.....ajagu oma (maailma mastaapides)pisiär
apsaks.....15. märts 2015, 17:19
pisiärisid ja ärgu võtku sõna asjade kohta ,mida ei jaga!Nii mõnigi paartuhat korda rikkam inimene annaks palju,et saaks endale elamise või suvekodu kusagile loodusse,kus on ka TEGELIKULT loodus!
vötan öppust15. märts 2015, 16:42
Hi. I am the one and only idiot who can speak estonian - welcome to Estonia! (oh s..., that's in english) ...eeee....mmmmm...Laulupidu?
pole mõtet15. märts 2015, 16:36
Jüri Mõisa kiruda, kui te ise aru ei saa ega näe kuhu me reformi juhtimisel välja jõuame. Fakt on see, et vähem kui 50 aasta pärast on nii Eestimaa kui eestlus võõraste poolt hävitatud, jäävad alles riismed. Mõis räägib õiget juttu, las ta olla ärikas, vähemalt pole ta pime lammas.
lugeja15. märts 2015, 17:51
lammas mitte aga oinas ikka
No kas15. märts 2015, 15:58
meil on haritud inimeste puudus, et sellist asja peab ühe ärika käest küsima? Ei ole see mees küll õige sellise teema üle arutlema...
Oojaa15. märts 2015, 15:42
Jüri mõis on inimene, kes ei austa ega ei armasta seda maad, kus ta on sündinud ja kasvanud. Niisuguse inimese suust oma rahvuse keele halvustamine polegi mingi ime.
tolvan15. märts 2015, 15:36
kalkun ka arvas,aga miks iga suvalise arvaja arvamust trükivääriliseks arvatakse?
totrus.
15. märts 2015, 15:31
Kuidas ütleb Jüri Mõis oma emale ja isale kes ta siia ilma tõid, et keel milles ta ütles oma esimeed sõnad on veidrikele? Miks inimesed muutuvad ebakindlaks kadakasaksaks ja hakkavad oma talupoja mõtlemist ning mõistust eitama? Isegi Tanzanias räägitav Suahiili keele oskus teeb rääkijatele au mis sellel Eesti keele emakeelena viga on. Kas on
tähelebanu puudus või on tõesti tegemist beibemehega kes ütleb väga pidulikus peolauas "Nii hea söök, et kohe keele viib pe....e "
nimi15. märts 2015, 15:16
kunagi väitis ju kerttu ka, et ei oska muna keeta.
,,,,,15. märts 2015, 15:05
Aamen - julk-Jüri on rääkinud
Võõrasema15. märts 2015, 14:45
Jah, igaühel on õigus oma arvamusele. Iseasi, kas oma lauslollusest peab pidevalt kogu maailmale pasundama...
fgfg15. märts 2015, 14:44
Jüri M.-i ütlemised ongi need, mis anekdootide valda kuuluvad.
Kõik kaubaks15. märts 2015, 14:42
Lugege raamatut "Helde mees" ja te saate aru, milleks kõik need nn "veidrused" vajalikud on. Eesti keel jääb.
mutt15. märts 2015, 14:40
Läti keel tuleb tõesti selgeks saada.
Puuinglise keel ja õhukene riik15. märts 2015, 14:36
Ju on reformierakonna arvates eesti keel üks suur luksus ja mõttetus, mida ei ole vaja enam hoida. Saame inglise keelega kõikjal hakkama ning riigist välja rännata. Nüüd kõik puuinglise keelt puristama!
eesti keelt pole15. märts 2015, 14:33
juba praegu olemas, on jäänud mingi suri-muri ingliskeelega läbi põimunud. Ikka kõik tuleb ära hävitada, mis on seotud eestlastega ja eestlusega. Väljamaale põgenenutel pole eesti keelega midagi peale hakata, järglased kasvavad üles juba võõras keeles ja võõras meeles. Aitähh sulle, reform!!!!
Lõpp15. märts 2015, 14:26
Isegi suur Venemaa (omaaegne NSVL) ei suutnud eesti rahvast hävitada. Nüüd oleme iseseisev riik ja liigume kindlalt väljasuremise suunas, milles paraku ei saa enam teisi riike süüdistada!
sdfsd15. märts 2015, 14:42
Saab küll. Kui poleks ühte marutõbist riiki kõrval, siis poleks meil majanduslikku mahajäämust muust maailmast olnud ja oleksime majandsulikult samal tasemel, kus Soome on praegu, ning kohapeal oleks oma inimestel rohkem tegemist. Kõik riigid, mis jäid sotsleeri, rääkimata NSVL-i jäänutest, üritavad järgi jõuda lääne majanduslikule tasemele. Kahjuks on majanduslik mahajäämus asi, mida pole võimalik järgi teha ei kuude, aastate ega ka mõne aastakümnega.
ära aja lolli juttu15. märts 2015, 15:45
pea veerand sajandit tagaajaja rollis.Vanasti olime esimeste seas,nüüd viimaste.Kes ütleb,kus on parem?
to ära ....15. märts 2015, 18:45
Oleksime veel tagapool kui kõik samamoodi mõtleks nagu sina.
Väga veider arusaam!15. märts 2015, 14:23
Milleks meile siis oma riik ka keelt? Hakkame siis juba imikutele vaid ülemaailmset inglise keelt õpetama ja saame USA 51. osariigiks! Kahju, et me ei taha oma riiki, rahvast ja keelt väärtustada, seda enam, et suurriikidel pole väikeriikide püsimajäämisel ei sooja ega külma! Pidasin Mõisa arukamaks inimeseks, kahjuks pean nüüd pettuma!!!
Tõde on valus15. märts 2015, 14:08
Kahjuks on hr. Mõisal õigus. Aga eestlased on seda ju ise tahtnud. Tahame kõuk olla eurooplased ja maailmakodanikud, oleme ära põlanud rahvusluse ja naeruvääristame kõike sellega kaasnevat. Eesti keele ja eestluse kadumine on lihtsalt selle protsessi loomulik tagajärg või kui soovite siis tulemus.
Räägi15. märts 2015, 16:01
iseenda, mitte kõigi nimel...
Ei kao see eesti keel kuhugi.15. märts 2015, 14:05
Rahvuslased Euroopas, meil EKRE, on tõusuteel. Euroopa Liit kukub kolinal kokku ja rahvusriigid ruulivad jälle. Kui näitame mustadele ust, on tulevikku.
15. märts 2015, 14:03
Eks igaühel ole õigus oma arvamusele. Ja iga inimese arvamus peegeldab selle inimese olemust.
15. märts 2015, 13:58
Jah, pikas plaanis eesti keel kaob, kes väidab vastupidist on naiivne
Ants15. märts 2015, 13:31
Täiesti savi sellest keelest.
!!!15. märts 2015, 13:45
Antonovitch, sulle võib olla küll-aga enamusele siin on see emakeel.
15. märts 2015, 14:00
vaevalt,see rämps keel inlise keele seguga.
Inimene, kes kunagi uhkustas, et pole ühtegi raamatut lugenud,15. märts 2015, 13:13
kirjutab nüüd eesti keelest ja selle tulevikust?!??? Ei hakka seda demagoogilist soga üldse lugema. Iga kingsepp v6iks jääda oma liistude juurde - antud isik v6iks jääda rahatähtede lugemise juurde - see on asi, mida ta t6esti tunneb. Eesti keel jätku rahule.
Matti15. märts 2015, 13:12
Tegelikult on meil vaja metapoliitikat ja seda saab praegu pakkuda vaid EKRE:
http://rahvuslane.blogspot.com/2015/03/matti-ilves-milline-on-metapoliitika.html
Erinevus rikastab?Keda....15. märts 2015, 13:08
Kristjan Jaak kirjutab:
"Kas siis selle maa keel
laulu tuules ei või
taevani tõustes üles
igavikku omale otsida?"
Jüri mõtleb:"Mis soiud,vanamees! Selles keeles raha ei tehta Ja raha on ju elu mõte"
ha.haa...haaaaaa.......................15. märts 2015, 12:52
j mõis ongi üks suur veidrus ja õnnetus siin väiksel ääremaal ja las sellised eksisteerivad oma aja ja elu läheb ikka edasi oma rada on ju ha..haa...haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..............................................................................
Kole lugu15. märts 2015, 12:52
Mis Meist siis saab, kui elaksime selliste tuleviku ootustega nagu eesti keele kaotusega ja mustade massilise sissetoomisega, mida soovib Juri Mois, mis toimub? Tule taevas appi, hoia meie isamaalisust, et Eestimaa ja meie iseseisvus ja vabadus ei kaoks.et eesti keel ei kaoks. Inglise keele vastu pole, aga sellega ei tohiks mingid juhul kaduda eestimeelne ja eestikeelne rahvas.
15. märts 2015, 13:03
reform hävitab keele ja riigi juba praegust.
mis iseseisvusest ja vabadusest sa siin pasundad?15. märts 2015, 15:50
juudid pukis,võõrväed tallavad maad.Kas see on vabadus?
Lauri15. märts 2015, 12:48
Mõis sai rikkaks tänu meestele kellega koos pank loodi ja kellega koos see ka maha müüdi (mõistust jäi lihtsalt väheseks, et edasi minna). Ega ta pole ju edaspidi midagi erakorralist suutnud teha.
Eks ka lahkuminek näita tema iseloomu. Mingil määral on tal õigus: 25 aastaga on targad juhid loonud olukorra kus rahvas on kaotanud seotuse isakoduga, propageeritakse maailmakodanikuks olemist koos multikultiga, noored on kaotamas austust isamaasse, rahvuspärandisse, kahjuks ka vanematesse. Kui vaadata noorte suhtumist traditsioonidesse üleüldiselt, on pilt päris kurb.
Eks noorus on ju alati hukka läinud kontingent aga eks vanema inimesena tahaks siiski veel sõna sekka öelda.
Üks rahvas saab kaduda vaid siis, kui viimane selle rahva tõsiuskne esindaja siit ilmast kaob. See ei ole veidrus vaid ise enda ja oma rahvuse austamine. Me peame ise seisma oma rahvuse säilimise eest mitte aga käed taskus korrutama, et meie kodumaa ja keele saatus on hävingule määratud.
Panga võisid sa oma saamatusest tulenevalt maha parseldada, aga isamaa ja emakeele saatus ei sõltu küll sinust ja sinu saamatusest.
To Lauri, Hansapanga ajalugu. Tartu Kommetspangalt võeti jõuga ära Talinna filiaal15. märts 2015, 13:25
ja sellest tehti Hansapank. Muuseas Jyrto eksnaine Tiina Mõis on sellest avalikult rääkinud.
agnes15. märts 2015, 19:44
Jüri Mõisa eksnaise Tiina Mõisa tarkusega varal töötaski algul Hansapank.
No see,kes arvab,et Eesti kolhoosides15. märts 2015, 12:31
Olid passid hoiul, on küll üks ajupestud idioodi sümbol, neile padratakse ette tont teab mida ja NEMAD USUVAD. Tule taevas appi! Jah,enne õilist tänapäeva käisid ainult kommunistid ringi, pikad sabad taga, maa oli must ja rahvas elas puurides.
no vahet pole,olid või mitte15. märts 2015, 12:36
sissekirjutus pani asja paika,elasid maal,siis seal tegid ka tööd,linna litutama niisama ei pääsenud küll.
15. märts 2015, 12:39
see oli reformikate väljamõeldis.
Taat15. märts 2015, 12:14
Oraakel Mõis! Iga kingsepp jäägu ikka oma liistude juurde!
kghfvkvhj15. märts 2015, 12:12
Päris kindel on hoopis see, et tulevikus ei ole Mõisa, isegi mitte veidrusena.
Kas sa näed, arvamusteliider Jyrto jälle platsis.15. märts 2015, 12:11
Võiks rohkem tema säravaid mõtteavaldusi avaldada, saaks ikka ja jälle naerda.
Langu Age15. märts 2015, 12:01
Häda selles, et Eestis võetakse sõna alal, mida ei tunta. Kõik on kõiges spetsialistid. Kui seesama hr Mõis teadnuks näiteks Gumiljovi nime, siis ta end nii ei väljendanuks nagu väljendas. Otsige Gumiljovi ja tema väidet eesti keele kohta ning siis see lugu jäänuks avaldamata. Aga noh, kes teab, sest Õhtuleht on see, mis ta on.
emakeel15. märts 2015, 12:17
Häbi, Jüri Mõis. Hoia oma lollused enda teada.
selgeltnägija15. märts 2015, 12:00
noored õppige võõrkeeli!
15. märts 2015, 12:40
ja unustage kiiresti eesti keel.
Kultuuritooja15. märts 2015, 11:46
Aga kuhu jääb siis rahvastevahelise suhtlemise keel? Nagu omal ajal deklareeriti.
Mõista15. märts 2015, 11:33
Kui raha on, pole mõistust vajagi.
15. märts 2015, 11:48
paraku see kehtib ainult Eestis.
Häbiväärne15. märts 2015, 11:17
suhtumine oma emakeelde! Pole see keel enne välja surnud ega sure ka tulevikus! Elagu Eesti ja eesti keel!
tahtmine on taevariik,15. märts 2015, 11:22
kuid elu on kahjuks teine.Ainult eesti keelega ära ei ela.
Loogiline mõis15. märts 2015, 11:09
Ta on püüdnud kogu aeg eristuda justkui tarkade väljaütlemistega aga nagu öeldakse mõni mõis ta ütlemistest ja kui ta tegeleks kultuuriga ka niipalju kui rahandusega saaks ta kõõgis eesti keeles oma raha kokku lugeda!
eestlane15. märts 2015, 11:07
Kohe üldse ei ole nõus selle väljaütlemisega eesti keele kohta. Tehku see inglise keel mistahes arenguid, aga kui eestlane arvab oma emakeelest kui veidrusest, siis arvaja saab ise olla vaid veidrik.
15. märts 2015, 11:50
ega seda keelt küll vaja pole sest nüüd ainult inglise keeles,eesti keel kiiresti ajaloo prügikasti.
jürka ennustus15. märts 2015, 11:04
Tõde saad sa kuulda joodikutelt ja lapsemeelsetelt.
Nimi15. märts 2015, 11:03
Kuidas on võimalik, et selline isik on olnud tegev poliitikas ja edukas äriringkondades? Ta ajab ju pidevalt äärmiselt jaburat juttu (tulge kõik Tallinna elama, muude asulate arendamine peale Tallinna ei ole mõttekas, raamatuid pole vaja, eesti keel on mõttetu...)
jep15. märts 2015, 11:01
Eestlastele meeldivad ilusad valed, tõele näkkuvaatamiseks on suurem osa rahvast liiga arg. Sellest ka see Jüri Mõisa kallal näägutamine. Elaksime 3x paremini kui poisikese asemel juhiks Eestit Jüri Mõis!
mõtlen sama15. märts 2015, 11:16
eestlane tõde ei tunnista.
15. märts 2015, 12:44
kuule jäta oma "tarkus" endale, päris jabur.
