Kollontai: Egoistliku suletud perekonna asemel tekib suur ülemaailmne bordell. Nüüd organiseeritakse sama, eriti väikeriikides, et neid hävitada. Kuidas Israeliga on? Kas seal juurutatakse kuldi-muldit, tolerastiat, kõigesallivust, neegrite ja teiste rasside importi, alkoholi lakkumist igas kohas, või on neil veel aru peas.
oleks tore, kui kogu see seksi-poksi ka õnne rahva õuele toob! Elame näeme, kas sellest kõlbelise moraali allakäigust enam üldse on võimalik välja tulla? Vaatan, kuulan ja imestan - kuidas inimkond end ise hukutab... õõvastav tunne on, et peale seksitamise enam elus mida muud ei leita!
kõik see eelnev jutt võib ju tõsi olla,aga fakt on see,et homoseksualismi pole mitte ükski eelnev riigikord seadustanud,ka mitte vana-kreeka,vana-rooma mitte,kuigi homod nende rikide suunas tihtipeale viitavad.
Ma pole erialalt ajaloolane, aga saunakultuurist ja selle ajaloost tean ma sellevõrra rohkem. Milleks ajada rumalat juttu, et mehed ja naised on alati koos saunas käinud ja see muutus alles kristlusega? Eranditult kõikides saunakultuurides ei ole fertiilses eas mehed ja naised koos saunas käinud, nii ka eestlaste hulgas. Meil eestaste kohta kirjalikku materjali napib, küll aga räägivad sellest nii meie kui naaberrahvaste muistendid ja kombed. Kristlust süüdistatakse ka suht võhiklikult: esimene avalik segasaun loodi Tallinnas justnimelt "pimedal keskajal". Paraku juhtus sellega nagu igal pool alati: mõne aja möödudes oli saunast saanud pordumaja.
linnas oli üks asi, aga oma talusaunas teine. Küta X tundi sauna ja siis käi 1-haaval veel saunas ka. Kuskil pole keelatud ka järjekordne laps saunas valmis teha. Oma naisega omal maal omas majas võid ükskõik kus seda va vanainimeste asja teha. Ja võis ju teha nii ja naa.
Mees ja naine - abikaasad - käisid loomulikult soovi korral ja võimalusel koos saunas, kui lapsed olid väikesed, siis ka koos lastega. Kuid kui lapsed juba ise hakkama said, käisid nad reeglina nö lastega koos saunas - seal toimus sagedasti ka veesõda ja muud laste hullamised, ema pidi ikka nii mõnigi kord üle kontrollima, kas ikka pesti ka või on kukal endiselt tolmune. Teismeeas aga käisid juba poisid ja tüdrukud rangelt eraldi saunas, ka ühe pere liikmed. On kümneid muistendeid nii Eestist kui mujalt meie lähedasest kultuuriruumist, kus teismeeas poiss või noormees sai juba sellegi eest rangelt karistada, kui ta naiste-tüdrukute kümblemist piilumas. Elus see tõenäoliselt muidugi nii karm ei olnud, aga suhtumine on täiesti ühene - fertiilses eas meeste ja naiste (v.a abikaasad) ühine saunatamine ei olnud kindlasti mitte tavaline ega kombeks.
"Seda ei häbenetud. Alles linnakultuuri arenguga 18. sajandil käib kaasas võõrandumine oma kehast. Keskajal käisid mehed-naised koos saunas ja selles ei olnud kellegi jaoks mingit seksuaalset alatooni ega põlastusväärset," märgib Veispak. Hr Vesipak ei tea Eesti elust vist midagi. Mehed ja naised käivad koos saunas ka tänapäeval. Maal on see olnud kombeks läbi aegade. !
Veispak paneb üldse karmilt puusse - keskaegsed segasaunad linnades (näiteks Tallinnas) muutusid parajateks "patu-urgasteks" ja seoses suguhaiguste leviku ja pordueluga suleti neist enamik 18. sajandil, mil võeti vastu ka keeld - alates seitsmendast eluaastast ei tohtinud poisid käia naiste- ja tüdrukud meestesaunas.
Tunnustuseks kommunistidele ennustusele19. oktoober 2014, 09:09
Et ukskord sureb abielu välja ja nii ongi see juhtumas Aga lahiajalugu meenutades siis NL ajal ei tulnud mehele mõttessegi hakata homo abielu elama sest ühiskonna hoiak oli lihtsalt teine ja mis toestabki seda et asi ei ole geneetiline vaid kinni ühiskonna hoiakus
abielu ei sure välja vaid tahetakse välja suretada ja suretajad pole keski muu kui need samad kommunistid-satanistid, tuletan meelde , et Lenin oli pühendunud okultist nad tegutsevad nii pikalt ja sihikindlalt juba alates möödunud sajandi algusest perekonna lõhkumisega, alustati naise eraldamisega perekonnast naiste "vabastamise" sildi all
kui petjad mehed korraga noksipidi patseerima viia, siis vist enamus eestlasi oleks yritusel osalemas. hea algatus oleks. aga kuna enamuse kombed on tavaliselt normaalsuse definitsiooni aluseks, siis nood paar truud hoopis tunneksid end kehvasti
Krt selle kambaga oleks võinud käia Espakis või Bauhofis ja osta uue katusekattematerjali ja paika panna. Transport- hobune - pealegi omast käest. Selle katuse all küll enam talve üle ei ela Hurjuhh!
Tegemist on vist vana õlgkatusega, millele kasvanud sammal. See ei tähenda, et see katus vihma ei pea. Mäletan lapsepõlvest, et naabrite, Raja talu rehielamul, oli samasugune. Maja lammutati, kui olin ca 25-aastane, katus pidas ikka vihma.
"Tualetid jõudsid eestlaste kasutusse alles umbes sajand tagasi, enne seda kergendati ihu lähimas metsas.." Umbes aastal 1914 käis linnarahvas ihu kergendamas lähimas metsas?
maru peenelt saab ühest teemast teine v mis.. ? :P algas kauge tundmatute maade taga oleva matriarhaadiga, lõppeb siinkohal viljandi linna rahvaarvuga? :D ja ega meie seda matriarhaadivärki siin ei tea ju, Vello leiab jah, et hea elu, püüa kala ja käi ehal.. hee.. aga krt sa tead millisele sa seal selga pead ronima? vb peab kolme pulgaga pukk olema üldse, et selga saaks? ja vb kui 10 kilo kala ära ei püüa päevas ja kolmele emalendurile kaksikuid ei tee ripud järgmine päev..? vt.. mina näiteks ei tea.. heh ja vb parem ongi..:D
vale ettekujutus nn. vanast ajast. Ka 100 ja 200 aastat tagasi oli kärgperesid küllalt. Kui ikka ca 30 aastaselt leseks jäid, siis võeti ikka teine ja kolmaski naine või mees ära. Elu nõudis elamist ja töö tegemist. See oli tihti elu ja surma küsimus. Kui väikeste laste ema suri, siis võeti ikka uus naine ja sündisid ka uued lapsed. Ja mida rutem seda tehti , seda parem lastele kui just kurja võõrasema peale ei satutud. Siis polnud aega ega võimalust sadade km kauguselt kedagi otsida. Sama oli meestega ja vanused olid niipidi ja naapidi. Talus oli ju mehekätt alati vaja, kui ikka oli mõni tubli noorem mees saadaval, siis sellele peremehe kohta pakuti. Olla mõne talu peremees oli ju parem kui naabrite pool sulaseks. Samas oli ka lahutusi, kuigi see oli keerulisem. Kõike oli nagu tänapäevalgi.
"Kui ikka ca 30 aastaselt leseks jäid, siis võeti ikka teine ja kolmaski naine või mees ära. " Ah et siis võeti mitu naist korraga ... igaks juhuks .... hmm
Siiski paberite järgi oli 1 naene korraga. Aga juhtus , et jäädi näiteks pärast 2. naise sünnitusel suremisel jälle 30-aastaselt leseks. Või suri noormees tolleaja haigusesse. Just 5-minutit tagasi sättisin sellist seisu genis. Kui ei tahtnud nn. tänavale jääda tuli uus mees ruttu leida. Vana Vargamäe Andreski tegi lihtsalt. Võttis saunamehelt= talutööliselt lihtsalt ta oma naise käest oma lapsi kantseldama ja voodit soojendama.
Propeteutilise faktivalimiku abil väib naeruvääristada mõrva eest karistamist ja iga valge leedi rasistina kinnipista keeldumisest neegripoisile - siiski usun, minule keeldunud neegritüdrukut ei saa süüdistada rasismis. Kui on midagi tõsist, siis ka nii onvaja kirjutada, mitte sullerpoliitiliitiku hämamisega õigustada demokraatia tapmist.
Jah, kombed on aja jooksul muutunud, kuid oluliseks muudatuseks kulus varem ikkagi mitu põlvkonda. Nüüd tahetakse neid ümber vormida lausa päevadega. Teerulli meetodil.
ja jah, lõke kah ravis - nt kaksikute ema koos lastega läks lõkke, tollest ajast Pranstusmaal kaksikud on haruldane nähtus, ja Kreekas samuti- visati kuristikku kui kasutuid inimesi
Kõik need asjad polnud ikka päris nii. Näiteks 17. saj. matused väidetakse, vähemalt nii võib välja lugeda, olevat olnud paganlikud. Ei olnud, valdavalt maeti siiski kristlike kommete kohaselt, mõningate kohalike eripäradega. See mis asjasse segadust toob, need on külakalmistud mis kaugemal Euroopas pea tundmatud olid, nõuti kiriku juurde matmist aga siinmail Kiriku poolt respekteeritud. Külakalmistud olid piiritletud ja õnnistatud ristiusu kombe kohaselt, Surmad registreeriti Kiriku poolt. 17. sajandist on säilinud Kiriku meetrikaraamatuid. Rahvas oli ristiusku ja usuti ristiusu Jumalat aga siingi olid omad suured "veidrused", usuti "omal moel. Ristusu Jumalat teenides-paludes olid väjundeiks sageli vanad paganlikud kombed ja arusaamad. Seda eriti Katoliiklikul ajal kui Jumalateenistus oli põhiliselt ladinakeelne ja usuõpetas puudulik või pea üldse puudus. Siinne Kirik tegi talupoegadele palju järeleandmisi - needsamad külakalmistud, matusesöömingud, (mis on tänini säilinud aga mujal Katoliiklikus või Luterlikus maailmas üsna tundmatud) 17. - 18. sajandist on säilinud kurtmisi, et talupojad ei kasuta surilina. Mõmed varasemad uurijad on küsinud, et kas talupojad matsid oma surnuid siis alasti? Ei, asi polnud selles - Kirikule ei meeldinud, et lahkunu riietati parimal võimalikul moel, surnut ei kaetud või ei mässitud surilinasse millest Kiriku arvates küll oli. Võiks ju veelgi heietada aga ehk aitab sestki piskust.
"Ühtekokku on neid 40 000 – umbes sama palju rahvast kui Viljandi linnas" Ei saa just väga tõsiselt võtta autorit, kes väidab silma pilgutamata, et Viljandi elanike arv on 40 000. Ehk oleks abiks väike enesetäiendus enne teiste harimist ... http://et.wikipedia.org/wiki/Viljandi
KOMMENTAARID (47)