Saund

ÜLLATUS: Raadio 2 aastahitt oli enne võitu eetris vaid korra! (6)

Nataly Koppel, 20. jaanuar 2015 07:00
VÕIDUMEES: Kuigi Enrique Iglesiase «Bailandot» mängiti enne aastahiti valimisi Raadio 2 eetris vaid korra, osutus just see lugu võitjaks.Foto: Reuters / Scanpix
"Enrique Iglesiase lugu "Bailando," mille Raadio 2 kuulajad valisid 2014. aasta hitiks, on olnud meie raadiojaama eetris täpselt kaks korda: esimest korda siis, kui see alles välja tuli ja oli värske ning teist korda 30. detsembril, siis juba pärast hääletustulemuste väljakuulutamist," tõdeb Raadio 2 muusikajuht Erik Morna, et aastahiti tulemused ei peegeldagi raadiojaama muusikalisi eelistusi.

"Kuna raadiokuulajad ei ole tänapäeval lojaalsed vaid ühele raadiojaamale, siis ongi tekkinud selline olukord, et meie raadiojaama hääletuse paneb kinni lugu, mida me oleme vaid üks kord enne hääletamistulemuste lukku panemist mänginud," ütleb Morna.

"Inimesed on kuulnud seda teistest kanalitest (kas või Youtube’ist), leidnud, et see ongi aasta parim lugu ja sellele oma hääle andnud," ei ole hiti valimisel oluline, et see oleks kõlanud just Raadio 2s.

"Sama saatus oli ka 2009. aastal esimeseks hääletatud Edward Maya & Alicia klubilool "Stereo Love", mis ei olnud Raadio 2 saatejuhtide seas absoluutselt populaarne. Huvitav on märkida, et 2011. aasta parimaks valitud Ewert And The Two Dragonsi laul "Good Man Down" ei olnud jälle üldse menukas teistes raadiojaamades. Alles pärast seda, kui ta pani meie tabeli kinni, hakati seda ka teistes Eesti raadiotes mängima ja see võitis laiema publiku südamed," toob Erik näite.

Samal teemal

Küsimusele, miks on Raadio 2 aastahiti populaarsus võrreldes eelmiste aastatega nii drastiliselt kukkunud, ütleb Erik, et sellel on mitmeid põhjusi. Esiteks, varem tehti hääletusele võimsat reklaami, teiseks tõi koostöö portaaliga Rate.ee omal ajal väga palju hääletajaid just sealt, kolmandaks, esimese kümne aasta jooksul loositi hääletanute vahel välja muusikakeskus ja kümme CDd ning neljandaks, varem ei olnud meiega konkureerivaid konkursse – nüüd on selle kõrvale tekkinud populaarsed "Eesti laul" ja "Eesti muusika auhinnad".

"Paraku pole Raadio 2-l enam õigust sponsoritele ja reklaamile ning hääletama on jäänud vaid tõelised muusikahuvilised," selgitab Erik ning lubab, et tuleval aastal on Raadio 2 aastahiti valimisel oodata uuendusi.

"Enne sügist me neid veel ei avalda, aga selge on see, et 1994. aastast peale käinud konkurss vajab värskendamist," lubab ta.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee