Inimesed

Kerli Kõiv on pahane: "Maailmalt saab tähelepanu vaid tagumikku hööritades!" (43)

Kais Allkivi, 24. september 2014, 07:00
TAGASIHOIDLIK: Tänavusel Eesti muusikaauhindade galal esines Kerli vaid nahavärvi trikoos, kuid paljastav kostüüm ei tähendanud väljakutsuvaid tantsuliigutusi.Foto: Mati Hiis
"Arvan, et oleme jõudnud uude madalseisu, kus naine on taandatud lihtsalt üheks tagumikuks, mida kutid siis kiita saavad, juhul kui see on piisavalt suur," kurjustab laulja Kerli Kõiv sotsiaalmeedias. Hiljuti pikaaegse mänedžeriga koostöö lõpetanud Kerli siunab tänapäeva muusikatööstust, mis vormib naisartistid seksiobjektideks.

"Minus tekitab rohkem kui vastikust naise arhetüüp, mida meedia ja meelelahutustööstus neil päevil maalivad, ja mul on häbi suguõdede pärast, kes toetavad hirmunud mehe nägemust sellest, milline üks naine olema peaks," pragab Kerli postituses, mida ta Instagrami sotsiaalvõrgustikus fännidega jagas.

"Naise töö on ilus välja näha ja ägedaks peetakse seda, kes ilmub avalikkuse ette stringides, mitte seda, kes ütleb välja, mida mõtleb," iseloomustab USAs elav lauljatar mõtteviisi, mis on tema sõnul omane meestekesksele ühiskonnale.

Naissoost poptähtedele on paljastavad kostüümid ja seksikad tantsuliigutused Kerli meelest justkui kohustuslikud. "Enam-vähem ainus viis, kuidas maailmalt tähelepanu saada, on väljakutsuvalt tagumikku hööritada," lajatab ta.

Samal teemal

Kardan tüdrukute pärast

Kerli hinnangul on meelelahutusmaailm võrdõiguslikkusest kaugel: "Ma ei suuda uskuda, et naised lähevad kaasa jamajutuga oma mõjuvõimu suurenemisest, lastes kiskjatel enda seksuaalenergiast toituda ja kinnistades üha tugevamalt ideed, et igal mehel, ükskõik kui suurel luuseril, on õigus naistele hinnanguid jagada ja avaldada valjusõnaliselt arvamust pelgalt nende välimuse põhjal."

Laulja valutab südant, et praegu sirguvad tütarlapsed hakkavadki end seksiobjektidena tajuma: "Kardan tõsiselt oma tulevasi tütreid niisuguses ühiskonnas üles kasvatada ja pelgan üldse kõigi väikeste tüdrukute pärast, kes kasvavad suureks selliste objektistatud eeskujudega."

Arvamusavaldust toetab Instagramis üle 2000 kasutaja. Üks kommenteerija pakub, et ilmselt heitis Kerli nördimusleegile hagu alla latiinotähe Jennifer Lopezi ja Austraalia räppari Iggy Azalea värske video loole "Booty" ("Tagumik"), kus naised oma kopsakaid taguotsi vastamisi hõõruvad ja väristavad.

Kerli poseeris küll mullu ilmunud plaadi "Utopia" kaaneümbrise jaoks palja ülakehaga, nii et ainult pikad kiharad ta rindu varjasid, ja ta on postitanud internetti endast pesuväel tehtud pilte, kuid üheski muusikavideos pole ta seksimiisulikult hööritanud, vaid on hoidnud väljapeetud ja müstilist haldjalikku imagot.

Ehk ootasid Kerli eelmine plaadifirma ja mänedžer, et Kerligi julgemalt oma kehavõlud letti laoks ja meelama imago looks, kuid tema polnud sellega nõus?

Igatahes on Kerli muutuste lainel. Novembris lõpetas ta kaheksa aastat kestnud koostöö plaadikompanii Island Def Jamiga ja sõlmis lepingu elektroonilist tantsumuusikat avaldava firmaga Ultra Music.

Läinud neljapäeval aga teatas Kerli, et teda ei vahenda enam mänedžerina firma Chalkboard Music, mille all ta seitse aastat töötas, ja palus uue esindaja selgumiseni pöörduda otse enda poole. "Tundsin, et vajan oma tiimi uut energiat ja uusi tuuli," põhjendas ta otsust Publikule.

Nicki Minaj’i ja Jennifer Lopezi taguotsavärin ajab lapsevanemaid marru

"Mehena võin ma sinu täiusliku taguotsa võlusid hinnata, aga isana ma seda nähes õnnelik ei ole, sest mu väike tütar on sirgumas nooreks daamiks," hurjutab portaali AllHiphop.com omanik Chuck Creekmur avalikus pöördumises menukaimat naisräpparit Nicki Minaj’i, kes oma uusimas muusikavideos ohjeldamatult paljast peput võbistab.

Nicki Minaj’i kuu aja eest avaldatud video loole "Anaconda" purustas videokeskkonnas Vevo esimese ööpäeva vaadatavusrekordi – 24 tunniga vaadati vürtsikat videot 19,6 miljonit korda. Nüüdseks on muuvi kogunud üle 191 miljoni vaatamise.

Kriitikat pälvis juba singli kaanepilt, millel Nicki oma ahtrit nappides stringides eksponeerib. Video, kus paljastavas kostüümis hiphopiartist koos tantsutüdrukutega kanni väristab, jalgu hargitab ja seksi imiteerib ning tagatipuks räppar Drake’ile sületantsu teeb, on aga lapsevanemad marru ajanud.

Hiphopiuudiste lehekülje AllHiphop.com omanik ja tütre isa Chuck Creekmur postitas veebi avaliku kirja, kus tõdeb, et on Nickis pettunud ja kardab, et noored neiud kopeerivad tema hüperseksuaalset imagot. Creekmur lisab, et oma tütrel ta Nicki videoid vaadata ei luba.

Ka Vanemate Televisiooninõukogu leidis, et Minaj’i video ei sobi lastele ja teismelistele vaatamiseks.

Twitteri kasutajad nimetavad videot naissugu alandavaks ja võrdlevad seda pornograafiaga.

Minaj on ABC Newsile öelnud, et tahtis selle videoga naiselikke kehavorme taas au sisse tõsta: "Kuna popkultuuris on toimunud nihe, ülistavad ka hiphopi-huvilised mehed viimasel ajal vähemkurvikat naisekeha. Tahtsin öelda: hei, naised, te olete ilusad!"

Alla ei jää ka Jennifer Lopez, kelle leivanumbriks on alati olnud kogukas tagumik. Reedel avaldatud video tema ja Iggy Azalea laulule "Booty" kogus esimese 24 tunniga Youtube’is 11 miljonit vaatamist, nüüdseks on see arv kolm korda kasvanud. Muuvis näeb rohkem lauljannade tagumikke kui nägusid, lisaks hõõruvad nad neid üksteise vastu ja annavad teineteise pepule laksu. Laulu sõnum on: "Kui sulle meeldivad suured tagumikud, siis tõsta käed üles."

"Kurb, et meie põlvkonna naislauljad peavad tähelepanu saamiseks end poolalasti letile seadma ja et meie põlvkond seda muusikaks nimetab," kritiseerib üks Youtube’i kasutaja. "Armas jumal, miks kõik laulud tänapäeval suurtest tagumikkudest räägivad?" imestab teine. "Tänapäeval on seks andest tähtsam. See on lihtsalt odav," kurjustab kolmas.

Kanal 2 uudistesaade "Reporter" vahendas laupäeval intervjuud, kus Jennifer avaldas arvamust, et tagumikud on nagu kõik muugi siin ilmas – teatud aegadel on need moes, siis jälle mitte. "Hetkel on lihtsalt meie aeg. Suurte pepudega naiste aeg!" teatas lauljanna naerdes.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee