Foto: KALEV LILLEORG
Blogid
17. juuni 2014, 07:00

Kuidas laev hakkas Stockholmi käima (3)

Eesti esimene ühendusniit Skandinaaviaga oli nii tähtis, et Rootsi välisminister Carl Bildt laevale astus ja Tallinna tuli. Nord Estonia jõudis pidulikul avareisil kutsutud külalistega siia täna 24 aastat tagasi. Tallinnas lehvisid veel mitmes kohas punalipud.

1989. aastal oli ENSV valitsus lubanud Rootsi laevafirmal Nordström ja Thulin kümneks aastaks monopoolse õiguse Tallinna ja Stockholmi vahet sõita. Et oleks ühisfirma, tulid Eesti aktsionärid kampa – Autobussikoondis, Eesti Maanteed, Veoautode Liit, Valga autobaas jt said kümnendiku Estline`i aktsiatest.

Laevaks hangiti 1974. aastal Taanis ehitatud Dana Regina, mis uute peremeeste all sai nimeks Nord Estonia. Kajutikohti oli üle 800, pardale mahtus 370 autot. Tõsi, varsti leiti, et laev on ikka väike (kuigi kajutikohad olid suhteliselt harva välja müüdud) ja hangiti uus laev, kurva saatusega Estonia. Nord Estonia tuli aga poolteise aasta pärast Eestisse tagasi ja sõitis Soome vahet. Nimeks oli Vana Tallinn. Praegu künnab too esimene Rootsi ühenduse loonud alus laineid Vahemerel.

Estline tegutses rohkem missioonitundest, sest kasumit ei kogunud. Lõpp tuli üsna kuulsusetult – pankroti ja miljonivõlgadega.

NB! Lõpuks vabandan näpuvea pärast eilses lehesabas – Karl Vaino võeti maha loomulikult 1988. aastal, mitte 1966. aastal, nagu eile trükivea tõttu kirjas oli.