EHITUSTÖÖD: Kultuurikilomeeter on maastikust sõna otseses mõttes välja kaevatud.Foto: Andres Tohver
Eesti uudised
15. oktoober 2014, 07:00

Kultuurikilomeetrist saab Kalaranna tänav (1)

Põhja-Tallinnas linnahalli ja Noblessneri kvartali vahel jalutades märkab silm nelja aasta eest rajatud kultuurikilomeetri kadumist. Ekskavaatorite toel on kallurid ja ehitustöölised muutnud tee mudamülkaks, mis peaks uue aasta 31. juulil saama Kalaranna tänavaks.

Tallinna kommunaalameti asejuhataja Peep Koppeli sõnul ehitatakse kultuurikilomeetrit ümber Kalaranna tänavaks 1,8 kilomeetri pikkusel lõigul Kalasadama ja Tööstuse tänava vahel.

"Tööde lepinguline maksumus korraldatud riigihanke kohaselt on 5,9 miljonit eurot."

Teedeehituse käigus rajatakse piirkonna arenguks vajalikud tehnovõrgud, arvestades tänava maa-alaga külgnevate alade kehtestatud ning koostamisel olevate detailplaneeringutega.

"Ühtlasi rekonstrueeritakse ehitusmälestisena nr 8608 registreeritud Noblessneri laevatehase raudteeviadukt. Mugavama ja hõlpsama ligipääsu saab ka meremuuseum," lubab Koppel.

Rajatavast Kalaranna tänavast võidavad kõige rohkem meremuuseum, Noblessner ja autoomanikud. Jalutajatel ja sportlastel jääb hingerahu vähemaks.

"On arusaadav, et mereäärne jalgtee on inimestele armsaks saanud. Kultuurikilomeeter oli aga algusest peale mõeldud ajutise projektina, mille kutsus ellu "Kultuuripealinn 2011". Arvestades tuleviku-arenguid Kalarannast Paljassaareni ei peaks olemasolev autoteevõrgustik kindlasti liikluskoormusele vastu," märgib Noblessneri jahisadama arendaja ja ookeani soolovõistluspurjetaja Jaanus Tamme.

Piirkonnas aktiivse Telliskivi Seltsi juhatusse kuuluva Juho Kalbergi sõnul muutub kultuurikilomeeter ehitustöödega väga heast ning ainulaadsest rahulikust, turvalisest ja rohelisest mereäärsest alast, kus sai jalutada või sporti teha või puhata, tavaliseks tänavaks koos kõige kaasnevaga.

"Sellest on kahju, kesklinnas meil rohkem analoogset ruumi polegi," nendib ta.

"Olin kultuurikilomeetril igapäevane koerajalutaja ja ausalt, seal liikusid ikka massid," ütleb Tallinna Ülikoolis töötav psühholoog Grete Arro.

"Isegi siis, kui ehitus juba algas ja puud olid kultuurikilomeetri äärest maha võetud, vihises kell üheksa õhtul iga kümne sekundi järel keegi ühes või teises suunas mööda, sealhulgas ka inimesed väikeste lastega, kes kolmerattalisel jne. Kuhu nad nüüd sporti tegema ja jalutama lähevad?"