Raamat

Jõutreening: pisut kardetud, kuid keha vormishoidmiseks väga kasulik  

Silja Paavle, 5. jaanuar 2015, 17:16
Janar Rücknbergi raamat "Sinu paria vorm jõusaalist" Foto: STANISLAV MOSHKOV
Suur osa inimestest kardab jõusaali ja lihaste kasvatamist nagu tuld. Kuid – nagu kinnitab äsjailmunud raamat, need kartused on põhjendamatud.

Sest korrektselt läbi viidud jõutreeningul on hulk kasutegureid, millest inimesed ei ole sageli teadlikud. Janar Rückenberg on need kõik reastanud TervisPlussi uude raamatusse „Sinu parim vorm jõusaalist" (Ajakirjade kirjastus).

Samal teemal

10 põhjust minna jõusaali
23. jaanuar 2015, 09:27
Lihased on pinges - mida teha?
13. jaanuar 2015, 09:13
Seitse enamlevinud müüti peavalust
5. jaanuar 2015, 15:03

Ta kinnitab, et jõutreening täiustab kehaproportsioone, kiirendab ainevahetust ja kontrollib kehakaalu, muudab tugevaks, parandab rühti ja treenib tasakaalu. Kõigele lisaks hoiab see noorena ning suurendab enesekindlust.

Seejuures tasub Rückenbergi kirjapandut uskuda – Rakke Gümnaasiumis kehalise kasvatuse õpetajana töötav mees on ise kulturismiga tegelenud üle 20 aasta, ta on ise seejuures planeerinud ise kõik oma treeningud ja seda toetava toitumise. Ja tulemuslikult – 2011. aastal saavutas mees Tallinnas toimunud klassikalise kulturismi maailmameistrivõistlustel kolmanda koha.

Et mees on ise palju katsetanud, lugenud ja mõelnud, on ta oma kirja pandud kogemustega paljudele abiks nii, et jõutreeningut saab tulevikus võtta kui nauditavat ja arendavat protsessi, mis aitab terve ja vormis püsida.

Raamatust leiavad lugemist nii algajad kui edasijõudnud. Treeningsoovituste kõrval on peatükid sellest, kuidas olla treeningul edukas, kuidas põletada efektiivselt rasvu ja kuidas jaotada aeroobset treeningut ning jõutreeningut nii, et sellest oleks maksimaalselt kasu. Lisaks on ühes illustreerivate piltidega ära toodud parimatest parimad harjutused ja ideaalne treeningujaotus. Kirsina tordil saab lugeda ka eesmärkide püstitamisest ja väga veenvalt sellest, miks inimene üldse jõutreeningut vajab. Mõistagi ei saa ka selles teoses mööda tervisliku toitumise põhimõtetest.

Samas nendib lihtsa ja käepärase teose autor, et imesid ega lihtsaid lahendusi ei tasu otsida. „Mitte miski ei asenda pühendumist, distsipliini ja rasket tööd. Et midagi saada, tuleb midagi ka anda. Igasugune edu ja areng algavad selle seaduspärasuse tunnistamisest," väidab ta raamatu tagakaanel.

Olgu selle raske töö ja distsipliiniga kuidas on, üks on igatahes selge – pärast selle raamatu lugemist tekib vastupandamatu soov pühkida botastelt tolmukord ning minna jõusaali treeningule.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee