Inimesed

Peeter Sauter: armastus on psühhoos, mis lõppeb depressiooniga! (26)

LISA KOMMENTAAR

Huvitav demokraatia,15. august 2014, 16:25
kuhu kaovad kommentaarid, paar min. tagasi oli, enam pole, defineerisin lihtsalt armastust, aga mõnele naisele ei meeldinud?
14. august 2014, 22:32
Mis asi on armastus? Pole minuteada veel keegi defineerinud...
Kuigi, eks see ikka vist omamoodi sltuvushaigus ongi. JA SEDA JUST NEILE, KES OSKAVAD SEDA OMAARUST DEFINEERIDA. Isegi väga karmiks võib see psühoos+deprekas kujuneda.
Armastada tuleb eeskätt iseennast ja siis saad juba ise valida, kelle haigust sa viitsid taluda ja kelle mitte. Kui kellegi armastus sind ahistab ükskõik mismoel tuleb kähku ära kaduda selle armastaja maailmast. Kuskile, kus ta sind kätte ei saa. Muidu kes teab mis veel juhtuda võib.
Ja sõnade ütlejal on õigus. Kui sa saad olla mõnusalt koos inimesega, kes sind ei ärrita ega koorma, siis on juba väga hea ja ehk see ongi see kõigem suhe.
Armastus15. august 2014, 16:17
on puhtegoistlik tunne, sest ei armastata teist inimest, vaid seda tunnet endas ja teise vastu ollakse hea vaid nii kaua, kuni ta seda tunnet toidab. Seega pole mõtet soovitada ennast armastada, seda tehaksegi tegelikult. Defineerisin ära, aga ei kannata selle all.
Mati14. august 2014, 20:10
Anonüümsed Filosoofid annavad nõu. Täna õhtul Õhtulehe kommentaariumis.
mhh14. august 2014, 19:09
äärmiselt hämar lugu
parem kui selle koha pealt üldse suu kinni hoida
ja lapsed rahule jätta
mõnede puhul vist hilja juba
Eestlanna14. august 2014, 13:37
Armastus võib ju olla psühhoos, kuid miks peaks õnnelik armastus lõppema depressiooniga??
Mingil määral on armastus sõltuvuslik suhe, sest ei suudeta oma elu ette kujutada ilma armastatud inimeseta.
kui15. august 2014, 09:50
kui juba lõpeb, siis ikka depressiooniga
9:50-le14. august 2014, 13:31
Heh,vastasid Siljale või?
Proff14. august 2014, 13:02
Jälle see ebasobiv vorm sõna "lõpp" käänamisel. Lingvistiliselt kaob käänamisel sellel sõnal lõpukaashäälik ära. Murdeliselt on sõnal "lõppeb" hoopis teine tähendus.
Näitena: Kui peres lõpeb leib, lõppeb ka pere kass. Siin lauses tähendab see sõna kodulooma suremist.
14. august 2014, 12:55
vää'le14. august 2014, 13:27
Peaaegu... Elu analüüsija. Armastanud paljusid naisi, tal on mitu last ,ta on olnud üksikisa väiksele tüdrukule...Kõike näinud, õigesti ja valesti elanud. Teab, mis räägib. Mina mäletan teda,kui ta tuli haiglasse koos naisega---sünnitusele. Seda last ta vist hiljem kasvatama jäigi...Aga vää, staar kirjanik kirjutatakse "staarkirjanik".!
PS mõtleb visi paljunemiseelset hormoonide kaifi :)14. august 2014, 12:48
last, peret, rahvust inimkonda armastatakse kaifita@depressioonita - tuu om üpris tõne tera.
vist 14. august 2014, 12:50
Oi14. august 2014, 11:50
Mehel lihtsalt keskeakriis. Armastus talub kõik. Psühhoos on pigem armastuse puudus.
Maximka14. august 2014, 11:10
Kes armastust kunagi ei ole tunnetanud, ei peaks sellest rääkima, saati veel kirjutama. Armastus jäätise vastu on lihtne sõltuvus nagu ka see kui tühjust endas otsitakse täitma kedagi teist. Tühjust endas saab täita AINULT inimene ise. Armastus maailma ja teiste inimuste vastu on tingimusteta, seda on ringi vaadates võimelised kogema ülivähesed. Laiskus ja rumalus ei õigusta ajal, kus kõik võimalused enesearenguks on paari arvitikliki kaugusel, hoolimatust enda vastu. mida välja kiirgad, seda vastu saad
Jan14. august 2014, 11:04
Psühhoosi puhul on tegu kiindumusega, mitte armastusega ja puudub vabadus, on kinnihoidmine-harjumus-mugavus-sõltuvus. Asendustegevused, matkitakse kuid puudub tunnetus (armastus), mis kinnitaks armastust.
Armastus on loovus-areng-tänulikkus-vabadus-usaldus-ausus. See kas on või ei ole - tunnetus - seda ei saa teenida. Loomulikuses on see igal inimesel tema sünnist, hiljem me kaotame kontakti (kasvatus, tavad, reeglid, uskumused, mõtteviis).
Silja14. august 2014, 11:41
Olen Janiga nõus, kas te kujutate ette et vanema armastus lapse vastu oleks psühoos mis lõppeks depressiooniga. See millest Peeter räägib on kindlasti kiindumus. Armastus peaks olema avatud suhtevorm kus sa soovid olla kellegi elu osa ja kuidas kellegi teise elu saaks olla sinu jaoks psühoos :)
noh14. august 2014, 17:52
laps ära võetakse siis näeb, ja armastus ongi se kiindumus ja armukadedus ja valu
kui ei ole siis ei armasta ka
alguses saab jah nii et maga kellega tahad
to Silja14. august 2014, 18:17
Alguseson lapse jumaldamine, depressioon tekib siis, kui alkohoolikust või narkomaanist laps kodu tühjaks tassib ning kui midagi enam müüa pole, siis lõpuks ema läbi klobib, et kuule mutt, anna raha!
huvitav14. august 2014, 20:10
selle jani ütluste puhul häirib mind klišee
mees nagu tsiteerib kuskilt loetut või kuuldut
ja seda mitmete kommentaaride puhul
kõik on nagu liiga õige
kas ta ka elab selle järgi?
psühholoogiat14. august 2014, 10:57
Armastusel on ilmselt tuhat nägu. Üks neist ilmneb Sauteri puhul.
Või siis: tema nimetab oma psühhoose ja depressioone armastuseks.
jah,14. august 2014, 11:01
siin on tõesti palju võimalusi-Mõnel tuleb see depressioon 20-30 aasta pärat, teisel juba kahe nädala pärst. Kusjuures erinevates variatsioonides.
Nõus14. august 2014, 10:55
asd14. august 2014, 10:04
kui on armastus, on väga hea aga kui see katkeb siis on juba teised lood
võtad narkotsi,15. august 2014, 16:18
samuti hea, kui uim lõppeb, siis on halb.
lugeja küsimus14. august 2014, 09:50
kõige õigem seisund on siis oma tütrega?