Eestlane15. märts 2015, 13:22
ja see mees lubas trammirööpad üles kaevata... Koer haugub, kuid trammid sõidavad edasi. Varsti koguni lennujaamani!
see oli Rauarooberti idee...15. märts 2015, 14:28
ARVI15. märts 2015, 10:58
Osata Eesti keelt on suur luksus. Sest kui palju on inimesi kes seda keelt oskavad vene ja inglis keel on vajalikud boonused. Olgem uhked selle privileegi üle. Nagu setud, saarlased, võrokad ja mulgid oma keele üle.
Sass15. märts 2015, 10:52
ei maksa kõike usukuda...see vend trollib meelega
ei poolda seda ärikat,aga15. märts 2015, 10:50
ta jutul on tõepõhi all.Eesti keel on püsinud just tänu NL kolhoosiajale ja sissekirjutusele ,kus kolhoosnike passid olid hoiul,et viimased laiali ei jookseks.Erilist tulevikku küll Eestis ei näe,tasapisi kõik jooksevad laiali ja võõras tööjõud ju samuti siia ei kipu,nagu näete.Sotsiaalsüsteem on peaaegu olematu,nii et otsige lolle,kes siia tuleks.
sundimatult15. märts 2015, 11:00
Sa kolhoosnik võid edasi magada, mitte kolhoosink räägib vabalt eesti keelt edasi kõige lõuna poolsemast tippust Austraalias, kuigi ta on seal ainuke.
no see küll mingi näide pole,15. märts 2015, 11:18
veel enam,et peab omaette eesti keelt rääkima.Täielik lapsemeelsus.
kirjutama võiksid ikka enne õppida,15. märts 2015, 15:55
kui eesti keelest pasundama kukud.Sa vist pole tõesti eesti keelt pikka aega kuulnud.
Tiit15. märts 2015, 10:49
Kas peab oma rumalust avalikult eksponeerima?
REFORMARITE_MÜTSIKESTE POLIITIKA15. märts 2015, 10:47
Vaata või analüüsi kuidas tahes. Reformi kindel edasi on see, et eestlased lahkuksid võimalikult kiiresti eestist ja et lapsi ei sünniks, Esimese lapse tulumaksu tagastus KAOTATI, Õppelaenu vabastus iga sündinud lapse pealt KAOTATI. Plaanis on KAOTADA tulumaksu tagastus teiselt lapselt. SEEGA : Kolmandale 300 eur lasteraha on juba naljanumber , sest vanem saab ju kohe kohe täüiselaiseks ja jalle riik lubadusest prii IRW ! Mismoodi see keel siis veel 100 aasta pärast olemas saab olla ? Ei saagi..ehk ongi plaanis teha siia jälle üks mütsikeste riik.
15. märts 2015, 11:53
hävitage kiiresti reformarid,muidu riik jookseb tühjaks.
15. märts 2015, 11:53
hävitage kiiresti reformarid,muidu riik jookseb tühjaks.
Toivo Ots15. märts 2015, 10:39
Jüri Mõisal on õigus nagu alati. Enamus kommenteeriatest ei saa aru, et üks asi on kuidas ühiskonna arengud liiguvad, teine asi on kuidas võiks olla ühiskond arenendud. Üks on reaalsus ja teine on soovunelm.
tulevikus15. märts 2015, 10:26
ja kõigist baarmanidest , saavad pankurid
Auto15. märts 2015, 10:26
See mees oli juba noorena omamoodi, lõpetades TPI ei osanud mitte muhvigi ökonoomiast!!!
huugo15. märts 2015, 10:23
Aga jüri mõis on ju kogu elu olnud veider,vanaduses aga suisa sooda! Aga mees pole ju elus ühtegi raamatut lugenud,mis teha!
mees metsast15. märts 2015, 10:21
Väga rumala inimese mõttekäik!
seda arvab vaid metsaelanik,15. märts 2015, 10:53
muud mõttekäiku metslasel olla ei saagi.
naine15. märts 2015, 10:21
Pigem on veider taoline ütlemine.
15. märts 2015, 18:10
kusjuures tüüp ise ei oska ühtegi keelt peale eesti keele