VARJATUD ANDED: Vähestel vabadel hetkedel armastavad Anne ja Piret koos musitseerida. Inspiratsiooni ammutavad nad põhiliselt loodusest: rabast, kuust, päikesest. Suurema publiku ehk teleauditooriumi ette astuvad nad «Kontakti» saates aga esimest korda.Foto: Siim Vahur
Film
19. detsember 2014, 07:00

Anne Reemann ja Piret Kalda: vabu hetki kasutame koos musitseerimiseks (14)

Kaks säravat näitlejat, Anne Reemann ja Piret Kalda. Pimestavalt valgete kleitidega. Mõlemal peas must kõvakübar, ilma milleta Estragoni ja Vladimirit Samuel Becketti absurdiklassikasse kuuluvast näidendist "Godot’d oodates" ettegi ei kujutaks.

Hobuveski ja kolmapäev. Tähendab, on alanud järjekordne, arvult juba kolmas Linnateatri näitlejate kohtumisõhtu publikuga, mis kannab lakoonilist pealkirja "Kontakt". Seekord säravad rambivalguses kaks Linnateatri näitlejat – kaks sõbrannat, 13. lennu lõpetanut, Kalju Kommissarovi õpilast.

Kaks näitlejat, kelle töökohaks on olnud pärast teatrikooli vaid Linnateater ja kes selles majas astunud publiku ette alates aastast 1988 ning kelle lahutamatu sõprus sai alguse kohe esimesest hooajast, nagu nad ühest suust kinnitasid.

Nagu kaks eelmist kohtumisõhtut, saab ka seekordne "Kontakt" sissejuhatuse väikese intermetsoga ehk siis Estragoni ja Vladimiri surematu dialoogiga, mida seekord interpreteerivad Reemann ja Kalda. Teatrikeeles, nagu nad hetk hiljem nii publikule kui ka "Kontakti" saatejuhtidele Veiko Tubinale ja Henrik Kalmetile selgitavad.

Mõlemal on kolm tütart

Kindlasti ei pannud "Kontakti" tegijad Anne ja Pireti kolmandasse saatesse paari juhuslikult. Peale eelmainitud sõpruse ja 13. lennu on juba küpse näitleja staatusesse tõusnutel veel hulgaliselt ühisjooni.

Kõige olulisem kahtlemata see, et kumbki on kolme lapse ema. Täpsustades: kolme tütre ema.

Emaroll ja näitlejaroll ning lapsed saabki selle "Kontakti" kõige kesksemaks ja huvitavamaks teemaks, sest teadupärast pole kõige lihtsamate killast ühendada teatritööd ja emakohustusi.

Kui Anne märgib, et mida suuremaks lapsed kasvavad, seda keerulisem on töö kõrvalt nendega tegelda, siis Piret arvab vastupidi: vanem õde hoiab nooremat, on tema põhjendus.

Vähe sellest, et mõlemal säraval näitlejannal on kodus kolm last, on nii Anne kui ka Pireti tütred – eranditult kõik – nuusutanud juba ka teatritolmu. Vähe sellest – Anne Reemanni ja Elmo Nüganeni kõige vanem tütar Saara on lavakunstikooli 27. lennu tudeng.

Seekord aga astusid publiku ette Anne tütar Sonja ja Pireti tütar Aurora, kes mängisid maha stseeni muusikalist "Oklahoma", millega nende emad 13. lennu lõpetajatena diplomietenduses esimest korda publiku ette astusid.

Traditsiooniliselt sukelduti selles jutusaates ka mõlema näitlejanna minevikku – lapsepõlve, mis Annel sai alguse Kuusikult ja Piretil Tartust, kus ta plikana poistega sõda mängis. Vene poistega.

Pärast seda ei jäänud saatejuht Kalmetil muud üle, kui tõdeda: "Ma ei teadnud, et see saade kohe sinna suunda tüürib."

Hetk hiljem ei jäänud Anne sõbrannale alla, rääkides küll mitte sõjamängudest, vaid sellest, kuidas Marko Matvere "Hamleti" proovis ta käeluu murdis. "See oli väga kuulus luumurd, lausa Õhtulehe esikaanel," meenutas Anne.

"Jaan, kirjuta meile midagi!"

Kõnelevatest peadest korraks muusikuteks kehastusid korraks ka õhtu peategelased, kui nad taevast ja maad appi kutsudes kitarri sõrmitsesid ja lasid improvisatsioonil joosta.

See oli väga kirgastav hetk! Ja omamoodi oli kahtlemata see number kummardus endisele kolleegile Jaan Tättele. Kui keegi publiku hulgast ei pruukinud sellest arugi saada, siis näitlejannade appikarje pärast oma etteastet kandis juba selget sõnumit: "Jaan, kirjuta meile midagi!"

Teades, millist koomikuandi kannavad mõlemad näitlejannad, oleks nende vastustest oodanud ehk natuke enamgi koomuskit. Nüüd olid nad pigem kui korralikud koolitüdrukud, kes kiivalt jälgivad, et jumala eest oma lumivalget kleiti ära ei määriks.

"Kontakt", mille peaosades on seekord Anne Reemann ja Piret Kalda, on ETV ekraanil juba täna õhtul.